Το Πολεμικό Ναυτικό της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε ότι παρόπλισε τρία (3) περιπολικά σκάφη κλάσης «Fearless». Συνολικά η χώρα ναυπήγησε 12 πλοία της συγκεκριμένης κλάσης, εκ των οποίων ένα (1) χάθηκε σε ατύχημα στη θάλασσα το 2003, έξι (6) παροπλίστηκαν το 2018, τρία (3) παροπλίστηκαν πρόσφατα και δύο (2) παραμένουν σε υπηρεσία.

Τα πλοία που παροπλίστηκαν είναι το RSS «Fearless», το οποίο ναυπηγήθηκε το 1995-1996 και εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1996, το RSS «Brave», που ναυπηγήθηκε το 1995-1996 και εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1996 και το RSS «Dauntless», το οποίο ναυπηγήθηκε το 1996-1997 και εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1997.

Η απόσυρση τους σχετίζεται με την αντικατάσταση τους από οκτώ (8) νέα περιπολικά πλοία κλάσης «Independent» (πέντε είναι ήδη σε υπηρεσία). Τα πλοία κλάσης «Fearless» έχουν εκτόπισμα 500 τόνων και φέρου ένα πυροβόλο (1) OTO Melara των 76 χιλιοστών, τέσσερα (4) πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών, τορπίλες A244/S Mod.1 διαμετρήματος 324 χιλιοστών και μέγιστου βεληνεκούς 6 χιλιομέτρων και αντιαεροπορικούς πυραύλους Mistral.

Τα δύο περιπολικά «Asheville» του ΠΝ είναι πλοία 50 ετών και πρέπει να αντικατασταθούν. Τα «Fearless», υπό προϋποθέσεις, θα μπορούσαν να είναι οι αντικαταστάτες τους.

Πρόκειται για πλοία 23 ετών, τα οποία, με την προαίρεση του λογικού οικονομικού κόστους και της καλής τους κατάστασης, θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο αξιολόγησης από το ΠΝ για την αντικατάσταση των δύο (2) περιπολικών τύπου «Asheville» κλάσης «Τόλμη», τα οποία ναυπηγήθηκαν την περίοδο 1968-1969 στις ΗΠΑ και παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα το 1990. Πρόκειται δηλαδή για πλοία ηλικίας 50 ετών περίπου.

Το εκτόπισμα των «Asheville» είναι 265 τόνοι με πλήρη φόρτο, ενώ υπολείπονται, σε σχέση με τα «Fearless» και στον εξοπλισμό καθώς ενσωματώνουν ένα (1) πυροβόλο L-70 των 40 χιλιοστών με σύστημα τροφοδοσίας βλημάτων Breda, ένα (1) ακόμα πυροβόλο ίδιου τύπου και διαμετρήματος χωρίς το σύστημα Breda, δύο (2) πολυβόλα M-2 Browning των 12,7 χιλιοστών και φορητούς εκτοξευτές αντιαεροπορικών βλημάτων πολύ μικρού βεληνεκούς FIM-92 Stinger.

Comments

  1. Σίγουρα έχουν ένα ενδιαφέρον αυτά τα πλοία, αλλα όπως και τα παλαιότερα πλοία της σειράς μάλλον ειναι αδιάφορα για τα επιτελεία. Δεν ξέρω αν είναι επιχειρησιακά ακόμα τα Asheville, αλλα δεν φαίνεται τα προτιμούν…

    Έχουν περί

    1. Νομιζω οτι υπαρχουν καλες περιπτωσεις ωστε να δυναμωσουμε τις Ε.Δ με πολυ χαμηλο κοστος. Αυτα τα πλοια ειναι οτι πρεπει για το Π.Ν κ με καλυτερες δυνατοτητες κ στην μιση ηλικια αυτων που εχουμε.
      Το ιδιο πρεπει να γινει κ με τα ΜΙΡΑΖ 2000-5 …Πρεπει να βρεθουνε 25-30 ωστε με ελαχιστα χρηματα [σε σχεση με καινουργια] να μπορεσουμε να εχουμε δυνατη Π.Α για ακομα 10 χρονια μεχρι να δουμε τι θα γινει με το ΝΜΑ.

      1. Καλά τα λες, αλλα κανενός δεν ιδρώνει το αυτή, και αυτά και τα 2000-5 δεν πρόκειται να ασχοληθεί κανείς.

        Από την μία χρήματα σου λένε δεν υπάρχουν, από την άλλη ευκαιρίες δεν κυνηγάμε, μετά ακούς για Belharra του ενός δισεκατομμυρίου και παίρνεις τα βουνά…

    2. Αλουμινιο, φαιμπεργκλας. Εν ενεργεια ειναι αλλα μπετον αρμε.Οι Αμερικανοι τα ειχαν για ποταμι με 15 ατομα πληρωμα και μεις τα βαλαμε στο Αιγαιο.Οποιος εχει περασει με αυτο το πλοιο το Ικαριο και με 8αρι ειναι πραγματικος ναυτικος.

  2. Ωραία ανέκδοτα….
    πόσο καιρό ακόμα πρέπει να περιμένουν οι συμβάσεις και υπογραφές για τη συντήρηση των μηχανών των ΜΕΚΟ200 που εκκρεμούν από το Σεπτέμβρη του 2017 για το φοβερό ποσό των 13,5 εκ ευρώ? Αλήθεια έχει ερωτηθεί ο νυν και ο πρώην ΥΠΕΘΑ γιατί το εν λόγω σημαντικό πρόγραμμα αναβάλλεται από μήνα σε μήνα δύο χρόνια τώρα;;

    1. Μα δεν τα διάβασες?

      Αυτοί ασχολούνται με τα μεγάλα θέματα όπως η αναδιοργάνωση της εθνοφυλακής (άνω κολοπετεινίτσας….)

  3. Τι μαθαίνεις κανεις!

    Δεν ήξερα πως τα Asheville είναι aκόμα operational!

    Είναι πραγματικά επιχειρησιακά η απλά λέμε πως είναι για να δικαιολογείται η μισθοδοσία των πληρωμάτων?

    Πλέουν?

    Όπως έχω γράψει η αποστολή της επιτήρησης πρέπει να περάσει στο Λιμενικό μαζί με τα παλιότερα πλοία

    Το Ναυτικό θα γλιτώσει τα πληρώματα και τα έξοδα αυτών των αποστολων και το κόστος τους απαιτουμενου εκσυχρονισμού του στόλου

    Για το Λιμενικό μπορεί και πρέπει να αναζητηθεί χρηματοδότηση από ευρωπαϊκή ένωση για την απαραίτητη ανανέωση του στόλου καθώς και νέα ιπτάμενα μέσα και υποδομές επιτήρησης

    Το Λιμενικό πρέπει να βγει από την υπάρχουσα νοοτροπία και να αναλάβει πιο δυναμικό και δραστικό ρολο

    Βεβαια θα ξεβολευθούν αρκετοί αλλα τι να κάνουμε

  4. Γιατι μονο 3 ενω υπαρχουν 11 διαθεσιμες; Τις αγοραζεις ολες λειτουργεις τις 8 και τις αλλες 3 ανταλλακτικα. Βεβαια η προωση τους ειναι waterjet.
    Πιο προχω σεναριο: Τοποθετοντας μια 4αδα SeaMarte-er επανω τους αντικαθιστουμε τις 40χρονες Κομπανταντε.
    Γενικα απο Σιγκαπουρη μπορουμε να αιτηθουμε αρκετο υλικο: Απο τα Endurance για αντικατασταση των Ιασων, τις Victory για αντικατασταση των ΤΠΚ, F-16 blk50, UH-60, CH-47D, AS-332 ακομα και AH-64D. Προσφατα ειχε η εντυπη Π&Δ αφιερωμα στην αεροπορια της.

    1. Δεν χρειάζεται να αγοραστεί νέος τύπος πυραύλου επιφανείας-επιφανείας.
      Επίσης, αυτά τα περιπολικά σκάφη της Σιγκαπούρης, αλλά και τα δικά μας Μαχητής/Πυρπολητής δεν έχουν την απαιτούμενη ταχύτητα για να γίνουν πυραυλάκατοι και να αντικαταστήσουν πυραυλακάτους μας.
      Τα Ιάσων θα τα έχουμε για τουλάχιστον 20 χρόνια ακόμη. Δεν επείγει η αντικατάσταση τους και ούτε πουλάει η Σιγκαπούρη τα Endurance της. (αν τα πουλήσει αυτή μετά τι θα έχει…?)

      1. Πυραυλακατος σημαινει ακατος με πυραυλους, τπκ απο την αλλη, βασει της ελληνικης ναυτικης ορολογιας, ταχυ περιπολικο κρουσης. Αρα οποιδηποτε πλοιο εκτοπισματος μεχρι 600 (ισως και λιγοτερο) τοννων ικανο να φερει πυραυλους θεωρειται πυραυλακατος. Τα αρχικα osprey55 εχουν δυνατοτητα εγκαταστασης χαρπουν. Αν δεν ταιριαζει στο δογμα του ΠΝ να χρησιμοποιηθουν ως τετοια τοτε πασο αν και δεν θα επρεπε να κολλαμε σε ναυτικες ορολογιες.
        Σαφως και δεν προκειται να δουμε στο ΠΝ τις ανωτερω μοναδες απλα σχολιασμο κανουμε, μην μπερδευεσαι.
        Σαφως και προτιμω (φανταζομαι κι εσυ) Endurance ή San Giusto στη θεση των Ιασων σχεδιασης και δογματος Β’ππ.
        Αλλα ειπαμε δεν περνουμε εμεις τις αποφασεις….

        1. To να είναι άκατος και να φέρει πυραύλους δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι πυραυλάκατος.
          Η πυραυλάκατοι πέρα τους πυραύλους έχουν και ένα άλλο κύριο χαρακτηριστικό. Την ταχύτητα.
          Άκατος που ,,πιάνει,, 20-22 κόμβους δεν μπορεί να λέγεται πυραυλάκατος.
          Επίσης κάτι που προφανώς δεν το θυμάσαι λόγω ηλικίας. Παλαιά το Π.Ν στα 2 παράκτια περιπολικά Εsterel-32, τα Στάμου και Αντωνίου είχε 4 πυραύλους επιφανείας SS-12.
          Αλλά αυτά τα σκάφη δεν λέγονταν πυραυλάκατοι αλλά Παράκτια Περιπολικά Κατευθυνόμενων. Άραγε γιατί δεν τα έλεγε πυραυλάκατους αφού είχαν πυραύλους ??
          Για δες καλά τι σου γράφω στην 3η σειρά.
          Επίσης, Τ.Π.Κ σημαίνει ταχύ περιπολικό κατευθυνόμενων και όχι κρούσης.
          Ακόμη, το Π.Ν δεν θέλει L.P.D γιατί είναι μεγάλοι στόχοι για το Αιγαίο και δύσκολα θα επιβιώσουν, ενώ δεν μπορούν ,,να πιάσουν,, ακτή για να ενισχυθεί ένα νησί με άρματα μάχης.
          Δεν είναι τυχαίο που το Π.Ν αγόρασε τότε αρματαγωγά ενώ μεγαλύτερα έφτιαξε πρόσφατα η Τουρκία. (Bayraktar class)
          Επίσης τα τελευταία χρόνια αρματαγωγά σαν τα δικά μας έχουν αποκτήσει και άλλες χώρες όπως π.χ η Ινδία.

  5. Eίναι εξαιρετική περίπτωση για την Ελλάδα.
    Tα Ασεβίλ είναι ακόμη σε υπηρεσία. Όσο να ‘ναι τα ηλικίας 50 και 60 χρονών πλοία του Π.Ν (π.χ το Θέτις, μερικά ρυμουλκά) πρέπει να αποσυρθούν ενώ μετά σειρά θα πρέπει να πάρουν τα 40 χρονών. (ειδικά αυτά που δεν έχουν εκσυγχρονιστεί)

      1. Δεν είναι ενώ από το ΓΕΝ έχει ειπωθεί ότι είναι δύσκολο να αγοραστούν πλοία από ασιατικά ναυτικά. (εννοούν εμμέσως ότι δεν γίνεται)
        Αυτό που γράφω εξαιρετική περίπτωση, είναι με πρακτικά κριτήρια, αλλά λόγω πολιτικών κριτηρίων μην περιμένουμε να δούμε αγορά πλοίων από ,,ξεκάρφωτες,, χώρες όπως η Σιγκαπούρη, Ταιβάν, Ιαπωνία, Νότια Κορέα κ.α που δεν αγοράζουμε ούτε βίδα σε όπλα από αυτές και κάμποσες άλλες ασιατικές κτλ χώρες. (π.χ έχω ασχοληθεί το να αγοράζαμε σερβικά και αργεντίνικα εκπαιδευτικά αεροπλάνα αλλά πήρα απάντηση μέσα από το ΓΕΑ πως δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση)

        Αυτό έχει λογική. (αναφέρομαι για τα σιγκαπουριανά πλοία) Γιατί π.χ όταν γίνεται λόγος για αγορά φρεγατών με απευθείας ανάθεση, που η κάθε μία κομπλέ θα κοστίσει ένα δις ευρώ, ε αναγκαστικά όποιο άλλο πλοίο θα πρέπει να αγοραστεί και αυτό από τους συμμάχους και εταίρους μας. (ΝΑΤΟικές και Ε.Ε χώρες)
        Eπίσης επί ευκαιρίας. Ότι στο παρελθόν έγιναν λάθη σε αγορές όπλων, π.χ δεν έστεκε η αγορά των Zubr και μάλιστα από 2 χώρες, Ρωσία και Ουκρανία, αυτά τα λάθη θα πρέπει να διορθωθούν. Δηλαδή δεν έχουν θέση ρωσικά πολεμικά πλοία στο Π.Ν και θα πρέπει να πάρουν πόδι. (αγοράστηκαν λόγω καλής μίζας) Το ίδιο ισχύει και με άλλα όπλα όπως τα ρωσικά α/α που δεν μπορούν να ενταχθούν στο εθνικό σύστημα αεράμυνας. (το ίδιο πρόβλημα θα έχουν οι τούρκοι με τα S-400) Βέβαια έχουν γίνει κάποια πράγματα αλλά είναι πατέντες επάνω σε άλλες πατέντες…

        1. Ειχα την εντυπωση πως αυτες οι 4 χωρες (οπως και το Ισραηλ) θεωρουνται «δυτικος κοσμος » παρολο που βρισκονται στην Ασια.

          1. Αν έχει εχουν και τέτοια περιθώρια να χάνονται πλοία γιατί είναι και καλά εκτός ΝΑΤΟ, ας μην παραπονιούνται μετά… δεν μας φταίει κανείς, πέρα από το ξερό μας το κεφάλι.

            Το ένα κορεάτικο δεν κάνει, το άλλο από την Σιγκραπούρη είναι εκτός ΝΑΤΟ, το τρίτο από την Αυστραλία δεν ειναι σε καλή κατάσταση… ας μείνουμε με αυτά που έχουμε που ειναι σε «καλύτερη» κατάσταση…

          2. Κοίτα με το δικό σου σκεπτικό ούτε η Χιλή έπρεπε αν πάρει Type-23 πόσο μάλλον να τις αναβαθμίσει, αφού όμως δεν έχει άλλη εναλλακτική να αγοράσει νέα πλοία, κινείται έτσι όμως ώστε να αναβαθμίσει το ναυτικό της, που δεν έχει μάλιστα και τόσο αμυντικά θέματα όπως εμείς.

            Η λογική ότι δεν παίρνω πλοία γιατί είναι εκτός ΝΑΤΟ ή γιατί έχει περάσει η μπογιά τους, ενώ είναι ανώτερα από ότι πλοίο υπάρχει στον στόλο είναι απλά παρανοϊκή. Πέρα ότι ουσιαστικά πολλά υποσυστήματα είναι κοινά, οι χώρες αυτές συνεργάζονται αρμονικά με το ΝΑΤΟ! Συνεπώς δεν είναι καθόλου τυχαίο άλλωστε ότι βρισκόμαστε στα σημερινά χάλια, που θα γίνουν ακόμα μεγαλύτερα προσεχώς.

            Η ιστορία αυτή βεβαια ειναι μια πρόφαση κατά την γνώμη μου, μιας για τα ίδια έγιναν και την περίοδο που το ολλανδικό ναυτικό εκποιούσε τις φρεγάτες Μ. που πάνω-κάτω τα ίδια ακούγαμε. (τι να κάνουμε αυτά τα πλοία θα αγοράσουμε καινούργια και καλύτερα)

            Τώρα γιαννη μου, εμείς οκ δεν καταλαβαίνουμε ούτε τα αυτονόητα… αλλά σοβαρά υπάρχει ένας στα σοβαρά να πει ότι τα Fearless δεν μας κάνουν γιατί είναι εκτός ΝΑΤΟ; ή οι Adelaide είναι λίγες για την περίπτωση μας και ότι χάσαμε το τρένο όταν ο στόλος έχει ηλικιακά πλοία 15 χρόνια μεγαλύτερα;

            Που να το πεις και να μην γελάσουν…

    1. ‘Tα Ασεβίλ…’ !!!

      Τα ποια; LOL Σιγά μην είναι και ασεβή!Άκου Ασεβίλ!

      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg

      Ξυπνοπούλι μου εσυ!

      https://www.google.gr/search?ei=c05pXfSSI8iGrwSqpbnoCQ&q=Asheville&oq=Asheville&gs_l=psy-ab.12..0l2j0i67j0l7.9548.9548..10617…0.4..0.134.134.0j1……0….2j1..gws-wiz…….0i71.G6SQjnv3ozI&ved=0ahUKEwi0mMzKgavkAhVIw4sKHapSDp0Q4dUDCAo

      https://www.youtube.com/watch?v=ejD_4R2L64o

      https://www.youtube.com/watch?v=WABspvCUI0g

      https://www.youtube.com/watch?v=KqwFOau7qq8

  6. https://www.naval-technology.com/projects/fearless/

    Ποιοτικά πλοία, κατάλληλα για τις θάλασσές μας, με μηχανές ίδιες με των ΤΠΚ τ. Ρουσσέν και ισραηλινά Η/Ν συστήματα. Διαθέτουν σόναρ και Α/Υ τορπίλες.
    Μεγάλη ευκαιρία – Γενικά τα συστήματα των ΕΔ της Σιγγαπούρης είναι από τα πιο ποιοτικά που υπάρχουν.

    Η μεγαλύτερη ευκαιρία όμως είναι τα δύο Υ/Β (ΑΙP) τ. Archer που θα αποσύρουν σε 3-4 χρόνια.

  7. Προς Defencereview
    Σχετικά με τον σχολιαστή Ο/Η ΓΙΑΝΝΗΣ 1 30 Αυγούστου 2019 στις 00:53
    Παρακαλώ πολύ να του επισημάνετε ότι εδώ δεν είναι to pentapostagma και το pronews
    H θα γράφει σοβαρά ή να πάρει δρόμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *