Συνεχίζουμε τις παρουσιάσεις πλοίων ικανά να ενταχθούν στο ΠΝ και αυτή τη φορά σειρά έχουν οι Ολλανδικές φρεγάτες κλάσης De Zeven Provinciën τύπου LCF (Luchtverdedigings- en commandofregat).

Το ΠΝ όπως σας είχαμε ενημερώσει με αποκλειστικό ρεπορτάζ είχε ζητήσει μεταχειρισμένα πλοία από το Ολλανδικό Ναυτικό αλλά η απάντηση που έλαβε ήταν πως δεν είναι διαθέσιμα πριν από το 2025 με 2027.

Άλλωστε η εμπειρία του ΠΝ από τα Ολλανδικά πλοία όπως οι φρεγάτες «S» είναι πραγματικά εντυπωσιακή και εξαιρετική. Άριστη θα λέγαμε. Οι φρεγάτες «S» δυστυχώς όπως έχουμε γράψει εκσυγχρονίστηκαν επιφανειακά. Πολύ επιφανειακά. Και προσεχώς είναι πολύ πιθανό να γίνει το ίδιο και με τις ΜΕΚΟ 200 ΗΝ.  

Οι Ολλανδικές φρεγάτες κλάσης De Zeven Provinciën τύπου LCF είναι πραγματικά μια εξαιρετική επιλογή στη κατηγορία των πλοίων αεράμυνας περιοχής. Μαζί με τις Γερμανικές F-124 που θα παρουσιάσουμε στο αυριανό μας άρθρο και τις Ισπανικές F-100 Alvaro De Bazan είναι οι τρεις κορυφαίες επιλογές επαναλαμβάνουμε στη κατηγορία των πλοίων αεράμυνας περιοχής.

Η ιστορία της φρεγάτας LCF αρχίζει ουσιαστικά τον Ιανουάριο του 1994 όταν η Ισπανία, η Ολλανδία και η Γερμανία υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας δημιουργώντας την κοινοπραξία TFC (Trilateral Frigate Cooperation). Στόχος του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη μιας κοινής ναυτικής πλατφόρμας, με το κάθε κράτος να επιλέγει τον εξοπλισμό που επιθυμεί. Έτσι προέκυψε η φρεγάτα LCF.

Με 32 SM-2 IIA και 32 ESSM τα πλοία είναι κυριολεκτικά «αστακοί».

Τον Φεβρουάριο του 1997, η Ολλανδία συνήψε με τα ναυπηγεία Royal Schelde συμβόλαιο για τη ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών του τύπου κλάσης “De Zeven Provincien”. Η τοποθέτηση της τρόπιδας του πρώτου πλοίου F-802 “De Zeven Provincien” πραγματοποιήθηκε την 1η Σεπτεμβρίου του 1998 και αυτό καθελκύστηκε στις 8 Απριλίου του 2000. Σε υπηρεσία εντάχθηκε στις 26 Απριλίου του 2002. Το δεύτερο πλοίο, το F-803 “Tromp”, άρχισε να ναυπηγείται στις 3 Σεπτεμβρίου του 1999, καθελκύστηκε στις 7 Απριλίου του 2001 και εντάχθηκε σε υπηρεσία στις 14 Μαρτίου του 2003.

Το πλοίο F-804 “De Ruyter” άρχισε να ναυπηγείται την 1η Σεπτεμβρίου του 2000, καθελκύστηκε στις 13 Απριλίου του 2002 και εντάχθηκε σε υπηρεσία στις 22 Απριλίου του 2004. Τέλος, το τέταρτο πλοίο, το F-805 “Evertsen”, άρχισε να ναυπηγείται στις 3 Σεπτεμβρίου του 2001, καθελκύστηκε στις 19 Απριλίου του 2003 και εντάχθηκε σε υπηρεσία στις 10 Ιουνίου του 2005.

Η υπερκατασκευή του πλοίου ενσωματώνει χαρακτηριστικά απόκρυψης του ίχνους (stealth) με έμφαση στη μείωση της διαγωνίου διατομής ραντάρ, καθώς επίσης και των υπέρυθρων, των ακουστικών και των μαγνητικών υπογραφών του. Τα υδατοστεγή διαμερίσματα, η μόνωση, η διάθεση πολλαπλών συστημάτων ζωτικής σημασίας, η κατανομή της ισχύος, η ευκινησία και η σπονδυλωτή κατασκευή παρέχουν υψηλό επίπεδο ικανότητας επιβίωσης σε περίπτωση προσβολής από βλήμα επιφανείας-επιφανείας. Επίσης, το πλοίο διαθέτει και σύστημα προστασίας από πυρηνικές, χημικές και βιολογικές ουσίες.

Οι διαστάσεις της LCF είναι (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 144,24 μέτρα x 18,8 μέτρα x 5,18 μέτρα, ενώ το μέγιστο εκτόπισμα, με πλήρη φόρτο, είναι 6.050 τόνοι. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι της τάξεως των 202 ατόμων, εκ των οποίων οι 32 είναι αξιωματικοί, οι 47 υπαξιωματικοί και οι 123 είναι ναύτες.

Το σύστημα πρόωσης της φρεγάτας είναι διαμόρφωσης CODOG (Combined Diesel Or Gas) και αποτελείται από δύο αεροστρόβιλους κινητήρες τύπου Spey SM-1C της Rolls-Royce συνολικής ισχύος 2 x 24.799 ίππων και δύο πετρελαιοκινητήρες τύπου 16V6ST της Stork-Wartsila, συνολικής ισχύος 2 x 11.260 ίππων. Για την παραγωγή της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας, η φρεγάτα LCF είναι εφοδιασμένη με δύο γεννήτριες συνολικής ισχύος 2 x 1.650 kW. Η κίνηση μεταδίδεται σε δύο προπέλες μέσω δύο εμβόλων, τα οποία βρίσκονται σε διαφορετικά διαμερίσματα, για λόγους αύξησης της επιβιωσιμότητας.

Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνει η LCF είναι της τάξεως των 29 κόμβων/ώρα (54 km/h), ενώ η ιδανική ταχύτητα πλεύσης είναι οι 18 κόμβοι/ώρα (33 km/h). Με αυτή την ταχύτητα πλεύσης, η μέγιστη εμβέλεια του πλοίου ανέρχεται στα 5.000 ναυτικά μίλια (9.260 km).

Δύο κορυφαία και συνάμα πανίσχυρα ραντάρ είναι σε θέση να εμπλέκουν ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους. Η φρεγάτα LCF διαθέτει το ραντάρ πολλαπλών ρόλων ενεργής διάταξης φάσης τύπου APAR (Active Phase Array Radar), το οποίο αποτελείται από τέσσερις μη περιστρεφόμενες κεραίες σε πυραμιδοειδή διάταξη. Το ραντάρ μπορεί να ανιχνεύσει έως και 250 στόχους και να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα 16 εξ αυτών με 32 βλήματα μέσου ή μεγάλου βεληνεκούς.

Η LCF είναι εξοπλισμένη με το σύστημα διαχείρισης μάχης τύπου SEWACO ΧΙ της Thales Naval Nederland (το λειτουργικό του συστήματος SEWACO XI το έχει αναπτύξει το Κέντρο Αυτοματισμού Όπλων και Συστημάτων Διοίκησης του Βασιλικού Ναυτικού της Ολλανδίας). Το SEWACO XI χρησιμοποιεί ανοικτή αρχιτεκτονική διασύνδεσης και διαθέτει 14 οθόνες πολλαπλής λειτουργίας τύπου MOC Mk.3, καθώς και 36 θυρίδες, στις οποίες είναι τοποθετημένος ο κεντρικός ηλεκτρονικός υπολογιστής τύπου COTS. Το σύστημα επικοινωνιών που έχει επιλεγεί είναι της Rohde & Schwarz και περιλαμβάνει ασφαλείς φωνητικές και δορυφορικές επικοινωνίες, καθώς και συστήματα ζεύξης δεδομένων Link-11 και Link-16.

Η φρεγάτα LCF διαθέτει το ραντάρ πολλαπλών ρόλων ενεργής διάταξης φάσης τύπου APAR (Active Phase Array Radar), το οποίο αποτελείται από τέσσερις μη περιστρεφόμενες κεραίες σε πυραμιδοειδή διάταξη. Κάθε κεραία αποτελείται από 3.424 στοιχεία εκπομπής/λήψης, τα οποία λειτουργούν στη ζώνη συχνοτήτων Χ (7-12,5 GHz). Η μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού του APAR κυμαίνεται ανάλογα με το στόχο. Έτσι, για εναέριους στόχους, η μέγιστη εμβέλεια ανέρχεται στα 150 km, ενώ για στόχους επιφανείας η μέγιστη εμβέλεια περιορίζεται στα 32 km. Εκτός από την έρευνα, το APAR λειτουργεί και ως σύστημα ελέγχου πυρός των βλημάτων επιφανείας-αέρος του πλοίου και του πυροβόλου. Το ραντάρ μπορεί να ανιχνεύσει έως και 250 στόχους και να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα 16 εξ αυτών με 32 βλήματα μέσου ή μεγάλου βεληνεκούς.

Το ραντάρ SMART- L (Signaal Multibeam Acquisition Radar for Tracking, L-Band), το οποίο λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων D (1-2 GHz) και όχι στη ζώνη L όπως καταγράφεται στην ονομασία του, χρησιμοποιεί 16 στοιχεία κεραιών για εκπομπή/λήψη ανακλώμενου κύματος συν οκτώ επιπλέον στοιχεία, αποκλειστικά και μόνο για λήψη ανακλώμενου κύματος. Το SMART-L παράγει 16 δέσμες κύματος ταυτόχρονα με τη διαδικασία του ψηφιακού σχηματισμού δέσμης (beam forming).

Η κάθετη καθοδήγηση των δεσμών, καθώς και η διαδικασία σταθεροποίησης της εκπομπής ενάντια στην απότομη αλλαγή πορείας του πλοίου επιτυγχάνονται ηλεκτρονικά, ενώ ο οριζόντιος έλεγχος των δεσμών επιτυγχάνεται μηχανικά. Το εύρος της κάθε μίας από τις 16 δέσμες κυμαίνεται από 2,2ο (οριζόντια) και από 0-70ο (κάθετα). Το ραντάρ ενσωματώνει και σύστημα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού τύπου Mk.XII.

Η μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού για το SMART-L ανέρχεται στα 85 km για βλήματα τεχνολογίας cruise, στα 400 km για μαχητικά αεροσκάφη ή στα 600 km για αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας επιπέδου P-3 Orion. Το SMART-L μπορεί να ιχνηλατήσει έως και 1.000 εναέριους και 100 θαλάσσιους στόχους ταυτόχρονα.

Η τιμή για κάθε πλοίο με είχε υπολογιστεί στα 600 εκατομμύρια ευρώ σύμφνα με παρουσίαση στο ΓΕΝ άνευ των όπλων.

Το ραντάρ έρευνας επιφανείας τύπου Scout LPI (Low Probability of Intercept) λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων I (8-10 GHz). Επίσης, το πλοίο ενσωματώνει και το υπέρυθρο σύστημα Sirius LR-IRST έρευνας και ιχνηλάτησης στόχου μακράς ακτίνας. Ο ρόλος του Sirius LR-IRST είναι η έρευνα του ορίζοντα για την αναγνώριση επερχόμενων βλημάτων επιφανείας-επιφανείας, τα οποία ίπτανται κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της φρεγάτας συμπληρώνεται με το ηλεκτροπτικό σύστημα επιτήρησης επιφανείας τύπου Mirador και το σονάρ επιτήρησης βυθού τύπου DSQS-24C της Atlas Elektronik.

Για την αυτοπροστασία της φρεγάτας έχει επιλεγεί το σύστημα Sabre της Thales Defence. Το Sabre αποτελείται από ένα σύστημα ηλεκτρονικών αντιμέτρων (Electronic Countermeasures = ECM), το οποίο λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων 0,5-18 GHz και από ένα σύστημα ηλεκτρονικών μέτρων υποστηρίξεως (Electronic Support Measures = ESM), το οποίο λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων 7,5-18 GHz. Το σύστημα έχει τέσσερις εκτοξευτές αναλώσιμων SRBOC (Super Rapid Blooming Off board Countermeasures) και σύστημα παραπλάνησης τορπιλών τύπου AN/SLQ-25 Nixie.

Επίσης, το ελικοδρόμιο και το υπόστεγο του πλοίου μπορεί να φιλοξενήσει ένα ελικόπτερο επιπέδου NH-90 (βάρους 10.600 κιλών).

Το ένα από τα δύο αντιαεροπορικά συστήματα της φρεγάτας LCF είναι το RIM-162 ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile), το οποίο χρησιμοποιεί το κάθετο σύστημα εκτόξευσης Mk.41 VLS (Vertical Launching System) με 40 θέσεις βλημάτων RIM-162 ESSM ή RIM- 66M2 SM-2MR Block IIIA. Το βλήμα RIM-162 ESSM έχει διαστάσεις (μήκος x διάμετρο) 3,66 μέτρα x 25,4 εκατοστά και βάρος 280 κιλά, εκ των οποίων τα 39 κιλά είναι το βάρος της πολεμικής κεφαλής θραυσμάτων.

Μια από τις κορυφαίες επιλογές για το ΠΝ.

Το βλήμα ενσωματώνει κινητήρα στερεού καυσίμου τύπου Mk.143 Mod.0, επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 4 Mach και μέγιστη εμβέλεια 50+ km (το ελάχιστο ύψος εμπλοκής είναι μικρότερο των δύο μέτρων, ενώ το μέγιστο ύψος εμπλοκής είναι μεγαλύτερο των 10 km).

Με μέγιστη ταχύτητα βλήματος μεγαλύτερη των 600 μέτρων το δευτερόλεπτο, η απόσταση των 50+ km καλύπτεται σε διάστημα 83 δευτερολέπτων. Η καθοδήγηση του βλήματος επιτυγχάνεται με τη μέθοδο της ζεύξης δεδομένων, κατά τη μέση φάση της πτήσης και με τη μέθοδο της ημιενεργής καθοδήγησης ραντάρ, κατά την τερματική φάση.

Το βλήμα RIM-66M2 SM-2MR Block IIIA έχει διαστάσεις (μήκος x διάμετρο x μήκος πτερυγίων) 4,72 μέτρα x 34,3 εκατοστά x 1,08 μέτρα και βάρος 708 κιλά. Το βλήμα επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα της τάξεως των 3,5 Mach, μέγιστη εμβέλεια εμπλοκής 167 km και ανώτατο όριο εμπλοκής τα 80.000 πόδια (24.384 μέτρα). Ενσωματώνει κινητήρα στερεού καυσίμου και πολεμική κεφαλή θραυσμάτων. Η καθοδήγηση προς τον στόχο επιτυγχάνεται με τη μέθοδο της ημιενεργής καθοδήγησης ραντάρ.

Η εγγύς αντιαεροπορική προστασία των φρεγατών LCF βασίζεται σε δύο συστήματα CIWS (Close-In Weapon System) τύπου Goalkeeper διαμετρήματος 30mm, εκ των οποίων το ένα είναι τοποθετημένο στην πρύμνη και το άλλο στην πλώρη. Το Goalkeeper ενσωματώνει επτά κάννες Gatling τύπου GAU-8/A Avenger με ταχυβολία 70-75 φυσιγγίων/δευτερόλεπτο (4.200-4.500 φυσίγγια/λεπτό). Το μέγιστο βεληνεκές εξαρτάται από το πυρομαχικό που χρησιμοποιείται, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά τα 2 km.

Σύμφωνα με την εταιρία κατασκευής, το Goalkeeper μπορεί να αναχαιτίσει οποιοδήποτε βλήμα, με ποσοστό επιτυχίας 100%, εντός ζώνης 500 μέτρων πέριξ του πλοίου.

Η αναχορηγία του συστήματος είναι της τάξεως των 1.190 φυσιγγίων. Το ύψος του Goalkeeper είναι 3,71 μέτρα (επιφανειακά) ή 6,2 μέτρα, εάν συνυπολογιστεί και η εγκατάσταση στο εσωτερικό της υπερκατασκευής. Το βάρος του είναι 9.902 κιλά. Το σύστημα κινείται στην κατακόρυφο από -25ο έως και +85ο με ταχύτητα 80ο/δευτερόλεπτο, ενώ κινείται σε όλο το τόξο των 360ο με ταχύτητα 95ο/δευτερόλεπτο.

Η ταχύτητα εξόδου του βλήματος από την κάννη είναι τα 1.109 μέτρα/δευτερόλεπτο, ενώ ο μέγιστος συνεχόμενος ρυθμός βολής είναι τα 300 φυσίγγια. Ο χρόνος αναχορηγίας του συστήματος είναι εννέα λεπτά. Το σύστημα ενσωματώνει ραντάρ έρευνας, το οποίο λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων Ι (8-10 GHz) και επιτυγχάνει μέγιστο βεληνεκές 30 km. Τα ραντάρ εμπλοκής λειτουργεί και αυτό στη ζώνη συχνοτήτων Ι. Το έργο των συστημάτων Goalkeeper συνεπικουρούν και δύο πυροβόλα Oerlikon διαμετρήματος 20mm και μέγιστου βεληνεκούς 2 km.

Οι φρεγάτες LCF εξοπλίζονται με οκτώ βλήματα επιφανείας-επιφανείας τύπου RGM-84D Harpoon Block-1C/-1D της Boeing. Το μήκος του βλήματος είναι 4,6 μέτρα, η διάμετρός του 340mm και το βάρος του είναι 628 κιλά, εκ των οποίων τα 221 κιλά είναι το βάρος της πολεμικής κεφαλής. Το μήκος των πτερυγίων είναι 91 εκατοστά. Το βλήμα ενσωματώνει κινητήρα στερεού καυσίμου τύπου J402 της Teledyne.

Η μέγιστη ταχύτητα πτήσης ανέρχεται στα 864 km/h και το μέγιστο βεληνεκές στα 140 km. Οι εκτοξευτές είναι τοποθετημένοι στο μέσο του πλοίου ανά τετράδες σε διαμόρφωση Χ. Το βλήμα κατευθύνεται προς τον στόχο με τη βοήθεια αδρανειακού συστήματος, το οποίο πραγματοποιεί αυτόνομη διαδικασία έρευνας στόχου.

Όταν το βλήμα αναγνωρίσει έναν στόχο, κινείται προς αυτόν πετώντας κοντά στην επιφάνεια της θαλάσσης (sea skimming). Στην τερματική φάση, το βλήμα καθοδηγείται με τη μέθοδο της ημιενεργής καθοδήγησης ραντάρ.

Το πλοίο ξεχωρίζει για τον συνδιασμό αισθητήρων – ραντάρ, φόρτου βλημάτων και όπλων που αξιοποιεί για την αεράμυνα περιοχής.

Ο εξοπλισμός προσβολής συμπληρώνεται από ένα πυροβόλο τύπου OTO Breda διαμετρήματος 127mm με κάννη μήκους 54 mm της OTO Melara και δύο τριπλούς εκτοξευτές τορπιλών τύπου Mk.32 Mod.9 διαμετρήματος 324mm για τορπίλες τύπου Mk.46 Mod.5 της Alliant Techsystems.

Το πυροβόλο OTO Breda έχει βάρος 37.500 κιλά και η αναχορηγία του είναι της τάξεως των 66 φυσιγγίων. Τα όρια ανύψωσης στην κατακόρυφο είναι από -15ο έως και +83ο με μέγιστη ταχύτητα 30ο/δευτερόλεπτο, ενώ μπορεί να κινηθεί οριζόντια σε τόξο 330ο με μέγιστη ταχύτητα 40ο/δευτερόλεπτο.

Ο μέγιστος ρυθμός βολής είναι τα 40 φυσίγγια/δευτερόλεπτο, ενώ η μέγιστη εμβέλεια ανέρχεται στα 30 km. Οι τορπίλες Mk.46 Mod.5 τέθηκαν σε παραγωγή το 1979 και αποτελούν εξέλιξη της έκδοσης Mk.46 Mod.0, η οποία πρωτοεμφανίστηκε το 1966. Το μήκος της τορπίλης είναι 2,59 μέτρα και το βάρος της 235 κιλά, εκ των οποίων τα 45 κιλά είναι το βάρος της πολεμικής κεφαλής τύπου PBXN-103 υψηλής εκρηκτικότητας.

Η τορπίλη Mk.46 Mod.5 έχει σχεδιαστεί για επιχειρήσεις σε βάθος έως και 365 μέτρα, ενώ έχει μέγιστο βεληνεκές 7,3 km (μέγιστη ταχύτητα: 52 km/h).

Comments

  1. Εξαιρετικό πλοίο με ικανότατα ραντάρ και τον φόρτο πυραύλων που πρέπει. Αλλά τότε που δέναμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα, δεν κάναμε τον κόπο να λύσουμε το πρόβλημά μας στην άμυνα περιοχής.
    Ακόμα και θα θέλουμε Bel, καλό είναι να τις πάρουμε για γενικού ρόλου με έμφαση στην α/υ δράση.

  2. Οι περιοχές συχνοτήτων D και L συμπίπτουν… απλά η L είναι η παλαιότερη ονομασία κατά ΙΕΕΕ και η D η μεταγενέστερη ονομασία κατά ΝΑΤΟ. Και οι δύο αναφέρονται στη ζώνη συχνοτήτων από 1 έως 2 GHz. Πολύ απλά, η νεότερη ονοματολογία δεν κατάφερε να επιβληθεί στην παλαιότερη, οπότε η χρήση των περιοχών κατά ΙΕΕΕ συνεχίζει να χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό: VHF/UHF/L/S/C/X/Ku/K κλπ. Ειδικότερα για τα ραντάρ, όταν λέμε ότι εκπέμπει στην L-band, εννοούμε 1,2 – 1,4 GHz.

  3. Καλές όλες οι παρουσιάσεις και από εσάς και από άλλους χώρους. Αυτό που λείπει είναι η τελική απόφαση, η οποία υποχρεωτικά θα πρέπει να συνδυάζεται με μεταφορά έργου στην Ελλάδα και με συνέχιση των ναυπυγήσεων και τα επόμενα χρόνια. Αμ’ επός, αμ’ έργον.

    1. Αυτο που λειπει ειναι τα λεφτα. Αλλα και το μυαλο, αν κρινω απο την εμμονη σε τετοια πανακριβα πλοια, και τη φαντασιωση οτι μπορουν να αντεξουν σε επιθεση κορεσμου της αντιπαλης Αεροποριας. Και κατα τη γνωμη μου το Ναυτικο δεν πρεπει να ξαναναυπηγησει τιποτα στην Ελλαδα. Τρια μεγαλα προγραμματα, (Φ/Γ ΜΕΚΟ, Υ/Β 214, ΤΠΚ SV) εκαναν πανω απο 10 χρονια το καθενα να ολοκληρωθουν, και παραλιγο να καταρρευσουν.

      1. Γιατί είσαι εμπλεκόμενος στα προγράμματα και το ξέρεις η έμεινες απέξω και δεν μασήσεις γιατί δεν λες ότι όπως και τώρα πολιτικοί και στρατιωτικοί δεν σέβονται τα λεφτά του κόσμου;γιατί στην κάθε κατασκευή εγώ πρέπει να δίνω διπλό και τριπλό μισθό στον στρατιωτικό που είναι η δουλειά του και πληρώνεται για να πάει και εξωτερικό;εκεί είναι το μυστικό εκεί θα τινάζονταν τα προγράμματα στον αέρα γιατί κάποιοι δεν μασησαν φίλε και υπάρχουν συζητήσεις με στρατιωτικούς σχετικά και ξέρω και βλέπω ακόμα και σήμερα γιατί είμαι στα προγράμματα αυτά ως τεχνικός!!!!!!!!

  4. Lcf ειναι πλοιαρα αλλα δυστυχως δεν εχει διευκολυνσεις πληρωμης οπως λεγεται οτι θα δωσουν οι γαλλοι,το προβλημα ειναι οτι ανευ χρηματος βιολογικα οι κορτεναερ θα ληξουν κ οι αριθμοι θα πεσουν το ιδιο λογικα κ στην π.α,δεν ειμαι αισιοδοξος ακομα κ 2 μπελ δεν αλλαζουν κατι πρεπει να παρουμε 6 ακομα +αναβαθμιση μεκο.

    1. Αυτό με την χρηματοδότηση δεν μπορούμε να το πούμε απόλυτα καθώς αυτό είναι που μας λένε. Ας έλεγαν στις εταιρείες κάντε προτάσεις και χρηματοδοτικά εργαλεία και τότε να λέγαμε ότι μόνο οι γάλλοι προσφέρουν διευκόλυνση. Γιατί και οι Γάλλοι θα πληρωθούν. Για τους αριθμούς αυτό το φοβάμαι και εγώ.

    2. Είναι πλοίο με ηλεκτρονικά κ Ραντάρ που σχεδίαση τους έγινε πριν από 20-25 αδερφέ κ έχουν κόστος χωρίς όπλα κοντά στα λεφτά που θα κόστιζε σήμερα μια Belharra ολοκαίνουρια
      Κ αυτή αοπλη.
      Τι έχει να κερδίσει το Π. Ν με την αγορά τους;;
      Αν φτιάξεις τις διαμορφωσεις σωστά σε μια παραγγελία 10 πλοίων σε βάθος 15-18 ετών (τόσα χρειαζόμαστε αν θέλουμε να μπορούμε να προστατεύσουμε την ΑΟΖ μας) οι Belharra θα μπορούν να κάνουν τα πάντα από ΑΑW από ASW κ επιπλέον σου δίνουν την δυνατότητα στρατηγικού πλήγματος από οποιαδήποτε θέση είναι το πλοίο με scalp naval.

  5. Και αυτό κόστος κοντά στα 600 εκ ευρώ χωρίς όπλα ( όπως και η γαλλική η οποία όμως δε βολεύει η διαμόρφωση). Με όπλα 750-800 ας πούμε. Αν θέλουμε 10 πλοία για διαφορετικές αποστολές άρα διαφορετικό κόστος ας πούμε 7-8 δις. Και λιγότερα χρήματα να χρειάζονται, είναι προφανές ότι δεν μπορούν να καλυφτούν οι ανάγκες του στόλου μόνο με νέες ναυπηγήσεις. Ένας συνδυασμός καινούριων και μεταχειρισμένων είναι μονόδρομος για να διατηρήσουμε τον αριθμό των πλοίων που χρειάζονται. Άρα δεν τίθεται θέμα «Μπελάρες» ή «Αδελαίδες» αλλά και «Μπελάρες» και «Αδελαίδες».

    1. belhara & Adelaide μάλλον δύσκολο!

      Έχουν τελείως διαφορετικά οπλικά ηλεκτρονικά και λοιπά συστήματα

      Εάν μείνουμε σε αμερικανικα συστήματα και όπλα ξεχνάμε τα γαλλικά και αντίστροφα

      ASTER και ESSM/SM2 κανένα ναυτικό δεν υποστηρίζει

      Οι Γάλλοι θα έχουν μονο ASTER και SADRAL στο ναυτικό τους όταν ξηλώσουν τους CROTALE από τις LAFEYETTE

      εμείς δεν μπορούμε να υποστηρίζουμε μια πανσπερμία συστημάτων

      Αξιόλογα Μεταχειρισμένα δύσκολο να βρεθούν

      1. Έτσι κι αλλιώς οι Αδελαίδες θα ήταν stop gap λύση για την επόμενη δεκαετία. Μέχρι το 2027 που θα ερχόταν η πρώτη Μπελάρα -στην καλύτερη περίπτωση- μια χαρά θα ήταν.

        1. Πολύ ακριβό stop gap!

          οι Adelaide βγάζουν άλλη μια 15etia service τουλάχιστον

          Εάν αγοράζαμε SM2 και ESSM το ποσο πήγαινε στα >
          180 MIL ζητούσαν οι Αυστραλοί για τα πλοία
          βάλε
          32SM2*2*min(2-3 )MILL c 130 mill
          32ESSM*2*min(1-2) MILL c 70 mill

          min380 mill ? 1 full load

          Δεν δίνεις τόσα για να τα πετάξεις μετά από 7-10-15 χρονια!

          Εάν αγοράζαμε ADELAIDE/SM2/ESSM μάλλον θα μέναμε στα SM2/ESSM και ξεχνάγαμε τα γαλλικά

          1. Φίλε μου καλέ οι Αδελαίδες έπρεπε να είναι ήδη εδώ και να κάνουν βόλτες μεταξύ Καστελορίζου και Κύπρου. Οι συνέπειες από τον γεωπολιτικό ακρωτηριασμό που ετοιμάζει η Τουρκία μέσω της ΑΟΖ δε θα είναι οικονομικές. Το οικονομικό σκέλος θα είναι το λιγότερο. Η αποκοπή της Ελληνικής και Κυπριακής ΑΟΖ θα μετατρέψει και τις δύο χώρες σε πρώην κράτη, με περιορισμένη κυριαρχία και με πληθυσμούς υπό εξαφάνιση. Το σχέδιο μετατραπής της Ελλάδας σε χώρο οικονομικής δραστηριότητας άλλων έχει ακουστεί εκτεταμένα στο παρελθόν, είναι οι Ειδικές ΟΙκονομικές Ζώνες. Η «στρατηγική» σχέση με τις ΗΠΑ φοβάμαι ότι αποσκοπεί στην κατοχύρωση από τους αμερικανούς των κομματιών που τους ενδιαφέρουν. Τα υπόλοιπα μπορούν πολύ εύκολα να τα αφήσουν στους Τούρκους για να τους κρατήσουν και στη Δύση. Ο βασικός κορμός του ελληνικού κράτους ανήκει ήδη στη Γερμανία. Τόσο απλά είναι τα πράγματα.

          2. Ξέρεις Πόσα εκατομμύρια ευρώ μοίρασε ο Τσιπρας το Πάσχα μπας κ πάρει καμία ψήφο παραπάνω;
            650 εκατ που ουσιαστικά δεν έπιασαν τόπο σε τπτ.
            Είχαν φαγωθεί σε 15 μέρες δίνοντας μια μικρή ανάσα στα Super market, τα κρεοπωλεία κ τα μαγαζιά με ρουχα.
            Με τα αυτά τα λεφτά θα είχαμε τώρα τις 3 Αdelaide (το ένα θα πήγαινε για ανταλλακτικά ώστε να ανέβει ο χρόνος που θα μπορούσαν να προσφέρουν τα άλλα δύο στα 15 χρονια) θα είχαμε πάρει 2φορτους!!! σε πυραυλους κ θα είχαν μείνει κ λεφτά για έναν φόρτο τορπίλες για τα 214 κ το Ωκεανός η για να γίνει κάτι καλύτερο στην αναβάθμιση των 4 ΜΕΚΟ.
            Κ καμία σχέση δεν θα είχαν με την επιλογή του νέου πλοίου.
            Αν το Π. Ν θεωρεί ότι ο συνδυασμός aster-30, aster-15, mica vl. Scalp naval θα είναι αυτο που θα του κάνει την δουλεία κ θα αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα για κάποια κίνηση των Τούρκων για τα επόμενα +30 χρόνια τότε θα πρέπει να πάρουμε αυτά.
            Αν σήμερα υπογραφαμε για 10 Belharra σε βάθος 15ετιας με τα 650εκατ σε μια προμήθεια σαν αυτή που είπα για τις Adelaide θα μας έβγαζαν ασπροπρόσωπους μέχρι να παραλάβουμε το 60%των πλοίων που θα είχαμε παραγγείλει.

      2. Για τα μεταχειρισμένα σίγουρα μπορεί να είναι δύσκολο αλλά όταν δεν αφήνεις να γίνει διαγωνισμός τότε ποτέ δεν ξέρεις τι προσφέρεται. Σκεψου τον διαγωνισμό για τα άρματα που είχαμε κάνει τι είχαν φτάσει να προτείνουν οι εταιρείες. άλλο τι τελικά εμείς στην Ελλαδάρα υπογράψαμε που πληρώσαμε και αυτά που προσφέρονταν δωρεάν.

    2. Λες δεν βολεύει η διαμόρφωση των Belharra.
      Δεν βολεύει η Γαλλική διαμόρφωση ναι αλλά υπάρχουν δυνατότητες να κάνεις σχεδόν ότι θέλεις μιας κ χορός υπάρχει αρκεί να έχεις χρήματα, χρόνο κ σχεδιασμό .
      Η Belharra έχει την δυνατότητα να» παρει» πίσω από το κύριο πυροβόλο 4 sylver A50 δηλ 32 aster-30 ή να «παρει» 3 sylver A50 για 24 aster-30 κ 1 sylver A70 για 8 MdCN.
      Επιπρόσθετα μπορούν να μπουν 3 sylver A43 για 24 aster-15 ή ισάριθμους mica vl πίσω από την υπερκατασκευή ανάμεσα στους 2 ×4 MM40 EXOCET BLOCK III κ τέλος υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης CIWS πάνω στο υπόστεγο του ελικοπτέρου. Δεν έχω δει-διαβάσει αν μπορεί εκεί να μπει RAM που θα ήταν το ιδανικό αλλά κ ένα ciws millenniun ή rapidfire ή goalkeeper την δουλειά θα την κάνει.
      Εννοείται ότι αν πάμε σε παραγγελία 8-10 Belharra (τόσα πλοία χρειάζεται το Π. Ν) θα πρέπει να ζητήσουμε τις 2 La Fayette class που θα αποσύρει η Γαλλία με μια αναβάθμιση κυρίως στον οπλισμό γιατί είναι αοπλες.
      Έτσι μπορούμε να αποσύρουμε τις
      3 μη εκσυγχρονισμένες S που ουσιαστικά είναι άχρηστες σε καιρό πολέμου κρατώντας ανταλλακτικά για τις εκσυγχρονισμένες αλλά κ
      κ να τοποθετησουμε κάποια από τα όπλα τους(πυροβόλα , phalanx, Harpoon) στις La Fayette ή σε άλλα πλοία που χρειάζονται π. χ αρματαγωγα;;;
      Στον οπλισμό μπορεί άμεσα να αλλαχτεί το 100αρι πυροβόλο, το οποίο μπορεί να πάει στα αρματαγωγα, με ένα Oto melara από τις αποσυρόμενες μη εκσυγχρονισμένες S, ώστε να μην έχουμε δύο τύπους στις φρεγάτες, από τις οποίες θα πάρουν κ τα Phalanx για έξτρα αντιβληματικη προστασία .
      Ακόμα μπορεί να μπει σόναρ τροπιδας (εύκολα πράγματα για τους τεχνικούς μας όπως επέδειξαν με την αντικατάσταση του σόναρ της φρεγάτας που προσάραξε πριν δύο χρόνια) αν και στο Αιγαίο ο εντοπισμός κ η αποκάλυψη Υ/Β γίνεται κυρίως με τα σόναρ των ελικοπτέρων κ εν ξέρω αν θα άξιζε .
      Αργότερα κ με τις πρώτες παραλαβές Belharra κ των όπλων τους θα μπορούσε για γίνει μια έξτρα αναβάθμιση σαν αυτή που θα περάσουν οι 3 γαλλικες La Fayette κ να τοποθετηθεί εκτοξευτής τύπου Sylver A43 ή και Α50 (παίρνει μέχρι κ 3 sylver A50) που θα ανέβαζε τις δυνατότητες του πλοίου κ θα αξιοποιουσε το πολύ καλό Ραντάρ (σε σχέση με αυτά που έχουμε στα πλοία μας) που έχει.
      Σε τέτοια περίπτωση εννοείται ότι κ ο εκσυχρονισμος των 4 MEKO200HN θα πάει σε εταιρείες που συμμετέχουν στις Belharra κ σίγουρα θα πρέπει να να μην είναι επιφανειακός όπως αυτός που συζητάνε τώρα.
      Μία χαρά μου φαίνονται μια 8-αδα Belharra στις διαμόρφωση που ενεφερα
      πλαισιομενες από 4 full αναβαθμισμενες MEKO200HN, 2 αναβαθμίσμενες La Fayette κ τις super Vita να οργώνουν τα χωρικά μας ύδατα.
      Αλλά όπως είπα όλα αυτά θέλουν σχεδιασμό, χρόνο κ λεφτά.

  6. Και οι μπελχαρα μια χαρα ειναι αρκει να τις παρουμε στη σωστη διαμορφωση δηλ με 32 aster 30,32 mika vl και το συστημα εγγυς αντιπυραυλικης αμυνας..

  7. ΑΝ θελεις πλοια για αντιαεροπορικο αγωνα…πρεπει να εχει τετοια διαμορφωση…..πλοια με συνολο 24 η 32 κελιων ειναι στο κατω οριο κ βασικα ειναι πλοια γενικων καθηκοντων κ οχι αντιαεροπορικου αγωνα.
    Το π.ν θελει 2 τουλαχιστον πλοια με τετοια διαμορφωση….

    1. Η Belharra έχει χώρους για 4 sylver A50 δηλ 32 aster-30 ή να «παρει» 3 sylver A50 για 24 aster-30 κ 1 sylver A70 για 8 MdCN.
      Επιπρόσθετα μπορούν να μπουν 3 sylver A43 για 24 aster-15 ή ισάριθμους mica vl πίσω από την υπερκατασκευή ανάμεσα στους 2 ×4 MM40 EXOCET BLOCK III κ τέλος υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης CIWS πάνω στο υπόστεγο του ελικοπτέρου.
      Σύνολα:
      32 aster-30 βλήματα μεγάλης ακτίνας
      24 aster-15 ή mica vl βλήματα μέσης κ μικρής ακτίνας
      CIWS ανάλογα τι θα μπει αφού μπορεί να πάρει από millenium, rapidfire έως RAM κ
      Πολυ δυνατό σύστημα EW στο οποίο βασίζονται πολύ οι Γάλλοι.
      Με Ραντάρ τεραστίων δυνατοτήτων έρευνας, εντοπισμού, στοχοποιησης ειδικά αν το πλοίο είναι στην ανοιχτή από εμπόδια Αν Μεσόγειο.
      Θεωρείς λίγο αυτόν τον οπλισμό για ΑΑW ειδικά κ όταν λογικά αυτά τα πλοία θα είναι ζεύγη κ θα έχουν κ MEKO200HN μαζί τους ?

      1. χωρο για sylverA35 εχει και για mica για σκοπο αυτοαμυνας αμυνας σημειου . για τις fremm ο χωρος εφτανε για 24 πυραυλους . Στην belharra υποθετω οτι φτανει για 16 και το σημειο που μας προτεινουν να τοποθετηθει ειναι διπλα απο την κατασκευη του υποστεγου το ελικοπτερου.
        πιστευω οτι αν μπουν οι mica θα τοποθετηθει millenium για ciws πανω στο υποστεγο αν δεν μπουν οι mica πιστευω θα πιστοποιηθει το ram

  8. 600 εκατομμυρια το κομματι κανει και αυτο. Λεφτα δεν εχουμε κυριοι, οποτε ξεχαστε το.

    Αλλα και να ειχαμε, πρεπει επιτελους να καταλαβουμε οτι δεν μπορουμε να εχουμε ΚΑΙ ισχυρο στολο φρεγατων ΚΑΙ ισχυρη Αεροπορια. Ποτε δεν μπορουσαμε, ανεκαθεν ηταν εκτος των οικονομικων μας δυνατοτητων.

    Πρεπει να καταλαβουμε οτι εφεξης θα πρεπει να βασιστουμε σε υποβρυχια, ταχεα σκαφη, και επακτιες συστοιχιες για τον ελεγχο του Αιγαιου. Και καποια καλα μεγαλα πλοια, μεγεθους μεγαλης κορβετας ή μικρης φρεγατας, με κυρια εξειδικευση και αποστολη τον ανθυποβρυχιακο πολεμο. Δεν παιζουν για εμας πλοια 6000 τονων και 600 εκατομμυριων.

    Τουτων λεχθετων μου ειναι εντελως ακατανοητη η εμμονη του Ναυτικου σε αντιαεροπορικες φρεγατες. Αμαν πια με τον κλαδικο εγωισμο τους. Γιατι δεν μπορουν να αποδεχθουν οτι θα πρεπει να βασιζονται στην Αεροπορια και την αεραμυνα περιοχης των νησιων;

    1. Σωστότατος!

      Η έμφαση και τα λεφτά στην αεροπορία

      Στο Αιγαίο καλυπτόμαστε με όσα γραφεις

      Για ανατολική μεσόγειο με υποβρύχια με σύχρονες τορπίλες για Area denial / Anti access
      και UAV για επιτήρηση

      Τα AAW βασικά δικαιολογούνται κυρίως για κάλυψη νηοπομπών στη ανατολική μεσόγειο προς Κύπρο

      Είναι ρεαλιστικό τέτοιο σενάριο στις μέρες μας?

      Επιπλέον με 2 μονο πλοία των δεν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της μαζικής παλαίωσης του στόλου
      9S πρέπει να φύγουν μέχρι το 2030!

      1. Ο κακός της παρέας…
        «In September 1996, the Dutch Ministry of Defense stated that the second pair of ships would cost EUR549 million ($750 million) thanks to the deletion of full command capabilities, some EUR65.7 million less than the first pair ordered in 1995. »

        Άρα το 2019 1,2δις$ το πλοίο…

    2. Αυτο δεν υπαρχει σαν δογμα πουθενα στον πλανητη γιατι δεν βγάζει άμυνα ..Καλη ΠΑ αλλά κακό ΠΝ κακος ΣΞ … Αυξησε το ΑΕΠ στην Αμυνα και να δεις πως γίνονται όλα …..

      1. Δυστυχώς μάλλον είμαστε η συντριπτική μειοψηφία που ενδιαφέρεται για τα αμυντικά

        Οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται η τα βλέπουν σαν πεταμένα λεφτά

        Και οι πολιτικοί πάνε με τη πλειοψηφία οπτέ μάλλον απίθανο να δούμε αύξηση αμυντικών δαπανών

        Εκτος εάν φάμε κάνα μπουκέτο από τους γείτονες και ξυπνήσουμε

        Οποτε με δεδομένα τα500mil το χρόνο για εξοπλισμούς πρέπει να θέσουμε προτεραιότητες

        Και η αεροπορία πρέπει να έχει τη 1h προτερεοτιTα

        Όλα τα αλλα είναι στόχοι!

        1. Και που να αρχίσουμε με τον ΣΞ … η λίστα είναι 30.000 γραμμές excel … !!!!

          Οι πολίτες αγνοούν τι γίνετε !!! Σε καθε περίπτωση το buget για την άμυνα πρέπει να πάει άμεσα σε προ μνημονίων αριθμούς .enough is enough .Κάπου διάβασα οτι ετοιμάζονται να το αυξήσουν .

          1. Για να πάνε οι αμυντικές δαπάνες στην ΠΚ εποχή πρέπει να πάει και το ΑΕΠ στην ΠΚ εποχή…
            Η Ελλάδα είναι μακράν 1η σε αμυντικές δαπάνες στην ΕΕ των 28 (άσχετα αν είμαστε τελευταιοι σε όλους τους άλλου πίνακες)…

            https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:Total_general_government_expenditure_on_defence,_2017_(%25_of_GDP).png
            Μέσος όρος ΕΕ28 1,3 του ΑΕΠ…
            Από αυτά:

            Expenditure on ‘defence’ by type of transaction

            At the level of the EU-28, nearly half (46 %) of total expenditure on ‘defence’ in 2017 was devoted to ‘compensation of employees’, that is wages, salaries as well as employers’ actual or imputed social contributions. 31 % was devoted to ‘intermediate consumption’ and 20 % to capital investments (such as new equipment).

            46% ο μέσος όρος στην ΕΕ 70% σε μισθούς και συντάξεις η Ελλάδα (750εκ παραπάνω δηλ απο τον μέσο όρο)…
            85.000 μονιμοι και εξοπλισμοί δεν συμβαδίζουν με 200δις ΑΕΠ…

    3. Φιλε NF στην Αν.Μεσογειο τι θα στειλεις;;;Αεροπορια;;;Υποβρυχια;;;ΟΛΑ αυτα χωρις μεγαλα πλοια ειναι ευκολοι στοχοι …ασε που δεν θα τα στειλουν ποτε….
      -Το οτι δεν εχουμε χρηματα εμεις δεν σημαινει οτι θα βγαλουμε εμεις δικους μας κανονες….ουτε τα νησια του Αιγαιου μπορεις να προστατεψεις χωρις τετοια πλοια….καλα την αν.μεσογειο την ξεχνας…..

      -Το ερωτημα ειναι αν θελεις αμυνα…πρεπει να πληρωσεις…αν δεν εχεις…κανε τον σταυρο σου….τα υπολοιπα ειναι αλλα λογια…
      -Που θα βαλεις επακτιες συστοιχιες;;;ουτε 1 ωρα δεν θα αντεξουν με τοσα UAV που βλεπουν κ στοχοποιουν τα παντα….οτι υπαρχει σε νησια κοντα στην τουρκια θα φυγουν την πρωτη ωρα…κ πως θα επιχειρησει η αεροπορια ;;;Σου κανω μια απλη ερωτηση….6 δικα μας φ-16 πανε να διωξουν 6 τουρκικα….Τα τουρκικα κανουν πισω κ μπενουν στην ομπρελα μιας τουρκικης TF-100 η οποια εχει SM-2 …εκει ανεφοδιαζοντε κ γυρνανε…πισω απο τις τουρκικες φρεγατες υπαρχουν κ ιπταμενα ρανταρ που ελεγχουν την περιοχη….Τι θα κανουν τα δικα μας φ-16;;;θα μπουνε στην ακτινα βολης των SM-2 [160χιλιομετρα];;;πως θα σπασουν τον αποκλεισμο ενος νησιου;;;πως θα στειλεις πλοια τα οποια θα ειναι ακαλυπτα απ την εχθρικη αεροπορια ενω τα δικα τους δεν θα μπορεις να τα πλησιασεις;;;το ιδιο κ στην αν.μεσογειο….

  9. Εφ’όσον τα f35 δεν πανε απεναντι,ο αγωνας στον οποίο θα πρέπει να δοθεί εμφαση ειναι ο α/υ.Και εκει οι Μπελαρα παιζουν χωρις αντιπαλο…πόσο μαλλον σε συνδυασμό με τα Ρομεο στα οποια παει το ΠΝ…
    ..

      1. Αν υπαρχει περιπτωση με καποιον αλλον καποια στιγμη να πανε καποια εκει, απλα να σου θυμίσω οτι τα υποβρυχια τους (με….χμ…..σύγχρονες τορπιλες) ειναι ΗΔΗ εδω και τα Τ214 εχουν ΗΔΗ στριψει στη γωνια και αχνοφαινονται…

  10. Ο διακαής πόθος του ΠΝ ήταν αυτό ακριβώς το πλοίο!
    Την LCF ήθελε το ΠΝ προ κρίσης και μάλιστα με τα συγκεκριμένα όπλα, άλλα δεν μπορούσε να το έχει για πολίτικους και δευτερευόντως οικονομικούς λογούς (ο κυριότερος -μετά τα γερμανικά υποβρύχια και τις ΜΕΚΟ- η νέα φρεγάτα θα έπρεπε να είναι Γαλλική).
    Κάποιοι προσπάθησαν «να το χωρέσουν» στο σκάφος της FREEM με βλήματα που δεν θέλανε (Aster-15 /30, mica VLS). Πριν από αυτό βεβαία θέλανε το χωρέσουν σε κορβέτα εξου και η αμίμητο εφεύρημα της φρεγατο…κορβετας AAW.

  11. Είμαι περίεργος να δώ τι θα ζητήσουμε και τι τελικά θα πάρουμε με την νέα αμυντική συμφωνία με τις ΗΠΑ (Αλεξανδρούπολη-Σούδα)! Θα περιλαμβάνει σκάφη επιφανείας?
    Είμαι περίεργος επίσης να δώ αν θα πάρουμε τελικά τορπίλες για τα 214 πριν γεράσουν και τα αποσύρουμε!
    Η Ολλανδία είναι το δεύτερο φιλοτουρκικό κράτος εντός Ε.Ε. και άκρως ανταγωνιστικό σε αρκετούς τομείς απέναντι στην Ελλάδα! Η ναυπηγική τους είναι καλύτερη απο της Γερμανίας και τα πλοία τους κατάλληλα για το Αιγαίο. Ωστόσο δεν θα τους έδινα χρήματα όπως και στους Γερμανούς.
    Το συμπέρασμα πάντως είναι οτι μέχρι να αποφασίσουν οι αρμόδιοι για το νέο πλοίο του Π.Ν. οι Τούρκοι θα έχουν σχεδιάσει, αναπτύξει, κατασκευάσει, ρίξει στην θάλασσα τα πλωτά bayraktar και akinci!

      1. Το εμπορικό ισοζύγιο λέει άλλα. Η Ολλανδία είναι η πρώτη χώρα της Ε.Ε.σε επενδύσεις στην Τουρκία και νομίζω πως ακολουθεί η Γερμανία.

        1. Και εμεις εχουμε εμπορικο ισοζυγιο με εμπορικες συναλλαγες !!! Σε καιρο ειρηνησης οι Ανθρωποι εμπορεύονται και καλά κανουν … τα όρια εχουν κιαλους παράγοντες όμως …

  12. Τώρα πια δεν μπορει να είναι διακαής πόθος έχουν ξεπεραστεί και τεχνολογικά.

    Όσο για τα 600εκ. πριν 20 χρόνια μπορεί, τώρα απίθανο ακόμα και χωρίς όπλα.

    1. Ναι οντος ,ως συνδιασμος ρανταρ που φοραει εχει ξεπεραστεί ,δεν μπαινει πλεον σε νεα πλοια … Βεβαια για αυτο και εχουν στα σκαρια τις Ωμεγα .https://www.ptisidiastima.com/new-dutch-frigate/
      Μετρητα να εχει και ολα γινονται … Αν δεν εχεις ψαχνεις και για FMS

      1. Εκεί μιλάμε για το APAR Block II, αν και τίποτα δεν ειναι ακόμα σίγουρο.
        Το να επενδύσεις σε νέο πλοίο πάνω στους ημιενεργούς SM-2IIIA σε πλοίου 2030, δεν το λες και έξυπνο πάντως.

        1. Διπλό ρανταρ με το 1 να είναι περιστρεφόμενο δεν μπαίνει πλέον σε νέες σχεδιάσεις ,έχουν τελειώσει τα περιστρεφόμενα. Ακομα και στα μικρα σκαφοι αρχίζει και αλλάζει … Τα σταθερα Panel σε 2 το πολυ υπερκατασκευες του πλοιο ειναι πλεον η νεα τεχνολογια !!!! SMIIIA οντος ειναι στο τελος τις ζωης τους !!! Ευτυχως που δεν πηραμε τις Adela .

  13. Άχρωμος άοσμος και άγευστος.
    Θα ξεπεράσει κατά πολύ σε αγραμματοσύνη και μηδέν έργο ακόμα και τον Μειμαράκη.
    Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή.
    Από του συνέντευξη ΥΠΑΜ στην Καθημερινή
    Για τις φρεγάτες Belharra
    “Για την πρόσκτηση γαλλικών φρεγατών θα πρέπει να πω ότι οι συζητήσεις είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο και το μόνο που υπάρχει στο τραπέζι είναι μια συμφωνία των δύο ηγετών Μακρόν και του πρωθυπουργού μας”
    Ενώ παρακάτω εξηγεί πως αν όλα πάνε καλά η πρώτη φρεγάτα Belharra θα παραδοθεί το 2024!
    Λέξη κλειδί
    Οι συζητήσεις είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο!
    Σε ότι αφορά τις νέες τορπίλες εκσυχρονισμό Meko άλλα προγράμματα που επείγουν κτλ άκρα του τάφου σιωπή.
    Πάμε τώρα στην πολυπόθητη συμφωνία με τους Αμερικάνους για Σούδα βάσεις Αλεξανδρούπολη κτλ. άκρα του τάφου σιωπή για τα ανταλλάγματα σε πολεμικό υλικό.
    Ούτε υλικό για ναυτικό πολεμική αεροπορία και στρατό ξηράς ούτε τίποτα.
    Ωραία οι Αμερικάνοι θα πάρουν τη Σούδα για πολλά χρόνια και βάσεις στην ηπειρωτική χώρα εμείς τι θα πάρουμε?
    Ευχολόγια και ουσία μηδέν.
    Η κυβέρνηση δημιούργησε μεγάλες προσδοκίες και στο χώρο της άμυνας και ασφάλειας και τελικά δεν ήταν τίποτα άλλο από επικοινωνιακές φούσκες σε συνεργασία με μια τερατώδη μηχανή προπαγάνδας εκ μέρους των ΜΜΕ.

    1. Με λιγα λογια φιλε Μιχαλη μας λες οτι και ΔΕΝ θα παρουμε πλοια, και ΔΕΝ θα παρουμε τορπιλες, και ΔΕΝ θα παρουμε ανταλλαγμα απο ΗΠΑ για μεγαλωμα της βασης στη Σουδα συν το Στεφανοβικειο, συν την Αλεξανδρουπολη…και ολα αυτα γιατι δεν σε ενημερωσαν προσωπικα..
      Επειδη και στα ανωτερω τρια θα πεσεις τραγικα εξω κανε λιγη υπομονη και μην εκτιθεσαι…η ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ δεν ειναι ο καλυτερος τομεας να κανεις αντιπολιτευση.
      Ορισμενα πραγματα θα ανακοινωθουν ΑΦΟΥ γινουν διοτι σε αυτη την κυβερνηση δεν υπαρχουν γραφικοι Κουβεληδες να καινε τα οποια σχεδια εξοπλισμου πριν υλοποιηθουν γιατι ειναι επιεικως βλακες…για να μην πω τιποτα αλλο…
      Οταν ο Καραμανλης εξηγγειλε πομπωδως τον αγωγο Μπουργκας-Αλεξανδρουπολεως με την Ρωσσια πριν καποια χρονια καγχασα γιατι αυτα ΔΕΝ προαναγγελονται οταν ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ…αλλοιως εισαι ανεπαρκης να ηγεισαι. Αποτελεσμα φυσικα ηταν ΚΑΙ να μην γινει ο αγωγος ΚΑΙ να παει σπιτι του και στις ανα την χωρα ψησταριες πριν την ωρα του ο Καραμανλης . Τωρα ΦΑΙΝΕΤΑΙ το παιχνιδι παιζεται πιο επαγγελματικα και σωστα, κανε λιγο υπομονη να δεις τα αποτελεσματα, σε πληροφορω ΘΑ ΕΚΠΛΑΓΕΙΣ. Λιγο υπομονη και εδω ειμαστε.

      1. Δηλαδή θα αντικαθιστούμε την πραγματικότητα και το σχεδιασμό με την καφεμαντεία?

        Κατά τα άλλα εγώ κάνω αντιπολίτευση και εκτίθεμαι κιόλας!

      2. “Για την πρόσκτηση γαλλικών φρεγατών θα πρέπει να πω ότι οι συζητήσεις είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο και το μόνο που υπάρχει στο τραπέζι είναι μια συμφωνία των δύο ηγετών Μακρόν και του πρωθυπουργού μας”

        «Είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο»

        Έχω εκπλαγεί ήδη!

        1. “Για την πρόσκτηση γαλλικών φρεγατών…το μόνο που υπάρχει στο τραπέζι είναι μια συμφωνία των δύο ηγετών Μακρόν και του πρωθυπουργού μας”
          «Είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο»

          Aν δεν το ξερεις πριν απο 2-3 χρονια ειχε συμφωνηθει ενοικιαση/αγορα 2 FREMM αμεσως ο τοτε παντα ανεπαρκης και τυχαρπαστος Κουβελης ειχε βγει την επομενη και το διατυμπανιζε στα ΜΜΕ , αποτελεσμα (αν δεν το ξερεις) ηταν να ξεσηκωθουν οι τουρκογυφτοι και να επικοινωνησουν ΑΜΕΣΑ σε ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ με την Γαλλικη Κυβερνηση και να διαμαρτυρηθουν εντονως εκβιαζοντας οτι αν προχωρησει αυτο ‘θα εχει επιπτωσεις αμεσες στο εμπορικο ισοζυγιο (αρκετα μεγαλο) μεταξυ τους’……..το αποτελεσμα ειναι γνωστο , βγηκε η Υπουργος Αμυνης της Γαλλιας και το εστριψε αλα Ιταλικα…
          Χρεωθηκε ο γραφικος ακριβο-καρεκλοκυνηγος Κουβελης ενα φιασκο ανευ προηγουμενου….και φυσικα ολα τα φτυσιματα τα απεδωσε στο σιγανοψιχαλισμα της εποχης….
          Αυτο αλλαξε Μιχαλη μου, ΑΛΛΑΞΕ και περιμενε τα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ προτου εκφρασεις τις δικες σου καφεμαντειες…ορισμενα πραγματα δεν γινονται με την ταχυτητα που θελεις εσυ, εχουν την δικη τους….

          1. Εάν ακολουθήσουμε τη λογική και το παραμύθι σου»:

            Αφού τώρα συζητάμε για τις BELHARA και πάρει ο Σουλτάνος τηλέφωνο τον γάλλο και τον απειλήσει πως δεν ξαναψωνισει γαλλικά οι γάλλοι θα κάνουν πίσω?

            Τότε να μην ψωνίσουμε τίποτα από τους γάλλους!!!

            Ο Μιχάλης δεν κάνει καφεμαντείες μεταφέρει τι είπε ο υπουργός στη καθημερινή εάν δεν το κατάλαβες!

          2. Mακαρι να ειναι ετσι και αφου το υπερασπιζεσαι με τετοιο σθενος θελω να πιστευω οτι εχεις καποια προνομιακη ενημερωση ..
            Αν ειναι ετσι θα εχουμε θεωρεις εξελιξεις με υπογραφες πριν το τελος του ετους η απλα υποθετεις εχοντας εμπιστοσυνη σε καποια προσωπα?
            Ειναι σημαντικη η ερωτηση θεωρω..

        2. Προς @ FUMACHU2000

          Μαλλον δεν καταλαβαινεις καλα την Ελληνικη γλωσσα, κανεις δεν αμφισβητησε οτι ο Μιχαλης μετεφερε τι ειπε ο Υπουργος, αυτο που αμφισβητησα ηταν το συμπερασμα που εβγαλε και η μαντεψια οτι τελικα δεν θα κανουμε ΤΙΠΟΤΑ.
          Οσο για το επιχειρημα σου με το οτι ‘αν παρουμε κατι απο Γαλλους θα παρει ο Σουλτανος ξανα οποτε να μην παρουμε τιποτα’ σε οδηγει στον καθολου για σενα κολακευτικο παραδειγμα του ‘το μπουζουκι ειναι οργανο , αλλα και ο αστυνομικος ειναι οργανο αρα το μπουζουκι ειναι στυνομικος’…. καλα κρασια φιλε μου, καλα κρασια αν καταλαβες αυτο. Συνιστω για αλλη μια φορα ψυχραιμια και αυτοσυγκρατηση , τα πραγματα ΑΛΛΑΞΑΝ καθηστε να δουμε και μετα να κρινουμε, εκτος αν ειστε οπαδοι του »αφου βγηκες Ιουλιο τον Σεπτεμβριο επρεπε να παραλαβεις 4 Βelharra καμμια 60αρια F35 και απο τα ρεστα τιποτα υποβρυχια…» ελεος ρε παιδια , ελεος ! Περασαν οι εποχες που καποιοι ‘θα εσκιζαν τα μνημονια στο γονατο και θαταν μερα μεσημερι’ οπως λεγανε για να ερθουν μετα και να υπογραψουν νεα για 99 χρονια..
          Ας σοβαρευτουμε και ας περιμενουμε να δουμε, αν δεν γινει κατι θα ειμαι μαζι σας αλλα αν γινουν πολλα τι θα πειτε για τις καφεμαντειες σας ?

          1. Κοίταξε και εγώ προς το ίδιο συμπέρασμα με τον Μιχάλη καταλήγω πως δεν θα γίνει τίποτα επειδή δεν υπάρχει σάλιο!

            Το ΠΡΏΤΟ ΘΈΜΑ τη προηγουμενη κυριακή έγραφε πως για τα επόμενα 4 χρονια από τα 500mil διαθέσιμα για εξοπλιστικές δαπάνες δεν περισσεύει τίποτα για νέα προγράμματα

            Έχει ανατεθεί στον Σκυλακάκη πως τον λένε να ψάξει να βρει τα 100-150 milτο χρόνο που απαιτούνται για τις belhara

            Το θέμα είναι πως με 2 belhares και με παράδοση το 026 δεν λύνεται η μαζική παλαιότητα του στόλου!

            Dιάβασε και αυτό εδώ εάν δεν το έχεις ήδη διαβάσει για το που πάει το πράγμα:

            https://www.militaire.gr/to-dilimma-poy-tethike-sto-gen-gia-tis-fregates-belharra-kai-oi-quot-koyfies-apeiles-quot-gia-f-35/

            Εάν δώσουμε 2+ bill να πάρουμε ίδια με τα γαλλικά καλύτερα να μην τα δώσουμε!!

        3. Ρε αδερφέ στο κομμάτι των Belharra τα πράγματα είναι απλά.
          Το Π. Ν θέλει τις φρεγάτες αλλα τις θέλει με διαμόρφωση στα δικά του θέλω σύμφωνα με τις ανάγκες κ τις αποστολές που θα χρειαστεί αυτά τα πλοία να εκτελέσουν.
          Η γαλλική διαμόρφωση (έχουν βγει δύο) απλά είναι ακατάλληλη για εμάς,ελαχιστα βλήματα ΑΑ κ έλλειψη CIWS.
          Τα πλοία βέβαια έχουν τους χώρους για να μπουν αρκετά παραπάνω κελιά οπότε θέμα δεν υπάρχει ώστε να γίνουν όπως της θέλει το Π. Ν
          Από την στιγμή που το κομμάτι της αποπληρωμής έχει ρυθμιστεί (όπως μας λένε) κ έχει συμφωνηθεί κατασκευαστικο έργο με την μελλοντική κατασκευή των επιπλέον πλοίων χωρίς, βέβαια να έχουμε αποφασίσει πόσα, (το ναυτικό χρειάζεται συνολικά 10 νέα πλοία μιας κ
          οι 9 S θα πρέπει να αποσυρθούν Μαξ μέχρι το 2030)σε ελληνικά ναυπηγεία κ επιπρόσθετα έχει συμφωνηθεί κ βιομηχανικό έργο από ελληνικές εταιρείες για συστήματα που θα μπουν τοσο στα δικά μας πλοία αλλά κ σε όσα θα κατασκευάσει μετά η Group naval μένει να αποφασίσει επιτέλους το Π. Ν τις διαμορφωσεις των πλοίων (σίγουρα 2 διαφορετικές) αλλά κ την σειρά που θα κατασκευαστεί η κάθε διαμόρφωση.
          Το Π. Ν θα έπρεπε να είναι έτοιμο κ να έχει αποφασίσει ήδη τις διαμορφώσεις αλλά όταν δεν υπάρχει ένα κοινό δόγμα κ ο κάθε αρχηγός αλλάζει τα θέλω υπάρχει θέμα.
          Κ αυτό γιατί είμαστε σε φάση που βιαζόμαστε.
          Αν θέλουμε την δική μας διαμόρφωση σίγουρα τα πλοία θα αργήσουν περισσότερο γιατί χρειάζεται να γίνουν αλλαγές.

  14. Προς defencereview
    Ανεβάστε την συνέντευξη του ΥΠΑΜ Παναγιωτόπουλου από την Καθημερινή ολόκληρη για να την αξιολογήσουν όλοι……

  15. Η LCF πράγματι θα ήταν μια κορυφαία επιλογή τότε ίσως ακόμα και σήμερα με την κατάλληλη προσθήκη σύγχρονων ραντάρ και ηλεκτρονικών.
    Πολύ καλό σκαρί άσε που η εμπειρία από της S είναι εξαιρετική και κάτι δείχνει αυτό.
    Στα χρόνια των παχιών αγελάδων πετάχτηκαν δισεκατομμύρια ευρώ για μη αναγκαίες αγορές και σε κακοδιαχείριση με αποτέλεσμα ο στόλος σήμερα να είναι απαρχαιωμένος.
    Με ένα σωστό προγραμματισμό θα μπορούσαμε να έχουμε τέσσερα σκάφη LCF έναν σοβαρό εκσυγχρονισμό των Meko και σήμερα να έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου να πάμε σε μια βέλτιστη λύση κόστους απόδοσης που μόνο μέσου ενός διεθνούς διαγωνισμού μπορούσαμε να πετύχουμε.
    Αντί αυτών βλέπουμε ακόμα και σήμερα να συνεχίζεται το βλέποντας και κάνοντας τρέχουμε πίσω από τις εξελίξεις και τα θέλω των άλλων.
    Υ.Σ Σε πρόσφατη συνέντευξη του ΥΠΑΜ Παναγιωτόπουλου σχετικά με τις Belhara είχε πει πως οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο.
    Στη σημερινή του συνέντευξη στην Καθημερινή σχετικά με τις Belhara πριν τη λέξη πρώιμο πρόσθεσε και το πολύ!!
    Δηλαδή οι συζητήσεις για τις Belhara βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο!!
    Τα συμπεράσματα δικά σας…..

    1. Συμφωνούμε και στα δυο σχόλια σου

      Έχω την εντύπωση πως ως γνήσιος πολικαντης προσπαθεί να κλοτσήσει το κουτάκι Belhra πιο κάτω σε κάναν άλλον!

      Κατά το σημερινό ΠΡΏΤΟ ΘΈΜΑ το κόστος για πλοία μπορεί να φτάσει στα 2+ billion E και η απόφαση θα ληφθεί από τον πρωθυπουργό

      Μην ξεχνάμε επίσης και τα 500 mill που πετάχτηκαν στα P-3 σε περίοδο.. πεινασμένων αγελάδων και είμαστε σήμερα με αρχαίες τορπίλες και μη εksυχρονισμενες MEKO!!

      1. “Για την πρόσκτηση γαλλικών φρεγατών θα πρέπει να πω ότι οι συζητήσεις είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο και το μόνο που υπάρχει στο τραπέζι είναι μια συμφωνία των δύο ηγετών Μακρόν και του πρωθυπουργού μας”

        «Είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο»

        Τι να συζητάμε τώρα!

  16. Πολύ καλά αλλά ακριβά.

    Ακόμα και αν τα αγοράζαμε δεν θα μπορούσαμε να είναι 100% όλα τα κελιά γεμάτα.

    Ότι και να παραγγείλεις (lcf, αδελαϊδες, f124, μπελχάρα ή lcs) αναβαθμίζεις 200% τις δυνατότητες του στόλου.

    Επί της ουσίας εκτός από τις Ολλανδικές καμία δεν είναι 100% AAW.

    Απλά αξιοποιώντας την τεχνολογία του 2010+ έχουν διευρύνει την ακτίνα εμπλοκής εναέριων στόχων 60νμ++.

    Συνεπώς όλες μας κάνουν.

    Και μας κάνουν γιατί πχ 2 μπελχάρα έχουν περισσότερες δυνατότητες (επιβίωσης κλπ) από τις 8 «S». Δεδομένο θεωρώ δε ότι οι 2 νέες φρεγάτες θα επιχειρούν μαζί στην ίδια ομάδα για την μέγιστη αξιοποίησή τους, μαζί με meko. Αν τις χωρίσουν θα είναι έγκλημα.

    Προσωπικά πιστεύω ότι οι φρεγάτες τελικά θα είναι αμερικάνικες.

    Ξεκινώντας με την παρέμβαση των Αμερικάνων και την δωρεάν παραχώρηση 40-60 sm2 και την αγορά των αυστραλιανών αδελαϊδων, για να βάλουν πόδι.

    Παραγγελία 1+1 lcs (1 στην Αμερική 1 στο Νεώριο σχεδόν ταυτόχρονα) ακόμα και στην βασική έκδοση της Σαουδικής Αραβίας.

    Στην συνέχεια 2+2 με αυξημένες δυνατότητες μεταφοράς α/α sm2 και essm (σε καμία 10ρια χρόνια από σήμερα).

    Και να είμαστε ευχαριστημένοι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *