Απαντώντας σε ερώτηση, με θέμα «Διάθεση παροπλισμένου ανενεργού αεροσκάφους για το Μνημείο πεσόντων αεροπόρων στη Μεγάλη Χώρα Αγρινίου», ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας δημοσιοποίησε ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες και στοιχεία σχετικά με τις διαδικασίες και τα κόστη (δείτε ΕΔΩ). Η ερώτηση κατατέθηκε κατόπιν την άρνησης του Υπουργείου Άμυνας να εγκρίνει, δύο φορές, την τοποθέτηση αποσυρμένων μαχητικών αεροσκαφών F-4, RF-4 Phantom II ή Α-7 Corsair II. Οι λόγοι της άρνησης ήταν, όπως τις αναφέρει στην απάντηση του ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας:

«1/ Η εμπλοκή της Πολεμικής Αεροπορίας δεν ολοκληρώνεται με την τοποθέτηση του αεροσκάφους, αλλά συνεχίζεται σε ετήσια βάση με την ανάληψη της υποχρέωσης για την επιθεώρηση και τη διατήρηση του αεροσκάφους σε άριστη κατάσταση, γεγονός που δεσμεύει εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο είναι απαραίτητο για τη συντήρηση των εν ενεργεία μέσων.

2/ Για τη μεταφορά του αεροσκάφους, λόγω των διαστάσεων και του βάρους του, θα απαιτηθεί να αποσυναρμολογηθεί, με αφαίρεση των πτερύγων και του κάθετου σταθερού και να επανασυναρμολογηθεί στο σημείο της έκθεσης. Η εκτέλεση των εργασιών αυτού του είδους είναι εργοστασιακού επιπέδου και απαιτείται η εμπλοκή του προσωπικού της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, καθώς και ειδικός εξοπλισμός και εγκαταστάσεις, με συνεπαγόμενο κόστος. Ενδεικτικά, για την αισθητική αποκατάσταση και τοποθέτηση ενός παροπλισμένου Α/Φ σε εξωτερικό φορέα, οι εργατοώρες που απαιτούνται κατά μέσο όρο για το σύνολο των εργασιών ξεπερνούν τις τρεις χιλιάδες (3.000), ενώ το συνολικό κόστος υπολογίζεται άνω των 30.000 Ευρώ

3/ Η υλοποίηση της μεταφοράς του αεροσκάφους είναι ιδιαίτερα δαπανηρή και απαιτεί εκτενή μελέτη του παρεμβαλλόμενου οδικού δικτύου, με πιθανές παρεμβάσεις. Σε κάθε περίπτωση σας γνωρίζουμε, ότι το αίτημα για δωρεάν παραχώρηση ενός αποσυρθέντος Α/Φ, στο Δήμο Αγρινίου, θα μπορούσε να εξεταστεί σε μελλοντικό χρόνο καθώς βούληση της πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι να αποδίδονται στους πεσόντες των Ενόπλων Δυνάμεων οι μεγαλύτερες τιμές».

Ένας άλλος λόγος, σύμφωνα πάντα με το Υπουργείο Άμυνας είναι ότι σύμφωνα με δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Πολεμική Αεροπορία από Διεθνείς Συνθήκες (CFΕ), έχει υπερκαλυφθεί το όριο αποσυρθέντων μαχητικών αεροσκαφών που μπορεί να διατεθεί για παρόμοιους σκοπούς. Για την ιστορία του θέματος να πούμε ότι στις 9 Ιουλίου 2019, Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Αγρίνιου απέστειλε αίτημα για δωρεάν παραχώρηση ενός αποσυρθέντος F-4 ή RF-4 για την τοποθέτησή του ως μνημείο στην περιοχή «Μεγάλη Χώρα» της Δημοτικής Ενότητας Νεάπολης του Δήμου Αγρίνιου. Κατόπιν αρνητικής απάντησής, στάλθηκε νέο αίτημα, στις 2 Σεπτεμβρίου 2019, με το ίδιο αίτημα για αεροσκάφος A-7, αλλά και πάλι έλαβε αρνητική απάντηση.

Comments

  1. Τι 33+Κ ρε φιλε; Βαλε μια οικογενεια γυφτων και πες τους οτι μεταλλο βγαλλεις το κρατας και να δεις πως στο αποψιλωνουν στο πι και φι….
    Καπου θυμαμαι κυκλοφορουσε μια φωτογραφια με ενα Αντονοφ που επεσε σε μια αφρικανικη χωρα. Οι ντοπιοι μεσα σε μια μερα το αποψιλωσαν ΟΛΟ!

    1. Τρανταχτό επιχείρημα ρε φίλε αυτό με τους γύφτους, ή καλύτερα πάρε δύο τρεις φίλους και κάντε εσείς την μεταφορά αφού το θεωρείς τόσο απλό.

    2. Αν κατάλαβες τι διάβασες, το ζήτημα δεν είναι η αποψίλωση (πάρτε βαριοπούλες και σιδηροπρίονα και βαράτε βιολιτζήδες), αλλά η αποσυναρμολόγηση σημαντικών τμημάτων του αεροπλάνου και κυρίως η επανασυναρμολόγιση στο σημείό τοποθέτησής του έτσι που να μην γίνει κάποιο ατύχημα και φάνε παιδάκια κανένα φτερό στο κεφάλι. Αν έχεις μέλη της συμπαθούς τάξης των Γύφτων που έχουν τέτοια τεχνογνωσία να τους φέρεις σε επαφή με το Υπουργείο Αμυνας. Ισως μπορεί να στηθεί κάποιο ειδικό τμήμα στην ΕΑΒ.

      1. Δηλαδη αν προτειναν στην εαβ να προχωρησει στην αποσυναρμολογηση των πτερύγων ( για ποιον λογο βεβαια απαιτείται αυτη η διαδικασια δεν μπορω να καταλαβω , ειδικα σε καποιο phantom λογω της πτερυγας του) με καποιο συμβολικο τιμημα στα πλαισια της εταιρικης ευθυνης αλλα καιβτων δημοσιων σχεσεων θα υπηρχε προβλημα? Τοσα και τοσα προβληματα εχουμ φορτωσει στην εταιρια. Αυτο θα την εσωζε…..αλλα ας τηρήσουμε τα προσχηματα

  2. Δηλαδη μονο σε εμενα ακουγεται εξωφρενικο το ποσον συντροφοι; Προφανως και ηταν σκοπτικο το σχολιο μου…

  3. Θα πρέπει να υπάρχει κάποιος λόγος που δεν τον γνωρίζω ή δεν τον φαντάζομαι και λειτουργεί αποτρεπτικά, για να μην φορτώνονται τα αεροσκάφη αποψιλωμένα όπως είναι από κινητήρες, υποσυστήματα κτλ. εξωτερικά σε ένα Chinook που σηκώνει 12 τόνους εξωτερικού φορτίου…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *