Στις 8 Μαρτίου το Γαλλικό Ναυτικό και η Γαλλική Αεροπορία ανακοίνωσαν την επιχειρησιακή ένταξη του πρώτου Rafale F3-R, το οποία έλαβε Πλήρη Επιχειρησιακή Ικανότητα (FOC : Full Operational Capability). Τα αεροσκάφη είχαν χαρακτηριστεί με Αρχική Επιχειρησιακή Ικανότητα (IOC : Initial Operational Capability) το Δεκέμβριο του 2019. Επίσης, τον Φεβρουάριο του 2020, ένα αναβαθμισμένο Rafale-M στην έκδοση F3-R, πραγματοποίησε την πρώτη του επιχείρηση, από το αεροπλανοφόρο «Charles de Gaulle», στη Συρία και με αντικείμενο τη συλλογή πληροφοριών (συνέλλεξε πληροφορίες, κατέγραψε δεδομένα και τα ανάλυσε).

Στην έκδοση F3-R το Rafale ενσωματώνει σημαντικές βελτιώσεις όπως το ραντάρ RBE-2AA, τεχνολογίας AESA, την πιστοποίηση των βλημάτων αερομαχίας MICA NG (New Generation) και Meteor (μέγιστου βεληνεκούς άνω των 100 χιλιομέτρων), των κατευθυνόμενων βομβών AASM και των ατρακτιδίων  εντοπισμού, αναγνώρισης και κατάδειξης (λέιζερ) στόχων TALIOS και τακτικής και στρατηγικής αναγνώρισης AEROS. Επίσης, το Rafale F3-R ενσωματώνει αυτόματο σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης στο έδαφος. Γενικά, τα Rafele F3-R ενσωματώνουν τα διδάγματα της Γαλλίας από τις επιχειρήσεις που συμμετείχε (σε εξέλιξη βρίσκεται η ανάπτυξη της έκδοσης F4, διαθέσιμη από το 2023 και μετά).

Περισσότερες λεπτομέρειες για την έκδοση Rafale F4 και την εξέλιξη των εκδόσεων του Rafale μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω άρθρα:

Comments

  1. Νομίζω πρέπει να είναι μοναδική ιστορικά περίπτωση που θα παραλάβει η Ελλάδα ένα τόσο «φρέσκο» σε υποσυστήματα μαχητικό, δηλαδή μόλις μερικούς μήνες μετά την ανακήρυξη Πλήρους Επιχειρησιακής Ικανότητας στην αεροπορία της χώρας παραγωγής του.

  2. Πρέπει να πάρουμε περισσότερες μονάδες πάση θυσία, σαράντα ακόμη θα έλεγα ως ελάχιστη ποσότητα.
    Είναι πολύ «δυνατό» αεροσκάφος με επιχειρησιακή προοπτική τριών δεκαετιών τουλάχιστον και χρήσιμα διαθέσιμα όπλα.

  3. Μήπως αυτό με τον χρόνο επιχειρησιακής ζωής του κάθε όπλου είτε πρόκειται για πλοίο είτε για αεροσκάφος θα έπρεπε να το ξαναδούμε;
    Οι τεχνολογικές εξελίξεις και ο μεγάλος ανταγωνισμός στη προσφορά νέων συστημάτων νομίζω πως οδηγεί σε πολύ μικρότερους χρόνους επιχειρησιακής επάρκειας(όχι ζωής).Δε ξέρω λοιπόν κατά ποσο προβλέπουν οι ιθύνοντες την αλλαγή των τεχνολογικών αυτών δεδομένων.
    Μου είχες περίεργα πλέον να ακούω πως ένα αεροσκάφος ή μια φρεγάτα έχουν 30-40 χρόνια επιχειρησιακής ζωής.
    Δεν είμαι ειδήμονας, οποία γνωρίζει κάτι περισσότερο ας μου απαντήσει

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *