Μολονότι, από τις αρχές Ιουλίου η ελληνική κυβέρνηση ήταν πολύ κοντά στη τελική συμφωνία για την απόκτηση των δύο γαλλικών ψηφιακών φρεγατών εντούτοις πληθώρα παραγόντων αποτέλεσαν τροχοπέδη για την απόκτηση κορυφαίων φρεγατών για το ΠΝ. Οι λόγοι πίσω από το ελληνικό πισωγύρισμα που εκθέτει την αξιοπιστία της χώρας είναι αρκετοί και έχουν αναλυθεί από προγενέστερη αρθρογραφία μας.  

Η ελληνική κυβέρνηση έχει αποδειχθεί κατώτερη των περιστάσεων για την ανανέωση του Στόλου. Με εξαίρεση τη Follow On Support των Mirage και την μίσθωση των Heron ουδεμία άλλη απόφαση δεν έχει ληφθεί εδώ και δώδεκα μήνες. Σημειωτέον πως στη Follow On Support των Mirage για λόγους γραφειοκρατίας δεν έχουν ενεργοποιηθεί οι επιμέρους εκτελεστικές συμβάσεις απόκτησης συγκεκριμένων ανταλλακτικών για τα υπέρ πολύτιμα μαχητικά της 114 Πτέρυγας Μάχης με ότι αυτό συνεπάγεται…

Φάκελοι υπογραφής για άλλες συμβάσεις ανταλλακτικών – τεχνικής υποστήριξης, εκσυγχρονισμούς οπλικών συστημάτων ή απόκτηση κρίσιμων όπλων όπως οι νέες τορπίλες παραμένουν στοιβαγμένοι στο γραφείο του ΥΕΘΑ Νίκου Παναγιωτόπουλου. Ο νόμος Βενιζέλου εξακολουθεί και υφίστανται λειτουργώντας ανασταλτικά στην εύρυθμη εξυπηρέτηση εξοπλιστικών αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Που βρισκόμαστε όμως σήμερα στην απόκτηση των Belharra;

Από μεριάς Ελλάδας το θέμα επισήμως δεν έχει ναυαγήσει αλλά υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια στη Γαλλική πλευρά. Λογικό γιατί η ελληνική κυβέρνηση φέρθηκε ως αναξιόπιστος και αφερέγγυος συνομιλητής. Πλέον εάν υπάρξει κάποια εξέλιξη θα είναι σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο με παρέμβαση του Γάλλου προέδρου Μακρόν στην ελληνική κυβέρνηση. Σήμερα τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές υπάρχει πάγωμα διαπραγματεύσεων χωρίς επίσημη ανακοίνωση για τον τερματισμό αυτών.

Ήταν τα αναδρομικά των συνταξιούχων;

Ήταν οι χρόνοι παράδοσης των πλοίων;

Ήταν η εμπλοκή τρίτων χωρών;

Ήταν το κόστος;

Ήταν άλλα επιχειρηματικά συμφέροντα;

Ήταν η αμυντική ρήτρα που ζητούσε η Ελλάδα στην αμυντική συμφωνίας Αθήνας – Παρισιού;

Ήταν οι Scalp Naval;

Η ελληνική κυβέρνηση ουδέποτε διαπραγματεύτηκε σοβαρά στο θέμα των Belharra και ακόμα χειρότερα δεν αντιλαμβάνεται το μοίρασμα της εξοπλιστικής πίτας ώστε να μην υπάρχουν παρεμβάσεις τρίτων χωρών. Δεν διαπραγματεύτηκε σοβαρά και για τους ακόλουθους λόγους:

Πρώτον γιατί δεν διαπραγματεύτηκε εξ αρχής για παραπάνω από τέσσερα πλοία ώστε να μειωθεί το κόστος, να ζητηθεί ναυπήγηση στη χώρα μας, να ικανοποιηθούν επιμέρους τεχνικής απαιτήσεις του ΠΝ με ολοκλήρωση μη γαλλικών συστημάτων και να μειωθούν ορισμένα κόστη από γαλλικής πλευράς.

Δεύτερον, γιατί και αυτή η ελληνική κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα θέματα εξοπλισμών χωρίς κανένα πρόγραμμα και ιεράρχηση αναγκών και προτεραιοτήτων. Είναι δυνατόν από πέρσι να μην έχουν ληφθεί αποφάσεις για συμβάσεις τεχνικής υποστήριξης, εκσυγχρονισμούς και κάλυψη κατεπειγουσών αναγκών όπως οι τορπίλες; Κι όμως είναι δυνατόν… Κάλλιστα θα μπορούσε να μοιραστεί σωστά η εξοπλιστική πίτα με συνετό τρόπο καλύπτοντας επιχειρησιακές ανάγκες και πολιτικές σκοπιμότητες.

Τρίτον, επειδή υπήρξαν ορισμένες φωνές στο ΥΠΕΘΑ που ανέφεραν πως ο Στόλος παρά τα όποια προβλήματα αναπτύχθηκε (και πράγματι έτσι είναι) νομίζουν πως αυτό θα συμβαίνει εσαεί; Με φρεγάτες 40 ετών και πυραυλακάτους και υποβρύχια από το 1970;

Τέταρτον, εάν ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα οι Scalp Naval ας προχωρούσαμε σε παραγγελία άνευ αυτών των όπλων και ας το εξετάζαμε σε μεταγενέστερο χρόνο. Φυσικά εδώ αποδεικνύεται πως δεν υπάρχει εθνική πολιτική εξοπλισμών αλλά η χώρα είναι έρμαιο τρίτων κρατών…

Πέμπτον αναφορικά με το κόστος και τους χρόνους παράδοσης. Το κόστος εάν υπήρχε σοβαρή διαπραγμάτευση σε πολιτικό επίπεδο θα μπορούσε να είχε πέσει τουλάχιστον κατά 20%. Οι χρόνοι παράδοσης σε οποιοδήποτε καινούργιο πλοίο είναι 3-4 χρόνια συν την περίοδο επιχειρησιακής ένταξης. Εμείς μετά από 20 χρόνια θυμηθήκαμε πως θέλουμε νέα πλοία και τα θέλουμε και αύριο στον ναύσταθμο;

Έκτον, έχουμε από το 2005 να αγοράσουμε νέο οπλικό σύστημα. Εκτός και εάν αποτροπή θα κάνουμε με αναδρομικά και επικοινωνιακές φανφάρες που γελάνε και τα ψάρια του Αιγαίου. Η αποτροπή δεν είναι στα λόγια είναι στα έργα. Η αποτροπή είναι εξοπλιστικά προγράμματα. Κατά την εκτίμηση μας τα αναδρομικά είναι η αφορμή και οι βαθύτερες αιτίες είναι η αδιαφορία του πολιτικού κόσμου και οι παρεμβάσεις τρίτων κρατών για την εθνική άμυνα.  

Χθες παραδόθηκε η έκτη Super Vita άνευ Exocet και όπως μας πληροφορούν το πλοίο έχει δουλειά ακόμα έως ότου καταστεί πλήρως επιχειρησιακό και ενταχθεί στον Στόλο εντός του 2021. Πανηγυρισμοί δεν χρειάζονται γιατί η έκτη Super Vita έπρεπε να είχε παραδοθεί εδώ και αρκετά χρόνια. Η τελετή στην Αμφιάλη έγινε καθαρά για επικοινωνιακούς λόγους…

Οι προοπτικές

Στο ΓΕΝ και στη Διεύθυνση Εξοπλισμών υπάρχει έντονη κινητικότητα. Όπως όλα δείχνουν οι Γερμανοί θα πάρουν το πρόγραμμα για τις νέες τορπίλες αφού η ελληνική πλευρά άλλαξε τον διαγωνισμό και τους όρους αυτού από «απόκτηση νέων τορπιλών βαρέως τύπου» σε «ανανέωση τορπιλικού αποθέματος και εκσυγχρονισμό παλιών» καθιστώντας τους Γερμανούς φαβορί. Κατά την άποψη μας θα έπρεπε να αποκτηθούν νέες τορπίλες σύγχρονης φιλοσοφίας (οι Γερμανικές δεν είναι) και παράλληλα να γίνει ο εκσυγχρονισμός των παλιών.

Ως εκ τούτων το ΠΝ θα είχε υπερσύγχρονες τορπίλες ανώτερες των τουρκικών δίχως τεχνικό ρίσκο για την ολοκλήρωση αυτών στο τακτικό σύστημα των υποβρυχίων (πχ Ιταλικές) και διασφάλιση μακροζωίας των υφιστάμενων.

Στις μονάδες επιφανείας θα ακολουθήσει αναλυτική αρθρογραφία τις επόμενες ημέρες. Στη Διεύθυνση Εξοπλισμών παρουσιαστήκαν Ισπανικές σχεδιάσεις από τη Νavantia, Ιταλικές επιλογές από την Fincantieri, Γερμανικές από την ThyssenKrupp και Αγγλικές σχεδιάσεις από την Babcock International.

Ειδικότερα, αναφερόμαστε στις Ισπανικές F-110 οι οποίες είναι πλοία άνω των 6000 τόνων,  τις νεότερες και μικρών δυνατοτήτων ALFA 4000/ 3000 καθώς και τις F-310 Fridtjof Nansen. Οι Ιταλικές επιλογές περιορίζονται στις Bergamini και στις μελλοντικές FFG (X) καθώς και σε κορβέτες που έχουν αναφερθεί παλαιότερα, οι Αγγλικές φρεγάτες Type 31 (επίσης πλοία των 5700 τόνων) και τέλος οι Γερμανικές Α200. Θα ακολουθήσουν αναλυτικά αφιερώματα στις παραπάνω επιλογές.

Όλα αυτά βέβαια επί της ουσίας είναι «κουβέντα να γίνεται».

Η μη υπογραφή της σύμβασης για τις Belharra είναι άλλη μια χαμένη ευκαιρία για την ανανέωση του Στόλου με την απόκτηση μιας υπερσύγχρονης σχεδίασης που καλύπτει εξ ολοκλήρου τις απαιτήσεις του ΠΝ και έχει διαμορφωθεί βασισμένη στις ελληνικές ανάγκες. Θα ήταν μια πλήρης συμφωνία με κάλυψη των αναγκών του ΠΝ στο ακέραιο και μια ολοκληρωμένη σύμβαση με πυρομαχικά, υποστήριξη, υποδομές, εκπαίδευση και κυρίως ένα οπλικό σύστημα που θα έκανε τη διαφορά στο ελληνοτουρκικό ισοζύγιο.

 Και φυσικά χάθηκε και η αμυντική συμφωνία που η ελληνική πλευρά έπρεπε να ζητήσει άμεσα ανταλλάγματα όπως πλοία ή άλλα οπλικά συστήματα με καθεστώς μίσθωσης.

Εδώ προκύπτουν ερωτήματα.

Μήπως κάποιοι δεν θέλουν αμυντική συνεργασία με την Γαλλία ή άλλες χώρες εκτός του εθνικού μας προμηθευτή; Γιατί καθυστερούν τόσο τα ανταλλακτικά των γαλλικών μαχητικών αφού υπογράφτηκε η FOS; Γιατί δεν υπογράφεται σύμβαση υποστήριξης άλλων μη αμερικανικών οπλικών συστημάτων όπως των ΑΣΕΠΕ με νευραλγικό ρόλο ή των C-27;

Comments

  1. Μόνο κάποιοι ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ, δρουν κατά της χώρας, όπως γίνεται τα τελευταία 15 χρόνια.
    Αλλιώς δεν εξηγείται αυτό.
    Και μιλάμε πλέον ΚΑΙ για δεξιά ΚΑΙ για κέντρο (εδώ βάζω ΠΑΣΟΚ) ΚΑΙ για διάφορους συνασπισμούς κομμάτων ΚΑΙ για αριστερά που κυβέρνησαν τον τόπο όλα αυτά τα χρόνια.
    Και όταν λέω αυτό, δεν εννοώ ΜΟΝΟ τα του ΠΝ. Μιλάω και τα Leo και για δεκάδες άλλες ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν κατά καιρούς ώστε οι Ε.Δ. να είναι αυτές που πρέπει.
    Άντε να δούμε που το πάτε ρε (τζάμπα) μάγκες. Άντε να δούμε.

    1. Σκούπα σε όλα τα επίπεδα, και άτομα με κοινό νου. Τέρμα ποια οι εκβιασμοί ότι δεν παίρνουμε την φτηνή ευκαιρία για να έχουμε οξύ πρόβλημα που θα κάμψει τον σκεπτικισμό του κόσμου για τις τιμές.

      -Αν είχαμε πάρει 3 Αδελαίδες (80 εκατ) και είχε τελειώσει η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ (200 εκατ) και είχαμε τσιμπήσει πρώτοι τις Ιταλικές Fremm (1.100 εκατ) δεν θα μπορούσαν να πιέσουν για φρεγάτες ότι ναναι με τιμή ότι ναναι και θα είχαμε κλείσει με το ναυτικό για αρκετά χρόνια (ώσπου να παίρναμε τις ANZAC για τις τελευταίες αποσυρόμενες S). Όμως έτσι δεν θα είχε καλλιεργηθεί το τοπίο για μεγάλη προμήθεια/αγορά, αφού με 1.400 εκατ θα είχαμε στην ουσία 3+4+2= 9 σκάφη τζιτζί, άντε μετά να πείσεις τον Έλληνα να δώσει 3 δις για 2 φρεγάτες, ή 4 δις για 4 φρεγάτες.

      Κανονικά θα έπρεπε να ζητήσουν προσφορές από διάφορες χώρες/ναυπηγεία, και να τους λένε ότι έχουμε προυπολογισμό Χ, θέλουμε 2 φρεγάτες ΑΑW και ενδιάμεση λύση Χ φρεγάτες. Κάθε συμμετέχον, θα αναφέρει τιμή ως εξής:
      -γυμνό σκαρί, συν
      -συστήματα, συν
      -όπλα, συν
      -πλοία και ενδιάμεση λύση, συν
      -FOS από 3ο έως 20 έτος
      -τελική τιμή για όλο το πακέτο

      Και να κάτσουμε να συγκρίνουμε.

  2. Με τέτοιο κόστος οι γαλλικές φρεγάτες μόνο ευκαιρία δεν την λες, αλλά μια ακόμα επανάληψη της κάκιστης επιλογής αναβάθμισης των P-3B.
    Δύο πλοία και παράδοση 2025 με δέσμευση ολου του προυπολογισμού της άμυνας θα ήταν πέρα κάθε λογικής.

    1. Το κόστος ανέβηκε λόγο των απαιτήσεων του ναυτικού. Εάν έμπαινε ένα Ram λογικά θα ήτανε πιο χαμηλό το κόστος. Δε θα χάλαγε και πολύ να έχεις 6 φρεγάτες σύγχρονες στην αρχική διαμόρφωση του κατασκευαστή, και αργότερα θα μπορούσες να έχεις scalp.
      Προσωπικά είναι πλέον λάθος κατ’ εμέ και οι διαγωνισμοί και φυσικά οι μεμονωμένες αποφάσεις αγοράς του Χ οπλικού συστήματος.
      Θέλει πλέον σοβαρά να ασχοληθείς με το κομμάτι της άμυνας σε βάθος χρόνου 20ετιας τουλάχιστον. Αυτο με τα δικά μας δεδομένα μπορεί να γίνει μόνο με μια χώρα αλλιώς θα κάνουμε καμία 20ετια για να στηθεί σοβαρή αμυντική βιομηχανία κάτι που δεν νομίζω να έχουμε και το χρόνο και το επίπεδο. Με τη Γαλλία ήτανε μεγάλη ευκαιρία αλλά ευθύς εξαρχής ξεκίνησε λάθος, εάν δεν αλλάξουμε νοοτροπία πολιτικοί – στρατιωτικοί, έτσι θα πηγαίνουμε.

      1. Το φταίξιμο πάει και στους Γάλλους αυτοί είπαν απλώς τόσα κοστίζει και καμία δυνατότητα διαφορετικής πληρωμής. Αν στο έλεγαν σε κατάστημα θα το αγόραζες και θα έβγαινες στην ζητιανιά μετά ?
        Τα ίδια έκαναν και με τα Mirage…. για να μπει ο Exocet στα -5 είχαν ζητήσει πολλά χρήματα. Μπορεί να είναι καλά αυτά που φτιάχνουν αλλά είναι πολύ ακριβά και δεν είναι ελαστικοί καθόλου. Δεν νομίζω να είπαμε δεν πληρώνουμε απλά αυτά μπορούμε να δώσουμε τώρα. Και δεν χάνουμε μόνο εμείς αν μελλοντικά αποσυρθούν τα Mirage και αγοραστούν στην θέση τους άλλα αεροσκάφη ή επιλεγούν πλοία από άλλες χώρες, όχι απαραίτητα ΗΠΑ.
        Κακώς από πλευράς μας δεν κάνουμε διαγωνισμούς για τα πάντα που θέλουμε με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Έτσι μόνο πιέζεις τον πωλητή να έρθει στα νερά σου αν θέλει να πουλήσει και να μείνει στην αγορά μόνιμα. Οι διακρατικές είναι χαζομάρες.

        1. Ειδικά οι γάλλοι δε νομίζω να μη ξέρουν οικονομικά το που μπορούμε να φτάσουμε, να πει κάποιος άλλος εκτός ΕΕ οκ δεκτό, αλλά να να βγάζεις απόφαση για αναδρομικά προ αποφάσεως ενός οπλικού συστηματος, έχω σοβαρούς ενδοιασμους πλέον.
          Όσο για τους αξιωματικούς που ζητάνε χωρίς να βλέπουν τι γίνεται γύρω τους ( αλήθεια τι συνεργασία υπάρχει στο οικονομικό επίπεδο το υπουργείο οικονομικων ; ) , αυτό είναι απλά κακό, και χρειάζεται σοβαρό ξερίζωμα.
          Όσο για τους διαγωνισμούς δεν είμαι κάπου αντίθετος, απλά κοιτάζω σε βιομηχανικό επίπεδο που θα μπορούσε να αποκομίσει η χώρα τουτέστιν στο + κάτι παραπανω. Αλλά κάποιοι είναι ταγμένοι με το διάβολο, ότι φάμε και ότι πιούμε και ασ’ τους να πεινάσουν και να κακομοιριαζουν, άλλωστε να ! υπάρχει και ένας Θεός, ας απευθυνθούν σ’ αυτόν.

          1. Ο Μητσοτάκης ελέγχει πλήρως τη διεφθαρμένη Δικαιοσύνη.
            Το πιθανότερο είναι η «απόφαση» αυτή να ζητήθηκε-επιβλήθηκε στους «ανεξάρτητους» δικαστές (εδώ γελάμε πολύ) προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως πρόφαση από την άθλια αυτή κυβέρνηση.

        2. Ακόμα δεν έχεις καταλάβει ότι η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύτηκε καν και όλα ήταν ένα θέατρο εκ μέρους της;
          Κανένας Γάλλος δεν φταίει.

          1. Προφανώς ήταν άλλη μια παράσταση για δημιουργία εντυπώσεων όπως σε προηγούμενες περίπτωσεις που επρόκειτο για Γαλλικά πολεμικά πλοία.

            Αν υπήρξαν σοβαρές προθέσεις για ανανέωση στόλου και δεν έφταναν τα χρήματα για τα συγκεκριμένα πλοία, θα μπορούσαν να ζητήσουν και ενημέρωση για 4 η 6 Gowind που είναι πιο οικονομικά χωρίς να έχουνυποδεέστερο εξοπλισμό σε σύγκριση με τις παλιές φρεγάτες του ΠΝ. Αφού δεν το έκαναν, το πρόβλημα ήταν μάλλον αλλού αλλά όχι στους Γάλλους.

      2. Σωστό. Πριν λίγο καιρό σε άλλο σχόλιο είχα γράψει ότι αν ήθελε να μεγιστοποιήσει το κέρδος και να ανανεώσει τον στόλο το ΠΝ(ναι θα γαλλοποιούνταν και αυτό ίσως δεν αρέσει) θα ήταν απλά να πάμε σε συνολική παραγγελία στα πλαίσια της αντικατάστασης του στόλου των S από belhara και lafayette(Πλοία ίδια ή νεώτερης ηλικίας με τις ΜΕΚΟ άρα ότι ισχύει για τις τελευταίες ισχύει και γι αυτές συν ότι λόγω stelath μπορούν να προσφέρουν σε ορισμένες περιπτώσεις περισσότερα). Έτσι αντί να μιλάμε για τις ελληνικές μπελαρα να πηγαίναμε για 4 μπελαρα όπως οι γαλλικές(με αρχικά ναι 16 aster30) και απλά να προστεθεί και το esm/ecm/ramή phalanx και τίποτα άλλο σε μια συνολική παραγγελία μαζί με τους γάλλους για 9 πλοία με ναυπήγηση στην Γαλλία και απλά διακρατική μεταφορά επομένως γλιτώνεις το ΦΠΑ και διαμοιρασμο του κόστους ανάπτυξης σε περισσότερα πλοία (5 γαλλικά και 4 ελληνικά) που σημαίνει κόστος μονάδας σχεδόν 600 εκατ το ένα και αν βάλουμε υποδομές/εκπαίδευση fos ακόμα 500 τότε μιλάμε για ένα πρόγραμμα 2,9-3 δισ για 4 πλοία και αν ζητήσουμε ένα 20% βιομηχανική συμμετοχή(για 9 σκάφη δηλαδή 3,5 τα γαλλικά συν 3 δισ τα ελληνικά με ένα 24% ΦΠΑ επιστροφή τότε μιλάμε για επιστροφή στο κράτος περίπου 400 εκατομμύρια άμεσα – δεν αναλύω γενικότερα κόστη και επιστροφές). Επιπλέον και επειδή θα μιλούσαμε για 4 belhara υποχρεωτικά να παίρναμε και 3-4 lafaytee με πληρωμή μόνο του κόστους αναβάθμισης(αλλαγές στο πυροβόλο και προσθήκη ram) που με αποσβέσεις των 390 εκατ που έδωσαν οι γαλλοι θα μας πήγαινε στα 250 εκατ. Δηλαδή με περίπου 3 δις και λιγότερο θα είχαμε 7-8 (και αν θέλαμε και την 5η lafayette 9 πλοία) ικανότατα και με τεράστιες αποσβέσεις εκπαίδευσης υποστήριξης. Αλλά δεν θέλουμε μακροχόνιες εμπλοκές εμείς αλλά σαλαμοποιήσεις.

      3. Το φταίξιμο είναι και των δύο πλευρών:

        1) Από την πλευρά της Ελλάδας: ¨όταν πας να αγοράσεις κάτι, πρώτα σκέφτεσαι τι έχεις ανάγκη, μέχρι πόσα μπορείς να πληρώσεις και αν η αγορά έχει κάτι περίπου στις στρατιωτικές και οικονομικές ανάγκες σου, και με αυτούς που το έχουν ξεκινάς διαπραγματεύσεις ή κάνεις διαγωνισμό. Εδώ τι έγινε? Θέλαμε κάτι συγκεκριμένο (AAW φρεγάτες), και με περιορισμένο κόστος. Και τι κάναμε?
        – Δεν κοιτάξαμε την αγορά, πήγαμε σε κάτι που ήταν γενικής χρήσης και ακριβότατο
        -Τους είπαμε δεν πειράζει που είναι ακριβότατο, βάλτε και άλλα πάνω με συνέπεια να γίνει υπερ-πανάκριβο
        -Μετά τους είπαμε, εεε εντάξει, δεν πειράζει που είναι ακριβά, δεν πειράζει που οι ιταλοί δίπλα πουλάνε ίδιο και μεγαλύτερο πλοίο με 550 το κομμάτι, οι χαχόλοι δεν θα πουν τίποτα, το σκαρί έχει το @ στο όνομά του, θα πούμε ότι είναι αστρόπλοιο. Αλλά ρε αδερφέ, βάλε κάτι ακόμη στην τιμή, να το δικαιολογήσουμε σαν R&D, παρακολούθηση προγράμματος, FOS για τα τρία πρώτα χρόνια (που δεν θα χαλάσει τίποτα, στην εγγύηση θα έπρεπε να είναι), οπότε μια φρεγάτα έφτασε να κοστίζει αρκετά παραπάνω από το αεροπλανοφόρο της Τουρκίας (και τα Μιστράλ της Αιγύπτου).
        -Μετά από χρόνια διαπραγματεύσεων και χρόνια που ήξεραν το budget τους και που δεν ακουγόταν ούτε κιχ για την τιμή τους, άρχισε η τιμή το ταξίδι της. 1,2 δις οι δυο, 1,5 δις, 1,8 δις, 2 δις, 2,2 δις, 2,5 δις, 2,8 δις, 3 δις και κλείσαμε. Τώρα, αυτό δεν νομίζω να το λες και διαπραγματεύσεις, ποιο πολύ σαν πλειστηριασμός μου φάνηκε, όπου οι δύο έκαναν κόντρα ποιος μπορεί να αυξήσει πιο πολύ την τιμή.
        -Όταν ψάρωσαν οι Γάλλοι και πήγε η τιμή στα ουράνια, οι δικοί μας ξαφνικά είπαν ααα δεν έχουμε το budget για τέτοια τιμή, φταίει το κακό υπουργείο οικονομικών που δεν δίνει τόσα λεφτά (το ήξεραν πριν χρόνια), φταίνε οι συνταξιούχοι, η σύνοδος των πλανητών κτλ , οπότε άκυρο

        2) Από την μεριά της Γαλλίας: άντε πες η δική μας πλευρά έστω είναι ερασιτέχνες, αυτοί δεν το κατάλαβαν ότι η συνεχής συζήτηση για αύξηση του κόστους με διάφορα τερτίπια απλά θα καταλήξει εκεί που έχουν καταλήξει?
        -Μιλούσε επί χρόνια με κάποιους χωρίς να ξερει ότι έχουν το budget?
        -Δεν σκέφτηκε ότι η συζήτηση με τιμές που περιείχαν τα πάντα όλα απλά θα έκανε εξαιρετικά δύσκολη την αποδοχή της πρότασης πολιτικά?
        -Δεν σκέφτηκε ότι παγκοσμίως οι τιμές είναι fly away οπότε η δική της τιμή μρποστά σε αυτές θα θεωρηθεί είτε στην στρατόσφαιρα, είτε πολύ ύπουλη και πονηρή αφού δεν υπάρχι σύγκριση?

    2. Αυτό είναι σωστό. Φταίει όμως και το ΠΝ στην μόνιμη απαίτησή του εδώ και 20 χρόνια για πλοίο αεράμυνας. Το κόστος είναι κατά πολύ μεγαλύτερο ενός πλοίου πολλαπλού ρόλου. Το αποτέλεσμα ήταν πάλι το ίδιο. Αναμενόμενο. Όταν θες κοστούμι Armani ενώ δεν έχεις τζην να φορέσεις, μένεις εντέλει ξεβράκωτος…

      1. Τους χάλαγαν οι Adelaide τώρα έμειναν με αέρα κοπανιστό περιμένοντας την άλλη μεγαλειώδη επιχειρησιακή αναβάθμιση με τα P-3!!!

  3. Όπως ξαναέχω γράψει η λογική και η καλύτερη, προσωπικά μιλώντας πάντα, κίνηση θα ήταν η Α200. Συστήματα ήδη γνωστά στο ΠΝ, μηχανές κοινές με τις υπάρχουσες MEKO, πλοίο ήδη ναυπηγημένο, πολύ καλά εξοπλισμένο και με μεγάλη ευελιξία στον εξοπλισμό. Το βέλτιστο θα ήταν δύο εκδόσεις με το ίδιο σκαρί, δηλαδή 6 πλοία ASW με 32 ESSM και 4 πλοία AAW με 32 SM2 και 32 ESSM, πλαισιωμένες από τις 4 εκσυγχρονισμένες MEKO με όσο το δυνατόν κοινά συστήματα. Βέβαια στην αντιαεροπορική έκδοση θα μπορούν να μπουν 32 CAMM και 32 ASTER30, εάν θέλει το ΠΝ να διαφοροποιηθεί και να έχει ένα μεγαλύτερο πλεονέκτημα απέναντι στο ΤΝ.

  4. Εξαρχής φαινόταν πως η ελληνεπώνυμη Κυβέρνηση δεν ενδιαφερόταν, όπως φυσικά κι ο προηγούμενος «θίασος»… Μόνο και μόνο ότι «διαπραγματευόμαστε» 2 μόνο πλοία αντί μακρόχρονου προγράμματος λέει πάρα πολλά. Τα ίδια ακριβώς είχαν γίνει με τα Eurofighter. Kαι μετά περιμένουμε να μας βλέπουν σοβαρά και να μας δίνουν και χρηματοδοτικές λύσεις…

    Για μια ακόμη φορά, σε σοβαρά ζητήματα υψηλής πολιτικής μια ακόμη Κυβέρνηση αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων. Ο δε κος Υπουργός Άμυνας θα έπρεπε να είχε παραιτηθεί ήδη καθώς αποδεικνύεται ανεπαρκής (να το θέσω ευγενικά), χωρίς καμιά θέληση να δώσει λύσεις ακόμη και στις περιπτώσεις που δεν απαιτούνται χρήματα και γενικά καμιά θέληση να μάθει και να εντρυφήσει στο χαρτοφυλάκιο του.

    Επιπλέον, μην παραπονιόμαστε για παρεμβάσεις στα εξοπλιστικά από τρίτες χώρες όταν ΕΜΕΙΣ τα συνδέουμε άρρηκτα με αυτές εκλιπαρώντας μάλιστα να για τέτοιες εναντίον της Τουρκίας! Γιατί να μην παρέμβουν οι ΗΠΑ όταν βλέπουν τους άλλους να πράττουν το ίδιο; Οι Γάλλοι φρεγάτες, οι Γερμανοί τορπίλες, κι ο πάσα ένας από κάτι.

    Όσο για τις παρουσιάσεις άλλων σχεδίων τώρα δεν νομίζω ότι μιλάμε σοβαρά… Σε ποιό πλαίσιο; Δεν πείθουμε κανένα, ουτε τους Γάλλους ούτε άλλον…

    ΥΓ – Φαίνεται πως εδώ στο Ελλαδιστάν τους κανόνες τους εφαρμόζουμε πιστά… «listen Nicky(…), when the Dons say maybe you should walk away you don’t walk, you run!!!»

  5. Δεν πιστεύω πως θα υπάρξει ελληνική κυβέρνηση που θα δώσει 3+ δις για 2 πλοία με 32 κελιά.
    Δηλαδή τα 4 πλοία πόσο θα πάνε, 5 δις;

  6. ρε τι ψαχνετε; Θελετε να σας τα πω απλα; Αναδρομικα συνταξιουχων= συνεχιζουμε να κυβερναμε, οχι αναδρομικα=δεν συνεχιζουμε.. Τι αναλυετε και ξανααναλυετε, λες και δεν ξερετε σε τι χωρα ζειτε! Στα παπακια του ο καθε μητσοτεικ για κατι που κοστιζει την επανεκλογη του και θα το δει σε 5 χρονια τουλαχιστον..αν το δει.

  7. Δυστυχώς ή ευτυχώς χάθηκε η ευκαιρία των belhara. Το καλύτερο που θα μπορούσαμε να κάνουμε τώρα είναι ένας διεθνής διαγωνισμός για νέα πλοία. Η καλύτερη σύμβαση θα ήταν για 4+4 πλοία. Πρέπει να τεθούν κάποιες συγκεκριμένες βάσεις όμως στον οπλισμό κυρίως και μετά στο οικονομικό. Δηλαδή, θελουμε πλοίο με 32 κελιά α/α, 8-16 α/π πύραυλος, ραντάρ AESA,με σόναρ τρόπιδας, με RAM και οτιδήποτε άλλο που θα θέσουμε εξαρχής για να έχουμε τη βάση της διαπραγμάτευσης γρήγορα. Έπειτα, να μπούμε στο οικονομικό σκέλος αν μπορούμε να με 2.5δις π.χ που μπορούσαμε να δώσουμε για τις γαλλικές φ/γ να πάρουμε 4 πλοία με τα ανώτερα χαρακτηριστικά και τα όπλα τους θα ήταν ιδανικό. Τέλος, μια ρήτρα για περαιτέρω ναυπήγηση με όλα τα κόστη έτοιμα, δηλαδή όποτε βρούμε τα χρήματα να πάμε να υπογράψουμε αμέσως χωρίς καθυστερήσεις για κάτι που ξέρουμε.
    Υ.Γ Πρέπει το πολιτικό σύστημα σε αυτή τη καμπή για το ΠΝ να ξεχάσει τη πολιτική των εξοπλισμών και να πάρει κάτι αξιόπιστο, φθηνό και έτοιμο να καλύψει τις ανάγκες του στόλου.
    Υ.Γ 2. Χρειαζόμαστε αντικατάσταση και παλαιών ΤΠΚ ιδανικό θα ήταν με κορβέτες 1800-2000 τόνων με παρόμοιο οπλισμό με τις Ρουσσεν και κάτι παραπάνω.
    Υ.Γ 3. Ο «Θεμιστόκλης» θα ήταν μια καλή ιδέα με κάποιους τόνους και υποτυπώδες σόναρ.

    1. Δεν θελουν να αγορασουν τιποτα αφου σκοπευουν να τα διαχειριστουν ολα με παραχωρησεις.
      Ποτε θα το χωνεψουμε αυτο ;
      Τι αλλο πρεπει να συμβει για να καταλαβουν ορισμενοι οτι οι προτασεις μας ειναι μηδενικης πιθανοτητας να υιοθετηθουν;
      Το πολιτικο συστημα ειναι η καταρα της χωρα ς και εσυ ζητας απο τον θυτη να προστατευσει το θυμα και ‘να παρει κατι φθηνο’.;

  8. Άντε πάλι με τον στόλο και τα μεγάλα πλοία επιφανείας.
    Ήμαρτον. Αντί να δώσουμε ένα σκασμό χρήματα για τα πλοία τα οποία σε ένα τόσο κλειστό περιβάλλον σαν το Αιγαίο είναι στόχος, γιατί δεν τα δίνουμε για να ενισχύσουμε την αεροπορία!
    Φωκλαντς, Περσικος κόλπος, κόλπος του Άντεν, τόσα παραδείγματα στην σύγχρονη ιστορία που έχουν αποδείξει ότι τα μεγάλα πλοία επιφανείας είναι μπουκιά στο ψωμί για την αεροπορία.
    Να δώσουμε τόσα δις ευρώ για δύο φρεγάτες οι οποίες είναι μπουκιά για τα Φ16!!
    Και εντέλει άμα θέλουν να τα δώσουμε στους Γάλλους, να τα δώσουμε και να πάρουμε τα Rafael!
    20 με 24 Rafael συν τα όπλα τους!! Και αν γίνεται , αν και δύσκολο σαν αντισταθμιστικά, πιστοποίηση των ΜΚ2 για excoset. Nα πάρουμε τα Rafael για στρατηγική κρούση έχοντας τα scalp, τα +80 Φ16V για για αεροπορική υπεροχή μαζί με τα υπόλοιπα Φ16 Και έχε τα Μιράζ για ναυτική κρούση!
    Και μετά να δούμε άμα βγει ξανά Τουρκικό πλοίο στο Αιγαίο!!!
    Γιατί ποτέ ο Τουρκόσποροι δεν έχουν τολμήσει ποτέ ούτε για αστείο να στείλουν πλοίο κοντά στα ύδατα του Ισραήλ? Επειδή φοβούνται το Ναυτικό του? Επειδή ξέρουν ότι κατευθείαν θα πάνε στο βυθό τής Μεσογείου από την Ισραηλινή αεροπορία!!
    Και κάτι τελευταίο.
    Έχει διανοηθεί κανείς όχι μόνο το κόστος (3δις ευρω) για την αγορά, αλλά το κόστος που δαπανά κάθε πλοίο επιφανείας για να κάνει μια άσκηση στο Αιγαίο( καυσίμων, προσωπικού κτλπ)?
    Καμία σύγκριση!!!Μόνο τα καύσιμα φτάνει!
    Έχουμε τέτοιο ποιοτικό πλεονέκτημα σε ανθρώπινο δυναμικό( πιλότοι και τεχνικοί αεροσκαφών) και αντί να τους δίνουμε τα σωστά εργαλεία έτσι ώστε να στείλουν από εκεί που ήρθαν οι κωλοΤουρκοι, τα δίνουμε στο ΠΝ για μπορούμε να δικαιολογήσουν κάποιοι τα γαλόνια!
    Γιατί χωρίς μεγάλο στόλο, πως να δικαιολογήσουν δέκα Ναυαρχους?
    Αλήθεια έχει κανείς ακούσει στην Ιστορία του Ισραήλ, με την τόση πλούσια σύγχρονη πολεμική Ιστορία, κανένα ήρωα Ναύαρχο? Ή καμία επιτυχία του Ισραηλινού ναυτικού? Έχεις κερδίσει τους ουρανούς!! Έχεις κερδίσει και τον πόλεμο!
    ΤΠΚ και υποβρύχια!!Για την θάλασσα του Αιγαίου μια χαρά είναι. Άλλωστε δύο χρόνια στο ΠΝ ( θητεία σαν στατευσιμος κελευστης σε πλοία επιφανειας) πάντα σε κάθε άσκηση είτε με υποβρύχια είτε με την αεροπορία, πάντα πλάκα μας κάνανε!!!
    Εκτός και αν κάποιοι πιστεύουν ότι είμαστε ακόμα στην εποχή που οι ναυμαχιες κρίνουν μια πολεμική σύγκρουση στυλ αρχών του προηγούμενου αιώνα!!Και πού? Στο Αιγαίο!!!

    1. Δεν ισχύει αυτο που λες για το F-16 ότι ‘εχει’ μια φρεγάτα ούτε στα καλύτερα σενάρια για την αεροπορία.
      Για να βυθίσουν μια φρεγάτα επίπεδου belhara πχ θα πρέπει να επιτεθούν μάλλον μια ολόκληρη μοίρα απο f-16 και αν….από τα οποία θα γυρίσουν στη βάση λιγότερα από τα μισά.
      Αυτό γίνεται για λογούς απλούστευσης όμως γιατί αν είναι μια belhara 2 ΥΔΡΑ κ 3 Ρουσσεν σε ένα στολίσκο, κανένα μαχητικό δεν θα πλησιάσει ούτε θα διανοηθεί να επιτεθεί σε τέτοια ναυτική δύναμη.
      Αυτό χρειάζεται στο αιγαίο να καλύπτει την ΠΑ μας να επιβάλουμε αεροπορική υπεροχή σε όλο το αιγαίο.
      Όσο για τα κόστη αυτο που λένε όλα τα παπαγαλάκια οτι θα είναι αργή επειδή έχει 27 κόμβους(αστειότητες οι 3 κόμβοι ενάντιων σύγχρονων τορπιλών) ξεχνάν να πουν πόσο οικονομικό κ σιωπηλό σύστημα πρόωσης εχει και με πλήρωμα 100 ατόμων πόσο οικονομική θα είναι στις ασκήσεις που λες.
      Τέλος δεν θα πρέπει να ξεχνάμε οτι μια Φ/Γ μπορεί να παραμείνει στο πεδίο επιχειρήσεων για πάντα ενώ ένα μαχητικό επιπέδου F-16 για λίγα λεπτά.

      1. Δεν υπαρχει κανενα τετοιο σεναριο.Τα f16 θα παρουν δεδομενα στοχευσης απο καποια stand off πλατφορμα , μπορει κ να βλεπουν με τα ιδια τους τα ρανταρ τον στολισκο περα απο την εμβελεια των αστερ η ακομα κ των σμ2 κ εξαπολύουν κατα το δυνατον οσο πιο μαζικη κ ταυτοχρονη επιθεση με stand off βληματα τυπου harpoon με αρκετα μεγαλυτερη εμβελεια απο τους αστερ.
        Μετα αναλαμβανουν τα ecm κ τα ciws vs harpoon κ οποιος ζησει εζησε.

          1. Αν κ κυκλοφορουν εκδοσεις με datalink για ανανέωση δεδομενων η επαναστοχευση , οι περισσοτερες εκδοσεις δεν εχουν οπως πχ εχουν οι α/α κ αυτο γιατι δεν στοχευουν ενα υπερευελικτο μαχητικο που μπορει να πιανει ταχυτητες πχ εως 2 μαχ αλλα σκαφη που πιανουν 30 κομβους.Ετσι αν πουμε οτι ο χαρπουν πηγαινει με 900χμ την ωρα μεσο ορο θα φτασει στην περιοχη του στοχου στα 100χμ αποσταση στο 1/9 της ωρας.Αν ο στοχος πηγαινει με 30 κομβους δημιουργειται ενας κυκλος με ακτίνα 1/9 των 30 κομβων.Οποτε ο στοχος θα βρισκεται εκει μεσα.Ο πυραυλος οταν πλησιαζει την τοποθεσια ανοιγει το ρανταρ κ ψαχνει στοχους.Μερικοι κανουν ποπ απ για να ανοιξουν το ευρος του πεδιου ερευνας αλλοι συνεχιζουν στο επιπεδο της θαλασσας.Για την ενδιαμεση πτηση οι περισσοτεροι χρησιμοποιουν συνδυασμο ins/ gps οπως τα cruise.Tα waypoints οπου ειναι διαθεσιμα μπορουν να χρησιμοποιηθουν ειτε για την αποφυγή γνωστων εμποδιων ειτε για την επιλογη τοξου για την επιθεση

  9. Γερμανοι ρωσοι γαλλοι παγωτό.Τι να πουνε κ οι πρωτοι που ειχαν αποσπασει κ υπογραφες στο » πιο υψηλο επιπεδο».Παγωτο.Απ οτι φαινεται μονο ο εθνικος προμηθευτης εχει καταφερει να παρει λεφτα τα τελευταια 10 χρονια.
    Τρια ενδεχομενα.
    1.Φρεγατες γιοκ.Που τρενταρει κιολας.
    2.Απευθειας αναθεση σε κορβετοφρεγατες φρεγατοκορβετες κ αλλα υβριδια με προσχημα τα ανυπαρκτα ναυπηγεια κερδος την μιζα κ αποτελεσμα την μετατροπη του ναυτικου σε τέταρτης κατηγορίας ομαδα, μιας κ ειναι στην μοδα τα μητσοτακης ερντογαν 3-0.
    3.Διαγωνισμος.Φερνουν ολοι τα μακετα τους κ τα στηνουν.Να δουμε δυνατοτητες κοστολογια ΑΩ κ χρονοδιαγραμματα.

    1. Οταν γινει το 3. και ερθει ο λογαριασμος(to bill στα ελληνικα) θα καταληξουμε στο 2.(κορβετοφρεγατες φρεγατοκορβετες κ αλλα υβριδια ) με αρκετα μεγαλη πιθανοτητα να ειναι και 1. καθως ο χρονος περναει και ερχονται συντηρησεις-αναβαθμισεις-αναγκες και οπλισμος για ενα καρο συστηματα-οχηματα-κλπ
      Μην νομιζει κανεις πως η LM οτι πηρε πηρε απο την αναβαθμιση των f-16 , σε λιγο ερχονται και τα συμβολαια για οπλα,ατρακτιδια

      1. Εγω θα λεγα οτι το επομενο βημα στο αλγοριθμο μοιρασματος σανου θα ειναι τα φ35.Αφου εκανε τρια χρονια να ερθει απαντηση στο γραμμα να μην φαμε την επομενη τριετια με τα στελθ game changer κλπ.
        Μετα οταν θα ρθει επισημη προταση κ θα βγαινει παλι κανα 4 και βαλε δις για 20 αεροπλανα θα λεμε οτι αυτα παθαινεις με την απευθειας αναθεση.
        Κ ζησαμε εμεις καλα κ αυτοι καλυτερα

    2. @ασχετος
      Σου απαντώ εδώ μιας και στο προηγουμενο έκλεισαν οι απαντήσεις:
      Αυτό σημαίνει όμως ότι στερούνται την στοχοποίηση από το μαχητικό και βασίζονται αποκλειστικά στον αισθητήρα τους. Πρακτικά αυτό δεν έχει διαφορά από το να εκτοξευονταν από ένα πλοίο BVR οπότε το ότι είναι μαχητικά αυτά που κάνουν την επίθεση δημιουργεί απλώς εντυπώσεις. Και στην μία και στην άλλη περίπτωση θα μιλήσουν τα ECM και τα CIWS οπου με τον πυραυλο να στοχοποιεί μόνο με το δικό του ραντάρ δίνει καλές πιθανότητες αναχαίτισης στα πρώτα…

      1. Oχι δεν ειναι θεμα εντυπωσεων.Το μαχητικο ειναι πολυ πιο ευελικτο ως πλατφορμα με πολυ μεγαλυτερους χρονους αντιδρασης με μεγαλυτερη επιβιωσιμοτητα κ πολυ πιο αναλωσιμο.
        Κ η στερηση μια στοχοποιησης ειναι δευτερεουσας σημασιας οταν το ΚΒ εχει σχεδιαστει γι αυτον τον λογο.
        Κ ναι πρακτικα το ποια πλατφορμα θα εκτοξευσει το βλημα ειναι αδιαφορο γι αυτο βλεπεις supervita k φρεγατα να εχουν τον ιδιο φορτο βληματων,γι αυτο βλεπεις μπραχμος νσμ εξοσετ κλπ σε επιγειες συστοιχιες σε ελικοπτερα σε υποβρυχιες εκδοσεις κλπ.
        Ιδανικα συνδυαζεις πλατφορμες για οσο το δυνατον πιο μαζικη επιθεση

  10. Δεν υπάρχει ελπίδα με καριερίστες (και κατά τα άλλα ανεπάγγελτους) πολιτικάντηδες τύπου Μητσοτάκη, Τσίπρα κτλ. Στην κυβέρνηση για να «υπηρετήσουν» την χώρα θα καθίσουν στην καλύτερη για μερικά χρόνια, τα αφεντικά τους του εξωτερικού θα τα υπηρετούν ισοβίως. Οικειοθελώς ή όχι. Γιατί οι πολίτες στην χειρότερη περίπτωση δεν θα τους ξαναψηφίσουν (καθώς ανεξάρτητη Δικαιοσύνη στην χώρα δεν υπάρχει να τους καθίσει στο σκαμνί), ενώ τα αφεντικά τους μπορούν να τους «εξαφανίσουν» μεταφορικώς ή κυριολεκτικώς όταν τους έχουν κρατημένους με σκάνδαλα (βλέπε Siemens κτλ.), off-shore εταιρίες, λογαριασμούς στην Ελβετία και ένας Θεός ξέρει τι άλλο χειρότερο. Όπως κάνουν όλες οι μαφίες για να εξαναγκάζουν την περαιτέρω τυφλή υποταγή, πρέπει πρώτα να «λερωθείς» με τον έναν ή τον άλλο τρόπο πριν πάρεις το χρίσμα του μέλους. Έτσι αν συμμορφωθεί κανείς ως «ρεαλιστής» με το πως παίζεται το παιχνίδι και έχοντας επιτελέσει πειθήνια το έργο που του έχουν αναθέσει, έχει να περιμένει χλιδάτους διορισμούς σε κάποια επιτροπή της ΕΕ, ή ως επίτιμος καθηγητής σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού ή ακόμα και να εισπράττει ως «συγγραφέας» έσοδα από εικονικές πωλήσεις βιβλίων κτλ. Είναι γνωστές οι συνταγές.

  11. Επειδη δεν ειμαι κι πολυ εξυπνος κι το ρημαδι εινα αργοστροφο…

    Μπορει να μου πει κανεις ΠΩΣ οι συνταξιουχοι θα λαβουν τα αναδρομικα τους, τα λιγα ΨΙΧΟΥΛΑ δηλαδη, οχι τιποτα σπουδαιο – οι ανεκδιηγητοι – ΕΑΝ η τουρκιὰ μπει κι κερδισει μια ναυμαχια, εναντιον των ΕΔ μας;;;

    Ρε παππου τι στο διαολο θα παρεις οταν ο τουρκος θα ερθει σαν ενας νεος πασας να σου επιβαλλει τα συγχωροχαρτια, εεεεεεε;;;

    1. Αγαπητέ φίλε,ο παππούς θα πάρει τα αναδρομικα του, σε τουρκικες λιρες,ετσι θα μπορει πιο ευκολα να αγοραζει τα τουρκικα προιοντα που εχουν κατακλυσει την ελλ.αγορα και κανείς δεν τολμάει να πει για ένα εμπάργκο.επισης θα μπορεί να επισκέπτεται την φίλη και σύμμαχο, μιας και δεκάδες χιλιάδες Έλληνες κάθε εβδομάδα περνάν τα συνορα και κάνουν shopping, στην Τουρκία.
      Έτσι οι δύο λαοί θα ζήσουν αρμονικά και θα λύνουν τις οποίες διάφορες τους με το οθωμανικό δίκαιο.

      1. Ε, τοτε δεν μενει τιποτα αλλο παρα να ξεγραψουμε το 1821, τον Καποδιστρια τους Βαλκανικους πολεμους κι να αποδεχτουμε την νεα τουρκοκρατια μετα απο 200 χρονια ΔΗΘΕΝ ανεξαρτησιας.

        Επιτρεψε μου, ομως, να δω κι κατι επιπλεον περα απο μια τετοια μελλοντικη Ελλαδα.
        Να δω ανταρτικο του ειδους, παταξη της Τριπολιτσας, σε καθε χωριο, σε καθε πολη, σε καθε κωμοπολη, σε καθε δημο και σε καθε Νομο.

        Και οπως παντα οι γενιτσαροι θα ειναι οι πρωτοι που θα πνιγονται με το ιδιο τους το αιμα!

        Αυτο ειναι μια μελλοντικη εκδοχη που περιμενει την Ελλαδα εαν νομιζουν οι ελληνοφωνοι τουρκοσποροι πως θα εχουμε καποια συνυπαρξη μεταξυ Ελληνων κι μογγολων.

  12. Χρήματα υπάρχουν αν αποφασίσει όποια κυβέρνηση να εκμεταλευτεί πόρους και κονδύλια από ΕΕ, να βάλει έναν ειδικό φόρο για την άμυνα σε ποτά, τσιγάρα, τσόγο, φραπέ, διανυκτερεύσεις κτλ. Δέκα και είκοσι λεπτά παραπάνω κατανοεί κάθε Έλληνας αν πάνε τα λεφτά στην Άμυνα. Το θέμα είναι να πάνε με πρόγραμμα, σχεδιασμό και να επενδυθούν σωστά. Όχι σε ΤΠΚ που τις πληρώνουμε για φρεγάτες και P-3B, που την δουλιά αυτή την κάνουν οι απέναντοι με πολύ φθηνότερα drones. Χρειάζετε άμεση αύξηση των αμυντικών δαπανών και χρειαζόμαστε ΔΙΚΑ μας προϊόντα που δεν θα εξαρτιώμαστε. Από ιδιωτικές εταιρίες, γιατί στις κρατικές έχουν πιάσει πολλοί καρέκλα, εκμεταλεύουν και εκβιάζουν το Κράτος.
    Έχουμε αγώνα δρόμου μπροστά μας και δεν έχουμε να χάσουμε χρόνο. Με τους ρυθμούς που τρέχουν οι Τούρκοι σε 10 χρόνια δε θα μπορούμε καν να βγούμε πέντε μέτρα στα νερά μας. Και αυτοί, μη γελαστεί κανείς, δε θα σταματήσουν εδώ. Θα διεκδικούν όλλο και πιο παραπάνω και θα ζούμε συνέχεια ύπο απειλές και υποχωρήσεις.
    Δε θα φταίει κανείς άλλος. Ούτε η ΗΠΑ, ούτε η ΕΕ και Γερμανία, ούτε η Ρωσία. Όλλοι κοιτάνε το συμφέρον τους και καλά κάνουν. Εξαρτάται από εμάς.
    Έχω την εντύπωση ότι στη κυβέρνηση, μετά από Κύπρο, Ίμια και τα προχθεσινά, ακόμη δε ξύπνησαν μερικοί. Είναι δυνατόν σε ώρες κρίσης και κίνδυνο πολέμου ο (και όποιος) πρωθυπουργός της χώρας να βολτάρει με ελικόπτερα, να βγαίνει φωτογραφίες με σταρ του χολιγουντ και να παρακολουθεί θέατρο;

  13. Η απάντηση στα εύλογα ‘γιατί’ που εσείς και κάθε καλόπιστος παρατηρητής ρωτά, είναι τα επίσης εύλογα ‘γιατί δεν’.

    Γιατί δεν έχουμε εθνική στρατηγική.
    Γιατί δεν σχεδιάζουμε τους εξοπλισμούς μας βάσει των αναγκών εξυπηρέτησης της στρατηγικής που δεν έχουμε.
    Γιατί δεν ασκούμε τα μονομερή κυριαρχικά δικαιώματα του κράτους μας θέτοντας τα υπό διαπραγμάτευση.
    Γιατί εκτός από χώρα παροχής υπηρεσιών στην οικονομία, λειτουργούμε με παρόμοιο τρόπο και στην γεωπολιτική δίχως να λαμβάνουμε αντίτιμο επ’ ωφελεία των συμφερόντων μας .
    Γιατί πολλοί εξ ημών ακόμα και σήμερα ζυγίζουν την απώλεια εθνικού χώρου και δικαιωμάτων ανεκτίμητης αξίας με τη πρόσκαιρη βολή τους.
    Γιατί με την Τουρκία όχι πρό αλλά εντός των πυλών, εμείς ακόμα αναζητούμε μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης με κατσαπλιάδες, κατά δήλωση τους, επίδοξους κατακτητές της πατρίδας μας.
    Γιατί τελικώς η διαστροφή της λογικής ορισμένων, φαίνεται ατελείωτη.

    1. Οι κυβερνώντες είναι πολιτικά ανδρείκελα και εντολοδόχοι ντόπιων και ξένων συμφερόντων.
      Ξεπουλάνε την εθνική κυριαρχία ταίζοντας το «θηρίο» προκειμένου να έχουν ησυχία στη βάρδια τους και να λεηλατούν το δημόσιο χρήμα παρέα με τους ημέτερους τα κομματόσκυλα και τα συμφέροντα.

      Διάβασε τι γράφουν τώρα οι κομματικοί γενίτσαροι που έμειναν άστεγοι μιας και η αγαπημένη τους κομματική Πτήση κατέρρευσε και ήρθαν εδώ να μας πασάρουν την κομματική τους προπαγάνδα.

      Δες τι έλεγαν πριν για τη Belharra όταν η κυβέρνηση διέρρεε πως κλείνει το ντιλ από μέρα σε μέρα και δες τι γράφουν σήμερα!!
      Οι τύποι είναι για φτύσιμο αλλά προσωπικά δεν χαραμίζω το σάλιο μου.

  14. Απο αυτά ποτ ακούγονται θα προτιμούσα τις Φρεμμ/Μπεργκαμινι.

    Γνωστό καλό σχέδιο, μεγάλο πλοίο…θα αντέχει κ σε δύσκολους καιρους κ έχει τους αστερ.
    Τωρα βέβαια ειναι κ το ποιό ακριβό εκτος των ffgx.

    Με 2,5 παίρνουμε 4 bergamini

  15. Η τελευταια παραγραφος του αρθρου αγαπητο, defencereview, με τις ρητορικες ερωητσεις ειναι δωρον αδωρο να τις θετει καποιος.

    Διοτι τα γεγονοτα αποκαλυψαν τις «απαντησεις».

    Με το που χαλασε η συμφωνια κι εφυγαν οι Γαλλοι, χωρις χασιμο χρονου ο Διοικητης της Ελλαδος, εκει στην Βας. Σοφιας, αρχισε τις συνεντευξεις τις εκδηλωσεις κι τις τοποθετησεις.

    Ετσι ολως τυχαιως να μιλα για Ελληνικα χωρικα υδατα κλπ.

    Ολως τυχαιως, αυτα εγιναν μετα την μη συμφωνια με τους Γαλλους !

    1. «Με το που χαλασε η συμφωνια κι εφυγαν οι Γαλλοι, χωρις χασιμο χρονου ο Διοικητης της Ελλαδος, εκει στην Βας. Σοφιας, αρχισε τις συνεντευξεις τις εκδηλωσεις κι τις τοποθετησεις.»

      Για τον Στουρνάρα λες και τις δηλώσεις του για τα 32 δις €, που πακέτο με νέες «μεταρυθμίσεις» θα δώσουν τεράστια «ώθηση» στην οικονομία;

      1. Αυτος δεν ειναι διοικητης. Αυτος ειναι αλλη μια μαριονετα (της τραπεζας παιδι)

        Αναφερομαι για τον μαγκα που τα εκανε λιμπα εκει στην Ουκρανια.

        Και τωρα μας εχει κατσικωθει.τον αγαπητο κι ανεκδιηγητο mr G Payatt….

        1. η πλάκα είναι πως μια σωστή πρόβλεψη στην ζωή του δεν έχει κάνει αυτός ο άνθρωπος..
          Τον θυμάμαι σαν τώρα που έλεγε για τα τρομερά οφέλη της πιστωτικής επέκτασης (σε σπίτια εμπορικά καταστήματα και διακοποδάνεια) κάπου στην δεκαετία του ’90

          Τώρα πως ανέβηκε εκεί που ανέβηκε…

  16. Απο την παρουσα κυβερνηση ..και μαλλον γενικως το παρων πολιτικο προσωπικο-σκηνικο ..δεν υπαρχει καμια διαθεση για σοβαρη προσεγγιση του θεματος ΕΔ ..και επανασυσταση τους …με νεα μεσα δογματα και νεου ειδους αμυντικη βιομηχανια-παραγωγη ….αρπαχτες και φαγοποτι ..ειναι η προτεραιοτητα τους …τα ιδια και με τον καμμενο του τσυριζα εδω γελαμε ….ακουσα ψυθιρους οτι το ναυτικο εχει αρκετες νεες προτασεις κλπ….κοβω τα @@ μου οτι ειναι απο γερμανους και αμερικανους ……

    ρ3= 500+εκ ..πεταμενα λεφτα σε ντακοτες αχρηστες
    φ-16 αναβαθμιση με σχεδον μηδενικα ωφελη τελικως….να μη πω οτι μονο προβληματα θα προκυψουν ..
    και μ117 αλλο σκουπιδαριο ……

    ειναι αυτα προταιρεοτητες για τις εδ? με τα τοσα κενα και προβληματα?…οχι φυσικα ..απλα ειναι το πεδιο δοξης λαμπρον για οργια και αρπαχτες ….οταν πουλας το τιποτα και τσεπωνεις ..εχει το ποιο μεγαλο ωφελος …

    ειναι γνωστο προς προκειται για προδοτες ..οποτε οποια απαιτηση απο αυτους ειναι ανεκδοτο ……πρωτα θα τελειωσουν αυτοι και μετα θα ξημερωσει ασπρη μερα ….αλλιως δεν γινεται …..

    καλα τα παει βλεπω η αμερικανικη εαβ που ιδρυσε ο καραμαν-αλης ο θειος……με την ευχη μου να μπει 800 τονους λουκετο μια μερα …και τιμη και δοξα σε μερικους ανωτατους ..που αμεσως με την αποστρατια τους περνουν τις αφισσες του κομματος παραμασχαλα ….αυτοι μπορουν να βρουν συντροφια στο ξιφος τους ..τις μοναχικες νυχτες ……

    1. Ξέχασες την ανέλκυση της βυθοκόρου από την «επιτυχημένη» διαπραγμάτευση του βλαξ Κούλη.

      Τον Κούλη αν το πάρω μαζί μου μια μέρα στη δουλειά θα τον κρεμάσουν κουδούνια ακόμα και οι ποιο χαζοί εργαζόμενοι εκεί!!

  17. «Με εξαίρεση τη Follow On Support των Mirage και την μίσθωση των Heron ουδεμία άλλη απόφαση δεν έχει ληφθεί εδώ και δώδεκα μήνες.»

    Έχει υπογραφεί τελικά η FOS για τα Mirage;

    Υπάρχουν επίσημες συμβάσεις με υπογραφές και αριθμό πρωτοκόλλου;

  18. «Χθες παραδόθηκε η έκτη Super Vita άνευ Exocet και όπως μας πληροφορούν το πλοίο έχει δουλειά ακόμα έως ότου καταστεί πλήρως επιχειρησιακό και ενταχθεί στον Στόλο εντός του 2021. Πανηγυρισμοί δεν χρειάζονται γιατί η έκτη Super Vita έπρεπε να είχε παραδοθεί εδώ και αρκετά χρόνια. Η τελετή στην Αμφιάλη έγινε καθαρά για επικοινωνιακούς λόγους…»

    Καλό θα ήταν κάποια κομμάτια στα άρθρα σας, ειδικά στα μεγάλα άρθρα, να τα βάζετε με BOLD.
    Ή κάποιες προτάσεις ή λέξεις.

    Είστε η μόνη σοβαρή ιστοσελίδα του αμυντικού χώρου που γράφεται τα πράγματα όπως είναι, χωρίς κομματικές-πολιτικές σκοπιμότητες.

    Και πάλι συγχαρητήρια!

    1. Έτσι ακριβώς.

      Η Super Vita δεν ήταν έτοιμη και όλο αυτό το πανηγύρι ήταν καθαρά επικοινωνιακό.
      Πρόκειται για μια άθλια κυβέρνηση και έναν άθλιο πρωθυπουργό μαριονέτα που προσπαθεί μάταια να καλύψει την εμφανή ανικανότητά του με την επικοινωνία του τίποτα.

      Η Τουρκία απειλεί οι ΕΔ είναι σε επιφυλακή και ο Μητσοτάκης δεσμεύει στρατιωτικά ελικόπτερα για προσωπική του χρήση.
      Θεωρεί το κράτος τσιφλίκι του πατέρα του.

  19. Συμφωνω, με την κυμπερνιση κι με μερικους λατρες της κοκα κολας κι του μαρλμπορο εδω μεσα
    ΖΗΤΩ η αστεροεσσα……

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ !
    Συμφωνω………….

    » Τα τζαμιά της Θράκης α ν α κ α ι ν ί ζ ο ν τ α ι ΑΔΙΑΚΟΠΩΣ…..

    Ποιὰ εἶναι λοιπὸν σήμερα ἡ κατάσταση τῶν τζαμιῶν στὴν Κομοτηνή;

    Πρακτικὰ στὴν πόλη δὲν ὑπάρχει τέμενος ποὺ νὰ μὴ ἔχει ἀνακαινιστεῖ, μερικῶς ἢ ἐκ βάθρων, τὰ τελευταῖα χρόνια.

    Προηγήθηκε τὸ Γενὶ τζαμί…

    Τὸ δεύτερο σημαντικότερο τζαμὶ εἶναι τὸ ἐπίσης κεντρικὸ Ἐσκὶ τζαμί, πού… εἰκάζεται πὼς προϋπῆρξε ὡς χριστιανικὸς ναὸς τοῦ Ἁγίου Γεωργίου…

    Ἐκεῖ ποὺ ἔγινε θεαματικὸ ἔργο ἦταν τὸ τέμενος Ταμπακχανέ…

    Ἐξ ὁλοκλήρου ἐπίσης ἀνακατασκευάστηκε τὸ 2015 (ἐντὸς ἐλαχίστων ἑβδομάδων!) καὶ τὸ Μαχμοὺτ Ἀγὰ τζαμί…

    Μικρότερης ἔκτασης βελτιωτικὲς παρεμβάσεις ἔγιναν καὶ στὰ ὑπόλοιπα τεμένη…»

    Ορθόδοξος Τύπος «

    1. Την Θράκη την έχει αναλάβει εργολαβία η φιλότουρκη Ντόρα (το μητσοτακέικο δηλαδή).

      https://www.capital.gr/epikairotita/3471169/i-nt-mpakogianni-proedros-tis-diakommatikis-koinobouleutikis-epitropis-gia-tin-anaptuxi-tis-thrakis

      «Η »ύπουλη θωπεία» των Γερμανών δια χειρός Ντόρας στη Θράκη…»
      http://lefteria.blogspot.com/2020/07/blog-post_767.html

      Ετοιμαστείτε για αγορά πανάκριβων μιζαδόρικων ΜΕΚΟ Α200 με παράδοση το 2030+.

      1. Μέχρι πριν λίγο καιρό η κυβέρνηση για να κρύψει την ανικανότητά της στην εξωτερική πολιτική διέρρεε πως ο Ερντογάν είναι απομονωμένος στη διεθνή σκακιέρα.

        Πριν λίγες μέρες η Ντόρα δήλωσε πως όποιοι τα λένε αυτά (περί απομόνωσης του Ερντογάν) τα λένε για εσωτερική κατανάλωση!!

        Σανό για το χαζοπόπολο δηλαδή.

      2. Ο καταλογος ειναι ενδεικτικος το τι ανθρωποι θα διευθυνουν την ΕΟΖ(Ειδικη Οικονομικη Ζωνη) στην Θρακη. Δηλαδη ΜΙΣΕΛΛΗΝΕΣ & ΦΙΛΟΤΟΥΡΚΟΙ !

        Με τις ΕΟΖ στην βορεια Ελλαδα προσπαθουν να φερουν οικονομικη κυριαρχια μεσω τουρκικες κι ΔΗΘΕΝ Ευρωπαικες εταιριες – το δελεαρ θα ειναι το ευρωπαικο ταμειο βρλεπε ΕΣΠΑ – στην Θρακη να ειναι οι μοναδικη οικονομικες πηγες κι εργοδοσιας για τους Β. Ελλαδητες.

        Αρα οικονομικα οι τουρκια θα ελεγχει την Βορεια Ελλαδα!!

  20. Έχω επιχείρηση , διαχείριζομαι πελάτες,προμηθευτές,έχω εχθρό το Ελλ.κρατος δεν έχω δάνεια και εκτός των συντήρησεων των μηχανών μου,που και που βρίσκω και ευκαιρίες.Αυτοι με τι μυαλά διοικούν;;;;;

    1. Έτσι ακριβώς.

      Τον Κούλη αν του δώσουν ένα περίπτερο θα τον κλέβουν και οι πιτσιρικάδες.
      Τα πτυχία του αγορασμένα με τα κλεμμένα λεφτά του μπαμπά ένας βλαξ που μας φύτεψαν ντόπια και ξένα συμφέροντα για να τους κάνει τη βρώμικη δουλειά.
      Το τι τους περιμένει τους χαζονεοέλληνες ούτε που το φαντάζονται με αυτόν το πολιτικό νάνο.
      Να σου φέρω και ένα άλλο παράδειγμα.
      Ο Ερντογάν ξεκίνησε ως λούστρος στην Κωνσταντινούπολη!

    2. Από τα ωραιότερα σχόλια, λίγα λόγια και με ενδεχόμενα άθελα πολύ βάθος. Οι βασικές διαφορές είναι δύο:

      -Η επιχείρηση είναι δική σου, οπότε για να ευτυχήσεις πρέπει να πάει καλά η εταιρεία
      -Ακόμη και διευθυντής της να ήσουν, είτε για να ευτυχήσεις έπρεπε να πάει καλά, είτε αν δεν πάει καλά θα απολυθείς.

      Στην περίπτωση των κρατών (στα αναπτυγμένα το φαινόμενο είναι λιγότερο έντονο):
      -Δεν είναι ιδιοκτήτες, οπότε πάει καλά ή άσχημα το μαγαζί, δεν τους επηρεάζει άμεσα
      -Δεν συμπεριφέρονται όπως οι διευθυντές, γατί σκέφτονται και όλα στραβά να τα κάνω, θα το διαχειριστώ επικοινωνιακά και οι πολίτες δεν θα με απολύσουν (κοινώς θα τον ψηφίσουν)
      -Αν θέλεις να ευτυχήσεις οικονομικά, μέσα σε γρήγορο χρόνο (γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι ξημερώνει), και το μυαλό ου είναι μόνο στην οικονομική ευημερία σου, υπάρχουν πολλοί λίγοι τρόποι να το πετύχεις, και συνήθως είναι σε βάρος της «επιχείρησης» και των ιδιοκτητών της.

  21. «μη αμερικανικών οπλικών συστημάτων όπως των ΑΣΕΠΕ με νευραλγικό ρόλο ή των C-27;»

    Μήπως θέλατε να γράψετε:
    «μη αμερικανικών οπλικών συστημάτων με νευραλγικό ρόλο όπως των ΑΣΕΠΕ ή των C-27;»

  22. Μην ξεχναμε.

    Οι «συμμαχοι» μας εκει στο τεταρτο διεθνιστικο ραιχ, δηλωσαν στους δικους τους συμμαχους την τουρκια πως σε λιγο χρονικο διαστημα θα αρχισει η τουρκια να λαμβανει τα νεα 6 υποβρυχια, τα S214, Γερμανος υπουργος του ΥΠΕΞ ΠΛΗΡΕΣ, δηλαδη με τις καινουριες τορπιλες !!

    αυτη η ειδηση παει γαντι για τους λατρες της Ευρωπαικης ενωσης, τους……..

  23. Συγγνώμη αν το χαλάσω σε κάποιους, αλλά σε καμία σοβαρή χώρα δεν γίνονται καλλιστεία πλοίων και μετά αγοράζουν την… νικήτρια!
    Πρώτα κοιτάνε προς τα πού θα στρέψουν την προσοχή τους τα επόμενα χρόνια, μετά κοιτάνε με ποιόν τρόπο μπορεί να επιβάλουν εκεί τα «θέλω τους» και στο τέλος επιλέγουν τα μέσα επιβολής (πλοία αεροπλάνα κλπ).
    Εδώ φτάσαμε στο σημείο να ζητάμε να μας δώσουν μια φρεγάτα γενικών καθηκόντων, με αεράμυνα περιοχής, αυξημένες ανθυποβρυχιακές δυνατότητες, ταχύτητα πάνω από 30 κόμβους, δυνατότητα εκτόξευσης στρατηγικών πυραύλων, δυνατότητα μεταφοράς και υποστήριξης καταδρομικής μονάδας, με χαμηλό στίγμα, τεχνολογία αιχμής στον ηλεκτρονικό πόλεμο, με ελικόπτερο τουλάχιστον 10 τόνων και όλα αυτά σε μέγεθος κανό και παραδοτέα αύριο στις 7:10 το πρωί.
    Α, ναι. Και Τσάμπα!!

    Ξέρει κανείς τί θέλουμε από το ναυτικό μας τα επόμενα 10-30 χρόνια; Αν ναι, ας αρχίσουμε να συζητάμε για τα περαιτέρω, αλλιώς θα ανοίγουμε από 10 λογαριασμούς ο καθένας που θα αλληλοσχολιάζονται, για να παριστάνουμε ότι «κάτι λέμε και έχει απήχηση».

  24. Το τι εγινε την τελευταια εβδομαδα συνοψιζεται ως εξης:
    α) Βγηκε ο Τουρκικος Στολος
    β) Βγηκε ο Ελληνικος Στολος
    γ) Ηρθε το αεροπλανοφορο με την ομαδα μαχης του
    δ) Επεσαν τηλεφωνα απο Γερμανια στην Τουρκια
    ε) Ναυαγησαν οι [email protected]
    ζ) Αποσυρθηκαν ολοι οι Στολοι

    Μπορειτε να φτιαξετε οποια ιστορια θελετε με τις παραπανω πληροφοριες.
    Το συμβολαιο φρεγατων εν τελει θα καταλήξει σε φιλοτουρκικη χωρα, δηλαδη Γερμανια / Αμερική. Αν αργησει ομως παρα πολυ να υπογραφει, παιζει δυνατα και η Τουρκια, δηλαδη Milgem.

  25. Ενα υποθετικο φθηνο σεναριο για ενα ισχυρο ναυτικο ΙΣΩΣ .??? 1ον ΠΥΡΑΥΛΑΚΑΤΟΙ: Αγορα 8 Cyclone-class patrol ship σιγα σιγα ξεκιναει η αποσυρση τους επιπλεον κρατας τα καλυτερα 8 απο τα 9 La Combattante IIIb + III και τα 8 Osprey HSY-56+55 μερικες αναβαθμισεις στελφ βαφη και απο οπλισμο 1 × Oto Melara 76 mm/62 cal. + 2 x Rheinmetall Rh202 20 mm guns + 2 (τορπιλοσωληνες) τορπίλες των 21 ιντσών + 4 η 6 η 8 x Harpoon SSM (2×2 – 2χ3 – 2χ4 ) + 1 × Mk31 21-cell launcher of RAM Block 1 surface-to-air missiles (αφαιρεις τα πισω πυροβολα) + Αντίμετρα: Εκτοξευτής αερόφυλλων Wegmann η καποιο αλλο και εχεις 24 γαματες Πυραυλακατους μεχρι να λιωσουν……
    2ον ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ: Εχουμε 4 Type 214 ξεκιναμε τη ναυπηγηση 2 ακομα + το 1 Okeanos class 209/1500 AIP κραταμε τα 2 καλυτερα απο τα 3 Poseidon class 209/1200 + πας Βραζιλια εχουν 5 (209/1400) και ψαχνουν αγορστες για τουλαχιστον 2 η 3 απο αυτα ( κοιτας και αλλου για τον ιδιο τυπο ) και φτιαχνεις ενα στολο απο 12 εως 14 Υποβρυχια. 3ον ΒΑΡΕΕΣ ΠΥΡΑΥΛΑΚΑΤΟΙ – ΚΟΡΒΕΤΙΝΕΣ: Εχουμε 7 Roussen class (Super-Vita) ναυπηγουμε 1 ακομα + 8 Θεμιστοκλης 75 με 80 μετρα και εκτοπισμα μεταξυ 800 με 1000 τονους και εχεις 16 πλοια σε στυλ Κορβετινας. 4ον ΦΡΕΓΑΤΕΣ – ΚΟΡΒΕΤΕΣ: Αναβαθμιζουμε σωστα τις 4 ΜΕΚΟ (ηλεκτονικα και οπλισμο) κανουμε μια μικρη αναβαθμιση στην ΕΛΛΗ ΚΑΙ ΛΗΜΝΟ (οπλισμο) μεταροπη των 4 υπολοιπων αναβαθμισμενων Kortenaer class σε ARSENAL SHIPS (με πυραυλους LORA) αγορα 4 εως 6 European Patrol Corvette (EPC) | PESCO και εχεις ενα στολο 6 Φρεγατων 6 Κορβετων και 4 ARSENAL SHIPS .Ολα αυτα (70 μοναδες μαχης) με κατω απο 9 δις απο οσο εψαξα και υπολογισα …. ΥΓ. Δεν το παιζω σχετικος θα ηθελα την γνωμη καποιων που γνωριζουν καλυτερα απο εμενα ξια ενα τετοιο σεναριο….

    1. Είναι κακό, στην άμμο να χτίζεις παλάτια,το υπουργείο Οικονομικών, θα τα κάνει συντρίμμια κομμάτια(=αναδρομικά,επιδόματα, Ε.κ.α.ς.,διορισμούς στο δημόσιο,επίδοματα ευπαθών ομαδων, επιδόματα μουσαφιρεων,κ.τ.λ.)

  26. Η παρουσα κυβερνηση εχει αποφασισει να επενδυσει μονο στην επικοινωνια.Και μαλιστα μια μορφη επικοινωνιας επιπεδου εξοφθαλμης προπαγανδας απο την πλευρα της πλειοψηφιας των ΜΜΕ και χαζοχαρουμενης selfie.

    Κ.Νικητα δεν θα λαβετε τις απαντησεις στα ερωτηματα σας.Θα πρεπει να τις βρειτε μονοι σας.Και αυτο ειναι που κανει την διαφορα μεταξυ των μεσων που απλα αναπαραγουν «σανο» με αυτα που θετουν ερωτηματα,ερευνουν και παρουσιαζουν με αδιασειστα τεκμηρια την πραγματικοτητα.

    Δυσκολος και μοναχικος δρομος.Υπαρχουν ομως πολλοι πια που ψαχνουν τετοιες οασεις ενημερωσης.
    Για πολλους απο εμας εχετε γινει το «go to» μεσο επιβεβαιωσης πληροφοριων και αναγνωσης αξιοπιστων αρθρων.

    Το παρον αρθρο ειναι η επιβεβαιωση του status που εχετε κερδισει..

    Συνεχιστε ετσι.

    @Σπυρος1977

    Συμφωνω για τα Rafale ομως πρεπει να ελεγξετε την τιμολογηση σας.Ειδικα και με ολα τα extra που λετε.Τουρκικο πλοιο ομως θα βγει ακομα και να εχεις τα αεροσκαφη αυτα.

    Διαφωνω σε ολα τα αλλα.
    -Στα Falkland οι Αργεντινοι εχασαν.
    -Στον Περσικο κολπο πρακτικα δεν υπηρχε αντιπαλο ναυτικο αλλα κυριως αντιπαλη καθηλωμενη αεροπορια.

    Τελος αλλες οι εποχες τοτε αλλες σημερα.

    Οσο για το Ισραηλινο ναυτικο μαλλον θα επρεπε να εξετασετε καλητερα την ιστορια. Battle of Latakia και Battle of Baltim ενδεικτικα.

    1. Εδώ θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Μάγειρα!!!

      Απόλυτα ρεαλιστική περιγραφή της κατάστασης με τα εξοπλιστικά
      Καμια σχέση με άλλους ιστοτόπους που δυστυχώς για τη πολύχρονη ιστορία των εντυπων τους έχουν μεταβληθεί σε φερέφωνα της κυβερνητικής προπαγάνδας!

      Πλήρη απαγοήτευση και από τη ΝΔ αφού όπως γραφουν και σχεδον ολoι οι σχολιαστές εδώ μέσα ακολουθείται η γραμμή Μπαλάφα :Σιγά μην γίνει πόλεμος

      Πάμε για συμβιβασμό υποχώρηση στις απαιτήσεις των γειτόνων με πρόσχημα τη αδυναμία στο στρατιωτικό τομέα

      Δεν τολμάνε να το ανακοινώσουν Ακόμα αλλα έτσι όπως έχουν αφήσει να εξελιχθούν τα πράγματα προς τα εκεί μας πάνε ΔOΛΙΑ

  27. o Σταϊκούρας είπε δίνει για Φρεγατες μέχρι 1,4 δις…
    άρα, η διαπραγματευση ήταν εξ ορισμού για το φαίνεσθαι…και στο τέλος στριβειν…αλα Αδελαϊδες..
    τα αναδρομικά και εφαπαξ στους συνταξιουχους υπολογιζονται όλως τυχαίως, όχι σε 4, αλλά σε 1,4 δις…
    ΑΡΑ, η επιλογή ήταν…
    α)συντάξεις;
    β)ή καράβια;;
    η επιλογη ήταν το α) γιατί αυτό δινει ψήφους και νομη εξουσίας. Κοντόφθαλμο αλλά δυστυχώς αληθές. Και παρακαλώ,..οι εν λογω συνταξεις αφορούν και τις λεγομενες «αμαρτωλες» ΔΕΚΟ..

    ««Από το βήμα αυτό δηλώνω ότι η κυβέρνηση θα καταβάλει εφάπαξ πλήρως και σε όλους τους συνταξιούχους μέσα στο 2020 τα αναδρομικά ποσά που δικαιούνται βάσει της απόφασης του ΣτΕ. Η κυβέρνηση συμμορφώνεται με τις δικαστικές αποφάσεις όπως είχαμε δεσμευτεί ότι θα κάνουμε. Μιλάμε για ποσό 1,4 δισ. ευρώ που αφορά κύριες συντάξεις του ιδιωτικού τομέα και επεκτείνεται και στου δημοσίου».

    όσο για την άμυνα είπε:
    «Το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων οφείλουμε να το κρατάμε ψηλά, οφείλουμε και να το χρηματοδοτούμε»,
    τώρα το πώς το εννοεί μας το έδειξε η πράξη όπως και οι δηλώσεις οι παλαιότερες. Δηλαδη στασιμοι προυπολογισμοί για την Άμυνα στα 530 εκ ευρώ..

  28. άρθρο συνοπτικό αλλά περιεκτικό που θέτει τα θέματα στη σωστή τους διάσταση. Φως δυστυχώς δεν υπάρχει στον ορίζοντα….

  29. Η κυβέρνηση γνώριζε το κόστος εξ αρχής όσο και τους χρόνους παράδοσης.

    Όπως επίσης γνώριζε και την απόφαση για τα αναδρομικά εδώ και μήνες.
    Δεν υπάρχουν δικαιολογίες.
    Είναι προφανές πως οι Γερμανοί κρατάνε στο χέρι τον Κούλη ποικιλοτρόπως όπως επίσης ότι είναι ο άνθρωπός τους εδώ και αυτός ήταν ο λόγος που ακυρώθηκε η συμφωνία για τις δύο Belharra.
    Η οικογένεια Μητσοτάκη είναι γνωστή για τις ιδιαίτερες σχέσεις που έχει με τους Γερμανούς και τις Γερμανικές εταιρίες βλέπε Siemens.
    Όταν έναν πολιτικό νάνο τον έχουν λαδωμένο οι Γερμανοί είναι λογικό να τον εκβιάζουν για να τους κάνει τη δουλειά.

    «Πέμπτον αναφορικά με το κόστος και τους χρόνους παράδοσης. Το κόστος εάν υπήρχε σοβαρή διαπραγμάτευση σε πολιτικό επίπεδο θα μπορούσε να είχε πέσει τουλάχιστον κατά 20%. Οι χρόνοι παράδοσης σε οποιοδήποτε καινούργιο πλοίο είναι 3-4 χρόνια συν την περίοδο επιχειρησιακής ένταξης. Εμείς μετά από 20 χρόνια θυμηθήκαμε πως θέλουμε νέα πλοία και τα θέλουμε και αύριο στον ναύσταθμο;»

    Είναι προφανές πως η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύτηκε σοβαρά και απλά προσπαθούσε να κερδίσει χρόνο.
    Είναι προφανές πως το πρόβλημα δεν ήταν ούτε το οικονομικό ούτε οι χρόνοι παράδοσης των πλοίων αφού τα γνώριζε όλα εξ αρχής ούτε και τα αναδρομικά που επίσης γνώριζε.
    Είναι προφανές πως ο Κούλης εκβιάστηκε από τους Γερμανούς.
    Ξέρει πολλά ο Χριστοφοράκος….

    Εδώ και ένα χρόνο δεν έχει προχωρήσει τίποτα.
    Ούτε οι FOS υπαρχόντων οπλικών συστημάτων που απαξιώνονται ούτε τα ώριμα προγράμματα ούτε τίποτα.
    ήταν προφανές πως ο Μητσοτάκης θα πάρει (εάν και εφόσον και όταν) Γερμανικές τορπίλες αν θέλει ας κάνει και αλλιώς!
    Μια νταλίκα στοιχεία με μίζες που τους έδωσε έχει η Siemens για την οικογένεια Μητσοτάκη.

    Ακόμα και η «βιαστική» παράδοση της πυραυλακάτου (που δεν είναι έτοιμοι) έγινε καθαρά για επικοινωνιακούς λόγους.
    Πρόκειται για μια άθλια κυβέρνηση.
    όσον αφορά τον Μητσοτάκη ή Κούλη είναι ένας πολιτικός νάνος εντελώς βλαξ και εντολοδόχος ντόπιων και ξένων συμφερόντων.

    Η Ελλάδα θα χάσει πάρα πολλά με αυτήν την άθλια κυβέρνηση και αυτόν τον άθλιο μαριονέτα πρωθυπουργό.
    Πλέον το έχω πάρει απόφαση.

  30. «Πέμπτον αναφορικά με το κόστος και τους χρόνους παράδοσης. Το κόστος εάν υπήρχε σοβαρή διαπραγμάτευση σε πολιτικό επίπεδο θα μπορούσε να είχε πέσει τουλάχιστον κατά 20%. Οι χρόνοι παράδοσης σε οποιοδήποτε καινούργιο πλοίο είναι 3-4 χρόνια συν την περίοδο επιχειρησιακής ένταξης. Εμείς μετά από 20 χρόνια θυμηθήκαμε πως θέλουμε νέα πλοία και τα θέλουμε και αύριο στον ναύσταθμο;

    Έκτον, έχουμε από το 2005 να αγοράσουμε νέο οπλικό σύστημα. Εκτός και εάν αποτροπή θα κάνουμε με αναδρομικά και επικοινωνιακές φανφάρες που γελάνε και τα ψάρια του Αιγαίου. Η αποτροπή δεν είναι στα λόγια είναι στα έργα. Η αποτροπή είναι εξοπλιστικά προγράμματα. Κατά την εκτίμηση μας τα αναδρομικά είναι η αφορμή και οι βαθύτερες αιτίες είναι η αδιαφορία του πολιτικού κόσμου και οι παρεμβάσεις τρίτων κρατών για την εθνική άμυνα.

    Χθες παραδόθηκε η έκτη Super Vita άνευ Exocet και όπως μας πληροφορούν το πλοίο έχει δουλειά ακόμα έως ότου καταστεί πλήρως επιχειρησιακό και ενταχθεί στον Στόλο εντός του 2021. Πανηγυρισμοί δεν χρειάζονται γιατί η έκτη Super Vita έπρεπε να είχε παραδοθεί εδώ και αρκετά χρόνια. Η τελετή στην Αμφιάλη έγινε καθαρά για επικοινωνιακούς λόγους…»

    Είναι προφανές πως η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύτηκε ποτέ σοβαρά για την αγορά των Belharra και απλά διατήρησε όλη αυτή την παραφιλολογία και το θέατρο για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους.
    Δεν γνωρίζω πόση ζημιά έχει γίνει στις σχέσεις μας με τη Γαλλία μετά από αυτήν την γελοιότητα της κυβέρνησης και το φιάσκο.

    Αδιαφορία της κυβέρνησης για την αποτροπή και την άμυνα.
    Είναι προφανές πως ο πολιτικός νάνος και εντολοδόχος Μητσοτάκης έχει παραδώσει εθνική κυριαρχία στους Τούρκους και πως είναι θέμα χρόνου να βγούνε στη φόρα.
    Είναι προφανές πως οι Γερμανοί θα καθίσουν στο τραπέζι των «διαπραγματεύσεων» τον Μητσοτάκη με τι «λογική» να τα βρούμε ή να μοιραστούμε και κυριαρχικά μας δικαιώματα.
    Είναι προφανές πως στη διεθνή σκηνή ο Μητσοτάκης είναι ένας ανύπαρκτος που κανένας δεν τον παίρνει στα σοβαρά για αυτό άλλωστε και έφαγε πόρτα από τη Μέρκελ στη συνάντηση για τη Λιβύη.
    Είναι προφανές το ανύπαρκτο πολιτικό του μέγεθος και αυτό φάνηκε και κατά την επίσκεψη του στην Αμερική όπου ο Τράμπ δεν του έδινε καμία σημασία και που ο Κούλης είχε το ρόλο του πορτατίφ και τις γλάστρας.

    Η παράδοση της έκτης Super Vita έγινε για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους και δείχνει ξεκάθαρα πόσο άθλια είναι η κυβέρνηση που προσπαθεί με επικοινωνιακές φανφάρες του τίποτα να ξεγελάσει τους ιθαγενείς.

    Θα προτείνω στον Μητσοτάκη μιας και η Super Vita δεν είναι έτοιμη επιχειρησιακά να χρησιμοποιηθεί από το πρωθυπουργικό ζεύγος ως «θαλαμηγός» για τις προσωπικές τους στιγμές όπως ταξίδια αναψυχής κτλ.
    Φυσικά και τα στρατιωτικά ελικόπτερα πάντα στην διάθεση για τα προσωπικά τους ταξίδια.

    Που να τρέχει τώρα στην Τήνο (όπου διατηρεί βίλα που αγόρασε από οφσορ που ανήκει στο Χριστοφοράκο) για αυτό χρειάζονται και τα ελικόπτερα αλλά και ότι έχει διαθέσιμο η χώρα.

  31. Θύμισε μου κάτι σε παρακαλώ.
    1. Ναι η Αργεντινή έχασε στον πόλεμο αλλά γιατί?
    Άμα είχε καλητερη αεροπορία και όχι 6 ή εφτά exocet που είχε κατά την διάρκεια του πολέμου, θα έχανε? Μην ξεχνάς ότι κατά την διάρκεια του πολέμου, η Αργεντινή βασιζόταν στα Skyhawks και αυτά έπρεπε να πετάνε οι πιλότοι πάνω από τα Εγγλέζικα πλοία για να αφήσουν της συμβατικές βόμβες τους. Και χωρίς πυραύλους αέρος αέρος.
    Μόνο βόμβες!!Η μήπως ξεχνά με την Θάτσερ εκείνη την εποχή να παρακαλάει τον Μιτεράν έτσι ώστε η Γαλλία να σταματήσει της παράδοσης των excoset στην Αργεντινή.
    2. Περσικό μάλλον κάποιοι δεν θυμούνται όταν η Αμερικανική φρεγάτα ( O.H. Perry, USS Stark, 1987) σχεδόν καταστράφηκε ολοκληρωτικά από την Ιρακινή αεροπορία ( πάλι ο ίδιος υπεύθυνος, excoset με Μιράζ Φ1!!!). Αν δεν κάνω λάθος O.H. Perry δεν έχουν και οι Τουρκόσποροι!
    Τώρα θύμισε μου πόσες επιτυχίες έχει το Ισραηλινό ναυτικό και πόσες η αεροπορία?
    Άμα έχεις τα Μιράζ μόνο για ναυτική κρούση, είναι ποτέ δυνατόν, Τουρκικό πλοίο να επιβιώσει στο Αιγαίο?
    Το θέμα είναι, το σάπιο αυτό πολιτικό σύστημα θέλει?
    Από εκεί και πέρα……..

  32. Όσο το ΥΠΟΙΚ κάνει κουμάντο στα οικονομικά της Άμυνας και στο ΥΠΕΘΑ υπάρχουν δευτεοκλασσατοι υπουργοί ξεχάστε οποιαδήποτε αγορά νέου συστήματος. Μόνο αναβαθμίσεις….στην καλύτερη των περιπτώσεων…. Εδώ είναι ανίκανοι να λύσουν τα Θέματα της ΕΑΒ για να γίνεται η συντήρηση των αεροσκαφών και των FOS. Απλά κι αυτοί θα το ρισκάρουν απλά δεν το λένε φωναχτά όπως οι προηγούμενοι….

    1. Το πρόβλημα είναι στο πορτοφόλι που δεν έχει μέσα του να πληρώσει 3 δις για δύο φρεγάτες που του είπαν ότι κάνουν 1,4 δις, ή το πρόβλημα είναι με αυτούς που τους είχαν πει ότι το πορτοφόλι έχει μέσα κανα 1,5 δις, και αυτοί έκαναν την διαπραγμάτευση και την παραγγελία και βρίσκουν λογικό να πληρωθούν 3 δις για δύο φρεγάτες παρότι κανονικά αξίζουν πολύ λιγότερο και παρότι ενώ έπρεπε να πάρουν κάτι φτηνό με 1,5 δις άρχισαν τις συζητήσεις για κάτι σε διπλή τιμή? για την οποία δεν υπάρχουν λεφτά για πληρωμή?

      Εδώ οι μισοί αναγνώστες έλεγαν ότι θα πάει φιάσκο και που πας ρε καραμήτρο αφού ο προυπολογισμός και τα λεφτά δεν υπάρχουν… Αυτοί που ταίζανε ελπίδες, δεν το ξέραν αυτό δηλαδή?

  33. Germany Approves Export Of Six Vessels To Egypt In 2.3 Billion € Deal

    https://www.navalnews.com/naval-news/2019/04/germany-approves-export-of-six-vessels-to-egypt-in-2-3-billion-e-deal/

    Για να καταλάβετε από τι γλυτώσαμε. 6 ΜΕΚΟ Α-200 προς 2,3 δισ €!!!!!!!

    Τα υπόλοιπα είναι τρίχες κατσαρές. Ελπίζω η Κυβέρνηση να κάνει το σωστό, δλδ διαγωνισμό και στο τέλος να καταλήξει στο βέλτιστο. Αν είναι δυνατόν 2 φρεγάτες γενικής χρήσης πασπαλισμένες με πυραύλους πλεύσης και μπόλικη στρατηγική συνεργασία να κοστίζουν 3++ δισ €.

    Και το κακό είναι ότι υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που υποστηρίζουν αυτήν την πατάτα. Για δεύτερη φορά μέσα σε 20 χρόνια γλυτώσαμε από των Γάλλων τα δόντια. Μια με τις FREMM και τώρα με τις FTI.

    Και στις 2 περιπτώσεις το πακέτο ήταν πασπαλισμένο με με πυραύλους πλεύσης και μπόλικη στρατηγική συνεργασία. Τυχαίο;

    1. Η τιμή αυτή είναι χωρίς όπλα τουλάχιστον.
      Επιπλέον μάλλον το ΠΝ ειναι ερωτηματικό αν θέλει υδροjet σύστημα πρόωσης.
      Γενικότερα συμφωνώ με την φιλοσοφία των περισσότερων πλοίων γενικών καθηκόντων. Άλλωστε αυτό γράφω εκ αρχής μπας και πάρει ανάσα ο στόλος.
      Το βασικότερο όλων ειναι να βάλει κριτήρια το ΠΝ, αν και μάλλον ο προορισμός ειναι οι EPC, δεν διαφαίνεται τίποτα άλλο, λογική κίνηση μεν, αλλά με μεγάλη καθυστέρηση δε.

      1. Σε ότι αγορά τα χαρακτηριστικά του πλοίου θα μπορούσε να ειναι, κανόνι 127mm, 1 RAM, 32 ESSM bl.2, Captas 4c, 8 ή 16 πύραυλοι επιφανείας, Naval Spike NLOS, σύστημα παραπλάνησης τορπιλών, ολήρης σουίτα ηλεκτρονικών αντιμέτρων, μηχανοστάσιο σε συνδυασμό ηλεκτοκινητήρες… κλπ

      2. Οι ΜΕΚΟ δεν έχουν υδροjet.
        Αλλά πράγματι η σύγκριση που κάνει ο φίλος πιο πάνω είναι εντελώς άκυρη. Κατ΄αρχάς, αν δεν δεις κόστος όπλων, FOS κλπ δεν βγάζεις άκρη. Κατα δεύτερον μόνο οι τρείς θα είναι MEKO A-200. Τα άλλα τρία σκάφη είναι άγνωστον. Κατα τρίτον οι Μπελλάρες δεν κόστιζαν 3++ δισ €, αλλά 2.830 δις €

        Κόστος ναυπήγησης πλοίων: 1,670 δις ευρώ με 32 θέσεις εκτόξευσης βλημάτων
        FOS για τρία χρόνια: 250 εκατομμύρια ευρώ
        Οπλικά συστήματα: 500 εκατομμύρια ευρώ
        Εκπαίδευση, Υποδομές: 60 εκατομμύρια ευρώ
        Έρευνα & Ανάπτυξη: 200 εκατομμύρια ευρώ
        Εγκατάσταση RAM: 90 εκατομμύρια ευρώ
        Παρακολούθηση προγράμματος: 60 εκατομμύρια ευρώ
        —————————————————————————-
        Σύνολο : 2.830 €

          1. Για την ακρίβεια πρόκειται για υβριδικό σύστημα πρόωσης με water Jet και προπέλες.

            This frigate features the revolutionary CODAG-WARP (water jet and refined propellers) propulsion system: two CPP propeller shafts driven by cross-connectable diesel engines plus a center-line, gas turbine-driven water jet, combining the power of each drive in the water with no need for a combining gearbox.

        1. Τα σχόλια για το ότι δεν ξέρουμε την σύμβαση των άλλων για να κρίνουμε, προβάλλοντας παράλληλα το ολοκληρωμένο της σύμβασης των FDI, έχει ακουστεί πολλές φορές και θα μου επιτρέψεις να πω ότι μπάζει λίγο. Δλδ οι Αιγύπτιοι αγοράζουν τα πλοία χωρίς όπλα FOS κτλ και μόνο εμείς οι έξυπνοι το κάνουμε και το δηλώνουμε κιόλας. Δεν είναι έτσι.

          Η υπόθεση FDI/FTI όπως θες πες την, είναι copy paste η υπόθεση FREMM. Και τότε τα ίδια έκαναν οι Γάλλοι, έβγαιναν και οι πληρωμένοι από εταιρίες δημοσίων σχέσεων δημοσιογράφοι, διαμορφωτές γνώμης να διαφημίσουν του Scalp Naval και τους ASTER, την στρατηγική συνεργασία και άλλα ωραία που ακούσαμε και τώρα, φάγαμε 2-3 χρόνια διαπραγματεύσεων δεν θυμάμαι ακριβώς και στο τέλος είπαμε άντε για σας βρε παιδιά όπως έγινε και τώρα!!!!!

    2. Σίγουρα υπάρχουν καλά πλοία και από Ολλανδία, όμως διαφωνώ περί γαλλικής πατατας. Για την διαμόρφωση του πλοίου είχαν λόγω και Έλληνες. Εκτός αυτού δεν υπάρχει άλλη χώρα που να σου αποδεσμεύει τεχνολογία αιχμής και όπλα στρατηγικής σημασίας. Επίσης αν ήταν να έχει αυτήν την κατάληξη, τι στο καλό το παιδεύουν δύο χρόνια τώρα με τους Γάλλους! Από την περίπτωση των Μιράζ γνωριζαν για την νοοτροπία τους και το κακό μάρκετινγκ της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας. Και στην τελική ας βάλουν τον πισινό τους κάτω να ναυπηγησουν ελληνικά πλοία και όπως ακριβώς τα θέλουν. Λύση από Γερμανία η ΗΠΑ θα παραπέμπει σε άλλες καταστάσεις

    3. Ακριβώς. Οι Αιγύπτιοι αγορασαν δυο φρεγάτες FREMM ετοιμοπαραδοτες απο την Ιταλια με κόστος 1.2 δις

      Και εδώ θέλαμε να αγοράσουμε μικρότερες φρεγατες με σχεδόν τριπλό κοστος.

      Δεν θελουμε γαλλικές πατάτες των 3 δις

      1. Η τιμή αυτή που αγοράζουν οι Αιγύπτιοι ειναι σκάφη απλά χωρίς όπλα και πιθανότατα θα ξηλωθούν και κάποια πράγματα… και οι Belhara 1,6 πάνε χωρίς όπλα και πλην μηχανοστασίου και σόναρ γάστρας έχουν καλύτερο εξοπλισμό και RAM. Συνεπώς μην συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα, 10-20 άνθρωποι είμαστε, 100 φορές τα ίδια λέμε.

        1. ΣΙγά το κόστος των όπλων, οι Fremm δεν είναι ΑΒ να παίρνουν 100 πυραύλους, λίγους και μετρημένους έχουν, άντε στα 550 βάλε και 100 για τους πυραύλους, 650 εκατ πλοίο 6.800 τόννων. Πως συγκρίνεται αυτό με την Μπελάρα των 4.500 τόννων?

  34. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΥΠΟ ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ ΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΕΣ ΠΛΗΡΩΣ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ,ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΙΡΕΡ ΜΕΡΚΕΛ ΕΑΝ ΗΤΑΝ ΟΙ ΦΡΕΓΑΤΕΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ ΤΩΝ ΜΠΕΛ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΛΕΓΕ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΚΑΝΕΝΑΣ….ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΣΑΜΠΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΕΑΝ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΗΘΟΥΜΕ

  35. Πρέπει να πάμε στις Μπελχάρες και τέλος.
    Αρχίζουμε και πάλι τις συζητήσεις «εγώ θα προτιμούσα fremm…bellhara…cyclone…
    ροζ άλλογα» κτλ, τρώμε τα χρόνια μας σε θεωρίες και συζητήσεις και τίποτα δεν κάνουμε. Εδώ θέλει πράξεις.
    Γιατί οι Μπελχάρες;
    1) Είναι πλοία που μας δίνουν πλεονέκτημα, με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και θα τα έχουμε τα επόμενα 30χρόνια.
    2) Η Γαλλια. Είναι η μοναδική χώρα που έμπρακτα μας στηρίζει και παίρνει θέση.
    Έχει όπλα που μπορούν να κάνουν την διαφορά και μας προσφέρει χωρίς όρους. Aπό mirage, rafale, πλοία, τορπίλες κτλ. Συνεργασία, υποστήρηξη, συμπαραγωγή μέχρι και αμυντική συμμαχία. Πιστεύω θα μπορούσαμε να πάμε και σε οικονομικότερo πακέτο και χρηματοδότηση
    αν πσμε για 2+2+(2) για τα επόμενα δέκα χρόνια μαζί με άλλα συστήματα και υποστήρηξη.
    3) Ήμασταν σε προχωρημένο στάδιο και λίγο πριν τις υπογραφές. Aνάλογες συζητήσεις και ξανά από την αρχή θα πάρει πάλι καιρό… χρόνια περνάνε, αποτέλεσμα δε βλέπουμε.
    4) Οι αμερικανοί κοιτάνε μόνο τα business. Θα μας πουλήσουν τα δικά τους που δεν κάνουν, ενώ οι ίδιοι πάνε για ιταλικες fremm.
    5) σε ότι άλλο πλοίο να πάμε, θα κοστίσει με όλλο το πακέτο μαζί το ίδιο. Και θα αργίσει το ίδιο.
    Το θέμα Άμυνα της Ελλάδας δεν αφορά ούτε Γερμανία, ούτε ΗΠΑ, ούτε Ρωσία. Δεν πρέπει άλλοι και απ’έξω να μας πιέζουν το πως θα χτίσουμε εμείς την Άμυνα της Χώρας, ποια πλοία θα πάρουμε και με ποιον κάνουμε ή δεν κάνουμε αμυντικές συμφωνίες. Αυτοί δε θα πολεμίσουν. Είναι καθαρά ΔΙΚΟ μας θέμα. Όπως οι Τούρκοι εξοπλίζοντε απ’όπου βρουν και τους συμφέρει χωρίς να φοβηθούν απειλές και κυρώσεις, έτσι και εμείς δε πρέπει να ακούσουμε κανέναν και να κάνουμε τα κέφια των ξένων. Ούτε να φοβηθούμε, μπας και σπρώξουμε τους «συμμάχους» στα χέρια των Τούρκων. Έτσι και αλλιώς κάνουν όλλοι business με τους γείτονες.
    Ο πρωθυπουργός δεν είναι υπάλληλος της Μέρκελ ή του Τραμπ, στον Ελληνικό Λαό πρέπει να λογοδοτήσει.
    Αν δεν υπάρχουν λεφτά και θέλει πραγματικά η ηγεσία και ο κάθε Έλληνας να ενισχυθούν οι ΕΔ, να ανοίξει ένα ειδικό ταμείο για την Άμυνα, να μπει ειδικός φόρος σε ποτά, τσόγο, τσιγάρα, καφέ, τουρισμό κτλ. Τα λεφτά να πάνε με πλάνο και σχέδιασμό στη σωστή θέση και να δούμε αποτελέσματα.
    Θέλουμε πλοία που να προβάλουν μόνο την σημαία μας ή θέλουμε πλοία που μπορούν να κάνουν την διαφορά σε μιά σύγκρουση;

  36. @Σπυρος1977

    Το γιατι εχασε τον πολεμο η Αργεντινη ειναι θεμα πολυδιαστατο.Δεν περιοριζεται μονο στο οτι οι Αργεντινοι πετουσαν Skyhawks με βομβες τις πλακας ουτε στην πολυ λογικη απαιτηση της Θατσερ(το συμφερον της ηθελε να προστατεψει).
    Στον Περσικο αναφερεις ενα παραδειγμα.Μετα η Ιρακινη αεροπορια διαλυθηκε.Το οτι το πλοιο ειναι ιδιου τυπου με αυτο που εχει το Τ.Ν δεν το κανει και πλοιο ιδιων δυνατοτητων.Τα Τουρκικα ειναι «εκσυγχρονισμενα»(με εγχωρια συστηματα εστω) αλλα σιγουρα εχουν αυξημενες ικανοτητες. Και οι πρωην Αυστραλιανες Adelaide ιδιου τυπου πλοιο ειναι αλλα πολλα αεροσκαφη θα τα εβρισκαν σκουρα εναντιων του ακομα και σημερα.

    Στο θεμα του Ισραηλινου ναυτικου η απαντηση ειναι απλη.Οι επιτυχιες του ειναι αναλογες της Ισραηλινης αεροποριας σε συναρτηση με τον χωρο που κληθηκε να επιχειρησει..Με τον ιδιο τροπο και το ιδιο πνευμα χρησιμοποιηθηκε και αυτο.Νομιζω αυτο ειναι το στοιχειο που πρεπει να κοιτας.

    Η απαντηση μου στο τελευταιο σου ερωτημα:»Άμα έχεις τα Μιράζ μόνο για ναυτική κρούση, είναι ποτέ δυνατόν, Τουρκικό πλοίο να επιβιώσει στο Αιγαίο?» ειναι:

    Το ιδιο πιστευαν και οι Αργεντινοι για τον συνδιασμο Super Etendard/Exocet.Ομως τους προεκυψε o Μιτεραν και τα Falkland παρεμειναν Βρετανικα.

    Φιλε μου κανενα μεσο απο μονο του δεν φερνει την επικρατηση.Ο σωστος συνδιασμος μεσων και η μεταξυ τους «διαλειτουργικοτητα» την φερνει.

    1. Η απειλή χρήσης ΟΜΚ ήταν η αιτία της ιστορικής κατάληξης του πολέμου των Φώκλαντς/Μαλδίβες, τα άλλα ήταν απλά δια την τιμή των όπλων. Αν κοιτάμε τα δικά μας, χρειαζόμαστε μακρύ χέρι στη θάλασσα, αλλά όχι τόσο μακρύ που να ανησυχούν στη δεδομένη στιγμή/πλαίσιο μεγάλοι παίκτες. Δεν είναι σίγουρο ότι περιφερειακές δυνάμεις καλοβλέπουν την απόκτηση δυνατοτήτων που πιθανώς μειώνουν το δικό τους ειδικό βάρος.Παρόλα αυτ ά είναι προς το συμφέρον μας να αποκτήσουμε τέτοιες δυνατότητες. Μια χαρά κάνουν οι »Μπελάδες» όσο για μικρά και κομψά πλοία, ε αυτά δεν είναι για μπλέ νερά…

  37. Μην το κουραζουμε το θεμα… ΧΑΣΑΜΕ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΑ χωρις να πεσει μια ντουφεκια. Τσαμπα βγαλαμε το στολο εξω. Εβγαλε ο Τουρκος το στολο εξω, 3 δις ευρω προστασια σκασαμε στους φιλοτουρκους Αμερικανους κατευθειαν. Ντουκου. Κατι θα τσιμπησει και η Γερμανια βεβαια απο τα αποφαγια. Γι αυτο τους ειδα ολους ανετους μετα την πρωτη μερα… Τα συμφωνησαν ολα σε χρονο dt και καποιοι ρομαντικοι πανυγηριζουν οτι #$%^&*[email protected] τους Τουρκους. Απο μεσα πεφτουν τα καστρα, ξυπνατε.

    Το θεμα ειναι αν ξαναβγαλει ο Τουρκος το στολο εξω, ποσα θα πληρωσουμε ξανα με την ηγεσια που εχουμε?

    Μην κουραζεστε με ισπανικες, γερμανικες, βρετανικες, ιταλικες φρεγατες… MMSC ειναι το project, ενα δις το κομματι με δυνατοτητες ΙΔΙΕΣ με τις ΜΕΚΟ που εχουμε (ελεγχος μολις δυο πυραυλων στον αερα και ας εχει 800 κελια) και αν δεν θες, το ORUC REIS εδω ειναι…

    Συγχαρητηρια για το αρθρο σας στην ομαδα του Defencereview ξεχασα να γραψω στο πρωτο post μου. Αν δουλευατε υπαλληλος αλλου και γραφατε αυτα τα πραγματα θα ειχατε ηδη απολυθει. Οχι οτι τωρα δεν ειστε ενας ενοχλητικός κάλος για το σύστημα.

    Υ.Γ. Φθηνες φρεγατες εχει και η Γαλλια, παιρνεις τις [email protected] στη Γαλλικη διαμορφωση με 16 κελια χωρις RAM αλλα με 32-64 Camm και 127 κανονι και κανεις πλακα στο Αιγαιο ελεγχοντας 16 πυραυλους ταυτοχρονα (ή 24 – 48 VL MICA). Η απορριψη των Γαλλικων Φρεγατων σημαινει αυτοματα απορριψη ΟΛΩΝ των ευρωπαϊκων σχεδιασεων, δεν σηκωνουν οι Γαλλοι αλλη προσβολη.

    1. Κάτσε:
      Εάν πάρουμε MMSC – που αμφιβάλλω διότι δεν έχουμε τα..4 billion που γράφετε πως κοστίζουν – θα έχουν ESSM B II
      Ο BII μπορεί να λειτουργήσει ως fir and forget
      Επιπλέον εάν έχουν και SM2:
      Μπορεί να έχεις αριθμό πυραυλων στον αέρα και να κανεις καταυγάσεh στο τελικό στάδιο ανά δυο
      Μην τα ισοπεδωνουμε !!

      Για τις [email protected]:
      Η Γαλλική διαμόρφωση είναι στα 800MIL ανά πλοίο με 2 A50 VLS
      Χωρίς RAM -CAMM-127mm-MICA
      Αυτά είναι [email protected]ονειροπολήσεις θερινής νυχτός!!

      1. Και οι Aster ειναι fire and forget, αυτο δεν σημαινει οτι μπορει να εχεις στον αερα πανω απο 16 ταυτοχρονα. Δεν ειμαι σιγουρος αλλα το fire and forget ξεκινα απο ενα σημειο της πτησης και μετα. Θυμαμαι ειχα ψαξει οι Type 45 ελεγχουν πανω απο 10 Aster ταυτοχρονα, οι Horizon / Fremm / [email protected] 16 Aster, τα Arleigh Burke κλειδωνουν 100 στοχους. Το γεγονος οτι οι MMSC (αλλα και οι ΜΕΚΟ Α200 κλπ) φερουν δυο CEROS δειχνει αρκετα πραγματα.

        Η Γαλλικη Διαμορφωση με 127mm και 48 Mica μια χαρα οικονομικη λυση βγαινει σε 2 Α50 VLS (το ειχαν προτεινει η Γαλλοι – τριαδες ανα κελι). Και πηγιανες και σε περισσοτερα πλοια. Αλλα τωρα ολα αυτα ειναι στο βυθο μαζι με ολα τα ευρωπαϊκα σχεδια και συζητουν τι εγινε. Οποτε δεν εχει νοημα η συζητηση.

        1. Διάβασε εδώ για παράδειγμα για τα AB;

          https://whitefleet.net/2017/07/31/the-arleigh-burke-class-destroyer-ddg-51-an-in-depth-guide/

          The AN/SPG-62 is the Arleigh Burke class’s illumination radar for semi-active radar homing missiles (the SM-2 and ESSM). Using tracking information supplied by the AN/SPY-1D or the AN/SPY-6(V), the AN/SPG-62 bathes targets in an intense radar beam which the missiles home to. The radar signal is encoded in a way that prevents missiles from confusing different AN/SPG-62 beams. All Burke-class destroyers have three AN/SPG-62 radars, but since they are only needed during the final few seconds of the missiles’ flight, those three radars are enough to have over 10 SM-2s and ESSMs in the air at once.

          Μπορεί να έχει 3 Target Illuminators ANSPG62 αλλα μπορεί να διαχειριστεί πολλά περισσότερα βλήματα στον αέρa

          Τα ίδια θα ισχύουν και για τα MMSC me 2 target illuminators

          Δεν υπάρχει BELHARRA με 127mm και με MICA
          Μονο σε όνειρα [email protected] υπήρχαν

          Το Γαλλικό Ναυτικό θα έχει oti76 και ASTER15/30 ΜΟΝΟ

  38. Πολύ καλό άρθρο!

    Απ ότι αντιλαμβάνομαι οι εξοπλισμοί έχουν γίνει πλέον μια πολύ δύσκολη εξίσωση.
    Διότι και ολες οι εννιά φρεγάτες τύπου S πρέπει να αντικατασταθούν, και οι τέσσερις MEKO δεν έχουν πολλά ψωμιά, και τα έξι υποβρύχια κλάσης 209 πάνε προς απόσυρση, και πλοία υποστήριξης χρειάζονται, …. και φυσικά και οργανικά ελικόπτερα χρειάζονται..

    Και η αεροπορία δε μπορεί να αφεθεί, εκπαιδευτικά, εκσυγχρονισμός ΑΣΕΠΕ, απόσυρση των 34’αρων F4, απόσυρση των 19 M2000 EGM/BGM , απόσυρση κατά πως φαίνεται των 32 F16 Block 30.

    Ίδρωσα.. Απο πότε έχουμε να πάρουμε κάποιο καινούριο οπλικό σύστημα, απ το 2005? Περίπου? Έ, μαζεύονται.. Και παρομοίως φουσκώνει κι ο λογαριασμός.

    Πρέπει να αξιολογηθεί η απειλή, να αποτυπωθεί τι όπλα χρειαζόμαστε και να προγραμματιστούν οι προμήθειες με τρόπο που να έχει την καλύτερη σχέση κόστους απόδοσης.

    Που σημαίνει πως δυό φρεγάτες τώρα, μία μετά, δυό κορβέτες παραμετά, κλπ και το κόστος θα πάει στον θεό. Και το κόστος αγοράς και το λειτουργικό κόστος.

    Η γνώμη μου είναι πως ίσως δεν αξίζει να κυνηγάμε ένα πλοίο που να τα κάνει όλα τέλεια, θα μείνουμε με υπερβολικά λίγα πλοία για πολύ απλωμένες θάλασσες. Ίσως πρέπει να πάμε σε περισσότερα πλοία που να κάνουν ένα πράγμα καλά και τα υπόλοιπα μέτρια, δλδ να πάμε για πρόγραμμα ναυπήγησης κορβετών (κανονικές κορβέτες των 2000 με 3000 τόνων, όχι κορβετίνες των 800 τόνων..), πολλές απο αυτές να εξοπλιστούν με ASW, κάποιες με AShW, κλπ κλπ. Τις φρεγάτες για ΑΑΑ δεν τις αποφεύγουμε, σίγουρα θα χρειαστούμε τέσσερις, κι επειδή μάλλον βιαζόμαστε (το 2023 είναι κοντά), ίσως να ψάξουμε για μεταχειρισμένες απο αυτόν που θα πάρει το πρόγραμμα κορβετών?

    Αλήθεια, τα γερμανικά υποβρύχια που ναυπηγούν οι Τουρκαλάδες, πότε θα αρχίσουν να πέφτουν στο νερό? Θυμάται κανείς?

  39. Η οικογένεια παίζει μόνο Γερμανία και ΗΠΑ. Από εκεί και πέρα ίσως δούμε από πλευρά Ολλανδίας μια καλή πρόταση. Διαφωνώ με όσους βγάζουν τις fti πατάτα δεδομένου ότι Έλληνες αξιωματικοί του Π.Ν. συνδιαμόρφωσαν το πλοίο, το οποίο θα έφερε τεχνολογία αιχμής που δεν μας προσφέρουν άλλοι.

  40. Από την άλλη εφόσον είχαμε έτοιμο το 1,4 δις για πλοία(όπως είπαν οι Γάλλοι ήθελαν 2,5 και μας έλειπαν τα 1,1) τότε ας πάνε με αυτά να πάρουν 3 Iver( οι ινδονήσιοι υπέγραψαν για 2 προς 720 εκατομμύρια ενώ είναι περίπου η τιμή που θα κοστίσει το καθένα για την Βρετανία) και τα υπόλοιπα ας δοθούν να κλείσει κάθε τρύπα του στόλου δηλαδή να γίνει σωστή αναβάθμιση των ΜΕΚΟ(όχι 160 αλλά 400), Και σε μια εναλλακτική για ενίσχυση του στόλου η προμήθεια και 2 ή 3 OPV με καλύτερη λύση την προμήθεια των ολλανδικών κλάσης Holland των 3750 τόνων με απλή ενίσχυση της αυτοάμυνας(προσθήκη RAM/PHALANX, αντίμετρα τορπιλών και αν γίνεται φθηνά και haproon-λογικά έυκολα καθώς έχουν CMS TACTICOS) που κόστισαν πλήρης με όλα τα συστήματα και όπλα για την ολλανδία για 4 σκάφη 500 εκατομμύρια δηλαδή 120 περίπου το ένα και έτσι με παράλληλες ναυπηγήσεις θα είχαμε 6 νέες μονάδες (3 Iver και 3 Holland) συν 4 κομπλέ ΜΕΚΟ(αν προχωρούσαν οι ναυπηγήσεις που λέω θα μπορούσαν να αναβαθμιστουν μόνο οι τρεις για να γίνει ακόμα πιο πλήρης η επέκταση με αλλαγή πλήρως και asw συν να φύγουν οι Μκ48 με Μκ41 και αν μπορούνε να αυξάνονταν) και ότι μείνει από S για να φύγει σε δεύτερο χρόνο(και εδώ φθηνά και γρήγορα μπορεί να φύγει ο Μκ29 και σε τρία πλοία που θα μείνουν χρόνια να μπουν συνολικά 3 SeaRam/άρα 33 πύραλοι block 2 των 20χλμ εμβέλειας και να έχουν δύο πυροβόλα των 76 συν νέο esm/ecm) και είμαστε σε μια καλή κατάσταση συν όλα τα σκάφη μέχρι το 2025 θα ήταν εδώ. Δεν λέω για τορπίλες γιατί ο Παναγιωτόπουλος ανακοίνωσε ότι προχωρά άρα έχει ξεχωριστό κονδύλι

      1. Αυτά αν θες να πάρεις πλοία και σέβεσαι το πορτοφόλι σου. Εγώ πλέον πιστεύω ότι πάμε ολοταχώς για MMSC και τουλάχιστον ελπίζω να έρθει ως φρεγάτα λίγο στα μέτρα μας ώστε να εκμεταλλευτούμε ότι καλύτερο μπορούμε. Το κόστος έχει δείξει ότι δεν είναι ποτέ πρόβλημα στο ύψος του αλλά πόσο θέλουν να εξυπηρετηθούν. Για εμένα αν είναι τουλάχιστον MMSC ας είναι με 2 Μκ41(για 32essm2 και 8 ASROC για τα τουρκικά υποβρύχια), σόναρ σκάφους όπωςδήποτε εκτός από συρόμενο, πυραύλους NSM, πυροβόλο strales, RAM, το πυραυλικό σύστημα Surface-to-surface Missile Module για 24 ναυτικούς hellfire και τα δύο πυροβόλα των 30mm συν 2 MH-60R(και εδώ με ικανότητα βολής NSM) και δύο firescout. Το δε ραντάρ να είναι το σταθερής κεραίας AESA GaN. 4 τέτοια σκάφη μαζί με αναβάθμιση με παρόμοια συστήματα και όπλα στις 4 ΜΕΚΟ και δύο πιο light έκδοσης LCS(άμεσα στην Ελλάδα) και όλα πριν το 2025 τουλάχιστον δίνει έναν νέο στόλο δυστυχώς γενικής χρήσης και υποχρέωση για να μας δώσουν και 2 ΑΒ έστω για περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα. Ας είναι και έτσι να δοθεί λύση για το μέλλον του ΠΝ. Πολεμάμε με ότι έχουμε

  41. Καταρχάς θα έπρεπε να ξεχάσουμε Άγγλους, Ισπανούς και Γερμανούς, και οι τρεις υποστηρίζουν την Τουρκία σε πολλά θέματα. Οι Γερμανοί ας πάρουν επιπλέον υποβρύχια U214 και τορπίλες, αν και θα προτιμούσα οι τελευταίες να ήταν οι BLACK SHARK καθώς γερμανικές DM2A4 και αμερικανικές Mk48 έχουν ήδη οι Τούρκοι.

    Εφόσον το θέμα με τις BELHARRA φαινομενικά κλείνει οριστικά λόγω κόστους και μεταχειρισμένες λύσεις δεν υπάρχουν, καθώς KAREL DOORMAN, F123, ANZAC και HALIFAX θα αποσυρθούν αρκετά αργότερα από τα αναμενόμενα, ίσως καλύτερα θα ήταν να δούμε μήπως μπορούμε να πάρουμε τις δυο γαλλικές FREDA που τώρα ναυπηγούνται για το Γαλλικό Ναυτικό, που τουλάχιστον έχουν ήδη 4Χ8 κελιά Α50 για ASTER 30 και ενισχυμένο ραντάρ. Το παραπάνω ως αντάλλαγμα για ναυπήγηση 6 GOWIND με TACTICOS και ESSM όπως τα ΗΑΕ συν πλήρη αναβάθμιση των MEKO. Μελλοντικά επειδή πλέον συμμετέχουμε και στο πρόγραμμα PESCO μπορούμε να αντικαταστήσουμε τις MEKO με τις κορβέτες EPC (με ESSM κατά προτίμηση).

    Ίσως έτσι και θα συνεχίζαμε την στενή συνεργασία με την Γαλλία και θα διατηρούσαμε ισχυρό ναυτικό. Τώρα για την μελλοντική αντικατάσταση μελλοντικά των Combattante εκεί θα ταίριαζε η ναυπήγηση των ισραηλινών κορβετών ή αντίστοιχων CMN BR70/FS65. Για το MMSC που δεν έχει πάρει ούτε η ίδια Αμερική δεν έχω να πω τίποτα, ας το φορτωθούν οι ίδιοι, άλλωστε μόλις πήραν τα ελικόπτερα για το ναυτικό, τα P-3C και αναβάθμιση f16.

  42. Θα επανελθω σε ενα σχολιο που ειχα γραψει σε αλλο αρθρο στον εδω ιστοτοπο.

    Οποια κι να ειναι η επιλογη του κρατους μαζι με το ΠΝ μας, ως η επομενη κινηση για την ενισχυση κι ανανεωση του ναυτικου μας στολου, σε φρεγατες κλπ.

    Πρεπει να μπει ως προυποθεση ως αντισταθμιστικο οφελος, στις κατασκευες που θα γινουν στα Ελληνικα Ναυπηγεια.

    Διοτι πρεπι να αρχισει με σοβαρο κι μεθοδικο τροπο, επιτελους, η κατασκευη της Ελληνικης σχεδιασης ναυτικης πλατφορμας που θα αφορα την κατασκευη με Ελληνικα προτυπα κι σκαρια κομμενα κι ραμμενα στις Ελληνικες αναγκες χωρου κι τροπου διεξαγωγη μιας ναυτικης συγκορυσης, τα ακολουθα προιοντα, βλεπε κορβετες, ΤΠΚ, κανονιοφορους, για λιμενικο, για ακτοφυλακη, φρεγατες.

    Ποιος τα λει αυτα;;;

    Αυτα δεν τα λεω εγω, αλλα επισημα χειλη, του Ελληνικου ΠΝ, μαζι κι ανωτεροι αξωματικοι των ΕΔ.

    Οχι μονο εχουμε το θελω αλλα εχουμε και τις γνωσεις για πληρες κατασκευες απο την πρωτη βιδα μεχρι το τελευταιο μερος μια φρεγατας – ας εξαιρεσουμε τις κυριες μηχανες κι κατα 70% περιπου απο τα πολεμικα συστηματα που θα αναγκαστουμε να τα αγορασουμε απο το εξω.

    διαβαστε:
    https://www.militaire.gr/to-quot-ethniko-ploio-quot-gia-to-stolo-mas-gia-to-opoio-oloi-einai-enthoysiasmenoi-alla-kaneis-den-to-prochora/

    https://doureios.com/belharra-i-mmsc-mipos-ilthe-i-ora-tis-ellinikis-fregatas/

  43. Και κατι επιπλεον.

    Η συγκρουση με την τουρκια ΔΕΝ ΑΠΟΦΕΎΓΕΤΑΙ.

    Ειτε σε μερικους μηνες ειτε σε περισσοτερους η συγκρουση ειναι δεδομενη.

    Και κατι ακομα.

    Εμεις το 1821 στα 100 χρονια επετειος θα γιορτασουμε την ΔΗΘΕΝ ανεξαρτησια μας.

    Εχει κανεις σκεφτει πως κατι αναλογο θελει να πετυχει κι η τουρκια στα 100 χρονια αυτης της ιδιας επετειου;;;;;;; Χμμμμ;;;;;

    Τι λετε, ενα μεγαλομανης προεδρος εκει στην τουρκια ΜΕΛΟΣ της οργανωσης muslim brotherhood, που θελει να αναβιωσει το σουλτανατο την παλαιας οθωμανικης αυτοκρατοριας με αυτον ως σουλτανο, λετε να αφησει την 25η Μαρτιου του 2021, να κυλησει ετσι χωρις παρατραγουδα για αυτους τους αχαριστους γκιαουρηδες, οπως ακομα μας ονομαζουν;;;

    Επαναλαμβανω. ειτε η νυν ειτε καποια αλλη κυβερνηση θα ΥΠΟΧΡΕΩΘΕΙ, συντομα, να ξανα επισκεφτει τους Γαλλους!!

  44. Επίσης θα μπορούσαμε με 1,5 δις να προμηθευτούμε και 15 παλαιά P-3B από τις μάντρες των ΗΠΑ και να τα αναβαθμίσουμε στο φοβερό επίπεδο P-3HN που ακόμα αγνοείται το link-16, o ASW εξοπλισμός και η ικανότητα μεταφοράς όπλων αέρος-επιφανείας και να τα παραλάβουμε από το 2024(να έχει δουλίτσα και η ΕΑΒ) να έχουμε έναν απειλητικό στόλο…αέρος. και εκεί που θα περιμένουν οι Τούρκοι πλοία για ναυμαχία εμείς θα τους την φέρουμε με αεροσκάφη που απλά θα τους επιτηρούν. διαβολικό σχέδιο.

    1. Και ναυμαχία θα έχουμε, γιατί αφού επιτηρηθούν από τα P3, θα τους ορμήσουν:
      -η ΤΠΚ 6 η οποία ενώ εδώ και 2 μήνες έχει παραληφθεί έχει 100 ελλείψεις, με βασικό το ότι είναι πυραυλακατος χωρίς πυραύλους αφού οι Exocet δεν έχουν μπει ακόμη (ελπίζω να μην ανάλωσαν το κόστος των Exocet τα ναυπηγεία και για αυτό να τα έδωσαν γυμνά), και
      -η ΤΠΚ 7, η οποία υποθέτω θα παραληφθεί περίπου όταν παραληφθούν τα P3, όταν θα κλείνει περίπου 20 χρόνια από την παραγγελία.

      Ότι μείνει από την ναυμαχία, θα το θερίσουν τα Viper που είναι άγνωστο πότε θα τα πάρουμε (έστω 2024-2027), και τα Ρομέο που θα πάρουμε.

      Να κάνουμε συμφωνία αμυντικής συνδρομής με την Χιλή να μας στείλει τις Αδελαίδες για βοήθεια…

  45. Θα πρεπει να κανουμε οτι εκαναν οι Αυστραλοι:να ναυπηγησουμε 3-4 ισχυροτατα πλοια της ταξης των 7000τ και στη συνεχεια εναν αριθμο μικροτερων και οικονομικοτερων πλοιων για την αντικατασταση συνολικα των φρεγατων S..ενας καλος συνδιασμος θα ηταν οι FFG(X) και οι EPC..πολιτικα ορθες επιλογες(ΗΠΑ στη μια περιπτωση,Γαλλια στη δευτερη)ενω μεχρι την ελευση των πλοιων(που θα αργησει και στις δυο περιπτωσεις)μπορουμε να ζητησουμε αριθμο Α/Β ως ενδιαμεση λυση..παντως καλες ειναι οι Μπελαρα αλλα υποεξοπλισμενες,δεν νοηται πλοιο του 1.5 δις ευρω με μολις 32 κελια και χωρις α/α πυραυλο μεσαιας εμβελειας..οποιο πλοιο και αν επιλεγει θα πρεπει να εχει τουλαχιστον 48 κελια και ιδανικα 64..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *