Ολοκληρώνοντας τη σειρά άρθρων μας σχετικά με τα σύγχρονα βλήματα κατά πλοίων, θα αναφερθούμε στο υπό σχεδίαση και ανάπτυξη, ευρωπαϊκό βλήμα, το CVS401 Perseus (FC/ASW : Future Cruise/Anti-Ship Weapon). Άποψη μας είναι ότι η Ελλάδα θα πρέπει να ενδιαφερθεί για το πρόγραμμα και να επιδιώξει τη συμμετοχή της σ’ αυτό, αφενός διότι θα επωφεληθεί και θα αποκτήσει πολύτιμη γνώση από τη διαδικασία σχεδίασης, ανάπτυξης, δοκιμής και παραγωγής ενός σύγχρονου βλήματος, το οποίο θα αντικαταστήσει βλήματα που ήδη βρίσκονται σε υπηρεσία στο ελληνικό οπλοστάσιο. Πιστεύουμε ότι είναι μια εξαιρετική ευκαιρία συμμετοχής της αμυντικής μας βιομηχανίας σ’ ένα πρόγραμμα υψηλής τεχνολογίας. Το πρόγραμμα αναπτύσσει η MBDA, σε συνεργασία με τη Μεγάλη Βρετανία και Γαλλία. Στόχος: Η ανάπτυξη ενός νέου βλήματος κατά πλοίων προς αντικατάσταση των RGM/UGM-84 Harpoon και MM-40 Exocet, σε Μεγάλη Βρετανία και Γαλλία αντίστοιχα, από το 2030.

Το πρόγραμμα Perseus παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, ως αντίληψη σχεδίασης (Concept), το 2011. Το 2016, στο πλαίσιο του Συμβουλίου Ασφαλείας Μεγάλης Βρετανίας-Γαλλίας, οι δύο χώρες αποφάσισαν να εργαστούν για τη διερεύνηση λύσεων αντικατάσταση των βλημάτων στρατηγικής κρούσης SCALP-EG/Storm Shadow (σε υπηρεσία και από τις δύο χώρες) και των βλημάτων κατά πλοίων Harpoon και Exocet, σε Μεγάλη Βρετανία και Γαλλία αντίστοιχα. Τον Μάρτιο του 2017 Λονδίνο και Παρίσι επαναβεβαίωσαν και επίσημα την πρόθεση τους για την υλοποίηση του προγράμματος Perseus με την υπογραφή σχετικής σύμβασης για την ολοκλήρωση της φάσης σχεδιαστικής αντίληψης, ύψους € 100 εκατομμυρίων και διάρκειας τριών (3) ετών. Το κόστος των € 100 εκατομμυρίων επιβαρύνει τις δύο χώρες σε ποσοστό 50%. Μετά την ολοκλήρωση της φάσης σχεδιαστικής αντίληψης, που έγινε τον περασμένο Μάρτιο, αναμένεται να ξεκινήσει η φάση της αξιολόγησης και επίδειξης τεχνολογίας.

Η δεύτερη φάση του προγράμματος αναμένεται να διαρκέσει έως το 2024 (θα πρέπει να σημειωθεί ότι το σχετικό συμβόλαιο δεν έχει υπογραφεί ακόμα). Κατά τη δεύτερη φάση η MBDA θα πραγματοποιήσει δράσεις μείωσης του τεχνολογικού ρίσκου, ενώ θα οριστικοποιήσει και τη σχεδίαση του Perseus. Στη συνέχεια, μετά το 2024, θα ξεκινήσει η φάση ανάπτυξης του βλήματος, με στόχο την έναρξη παραγωγής το 2030, με επιθυμητό έτος όμως το 2028. Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη ενός κοινού βλήματος πολλαπλού ρόλου και για τις δύο (2) χώρες, αλλά δεν αποκλείεται τελικά να υιοθετηθούν δύο (2) σχεδιάσεις, μια υπερηχητική, που είναι η προτίμηση της Γαλλίας, και μια υποηχητική, που είναι η προτίμηση της Μεγάλης Βρετανίας. Σε κάθε περίπτωση, αν τελικά επιλεγεί η λύση των δύο (2) βλημάτων, θα επιδιωχθεί η μέγιστη δυνατή κοινή χρήση υπό-συστημάτων για λόγους συγκράτησης του κόστους και ευκολίας στην υποστήριξη.

Τα γενικά χαρακτηριστικά του βλήματος θα είναι αυτά της υπερηχητικής και/ή της υποηχητικής ταχύτητας (μέγιστη ταχύτητα: Mach 5-7 για την υπερηχητική επιλογή), της απόκρυψης ίχνους (Stealth) και της ικανότητας εκτόξευσης από διαφορετικές πλατφόρμες (υποβρύχια, πλοία, αεροσκάφη και συστοιχίες παράκτιας άμυνας στο έδαφος). Η εμβέλεια του Perseus θα πρέπει να είναι 300 χιλιόμετρα τουλάχιστον με επιθυμητή τιμή τα 500 χιλιόμετρα. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του Perseus θα είναι η χρήση κινητήρα Ramjet. Η χρήση κινητήρα Ramjet θα επιτρέπει στο βλήμα τον έλεγχο της ισχύος, ανάλογα με τη φάση της πτήσης, μέσω της μεταβολής της ροής του καυσίμου. Θα μπορεί να δηλαδή να πετάει με «συντηρητική» ταχύτητα αρχικά και να επιταχύνει όταν προσεγγίζει το στόχο. Αυτό, σε συνδυασμό με την ικανότητα του βλήματος να εκτελεί βίαιους ελιγμούς, αναμένεται να δυσκολέψει την αναχαίτιση του από τα εχθρικά συστήματα αυτοπροστασίας.

Το μήκος του Perseus θα είναι περί τα πέντε (5) μέτρα, ενώ το βάρος του θα είναι 800 κιλά, εκ των οποίων 200 κιλά θα είναι το βάρος της πολεμικής κεφαλής. Μια λύση, ως προς την πολεμική κεφαλή που εξετάζει η MBDA, είναι η υιοθέτηση τριών (3) πολεμικών κεφαλών, μια κύριας, των 200 κιλών, και δύο (2) δευτερευουσών, των 50 κιλών έκαστη. Η χρήση των δύο (2) μικρότερων πολεμικών κεφαλών θα είναι επικουρική της κύριας, δηλαδή θα αποσπώνται κατά την τερματική φάση της πτήσης, σε αποστολές προσβολής πολλαπλών στόχων στην ίδια περιοχή ενδιαφέροντος ή την προσβολής ενός (1) μεγάλου στόχου, ενός αεροπλανοφόρου για παράδειγμα, σε τρία (3) διαφορετικά σημεία, έτσι ώστε να μεγιστοποιήσει τη ζημιά. Επίσης, η διασπορά τριών (3) πολεμικών κεφαλών εναντίον ενός στόχου, θα λειτουργεί ως επίθεση κορεσμού των συστημάτων αυτοπροστασίας του στόχου.

Σύμφωνα με την MBDA στόχος είναι ο διαθέσιμος χρόνος αντίδρασης των εχθρικών συστημάτων αυτοπροστασίας να μην ξεπερνά τα τρία (3) δευτερόλεπτα, σε κάθε προφίλ πτήσης-προσβολής: Προσβολή από αέρος ή προσβολή με πτήση κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας. Ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι η εφαρμογή της τακτικής «Pop-Up», δηλαδή η πτήση κοντά στο επίπεδο της θάλασσας και λίγο πριν την προσβολή η πραγματοποίηση βίαιου ελιγμού προς τα πάνω και στη συνέχεια προσβολή του στόχου κατακόρυφα (Top-Attack). Τα Perseus θα ενσωματώνουν μια σειρά αισθητήρων για χρήση σε όλες τις φάσεις της πτήσης. Ο κύριος αισθητήρας του βλήματος θα είναι ένα (1) ραντάρ τεχνολογίας AESA (Active Electronically Scanned Array) πολλαπλών λειτουργιών με ενσωματωμένη δυνατότητα συνθετικής απεικόνισης (Synthetic Aperture) και μέθοδο επεξεργασίας σημάτων DBS (Doppler Beam Sharpening).

Επίσης θα ενσωματώνουν και ραντάρ λέιζερ (LIDAR : Light Imaging Detection and Ranging), για χρήση κατά την τερματική φάση της πτήσης και την αναγνώριση του στόχου, καθώς και σύστημα καθοδήγησης ημί-ενεργού λέιζερ. Τα βλήματα θα ενσωματώνουν και σύστημα ζεύξης δεδομένων για την αμφίδρομη διαβίβαση δεδομένων και πληροφοριών από και προς το βλήμα, κατά την πτήση, κάτι που θα επιτρέπει την αλλαγή πορείας και την προσβολή άλλου στόχου, εκτός του αρχικά επιλεγμένου. Επί πλοίων ο Perseus θα είναι κάθετα εκτοξευόμενος από συστήματα κάθετης εκτόξευσης Mk.41 VLS (Vertically Launch System), τα οποία έχουν επιλεγεί από τη Μεγάλη Βρετανίας για τις φρεγάτες Type-26 και Type-31e, και τα A70 Sylver, τα οποία εξοπλίζουν/θα εξοπλίζουν τις φρεγάτες FREMM και [email protected] αντίστοιχα του Γαλλικού Ναυτικού.

Για τις επιλογές των βλημάτων RBS-15 Mk.4, της σουηδικής Saab, και NSM, της νορβηγικής Kongsberg, μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω άρθρα:

Comments

  1. Το Perseus ήταν ένα concept της MBDA που παρουσιάστηκε το 2011 χωρίς να υπάρξει συνέχεια. Μάλιστα αν θυμάμαι καλά είχα διαβάσει ότι το έστησαν 10 μηχανικοί της MBDA στο «πόδι».

    Εδώ και 5 περίπου χρόνια η σελίδα του CVS401 Perseus έχει «κατέβει» από το site της MBDA.

    Πέρυσι η MBDA παρουσίασε δύο νέους πυραύλους, ένα Subsonic Cruise Missile, κι ένα Supersonic Cruise Missile, που ενδεχομένως να αποτελέσουν την βάση για το πρόγραμμα «FC/ASW : Future Cruise/Anti-Ship Weapon», που ακόμα δεν έχει αποφασιστεί αν είναι υποηχιτικό ή υπερηχητικό.

    https://www.flightglobal.com/fixed-wing/paris-mbda-unveils-weapon-concepts-for-european-fcas/133113.article

    1. Όσα έγραψες ισχύουν. Θα συμπληρώσω ότι το FC/ASW : Future Cruise/Anti-Ship Weapon θα χωριστεί σε δύο όπως έγραψες με το ένα να είναι αντιπλοϊκός εκτοξευόμενος από αεροπλάνα (Γαλλία) και ο άλλος απλά θα αντικαταστήσει τον Storm Shadow με πιθανότητα να χρησιμοποιείται και ως αντιπλοϊκός (Βρετανία). Καινούρια δημοσιεύματα δείχνουν ότι οι βρετανοί θα επιλέξουν τους Αμερικανικούς πυραύλους LRASM και JASSM-ER για να μειώσουν τα κόστη, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο προϋπολογισμός μειώνεται χρόνο με το χρόνο. Σε κάθε περίπτωση τα Rafale θα πάρουν αντιπλοϊκό βαλλιστικό πύραυλο το 2030 και θα πρέπει να μας ενδιαφέρει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ειδικά για το Αιγαίο.

    2. Το Perseus, ως αντίληψη, είναι ο προπομπός του FC/ASW. Το αν είναι υποηχητικό ή υπερηχητικό, αν θα αναπτυχθούν ένα ή δύο βλήματα και οι επιδόσεις (βάρος, ταχύτητα κλπ) είναι κάτι που δεν έχει αποφασιστεί ακόμα. Οι δύο χώρες έχουν εκφράσει τις απαιτήσεις τους και η MBDA, που έχει αναλάβει την ανάπτυξη, θα προσπαθήσει να τις ικανοποιήσει. Το αν τελικά καταφέρει να αναπτύξει βλήμα με μέγιστη ταχύτητα 5-7 Mach ή μικρότερη και εμβέλεια 300-500 χιλιόμετρα είναι κάτι που θα αποδειχθεί στην πράξη. Το όλο πρόγραμμα είναι ακόμα σε θεωρητικό επίπεδο, άρα τα όποια χαρακτηριστικά είναι αντικείμενο αλλαγών.

  2. Βεβαίως και πρέπει να ενδιαφερθούμε για συμμετοχή στην ανάπτυξη και στη συνέχεια απόκτηση αυτού του συστήματος, αφού δεν έχουμε προγραμματισμό και βιομηχανική υποδομή για να συμμετέχουμε σε ανάπτυξη/παράγωγη κύριων οπλικών συστημάτων, ας το κάνουμε για τα όπλα/πυρομαχικά που αυτά χρησιμοποιούν.

  3. Προφανώς πρόκειται για ένα εκπληκτικό βλήμα, πολύ μπροστά απ’ ότι υπάρχει μέχρι τώρα στην αγορά. Το ότι θα εκτοξεύεται απ’ όλες σχεδόν τις πλατφόρμες που διαθέτουμε και εμείς αλλά και από τον Μκ41 και τον Α70, τον καθιστά ιδανικό για εμάς και ως προς την ομογενοποίηση. Τα λεφτά για τη συμμετοχή μας είναι αστεία, ενώ το κατασκευαστικό έργο θα μας βοηθήσει πολύ και με πολλούς τρόπους.
    Αλλά νομίζω ότι θα είναι άλλη μια ευκαιρία που θα χάσουμε.

  4. Να ένα καλό πρόγραμμα να μπαίναμε κι εμείς για συμπαραγωγή αν γινόταν. Μια επιλογή για belhara αν τις παίρναμε θα ήταν 4 belhara με 4 8πλούς Α50 οπότε μιλάμε για 16 aster 30, 64 camm-er και 2 8πλούς A70 χωρίς να αγοράζαμε τους navy scalp και αν θέλαμε στο μέλλον κουμπώναμε σ’ αυτούς είτε scalp είτε perseus.Αν και κατά τη γνώμη μου βλήματα κρους πρέπει να έχουν τα υποβρύχια και η αεροπορία, στις φρεγάτες δεν είναι και απαραίτητα πάντα.

    1. @ thrilosg

      64 CAMM, και οχι CAMM-ΕR.

      Δεν υπαρχει δυνατοτητα quad pack για CAMM-ER αυτη τη στιγμη, και ουτε ξερουμε εαν θα υπαρχει στο μελλον.

      Επισης, δεν υπαρχει εκδοση Belharra με 6 VLS, και αν υπηρχε, το κοστος θα ηταν οσο ενα ολοκαινουριο Arleigh Burke, ισως και ακριβοτερο, δηλαδη 2+ δις για καθε πλοιο.

        1. H δικη μου αποψη ειναι πως η Belharra ειναι ενα υποεξοπλισμενο, ανυπερασπιστο και πανακριβο πλοιο, το οποιο θα προκαλεσει τεραστια προβληματα στο Π.Ν. Eχει σχεδιαστει ως φρεγατα πολλαπλου ρολου που συνοδευει την ομαδα του Γαλλικου αεροπλανοφορου, η οποια εχει μαχητικα Rafale, πλοια αντι-αεροπορικου πολεμου Horizon, πλοια ανθυποβρυχιακου πολεμου FREMM, υποβρυχια, κτλ. Επομενως το πλοιο εχει σχεδιστει για να δρα σε περιβαλλον χαμηλων απειλων απο θαλασσα και αερα.

          Η αποψη μου ηταν παντα πως ειναι καλυτερη λυση να αγορασουμε Rafale, τα οποια εξοπλισμενα με βληματα Meteor θα ελεγχουν τους αιθερες, με βληματα scalp θα χτυπουν στοχους στην Τουρκικη ενδοχωρα, και με exocet θα μπορουν να πληξουν στοχους επιφανειας.
          Αισθανομαι δικαιωμενος απο τις εξελιξεις.

          Ειναι εμφανες σε ολους πως απαιτειται τεραστιο κοστος για να ερθουν οι φρεγατες Μπελχαρα ς στα μετρα που θελουμε, δηλαδη;

          1. Μεγαλο φορτιο πυραυλων για πολυστρωματικη αντιαεροπορικη αμυνα
          2. Ανθυποβρυχιακες δυνατοτητες
          3. Ταχυτητα 30+ κομβους με αεριοστροβιλους η και ηλεκτρικη μεταδοση για χαμηλο θορυβο
          4. Συστηματα CIWS (e.g. RAM )

          Για μια Ελληνικη εκδοση των φρεγατων αυτων, το κοστος θα εφτανε τα 2 δις για το καθε πλοιο. Καλυτερα να αγορασουμε Iver Huitfeldt / Arrowhead-140, FFG(X) , LCF κτλ.

          1. Μα ουτως η αλλως για πλοια aaw που θελει το ΠΝ απο 1 – 1,5 δις κυμαινεται το κοστος, οπως εχουμε δει πλεον και απο αλλους κατασκευαστες. Η Bel ετσι οπως τις θελει ειναι πολυ καλη σαν αγορα αλλα ΜΟΝΟ για ανατολικη μεσογειο ή σε ανοικτες θαλασσες.

            Ενα δευτερο στοιχειο, χωρες σαν την Ιταλια, Γαλλια, Γερμανια, το ΑΕΠ τους κυμαινεται στα
            2,7 τρις για Γαλλια, 3,9 για Γερμανια και 2,08 για Ιταλια, ( σε δολλαρια ) εκτος απο Γερμανια που εχει παρατησει τους εξοπλισμους (προς το παρον) Γαλλια και Ιταλια εχουν απο 16 φρεγατες περιπου και εμεις με ενα ΑΕΠ στα 198 δις ευρω θελουν στο ΠΝ 16 φρεγατες 12 υποβρυχια κτλ.
            Κανονικα ειναι ο κλαδος για μενα που θα επρεπε να δωθουν τα λιγοτερα χρηματα για αγορες συστηματων και μεσα απο ενα πλανο να απαιτηθει απο πολιτικους – στρατιωτικους (ΓΕΕΘΑ)

            Οκ αν θελουν aaw ας παρουν ενα να ικανοποιηθει ο εγωισμος τους αλλα ας παρουν και κορβετες για asw και να ειναι μεσα στο αιγαιο γιατι ετσι και χαθει ενα πλοιο του 1 δις μεσα στο αιγαιο αυτοι θα φταινε και μιλαω για τους ανωτατους αξιωματικους, οπως και για τις ανθρωπινες ψυχες.

          2. Άποψή σου, αλλά αν πιστεύεις πως η belhara είναι υποεξοπλισμένο πλοίο τότε οι mmsc που δυστυχώς θα μας τις φορτώσουν τα Αμερικανάκια τι είναι; Εμένα πάλι η άποψή μου είναι πως η belhara ναι μεν είναι ακριβό πλοίο αλλά όχι απλά δεν είναι ανυπεράσπιστο πλοίο αλλά ένα σκάφος που μπορείς να το κάνεις τούμπανο με όπλα. Αρχικά, μπορεί να είναι ένα πλοίο γενικών καθηκόντων με έμφαση στον Α/Α αγώνα αλλά διαθέτει το καλύτερο radar μέχρι στιγμής σε πλοία(εντοπίζει αεροσκάφη, βλήματα στα 500km).Μπορείς να κουμπώσεις πάνω aster30, navy scalp κ.ο.κ. Επίσης δεν ισχύει που είπες ότι οι freemm είναι ανθυποβρυχιακού πολέμου μίας που είναι multi-purpose frigate αλλά με ικανότητες Α/Α όπως οι belhara.Τώρα όσο αφορά όπως λες ότι είναι καλύτερη λύση να αγοράσουμε παραπάνω Rafale αντί φρεγάτες δεν αξίζει καν να το σχολιάσω. Επίσης σε άλλο σου σχόλιο σου όσον αφορά τους exocet είχες πει και διάψευσέ με αν κάνω λάθος πως είναι δεκαετίας 90, δεν αξίζουν πλέον, ότι τα rafale έχουν πολλούς ρόλους και δεν μπορούν να έχουν και την ναυτική κρούση, ότι τους exocet μπορούν οι Τούρκοι να τους παρεμβάλουν με συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου άλλες τόσες παπαριές και τώρα μιλάς για ρίψη exocet από rafale.Μ’ αρέσει που είσαι σταθερός στις απόψεις σου. Στο μόνο που συμφωνώ μαζί σου είναι πως οι belhara είναι ακριβά πλοία και ζητάνε εξωφρενικά ποσά για έρευνα & ανάπτυξη και χίλιες δυο άλλες μαλακίες οι Γάλλοι αλλά είναι αξιόπιστα πλοία ακόμα και με 32 κελιά και χωρίς navy scalp.

          3. @thrilosg

            Οι Exocet που εχουμε ειναι παλαιοι, χρειαζονται επαναπιστοποιηση η και αγορα καινουριων.

            Φυσικα και ειμαι σταθερος στις αποψεις μου. 18 Rafale δεν μπορουν να κανουν τα παντα. Ναι μεν χρειαζομαστε Exocet για τα Rafale, πιστοποιηση για τα Mirage-2000-5, αλλα ταυτοχρονα την αποκτηση ενος συγχρονου βληματος κατα πλοιων οπως το NSM για να εξοπλισουμε την ραχοκοκκαλια της Π.Α., τα F-16.

            Η διαφοροποιηση οπλων και τροπων μεθοδων εμπλοκης (ενεργος ερευνητης για exocet, IIR για NSM) αποτελει πλεονεκτημα, ειδικα εαν χρησιμοποιηθουν μαζι σε συνδυαστικες επιχειρησεις.

        2. Στο αρθρο που εβαλες, ψαξε το ψευδωνυμο μου (Jason) για να δεις το σχολιο μου τοτε….

          «Αν πρεπει να αγορασουμε κατι απο Γαλλια, αυτο ειναι 1-2 μοιρες μαχητικων Rafale με βληματα Meteor και Scalp.»

          1. Άλλη όρεξη δεν είχα να κάτσω ψάξω τι σχολίασες πριν 2 μήνες. Τώρα αν πραγματικά πιστεύεις πως αντί για ΠΝ(φρεγάτες) χρειαζόμαστε μόνο παραπάνω rafale και δεν trolάρεις τι να πω προφανώς δεν έχεις ιδέα για ποιο λόγο υπάρχει το ΠΝ, εκτός τόπου και χρόνου η απάντησή σου. Αν και σε κόβω για trol της Πτήσης.

          2. Αν απ’ όλα αυτά που έγραψα έμεινες μόνο στους exocet πραγματικά δεν αξίζει να συνεχίσω να απαντάω σε σχόλιά σου έλεος όλη την ώρα φάσκεις κι αντί φάσκεις. Πραγματικά αυτό είναι το τελευταίο σχόλιο που σου απαντάω.

  5. très bien ακούγετε αλλά… η συμετοχη σε τετοιο προγραμμα σημαίνει και επενδυσεις σε ευρωπαικους (Γαλλικους) φορείς οπλων .
    Δεν αφηνει η Atlas να βαλουμε στο δικο της CMS τορπιλες γαλλικες ή θελει 100εκ για να το ολοκληρωσει δεν γινετε να υπάρξει αν κανουμε τετοια επένδυση …. εν ολιγης με το ελληνικο πολιτικο συστημα αυτα δεν γίνονται …

    1. @ Digenis

      Οι πιστοποιησεις οπλων δεν ειναι ποτε τζαμπα, καθως καποιοι θα πρεπει να κανουν πολυ δουλεια για να γινει η πιστοποιηση.

      1. Αυτο σημαίνει οτι δεν γινετε να παρεις αυτον τον πυραυλο και να το βαλεις σε οποιο φορεα θες !! Πχ Γαλλικη τορπιλη σε Γερμανικο Cms ,ή Γαλλικο πυραυλο Perseus σε Αμερικανικο CMS των FFGX ή τον MMCS .

          1. Ετσι ηταν και ετσι ειναι …αλλα εδω εχουν κατι φαεινές ιδέες για το Preseus .»Εθνικο» πυραυλο σε γερμανικο cms υποβρύχιων , σε Γαλλικο CMS φρεγατων , σε Αμερικανικο συστημα αεροσκαφων …Αυτα δεν γινονται .

  6. Δεν ξερω αν εχει εγκαταληφθει οπως λεει ο nikolaos αυτο που ξερω ειναι οτι στις μπελαρα το ναυτικο ηθελε τους sylver 70 οχι μονο για τους σκαλπ αλλα και τους περσεους μελλοντικα ιδια σκεψη ισχυσε και για τα ραφαλ, παντως εντυπωση θα μου κανει να μεινει η ευρωπη πισω σε τετοιο κονσεπτ τη στιγμη που οι ινδοι με ρωσικη στηριξη αναπτυσουν τον brahmos.

  7. Το Perseus, που ήταν ένα concept με τα χαράκτηριστικα που παρατίθενται στο άρθρο (800 kg, hypersonic / 6-7 μαχ) έχει εγκαταληφθεί. Ούτως ή άλλως από την στιγμή που ήταν ένα paper project τα τεχνικά χαρακτηριστικά ήταν τελείως θεωρητικά.

    Πλέον η MBDA κινείτε προς κάτι πιο «ρεαλιστικό», υπερηχητικό (2-3 μαχ) κατηγορίας 1000 kg.

    1. Το Perseus, ως αντίληψη, είναι ο προπομπός του FC/ASW. Το αν είναι υποηχητικό ή υπερηχητικό, αν θα αναπτυχθούν ένα ή δύο βλήματα και οι επιδόσεις (βάρος, ταχύτητα κλπ) είναι κάτι που δεν έχει αποφασιστεί ακόμα. Οι δύο χώρες έχουν εκφράσει τις απαιτήσεις τους και η MBDA, που έχει αναλάβει την ανάπτυξη, θα προσπαθήσει να τις ικανοποιήσει. Το αν τελικά καταφέρει να αναπτύξει βλήμα με μέγιστη ταχύτητα 5-7 Mach ή μικρότερη και εμβέλεια 300-500 χιλιόμετρα είναι κάτι που θα αποδειχθεί στην πράξη. Το όλο πρόγραμμα είναι ακόμα σε θεωρητικό επίπεδο, άρα τα όποια χαρακτηριστικά είναι αντικείμενο αλλαγών.

  8. @ Nikolaos ωραιος κι ενημερωμενος, οποτε λογικα τετοιο κονσεπτ παει για 2030 και βαλε πακετο με FCAS μαλλον οποτε φυσιολογικο οι αγγλοι να κοιτανε στα αμερικανικα LRASM και JASSM ER.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *