Όπως αναφέραμε στο χθεσινό μας άρθρο «ΠΝ: Η εξοπλιστική ατζέντα από το ταξίδι του ΥΕΘΑ στις ΗΠΑ» το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) επικεντρώνεται στην απόκτηση μεταχειρισμένων περιπολικών πλοίων κλάσης «Island» της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, για την αντικατάσταση των έξι (6) περιπολικών πλοίων Nasty (κλάσης «Ανδρομέδα») και Esterel (κλάσης «Δίοπος Αντωνίου»). Τα περιπολικά κλάσης «Island» ναυπηγήθηκαν την περίοδο 1985-1992, είναι δηλαδή πλοία 28-35 ετών, ενώ τα πλοία Nasty και Esterel είναι πλοία 50 ετών.

Εκτός των ΗΠΑ, τα περιπολικά κλάσης «Island» έχουν παραχωρηθεί στη Γεωργία (δύο πλοία, μέσω EDA, το 2016), στο Πακιστάν (δύο πλοία, μέσω EDA, το 2016), στην Κόστα Ρίκα (δύο πλοία, μέσω EDA, το 2017), στην Ουκρανία (δύο πλοία) και πρόσφατα στο Καμερούν, το οποίο θα παραλάβει, εντός του 2020, δύο (2) πλοία. Συνολικά, ναυπηγήθηκαν 49 «Island», αλλά πλέον η Αμερικανική Ακτοφυλακή διατηρεί σε υπηρεσία 12. Πρόκειται για πλοία εκτοπίσματος 168 τόνων, μήκους 34 μέτρων, πλάτους, 6,4 μέτρων και βυθίσματος 2,2 μέτρων.

Ενσωματώνουν δύο (2) πετρελαιοκινητήρες και επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 29,5 κόμβων (περίπου 55 χιλιόμετρα την ώρα). Η εμβέλεια τους είναι 5.000 χιλιόμετρα περίπου, ενώ μπορούν να παραμείνουν στη θάλασσα για πέντε (5) συνεχόμενες ημέρες χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού. Είναι εφοδιασμένα και με φουσκωτό. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 16 άτομα και ενσωματώνουν ραντάρ έρευνας επιφανείας και πλοήγησης AN/SPS-73, δύο διαστάσεων. Ο εξοπλισμός μάχης του αποτελείται από ένα πυροβόλο Mk.38 των 25 χιλιοστών και δύο (2) πολυβόλα των M2 των 12,7 χιλιοστών.

Το 2002 εφαρμόστηκε ένα πρόγραμμα μεγέθυνση σε οκτώ (8) πλοία. Συγκεκριμένα προστέθηκε ένα τμήμα τεσσάρων (4) μέτρων, έτσι ώστε να ενσωματωθεί στα πλοία ράμπα ταχείας ανάπτυξης. Η τροποποίηση αύξησε το ολικό βάρος των σκαφών κατά 15 τόνους και μείωσε τη μέγιστη ταχύτητα κατά έναν (1) κόμβο. Το 2005 το πρόγραμμα ακυρώθηκε λόγω σοβαρών τεχνικών προβλημάτων, ενώ το Νοέμβριο του 2006 τα οκτώ (8) πλοία που στο μεταξύ είχαν αναβαθμιστεί αποσύρθηκαν από την ενεργό υπηρεσία.

Για άλλες, διαθέσιμες επιλογές μεταχειρισμένων περιπολικών σκαφών, για το ΠΝ και/ή το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω άρθρα:

Comments

  1. Οταν γινοταν παρτυ με την παραχωρηση των συγκεκριμενων πλοιων μεσω προγραμματος EDA εμεις κρατουσαμε ομπρελα τωρα τρεχουμε καταιδρωμενοι μπας και βρουμε καποιο σκαφος απο τα λιγα π εχουν μεινει σ Αμερικανικη υπηρεσια.

  2. Αναξιες λογου παλιατζουρες….
    Θα επρεπε μαλλον να πληρωσουν για το decommissioning και βρηκαν εμας να τα πασαρουν να γλιτωσουν

  3. Είναι το σημείο που λες πιο κάτω δεν έχει, πιάσαμε πάτο, πλοία 35 ετών, που έχουν πάρει το Πακιστάν, το Καμερούν και άλλες χώρες που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα…

    Και η Τουρκία παίρνει πολύ μεγαλύτερα, καινούργια και με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την και καλά καταπολέμηση της λαθρομετανάστευσης, ενώ στην ουσία χρησιμοποιούνται για να συνοδεύουν τις βάρκες μέχρι την θάλασσά μας, ή για να τζαρτζάρουν τα δικά μας γηραιά πλοιαράκια (και ένα από τα καινούργια που του είχαν κάνει μεγάλη ζημιά).

    Αν δεν είχαν δώσει τα Liberty την δεκαετία του 40/50 στους Έλληνες εφοπλιστές, παίζει να τα ζητούσαμε τώρα για πλοία γενικών καθηκόντων…

    Δηλαδή αν αυτό δεν είναι κάποια μπλόφα ή άσχετη είδηση, δεν μπορώ να φανταστώ την εικόνα, να συναντιούνται οι δικοί μας υψηλά ιστάμενοι, με τους υψηλά ιστάμενους του USN, και εκεί που μπορεί να γίνει συζήτηση για μεγάλα και σοβαρά θέματα, εμείς θα πούμε μήπως μπορείτε να μας δώσετε 6 island? Οι Αμερικανοί α) θα πάθουν πλάκα, ούτε θα ξέρουν για τα καραβάκια αυτά, σε μέγεθος θα μπορούσαν να ήταν οι σωσίβιες λέμβοι στα ΑΒ, και β) πως θα σκεφτούν να ξανακάνουν συζήτηση με τους δικούς μας, αν τους πει το επιτελείο τους αα ζητήσανε οι Έλληνες ξανά μια επίσκεψη (σε κανα χρόνο), που θα πάει το μυαλό τους, ότι θα συζητηθούν μεγάλα και σοβαρά πράγματα, ή ότι θα αιτηθούμε δωρεάν σωσίβια και τυχόν λέμβους που μπορεί να τους περισσεύουν?

    Επειδή δεν νομίζω να πιάσαμε τόσο πάτο, ευελπιστώ ότι θα μιλήσουν για τις ΑΒ και αν μπορούν να μας δώσουν 2 με hot transfer, με την σχετική γκρίνια ότι τα περιμέναμε Μάιο 2020, και ακόμη ούτε η εκπαίδευση των πληρωμάτων δεν έχει αρχίσει, και σαν αντάλλαγμα θα μπούμε και εμείς στο πρόγραμμα της FFGX για 2 πλοία, ενώ οι Αμερικάνοι θα πάρουν λεφτά που θα δώσουμε για τις FFGX και για τους SM2 που θα αγοράσουμε. Επίσης αν μας δώσουν τις 4 LCS που είναι προς απόσυρση, θα πάρουμε τα 4 Ρομέο από αυτά που τους έμειναν αμανάτι και θα αναθέσουμε το ΜΕΚΟ up σε Αμερικανική εταιρεία. Το έκλεισα το ντηλάκι… Ακόμη και αν δεν πετύχει, κάτι θα πάρουμε, ενώ θα ξέρουν ότι μπαίνουμε μόνο σε συζητήσεις για σημαντικά πράγματα και όχι για οδοντογλυφίδες.

    1. Οι 4 LCS που είναι προς απόσυρση, είναι τα πλοία που πάνω τους έγιναν οι δοκιμές και λύθηκαν όλα τα προβλήματα των 2 κλάσεων.

      Δεν είναι για αγορά, είναι για scrap.
      Ούτε για εκπαιδευτικά δεν κάνουν.

      Έχει αναφερθεί αρκετές φορές στον αμυντικό τύπο η κατάσταση τους.

  4. Κατάντια και ξεφτίλα!

    Για να μην χρησιμοποιήσω βαρύτερη πλέον κατάλληλη έκφραση που θα οδηγήσει στη διαγραφή του σχολειου

    Υπογράψαμε συμφωνία Aμυντικης συνεργασίας και τι πήραμε πίσω?
    Μια δήλωση πως θα μας βοηθήσουν οι USAoi??

    ξεφτιλιλικια ατέλειωτα
    Από AB, TICO περάσαμε στις ψαρόβαρκες

    Επαναλαμβάνω:
    Η αποστολή αυτή και τα πλοία αυτά ΔΕΝ είναι για ΠΟΛΕΜΙΚΌ ναυτικό
    Είναι αποστολή για το Λιμενικό Ακτοφυλακή
    Ας δοθούν οι αποστολές επιτήρησης μαζί με τα παλιότερα πλοία στο Λιμενικό επιτέλους να απελευθερωθούν πολύτιμοι πόροι για το Ναυτικό

    Εκτος εάν έχουνε αποφασίσει το Ναυτικό να το κάνουνε Ακτοφυλακή χωρίς να μας το πούνε

    Οι υποναύαρχοι(11?) αντιναύαρχοι(4?) αρχιπλοίαρχο(32>)ι τι STO ******* κάνουνε για τη ΚΑΤAΝΤΙΑ?
    Τις κότες? Όλα για τα γαλόνια και τη ******* h kαρεκλα???

    Αγανακτισμένος με αυτή τη κατάντια
    Οι Μπαλάφες κυβερνούν ακόμα

  5. Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο θεωρούν όλοι εδώ μέσα ότι οι ΗΠΑ μας χρωστάνε αντιτορπιλικά και καταδρομικά, σκάφη πρώτης γραμμής, ενώ έχουν ήδη δηλώσει ότι δεν έχουν περισσευουμενα.

    Εδώ τους ζητάμε 1200 Μ1117, 360 Bradley, Μ113, 2 AB, έχουμε ήδη λάβει Kiowa, Mk IV και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο, και προφανώς μας ‘χρωστανε’ πλήθος άλλων. Για να μην πούμε άλλους κρυφούς πόθους τύπου Abrahams, MLRS, M109 και γυρεύει τι άλλο.

    Μήπως να προσγειωθούμε λιγάκι στις απαιτήσεις;

    Αν και συμφωνώ ότι όλα τα πλοία κατω από 500 τόνους εκτόπισμα ανήκουν στην ακτοφυλακή, εφόσον έχουμε ακόμα πλεούμενα (γιατί πλοία δεν τα λες) ναυπήγησης 1967 (!!!) τα island αν είναι σε καλή κατάσταση είναι απολύτως καλοδεχουμενα ως δωρεάν παραχώρηση.

    1. Προφανώς κανένας δεν χρωστάει σε κανέναν.
      Από την άλλη όμως φιλοκυβερνητικά Μέσα και κυβερνητικοί είχαν κάνει σημαία τους την νέα συμφωνία για Σούδα και βάσεις σε ολόκληρη την επικράτεια και μιλούσαν για ανταλλάγματα που θα πάρουμε σε οπλικά συστήματα μεταξύ των άλλων.
      Τα όπλα που περιγράφεις είναι πλεονασματικά και διαθέσιμα σε συμμαχικές χώρες και η Αμερική δεν χάνει καθόλου από αυτό μιας και δένει τις χώρες που θα τα προμηθευτούν στο άρμα της και κυρίως έχει και οικονομικό όφελος η πολεμική της βιομηχανία από την μετέπειτα υποστήριξη όλων αυτών ενώ σε διαφορετική περίπτωση θα ήταν αναξιοποίητα στις εγκαταστάσεις τους στην Αριζόνα αλλά και αλλού.
      Όλες αυτές τις μεγάλες προσδοκίες δεν τις καλλιεργήσαμε εμείς εδώ μεταξύ μας αλλά ήταν είτε «αποκλειστικότητες» από τα φιλοκυβερνητικά Μέσα και κυβερνητικούς και τελικά όλα αυτά ήταν επικοινωνιακά παραμύθια εκ του αποτελέσματος αυτό φάνηκε ξεκάθαρα πλέον.

      1. Εγώ ξέρω ότι οι δωρεάν παραχωρήσεις γίνονται για δευτερεύοντα υλικά. Εμείς ζητάμε να μας παραχωρήσουν πλοία που θα γίνουν αυτόματα οι ναυαρχίδες του ΠΝ.

        Εναλλακτικά γίνονται για μεγάλα προγράμματα προμηθειών ως αντισταθμιστικά. Αν πάρουμε 4 με 6 αμερικανικές φρεγάτες, τότε να ζητήσουμε και 2 μεταχειρισμένα σκάφη πρώτης γραμμής.

        Τα νέα για ΑΒ και αεροπλανοφόρα δεν τα προωθούν κυβερνητικά site αλλά site αμυντικού περιεχομένου για να συγκεντρώσουν κλικ.

        Σε κάθε περίπτωση, κάθε παραχώρηση μεταχειρισμενου υλικού σε καλή κατάσταση που συμπληρώνει ΤΕΡΑΣΤΙΑ υφιστάμενα κενά είναι απόλυτα θετική εξέλιξη.

        1. Φυσικά και αυτό που λες μπορεί να γίνει με αγορά 4 φρεγατών π.χ από Αμερική και ενδιάμεση λύση τα Arleigh Burke.
          Τα αμυντικά site (όπως η Π&Δ) επικαλέστηκε «αποκλειστικές» πληροφορίες από κυβερνητικούς για την υποτιθέμενη παραχώρηση τον δύο AB.
          Άρα φυσικά και «εμπλέκονται» οι κυβερνητικοί γιατί τους εξυπηρετεί επικοινωνακά.

        2. Μεγάλη αλήθεια λές, δωρεάν είναι τα δευτερεύοντα, τα πρωτεύοντα τα αγοράζεις (ο πωλητής τα πουλάει). Το όλο πρόβλημα έγκειται ακριβώς εκεί, και έγκειται και στις δύο πλευρές.

          Το σωστό θα ήταν μόλις λαμβάναμε μια τέτοια απάντηση από την άλλη πλευρά, θα λέγαμε, άκου να δεις, και εμείς ακριβώς το ίδιο σκεφτόμασταν.

          Λοιπόν, αν θέλετε κανα οικοπεδάκι μισό στρέμμα να έρχεται κανένας φαντάρος σας να κάνει διακοπές με κάμπινγκ στην Ελλάδα, σας το παραχωρούμε δωρεάν, καθώς είναι δευτερεύων.

          Αν θέλετε μια έκταση μερικά τετραγωνικά χιλιόμετρα με υποδομές, σε πολύ καλό σημείο στην Μεσόγειο, καθώς και ένα άλλο πάλι τεράστιο σε κομβικό σημείο για την είσοδο στα Βαλκάνια θα πληρώσετε. Πόσο κάνει στην αγορά η ενοικίαση τόσων στρεμμάτων σε τοποθεσίες κλειδιά, συν τις υποδομές? Έστω 200 εκατ τον χρόνο και τα δύο μαζί. ΟΚ συμφωνούμε για 10 χρόνια, ίσον 2 δις.

          Τώρα πάμε να δούμε τα πρωτεύοντα δικά σας.
          -Ένα ΑΒ του κουτιού κάνει 1,8 δις, μεταχειρισμένο 30ετίας κάνει κανα 400 εκατ. ΟΚ βάλε 2 να έχουμε ίσον 0,8 δις.
          -Οι 4 LCS που τις έχετε για πέταμα, πόσο σας τις αγοράζουν? Τίποτα? δεν βρίσκετε αγοραστή? ΟΚ, δίνουμε 100 εκατ την μία, επί 4 έχουμε 400 εκατ.
          -Κάτι Bradley που έχετε 400 πόσο τα δίνετε? 200 χιλ το ένα? Και πόσο χρειάζεται το καθένα για αναβάθμιση? 1 εκατ? ΟΚ, βάλε 400 κομμάτια για 400 εκατ να γίνει και πιο καλή η αναβάθμιση.
          -Θέλω και κάτι ελικόπτερα και κάτι μπλα μπλα μπλα, έχω άλλα 400 εκατ για ξόδεμα, βάλε κάτι καλό μπάρμπα να είμαστε κομπλέ. Αλλά στις τιμές που τα πουλάς και σε άλλους, αν στην Κροατία το Kaiowa το πουλάς 1 εκατ, και σε εμένα τόσο, όχι υπερτιμολογήσεις.

          Και κλείσαμε, πραγματικά όντως για δευτερεύοντα τα δίνεις δωρεάν, οπότε είναι προφανές ότι κάτι τετραγωνικά χιλιόμετρα τοποθεσιών κλειδιά, με υποδομές μεγάλες στην μία περίπτωση, είναι προφανές ότι ΔΕΝ είναι δευτερεύων.

          Επίσης του χρόνου θα θέλαμε να μιλήσουμε και για τα αντισταθμιστικά άλλων πρωτευόντων αγορών που θα κάνουμε (F-35, πυραύλους κτλ κτλ). Αν το πάμε εμπορικά, τότε μας συμφέρει ακόμη περισσότερο

          1. Συμφωνώ με την λογικη σου (ίσως όχι με τα ποσά). Τα κάναμε όλα αυτά;

            Μάλλον όχι από ό,τι φαίνεται.

  6. Μέχρι λίγους μήνες πριν τα φιλοκυβερνητικά Μέσα και οι κυβερνητικές διαρροές προς αυτούς μιλούσαν με βεβαιότητα για παραχώρηση δύο Arleigh Burke ή έστω δύο Ticonderoga.

    Και τώρα μιλάνε για παραχώρηση σκαφών για ακτοφυλακή;
    Η προπαγάνδα η παραπληροφόρηση και το ψέμα δεν έχει όριο στην Ελλάδα.
    Την Γκαιμπελική προπαγάνδα την έχουν αναγάγει εδώ σε επιστήμη.
    Ο Γκαίμπελ θα ήταν περήφανος για αυτούς.

    1. Μήπως τα μπέρδεψες με τις Fremm του μπάρμπα Φώτη? Καμία κυβερνητική πλευρά δεν ανέφερε για συμφωνία με AB σε αντιστάθισμα για την Σούδα.

      1. Το περίεργο είναι ότι πολλοί τελευταία με τα κουλης-ποστ η μνήμη τους φτάνει ένα χρόνο πίσω…

        Τώρα ποιος πίστεψε ότι θα έρθουν καταδρομικά επειδή στις δύσκολες μέρες του χειμώνα κάποιοι είπαν για μερικά κλικ μερικές μπαρούφες παραπάνω… ας το προσπεράσουμε.

        To ακόμα πιο περίεργο είναι ότι δεν θυμόνται ότι όλη αυτή η ιστορία έχει ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβερνητική περίοδο πιο έντονα… και αυτό μπορεί να πιστοποιήσει κανείς μια απλή αναζήτηση!!!

        1. Τώρα Κούλη έχουμε για Κούλη θα λέμε αν ήταν κάποιος άλλος θα λέγαμε για αυτόν τον άλλο.
          Το πρόβλημα ποιο είναι ο Μητσοτάκης και ο κάθε Μητσοτάκης ή η ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού που όλο ακούμε και τίποτα δεν βλέπουμε και γενικότερα η ενίσχυση των ΕΔ;
          Το περίεργο είναι ότι συνεχίζεται κανονικά το σχέδιο αφοπλισμού της χώρας αλλά για κάποιους άλλους το περίεργο είναι να τους ενδιαφέρει μόνο ο Μητσοτάκης και ο κάθε Μητσοτάκης.
          Και με την τωρινή κυβέρνηση και με την προηγούμενη συνεχίζεται κανονικά ο αφοπλισμός της χώρας και αν πάμε και ποιο πίσω χρονικά τα ίδια και χειρότερα.

        2. Και αφού ήταν μπαρούφες αυτά που επικαλέστηκε η Π&Δ λέγοντας πως οι αξιόπιστες αυτές πληροφορίες (περί παραχώρησης δύο AB) και που ανέφεραν και άλλα site τότε γιατί δεν βγήκε ένας κυβερνητικός π.χ ο υπουργός άμυνας να το διαψεύσει;
          Τους άρεσε και αυτούς αυτό το επικοινωνιακό παιχνίδι που εκ των πραγμάτων φαίνεται πως οι ίδιοι επεδίωξαν τροφοδοτώντας με αυτές τις «αξιόπιστες» πληροφορίες τα φιλικά τους Μέσα.
          Όλοι στο κόλπο.
          Πάντως αν σε ενοχλεί τόσο πολύ η κριτική στον Μητσοτάκη να μας το πεις.

          1. Αν πιστεύεις ότι σε κάθε θέμα ωφελεί σε κάτι, να διαβάζουμε για τον Κούλη που δεν φέρνει Arleigh Burke ή Ticonderoga και το ιστοτοπο που έγραψε ότι θα έρθουν καταδρομικά και το έδεσες κόμπο, πιστεύω υπάρχουν και άλλοι καταλληλότεροι χώροι εκτόνωσης…

          2. Από τη στιγμή που υπάρχουν πολιτικές εγκληματικές ευθύνες η κριτική θα γίνετε όσο και αν ενοχλούνται κάποιοι.
            Οι άλλοι χώροι που λες ομοίως υπάρχουν και για άλλους για να λιβανίζουν πρωί βράδυ την κυβέρνηση και το σωτήρα κούλη.
            Όσο για την Π&Δ στο σχετικό της άρθρο επικαλέστηκε αποκλειστικές πληροφορίες από έγκυρη κυβερνητική πηγή για την παραχώρηση των δύο Arleigh Burke το Μάιο του 2020.
            Η πληροφορία αυτή διακινήθηκε από πολλά φιλοκυβερνητικά Μέσα και τότε κανένας κυβερνητικός ούτε και ο υπουργός άμυνας το διέψευσε μιας και ήταν ψέματα.
            Αλλά τους άρεσε και αυτός το επικοινωνιακό παιχνίδι αν και το πιθανότερο είναι να συμμετείχαν και οι ίδιοι τους.
            Αλλά η επιλεκτική μνήμη και ο κομματικός φανατισμός για κάποιους είναι υπεράνω όλων.

          3. Στο B’ τρίμηνο η ύφεση είναι 16% σύμφωνα με τον Σταικούρα!
            Τουρισμός για φέτος δεν υπάρχει σύμφωνα με το ίδιο.
            https://hellasjournal.com/2020/06/terastia-voutia-gia-tin-elliniki-ikonomia-sto-16-i-ifesi-to-v%ce%84-trimino-ektima-o-staikouras/
            Το γραφείο προυπολογισμού της βουλής ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες πως το δημόσιο χρέος έχει ξεπεράσει το 190% και τέλος του χρόνου θα ξεπεράσει και το 200%!!
            Φυσικά και για όλα αυτά υπάρχει σιγή ασυρμάτου από τα εξαγορασμένα κανάλια.
            Τα χάλια στην Άμυνα τα ίδια και χειρότερα.
            Κατά τα άλλα κάποιοι ενοχλούνται από την κριτική.
            Τελικά μήπως πρέπει να πανηγυρίζουμε για όλες αυτές τις «επιτυχίες» της κυβέρνησης και δεν το ξέρουμε ή κάποιοι έχουν βολευτεί από την παρούσα κυβέρνηση και όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα θέματα για αυτούς είναι ένα ερώτημα με εύκολη απάντηση.

      2. Για να φρεσκάρεις λίγο τη μνήμη σου ξαναδιάβασε το άρθρο της Π&Δ όπου σύμφωνα με «αποκλειστικές» πληροφορίες από αξιόπιστη κυβερνητική πηγή έκλεισαν τα δύο Arleigh Burke για το Μάιο του 2020.

        1. Το σχέδιο αφοπλισμού το υλοποίησε με συνέπεια επι πέντε έτη με πολιτική απόφαση η πρώτη φορά αριστερά ( λες και το ΠΑΣΟΚ ήταν δεξιό κόμμα…) και εκφράστηκε από τον κο. Μπαλάφα υφυπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής με την περίφημη δήλωση «Να μειώσουμε τους εξοπλισμούς και ας το ρισκάρουμε με την Τουρκία».
          O κος. Καμένος έδωσε 500εκ. για να αναβαθμίσει τα 40χρονα Orion και μετά δεν φτάσανε τα χρήματα για την αναβάθμιση των F16 .
          Και κάθεσαι και μας λες για προπαγάνδα γιατί δεν διαψεύδει το υπουργείο την κάθε αρλούμπα που γράφουν τα δημοσιογραφικά sites για τα AB?

          1. Η μνήμη σου είναι επιλεκτική η ιστορία δεν ξεκινάει από το 2015 και τελειώνει το 2019.
            Σαφώς και την πενταετία υπήρχε πολιτική αφοπλισμού είτε έγιναν πολύ λίγα σε σχέση με τις ανάγκες.
            Με κυβέρνηση Καραμάν-αλί τι έγινε στα εξοπλιστικά μπορείς να μας πεις;
            Με κυβέρνηση ΓΑΠ;
            Με κυβέρνηση του «πατριώτη» Σαμαρά-Βενιζέλου;
            Ο Κούλης κυβερνάει ένα χρόνο τι έγινε στα εξοπλιστικά μπορείς να μας πεις;
            Ούτε καν οι νέες τορπίλες δεν προχώρησαν ούτε καν ο εκσυγχρονισμός των Meko.
            Έχουμε ένα από τα ποιο σύγχρονα συμβατικά υποβρύχια στον κόσμο που οι τορπίλες του είναι της δεκαετίας του 1970.
            Και καμαρώνει η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία για την πρόσφατη βολή αντί να ντρέπονται για τα χάλια τους.
            Το ότι εδώ και 15 χρόνια σχεδόν από την παραλαβή των υποβρυχίων δεν έχουν αγοράσει ακόμα σύγχρονες τορπίλες.
            Προφανώς είναι τυχαίο για μερικούς που όλα τα ερμηνεύουν ανάλογα με το χρώμα των κομματικών γυαλιών τους.
            Το ότι έχουμε ένα από τα κορυφαία άρματα στον κόσμο αλλά μέχρι πρόσφατα δεν είχαν πυρομαχικά και αυτό τυχαίο είναι.
            Όλα τυχαία είναι.
            Και οι διαρροές των λαγών Ντόκου κτλ περί συνεκμετάλλευσης τυχαίες είναι και δεν εξυπηρετούν σκοπιμότητες.
            Και η δήλωση της Ντόρας μπορεί να χάσουμε την ΑΟΖ του Καστελόριζου και αυτές τυχαίες είναι.
            Καθότανε που λες η Ντόρα και έπινε τσάι και λέει δεν κάνω και μια δήλωση για το Καστελόριζο όλως τυχαίως!
            Οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ φάνηκαν με την συγκυβέρνηση που έκαναν προκειμένου να καλυφθούν για τη διαχρονική τους λεηλασία.
            Και σήμερα στη ΝΔ του Κούλη βρίσκεται όλη η Σημιτική σαπίλα.
            Αυτά επειδή φαίνεται ότι είσαι «ιδεολόγος» και επιλεκτική μνήμη.

          2. Και αυτό με τα P-3 Orion το έχετε κάνει σήριαλ επειδή δεν έχετε τίποτα άλλο να πείτε.
            Για κάθε εξοπλιστικό που δεν προχωράει αναφέρεστε στο P-3 λες και με αυτά τα χρήματα θα είχαμε λύση όλα μας τα προβλήματα εξοπλισμού.
            Αν θέλεις και τη δική μου άποψη τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν καλύτερα από την άλλη όμως δεν γνωρίζω λεπτομέρειες ούτε και είμαι στο ΠΝ για να ξέρω με κάθε λεπτομέρεια την αναγκαιότητα αυτού του εκσυγχρονισμού.
            Και επειδή πάλι η μνήμη σου έχει κομματικά «κενά» και είναι πάλι επιλεκτική:
            Εισήγηση του ΠΝ ήταν ο εκσυγχρονισμός των P-3 Orion από το 2007 αν θυμάμαι καλά.
            Ψάξε τα σχετικά.
            Απλά οι διαδοχικές αλλαγές με τις κυβερνήσεις καθυστερούσαν και αυτό το πρόγραμμα όπως και των εκσυγχρονισμό των F-16.
            Τη δήλωση του Μπαλάφα την ξέρω και τη καταδικάζω σήμερα όμως έχουμε κυβέρνηση Μητσοτάκη και εκεί παρόλο που συνεχίζουν την ίδια ακριβώς πολιτική «Μπαλάφα» στα θέματα δεν βγάζεις κιχ.
            Φαίνεται ξεκάθαρα πόσο αντικειμενικός είσαι.
            Όσον αφορά την Π&Δ για τα δύο Arleigh Burke το Μάιο του 2020 ξαναδιάβασε το σχετικό άρθρο η Πτήση επικαλέστηκε αξιόπιστες πληροφορίες από κυβερνητική πηγή.
            Αν η Πτήση έλεγε αρλούμπες θα έπρεπε οι κυβερνητικοί ή και ο ίδιος ο υπουργός άμυνας να το διαψεύσει είτε αν ήταν ψέμα και αρλούμες να εγκαλέσουν την Πτήση γιατί διαδίδει fake news.
            Δεν το έκανε όμως αυτό η κυβέρνηση και προφανώς τους άρεσε η ιδέα της προπαγάνδας που τους βόλευε επικοινωνιακά.
            Το πιθανότερο είναι να έγινε εν γνώση και με παρότρυνση της κυβέρνησης προς την Πτήση που έπαιξε το ρόλο του λαγού με τα ανάλογα αργύρια.
            Οποιοσδήποτε επικαλεστεί ένα ψέμα και εμπλέξει εσένα αντιδράς και ζητάς το λόγο.
            Εδώ έγινε το ακριβώς αντίθετο.
            Η κυβέρνηση πάσαρε ένα fake news στην φιλοκυβερνητική Π&Δ με σκοπό την προπαγάνδα και την επικοινωνιακή εκμετάλλευση.
            Τώρα είναι αρλούμπα όταν όμως τα έγραφε η Π&Δ τότε μας λέγατε ο ηγέτης ο Κούλης που θα μας φέρει τα Arleigh Burke τώρα δεν βγάζετε κιχ.
            Βολευτείτε τώρα με τα σκάφη ακτοφυλακής και τον ηγέτη σας τον Κούλη.

          3. Το κόστος εκσυγχρονισμού των P-3 Orion είναι κοντά στα 300 εκατ. δολάρια τα υπόλοιπα αφορούν την αγορά των Romeo.

          4. Δηδαλή Μιχαλη μας είσαι υπερ της αναβάθμισης των P-3Β; Θεωρείς ότι σωστά έγινε;

            300εκ. θα ήθελες, κάνε αναζήτηση να δεις ποιες είναι δόσεις για τα P-3 \

          5. @MIXALIS

            Έχεις καμια απόδειξη για αυτό που επανειλημμένα γραφεις περί και P-3/ROMEO?

            Κάνα επίσημο έγγραφο περί αναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης και των πληρωμών?

            Ακόμα δεν έχεi υπογραφει η συμφωνία με τα ROMEO

            Το μονο επίσημο που έχουμε είναι η σύμβαση με τα και το χρονοδιάγραμμα πληρωμών:

            http://www.mod.mil.gr/en/node/68264

            473 MIL $ ΉΔΗ πληρωμένα και 26.7 mil $ το 2021

            Σύνολο= 500 mil $ πληρωμένα χωρίς ΟΎΤΕ ΈΝΑ αεροπλάνο να έχει παραδοθεί
            επιχειρησιακό

            Όλα τα αλλα τα κυκλοφορούν αυτοί που θέλουν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα περί P-3 !!!

            Είπαμε το πρόγραμμα έχει ρουφήξει όλες τις πιστώσεις του Ναυτικού από το 015 μέχρι το 20201+

            Με αυτά τα 500ml $ περίπου σίγουρα θα μπορούσαμε να κλείσουμε πολλές τρύπες και να μην είμαστε στο χαλι να κάνουμε βόλες με SST το 2020 με 214!!1

          6. Η άλλη μεγάλη πλάκα ειναι ότι αυτά που λέει τα εχει γράψει πάλι ο ιστοτοπος που όλη μέρα βρίζει ως κυβερνητικό που δεν ήρθαν αμερικανικά καταδρομικά!

          7. «Αν θέλεις και τη δική μου άποψη τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν καλύτερα από την άλλη όμως δεν γνωρίζω λεπτομέρειες ούτε και είμαι στο ΠΝ για να ξέρω με κάθε λεπτομέρεια την αναγκαιότητα αυτού του εκσυγχρονισμού»

            Δηλαδή ΑΙΜ μας (26 Ιουνίου 2020 στις 16:32) άλλα διαβάζεις και άλλα καταλαβαίνεις;

            «Θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν καλύτερα»

          8. ΑΙΜ
            26 Ιουνίου 2020 στις 17:23

            Η μεγαλύτερη πλάκα είναι πως δεν έχεις καταλάβει ακόμα ή υποκρίνεσαι πως δεν το έχεις καταλάβει πως η Π&Δ είναι φιλοκυβερνητική.
            Και δεν βρίζω την Π&Δ απλός λέω ότι είναι φιλοκυβερνητικό φερέφωνο και διαδίδει fake news και έχω και αποδείξεις για αυτά που υποστηρίζω.

          9. CK
            26 Ιουνίου 2020 στις 16:39

            Αυτό που είπα το διάβασα σε πολλά αμυντικά site όπου έγραψαν πως τα 500 εκατ. δολάρια είναι ο εκσυγχρονισμός των P-3 Orion + Romeo δεν έχω πληροφορίες «από μέσα» όπως μερικοί άλλοι.
            Και όπως είπα και στα αρχικά μου σχόλια θεωρώ πως τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν καλύτερα.
            Αν τώρα ο εκσυγχρονισμός των P-3 Orion κοστίσει 500 εκατ. ακόμα χειρότερα.

          10. Για να ξανά θυμηθούμε τι έγραφε τότε
            https://www.ptisidiastima.com/peri-arleigh-burke/

            https://www.ptisidiastima.com/2-arleigh-burke-for-greece-possibly-next-year/
            «Η πληροφορία για το ενδεχόμενο παραχώρησης δυο Arleigh Burke, μαζί και με άλλα συναφή θέματα προήλθε από περιβάλλον πολιτικής πηγής και όχι από τον χώρο του Πολεμικού Ναυτικού, στη διάρκεια ρεπορτάζ για την ανανέωση της συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας Ελλάδας-ΗΠΑ. Είχαμε μάλιστα τότε δεσμευτεί ότι δεν την αποκαλύψουμε, κάτι που τηρήσαμε πιστά έως ότου το θέμα δημοσιοποιήθηκε από συνάδελφο (Newpost 02/11).

            Υπό το πρίσμα της δήλωσης «άγνοιας του ΠΝ» επί του θέματος θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι η πληροφορία μας ήταν… απλά ανακριβής. Σε άλλες εποχές μάλιστα θα υπήρχε και το ενδεχόμενο η «διαρροή» να έγινε απλά για να «καεί» το θέμα, όπως είχε γίνει παλαιότερα με υπόθεση άλλων μεταχειρισμένων πλοίων επειδή κάποια πλευρά τότε επιθυμούσε διακαώς την υλοποίηση ναυπηγικού προγράμματος.

            Παρόλα αυτά εξακολουθούμε να έχουμε εμπιστοσύνη στην πληροφορία και την πηγή της και πιστεύουμε ότι θέμα Arleigh Burke υφίσταται. Χωρίς μάλιστα καμία πρόθεση… υστεροβουλίας ή αναζήτησης δικαιολογιών θα μας έκανε εντύπωση εάν το ΠΝ επιβεβαίωνε κάτι που η διαχείρισή του ίσως ανάγεται σε αυτή τη φάση αποκλειστικά σε πολιτικό επίπεδο»

            Άρα η Π&Δ διακινεί fake news και εμπλέκει και κυβερνητικά στελέχη.
            Αν τώρα η κυβέρνηση δεν είχε εμπλοκή σε όλο αυτό θα το είχε διαψεύσει είτε κάποιο στέλεχος είτε ο ίδιος ο υπουργός άμυνας που μιλάει πολύ και δεν λέει τίποτα.
            Τους άρεσε όμως αυτή η προπαγάνδα που τους βόλευε επικοινωνιακά και άρα συμμετείχε στη διακίνηση των fake news από κοινού με την Πτήση.
            Το τι έχει συμβεί το καταλάβαμε τώρα κάποιοι άλλοι υποκρίνονται πως δεν καταλαβαίνουν ίσως γιατί φταίνε τα κομματικά τους γυαλιά.

          11. @MIXALIS:

            Εάν θυμάμαι σωστά το σενάριο αυτό πρώτο κυκλοφόρησε από τη PD

            Δεν έχω δει καμια επίσημη ανακοίνωση πως αναδιαπραγματευθικαμε τη σύμβαση με τα P-3 και τα συμφωνήσαμε με τη LM

            Κάποιοι προσπαθούν να δικαιολογήσουν τη προώθηση της σύμβασης των ROMEO πάνω από τις άλλες προτεραιότητες του Ναυτικού με το βασικό επιχείρημα πως θα πληρωθούν από τα περισευομενα των P-3

            Που βεβαια δεν στέκει με βάση ότι έχει ανακοινωθεί !

            Υπενθυμίζω πως το συγκεκριμένο site έγραφε όταν υπογραφόταν η σύμβαση εκσυχρονισμού των F16 πως το μεγάλο μέρος του κόστους του προγράμματος θα πληρωνόταν από αμερικανικη βοήθεια που βεβαια πάλι δεν ισχύει αφού έχει ανακοινωθεί το χρονοδιάγραμμα πληρωμών

            Και στις δυο περιπτώσεις κάποιος μπορούσε να υποθεσιε πως στόχος ήταν η δημιουργία θετικών εντυπώσεων για τα δυο αυτά προγράμματα προς όφελος της συγκεκριμένης εταιρίας

          12. CK
            26 Ιουνίου 2020 στις 19:24

            Το έχει γράψει και η Πτήση αλλά και εφημερίδες στη Real αν δεν κάνω λάθος και στα Παραπολιτικά.
            Τελικά αυτό που καταλαβαίνω η παραπληροφόρηση στην Ελλάδα είναι ο ορισμός στην πληροφόρηση.
            Και το κάθε fake news διακινείτε με γραμμή συντεταγμένα!

      3. Και τότε για το φιάσκο με τις δύο FREMM του μπάρμπα Φώτη τα ίδια λέγαμε.
        Τώρα έχουμε άλλη κυβέρνηση που συνεχίζει τα ίδια ακριβώς.
        Εσύ είσαι ευχαριστημένος με τη σημερινή κυβέρνηση στα θέματα της Άμυνας και της Εξωτερικής πολιτικής αυτό να μας πεις για να δούμε ποιοι έχουν επιλεγμένη μνήμη.

  7. Οταν έχεις περιπολικά θαλάσσης 50 ετών ….το να παρεις μεταχειρισμένα 28-30 ετών πλοία καλα συντηρημένα απο μια σοβαρή χώρα είναι αναβάθμιση για τη χώρα μας. Παντα μιλαμε δωρεαν παραχώρηση σε καλή κατάσταση.
    Το ερωτημα είναι αν μπορούμε να κανουμε κατι καλύτερο σε αυτο τον τομέα μέσω της ΕΕ που χρηματοδοτεί μεγαλο ποσοστό για την αγορα νέων σκαφών προστασίας ευρωπαϊκών συνόρων.
    Επίσης, ελπίζω να ανακοινωθούν καποια στιγμη καλύτερα ανταλλάγματα για την παραχώρηση των βάσεων απο ΗΠΑ.

    1. Η Ελλάδα παραλαμβάνει 4 P355 CPV και 15 FB 56F, ενώ τα τελευταία χρόνια όλες οι νέες προμήθειες όπως και αυτές που αναφερα συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ σε ποσοστό 70% και άνω.

      Όλη η ακτοφυλακή με συγχρηματοδότηση χτίζεται. Ε πόσο παραπάνω; Να μας αγοράσουν και αεροπλανοφόρο;

  8. Εαν ο ΥΕΘΑ παει στις ΗΠΑ και ζητησει τα σαπια καραβια 35 και 40 ετων της Αμερικανικης Ακτοφυλακης που εχουν για πεταμα οι Αμερικανοι, θα προκειται για ανεπαληπτη κινηση στρατηγικου χαρακτηρα που σιγουρα θα προκαλεσει τεραστια ζημια και πανωλεθρια στους Τουρκους….

    Μολις το Τουρκικο επιτελειο ακουσει ο Ελληνας ΥΕΘΑ θελει τα 40χρονες μηχανοτρατες της Ακτοφυλακης απο τους Αμερικανους, θα πεσουν απο τις καρεκλες τους και θα σκασουν ολοι απο τα γελια !!! Σατανικο. Γι αυτο λεω, θα κερδισουμε σιγουρα.

    Δεν μας αρεσαν οι εκσυγχρονισμενες Αδελαιδες που υπηρετουσαν στο Ναυτικο της Αυστραλιας και ναυπηγηθηκαν το 1992, αλλα μας αρεσουν …τα ακομη παλιωτερα αοπλα περιπολικα της Αμερικανικης Ακτοφυλακης που ναυπηγηθηκαν το 1985.

    Αυτο ειναι το Ελληνικο Π.Ν. στο ετος 2020. ΚATANTIA.

    Το Π.Ν. δυστυχως παει απο το κακο στο χειροτερο, μετα το σκανδαλο με τον εκσυγχρονισμο των P-3B, την μη αποδοχη των Αδελαιδων, και τις εικονες με τους κοιλαραδες αξιωματικους του Π.Ν. που ειναι λες και πινουν ολοκληρα βαρελια μπυρες ολο το 24ωρο προκαλει ντροπη σε ολους τους Ελληνες. Ειναι σοβαρη εικονα αυτη ??

    Λιγη σωματικη δραστηριοτητα δεν εβλαψε ποτε κανεναν.

    Εαν θελουμε πλοια απο το λιμενικο, ας κανουμε εναν μεγαλο διαγωνισμο με χρηματα της ΕΕ και να τα αγορασουμε η ακομη και να τα ναυπηγησουμε στα Ελληνικα ναυπηγεια (π.χ. Νεωριο Συρου). Απο τις ΗΠΑ πρεπει να παρουμε υλικο για πολεμο (ΜLRS, TOMA, φρεγατες) οχι τις μηχανοτρατες της Ακτοφυλακης. Ελεος

  9. Ο Μενέντεζ παίζει να είναι και ποιο δραστήριος και ωφέλιμος για τα εθνικά μας θέματα από ότι ολόκληρο το εδώ πολιτικό προσωπικό.
    https://www.defence-point.gr/news/epistoli-quot-vomva-quot-toy-geroysiasti-menentez-mazepste-tin-toyrkia-xechasate-tis-kyroseis
    Οι «δικοί» μας από τη φάτσα φαίνονται πόσο γλοιώδης είναι ανίκανοι και δουλοπρεπείς.
    https://www.defence-point.gr/news/epistoli-quot-vomva-quot-toy-geroysiasti-menentez-mazepste-tin-toyrkia-xechasate-tis-kyroseis

    Δεν θα μπορούσαμε άραγε με τους Κούρδους να έρθουμε σε μια μυστική συμφωνία στο παρασκήνιο και να βαράμε από κοινού την Τουρκία;
    Θα μπορούσαμε αν υπήρχε πατριωτικό πολιτικό προσωπικό που θα είχαν φροντίσει πρωτίστως να έχουν δημιουργήσει ισχυρές ΕΔ.
    Αλλά από μπούληδες που παίρνουν εντολές από τη Γερμανική πρεσβεία και καριερίστες εκ του ασφαλούς στην πολιτική δεν μπορείς να περιμένεις τέτοια πράγματα.
    Αυτοί εδώ θέλουν εύκολα πράγματα και ησυχία για να μπορούν να λεηλατούν τον πλούτο της χώρας με την παρέα τους και να γεμίζουν τους λογαριασμούς τους.
    Είναι τέτοια η βουλιμία τους που τη συναντάς μόνο σε τριτοκοσμικές χώρες.

  10. Όλα τα σώματα στρατού από αεροπορία έως πεζικό έχουν ανάγκη ακόμα και από τα ποιο απλα πράγματα……από τζιπ,καναδεζες,σφερες, κράνη,περιπολικά ανοικτής θαλάσσης,τορπιλακατους,πειραβλακατους, κανονιοφόρους,πλοία υποστήριξης, φρεγάτες,μεταχειρισμένους κηνιτηρες για chinook,μεταχειρισμένα ανταλλακτικά για το οτιδήποτε made in USA….Ότι είναι χρισημο,,μεταχειρισμένο και σχεδόν τσάμπα θα πρέπει να γλύφετε διότι εμείς απλός δεν έχουμε από αυτά που στους άλλους φενονται δεδομένα…….

  11. Έστω έχεις έναν φίλο τον Χ και του έχεις κάνει (και θα του κάνεις στα επόμενα 10 χρόνια) μια μεγάλη εξυπηρέτηση δωρεάν, ενώ είναι κανονικά πανάκριβη. Δεν του ζητάς κάτι, αλλά ξέρεις ότι σου χρωστάει και κάποια μέρα θα προσφερθεί από μόνος του, δεν είναι κανένας τσίπης και μεταξύ φίλων δεν είναι ωραίο να ζητάς.

    Από την άλλη βλέπεις ένα γείτονα, που είναι και αυτός φίλος με τον Χ, του έχει κάνει την διπλάσια εξυπηρέτηση, αλλά ο Χ του έχει ξηγηθεί τρομερά. Έκανε τα στραβά μάτια σε ένα πραξικόπημα, έκανε τα στραβά μάτια σε λαθρεμπόριο με τους εχθρούς του έθνους του, του έδωσε ένα σκασμό υλικό, του έδωσε ένα τεράστιο μέρος της Συρίας όταν αποσύρθηκε ο ίδιος, καθώς και τους εσωτερικούς του εχθρούς στο πιάτο, του δίνει την μισή Λιβύη κάνοντας τα στραβά μάτια σε έκτρωπα, του δίνει τεχνολογίες που σε εμάς δεν αποδεσμεύει, κάνει τα στραβά μάτια που μπαίνει ο άλλος σπίτι μας, κτλ.

    Οπότε λες και εσύ, εεε εντάξει περίμενα να έρθει ο ίδιος αλλά αφού και ο γείτονας πήγε και ζήτησε ας ζητήσω και εγώ τα μισά, αφού του έκανα την μισή εξυπηρέτηση και είμαι και καλύτερο παιδί. Πας και ο άλλος σου λέει φυσικά κολλητέ, είμαστε στρατηγικοί φίλοι αιώνιοι και είσαι και καλό παιδί γιου νόου, my best fried. Πάρε 8 ψαρόβαρκες που έχω για πέταμα…

    Και εκεί είναι που μένεις κόκκαλο. Γιατί οι άλλοι τα ζητούσαν πριν κάνουν την χάρη, εμείς εκ των υστέρων δεν έχει νόημα… Θα μας δώσουν την αγάπη τους και ψαρόβαρκες…(βασικά μου θυμίζουν τα καίκια στα νησιά που κάνουν τουρ στις παραλίες τους τουρίστες)

    1. Για πηγενε να δεις και πες μου τι έχει προσφέρει η Τουρκία στην Αμερική από οικομικης άποψης ,πηγενε και σύγκρινε το εμπορικό ισοζύγιο των Τούρκων με των Αμερικανών,λογάριασε τα δισεκατομιρια που σπατάλησαν οι Τούρκοι για αμερικανικά οπλα….και πες μου πόσα πληρώσαμε εμείς;ΟΙ ΤΟΎΡΚΟΙ ΕΊΝΑΙ ΚΑΛΗΤΕΡΗ ΣΥΝΕΤΕΡΟΙ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ…και επιδει το ξέρουν οι πολητικοι μας γαύρο ΔΕΙΝΟΥΜΕ γης και ύδωρ πριν προλάβουν να τα δώσουν οι Τούρκοι… ΓΛΥΤΟΝΟΥΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΚΟΛΟΣΣΙΑΊΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΤΡΕΛΕΟΥ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΆΛΑΣΣΑ ΜΑΣ…αλλά και εμείς εάν καταλάβουμε ότι θα χαρηστουν έτσι απλά στους Τούρκους …το ξέρουμε και εμείς το κόλπο με τους Ρώσους που κάνανε και οι Τούρκοι ….πολλές φορές το εφαρμόσαμε σε κρίσιμες στιγμές…..ΑΛΛΑ ΘΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ …ΕΑΝ ΦΩΒΑΣΕ ΟΤΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΘΑ ΣΟΥ ΤΗΝ ΦΕΡΟΥΝ ΤΡΑΒΑ ΣΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΩΡΑΣΕΙΣ ΜΕΓΑΛΑ ΟΠΛΑ….από φρεγάτες , abramms, Bradley,f16,f35,MRLS,αναβαθμηση όλων των patriot, Chinook,….κάνε έναν λογαριασμό 15 δις,πληρώσετε στην 20αιτια και εκεί να δω εάν οι απέναντι θα κάνουν τσαλιμακια στην λίμνη της ελληνικής Μεσογείου ζ….ΟΠΩΣ ΟΙ ΑΙΓΎΠΤΙΟΙ….ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ….ΟΜΩΣ ΟΠΛΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΕΧΟΥΝ….ΔΕΝ ΓΕΙΝΕΤΕ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΗΣΕΙΣ ΑΟΖ,ΝΗΣΙΑ,ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΌΓΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΚΑΚΑΛΑ,ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΟΠΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ….ΜΟΝΟ ΟΙ ΡΟΣΟΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟ …ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΕΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΠΕΙΡΑΝ ΤΑ ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ

      1. Όπως λέω, είναι περίπου 2 φορές καλύτεροι πελάτες από εμάς (παραπάνω δεν είναι, ενώ κανονικά οι Αμερικανοί θα έπρεπε να τους βάλουν κυρώσεις και μόνο για την κλοπή copyright και πατεντών που κάνουν σε αμερικανικά συστήματα και τα εφαρμόζουν στα δικά τους), ωστόσο πήραν 100πλάσια βοήθεια από εμάς…

  12. Το ΛΣ ΕΛΑΚΤ κάποια στιγμή πρέπει να αναβαθμιστεί με τέτοια πλοία. Συνεπώς δεν καταλαβαίνω τον λόγο που δεν ζητά καί αυτό από την USCG τέτοια πλοία.
    Επιπρόσθετα, ο ρόλος του ΛΣ πρέπει να αναβαθμιστεί καί στις παρακολουθήσεις.
    Ακόμη, το τακτικό σύστημα που προκυρηξαν προς αγορά θα πρέπει να το ψάξουν μέσα στο ΠΝ ή έστω να εξασφαλιστεί διαλειτουργικότητα με το ΠΝ για ευνόητους και πολύ σημαντικούς λόγους.
    Το ΛΣ θα αποκτήσει εικόνα που ούτε ονειρεύεται !

  13. Πρέπει και εμείς σαν αναγνώστες να προσγειωθούμε ΄και να εναρμονιστούμε με το όραμα του ΠΝ για το πως θέλει να είναι σε 10 χρόνια.

    Θα παρακαλούσα να πάψουν οι κόντρες για το αν είναι καλύτερα να έχουμε SM2 ή Aster 30, αν είναι καλύτερα RAM και άλλα πυραυλικά CIWS, ή πυροβολικά CIWS, αν είναι καλύτερα να μην έχεις καθόλου CIWS και να έχεις ένα πολύ δυνατό ECM, αν είναι τα καράβια πανάκριβα ή όχι, και αν είναι στέλθ ή όχι.

    Θα αποκτήσουμε τζιτζί βάρκες, οι οποίες
    -λόγω του μικρού μεγέθους έτσι και αλλιώς δεν θα τις πιάνει το ραντάρ, άρα κάποιος τις λέει και στέλθ
    -βάζεις στις αποθήκες και 2-3 stinger/Helfire και λές ότι έχει εγγύς αντιαεροπορική προστασία
    -έχει και σόναρ να πιάνει τόννους, άρα λες και ότι πιάνει και υποβρύχια, άρα είναι και ανθυποβρχιακά (στα 500 μέτρα)
    -άμα του κοτσάρουμε και κανα strella, Spike NLOS (δεν ξέρω αν θα φτάνει το ρανταράκι ως τόσο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις) ή κάτι παρόμοιο, ίσα που το λές και ότι παίρνει και πυραύλους επιφανείας επιφανείας
    -αν το πλήρωμα είναι ΟΥΚάδες ή πεζοναύτες λες ότι είναι και αποβατικό.
    -αν έχει μπόλικα καλάμια ψαρέματος ή δίκτυα, και είναι κανένας από το πλήρωμα μάστορας στο ψάρεμα/μαγείρεμα, μπορούμε να πούμε ότι έχει αυτονομία στην θάλασσα 20 μέρες και ενδιαίτηση για αρκετά άτομα (δεν θα έχουν που να κοιμηθούν)
    -aν πάρουν και κανα δύο drones από γνωστό κατάστημα παιχνιδιών με κανα 100 το ένα (από τα καλά) θα είναι εξοπλισμένο και με drones, και… εδώ σας θέλω…
    -αν βάλουν και wifi θα είναι και ψηφιακή.

    Μια χαρά είμαστε, θα έχουμε την νέα αναβαθμισμένη κλάση του ψηφιακού [email protected] [email protected] (διπλοψηφιακό).

    Την αποδοχή των σκαφών, τιμής ένεκεν να την κάνει όποιος απέρριψε τις Αδελαίδες, καθώς είμαι σίγουρος ότι τις είχαμε απορρίψει γιατί δεν έπιαναν τα ποιοτικά στάνταρ μας (ενώ αυτές οι βάρκες τα πιάνουν).

    Όσο πάει, αυτή η είδηση τελικά μου αρέσει όλο και περισσότερο (γελάμε αλλά να δείτε που θα γυρίσει με ΑΒ και LCS και θα τον παραδεχτούμε στο τέλος)

    1. Οπότε παρακαλώ οι συζητήσεις να προσαρμοστούν στο:

      -αν είναι καλύτερο σαν κύριο πολυβόλο να έχει το G3 ΄κάποιο άλλου διαμετρήματος (και ξεχάστε Millenium και άλλα κουφά που ονειρεύεστε)
      -αν θέλουμε stinger ή υπάρχει φτηνό και καλό άλλο manpad (μου θέλετε και Aster, με έναν Aster ανανεώνουμε όλο τoν στόλο του island class)
      -αν θέλουμε strella, tow, spike ή άλλο για να αντιμετωπίσει άλλο πλοίο (και αφήστε τα Περσεύς NSM, Exocet)
      -ποιο drone σας αρέσει περισσότερο και αν βάλουμε μια πάνινη τέντα στο πίσω μέρος αν μπορούμε να την πούμε hangar για τα drones
      -και ποια εταιρεία έχει καλύτερο σήμα στο wifi μεσοπέλαγα

      1. Αν και χρειάζονται αρκετή μελέτη οι προτάσεις σου εγώ θα επιμείνω λίγο στην πάνινη τέντα. Δεν θα ήταν καλύτερο να είναι δίχτυ. Καταλαβαίνω ότι αυξάνει την κόπωση του προσωπικού αφού θα είναι εκτεθειμένο στον ήλιο αλλά από την άλλη βοηθάει στην απόκρυψη από τα εχθρικά μέσα παρατήρησης. Ποια η γνώμη σου;

      2. Και επίσης, με το δίχτυ θα μπορείς να στοχεύεις τα κοπάδια ψαριών (που θα ανιχνεύει το σόναρ από το Μουστάκα). Οπότε δεν χρειάζεσαι τα καλάμια και αλαφρώνει η βάρκα.

        1. Δεν το είχα σκεφτεί αυτό!
          Άνετα μπορούν να ψαρεύουν κιόλας η θάλασσα κρύβει θησαυρούς μπαρμπούνια σαρδέλες τσιπούρες καλαμάρια χταπόδια.
          Θα είναι και σκάφη ακτοφυλακής αλλά και ψαράδικα.
          Δύο σε ένα.

          1. Και τα καλοκαίρια, θα βάζουμε και τους τουρίστες επάνω, με τις βερμούδες, να τους κάνουμε γύρο στα νησιά και στις ερημικές παραλίες.
            Τρία σε ένα.

      3. Μπορούμε βέβαια να βάλουμε μια ταμπέλα που θα γράφει Arleigh Burke ή Ticonderoga πάνω στα νέα υπερόπλα (σκάφη ακτοφυλακής) που μετά από σκληρή διαπραγμάτευση κατάφερε τελικά ο Μητσοτάκης και οι υπουργοί του και έτσι θα μας φύγει το μεράκι.
        Εξάλλου η επιτυχία ήταν δεδομένη και φάνηκε ξεκάθαρα από την επίσημη επίσκεψη του Μητσοτάκη στην Αμερική όπου στην κοινή συνέντευξη με τον Τράμπ ο Μητσοτάκης είχε το ρόλο του λαμπατέρ.
        Τέλος καλά όλα καλά και μπράβο τους.
        Μεγάλη επιτυχία και πρέπει να το παραδεχθούμε και να τους το πιστώσουμε.
        Για αυτά τα συγκεκριμένα σκάφη ακτοφυλακής είχαν ενδιαφερθεί και άλλες τριτοκοσμικές χώρες αλλά τελικά καταφέραμε να τους τα πάρουμε κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια.
        Τελικά η ικανότητα τους δεν εξαντλείται μόνο στο να διορίζουν την Παναγιωταρέα ως ειδικό σύμβουλο στο υπουργείο πολιτισμού (σκέψου για τι πολιτισμό μιλάμε δηλαδή) αλλά και ειδικό σύμβουλο σε άλλο υπουργείο διπλοθεσίτισα επειδή είναι πολύ εργατική αλλά οι ικανότητες τους φάνηκαν εδώ ξεκάθαρα.
        Μπράβο και πάλι.
        Ρίγη συγκίνησης με διαπερνούν από το μέγεθος τις επιτυχίας.
        Μπράβο Κυριάκο Μητσοτάκη μας.

        1. Είχε μια σκασίλα για έναν πρωθυπουργό απο Ελλάδα ο Τράμπ -που είναι στο φουλ αφοσιώμενος σε προεκλογική καμπάνια- που πήγε να ζητιανέψει για άλλη μια φορά για προστασία και υλικό.

  14. Μήπως έγινε κανα μπέρδεμα στον αριθμό, διάβασα μου φαίνεται 8, ενώ ψάχνουμε να αντικαταστήσουμε 9 S, να ζητήσουν καμιά παραπάνω, εκτός και αν είναι να πάρουν και μια Θεμιστοκλής και κλείσαμε. Και κοροϊδεύαμε ότι με τις ακριβές Μπελάρα δεν θα φτάσουν τα λεφτά για ανανέωση του στόλου, στο πιτς φυτίλι ανανεώθηκε.

  15. Εδώ και ένα χρόνο σχεδόν μας έχουν φλομώσει στο ψέμα περί δεδομένης παραχώρησης δύο Arleigh Burke ή έστω Ticonderoga και τελικά μαθαίνουμε πως ο Γκούφη Παναγιωτόπουλος θα πάει σαν ζητιάνος να ζητήσει σκάφη ακτοφυλακής τελικά!!
    Και για κάποιους αυτό είναι φυσιολογικό!
    Εντάξει το καταλάβαμε πάνω από όλα το κόμμα.
    Και για επικοινωνιακό νέο σανό πασάρουν μια είδηση από τον καλοταισμένο Χατζηνικολάου περί δήθεν αγοράς 8 κορβετών Saar 72 μια ουσιαστικά εμπορική συμφωνία μεταξύ των ναυπηγείων της ONEX με την Ισραηλινή εταιρία.
    Να θυμίσω πως παρόμοια εμπορική συμφωνία συνεργασίας είχε κάνει και ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Ελευσίνας με τη Γαλλική εταιρία των FREMM.
    Τώρα πως γίνεται να την παρουσιάζουν κορβέτα μια ουσιαστικά πυραυλάκατο (σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία) είναι άλλο θέμα.
    Τώρα βολευτείτε με μερικά σκάφη ακτοφυλακής και ξεχάστε AB και Tico ζήτω και μπράβο ο Κούλης πάνω από όλα.
    Το κάνουν κάποιοι «δημοσιογράφοι» που τρώνε με δέκα μασέλες το κάνουν και οι αφελείς κομματικοί νεροκουβαλητές.
    Μέχρι εκεί που φτάνει το μυαλό του καθενός.

  16. Από περιπολικά, ειδικά αυτά που δεν είναι καν ΠΑΘ, βρωμάει ο τόπος και σε προσιτότατες τιμές.
    Είναι απαράδεκτο να βάλουμε νέο τύπο πλοίων που με το που τα πάρουμε θα πρέπει να τα αποσύρουμε.
    Εδώ μιλάμε για εγκλήματα τώρα.
    Δηλαδή, χωρίζει ο γέρος μια 80χρονη, γιατί θέλει …μικρούλα και πάει και μπλέκει με 75χρονη. Ωραία!

    1. Αυτό ακριβώς άσε που τα άλλα τα σαπάκια τα Αυστραλέζικα μπορεί να είχαν και αμίαντο σκορβούτο πανούκλα παρά τρίχα τη γλιτώσαμε.
      Ευτυχώς πήραμε τα σκάφη ακτοφυλακής τα οποία είναι όντως game changer.

  17. Τς τς τς είστε κακοπροαίρετοι και δεν βλέπετε την μεγάλη εικόνα, μονο ένα μήντια μπορεί να την συλλάβει.

    Αναμένω προσεχώς άρθρο γνώμης, τύπου mink out of the fox, το οποίο
    -θα πραγματεύεται γιατί είναι μια σοφή επιλογή με την οποία φτιάχνουμε ναυτικό άμεσα
    -θα εξηγεί γιατί είναι καλύτερα από φρεγάτες και γιατί ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες της χώρας, και
    -αν μαλιστα τα πάρουμε ένα δις, το άρθρο γνώμης θα λέει «αν όμως η κυβέρνηση δίνει ένα δις, μην γκρινιάζετε και βάλτε πλάτες….

  18. Ενα παροπλισμενο ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ !!

    να το χαιρομαστε…..

    Το μονο καλο ειναι πως θα μπορουν να ριχνουν κι κανα διχτυ, στα μεσα του Πελαγους για να πλαισιωνουν τον μισθο τους!

  19. Βασικα αν οι ναυταιοι καιγονται για παρακτια περιπολικα θα μπορουσαν στη θεση των Ναστι-Εστερελ να βαλουν τις Κ/Φ ως μονιμη διασπορα στα νησια.
    ΥΓ: Για τις ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ διαβαζω για υποστηριξη κ/δ, βρε μπας και τις θελουν για Κ/Φ;

  20. Τόσο καιρό αναρρωτιόμουν πού είναι η βυθοκόρος… Είδατε ο Υπουργός χαιρέκακοι που κάποιοι τον αποκαλούν Παλτό! ΑΒ με τα όλα του! Αυτό θα πει Think out of the Box…………….

  21. μην γκρινιαζεται ψυχραιμια στρατηγικη τα island ειναι χρησιμα θα τους βαλουμε lora κ αν δεν βυθυστουν τοτε εχουμε ετοιμο το πυρπολικο,τεραστια μυαλα μας διοικουν στην πολιτικη κ στρατιωτικη ηγεσια χαιρομαι πολυ ελπιζω διαβατηρια να χουμε.

  22. Το Β’ τρίμηνο του 2020 16% ύφεση ανακοίνωσε ο Σταικούρας!
    https://hellasjournal.com/2020/06/terastia-voutia-gia-tin-elliniki-ikonomia-sto-16-i-ifesi-to-v%ce%84-trimino-ektima-o-staikouras/
    Το γραφείο προυπολογισμού της βουλής ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες πως το δημόσιο χρέος έχει ξεπεράσει το 190% και τέλος του χρόνου θα ξεπεράσει και το 200%!!
    Φυσικά και για όλα αυτά υπάρχει σιγή ασυρμάτου από τα εξαγορασμένα κανάλια και από τους μπουκωμένους «δημοσιογράφους».
    Δηλαδή θα γίνουμε η πρώτη χώρα στον κόσμο σε δημόσιο χρέος αφού θα ξεπεράσουμε ακόμα και την Ιαπωνία αν και το δικό της δημόσιο χρέος είναι εσωτερικό και καμία σχέση με εμάς.
    Στην άμυνα τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο και οι κυβερνώντες σαν επαίτες παρακαλάνε για παραχωρήσεις σκαφών ακτοφυλακής από την Αμερική αλλά και τους «συμμάχους» για προστασία!
    Κατά τα άλλα επιβάλλεται να πανηγυρίζουμε με τις τόσες «επιτυχίες» της κυβέρνησης και να μην κάνουμε κριτική.
    Πάνω από όλα το κόμμα και ζήτω και μπράβο στο σωτήρα μας Κυριάκο Μητσοτάκη.
    Προσεχώς θα είμαστε η πρώτη χώρα στον κόσμο με το μεγαλύτερο δημόσιο χρέος.
    Από τις πρώτες χώρες στον κόσμο σε διαφθορά και αναξιοκρατία.
    Από τις πρώτες χώρες όπου η Δικαιοσύνη ανταγωνίζεται επάξια τριτοκοσμικές διεφθαρμένες χώρες.
    Από τις λίγες χώρες που η οικονομία της σέρνεται γιατί το πολιτικό σύστημα έχει ως προτεραιότητα του την επιβίωση τη δική του του κομματικού κράτους του κομματικού στρατού και τα συμφέροντα που υπηρετεί.
    Και από τις λίγες χώρες όπου έχουν μειωμένη κυριαρχία και προσεχώς απλός δορυφόρος της Τουρκίας.
    Για αυτό λοιπόν και για άλλα πολλά ας πανηγυρίσουμε όλοι μαζί για αυτές τις επιτυχίες.

    1. Γραφτά να τα διαβάζουν μερικοί που ονειρεύονται [email protected] στα 3 billions!

      Αλλα ξέχασα θα μας δώσουν οι γάλλοι χρηματοδότηση (που μερικοί νομίζουν πως σημαίνει τζάμπα!!) η πως θα τις πληρώσουμε εκτος δαπανών προϋπολογισμού που γραφουν κάποιοι άλλοι!!

      η θα μας δώσουν οι EL τα κέρδη των κεντρικών τραπεζών από τις επενδύσεις του Σώρρα

      Όσοι από μας είμαστε στο ιδιωτικό τομέα το βλέπουμε :

      Αυτή τη φορα η ζημια έχει γίνει και στο εξωτερικό αφού πελάτες και προμηθευτές είναι υπό καθεστώς μερικής η ολικής διάλυσης

      Στο Δημόσιο οι μισθοί πέφτουν κανονικότατα πάμε η δεν πάμε δουλειά οποτε άνετα μπορεί να συνεχίσουν τις αερολογίες !!!

      1. Αφού η Ελλάδα τα πήγε καλύτερα από ΗΠΑ, ΗΒ, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία και Καναδά (το λένε όλα τα κανάλια εδώ και μήνες + η Π& Δ, το Πρώτο Θέμα και το Capital) γιατί να έχουμε παραπάνω ύφεση από ΗΠΑ, ΗΒ, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία και Καναδά;

          1. Η Ιταλία έκλεισε όλα τα εργοστάσια. Πως θα εξήγαγε η Ελλάδα αν είχε βιομηχανία; Μήπως επειδή κατέβασε το διακόπτη λόγω αδυναμίας ο Κουλης τελικά μας πήρε όλους στο λαιμό του; Η κρίση με πρόσχημα τον κορονοϊό τώρα ξεκινάει. Βγές λίγο στην αγορά και μίλα με επαγγελματίες και θα καταλάβεις τι έρχεται.

  23. Επειδή έχουν μπει μέσα όλα τα μπλε τσουτσεκάκια, προσπαθώντας σαν καλά κομματόσκυλα που είναι να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα για όλο τον εξοπλιστικό σανό που μοιράζεται απλόχερα εδώ και πολλούς μήνες, και για να τελειώνει το θέμα με την παπάτζα των Arleigh Burke, παραθέτω αυτούσιο το κομμάτι από το άρθρο της ΠΤΗΣΗΣ που γράφει για πολιτικές πηγές:

    «Η πληροφορία για το ενδεχόμενο παραχώρησης δυο Arleigh Burke, μαζί και με άλλα συναφή θέματα προήλθε από ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΗΓΗΣ και όχι από τον χώρο του Πολεμικού Ναυτικού, στη διάρκεια ρεπορτάζ για την ανανέωση της συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας Ελλάδας-ΗΠΑ. Είχαμε μάλιστα τότε δεσμευτεί ότι δεν την αποκαλύψουμε, κάτι που τηρήσαμε πιστά έως ότου το θέμα δημοσιοποιήθηκε από συνάδελφο (Newpost 02/11).»

    https://www.ptisidiastima.com/peri-arleigh-burke/

    Γιατί κάποιοι από εμάς ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ που έχουν γραφτεί και ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΜΕ και ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ!

    Εμετικά σιχαμένα προδοτικά κομματόσκυλα. Που συνεχώς υπονομεύεται την Ελλάδα και τον Ελληνισμό για το κόμμα.

  24. Κάτι δεν πάει καλά σε αυτή την χωρα?! Οι Τούρκοι αγοράζουν με ευρωπαϊκά χρήματα από ευρωπαϊκά προγράμματα, σκάφη για την ακτοφυλακή τους και εμείς αναζητουμε ανά την γη, σαπακια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *