Στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος SCORPION, ανανέωσης των τεθωρακισμένων οχημάτων του, ο Γαλλικός Στρατός ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμβόλαιο, με την κοινοπραξία Nexter-Texelis, για την προμήθεια 364 ελαφρών οχημάτων Serval (4 x 4). Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, η παράδοση των 12 πρώτων οχημάτων θα πραγματοποιηθεί το πρώτο μισό του 2022, ενώ άλλα 96 οχήματα θα παραδοθούν στο δεύτερο μισό του 2022. Οι βραχυπρόθεσμες απαιτήσεις του Γαλλικού Στρατού αφορούν σε 489 οχήματα έως το 2025 και σε 2.038 οχήματα μέχρι το 2032.

Σε υπηρεσία τα Serval θα αντικαταστήσουν τα οχήματα VAB, που βρίσκονται σε υπηρεσία από το 1976. Ονομάστηκαν έτσι από την ομώνυμη επιχείρηση της Γαλλίας στο Μάλι το 2013-2014. Αποστολή τους είναι η ταχεία μεταφορά πεζικού και οι γενικές μεταφορές. Μπορεί να μεταφέρει οκτώ (8) άτομα (τον οδηγό, τον πυροβολητή και μια εξαμελή ομάδα). Το σασί του οχήματος είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, σε σχήμα «V» για αυξημένη προστασία από εκρήξεις. Η οροφή του οχήματος είναι επίπεδη και μπορεί να δεχθεί τηλεχειριζόμενο πύργο μάχης με πολυβόλο των 7,62 χιλιοστών και οκταπλό εκτοξευτή καπνογόνων βομβίδων.

Η θωράκιση και τα αλεξίσφαιρα τζάμια προσφέρουν προστασία από πυρά όπλων μικρού διαμετρήματος, από θραύσματα όλμων και πυροβολικού και από εκρήξεις αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών. Ως όχημα πολλαπλών ρόλων το Serval θα ενταχθεί σε υπηρεσία σε τρείς (3) διαφορετικές εκδόσεις: VPB (για αναγνωρίσεις, περιπολίες και ασφάλεια και αποστολές γενικών μεταφορών), NCT (κέντρο τακτικών επικοινωνιών) και SA2R (για συλλογή πληροφοριών, επιτήρηση, αναγνώριση και πρόσκτηση στόχων). Το πρόγραμμα SCORPION αφορά στην αντικατάσταση ή αναβάθμιση όλων των οχημάτων μάχης του Γαλλικού Στρατού και η διασύνδεση του με το νέο σύστημα επικοινωνιών και διαχείρισης μάχης του Γαλλικού Στρατού.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα SCORPION του Γαλλικού Στρατού μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Αλουμίνιο για θωράκιση αλλά μεγάλο βάρος και υψηλό κόστος!

    Να σας βάλω 10 παλιά θωρακισμένα να τα συγκρίνουμε;
    Για να καταλάβουμε τι;
    Τόσο μεγάλο πλάτος τι χρειάζεται;

    1. Μεγάλο πλάτος είναι χρήσιμο όταν επιδιώκεται συνδιασμός χαμηλής σιλουέτας με μεγάλη χωρητικότητα στο όχημα και δυνατότητα για αερομεταφορά το οχήματος απο μεταγωγικά αεροσκάφη μεσαίου μεγέθους που μπορούν να απο-προσγειώνονται σε μη ασφαλτοστρωμένες πρόχειρες πίστες οι οποίες υπάρχουν σε αρκετά μέρη στην Αφρική και στην Λατινική Αμερική(όπου έχουν επίσης παρουσία οι Γάλλοι).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *