Η γαλλική Thales ανακοίνωσε, στις 19 Μαΐου, ότι παρέδωσε το πρώτο ραντάρ Sea Fire, για την πρώτη γαλλική φρεγάτα [email protected] Συνολικά, το Γαλλικό Ναυτικό θα αποκτήσει πέντε Sea Fire, όσες και οι [email protected] που θα ναυπηγήσει. Η ανάπτυξη του ραντάρ ξεκίνησε το 2014. Πρόκειται για ραντάρ τεχνολογίας AESA, το οποίο λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων «S». Το Sea Fire συνδυάζει τέσσερις κεραίες σε σταθερή διάταξη. Κάθε μια μπορεί να ενεργοποιήσει 100 διαφορετικές δέσμες (Beam), κάτι που εξασφαλίζει υψηλό βαθμό ανανέωσης των δεδομένων και εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα της ανίχνευσης στόχων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Sea Fire μπορεί να παρακολουθεί 800 στόχους ταυτόχρονα, εικόνα την οποία μπορεί να μεταδώσει σε άλλα φίλια μέσα ή κλιμάκια διοίκησης, μέσω συστήματος ζεύξης δεδομένων. Το Sea Fire αναπτύχθηκε με τη φιλοσοφία της υποστήριξης μιας ολοκληρωμένης αντίληψης για την αυτοπροστασία του πλοίου, ιδιαίτερα έναντι απειλών όπως βλήματα κατά πλοίων και υπερηχητικών βλημάτων. Όπως αναφέρει η Thales «η ισχύς του ραντάρ βρίσκεται, σε μεγάλο βαθμό, στις επιδόσεις του λογισμού επεξεργασίας δεδομένων. Οι συνεχείς αναβαθμίσεις του λογισμικού το διατηρούν στην αιχμή της τεχνολογίας και των επιδόσεων».

Το μέγιστο βεληνεκές του Sea Fire, σε λειτουργία έρευνας αέρος, είναι της τάξεως των 350 χιλιομέτρων για στόχους επιπέδου βαλλιστικού πυραύλου, αεροσκάφους μεγέθους F-16 και UAV, ενώ το μέγιστο βεληνεκές, σε λειτουργία έρευνας επιφανείας, είναι 80 χιλιόμετρα. Εκτός από τη λειτουργία του ως σύστημα έρευνας αέρος και επιφανείας, το ραντάρ λειτουργεί και ως σύστημα ελέγχου πυρός για τα αντιαεροπορικά βλήματα μεγάλου βεληνεκούς Aster-30. Επίσης λειτουργεί και ως ραντάρ καιρού. Μεγάλη μέριμνα έχει δοθεί και στην ευκολία συντήρησης του, έτσι ώστε το κόστος τους, στον κύκλο ζωής του, να είναι ανταγωνιστικό.

Κάθε μια από τις τέσσερις επιφάνειες αποτελείται από 12 τμήματα και κάθε ένα από τα 12 τμήματα αποτελείται από οκτώ υπό-τμήματα. Κεραία, τμήμα και υπό-τμήμα μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα και γρήγορα, αν παραστεί ανάγκη, ακόμα και εν πλω. Το Sea Fire έχει την ικανότητα να εντοπίζει πολλαπλούς εναέριους στόχους ταυτοχρόνως σε συνεργασία με τα βλήματα ενεργού καθοδήγησης Aster 30. Πρακτικά η ικανότητα αυτή πολλαπλασιάζει την ικανότητα του πλοίου να αντιμετωπίζει επιθέσεις κορεσμού. Μια άλλη σημαντική παράμετρος είναι η ικανότητα του Sea Fire να αποκαλύπτει στόχους με χαμηλό ηλεκτρομαγνητικού ίχνους, απόρροια των νέων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στην κατασκευή των τεσσάρων κεραιών με στοιχεία Tx/Rx κατασκευασμένα από Νιτρίδιο του Γαλλίου.

Comments

      1. Καθε AESA αλλαζει τους λοβους με τα ρευματα καθε στοιχειου σε μιλισεκοντ.

        Ετσι αλλες περιοχες εχπυν μεγαλη αποσταση αποκαλυψης και αλλες μικρες.

        Δεν ειναι ομοιομορφη η καλυψη και πολλοι νομιζουν οτι ειναι. Ετσι χανονται πυραυλοι.

        Δες το στη θεωρια των AESA. Τα AESA κανουν μονο αξονικα.

          1. Αθροίζει όλες τους στόχους σε ας πούμε 0,5 σεκ ανάλογα με τον κατασκευαστή και συνθέτει εικόνα των στόχων. Οπότε ακόμα και αν είχαμε όλες τις περιοχές με το μέγιστο λοβό δηλαδή σε μικροσεκόντ να αλλάζουν τα ρεύματα πάλι λόγω του ότι ο μεγάλος λοβός είναι αξονικά θα είχαμε ένα ραντάρ χωρίς ομοιόμορφη κάλυψη δηλαδή κάποιες τρύπες. Και η μελέτη του κ. Ζηκίδη πάνω στα ραντάρ των F-16 V αποκαλύπτει κάτι τέτοιο.

            Θα έπαιρνα AESA σε 10-15 χρόνια που θα έχει προχωρήσει η τεχνολογία και θα αλλάζουν τα ρεύματα ανά μικρο-σεκοντ και όχι ανά μιλι-σεκόντ.

            Ας πούμε όταν λέει η THALES εμβέλεια 300 χλμ τότε μάλλον εννοεί αξονικά. Η και 500 που έλεγε παλιά.

            Το κόλπο για αεράμυνα περιοχής είναι συμβατικά ραντάρ ψηλά με 4-6 σταθερά πιάτα για να έχεις ομοιόμορφη κάλυψη. Απλώς αξονικά είναι ανίκητα τα AESA. Να τους το πούμε και να τα πάρουμε φθηνότερα αφού βασίζονται σε μηχανική συμβατική τεχνολογία.

          2. @ΓΕΝΙΚΟΣ

            Τα AESA διαμορφώνουν το σχήμα του κεντρικού λοβού, δλδ πόσο ανοιχτός θα είναι (πολύ ανοιχτός – μικρότερο κέρδος δλδ μικρότερη ισχύ ακτινοβολίας στον κύριο άξονα) και την κατεύθυνσή του, αλλάζοντας τις φάσεις των πολλών πομποδεκτών.

            Το ίδιο κάνουν και τα PESA, απλά έχουν έναν ισχυρό πομποδέκτη και η φάση αλλάζει απο πολλούς φασιθέτες (μετατοπιστές φάσης).

            Το κάνουν δεκαετίες τώρα και το κάνουν εξαιρετικά καλά. Σε λίγο καιρό δεν θα βρίσκεις καν ανταλλακτικά για τα παλιού τύπου ραντάρ.

        1. Θα απαντήσω μετά γιατί έχω δουλειά κατάλαβα τι λες και
          εγώ αυτά ξέρω και λέω όχι ακόμα.

          Με απλά λόγια δεν έχουμε την ίδια δέσμη σε όλα τα σημεία
          αλλά 100 δέσμες που αλληλό-εμπλέκονται.
          Ναι υπάρχουν κενά γιατί είναι σαν να έχουμε ενώσει
          100 μικρά ραντάρ πυραύλων.
          Εδώ εννοεί την κίνηση της δέσμης ο φίλος μας που
          αλλού εμπλέκεται η μία με την άλλη και αλλού υπάρχει κενό.

        2. @ ΓΕΝΙΚΟΣ

          –Τα ρανταρ τεχνολογιας AESA μπορουν [κ αυτο ειναι το μεγαλο του πλεονεκτμα] να αλλαζουν την ισχύ ακτινοβολίας ωστε να δυναμωνουν περιοχες που θελουν για να ανακαλυπτουν στοχους μικρης διατομης…
          Στην αρχη κανουν μια ερευνα κ αν ανακαλυψουν κατι μπορουν να κατευθυνουν την δεσμη τους στις περιοχες που θελουν ωστε να ανακαλυψουν δυσκολους στοχους.

          Σκεψου ενα φ-16 με απλο ρανταρ…να θελει να γυρισει την κερεα [δεσμη] του σε μια στροφη με 7-8g….κ ενα αλλο φ-16 με AESA να γυριζει ακαριαια την δεσμη σε κλασματα δευτερολεπτου….ποιο εχει το πλεονεκτημα;;;

          Ενα ακομα πλεονεκτημα ειναι οτι αυτη η αλλαγη της δεσμης γινεται πολυ-πολυ γρηγορα….κ γενικα ολα αυτα στα ρανταρ AESA εχουν αυτο το πλεονεκτημα..

          Επισης ειναι πολυ καλυτερα απο αποψη αξιοπιστιας σε σχεση με τα απλα ρανταρ….Οποτε αυτος που λεει οτι τα απλα ρανταρ ειναι καλυτερα απ τα AESA κατι εχει καταλαβει λαθος η εχει μπερδεψει πολυ αυτα που εχει διαβασει.

  1. Το άρθρο αναφέρει:
    «Το μέγιστο βεληνεκές του Sea Fire, σε λειτουργία έρευνας αέρος, είναι της τάξεως των 350 χιλιομέτρων για στόχους επιπέδου βαλλιστικού πυραύλου, αεροσκάφους μεγέθους F-16 και UAV, ενώ το μέγιστο βεληνεκές, σε λειτουργία έρευνας επιφανείας, είναι 80 χιλιόμετρα»

    Θα μπορούσε κάποιος να μας πει:
    1) Αν βλέπει στα 350 χλμ ένα F-16, στα πόσα χλμ βλέπει πχ τα ιπτάμενα ραντάρ ή αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου και συλλογής πληροφοριών ή τάνκερ της Τουρκίας που είναι μεγάλα?

    2) Η εμβέλεια για σκάφη επιφανείας είναι τέτοια γιατί περιορίζεται από την καμπυλότητα της γης? Δηλαδή ακόμη και αν υπήρχε ένα διαστημικό ραντάρ πάλι στην ίδια απόσταση θα έβλεπε? (για κάποιο λόγο θυμόμουν ότι η καμπυλότητε περιόριζε στα 90-100 χλμ και όχι στα 80).

    3) Αν πιάνει από τα 350 χλμ ένα F-16, ένα F-35 από τα πόσα χλμ τα βλέπει?

    1. Στα 70 χιλιόμετρα βλέπει ένα F-35:! Δεν είναι μόνο θέμα ισχύος είναι
      και θέμα συχνότητας που λειτουργεί.

      Εκεί είναι η μέγιστη εμβέλεια μετά απορρίπτει ότι βλέπει,

      Η καμπυλότητα είναι για τα χαμηλά ύψη.
      Ένας πύραυλος επιφανείας θα τον δει στα 25 χιλιόμετρα και πιο κάτω γιατί
      πετά στα 5 μέτρα.

      Οι 100 διαφορετικές δέσμες αφορούν 100 διαφορετικούς πομπούς ένας σε
      κάθε λοβό με MOSFET.

    2. (1)-(3)

      Η εμβέλεια ανίχνευσης ενός radar είναι ανάλογη τηs τεταρτηs ριζαs του RCS του στόχου

      Υποθέτοντας πως τα 350KM του sf ισχύουν για στόχο όπως ένα καθαρό f16 με RCS=1m2
      τότe

      Αεροσκάφος Εναεριου Ανεφοδιασμού= ? RCS C130 =80M2
      Range = 350 *(80/1)^(1/4) = 1000km
      F35:
      RCS =0.0015 m2
      Range = 350*(0.0015/1)^(1/4) = 69 km

      Καμπυλότητα Γης και εμβέλεια

      Μπορείς να παίξεις με νουμεράκια με την ακόλουθη εφαρμογή:

      https://www.translatorscafe.com/unit-converter/en-US/calculator/radar-horizon/

      1. Υπόψη ότι οι παραπάνω εμβέλειες ΔΕΝ περιλαμβάνουν την επίδραση της καμπυλότητας της Γης
        Το ποσο μακρυά ανιχνεύεται ένας στόχος εξαρτάται και από το ύψος που πετάει
        Επίσης τα rdaar ΔΕΝ βλέπουν πίσω από βουνά και στεριά εξού και οι λεγόμενοι νεκροί τομείς!

  2. Επίσης, αν για τον οποιοδήποτε λόγο αυτό πχ να είναι το κορυφαίο ραντάρ, τι μας απαγορεύει να το βάλουμε σε οποιαδήποτε φρεγάτα και αν πάρουμε, ώστε να σταματήσει και η σύγκριση των ραντάρ που φέρει κάθε φρεγάτα, ώστε να συζητάμε πλέον για τον φορέα (φρεγάτα) και μετά να συζητάμε για το τι είναι καλύτερο σαν όπλο, σαν ραντάρ κτλ αφήνοντας έξω τον φορέα?

    1. Δεν μπαίνουν εύκολα λόγο του τεράστιου ιστού
      σε βάρος και ύψος.
      ΄Πρέπει να το έχεις υπολογίσει όταν σχεδιάζεις το πλοίο.

  3. Καλά όλα αυτά αλλά απο …ιντεροπεραμπίλιτι με τον Μίμη πως πάει?
    Μιλιούνται μεταξύ τους ή είναι τσακωμένοι?

  4. Εμείς είπαμε, δεν θέλουμε ισχυρά ραντάρ γιατί αυτά είναι για… «ελέγχο εναέριας κυκλοφορίας». Ιδίως αν είναι Γαλλικά. Εκτός και αν μιλάμε για κανένα ψυχροπολεμικό δεινόσαυρο Τiconderoga, τότε τα θέλουμε.

  5. Η εμβέλεια τελικά είναι 400 χιλρα
    Αντίστοιχη του seamaster 400 και του NS200.
    Της τρατας είναι 250 μόλις χιλρα και του NS110 ολλανδικής και αγγλικης 280 χιλρα.
    To Seamaster oμως πέρα από τις εμβέλειες είναι και η επόμενη γενιά στα ραντάρ

      1. Και το TRS4D της ίδιας τεχνολογίας με το SF είναι: AESSA- GaN TRMs

        Το TRS3D/4D αυτό είναι καλο για μεγάλα περιπολικά η κορβέτες ενώ εμείς ψάχνουμε για τη νέα μεγάλη μονάδα επιφανειας του στόλου

        Είπαμε το πλοίο δεν είναι φρεγάτα έστω και εάν γράφετε πως προσφέρεται με τους αγαπημένους σου CAMM -ER + quad packed!!

  6. Με την κλάση αυτή έχουμε κάτι ενδιαφέρον, ένα μικρότερο πλοίο που έχει καλύτερο ραντάρ από το μεγαλύτερο και επιπλέον έχει και αντιαεροπορικούς πυραύλους μεγάλης εμβέλειας που το μεγαλύτερο δεν έχει, αναφέρομαι στις έξι ανθυποβρυχιακές fremm (Aquitaine), τι ρόλο θα έχει, υπάρχει εδώ μια τακτική αεράμυνας ala agglais, μια εξωτερική ζώνη αεράμυνας και μια εσωτερική αντιπυραυλική και ανθυποβρυχιακή.
    Το βρετανικό αεροπλανοφόρο θα συνοδεύεται από 4type26 στην εσωτερική ζώνη με ρόλο αντιπυραυλικό και ανθυποβρυχιακό και 4 type 45 στην εξωτερική ζώνη cruiser σε ρόλο destroyer με ρόλο αντιαεροπορικό και αντιπυραυλικό.
    Το γαλλικό ναυτικό φαίνεται ακολουθεί παραλλαγή αυτής της τακτικής, το αεροπλανοφόρο συνοδεύεται από ένα AAW (forbin) στην εσωτερική ζώνη φρεγάτες aquitaine σε ρόλο αντιπυραυλικό και ανθυποβρυχιακό και στην εξωτερική ζώνη FDI διευρύνοντας την αεράμυνα περιοχής.

  7. Είπε η πτήση ότι δεν θέλουμε ραντάρ μεγάλης εμβέλειας όπως και αντίστοιχους πυραύλους γιατί η Γη είναι στρογγυλή και οι άλλοι δεν ξέρουν…..
    Εσείς γιατί μας ανάβετε φωτιές???
    Είπαμε MMSC και ξέρω ψωμί με περιστρεφόμενο ραντάρ…..
    Εμείς ξέρουμε οι άλλοι όχι….
    Μην ξεχάσω το Ρομέο μόνο με αυτές συνεργάζεται τέλεια….

    1. @ Μάνος
      Ξέχασες οτι παίρνει 2 Romeo το κάθε Αλουμίνιο, λέει.
      Μάλλον για να πετάνε εναλλάξ κάνοντας έρευνα, οπότε καλό είναι και το Captas 2!

  8. «Οι Επιτελείς σημειώνουν ότι και οι οκτώ προτάσεις θα περάσουν τη δική τους «ακτινογραφία» για να βγάλουν πόρισμα για κάθε μια ξεχωριστά, από την κορυφαία για το Πολεμικό Ναυτικό μέχρι και την τελευταία φρεγάτα, που δεν πληροί τις προϋποθέσεις για ένταξη της στο Ελληνικό ναυτικό.»

    Μπα, υπάρχει φρεγάτα που δεν πληροί τις προϋποθέσεις για ένταξη της στο ΠΝ; Για να δούμε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *