Μέσω του Υπουργείου Άμυνας, η Ινδονησία εξέφρασε ενδιαφέρον για την απόκτηση της τελευταίας φρεγάτας τύπου F-122 (κλάσης «Bremen»), η οποία αναμένεται να αποσυρθεί το 2021. Το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη φρεγάτα πηγάζει από το πρόγραμμα IRF (Interim Readiness Frigate), ενδιάμεσης λύσης, μέχρι τη ναυπήγηση νέων πλοίων. Πρόκειται για το πλοίο F-214 «Lubeck», το οποίο εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1990. Έχει εκτόπισμα 3.680 τόνους και απαιτεί πλήρωμα 222 ατόμων. Ο εξοπλισμός της αποτελείται από ένα (1) πυροβόλο των 76 χιλιοστών και ένα (1) των 27 χιλιοστών, οκταπλό εκτοξευτή αντιαεροπορικών βλημάτων RIM-7 Sea Sparrow, δύο (2) συστήματα CIWS τύπου RAM, οκτώ (8) βλήματα κατά πλοίων RGM-84 Harpoon και τέσσερις (4) τορπιλοσωλήνες για τορπίλες των 324 χιλιοστών.

Comments

  1. Φαντάζομαι πως εμείς δεν χρειαζόμαστε ενδιάμεση λύση… Μάλλον ο κάποιος Σκυλακάκης θα την θεωρούσε σημαντική σπατάλη χρημάτων…

    Θα έπρεπε ήδη να την είχαμε αγοράσει μαζί με την προτελευταία που παροπλίστηκε πριν λίγους μήνες, μαζί με όλες τις παλιότερες για ανταλλακτικά.

    Η F-122 είναι «plug n’ play» για το ΠΝ με όπλα & συστήματα σχεδον όλα χρησιμοποιούμενα ήδη από το ΠΝ – και σύστημα πρόωσης ίδιο με των ΜΕΚΟ! Μακράν η πιο άμεση αντικατάσταση των μη εκσυγχρονισμένων «S».

    1. Εδώ δεν κουνήθηκαν για τις Adelaide και κάποιοι τις έβγαλαν ότι δεν ειναι σε καλή κατάσταση… περιμένεις κανείς έστω να ασχοληθούν για τις 122?

    2. Μονοι μας τα γράφουμε μονοι μας τα διαβάζουμε
      ΚΑΤAΝΤΙΑ
      Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για ενίσχυση της εθνικής άμυνας
      Τέρμα
      Οι δε ένστολοι τις καρέκλες τους κοιτάνε μονο
      Κάποιοι νομιZ ουν βεβαια πως θα σωθεί το ναυτικό με 2 [email protected]
      exe χαθεί και η κοινή λογική!
      ΚΑΤAΝΤΙΑ ΓΕΝΙΚΏΣ
      S Μέχρι να λιώσουν τελείως

      1. Το ΠΝ από ότι φαίνεται θα κινηθεί για τις EPC, το θέμα είναι τότε 2026/30+ τι…
        Όλα αυτά βεβαια αν δεν μας φορτώσουν τις MMSC από το παράθυρο.

        1. EPC και κουραφέξαλα
          Εάν δεν τα σπάσουν και συμφωνήσουν να προχωρήσουν το πρώτο πλοίο θα πάει στους Ιταλούς το 27
          εμάς ποτε ? 30?
          Αντέχουν οι S αλλα 10-15-2 χρονια
          Όχι βεβαια!!

          Οι PESCO έπρεπε να μας απασχολούν ως αντικαταστάτη των MEKO

          Η συμμετοχη στο πρόγραμμα δεν κοστίζει much
          Απλά πουλάνε σανό πως δήθεν ενδιαφέρονται για τον stolo
          Με p****s αυγά δεν βάφονται

          1. Τα εαν, τα ίσως, τα μπορεί, δεν τα ξέρω… το σίγουρο ειναι ότι Ελλάδα εχει μπει στο πρόγραμμα, τώρα τι θα βγάλει θα δούμε και κληρονομικό χάρισμα δεν έχω.

            Το δεδομένο είναι ότι θα αργήσει και εμείς έχουμε θέματα ήδη. Κουραστικά να το λέω, αλλά ότι χάθηκαν 3 τελευταίες Adelaide μαζί με υλικά από πρώτη και δεύτερη φρεγάτα, ήταν ακόμα ένα μεγάλο λάθος.

            Εδώ που φτάσαμε τι θα μου πείτε, δεν ξέρω… προσωπικά θα έβαζα και τις δύο F-122 σε εκσυγχρονισμό μαζί με τις ΜΕΚΟ 200 του ΠΝ και τοποθέτηση ακόμα και Mk.41

            Αν μας κάτσει καμιά απόσυρση από άλλο ναυτικό καλώς. Αν και δεν διαφαίνεται τίποτα από ανοιχτές πηγές.

      2. Ε ρε ένα κόλλημα με τις Μπελ σε κάθε άρθρο. Ακόμα να διαβάσουμε τι προτείνετε ωστόσο…

        ΥΓ. Δύο Μπελ δεν φέρνουν την άνοιξη ενώ δύο Αδελαΐδες ή δύο Μπρέμεν φέρνουν το καλοκαίρι; Γίνεται αλήθεια ένα ναυτικό να πορεύεται μόνο με μεταχειρισμένα άλλων κρατών, χωρίς την απόκτηση νέων πλοίων;

        1. Ρωτάς κάτι που στο ΠΝ οι περισσότερες μονάδες του είναι από δεύτερο χέρι και όσες αγόρασε πριν 30 χρόνια έμειναν χωρίς ΕΜΖ;
          Το αν γίνεται, έχει να κάνει με το χρηματοδότηση υπάρχει, η Χιλή πάντως το έχει πετύχει.
          Όλοι θέλαμε τα πλοία να αλλάζουν κάθε 30 χρόνια και στα 15 να γίνεται ΕΜΖ με ότι χρειάζεται. Αλλά από το να καθόμαστε να βλέπουμε ένα στόλο όλο και να γερνά και να μην γίνεται τίποτα είναι ακόμα χειρότερο.
          Ή ρεαλισμός λοιπόν, ή ας συνεχίσουμε τα όνειρα μιας θερινής νυκτός

          1. Έχει η Χιλή κανέναν γείτονα που θέλει να της κλέψει νησιά κ έδαφος;;
            Πλοία για επίδειξη σημαίας παίρνει.

    3. Ποιος Σκυλακάκης, το θέμα δεν είναι θέμα χρημάτων, εδώ για τις Αδελαίδες που ήταν πολύ καλύτερες τις πήρε η Χιλή με 80 εκατ και τις δύο, αυτό με το ότι κόβονται από τα οικονομικά επιτελεία μου φαίνεται μεγάλο παραμύθι.

  2. Το να παρεις μονο μια bremen, δεν εχει κανενα νοημα. Κ δεν μπορεις να αντικαταστησεις 3 παλιες S με μια φρεγατα κ δεν εχει νοημα να βαλεις εναν ακομη τυπο με αλλα ηλεκτρονικα για μια μονο φρεγατα. Θα χε νοημα αν ειχαμε παρει τις F212 F213, αλλα οταν αποσυρθηκαν καποιοι μοιραζαν επιδοματα κ ονειρευοντουσαν fremm με leasing

    1. Πολύ πιθανό η προτελαυταία, με κάποιες επανεγκαταστήσεις να επανέρχεται σε υπηρεσία γρήγορα, γι’ αυτό και την ανέφερα άλλωστε.

      Ως προς τα ηλεκτρονικά κλπ, δεν υπάρχει άλλο σκάφος τόσο «κοντά» στα δικά μας. Όπλα, CMS TACTICOS, κινητήρες, τί άλλο θέλει κανείς(!). Μόνο το 3D ραντάρ, σονάρ και το Ε-Ο σύστημα είναι διαφορετικά, αν δνε μπορούμε να εντάξουμε κι αυτά…

      1. Γιατι λιγες ειναι αυτες οι διαφορες; Γι αυτα δε θες εκπαιδευση χειριστων κ τεχνικων, ανταλλακτικα… Κ να ταν αδελαιδες που προσφερουν καποια ουσιαστικη αναβαθμιση στον στολο να το καταλαβω, χαλαλι η πολυτυπια, αλλα για τις bremen οχι. Κ αμφιβαλλω παρα παρα πολυ αν ειναι απλο κ φθηνο να επανενταξεις μια φρεγατα. Στις f 123 να χουμε το νου μας που μπορουν να δωσουν κατι παραπανω, οχι σε πλοια που καλως ή κακως εχουν πλεον ξεπεραστει

        1. Αγαπητέ, μαζί σου για τις Adelaide, αλλά την ιστορία την ξέρουμε…

          Όταν μιλάμε για μεταχειρισμένο πλοίο, οι διαφορές είναι μικρές. Έχε άλλωστε υπόψη σου ότι παίρναμε 2 F-122 (αν υπήρχε η δυνατότητα που ανέφερα πιο πάνω) θα αντικαθιστούσες τα ηλεκτρονικά του του 1980 (2 μη εκσυγχρονισμένες S), οπότε μιλάμε για σοβαρή αναβάθμιση.

          Oi Bremen διαθέτουν CMS TACTICOS-NC, η αμέσως επόμενη έκδοση του TATICOS-FD των S MLU, η μετάβαση ενός πληρώματος από το ένα στο άλλο είναι η πιο γρήγορη που μπορεί να γίνει, κάτι πολύ σημαντικό με δεδομένο το επείγον του θέματος.

          Προφανώς θα βάλεις 2-3 συστήματα που είναι νέα για το ΠΝ, αφού δέλεις να πετάξεις εκείνα του ’80…

          Για τους κινητήρες δεν το συζητάμε, η ομοιοτυπία με τις ΜΕΚΟ και οικονομία καυσίμου στην θέση των R-R Tyne, τί άλλο να πούμε…

          1. Καταλαβαινω την λογικη σου, αλλα εξακολουθω να ειμαι εναντιον της ενταξης πλοιων που δεν εχουμε οτιδηποτε περισσοτερο να προσφερουν απο τα πλοια που ηδη εχουμε, ειτε μεκο, ειτε S. Ειναι πλοια που ειναι ξεπερασμενα πλεον κ που να τα παρουμε σε 3-4 χρονια θα κανουμε παλι κουβεντες με τι θα τα αντικαταστησουμε. Δεν αξιζει τον κοπο. Ασε που ικανους τους εχω τους πολιτικους μας να τις παιρναμε κ να λεγαν νταξει διωξαμε 3 παλιες S πηραμε bremen, καλα ειμαστε, δε θελουμε νεα πλοια

  3. Παρόλο που είμαστε σε απελπιστική κατάσταση, το να ζητήσουμε αυτό το πλοίο είναι τρέλα γιατί:

    1) Είναι τελείως ηλίθιο να εντάξουμε ένα μόνο κύριο πλοίο από μία συγκεκριμένη κλάση.
    2) Οι Γερμανοί θα μας ζητήσουν τον «Ουρανό με τ’Άστρα»! Πλήρης ξεπούλημα της χώρας, αποδοχή όλων των αιτημάτων της Τουρκίας.

    1. Ποιό πλήρες ξεπούλημα(!); Αν μα τις δώσουν για μερικά εκατ. θα υπάρχει κάποιο θέμα; Μας χάλασαν παλιότερες παρόμοιες αγορές, πχ τα Μ-109(…); Προφανώς, μιλάμε για μια αγορά με λίγα εκατ. αν απαιτούσαν παραπάνω θα λέγαμε ευχαριστώ και θα φεύγαμε…

      Αυτά μας έφεραν εδώ αγαπητέ… Δεν πήραμε όλες τις S, δεν πήραμε τις Μ, δεν πήραμε τις F-122 και είμαστε τώρα με τις S, εκ των οποίων,
      6 με έναν στοιχειώδη εκσυγχρονισμό,
      3 με υπολογιστές του ’80 και
      1 εκτός επειδή δεν είχαμε μερικά ανταλλακτικά…
      Με ένα ενιαίο πρόγραμμα αναβάθμισης στόλου τα οφέλη θα ήταν μεγάλα για το ΠΝ και την βιομηχανία…

      Για πείτε μου σας παρακαλώ, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση, δεν θα είμαστε απείρως καλύτερα αν είχαμε αγοράσει και τις 8 Bremen και τις είχαμε εξοπλίσει με ESSM; Θα είχαμε:
      – 1 τύπο αεριστροβίλου (LM-2500) – τώρα έχουμε 3 (Olympus, Tyne & LM-2500)!
      – 1 τύπο κινητήρα ντίζελ (MTU 956) – τώρα έχουμε αυτόν και οι S χρησιμοποιούν τον αεριστρόβιλου Tyne – τα οφέλη σε καύσιμο προφανή υπέρ του ντίζελ.
      – 1 CMS (TACTICOS), σε 2 συγγενείς υποεκδόσεις – τα οφέλη ξεκάθαρα.
      Με μια αναβάθμιση και των ΜΕΚΟ με ηλεκτρονικά της Thales θα είχαμε ένα στόλο με ομοιοτυπία σε εξοπλισμό, επιχειρησιακές δυνατότητες αλλά και στην εκπαίδευση, που θα μας έδινε τουλάχιστον μια πενταετία ακόμη για να προγραμματίσουμε με σχετική άνεση την ναυπήγηση νέων μονάδων.

      1. εννοεις τοτε που πηρε το παραδακι ο ακατανομαστος για τον εκσυγχρονισμο των S?
        εμα τι ρωτας κ συ
        η τον αθωωσαν?>
        τα χω χασει πια δεν ασχολουμαι

        1. Η πλάκα είναι ότι όταν μπορούσαν να τις αναβαθμίσουν (δεκαετία του 90) ο ίδιος τύπος, ως «τσάρος της οιονομίας» της «ισχυρής Ελλάδας» με το ζόρι δέχτηκε να τις αγοράσουμε και φυσικά δεν τις αγοράσαμε κι όλες…

      2. Ρε Νικόλα τι είναι αυτά που γράφεις;

        Σε ποια χώρα ζεις;

        Δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να πάρουμε όλες τις S, τις Μ, τις F-122 Bremen.

        Το εξοπλιστικό δόγμα των πολιτικών μας (απόγονων των τουρκόσπορων προεστών και κοτσαμπάσηδων) ήταν και είναι η πολυτυπία και η μερική κουτσουρεμένη αναβάθμιση σε συνδυασμό με πολύ καλή μίζα. Και αν δεν μπορεί να παιχτεί καλή μίζα και πολυτυπία, τότε επιλέγουν το δόγμα «δεν κάνουμε τίποτα».

        Παρεπιπτόντως, ο Παπαντωνίου είναι έξω.
        Και ζητάει και τα ρέστα από πάνω

        1. Δεν εννοούσα όλες!!! 🙂

          Εννοούσα να αποκτούσαμε 1 κλάση από αυτές αλλα στο σύνολο της, για τους λόγους που ανάλυσα παραπάνω.

  4. Οι F122 το μόνο που θα πρόσφεραν θα ήταν ίδιων δυνατοτήτων και ηλικίας πλοία με τις αναβαθμισμένες S, ενώ είναι αμφίβολο αν θα αποδεσμεύονταν τα RAM και τα ραντάρ τους. Επομένως θα απαιτούνταν η αντικατάσταση τους στο ίδιο χρονικό διάστημα (5-10 έτη;).

    Εφόσον ANZAC, Halifax και Karel Doorman θα αποσυρθούν αργά, μόνη μας ελπίδα σε μεταχειρισμένα πλοία είναι οι F123 (ουσιαστικά ίδια πλοία με τις MEKO μας) σε συνδυασμό με μια παραγγελία επιπλέον μονάδων U214 που αργά ή γρήγορα πρέπει να γίνει, εκτός αν γίνει κάποια κίνηση για τα νορβηγικά Ula.

    Τέλος, μάλλον θα πρέπει να αφήσουμε τα σχέδια για φρεγάτες αεράμυνας καθώς η πλειονότητα των σχεδίων ξεπερνά το 1 δις ευρώ ανά μονάδα π.χ. LCF, F124, F100 κ.λπ.. Λογικό είναι να φτάνει και το κόστος των FTI σε ανάλογο ύψος όταν από φρεγάτα γενικών καθηκόντων θέλουμε να γίνει αεράμυνας.

    Ίσως προτιμότερο εδώ θα ήταν να κοιτούσαμε να προμηθευτούμε κάτι αντίστοιχο με τις δυο FREDA του Γαλλικού Ναυτικού, που έχουν πλήρη σουίτα ανθυποβρυχιακού πολέμου και 32 Aster 30 και να προσθέταμε ένα RAM και Strales. Οι παραπάνω σε συνδυασμό με τις μελλοντικές κορβέτες PESCO και μερικές GOWIND (σαν των ΗΑΕ) νομίζω θα κάλυπταν τις ανάγκες μας διατηρώντας την άμεση συνεργασία με την Γαλλία.

    1. Και από παλαιότερες αναφορές των Γάλλων για τις FREDA αντί του πυροβόλου μπορούν να τοποθετηθούν ακόμα 2 8πλοι sylver για ακόμα 16 πυραύλους δηλαδή ένα σύνολο 48 πυραύλων με μετακίνηση του πυροβόλου πάνω από το υπόστεγο όπως έχουν κάνει και οι Ιταλοί. Αυτά θα ήταν ικανότατα πλοία αεράμυνας αλλά δεν…

  5. 244 εκατ. ευρώ θα κοστίσουν στην τετραετία οι περίπου 3,000 μετακλητοί υπάλληλοι που διόρισε η τωρινή κυβέρνηση.

    300+ εκατ. ευρώ πληρώνει κάθε χρόνο το δημόσιο για ενοίκια σε ιδιώτες (κομματόσκυλα και ημέτερους) προκειμένου να στεγάσει δημόσιες υπηρεσίες,όταν είναι σε όλους γνωστό πως το κράτος διαθέτει χιλιάδες κτήρια ανεκμετάλλευτα.

    400+ εκατ. ευρώ πληρώνει κάθε χρόνο το κράτος για να συντηρεί τον κρατικό στόλο αυτοκινήτων κτλ. όπως των βουλευτών,υπουργών,παρατρεχάμενων κομματικών,συμβούλων,παρασυμβούλων,προέδρων και παρατρεχάμενων σε οργανισμούς φάντασμα,golden boys των ΔΕΚΟ κτλ.

    Πόσος είναι ο προυπολογισμός της βουλής όπου διορίζονται συγγενείς πρώην και νυν υπουργών και βουλευτών με υπέρογκους μισθούς και εικονικές υπερωρίες;

    Πόσο κοστίζουν οι διάφοροι οργανισμοί φάντασμα με κανένα ουσιαστικό αντικείμενο εργασίας και ο μόνος λόγος ύπαρξης είναι οι εικονικές θέσεις για να βολεύεται ο κομματικός στρατός και η πελατεία των κυβερνήσεων;

    Πόσο κοστίζουν οι χιλιάδες αργόσχολοι και κηφήνες του δημοσίου;

    Πάμε και στον ιδιωτικό τομέα

    Γνωρίζω εκατοντάδες επιχειρήσεις που έχουν καθαρά κέρδη πάνω από 200,000 χιλιάδες ευρώ κατά έτος και όμως δεν πληρώνουν φόρο είτε γιατί δεν τα δηλώνουν είτε γιατί παρουσιάζουν εικονικές ζημιές.

    Ποιος θα τους ελέγξει όλους αυτούς οι κυβερνήσεις που με δόλο αφήνουν επιτρέπουν τη φοροδιαφυγή και οι σάπιες και διεφθαρμένες υπηρεσίες όπως το ΣΔΟΕ κτλ;

    Μισό δις είναι τα θαλασσοδάνεια της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που δεν εξυπηρετούνται.

    Εκατοντάδες εκατομμύρια είναι τα θαλασσοδάνεια των υπουργών,βουλευτών και ημέτερων που δεν εξυπηρετούνται ή που γίνονται ρυθμίσεις σκάνδαλο.

    Πόσα δις ευρώ είναι τα θαλασσοδάνεια των ΜΜΕ και των επιχειρηματιών που κρύβονται πίσω από αυτά;

    Πόσα δις ευρώ είναι τα θαλασσοδάνεια των επιχειρηματιών που εδώ παρουσιάζουν εικονικές ζημιές και οι τράπεζες στο εξωτερικό είναι γεμάτες;

    Ποιος τους ελέγχει όλους αυτούς και κυρίως ποιος θα τους στείλει στον γκισέ να πληρώσουν;

    Πόσα δις ευρώ κοστίζει κάθε χρόνο στα ταμεία του κράτους η φοροδιαφυγή η σπατάλη το κράτος-τέρας η παραοικονομία τα λαθραία καύσιμα;;

    Αν κάνουμε μια σούμα σε όλα αυτά και κάποια άλλα που αυτή τη στιγμή που διαφεύγουν τα δις που θα μαζευτούν θα μας ζαλίσουν στην κυριολεξία.

    Με αυτά τα δις ευρώ η Ελλάδα θα μπορούσε να έχει και νέες φρεγάτες (τις καλύτερες) και πλοία AAW και νέα Rafale και ότι χρειάζεται.

    Το προσωπικό των ΕΔ αξίζει το καλύτερο και η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να τους διαθέτει τον καλύτερο εξοπλισμό προκειμένου να εκτελούν τα καθήκοντά τους.
    Είναι αυτοί που θα ρισκάρουν τη ζωή τους σε μια κρίσιμη στιγμή και επιβάλλεται να έχουν τον καλύτερο εξοπλισμό.

    Μερικοί έχουν πάρει ως δεδομένο πως όλα αυτά ισχύουν και άρα δεν μπορεί να γίνει τίποτα και ως εκ τούτου επαναλαμβάνουν πως η λύση είναι ότι σαβούρα αποσύρουν άλλες χώρες.

    Η λύση δεν είναι ούτε οι Αδελαίδες ούτε οι F-122 ούτε κάτι άλλο παρόμοιο.

    Η λύση είναι να γίνει μια σωστή διαχείριση από πατριώτες πολιτικούς να βάλουν τη χώρα στο σωστό δρόμο να αφήσουν την υγιή οικονομία να αναπνεύσει και να την βοηθήσουν όπου μπορούν και να ξεσκίσουν κάθε λαμόγιο όσο ψηλά και αν βρίσκεται.

    Πρόσφατα η κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόγραμμα για την ενεργειακή επάρκεια των σπιτιών κόστους 850 εκατ. ευρώ.
    Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (δεν γνωρίζω το κόστος).
    Επιδότηση μη εξυπηρετούμενων δανείων αγροτών (δεν γνωρίζω το κόστος).
    Επιδότηση μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων (δεν γνωρίζω το κόστος).
    Επιδότηση δανείων στεγαστικών (δεν γνωρίζω το κόστος).
    Επιδότηση ενοικίων σε όσους χάσουν το σπίτι τους (δεν γνωρίζω το κόστος).
    κτλ.κτλ.κτλ.

    Με λίγα λόγια η κυβέρνηση επιδοτεί τους μπαταχτζήδες.

    Κατά τα άλλα δεν υπάρχουν λεφτά για την άμυνα.

  6. Η F-122 δεν μου λέει πολλά και ούτε θα την ήθελα στο Πολεμικό Ναυτικό.
    Θα είχα διαφορετική άποψη για την F-123 και με έναν ταυτόχρονο εκσυγχρονισμό μαζί με τις δικές μας Meko.
    Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό;
    Υποθετικά με το να δοθεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Meko στους Γερμανούς με την προυπόθεση να μας δοθούν οι F-123 αλλά και μια υπόσχεση να μας δοθούν στο άμεσο μέλλον οι F-124 σε προκαθορισμένο χρόνο και με το δέλεαρ του εκσυγχρονσιμού.

    Πάντως γενικά δεν είμαι υπέρ αυτών των λύσεων.
    Θα προτιμούσαν να γίνει μια σωστή διαχείριση στα οικονομικά της Ελλάδας (πράγμα δύσκολο με αυτήν την πολιτική συμμορία) και να προχωρήσουμε σε νέες ναυπηγήσεις όπως όλες οι σοβαρές χώρες.

    Αυτό το να γίνουμε συλλέκτες κάθε σαβούρας που αποσύρουν οι άλλοι με βρίσκει αντίθετο γενικά εκτός και αν πράγματι πρόκειται για μια ευκαιρία.

        1. Μιχάλη είναι οικονομικά εφικτό, σε σχέση με τα υπόλοιπα σενάρια με Gowinds και [email protected] που παρουσιάζονται. Πρόκειται για παλιά σχέδια, ναι το 214 πλέον είναι παλιό όταν υπάρχουν τα αναβαθμισμένα Type 216 & 218. Οι FREMM είναι παλιό σχέδιο, δοκιμασμένο για αυτό και το αγόρασαν οι Η.Π.Α., η [email protected] όχι. Κάποιος πρέπει να πληρώσει τα κόστη ανάπτυξης. Οι ΑΒ, αν και παράγονται μέχρι και σήμερα και στο μέλλον είναι αρχαίο σχέδιο. Το παλιό είθισται να είναι και φθηνό.

    1. Οι F-123 ΜΑΚΑΡΙ, αλλά όταν θα αποσυρθουν θα ειναι το ίδιο παλιές με τις F-122, έτσι δείχνουν τα πράγματα, και με τις καθυστερήσεις των νέων ναυπηγήσεων τους.

      Όσοι λέτε για εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ από τους Γερμανούς να σας υπθυμίσω πως οι Γερμανοί απλά δεν έχουν δικό τους πακέτο να προσφέρουν. Πρακτικά, δεν έχουν να κερδίσουν πολλά.

      1. Πράγματι δεν έχουν δικό τους πακέτο άρα και μικρότερο κέρδος αλλά υποθετικά κάτι θα κέρδιζαν οι εταιρίες τους από το τίποτα.
        Και ίσως με αυτό το δέλεαρ να μπορούσαν να μας δοθούν οι F-123 με πακέτο εκσυγχρονισμό με τις δικές μας Meko και σε προκαθορισμένο χρόνο την παραχώρηση με κάποιο τίμημα των F-124 πάλι με το δέλεαρ του εκσυγχρονσμού.
        Αυτά τα πλοία μάλιστα.
        Τώρα οι F-122 δεν θα μας προσφέρουν το κάτι παραπάνω που θέλουμε,αυτή είναι η άποψή μου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *