Σε αυτό το αφιέρωμα παρουσιάζεται η Γερμανική φρεγάτα Αεράμυνας Περιοχής F-124. Σημειώνεται ότι είχαμε αναλύσει μέσα από τα προηγούμενα άρθρα μας, τις Ισπανικές F-100 και τις Ολλανδικές LCF ως τα πλέον ιδανικά πλοία με χαρακτηριστικά Αεράμυνας Περιοχής ικανά να καλύψουν την επιχειρησιακή απαίτηση του ΠΝ για παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο.

Να τονιστεί πως με αυτά τα πλοία είχε «παίξει» και η Π.Α με τις 340 και 343 Μοίρες σε αποστολές ναυτικής κρούσης. Τα αποτελέσματα για τη ΠΑ σε εικονικές προσβολές υπήρξαν ταπεινωτικά λόγω των αισθητήρων του πλοίου και των βλημάτων.

Τα μαχητικά της 343 προσπάθησαν πολλές φορές ανεπιτυχώς να προσβάλουν τη Γερμανική φρεγάτα!

Η φρεγάτα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής τύπου F-124 κλάσης “Sachsen” έλκει τη σχεδιαστική της καταγωγή από τις φρεγάτες τύπου F-123 κλάσης “Brandenburg”.

Σε συνέχεια του αφιερώματός μας στο πρόγραμμα ναυπήγησης φρεγατών αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής, παρουσιάζουμε τη φρεγάτα τύπου F-124 κλάσης “Sachsen” F-124. Η κοινοπραξία έχει συσταθεί από τα ναυπηγεία Howaldtwerke-Deutsche Werft (HDW), Blohm & Voss και Thyssen Nordseewerke, τα οποία ανήκουν στην εταιρία ThyssenKrupp Marine Systems.

Η πρώτη φρεγάτα του τύπου (F-219 “Sachen”), από τις τρεις που υπηρετούν στο γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό (Deutsche Marine), καθελκύστηκε στα ναυπηγεία της Blohm & Voss την 1η Φεβρουαρίου του 1999 και παραδόθηκε στις 29 Νοεμβρίου του 2002 (στον γερμανικό στόλο εντάχθηκε στις 31 Δεκεμβρίου του 2003).

Η δεύτερη φρεγάτα (F-220 “Hamburg”) καθελκύστηκε στα ναυπηγεία της HDW την 1η Σεπτεμβρίου του 2000 και παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2004 (εντάχθηκε σε υπηρεσία στις 31 Δεκεμβρίου του 2004). Τέλος, η τρίτη φρεγάτα (F-221 “Hessen”) καθελκύστηκε στα ναυπηγεία της Thyssen Nordseewerke στις 14 Σεπτεμβρίου του 2001 και παραδόθηκε στις 7 Δεκεμβρίου του 2005 (εντάχθηκε σε υπηρεσία στις 21 Απριλίου του 2006).

Το κόστος ναυπήγησης των τριών σκαφών ανήλθε στα € 2,1 δις.

Το εκτόπισμα των φρεγατών είναι 5.690 τόνοι (πλήρης φόρτος), ενώ οι διαστάσεις τους είναι (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 143 μέτρα x 17,44 μέτρα x 5 μέτρα. Οι ανάγκες επάνδρωσής τους ανέρχονται στα 241 άτομα, εκ των οποίων τα 228 άτομα είναι το πλήρωμα του πλοίου και τα 13 άτομα είναι το προσωπικό εξυπηρέτησης του ελικοπτέρου (πιλότοι, τεχνικοί). Από το 228 άτομα του πληρώματος του πλοίου, τα 37 είναι αξιωματικοί, τα 67 είναι υπαξιωματικοί και τα 124 άτομα είναι ναύτες.

Ομοίως, από τα 13 άτομα του προσωπικού εξυπηρέτησης του ελικοπτέρου, οι δύο είναι αξιωματικοί, οι πέντε υπαξιωματικοί και οι έξι είναι σμηνίες. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αυξημένη επιβιωσιμότητα του σκάφους, η υπερκατασκευή του οποίου είναι σπονδυλωτή και χωρίζεται σε 58 τμήματα και έξι χωρίσματα με ενισχυμένη θωράκιση.

Επιπλέον, έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες για τη μείωση του μαγνητικού, ακουστικού και υπέρυθρου ίχνους του πλοίου, μείωση η οποία επιτυγχάνεται με τη χρήση κεκλιμένων επιφανειών και με την εξάλειψη των ορθογώνιων σχημάτων στην υπερκατασκευή. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία, οι φρεγάτες F-124 μπορούν να απορροφήσουν πλήγμα από βλήμα με πολεμική κεφαλή υψηλής εκρηκτικότητας βάρους 150 κιλών (επιπέδου MM-40 Exocet).

Τα πλοία φέρουν 24 βλήματα SM-2 και 32 ESSM.

Το σύστημα πρόωσης των φρεγατών F-124 είναι διαμόρφωσης CODAG (Combined Diesel And Gas). Κάθε πλοίο ενσωματώνει δύο πετρελαιοκινητήρες τύπου 20V 1163 TB93 της MTU μέγιστης ισχύος 2 x 9.920 ίππων στις 1.350 στροφές το λεπτό και έναν αεροστρόβιλο κινητήρα τύπου LM-2500 PF/MLG της General Electric μέγιστης ισχύος 31.501 ίππων στις 3.600 στροφές το λεπτό. Οι πετρελαιοκινητήρες βρίσκονται τοποθετημένοι σε ειδικές κάψουλες προκειμένου να επιτευχθεί μείωση του θορύβου κατά την κίνησή τους. Κινούν δύο έμβολα, τα οποία λειτουργούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο και τα οποία καταλήγουν σε ισάριθμες πεντάφυλλες έλικες ελεγχόμενης κίνησης.

Η παροχή ισχύος εξασφαλίζεται από τέσσερις γεννήτριες ισχύος 1.000 kW έκαστη (1.340 ίππων). Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμέ ότι η μέγιστη ταχύτητα του σκάφους είναι της τάξεως των 29 κόμβων, ενώ για βέλτιστο δυνατό έλεγχο του συστήματος πρόωσής του, το σκάφος είναι εφοδιασμένο με προηγμένο σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου βλαβών τύπου IMCS. Η μέγιστη αυτονομία του σκάφους ανέρχεται στα 4.000 ναυτικά μίλια (7.408 km) με ταχύτητα πλεύσης τους 18 κόμβους την ώρα (33 km/h). Το πλοίο μπορεί να κινηθεί είτε με τους πετρελαιοκινητήρες μόνο είτε με τον αεροστρόβιλο κινητήρα μόνο ή συνδυαστικά (διαδικασία CODAG). Η μέγιστη ταχύτητα του πλοίου είναι της τάξεως των 29 κόμβων την ώρα (54 km/h).

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός των πλοίων αποτελείται από μια σειρά σύγχρονων μέσων επιτήρησης, διοίκησης και ελέγχου και επικοινωνιών. Το σύστημα διαχείρισης μάχης που έχει επιλεγεί είναι το SEWACO FD της Thales Nederland. Το σύστημα χρησιμοποιεί τη βάση δεδομένων Sigma Splice και ενσωματώνει ολοκληρωμένο δίκτυο επικοινωνιών, το οποίο περιλαμβάνει 17 κονσόλες πολλαπλών χρήσεων, δύο μεγάλες οθόνες απεικόνισης τακτικών δεδομένων, 12 θύρες διασύνδεσης αισθητήρων και ένα κεντρικό όργανο ελέγχου τύπου COSMOS. Η ταχεία και ασφαλής διαβίβαση όλων των δεδομένων, μέσω του συστήματος SEWACO FD, επιτυγχάνεται και υποστηρίζεται από την αρχιτεκτονική ΑΤΜ (Asynchronous Transfer Mode).

Η παρουσία των δύο CIWS τύπου RAM (ένα στη πλώρη και ένα στη πρύμνη) συγκροτούν μια πανίσχυρη ασπίδα έναντι απειλών Κ/Β βλήματα.

Ο κύριος αισθητήρας επιτήρησης και ελέγχου είναι το ραντάρ πολλαπλών ρόλων ενεργής διάταξης φάσης τύπου APAR (Active Phase Array Radar). Το ραντάρ έχει τέσσερις σταθερές κεραίες (μη περιστρεφόμενες) σε πυραμιδοειδή διάταξη. Κάθε κεραία αποτελείται από 3.424 στοιχεία εκπομπής/λήψης ανακλώμενου κύματος, τα οποία λειτουργούν στη ζώνη συχνοτήτων Χ (7-12,5 GHz).

Το APAR έχει εμβέλεια 150 km για εναέριους στόχους ή 32 km για στόχους επιφανείας ή 75 km για έρευνα του ορίζοντα, δηλαδή του ακρότατου ορίου όπου η θάλασσα “εφάπτεται” με τον ουρανό. Μπορεί επίσης να εκτελέσει περιορισμένη έρευνα περιοχής σε συνεργασία με το ραντάρ έρευνας αέρος μεγάλης εμβέλειας SMART-L, έρευνα με παρεχόμενα στοιχεία από άλλους αισθητήρες του πλοίου, έλεγχο πυρός του πυροβόλου και επιχειρησιακό έλεγχο έως και 16 βλημάτων SM-2MR Block IIIA και ESSM με τη μέθοδο της διακοπτόμενης κατάγαυσης συνεχούς κύματος (ICWI = Interrupted Continuous Wave Illumination).

Το ραντάρ SMART-L (Signaal Multibeam Acquisition Radar for Tracking, L-Band) λειτουργεί πλέον στη ζώνη συχνοτήτων D (1-2 GHz) και όχι στη ζώνη L όπως καταγράφεται στην ονομασία του. Χρησιμοποιεί 16 στοιχεία κεραιών για εκπομπή/λήψη ανακλώμενου κύματος συν οκτώ επιπλέον στοιχεία αποκλειστικά και μόνο για λήψη ανακλώμενου κύματος.

Το SMART-L παράγει 16 δέσμες κύματος ταυτόχρονα με τη διαδικασία του ψηφιακού σχηματισμού δέσμης (beamforming). Η κάθετη καθοδήγηση των δεσμών, καθώς και η διαδικασία σταθεροποίησης της εκπομπής ενάντια στην απότομη αλλαγή πορείας του πλοίου επιτυγχάνονται ηλεκτρονικά, ενώ ο οριζόντιος έλεγχος των δεσμών επιτυγχάνεται μηχανικά. Οι διαστάσεις του SMART-L (μήκος x ύψος x πλάτος ) είναι 8,4 μέτρα x 4 μέτρα x 4,4 μέτρα, ενώ το εύρος της δέσμης κυμαίνεται από 2,2ο (οριζόντια) και από 0-70ο (κάθετα). Η πόλωση του κύματος της δέσμης είναι κάθετη. Το ραντάρ ενσωματώνει και σύστημα IFF τύπου Mk.XII.

Η μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού ανέρχεται στα 85 km για βλήματα τεχνολογίας cruise, στα 400 km για μαχητικά αεροσκάφη ή στα 480 km με το βελτιωμένο λογισμικό ELR (Extended Long Range) ή στα 600 km για αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας επιπέδου P-3 Orion. Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το SMART-L μπορεί να ιχνηλατήσει έως 1.000 εναέριους και 100 θαλάσσιους στόχους.

 Για την επιτήρηση της θαλάσσιας επιφάνειας έχει προτιμηθεί το ραντάρ Triton-G, το οποίο συνεπικουρεί το ραντάρ ναυτιλίας και πλοήγησης του σκάφους. Τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό συμπληρώνουν το ηλεκτροπτικό σύστημα ελέγχου πυρός τύπου MSP 500 (του πυροβόλου), το υπέρυθρο σύστημα επιτήρησης και ιχνηλάτησης μεγάλου βεληνεκούς Sirius LR-IRST, η συσκευή σονάρ τύπου DSQS-24B, ένα σονάρ συρόμενης διάταξης τύπου LF ACTAS, ένα ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου τύπου FL-1800 SII και ένας εξαπλός εκτοξευτής αναλώσιμων παραπλάνησης τορπιλών τύπου SRBOC.

Τα δύο ραντάρ του πλοίου σε συνδιασμό με το είδος και τον φόρτο των βλημάτων καθώς και τα δύο CIWS, χαρακτηρίζουν το πλοίο ως μια πολύ ικανή σχεδίαση.

Ο εξοπλισμός ναυτιλίας και επικοινωνιών του σκάφους περιλαμβάνει δύο ραντάρ ναυτιλίας, δύο δορυφορικά συστήματα ναυτιλίας τύπου SATNAV, δύο αδρανειακά συστήματα πλοήγησης τύπου MINS, ωκεανογραφικά βοηθήματα σε ηλεκτρονική μορφή τύπου ECDIS, δορυφορική μονάδα πρόβλεψης καιρικών φαινομένων, εσωτερικό και εξωτερικό σύστημα επικοινωνίας του σκάφους, πομποδέκτες UHF/SHF, δορυφορικές επικοινωνίες, ζεύξεις δεδομένων Link-11 και Link-16, ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου και διαχείρισης μηνυμάτων τύπου IMUS, σύστημα FOCON 32 και μονάδες κρυπτογράφησης.

Ο αντιαεροπορικός εξοπλισμός του πλοίου περιλαμβάνει σύστημα κάθετης εκτόξευσης τύπου Mk.41 VLS (Vertical Launching System) 32 θέσεων (κελιών) με τυπική διαμόρφωση 32 βλήματα τύπου RIM-162 ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile) και 24 RIM-66M2 SM-2MR Block IIIA (κάθε κελί του Mk.41 VLS μπορεί να δεχθεί ή ένα βλήμα SM-2 ή τέσσερα ESSM) και δύο συστήματα αντιαεροπορικής αμύνης μικρού βεληνεκούς τύπου RIM-116 RAM (Rolling Airframe Missile) στην έκδοση 21 βλημάτων. Το βλήμα RIM-162 ESSM έχει διαστάσεις (μήκος x διάμετρο) 3,66 μέτρα x 25,4 εκατοστά και βάρος 280 κιλά, εκ των οποίων τα 39 κιλά είναι η πολεμική κεφαλή θραυσμάτων.

Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνει είναι τα 4 Mach, ενώ η μέγιστη εμβέλεια εμπλοκής είναι τα 50+ km. Το βλήμα RIM-66M2 SM-2MR Block IIIA έχει διαστάσεις (μήκος x διάμετρο x άνοιγμα πτερυγίων) 4,72 μέτρα x 34,3 εκατοστά x 1,08 μέτρα και βάρος 708 κιλά. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 3,5 Mach και μέγιστη εμβέλεια εμπλοκής 167 km. Το βλήμα RIM-116 RAM έχει διαστάσεις (μήκος x διάμετρο x άνοιγμα πτερυγίων) 2,78 μέτρα x 12,7 εκατοστά x 44,5 εκατοστά και βάρος 73,5 κιλά, εκ των οποίων τα 11,3 κιλά είναι η πολεμική κεφαλή θραυσμάτων. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνει το βλήμα είναι τα 2 Mach και η μέγιστη εμβέλεια εμπλοκής είναι τα 7,5 km.

Ο εξοπλισμός προσβολής των φρεγατών F-124 περιλαμβάνει οκτώ εκτοξευτές βλημάτων επιφανείας-επιφανείας τύπου RGM-84D Harpoon Block-1C/-1D, έξι εκτοξευτές (δύο τριπλούς) τορπιλών διαμετρήματος 324mm τύπου Mk.32 Mod.9 για τορπίλες τύπου MU-90 Impact, ένα πυροβόλο τύπου Otobreda της OTO Melara διαμετρήματος 76mm με κάννη μήκους 62 διαμετρημάτων, δύο πυροβόλα τύπου Mauser διαμετρήματος 27mm για γενική χρήση και ένα ελικόπτερο βάρους 15 τόνων ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων. Για τον έλεγχο του ελικοπτέρου, το πλοίο είναι εφοδιασμένο με αυτόματο σύστημα πρόσδεσης ελικοπτέρου τύπου HHS (Helicopter Handling System). Κάθε πλοίο είναι σε θέση να υποστηρίξει ταυτόχρονα δύο ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού πολέμου τύπου ΝΗ-90 NFH (ΝΑΤΟ Frigate Helicopter) ή ένα ελικόπτερο ανεφοδιασμού τύπου ΕΗ-101 Merlin.

Το βλήμα RGM-84D Harpoon Block-1C/-1D έχει διαστάσεις (μήκος x διάμετρο x άνοιγμα πτερυγίων) 4,6 μέτρα x 34 εκατοστά x 91 εκατοστά και βάρος 628 κιλά, εκ των οποίων τα 221 κιλά είναι η πολεμική κεφαλή υψηλής εκρηκτικότητας θραυσμάτων. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνει είναι τα 864 km/h, ενώ η μέγιστη εμβέλειά του είναι της τάξεως των 140 km. Το πυροβόλο Otobreda έχει βάρος 7.500 κιλά χωρίς τα συνυπολογιστεί το βάρος των πυρομαχικών. Το πυροβόλο έχει όρια ανύψωσης από -15ο έως +85ο και μέγιστη ταχύτητα ανύψωσης τις 35ο το δευτερόλεπτο. Οριζόντια, το πυροβόλο μπορεί να περιστραφεί με μέγιστη ταχύτητα 60ο το δευτερόλεπτο. Το μέγιστο βεληνεκές που επιτυγχάνει το πυροβόλο είναι τα 18,4 km και το δραστικό βεληνεκές του περιορίζεται στα 8 km.

Οι τορπίλες MU-90 Impact της ανήκουν στο διαμέτρημα των 324mm. Έχουν μήκος 2,85 μέτρα και βάρος 304 κιλά. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνουν κυμαίνεται από τους 29 κόμβους/ώρα (54 km/h) έως τους 50 κόμβους/ώρα (93 km). Ανάλογο της μέγιστης ταχύτητας είναι και το μέγιστο βεληνεκές της τορπίλης. Έτσι, με ταχύτητα 29 κόμβους/ώρα, το μέγιστο βεληνεκές είναι της τάξεως των 25 km, ενώ με ταχύτητα 50 κόμβους/ώρα το μέγιστο βεληνεκές περιορίζεται στα 10 km. Η τορπίλη μπορεί να επιχειρεί σε μέγιστο βάθος έως και 1.000 μέτρων και σε ελάχιστο βάθος 25 μέτρων.

Τέλος, το πλοίο ενσωματώνει ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικών αντιμέτρων τύπου FL1800SII ECM της EADS Systems and Defence Electronics, το οποίο αποτελείται από εξαπλό εκτοξευτή αναλώσιμων SRBOC. Το σύστημα ηλεκτρονικών μέσων υποστήριξης είναι τύπου Maigret ESM, επίσης της EADS Systems and Defence Electronics. Για τον εσωτερικό έλεγχο των λειτουργιών και της γενικής κατάστασης, το πλοίο ενσωματώνει ολοκληρωμένο και πλήρως αυτόματο σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης τύπου IMCS (Integrated Control and Monitoring System). Το σύστημα προσφέρει μόνιμη καταγραφή και παρουσίαση της κατάστασης του πλοίου και εκτελεί λειτουργίες ελέγχου του συστήματος κίνησης, των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων, της γενικής λειτουργίας του σκάφους και ελέγχει πιθανές ζημιές μέσω του συστήματος IBDCS (Integrated Battle Damage Control System).

Comments

    1. Σωστός!

      Έχει βγει πως σε άσκηση μια ολάκερη μοίρα B52 από Σούδα προσπάθησε να προσβάλει γερμανική f124 και έφαγαν τα μούτρα τους!

      Χωρίς σύχρονα όπλα εναντια σε τέτοιο aaw SHIP αναμενόμενο αποτέλεσμα

      Αντί να επενδύσουμε σε σύχρονα όπλα επενδύσαμε σε AESA και θα κάνουμε βομβαρδισμούς με MK82!

        1. Καπως ετσι ειναι. Ας πηγαιναν τα Mirage-2000 με τους Exocet και θα τους την καναμε «καλοκαιρινη» τη φρεγατα των Γερμανων.

          Ας συντηρησουμε τα Mirage και τα οπλα τους, και ας αφησουμε κατα μερος τις φαντασιωσεις με τις «αντιαεροπορικες φρεγατες».

          1. To θέμα ειναι να πιστοποιηθεί και κανένα καινούργιο όπλο στα F-16 αφού τρέχει το πρόγραμμα, NSM και AIM-120D απαραιτήτως

          2. Πολύ αισιόδοξος είσα~!!!

            Για κοίτα καλύτερα τι οπλισμό έχει εκτος aπό SM2 και ESSM:

            1 OTO-Melara 76 mm dual-purpose gun
            2 Mauser MLG 27 27 mm autocannons
            32 Mk 41 VLS cells for 24 SM-2 Block IIIA and 32 RIM-162 ESSM (quad-packs per cell) surface-to-air missiles
            2 RAM launchers with 21 surface-to-air/CIWS-missiles each
            2 quadruple Harpoon anti-ship missile launchers
            2 triple torpedo launchers with EuroTorp MU90 Impact torpedoes

            2 RAM με 21 πυραυλους το καθένα!!

            Το RAM είναι fire and forget

            Πόσους Exoset έχουμε και πόσοι θα περάσουν από τους 21* 2 άμεσα διαθέσιμους και ανεξάρτητα κατευθυνόμενους Rolling Airframe Missiles??

    2. Με οτιδήποτε και να επιτεθεί κάποιος, το πλοίο κατευθύνει 16 πυραύλους ταυτόχρονα και μπορεί να κάνει 3 εμπλοκές με 16 πυραύλους ταυτόχρονα με το απόθεμα των 24 SM-2 Block IIIA & 32 RIM-162 ESSM. Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε τα 2 RAM των 21 πυραύλων. Αλήθεια πόσες εμπλοκές μπορεί να κάνει μια FTI ή μια FREMM;

      1. Για επλοκες δεν ξέρω … παντος μπορει να στελνει στοιχεια στόχου σε 16 πυραυλους ταυτοχρονα .Φανταζομαι και για 16 διαφορετικούς στόχους

      2. ΤοAPAR μπορεί να κατευθύνει 4 πυραυλους ταυτόχρονα ανά 90 deg τομέα

        https://books.google.gr/books?id=dEWuCAAAQBAJ&pg=PA113&lpg=PA113&dq=APAR+radar+number+of+targets+engagement&source=bl&ots=CwcqtCg3OZ&sig=ACfU3U1hlW1ejhQ0YmGpk4n8CQdH_XwF-w&hl=el&sa=X&ved=2ahUKEwjfu8e-g_TkAhWD6qYKHbMaCO84ChDoATALegQICRAB#v=onepage&q=APAR%20radar%20number%20of%20targets%20engagement&f=false

        https://www.defencetalk.com/military/forums/t/naval-radars-aegis-empar-and-sampson-comparison.5079/

        Εάν από τον ίδιο τομέα έρχονται πάνω από 4 targets έχει πρόβλημα

        Οι FTI με το SEAFIREμπορεί να αντιμετωπίσουν ταυτόχρονα 16 targets χωρίς το παραπάνω περιορισμό

        Το θέμα είναι τι απόθεμα πυραυλων έχει απάνω !

        Με 16 μονο που θα έχουν οι γαλλικές δεν είναι πλοία AAW
        Και με 2 aster ανά στόχο μιλάμε ότι φθάνουν για8 στόχους

        Οι FREMM έχουν toHERACLES (PESA)
        https://www.tapatalk.com/groups/worldarmedforcesforum/herakles-radar-right-choice-for-hn-fremm-t187040.html?

        HERAKLES is supposed to be capable of 500 simultaneous tracks, and 16 simultaneous missile engagements

        πυραυλους ανά τομέα

        Εάν από τον ίδιο τομέα έρχονται πάνω από έχει πρόβλημα

        Οι με το μπορεί να αντιμετωπίσουν ταυτόχρονα χωρίς το παραπάνω περιορισμό

        Το θέμα είναι τι απόθεμα πυραυλων έχει απάνω το polio

        Με μονο που θα έχουν οι γαλλικές δεν είναι πλοία
        Και με ανά στόχο μιλάμε ότι φθάνουν για στόχους

        1. Ωραίος !!!! Και αυτή ειναι η διαφορά του APAR ως συστημα καταυγασης σε σχέση με το AESA … Πχ στο AEGIS η τερματικη καθοδηγηση περναει απο το ρανταρ στο Mk.99 Mod.7 . Καποια μεγάλα καταδρομικά ενω εχουν καλά ρανταρ ,συνεχιζου ομως να εχουν πανω extra συστήματα καθοδήγησης ωστε να μην κορεστουν ευκολα …
          Την εποχή που βγήκε το apar ηταν η ευρωπαϊκή τεχνολογία cuting edge . Το AESA πηρε την σκυτάλη και εκανε την καθοδήγηση ακόμα καλύτερη . To αποτέλεσμα ειναι ενα όμως … το seafire ειναι η τελευταια τεχνολογια στα ρανταρ και στο ΠΝ φαινετε οτι το λάτρεψαν !!! Υποψιαζομε οτι θα το δουμε και σε επομενα πλοια μας , ακομα σε μικρότερες εκδώσεις !!! Θα το υιοθετήσουμε κάθετα σε ολο τον στολο ,και για τα επόμενα χρόνια θα ειναι ο κυριος αισθητηρας του ΠΝ .

          Μια σημαντική σημείωση .
          Μη ξεχναμε οτι το SeaFire εχει πανω T/R . Και ο αριθμος των T/R χρεωνετε αναλογα με τον αριθμο που θελει ο πελατης και επηρεάζει τις επιδόσεις .Ελπιζω να κανω λαθος αλλά αυτο εχω καταλαβει … Δηλαδη στο SeaFire βαζουμε τοσα T/R οσα θελουμε να πληρωσουμε , που θα προσφερουν τις ανάλογες επιδοσης στο Radar .

          1. Πρέπει να κανεις λίγο διάβασμα!!

            Το APAR: Active Phased Array radar είναι AESA όπως και το sea fire!

            https://en.wikipedia.org/wiki/Active_phased_array_radar

            Specifications
            https://www.researchgate.net/figure/Technical-specifications-of-C-band-APAR-and-ELDORA_tbl1_307691692

            τεχνολογια GaS που HTAN state of the art τεχνολογια όταν αναπτυσσόταν το APAR 20 χρονια πριν

            προσφέρεται νέα έκδοση : apar 2 με τεχνολογία GaN όπως το sea fire:
            https://www.janes.com/article/71025/gan-radar-directed-at-csc-cansec17d2

            Sea Fire:
            https://www.janes.com/article/83950/face-facts-sea-fire-multifunction-radar-takes-shape-for-fti-frigate

            τεχνολογια GaN που einai state of the art τεχνολογια

            Το AEGIS δεν είναι radar είναι CMS: συλλογή συστημάτων δες
            Βασίζεται στο SPY radar που είναι PESA

            https://en.wikipedia.org/wiki/Passive_electronically_scanned_array

            Η ανάπτυξη του ξεκινήσιε τη δεκαετία του 70!!
            https://en.wikipedia.org/wiki/AN/SPY-1
            Power Output : 6 MW !!

            Βεβαια για να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις δες και εξίσωση υπολογισμού ακτίνας ανίχνευσης
            https://www.tutorialspoint.com/radar_systems/radar_systems_range_equation.htm
            Είναι ανάλογη του (Pt)^(1/4)
            όπου Pt είναι το transmiting power

            Το SPY έχει max Pt 6MW ενώ τα αλλα AESA μιλάμε για KW!!

        2. Τον τίτλο AESA στα ΠΛΟΙΑ τον κατοχυρώνουν τα δεύτερης γενιάς APAR με GaN πανω οπως το seafire …. Στα πρώτης γενιάς APAR μπορείς να το πεις MFR ή κάτι από πρώιμο AESA ,τους ταιριάζει καλύτερα και δεν εχουν τεχνολογια GaΝ πανω ομως τα σημερινά !!!! Μιλαμε για ονοματολογια πλεον … Το Sea fire ειναι AESA και οχι MFR ή APAR .Οπότε ο διαχωρισμός είναι εμφανείς πλέον … Και για του λογου το αληθές

          »Thales (Booth 1701) has developed APAR Block 2 with development funding from the Royal Netherlands Navy. However, there is considerable Canadian involvement in the form of the transmit/receive modules (TRMs) provided by Sanmina. In the new APAR iteration, those modules employ gallium nitride (GaN) semiconductor technology in place of the gallium arsenide (GaAs) TRMs used in APAR Block 1.»

          https://www.janes.com/article/71025/gan-radar-directed-at-csc-cansec17d2

          Το AEGIS σωστός δεν είναι ραντάρ ,αλλά ουτε CMS ειναι … Ειναι αυτα τα 2 και ακόμα 100 .Ειναι σύστημα … Οταν λεω Radar Aegis προφανώς εννοω το Radar TOY Aegis που κανει την έρευνα .

          Οι αμερικανοι με τα Tico και τα αρχικά burke έψηναν albatros στο δρομο τους .Γνωστό …Οπως επισης εχουν προκαλεσει προβληματα και στα λιμανια που δένουν τα πλοία με την ισχυ του ρανταρ τους και ακόμα προκαλούν .Πλέον τα Radar με GaN ομως δεν χρειάζονται τοση πολυ ισχυ για αυτο τα βλεπουμε και σε μικροτερα πλοια .

          Οι Κινέζοι όταν οι αμερικανικοί ανακάλυψαν το GaN έκαναν 1000 απόπειρες να κλέψουν την τεχνολογία … Ιστορίες με νεκρούς επιστήμονες είναι πολλές .

          Θα ηταν ωραίο να κάναμε μια ανάλυση για το μικρο Smart-s και την τεχνολογια που ενσωματώνει … δεν ξερω αν ειναι άσκοπο να αναλύσουμε πλεον περιστρεφόμενα ραντάρ .

  1. Εργαλείο της εποχής 2000 ..Καταυγαση κάνει το ARAR, τα Stir δεν εχουν θέσει σε αυτο το πλοίο .Η σχεδίαση με διπλό ραντάρ που το ένα κάνει έρευνα και το δεύτερο μικρότερη έρευνα και καταυγαση πλέον δεν υπάρχει ως νεα ναυπηγηση … Εξου και οι προδιαγραφές του ΑΝΣ το 2007 για την νεα Φρεγάτα μιλούσαν για 2 ρανταρ …Πλέον το AESA κάνει και τις 2 δουλείες όπως τις μπελχαρα με ίδια αποτελέσματα αλλά με λιγότερα αρνητικά ,όπως λιγότερος ογκος στην υπερκατασκευη αρα καλύτερο ιχνος ,λιγότερο βάρος ψηλά καλύτερο κέντρο βάρους ταχύτητα και πλευστότητα , ελευθερώνετε εσωτερικός χώρος με αποτελέσματα ακομα και στο μήκος ,λιγότερη κατανάλωση ενέργεια, λιγότερη συντήρηση,περισσότερο φορτίο και χώρο για όπλα .

      1. 16 λενε οι Γαλλοι για τα δικα του πλοία .Εδω μιλαμε για εμας 32 κατ’ελαχιστον εκτος και αν ακούσεις κάνα ξαφνικό για ακόμα 24 mica δηλαδή 56 με 8 απο αυτους να ειναι στρατηγικοί . Βαλε και τους 21 του RAM ,βαλε και τους αντιπλοικους ,βαλε και το πυροβολο που παίρνει δεδομενα απο το ραντάρ . Μιλαμε για ρανταρ που εχει πολλους πυραυλους να καθοδηγήσει και αρκετό απόθεμα .

    1. Όσα δεν πιάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια λέμε στο χωριο μου!!

      Το 1 radar επιβάλλεται για οικονομικούς λόγους

      Το APAR και to SMART-L είναι βελτιστοποιημένα στους ρόλους τους εξού και οι διαφορετικές συχνότητες

      Ειδικά το SMART-L είναι στρατηγικό αεράμυνας ικανό πλέον να ανιχνεύει βαλλιστικούς πυραυλους σε 2000km range!!

      Επιπλέον ο φυσικός διαχωρισμός των δυο radar kai των συστημάτων τους εξασφαλίζει πως σε περίπτωση προσβολής του πλοίου κάποιο θα επιβιώσει και θα συνεχίσει να λειτουργεί

      Τα ίδια ισχύουν και σε περίπτωση μερικής η ολικής βλάβης

      Με ένα μονο radarέτσι και το κτυπήσουν η πάθει βλάβη τη έκατσες

      Όταν βεβαια φτιάχνεις πλοία για peace time κρουαζιέρες όπως οι γάλλοι δεν ενδιαφέρεσαι και ιδιαιτερα για τα παραπάνω!

      Με μονο που θα έχουν οι γαλλικές δεν είναι πλοία
      Και με ανά στόχο μιλάμε ότι φθάνουν για στόχους
      έχουν

      1. Τα δύο ραντάρ τοποθετήθηκαν λογω των αναγκών καταυγασης και των ημιενεργών πυραύλων… πια ειναι μια ξεπερασμένη τεχνολογία.

          1. φιλε Digenis & ΑΙΜ, ο φιλος FUMACHU2000 παραπανω τα γραφει ξεκαθαρα και παραθετει πολλαπλα link , παρολα αυτα συνεχιζετε να αναπαραγετε ανακριβειες.

            1.Ο φιλος Διγενης γραφει : «Την εποχή που βγήκε το apar ηταν η ευρωπαϊκή τεχνολογία cuting edge . Το AESA πηρε την σκυτάλη και εκανε την καθοδήγηση ακόμα καλύτερη . To αποτέλεσμα ειναι ενα όμως … το seafire ειναι η τελευταια τεχνολογια στα ρανταρ και στο ΠΝ φαινετε οτι το λάτρεψαν !!!» –>Διαβαστε τι απαντησε ο φιλος FUMACHU2000

            2.Ο φιλος AIM γραφει : «Τα δύο ραντάρ τοποθετήθηκαν λογω των αναγκών καταυγασης και των ημιενεργών πυραύλων… πια ειναι μια ξεπερασμένη τεχνολογία.»
            –> Υπαρχουν καλυτερα και χειροτερα ρανταρ και αντιστοιχες τεχνολογιες αλλα ταυτοχρονα το καθε ρανταρ ειναι κατασκευασμενο για συγκεκριμενο ρολο.Το καθε ρανταρ λειτουργει σε συγκεκριμενη συχνοτητα/συχνοτητες , και η καθε συχνοτητα εχει τα συν και τα πλην της αντιστοιχα , για παραδεγμα υψηλοτερη συχνοτητα μεγαλυτερη ακριβεια αλλα μικροτερη εμβελεια κλπ. Πολλα νεοτερα ρανταρ καταφερνουν να κανουν «λιγο απ’ολα» αλλα η Φυσικη ειναι Φυσικη. Το απεδειξαν οι Αγγλοι στο type 45 οπου σε ενα απο τα πιο συγχρονα radar aesa στον κοσμο(sampson) τοποθετησαν smart-L.

            Στις μελλοντικες Omega class των Ολλανδων ο στοχος ειναι να τοποθετηθει διπλο ρανταρ , SEAMASTER 400(S BAND) & APAR BLOCK2(X BAND) . Το λεει ο ιδιος ο Boudewijn Geerink της Thales Netherlands. Εναλλακτικα οποιος ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΕΦΤΑ για την πληρη διαμορφωση , παει σε μονο ρανταρ NS200.
            https://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2018/november-2018-navy-naval-defense-news/6660-indodefence-2018-damen-unveils-6000-tons-omega-frigate.html

            Οι Αμερικανοι στον ιδιο δρομο για τα CVN-77/CVNX και DD-21(ZUMWALT)
            Ηθελαν 2πλο ρανταρ aesa ,τελευταιας τεχνολογιας και τα 2, ενα X BAND ενα S BAND οπου το ενα συμπληρωνει το αλλο. AN/SPY-3 & AN/SPY-4.
            ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ αποφασιστηκε το AN/SPY-4 να καταργηθει/ακυρωθει και να γινουν τροποποιησεις στο software για να αποκτησει το AN/SPY-3 volume search functionality , με σαφεις ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ φυσικα.
            https://fas.org/sgp/crs/weapons/RL32109.pdf

            Καλα την Baden-Württemberg μην την αναφερουμε σε ποστ για AAW πλοια!

          2. Ιταλος είσαι ξεκάθαρος και σε ευχαριστώ τουλάχιστον εγώ … Η τεχνολογία φαινετε προς προχωράει … το θέμα ειναι αν το 2πλο ρανταρ είναι value for money ή και με την τεχνολογια GaΝ σε 1 AESA γίνετε η δουλειά αρκετά καλά ? .
            Το διπλό radar την εποχή 2000 όντος μπορεί να ήταν ακόμα value for money αλλά το 2020 δεν φαινετε οτι ισχύει το ίδιο . Τι και αν κερδίσω λίγο καλύτερες επιδόσεις όταν με το ένα ρανταρ και τα μισα λεφτα κανω πολυ καλα την δουλειά μου στο έτος 2020, που στο κατω κατω μπορει να μην χρειαζονται κιολας αυτες οι λιγο παραπάνω επιδόσεις … ενω ταυτόχρονα έχω πολλά λιγότερα αρνητικά χωρίς το χώρο και το βαρος που καταλαμβάνει το δεύτερο ραντάρ .

            Σε κάθε περίπτωση η υιοθέτηση από τα ΠΝ του κόσμου θα δείξει και τι ειναι ποιο αποδοτικό .Προς το παρόν η λύση διπλά ραντάρ AESA δεν φαίνεται να υιοθετούνται σε νέες σχεδιάσεις ,αντίθετα όλοι προτιμούν το 1 AESA με GaN .

            ΥΓ … Το Sampson υποψιάζομαι οτι δεν έχει τεχνολογια GaN πάνω
            ΥΓ … Δεν έβαλαν διπλά AESA ραντάρ οι Αμερικανοι στο ακριβότερο πλοίο του κόσμου θα βάλουμε εμείς ?? Ξεφεύγουμε νομίζω … Προφανώς δεν χρειαζετε να το συζητήσουμε παραπανω αν το ΠΝ πρεπει να ζητηση δευτερο Ραντάρ πάνω στις μπελαχαρα .Ακυρο .

            Ηδη το AESA με GAN ειναι στα πανω πανω ορια μας . Μη ξεφύγουμε και καταλήξουμε με Smart-s .

      2. Δεν υπαρχουν διπλα ρανταρ πλεον σε νεες κατασκευές … Ακομα και το Zumwalt ενα εχει αλλά θηριο σε μια υπερκατασκευη … Όσο για την βιωσιμότητα του δεύτερου ραντάρ δεν υπάρχει περίπτωση να χτυπηθεί πχ το ARAR και αν μην γίνει κόσκινο το πίσω ραντάρ από τα θραύσματα γιατί είναι πολύ κοντά στο ίδιο σχεδόν ύψος χωρίς εμπόδια ενδιάμεσα να »απορροφήσουν» τα θραύσματα . Επίσης νεο ραντάρ σε πλοία ήδη ετοιμάζουν οι ολλανδοι … Είναι AESA και τα πάνελ μπαίνουν σε 2 υπερκατασκευες εννοείτε χωρις περιστεφομενη μοναδα ,μόνο πανελ ενος ραντάρ μοιρασμένα σε 2 κατασκευές .Οι Ολλανδοι το ετοιμάζουν στην Ωμεγα . Οι Γερμανοι εβαλαν ηδη το 1Χ TRS-4D AESA στην Baden-Württemberg 4 panel ,δυο στην μπροστα υπερκατασκευη 2 στην πισω !!!

  2. 3 είδη αντιαεροπορικων βλημάτων. SM2 ESSM RAM + το πυροβόλο oto-breda με καλές δυνατότητες εμπλοκής αεροσκαφών – βλημάτων. Μια ολοκληρωμένη εξέδρα Αεράμυνας Περιοχής με εκτόπισμα Αντιτορπιλικου και όχι τρελές απαιτήσεις σε προσωπικό.

  3. Καλό πλοίο αν και λίγο ξεπερασμένη η αρχιτεκτονική με τα 2 ραντάρ.

    Βέβαια με το σωστό τίμημα LFC και F124 είναι επιλογές που θα μπορούσαν να συμπληρώσουν την νέα γενιά πλοίων μας .

    Άνετα θα τις ήθελα με 4εις ακόμα τουμπανιασμένες επιμηκυμένες Belhara.

  4. Τα τρία σκάφη F 124 κόστισαν 2,1 δις ευρώ.
    3 Χ 700 = 2,1 δις ευρώ.
    Δηλαδή όσο κόστισαν τα Leopard 2 Hell (1,7 δις ευρώ) συν κάποια άλλα προγράμματα αχρείαστα.
    Δεν λέω ότι δεν χρειαζόμασταν νέα άρματα απλά σκέφτομαι πως πόση άμυνα αγοράζεις με 3-4 F124 και πόσοι με 170 Leopard 2 hell.
    Βέβαια για να είμαι δίκαιος θα έλεγα πως με ένα σωστό νοικοκύρεμα στο δημόσιο χρήμα θα μπορούσαμε να έχουμε και 4 F 124 ή LCF και τα Leopard 2 hell.
    Η Ελλάδα έχασε πολλές ευκαιρίες και συνεχίζει να χάνει για τον απλούστατο λόγο το πολιτικό προσωπικό της χώρας είναι παντελώς ανίκανο και διεφθαρμένο.
    Διάβασα και τη συνέντευξη του νέου υπουργού άμυνας για τα πιθανά ανταλλάγματα για Σούδα και βάσεις στην ηπειρωτική Ελλάδα και απογοητεύτηκα εντελώς.
    Ένα θα πω και μακάρι να κάνω λάθος εκτίμηση……
    Μην περιμένετε τίποτα από αυτό το πολιτικό προσωπικό.
    Η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι αστακός στην κυριολεξία και μέσω της ισχύς να ασκεί κυριαρχία σε ζωτικά της συμφέροντα.
    Έχει πλούτο έχει δυνατότητες έχει εργατικό δυναμικό αλλά δεν έχει ηγεσίες.
    Δισεκατομμύρια φαγώθηκαν σε φαρμακευτικές δαπάνες σε υπερτιμολογήσεις φαρμάκων σε εξοπλιστικά σε δημόσια έργα σε δημόσιες προμήθειες Ολυμπιακούς αγώνες και σε κάθε συναλλαγή.
    Με τα χρήματα αυτά η Ελλάδα θα είχε και F 124 και LCF και νέες φρεγάτες και Rafale και F 35 και θα έδινε και κίνητρα στους νέους ανθρώπους να μην φεύγουν μαζικά από τη χώρα λες και βρισκόμαστε στο 1960 και πιο πριν.
    Σοβαρό εξοπλιστικό πρόγραμμα έχει να γίνει από από την περίοδο μετά τα Ίμια.
    Δηλαδή κοντά στην εικοσαετία.
    Εσκεμμένα άφησαν στο έλεος του θεού την άμυνα και στην πρώτη στραβή θα λένε μετά ότι η Ελλάδα δεν ήταν έτοιμοι δεν μπορούσε.
    Θα συνεχίζουν να υπογράφουν Μαδρίτες Ζυρίχες και τα κυριαρχικά δικαιώματα της Τουρκίας σε Ανατολική Μεσόγειο και Αιγαίο και οι νεοελληναράδες θα συνεχίζουν να λένε πως φταίνε όλοι οι άλλοι εκτός από το κόμμα που ψηφίζουν.
    Γιατί κατά βάθος οι νεοελληναράδες δεν είναι πατριώτες δεν αγαπούν την πατρίδα τους αγαπούν την καλοπέραση τους το κόμμα τους και το μικροσυμφέρον τους.
    Είναι φανατικοί οπαδοί κομμάτων.
    Και το ανίκανο και διεφθαρμένο πολιτικό προσωπικό το γνωρίζει πολύ καλά αυτό και ανάλογα πράττει…….

    1. Φιλε Μιχαλη, τα ειπες πολυ ωραια πιο πανω, αλλα εχω μια απορια.
      Ολοι εδω μιλανε για ενα ονειρο. Οι δυο Μπελχαρες μετα απο πεντε χρονια στο μελλον οταν θα ερθουν στην Ελλαδα ισως να ειναι πολυ αργα! Μεχρι τοτε πως θα προστατευσουμε τα νησια; Τι φρεγατες θα βγαλουμε εξω στο Αιγαιο για να τις αντιταξουμε απεναντι στο τουρκικο ναυτικο, που ναυπηγει φρεγατες και κορβετες χωρις να παιρνει ανασα; Σημερα, οι καλοι μας γειτονες καθελκυσαν μια ακομη κορβετα.
      Καλο ειναι να βλεπουμε μπροστα σε βαθος χρονου και να κανουμε προγραματισμους για μελλοντικες αναγκες, αλλα εχουμε και αμμεσες αναγκες τις οποιες παραβλεπουμε. Αντι να βαζουμε τα κεφαλια μας μεσα στην αμμο, σαν στρουθοκαμηλες, θ’πρεπε να κοιταζουμε την παρουσα κατασταση του ΠΝ και να προσπαθουμε να βρουμε αμμεσες λυσεις. Μετα απο 4-5 χρονια ισως και νωριτερα, το παιγνιδι να’χει τελειωσει.
      Συμφωνω μαζι σου για την πολιτικη ηγεσια του τοπου. Αναρωτιεμε εαν ειναι Ελληνες αυτοι. Σημερα παλι ανακοινωθηκε οτι ο ΥΠ/ΑΜ ανακοινωσε αποφαση να ξοδεψει πανω απο 20 μυρια για τα ελικοπτερα ΝΗ90 (ενα αλλο πολιτικο φιασκο) τα οποια ειναι καθηλωμενα εδω και καιρο και επιπλεον εδωσε εντολη να αγορασουμε το υπολοιπα 6 που ειχαμε παραγγελει αρχικα πριν 20 χρονια. Φανταζομαι οτι αυτη η αποφαση παει μαζι με τις Μπελχαρες. Καμια κουβεντα για τις τορπιλες των υποβρυχιων η την αντικατασταση των υπεργερασμενων φρεγατων Κορτεναουερ, που αρχισαν να σαπιζουν στην Ελευσινα.
      Αναρωτιεμε, που παμε..;

  5. Πριν ένα ή δύο χρόνια είχε κάνει πρόταση ο πρόεδρος ξενοδόχων Ελλάδος ο κ.Ανδρεάδης (ιδιοκτήτης του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Sani resort στη Χαλκιδική) για ένα δισεκατομμύριο που τάχα θα έδιναν οι επιχειρηματίες της Ελλάδος για εξοπλιστικά προγράμματα.
    Λόγια δωρεάν διαφήμιση και ουσία μηδέν.
    Παχιά λόγια από όλους τους.
    Το κακό στην Ελλάδα δεν είναι μόνο ότι το πολιτικό προσωπικό είναι εντελώς ανίκανο και εντελώς διεφθαρμένο.
    Ακόμα και η επιχειρηματική τάξη η κεφαλές της χώρας είναι αδίστακτοι και αχόρταγοι.
    Δεν χορταίνουν ούτε με εκατοντάδες εκατομμύρια ούτε με δισεκατομμύρια.
    Που είναι η επιχειρηματική τάξη που είναι οι κεφαλές της χώρας να βάλουν πλάτη σε ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα;
    Βαρδινογιάννης Λάτσης Κοπελούζος και ένα σωρό άλλοι εφοπλιστές και επιχειρηματίες;
    Αχόρταγοι και άπληστοι όλοι τους.
    Και φάνηκε μέσα στην κρίση με το πως όλοι αυτοί μικροί και μεγάλοι να εκμεταλλευτούν εργαζόμενους να αρπάξουν τα ασημικά της χώρας με ελάχιστο τίμημα.
    Η Ελλάδα πεθαίνει ακούει κανείς;

    1. Σωστα τα λες.. Παλαια οι αστοι έστελναν τα παιδια τους στην πρωτη γραμμη να ματωσουν ως δειγμα κυρους και φιλοπατριας σημερα τα κανουν φυγοστρατους και οργανωνουν παρτυ με escorts στον Αβέρωφ βγάζοντας φωτο περιχαρεις με τους αξιωματικους του πλοιου.
      Γνωστος μου εφοπλιστης ανοιγε προς εντυπωσιασμο μπουκαλια κρασια αξιας πολλων εκατονταδων χιλιαδων ευρω παρουσια αλλων ομολογων του.
      Ολα αυτα τα ατομα που θα μπορουσαν να στηρίξουν την αμυνα δεν δινουν δεκαρα κυριολεκτικα και μεταφορικά.
      Ειναι αλλωστε συνενοχοι στο εγκλημα αφου στηρίζουν το διεφθαρμενο συστημα ενεργα.
      Δεν τους κοβει επισης οτι εαν χαθει μερος της κυριαρχιας μας στο Αιγαιο θα χαθουν κερδοφορες γραμμές και δρομολογια δικα τους.

  6. https://doureios.com/ti-zitame-stin-stratigiki-symfonia-apo-tis-ipa-epikindines-afeleis-oneiroxeis/
    Τελικά και από Σούδα δεν θα πάρουμε τίποτα.
    Το πολιτικό προσωπικό θα πάρει ίσως μερικές εγγυήσεις για τάχα προστασία για να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους και να συνεχίσουν να λεηλατούν τη χώρα με την ησυχία τους.
    Χρόνο αγοράζουν…..
    Καμία σοβαρή διαπραγμάτευση κανένας σοβαρός προγραμματισμός κανένα σχέδιο.
    Παιδάκια του μπαμπά φλώροι που παριστάνουν τους υπουργούς και τους πρωθυπουργούς.
    Λεηλατούν βγάζουν το χρήμα έξω σαν κατσαπλιάδες που είναι και όταν κάτσει η στραβή τότε θα αυτοεξοριστούν μαζί με τα παιδιά τους και τα σόι τους σε θέρετρα στο Παρίσι και στην Αμερική.
    Το έργο το έχουμε ξαναδεί.
    Μέχρι τότε οι νεοελληναράδες θα ασχολούνται με το facebook το Instagram με τις τουρκικές σειρές με τους φτερωτούς θεούς και με όλοι τη σαχλαμάρα που κυριαρχεί παντού.
    Συμβαίνει και αλλού μόνο που εμείς δεν έχουμε αυτήν την πολυτέλεια…….

  7. Πολύ ενδιαφέρον και διδακτικά θα έλεγα όλες αυτές οι παρουσιάσεις των φρεγατών και μπράβο στο DR για την ενημέρωση.
    Από εκεί και πέρα συγκράτησα την άσκηση που έγινε με εικονική προσβολή Ελληνικών F 16 στη Γερμανική F 124 και τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά ωραία και το πολιτικό προσωπικό τι έκανε οι ηγεσίες του πολεμικού ναυτικού της αεροπορίας;
    Τίποτα.
    Παχιά λόγια περί αξιόμαχο των ενόπλων δυνάμεων.
    Ούτε σύγχρονα όπλα για την αεροπορία ούτε φρεγάτες με παρόμοιες δυνατότητες.
    Απλά τραγικοί και εντελώς ανίκανοι.
    Την ίδια στιγμή συνέχισαν να τα αρπάζουν κανονικά.

    1. Τα F16 δεν έχουν κανένα όπλο της προκοπής κατά στόχων επιφανείας.

      Ας έβαζαν στο παιχνίδι τα παλιά Mirage με τους EXOSET και να βλέπαμε τι άδοξο τέλος θα είχε η F124.

      Το δίδαγμα είναι ένα.
      FOS για τα Mirage, αναβάθμιση και αύξηση αριθμών, υποστήριξη SALP, EXOSET, upgrade στους MICA.
      Είναι όπλο μπροστά στα «άοπλα» F16, που τους βάζουμε και ΑΕSA τρομάρα μας ….

        1. AIM, από την στιγμή που δεν πιέσαμε τους Αμερικανούς κατά την υπογραφή της σύμβασης αναβάθμισης, να μας αποδεσμεύσουν τα όπλα που θέλουμε, πολύ δύσκολο το κόβω να γίνεται πράξη μια αποδέσμευσης, πιστοποίηση, JASSM , JASSM-ER, NSM .

          Μιλάμε για τραγελαφικά πράγματα.
          Πληρώνουμε στα F16, ένα σκασμό λεφτά, για να πιάσουν τις δυνατότητες των Mirage 2000-5 MK2 που έχουν δυνατότητα ιχνηλάτησης 16 στόχων, κλείδωμα 8 και ομοβροντία σε τέσσερεις, αλλά δεν έχουμε όπλα ….

          Καλά κάναμε και αναβαθμίσαμε τα F16, αλλά μάλλον όλα γίνονται για τα μάτια του κόσμου.

          1. Τι να δου πω, δεν ξέρω τι συμφώνησαν πραγματικά αλλα αν δεν πιστοποιηθούν όπλα που ανέφερα όπως και ο AGM-88E AARGM που ξέχασα παραπάνω, είμαστε για τα πανηγύρια.
            Να δούμε τι θα δούμε και τα block. 50 και τα ASPIS II…

  8. Προς τον διαχειριστή της σελίδας:
    κατάλαβες τώρα τι σου είπα στο προηγούμενο μήνυμα. Στους 1000 που σε διαβάζουν πέφτεις σε ένα πού ξέρει και τότε απλώς σβήνεις το μήνυμα και …τσουπ βάζεις τα σκουπίδια κάτω από το χαλί.’ Άλλωστε από την πρώτη πτήση των αδερφών Wright μέχρι σήμερα είναι γνωστό τι συνέβη όποτε συναντήθηκε αεροσκάφος και πλοίο: σκορ 45779-0

    1. Πείτε μου το email σας να επικοινωνήσω μαζί σας. Γιατί σας στέλνω μήνυμα αλλά το [email protected] δεν φαίνεται να λειτουργεί… Περιμένω να μου δώσετε τα ακριβή σας στοιχεία ώστε να επικοινωνήσω μαζί σας. Σχόλια με ύβρεις και ειρωνίες δεν εγκρίνονται. Γράψτε ότι θέλετε με τεκμηρίωση και ευπρέπεια.

  9. Μην βαφτίζουμε κατάλληλο ένα πλοίο σχεδίασης δύο δεκαετιών πριν !
    Η εμπλοκή τριών στόχων μήπως σας θυμίζει κάτι ?
    16 βλήματα για τρεις στόχους, είναι λογικό ?
    Έχουμε ανοιχτεί πολύ και συμμάζεμα δεν βλέπω…..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *