Στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) βρίσκεται σήμερα η αμερικανική αντιπροσωπεία προκειμένου να παραθέσει την αμερικανική πρόταση στην την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία για το πρόγραμμα των νέων φρεγατών, τον Εκσυγχρονισμό Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των ΜΕΚΟ 200 ΗΝ, της ενδιάμεσης λύσης καθώς και το ζήτημα της ναυπήγησης των πλοίων στη χώρα μας.

Αναλυτικά:

Comments

    1. Στα γεωπολιτικά είναι πολύ σωστός. Στα επιχειρησιακά είναι γ@μ@τ@. Γιατί όλοι ασχολούνται με πράγματα που δεν ξέρουν;
      Σημείωση: αναφέρει εμβέλεια Essm 25 χλμ. την οποία κάποιος του την έδωσε. Και η Φτύση έχει γράψει ότι ο Essm έχει πολύ μικρότερη εμβέλεια από την «επίσημη».

      1. Στο ίδιο site:
        «Δεν είναι μυστικό και γι΄ αυτό δεν πρόκειται δα για κάποια αποκάλυψη: οι προτάσεις που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον των ναυάρχων είναι αυτές των Γάλλων, των Ολλανδών με τις υπόλοιπες να ακολουθούν και τις αμερικανικές φρεγάτες να παραμένουν καθηλωμένες στην τελευταία θέση της λίστας.»
        Άντε να δούμε τι θα γίνει

      2. Ολοι διεθνως αναφερουν 50+ χιλιομετρα εμβελεια (27 ναυτικα μιλια) για τον ESSM.

        Tωρα που η Lockheed Martin προτεινει την HF2 / MMSC με πυραυλους CAMM-ER, ξαφνικα η Πτηση λεει οτι οι ESSM εχουν μικροτερη εμβελεια, ενω οι αδοκιμαστοι υπο αναπτυξη CAMM-ER υποτιθεται εχουν 60+. Μηδεν αξιοπιστια. Οτι τους σφυριζουν τα αφεντικα τους, το γραφουν, και ας τους βριζει το 95% των αναγνωστων τους.

        Μονο που οι CAMM-ER δεν εχουν ολοκληρωσει την φαση αναπτυξης, δεν εχουν δοκιμαστει εκτενως και δεν εχουν χρησιμοποιηθει απο κανεναν, αρα εμεις θα ειμαστε οι Beta testers, τα κοροιδα ως συνηθως που αναλαμβανουν να λυσουν τα προβληματα διαφορων οπλικων συστηματων.

        Οπως και να εχει, η αλουμινοτρατα ειναι το χειροτερο πλοιο διεθνως, δεν ειναι καν φρεγατα και δημιουργει περισσοτερα προβληματα απο οτι λυνει.

        1. @G_F
          Μου χαν απαντήσει σε σχόλιο πως ο CAMM-ER έχει διπλάσια εμβέλεια από τον ESSM !!
          Μετά δεν το επαναλάμβανε !
          Η χαμηλή τιμή εμβέλειας που δίνετε για τον ESSM σε κάποιες πηγες είναι η εμβέλεια του SPARROW!
          Όπως ξεκαθαρίστηκε σε πρόσφατη συζήτηση η λύση των CAMM-ER υπαγορεύεται από τις επιδόσεις των περιστρεφόμενων radar που προσφέρονται (TRS4D,NS100)και σαφώς είναι κατώτερη από τη λύση των ESSM BII με Fixed PaNELS AESAs
          Φθηνότερη και ελαφρύτερη αλλα κατώτερη και όπως γραφεις ο CAMM-ER είναι ακόμα υπό ανάπτυξη

    2. Ο Μάζης καλό θα ήταν στον δημόσιο διάλογο να ασχολείται με αυτά που γνωρίζει.
      Διότι τα οπλικά συστήματα τα γνωρίζει λιγότερο κι απο μας εδώ τους θιασώτες ερασιτέχνες

      Προσωπικά μ’αρέσουν πολύ οι Μπελλάρες αλλά όταν διαβάζω να αναφέρονται ως υπερόπλα….

      1. «Προσωπικά μ’αρέσουν πολύ οι Μπελλάρες αλλά όταν διαβάζω να αναφέρονται ως υπερόπλα…. «

        Αφου ΕΙΝΑΙ, να λεμε ψεματα;;;

        Για δες μια μια επι των σημειων αναλυση με αριθμους κι ικανοτητες, ΟΛΩΝ των υποψηφιων φρεγατων:

        https://www.militaire.gr/wp-content/uploads/2021/05/frigates_mazis_%CE%A3%CF%84%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CC%81%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-2021-05-25-10.09.33.png

  1. ΜΑΚΡΙΆ ΑΠΌ ΤΙΣ ΨΑΡΟΜΑΟΥΝΕΣ ΤΙΣ MMCS ΠΟΥ ΟΥΤΕ ΤΟ ΠΝ ΤΩΝ ΗΠΑ ΔΕΝ ΤΙΣ ΘΈΛΕΙ!! ΔΕΝ ΘΈΛΟΥΜΕ ΣΤΌΧΟΥΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΆΚΤΙΑ ΠΥΡΟΒΟΛΑ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΩΝ!ΑΣΕ ΔΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ, ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΘΡΥΛΙΚΌ » ΑΒΕΡΩΦ»

    1. Mα μας προσφέρουν μαούνες γιατί μας θεωρούν αποικία. Δεν μας σέβονται σαν συμμάχους. Μας θεωρούν επαίτες οπως έλεγε και ο αμερικανός αξιωματούχος.

      1. μπορούμε να τους πούμε την γνωστη δικαιολογία : έβγαλε το δικαστήριο απόφαση για τα αναδρομικά και ο διαγωνισμός αναβάλλεται.

  2. beggars cant be choosers….

    τον αλλο τον μαιντανο το ναυαρχο τι τον κουβαλησανε τσαμπα

    μην πω και σε λαθος υπουργο πηγανε.

    παγιατ απευθειας σε μπουμπουκο επρεπε να παει.

        1. Παλιος. Απο τον καιρο της λασπης. Δεν σχολιαζω συχνα και στην πτυση &λ0κχιντ σχολιαζω με αλλο ονομα γιατι κοπηκα στις εξετασεις. Δεν ελεγα καλα το μαθημα και ήμουν αντιδραστικο στοιχείο
          Τον κουλη ομως δεν ήξερα οτι τον λενε και ετσι. Αληθεια για πιο λογο?

          1. Αν θυμάμαι καλά τον NF, στα αρζαία ελληνικά ο Κυλλός είναι ο μονόχειρας. Κι επειδή προφερόταν και κάπως σαν «κουλλος» εξ ` ού και το μονόχειρας για να περάσει τη λογοκρισία..

        1. Οχι απ το εργο, που ελεγε και ο Ψαλτης «Κουλα ο Κυριακος ή πολυ κολωπαιδο αυτος ο Κυριακος» για να μη μπερδευτης στο γραφω.

  3. Ο Πρέσβης περιγράφει τα υπέρ:
    -Government to Government
    -θα χτιστούν εδώ…
    -θα έρθουν δουλειές
    -θα έχουν την πλέον τεχνολογικά αναβαθμισμένη ναυτική έκδοση…
    κατά το κοινός λεγόμενο…….θα ….πλέουν…..θα έχουν διαστάσεις….
    αντιαεροπορικές, ανθυποβρυχιακές, αντιπλοϊκές ικανότητες, θα έχουν υψηλές ταχύτητες, θα φέρουν οργανικά ελικόπτερα διασυνδεδεμένα με το μητρικό πλοίο,,,…..
    εεε,. τί άλλο θέλετε ιθαγενείς;;; Περιμένω με αγωνία τον Κρίστιαν Μαζανίτη να περιγράφει….

    1. @Giannis

      Ξεχασες να πεις οτι θα κανουν και κυβερνο-άμυνα. Ναι, ακομα και αυτο το εγραψαν οι αθεοφοβοι της Λοκχηντ στην διαφημιστικη ισοσελιδα του «Μίμη».
      Προς τουτο ο server του πλοιου θα εφοδιαδτει με το υπερσυγχρονο λογισμικο Norton Antivirus. Nα τα λεμε ολα, μην αδικησουμε τον Μίμη.

    2. οι ιθαγενείς θα ήθελαν φρεγάτα… Τι να πω, ε΄χει δίκιο ο άνθρωπος, είπε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της πρότασής τους, και επειδή στις επιδόσεις δεν νικάει κανένα πλοί, εεε το άριξε στα άλλα.

      Βέβαια μηδένα προ του τέλους μακάριζε, και αν η πρόταση δεν έχει μέσα MMSC?

    3. Η δήλωση του πρέσβη θυμίζει προξενιό.
      – Είναι ωραία η κοπέλα;
      – Χρυσοχέρα, κάνει πολύ καλούς κεφτέδες.
      – Ναι, αλλά όμορφη είναι;
      – Δίνει και 100 ρίζες ελιές ο πατέρας της.
      – Όμορφη δε μου λες αν είναι.
      – Που κολλάς και εσύ βρε άνθρωπε. Την καλύτερη σου δίνουμε.

  4. Οχ, άσχημα μαντάτα έρχοντε.
    Αν βασιστούμε σε Αμερικανούς, τελειώσαμε.
    Τα πλοία που προσφέρουν, δεν τα θέλουν οι ίδιοι, έχουν ήδη 30 χρόνια σε υπηρεσία και τεράστιο κόστος συντήρησης.
    Δεν αρκεί η ενδιάμεση λύση να είναι τέλεια και η τελική μάπα. Ή το αντίθετο. Αυτό κινδυνεύει να γίνει με ΗΠΑ και Γαλλία.
    Επειδή τις ΜΜΣΖ με τίποτα, πάμε για Ολλανδία, Γαλλία, Ιταλία.
    Αν βλέπαμε τα ενδιάμεσα και νέα πλοία χωριστά και ονειρευόμασταν:
    2 ΑΒ + 4 FDI
    2 ΑΒ + 4 Fremm
    2 Fremm + 4 Fremm
    2 Fremm + 4 FDI
    Να μην βάλω και τις Ολλανδικές γιατί θα γίνει …
    Αυτά πάνω αν και όνειρο δε φτάνουν όμως.
    Κάποτε οι S και Μεκο και οι ΤΠΚ πρέπει να φύγουν.
    Χρειαζόμαστε 15 καινούριες μονάδες επιχειρισιακές μέχρι το 2030. Δίπλα απ’αυτά και μικρότερα πλοία, μη επανδρωμένα κτλ.
    Η ανανέωση του στόλου δε τελειώνει με τα 5 δις και μ’αυτή την αγορά. Το εθνικό πλοίο είναι μονόδρομος.
    Θα πούνε και πολλοί «ε μωρέ, καλύτερα τα λεφτά να πάνε σε επιπλέον ραφάλε, πυροβολικό, κτλ «. Καταλαβαίνω, και εκεί μεγάλες και σημαντικές ανάγκες.
    Αν βγάλει ο Τούρκος τον στόλο του και μπει στις θάλασσές σου, τα πλοία θα στείλεις.

  5. Το έχω ξαναγράψει και η θέση μου είναι γνωστή σε βαθμό γραφικότητας πια. Η μόνη ουσιαστική λύση είναι η γαλλική, ακόμη και τώρα – γιατί του περασμένου Σεπτεμβρίου που μας φάνηκε ακριβή, ήταν η καλύτερη που θα μπορούσαμε να πετύχουμε – και θα πρέπει επιτέλους η κυβέρνηση να κάνει μία ουσιαστική υπέρβαση επί του θέματος. Η επιλογή των γαλλικών, εκτός των άλλων, δείχνε στην Ευρώπη της Γερμανίας, στους ουσαίους και φυσικά στους γείτονες ότι, είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τα σύνορά μας και τα εθνικά μας συμφέροντα ακόμη με πόλεμο ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ. Επιλέγοντας οπλικά συστήματα μέτριας ή κακής αποτελεσματικότητας, όπως αυτά των ουσαίων, δίνουμε λάθος μηνύματα προς τα έξω.
    Ο Θεός να μας φωτίσει και να μας βοηθήσει.

    1. ετσι ακριβως θα ειναι αποφαση που θα στειλει οριστικα μηνυματα.

      κυριοι οι Ελληνες αποφασισαν οτι ειναι διατεθειμενοι ακόμα και για φασαρια

      αλλιως θα πιεζει μετα και η Γερμανια ακόμα την τουρκία.

      μπορεί να στηρίζουν Τουρκία αλλά κανείς δεν θέλει πολέμο.

      ουτε φυσικα οι αμερικανοι θελουν πολεμο εντος νατο θα γελανε ρωσοι κινεζοι για δεκαετιες και το κλιμα θα χαλασει οριστικα εντος συμμαχιας.

      και αμερικανοι θα αλλαξουν σταση με τουρκους μην κανετε μ@λ..ιες γιατί δεν εχουμε ορεξη να ξεφτυλιστει η συμμαχια

      1. Καλά τώρα όχι tragic οι FDI HN. Μην τρελαθούμε τελείως εδώ μέσα. Aster δεν πρόκειται να δεις ούτε στη δευτέρα παρουσία με άλλη πρόταση. Μην αρχίσεις πάλι μπορεί να πάρει το ένα η Αrrowhead , το δείνα η άλλη… Essm ή camm και ns100 ρανταράκι (άντε καλά και spy από την Ισπανική) από τους λοιπούς πλήν Γαλλίας και πολύ σου είναι. Οι FDI είναι συγκριτικά οι καλύτερες με τεράστια διαφορά. Υπάρχει χάσμα. Και έχουν κάνει προτάσεις διόλου ευκαταφρόνητα ναυτικά όχι μπανανίες. Απλά αυτό μπορούν να σου προσφέρουν, αυτό κάνουν. Δεν υπάρχει καμία συνομωσία απλά οι Αμερικάνοι δεν αποδεσμεύουν στρατηγικά όπλα και οι υπόλοιποι προσαρμόζονται αναλόγως.

    2. Πολύ σωστά τα γράφεις και ας γίνεσε 1000+ φορές γραφικός.
      Μακάρι αυτοί που αποφασίζουν και πάνε για υπογραφές, να διαβάζουν αυτά και να τα βάλουν καλά στο μυαλό τους.
      Με πλοία Γερμανών ή Ουεσαίων, δε διεκδικείς το συμφέρον σου, αλλά αυτά των μεγάλων δυνάμεων που «γουστάρουν» Τουρκία. Να το πούμε έτσι όπως είναι. Εκεί βρίσκουν 10πλάσια παραπάνω συμφέροντα απ’ότι σ’εμάς με τα 5τάλαρα.
      Ενώ θα έπρεπε εμείς να είμαστε το αφεντικό στα νερά και τα εδάφη μας, τελικά θα μας πιέσουν να πάμε σε συμβιβασμό, που δεν είναι τίποτε άλλο από υποχώρηση και ήττα.
      Επειδή η Τουρκία παίζει σε πολλά μέτωπα και τα θέλει όλλα, κάτι θα την δώσουν και θα το κόψουν από εμάς.
      Γι’αυτό μόνο Γαλλία (που μας αποδεσμεύουν και όλλα τα όπλα) που βρίσκοντε ήδη στη Κύπρο και σωστά μηνύματα προς όλλους, τους αρέσει δεν τους αρέσει.
      Πρέπει ρε παιδιά επιτέλους, να πάρουμε την μοίρα στα χέρια μας. Δε γίνετε αυτός ο κάποτε μεγάλος Λαός, που δε φοβήθηκε Πέρσες, Οθωμανούς, Ιταλούς και Γερμανούς, σήμερα να έπεσε σε κόμα, να περιμένει από Ευρώπη και USA και να μπαίνουν οι άλλοι και να κάνουν ότι θέλουν. ΔΕ ΓΙ-ΝΕ-ΤΕ !!!
      Γι’αυτό Κυριάκο, Άδωνι και Νικόλαε κτλ. περιμένουμε καλά και Γαλλικά Νέα !!!

      1. @ΓιώργοςΠάτρις
        αν διαβάσεις προσεκτικά ιστορία θα δείς πως φοβήθηκε και παραφοβήθηκε.
        Κι οργανώθηκε και σε αρκετές περιπτώσεις νίκησε.

        Ο φόβος αν δεν σε παραλύει είναι καλό πράγμα.

      2. @ ΓιώργοςΠάτρις

        Συμφωνώ απόλυτα. Η Τουρκία δεν είναι δεδομένη ούτε έχει πρεμούρα μόλις χτυπάνε τα τηλέφωνα, τις κρίσιμες ώρες, να τρέχει σαν καταϊδρωμένη υπηρετριούλα. Γνωρίζει καλά το παιχνίδι του παζαρέματος, ανοίγει πολλά μέτωπα στα οποία για να κλειστούν απαιτεί και την συμμετοχή της στην επίλυσή τους!

        ‘Ετσι καταφέρνει από μέρος του προβλήματος να γίνεται απαραίτητη στην επίλυσή του, Ζητάει πάντα πολλά για να πάρει έστω και λίγα, τα οποία πριν γίνουν θέμα δεν τα δικαιούταν. Απλή στη λογική τακτική που αν μείνει σταθερή από όλες τις κυβερνήσεις φέρνει απτά αποτελέσματα.

        Εμείς πρέπει να γίνουμε αυτό που είμασταν ανέκαθεν και οχι αυτό που με πολύ επιμέλεια έχουν επιμεληθεί εσωτερικοί και εξωτερικοί Σωτήρες : την αποχαύνωση, τον ωχαδερφισμό , το βόλεμα και το κουκούλωμα σε κάθε τι που ταράζει την επίπλαστη ‘ευημερία μας’

  6. βρε παιδια ,δεν τον εχω τον υπουργο αμυνας για τοσο ντιπ που να του περασει απο το μιαλο να υπογραψει για τις mmcs….
    Ελπιζω οτι θα κανει αυτο που θα του πουν τα στελεχει αλλιως θα γινουμε περιγελοι διεθνοςοταν θα ερθει η ωρα να ερθουν σωμα με σωμα με την ΤΟΥΡΚΙΑ…
    Η S ΑΝΤΕΞΕ ΤΗΝ ΕΠΑΚΟΥΜΒΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΥΠΕΡΙΦΑΝΟΥΣ!!!!!!
    H MMCS ΑΠΛΟΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΠΑΤΩ ΠΡΙΝ ΚΑΝΕΙ ΕΠΑΚΟΥΜΒΗΣΗ…..
    ΘΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΒΥΘΗΣΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΠΛΗΡΟΜΑ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΤΡΟΠΗ ΠΟΥ ΘΑ ΝΙΩΘΕΙ !!!!!!!!!!!!!

  7. Εκανε την προσπαθεια του ο θειος, αλλα το ξερει οτι απετυχε με της φρεγατες.
    Ακομα και στη φωτογραφια φαινεται οτι τελειωσαν, τα μουτρα τους το δειχνουν.
    Τους εμεινε τωρα η υπογραφη για τις βασεις, αν συνεχισουν με την ιδια τακτικη
    και εκει να κρατησουν μικρο καλαθι.
    Ο ζητιανος αλλος ειναι θειε Σκρουτζ.

    1. Ακριβώς. Το προσπάθησε πολύ αλλά το έχασε από το Ταμείο επενδύσεων (πρέπει να έπαθαν με τα «ναυπηγεία» μας) και το USN (πρέπει να πρότεινε κάποια Perry) . Τον άδειασαν.

  8. Αν βαλουμε διπλα-διπλα συγκρισημα πλοια (οπλα-αισθητηρες-εκτοπισμα) σε τι παραπανω δηλαδη υπερεχουν οι κυνηγοι λαθρεμπορων απο τις ΜΕΚΟ Α200 και τις SIGMA11515;
    Μη τρελαθουμε κιολλας….

  9. 4xaegis,4xspy-7,16xmk41

    Πάλι η LM μπορεί μια χαρα να τα πάρει. Και θα λεμε και ‘ευχάριστο’ ..

    Αλλά το θέμα είναι ότι από ότι καταλάβαμε SM2 yok.Για αυτό των λόγο νομίζω ότι και μερικοί που υποστήριζαν ολλανδους/Άγγλους και δεν θέλουν με τίποτα FDI μας τα σερβίρουν τώρα για «ενισχυμένες αντι αεροπορικες δυνατότητες» & «αντιμετώπισης κορεσμού» και ότι το ΠΝ δεν ζητάει SM2/Aster30 και άλλες μπαρούφες.

    Και νομίζω ότι εκεί φται και ο εγωισμός.Δεν θέλουν να παραδεχτούν ότι τόσο καιρό πίστευαν ότι δεν θα υπάρχει «κανένα προβλιμα» με τα SM2.

    Εύχομαι να κάνω λάθος.

    Τεσπα

    Άμα θέλουμε λοιπόν εστο «λίγο AAW» πρέπει να πάρουμε γαλλικα μου φαίνετε..

    1. Και ποιός σου είπε ότι οι Αγγλοι δεν δίνουν ASTER?AH140 και με αυτούς αν το θέλουμε ,αφου και αυτοί έχουν ποσοστό παραγωγής μαζί με τους Γάλλους…

      1. Πολύ σωστά. Αν θυμάμαι καλά οι Type 45 έχουν ASTER 30. Δεν ξέρω τι σύστημα διαχείρισης μάχης διαθέτουν αυτές, αλλά αν είναι το TACTICOS τότε ακόμα καλύτερα για την ομοιογένεια του στόλου. Επίσεις, σίγουρα θα μπορούν να πάρουν και CAMM (ER) αντί για ESSM. Φανταστείτε μια IVER HUITFELDT με 32 ASTER-30 και 48 CAMM. Πιθανόν το κόστος των φόρτων θα είναι ακριβότερο από το αντίστοιχο των SM-2/ESSM αλλά λογικά σίγουρα υπάρχει και αυτή η δυνατότητα.

  10. Θα συμφωνήσω απόλυτα με όσους υποστηρίζουν την γαλλική φρεγάτα. Ως νομικός με ειδίκευση στα οικονομικά, τα γαλλικά πλοία είναι αυτά που αντέχει η τσέπη μας, γιατί έχουν την μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, με πλήρως οικολογική λειτουργία, μικρό κόστος συντήρησης και μικρές ανάγκες επάνδρωσης. Δεν είναι σοβαροί να μιλάμε για ολλανδικά πλοία, όταν με την ίδια τεχνολογία η damen φτιάχνει περιπολικά για τους Τούρκους στην Αττάλεια. Ούτε για Αγγλικά, όταν την τεχνολογία των αισθητήρων η bae την έχει δώσει στους Τούρκους για τα δικά τους πλοία. Τα ίδια και χειρότερα για Ιταλούς, Ισπανούς και Γερμανούς. Ενώ οι αμερικανικές φρεγάτες είναι ποιοτικά κατώτερες όλων. Η λογική λοιπόν και όχι το συναίσθημα προτάσσει τις γαλλικές φρεγάτες.

    1. All diesel engines μπαίνουν λογικά σε όλα τα πλοία. Οι IVER HUITFELDT αλλά και οι ABSALON έχουν τέτοιο setting με τις μηχανές τους, με αναφερόμενη αυτονομία τα 9000 ναυτικά μίλια, αλλά και το κόστος χρήσης του πλοίου λογικά θα είναι πολύ μικρό, ειδικά για πλοία 6000tn. Τώρα όσο αφορά τα ηλεκτρονικά, ραντάρ, σόναρ κ.α. λογικά θα μπορούμε να βάλουμε π.χ. Ολλανδικά ή από όπου θέλουμε, δεν είναι απαραίτητο να βάλουμε Βρετανικά ή Γερμανικά. Των Ισπανών από όσο ξέρω (τα ηλεκτρονικά και όχι μόνο) είναι βασικά Αμερικάνικα. Πάντως από την στιγμή που δεν παράγουμε δικά μας θα πρέπει να αγοράσουμε από κάπου. Το πρόβλημα που έχουν για εμένα τα Γαλλικά είναι ότι συνήθως είναι πανάκριβα σε όλα τους (αγορά – συντήρηση – αναβάθμιση – ανταλλακτικά). Γνώμη μου είναι ότι χρειάζονται μεγάλα πλοία (άνω των 5000tn) ειδικά αν θέλουμε να ανοιχτούμε στην μεσόγειο (όπως και οι τούρκοι 7 TF2000 σχεδιάζουν, βέβαια δεν ξέρω αν θα το πετύχουν αλλά πολλές φορές μας εκπλήξαν δυσάρεστα) με πλήρη δυνατότητες ΑΑW (3 στρώματα πυραυλικής αεράμυνας) και με χώρους για μελλοντικές αναβαθμίσεις. Επίσεις, θέλουμε και πολλά πλοία όχι 2 ή 4 μόνο. Αν πάμε σε πολύ ακριβά πλοία όπως η FDI ή η F110 ή G&C mini Arleigh Burke ή paper projects πολύ φοβάμαι ότι δεν θα μπορέσουμε να ανανεώσουμε τον στόλο μας. Προσωπικά προτιμώ τις ΑΗ 140 γιατί είναι μεγάλα πλοία που ήδη έχουν ναυπηγηθεί αλλά και οικονομικά (best value for money αγορά – χρήση) τα αντέχει το πορτοφόλι μάς. Τέλος στην κατάσταση που είναι τα ναυπηγεία μας και δεδομένο ότι πλην Αμερικάνων, κανείς από τους υπόλοιπους δεν ενδιαφέρεται να τα αναλάβει και λόγω της τμηματικής κατασκευής τους, που μπορεί να γίνει και σε μικρά ναυπηγεία, ίσος είναι οι μόνες που μπορούν να ναυπηγηθούν και να παραδοθούν στην ώρα τους, στην Ελλάδα.

    2. Όλοι κατά καιρούς έχουν πωλήσει στους τούρκους όπλα και τεχνολογία συμπεριλαμβανομένων και των Γάλλων. Οι παλαιότερες κορβέτες των τούρκων (όχι η ADA) είναι Γαλλικές και τους δοθήκαν επί προεδρίας Ζακ Σιράκ κάπου την δεκαετία του 90s. Ποιος μας λέει ότι αύριο, αν φύγει ο Μακρόν και έρθει κάποιος άλλος, αν θα συνεχίστει την ίδια πολιτική με την τουρκία ή όχι. Τι θα γίνει αν φύγει ο ερντογκάν και η διάδοχη κατάσταση στην τουρκία, σε ένα πλαίσιο να τα ξαναβρεί με την δύση, αποφασίσει να εξομαλύνει τις σχέσεις της με την Γαλλία. Ξέρουμε πως θα συμπεριφερθεί ο εκάστοτε Γάλλος πρόεδρος. Τι θα γίνει αν τελικά τα βρουν μεταξύ τους, ποια θα είναι σε αυτή την περίπτωση η στάση της Γαλλίας απέναντί μας και τι θα κάνουμε εμείς σε αυτή την περίπτωση;
      Καλοί οι γεωπολιτικοί λόγοι αλλά για εμένα έπονται των επιχειρησιακών. Όλοι οι στρατιωτικοί μας λεν ότι αν γίνει κάτι με τους δίπλα θα είμαστε μόνοι και αυτή είναι η αλήθεια. Προτιμώ να έχω τα σωστά όπλα (πλοία για την συγκεκριμένη περίπτωση) παρά να εξαγοράσω μια ευμετάβλητη και με μικρό χρονικό ορίζοντα εύνοια. Σε περίπτωση που 2 πλοία κριθούν από το ΠΝ ως ισοδύναμα στο επιχειρησιακό κομμάτι τότε άντε να επιλέξω αυτό, με την χώρα του οποίου έχω τις καλύτερες σχέσεις (γεωπολιτικοί λόγοι) σήμερα (αλλά ίσος όχι αύριο).

      1. @ Ανδρέας

        Δεν υπαρχει Μακρον, μονο τα συμφεροντα αυτου που ειναι απο πισω του.
        Προσπαθησε ο θειος να τον ριξει με τα κιτρινα γιλεκα δεν τα καταφερε,
        προσπαθει παλι με τους στρατηγους με τις παντοφλες.
        Τα κοιτασματα στην περιοχη μας και η συνοχη του ΝΑΤΟ,
        ειναι λογος ικανος για να παιχτουν σκληρα παιχνιδια.
        Ο σουλτανος ειναι μπροσταρης και αυτος αλλων,
        δεν ειναι αποκομμενος απο τον θειο και ουτε θα ειναι ποτε.
        Ο θειος εχει συμφερον να παρει τα κοιτασματα της περιοχης μας
        ο σουλτανος, γιατι ετσι θα παρει την μπουκια απο το στομα
        απο αυτον που ειναι πισω απο τον Μακρον.
        Συμφωνια κυριων σε επαναδιαπραγματευση, γιατι ο ενας
        μπαινει στα χωραφια του αλλου.
        Κοντα στον βασιλικο ποτιζεται κι η γλαστρα εμεις,
        μας προσφερει ο Γαλλος τα μεσα να μην περασει
        του σουλτανου, του θειου, της φραου, του ασχημομουρη,
        της αδελφομανας, της Γιαννας της τρυπανατζους.
        Ομως επειδη ειναι φραγκοφονιας ολκης,
        δεν τα χαριζει, εν τη παλαμη και ουτω βοησωμεν,
        Ετσι το ουκ αν λαβοις παρα του μη εχοντος απο μερους μας,
        ηρθαν να το καλυψουν οι κελεμπιες.
        Ο θειος θα αφησει η κομπινα του να γινει αερας κοπανιστος ;
        Οχι. Μας αρχισε το παραμυθι, συνεχιζει το παραμυθι,
        μεχρι να κανει ο απεναντι αυτο που περιμενει απο αυτον.

  11. Θα ήθελα να ρωτήσω τους ειδικούς σε θέματα φρεγατών, αν στις ολλανδικές φρεγάτες θα μπορούσαν να μπουν γαλλικά οπλικά συστήματα όπως naval scalp, aster 15/30 κλπ.
    Θα ήταν μια κίνηση καθαρά Ευρωπαϊκή αποζημιώνοντας τους Ολλανδούς και τους Γάλλους. Δεν νομίζω ο θείος θα αποδεσμεύσει προηγμένα οπλικά συστήματα,αν δεν πάρουμε τις τράτες.

      1. Επιτέλους το όνειρο μου θα γίνει πραγματικότητα θα δω κονσέρβα να πλέει? στο Αιγαίο με κουπιά (λεβέντες μου καντε χώρο να μπουν οι σαρδέλες μέσα). Τα εύσημα μου σε αυτούς που θα υπογραψουν παρακαλούμε να αναρτήσετε τα ονόματα τους

    1. Εγώ θα ήθελα να φανεί αμα αποδεσμευτούν SM-2 και ποιες έκδοσής..

      Και τουλάχιστον να έχουμε μια ξεκάθαρη απάντηση σε αυτό το θέμα.

      Μόνο από εκεί θα φανεί πόσο άλλαξε η στάση τον αμερικανον σε σχέση με μάς.Γιατι μια χαρα τα λόγια περί στρατηγικός σύμμαχος κλπ αλλά ποτέ θα μας το δείξουν;

  12. Θα ήθελα παρακαλώ να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο με το οποίο συμφωνώ. Δεν έχει καμία σημασία το πλοίο. Το ερώτημα ειναι όπως το λέει το άρθρο:
    Δεν φροντίσαμε να λύσουμε τις εκκρεμότητες ούτε στο ένα ούτε στο άλλο ναυπηγείο και τώρα μιλάμε για το τι δουλειές θα πάρουν, χωρίς καν να έχουν περάσει στα χέρια των ιδιοκτητών τους!
    https://www.euro2day.gr/chameleon/article-blog-chameleon/2080038/oi-fregates-ta-nayphgeia-kai-to-karo-ta-ntil-poy-k.html

    1. Κάποιοι φαντασμένοι λένε ότι πρέπει να σταματήσουμε να βάζουμε το κάρο μπροστά από το βόδι και ότι έτσι ίσως ξεκολλήσουμε. Ξερόλες!

  13. Με τα ίδια λεφτά παίρνουμε 4 ΑΑ φρεγάτες Fremm και 2 ανθυποβρυχιακές από τους Ιταλούς με Aster πάνω και να τελειώνουμε…
    Βαρέθηκα όλα τα πλοιαράκια μαζεύτηκαν και μας έχουν κάνει κουδούνια.

    Δηλαδή μιλάμε για το απόλυτο ανέκδοτο, πριν 15 χρόνια το ΠΝ μας είπε ότι θέλει Fremm, μπροστά στις οποίες οι LCS ηταν σαράβαλα, και τώρα που οι Fremm απέδειξαν ότι κατακτούν την υφήλιο σε πωλήσεις, εμείς πάμε για LCS?
    Ποιος ναύαρχος θα πει ότι τότε που θέλαμε Fremm ¨ηταν πριν 15 χρόνια τώρα θέλουμε ένα πιο μοντέρνο πλοίο, την MMSC (θα γελάνε και τα τσιμέντα)
    Δεν παίζει, ελπιζω ο φάκελλος ΄να έχει άλλο πλοίο

    1. Ναι. Μαθαίνουμε ότι δεν θέλουμε 32 κ/β που φτάνουν 120χλμ μακρια και 20 χλμ ψηλά.

      Θέλουμε μόνο 32 κ/β να φτάνουν 30χλμ μακρια και 10χλμ ψηλά.

      Εχουμε αυξανόμενους απειλές σε σύγκριση με 29 χρόνια πριν..Αυτός ο λόγος ..τι δεν καταλάβαμε;;

  14. ΑΝΣ (Ανώτατο Ναυτικό συμβούλιο) 16 σε αριθμό αξιωματικοί..
    Αν τελικά πάρουμε τις MMSC ,η 5η φάλαγγα είναι μπροστά μας..
    Οι πολιτικοί έχουν μια μικρή δικαιολογία ότι δεν ήξεραν..
    Το ΑΝΣ δεν έχει ΚΑΜΙΑ δικαιολογία..
    Η επιλογή MMSC δεν θα περάσει έτσι εύκολα θα υπάρχουν συνέπειες..

  15. ΕΓΩ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΧΩΡΙΣΕ Η ΜΕΣΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ Η ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΛΕΩ…ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΙΣ ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΕ ASTER KΛΠ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ ΟΙ ΟΛΛΑΝΔΙΚΕΣ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕ ΠΥΡΑΥΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΙ ΤΙ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ????

  16. Πάμε για Γαλλική ΚΑΙ Ολλανδική πρόταση, τόσα πλοία χρριαζόμαστε και δεν φτάνουν μόνο 4 κομμάτια.
    Κάποτε πρέπει να φύγουν και οι S, οι Μεκο και οι ΤΠΚ.
    Επιπλέον με την βοήθεια των Αμερικανών σε εθνικό πλοίο και FFG(x).
    Πριν κιτρινήσει ο Άδονις πρέπει να σκεφτούμε ότι αυτά που επρόκειτε να χάσουμε πάνω ή κάτω απ’το τραπέζι, δε μετριώντε ούτε με 10, 20 ή 50 δις. Άσε και τα ψυχολογικά που θα πάθουμε.
    Οι Τούρκοι, οι Αιγύπτιοι ότι κάνουν για τις ΕΔ τους, το κάνουν με φουλ δάνεια, διακρατικές συμφωνείες, ειδικούς φόρους κτλ.
    Τρόποι μπορούν να βρεθούν.
    Καινούρια πλοία είναι μονόδρομος, ώστε να έχουμε χρόνο για το εθνικό πλοίο. Δε βαστάμε ανά 5 χρόνια να συζητάμε για αναβάθμηση και απόσυρση και να γεμίζουμε συνέχεια τις τσέπες των ξένων.

  17. Γιατί κάηκε η ολλανδική προσφορά για τις φρεγάτες
    Βερικιος Γαρ εγγυης
    H Damen εχει ανοιξη δουλειες με φουντες στην τουρκια

    Ένα από αυτά τα σκάφη SAR 1906 που κατασκευάστηκε από την Ολλανδική Damen χρησιμοποιήθηκε στις 28 Μαρτίου 2021 από την τουρκική ακτοφυλακή για να εμβολίσει – δύο φορές – ταχύπλοο της ελληνικής ακτοφυλακής ανατολικά της Λέσβου. Ένα παρόμοιο περιστατικό συνέβη το 2018.

    Το περιστατικό του 2021 είχε εξοργίσει τον Έλληνα ευρωβουλευτή, Εμμανουήλ Φράγκο, ο οποίος δήλωσε ότι ήταν «απαράδεκτο να δοθούν χρήματα από τους Ευρωπαίους φορολογούμενους σε χώρες που απειλούν και παραβιάζουν την κυριαρχία μας και είναι απολύτως παράλογο για αυτό το συμβάν να μην αμφισβητηθεί».

    Πράγματι, σύμφωνα με το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Τουρκίας, οι Κάτω Χώρες είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στην Τουρκία, με άμεσες ξένες επενδύσεις κατά την περίοδο 2002-2019 συνολικού ύψους 24,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι δύο χώρες είναι επίσης στενοί εμπορικοί συνεργάτες: το 2019, ο διμερής όγκος συναλλαγών αγαθών και υπηρεσιών ανήλθε σε 8,965 δισεκατομμύρια δολάρια, με τις τουρκικές εξαγωγές στις Κάτω Χώρες στα 5,762 δισεκατομμύρια δολάρια και τις εισαγωγές στα 3,203 δισεκατομμύρια. Επιπλέον, τον Σεπτέμβριο του 2020, η Ruhsar Pekcan, Υπουργός Εμπορίου της Τουρκίας, δήλωσε μετά από συνάντηση της Τουρκικής-Ολλανδικής Οικονομικής και Εμπορικής Επιτροπής ότι ο στόχος των δύο εταίρων ήταν: «να αυξήσουμε τον διμερή εμπορικό όγκο μας σε 15 δισεκατομμύρια δολάρια από 9 δισεκατομμύρια δολάρια με ισορροπημένο τρόπο».

    https://www.ieidiseis.gr/politiki/item/94449-giati-kaike-i-ollandiki-prosfora-gia-tis-fregates

    1. Αυτό τώρα είναι λόγος για να μην πάρουμε τις Σίγμα;; Ξέρω ένα καλό ναυπηγείο στο Περού που σίγουρα δεν έχει σχέση με τους άπιστους. Να πάρουμε περουβιανή σχεδίαση που τα σπάει.

  18. Ποια ευρωπαϊκή χώρα δεν έχει σχέση με την Τουρκία…;
    Γι’αυτό γράψιμο και τους Ολλανδούς (μια μικρή χώρα με μια λίμνη θάλασσα) και πάμε δυνατά Γαλλία!

    1. Γιατί οι Γάλλοι δεν έχουν εργοστάσια στην Τουρκία; Έχετε ακουστά για Renault, Michelin; Δείτε πόσα δις είναι οι εμπορικές συναλλαγές των 2 χωρών.

      1. Eλα μου ντε, θα χασουμε και τις ολλανδεζες…επειδη οι δικοι μας ταχα προσβληθηκαν, ας κανουν μπιζνες και οι ιδιοι και οχι να πουλανε πατριωτισμο μονο.

      2. Εδώ η Γαλλία το ίδιο της το ΠΝ, έχει πουλήσει κορβέτες στη Τουρκία!
        Αν ψάχνουμε για χώρα που δεν έχει εμπορικές σχέσεις με Τουρκία πρέπει να αποκλείσουμε και εμάς.
        Μόνο από Κύπρο φρεγάτες και ναυπήγηση εκεί για να είμαστε σίγουροι!

  19. Τα πρώτα σχόλια

    Τα πρώτα σχόλια

    Τα πρώτα σχόλια;

    https://www.defence-point.gr/news/pn-fregates-oi-plirofories-gia-tin-loa-ton-ipa-afinoyn
    Τίποτα neo από φθινόπωρο και βλέπουμε!

    Aπαιτούνται αποφάσεις !

    τα γλειψιματακια και χα χα χούχα στους αμερικανους δεν αποδίδουν

    Aμα σε θεωρούν δεδομένο και δοσμένο σιγά μην σε πάρουν στα σοβαρά!!

    1. πρεπει να βγουν οι Γαλλοι να πουν

      4 μπελαρα με 32 αστερ 30 στα 4 δις με οπλα φος απολα οι 3 κατασκευη Ελλαδα.

      η προταση μας ισχυει μέχρι 30 Ιουνη πιο μετα δεν μπορουμε να εγγυηθουμε για τους χρονους παραδοσης 2025 κλπ

      να δουμε ποσα απιδια βαζει ο σακος με τα καραγκιοζακια και τια ακαταμαχητες προτασεις τους.

      αντε ρε Γαλλοι 3 χρονια σας κοροιδευουμε ριξτε εσεις τη φαπα μηπως ξυπνησουμε.

      1. Να πουν ακριβώς το ίδιο και να πουν τιμή 3 δις για όλα μαζί, εκεί να δω ποιος θα τολμήσει να αναβάλλει ή να διαλέξει κάτι άλλο

        1. και θα ειναι και πολυ λογικοι ε.

          κυριοι εμεις εχουμε μια γραμμη παραγωγης σημερα και την δευτερη φρεγατα που ηταν για το ναυτικο μας την προσφεραμε στην χωρα σας στο 2025 νωριτερα απο ολους τους αλλους.

          να περιμενουμε τι θα την κανουμε οποτε θυμιθει ο παγιατ να σας κανει τη φθινοπωρινη του ολοκληρωμενη προταση?

          Γεια σας και καλη τυχη και με τα γεωτρυπανα του ερντι

      2. 3 κατασκευή στην Ελλάδα; Αν δεν θέλουμε να τα πάρουμε το 40′ με διπλάσιο κόστος, καλύτερα όχι.

    2. Δεν πειράζει . Έτσι και αλλιώς δεν θα ειναι η τελευταία αγορά πλοίων απο το ΠΝ .χρειαζόμαστε πολλά, θα ξαναγινουν διαγωνισμοί στο μέλλον … Ας παραγγείλουμε τωρα 4 μεγαλες νεες φρεγατες να μπουμε σε σειρα μαζι με τα μεταχειρισμενα και τις μεκο ,δεν ειναι διαπραγματευσιμο οτι πρεπει να προχωρησουμε χθες .Υπαρχουν εναλλακτικες για τα ναυπηγεια .Η ονεχ περιμένει με F110 .

    3. Ο συγκεκριμένος ιστοχώρος δεν φημίζεται για την αξιοπιστία του καθώς:
      1) Είχε γράψει ότι τα romeo δεν θα έχουν link 16 και μόλις συνειδητοποίησε ότι θα έχουν τελικά link 16 (με συμπληρωματική παραγγελία η οποία είχε δοθεί πολύ πριν γράψουν το αρχικό άρθρο) βγήκε την επόμενη ημέρα και είπε ότι …. δικαιώθηκε καθώς, λόγω του ότι ανέδειξε το ζήτημα «αναγκάστηκαν» οι αρμόδιοι να βάλουν link 16. Μιλάμε για πλήρη παραπληροφόρηση και ανικανότητα παραδοχής του λάθους. Απαράδεκτο!
      2) Πριν την προμήθεια των rafale είχε γράψει ολόκληρο μανιφέστο γιατί δεν είναι προς το συμφέρον μας να τα αγοράσουμε.
      Ο καθένας ας κρίνει…

    4. Το συγκεκριμένο άρθρο πιο πολύ πολιτική και αντιπολιτευτική τοποθέτηση είναι παρά ενημέρωση για τις φρεγάτες!! Για γέλια .

  20. Θέλουμε φρεγάτα με αεράμυνα περιοχής και η Ελληνική ηγεσία έχει ξοδέψει χιλιάδες εργατοώρες για πλοία που τα μεγαλοστελέχη της LM χαρακτηρίζουν Super Corvettes.

    Τα συμπεράσματα δικά μας.

    1. και τους περιμεναμε και 2 μηνες σαν τους μ….ες

      σε 2 μηνες ο σισι κλεινει 4 φρεγατες και σε 6 μηνες αρχιζει παραλλαβη

      ο περιγελος του παγιατ εχουμε γινει μιλαμε εχω σηκωσει πιεση τωρα

  21. Εξ αρχής ήμουν πολύ θετικός για τα γαλλικά πλοία, όταν εμφανίστηκαν οι υπόλοιπες προτάσεις κατέληξα ότι Αγγλικές-Ολλανδικές είναι οι πιο συμφέρουσες.
    Παρακολουθώντας όλα αυτά τα χρόνια την φρεγατιάδα αυτό που συμπέρανα είναι ότι όπως και στο αεροπορικό όπλο, έτσι και στα πλοία οι Αμερικάνοι δεν θα μας αποδεσμεύσουν πυρομαχικά και ραντάρ για αεροπορική υπεροχή.
    Πολλοί ίσως διαφωνήσουν αλλά εγώ ακόμη δεν έχω πεισθεί για το αντίθετο.
    Επίσης οι Αμερικάνοι δεν είναι χαζοί, γνωρίζουν ότι οι του Π.Ν θα κλωτσούσαν με τις αλουμινότρατες αλλά επέμειναν σε αυτές για να μην μπορέσουν οι δικοί μας να πάρουν προβάδισμα τεχνολογικό-επιχειρησιακό ώστε να συνεχίσει η ιστορία των ίσων αποστάσεων και να μην ενοχληθεί η Τουρκία τώρα που προσπαθούν να την επαναφέρουν στο μαντρί.
    Κυρίως όμως θα είμαστε στο έλεος τους εάν θελήσουν να δώσουν κάποιο κομμάτι θάλασσας για να μην το πάω παραπέρα.
    Ο Γάλλος που είναι ευθέως ανταγωνιστικός με τον Τούρκο επειδή ξύπνησε και είδε τι συμβαίνει, κατάλαβε ότι τα συμφέροντα του συμπλέουν με τα δικά μας γι’αυτό και αποδέσμευσε σστερ 30-scalp naval, βεβαίως δεν τα δίνει δωρεάν και βεβαίως δεν τα δίνει από την καλή του την καρδιά γιατί όλα μεταξύ κρατών είναι αποκλειστικά και μόνο συμφέροντα!!
    Οπότε όσα κελιά και να έχουν όλες οι προτάσεις που φέρουν αμερικανικά όπλα, ότι ραντάρ και να έχουν, ότι μέγεθος και να έχουν απλά αν δεν έχουν sm2 για να μπορούν να βγουν αν.μεσόγειο,απλά δεν μας κάνουν.
    Τα πλοία πάνε σε ομάδες οπότε η γαλλιδούλα συνδυαστικά με τα υπόλοιπα θα μπορεί να ανταπεξέλθει.Τι να κάνω μια ομάδα πλοίων που θα μπορεί να αμύνεται όσο έχει αποθέματα πυραύλων όσο πολλοί και να είναι αυτοί,όταν δεν θα μπορεί να ανταποδώσει….θα τρώει φάπες χωρίς να μπορεί να ανταποδώσει.
    Οπότε όλα είναι κύκλος και δυστυχώς ή ευτυχώςξανά γυρνάμε στην αρχή….
    Την διαφορά στα όπλα θα μας την δώσουν οι Γάλλοι και αν την πάρουμε θα πρέπει να βάλουμε το χέρι βαθιά στην τσέπη.
    Αρέσει δεν αρέσει αυτή είναι η αλήθεια όπως την αντιλαμβάνομαι μετά από τόσα χρόνια φρεγατιάδας.
    Ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία και συγνώμη για το μακροσκελές άρθρο.

  22. THE MMSC IS A BS VSL IPV AT ITS BEST
    ON THE OTHER HEAND GIB AND COX PROPOSAL IS AREAL VSL

    NOW G AND COX

    GREECE ASK A LOW COST AB DDG
    FACT THE GIBBS AND COX ARE BILDING THE AB
    AB INVENTORS

    NOW YOU GOT AN HALF SIZE AB

    PERIOD….

    THE BEST SOLUTION AFTER THIAT IS AROWHEAD 140

  23. Η μη-πρόταση των Αμερικανών προσφέρει ανακούφιση. Τους οφείλουμε ένα ευχαριστώ που κάναν τον «λαγό» σε αυτή τη «διαγωνιστική» διαδικασία.

    Γαλλία – Ολλανδία – Βρετανία η τελική τριάδα. Είμαι επιφυλακτικός για το αν θα υπάρξει τελική απόφαση ή αν η ενδιάμεση θα είναι και ημι-μόνιμη…

    1. Κάτι γράφτηκε ότι πάμε για τις 4 Μ σταδιακα (2+2 βελγικές) και 2 κορβέτες 3000 χιλ. τονων.
      Λογικά ολα οι ολλανδοι ( γι αυτο και δινουν και τις Μ δεν θα τις διναν αν δεν ειχαν κερδος) και περνουν και την αναβαθμιση των 4 Μεκο.
      200 εκρια οι 4 Μ+ 400 εκρια οι Μεκο +1 δις?? οι 2 κορβετες σιγμα 3000 φουλ οπλισμενες και με υποστήριξη μας κανουν μολις 1,6 δις (και τα ναρκαλιευτικα τσάμπα)
      Ισως τελικα δεν ειναι και τοσο κακη ιδεα μια τετοια εξέλιξη?
      4 meko up, +4 M + 2 sigma 3000+ 2 S (elli, limnos)pame sto 2030+ kai vlepoyme argotera gia evrokorvetes
      Epipleon Rafale kai scoprene i 214 mesa sti 10etia

      1. @Romeo60
        δεν πιστεύω ότι τώρα θα πάμε για νέα φρεγάτα, είναι θέμα budget και…αναδρομικών κλπ.
        Εκτίμησή μου είναι ότι θα πάμε και για τις 4M με κάτι ψιλομερεμέτια θα φτάσουν 250-300 εκ. από τα 500 που προυπολογιζόταν για την ενδιάμεση λύση. 400 εκ για τις ΜΕΚΟ UP πάμε 800 και μένουμε με 5 S όπου γίνεται μάζεμα phalanx stir σε αυτές και ανταλλακτικά οι υπόλοιπες. Μένουμε με οροφή 13 Φρεγάτες διορθώνουμε την ικανότητα του στόλου άμεσα με περίπου 1 δις και κρατάμε κάβα τα υπόλοιπα 4,5 για
        -νέες φρεγάτες
        -υποβρύχια
        -πυραυλακάτους
        αγοράζουμε χρόνο και κάνουμε πιο σωστό προγραμματισμό στο τί θέλουμε, πώς, πότε, και να φτιάξουμε και τα ναυπηγεία.

  24. Δεν είναι πολύ περίεργο που έχουν περάσει τόσες ώρες και δεν έχει πει κανείς τι έχει μέσα ο φάκελλος?

    Νεκρική σιγή, μόνο κάτι μισόλογα ψελίζουν αλλά δεν ένε ότι έχει Χ και Ψ φρεγάτες και Ω τιμή. Το defence point έχει έναν πολύ ενδιαφέροντα συσχετισμό με το ότι μπορεί να στείλουν δεύτερη πρόταση τον Σεπτέμβριο που συμφωνείται και το θέμα των βάσεων.

    Ορμόμενος από το άρθρο αυτής, σκέφτηκα κι ένα άλλο μακρινό αλλά ποτέ δεν ξέρεις σενάριο.
    Αν πραγματικά τα περιπολικά αξίζουν δύο δις, μας τα πουλάνε 4 και καλά σαν αστρόπλοια, και εμείς τους τα δίνουμε.
    Μετά κρατάνε αυτοί τα δις που αξίζουν τα πλοία, και μας επιστρέφουν τα άλλα 2 δις σαν τίμημα για τις βάσεις και εμείς θα πανηγυρίζουμε τι ακριβά τις νοικιάσαμε στις ΗΠΑ, ενώ στην ουσία μας γυρνάνε τα υπερκέρδη τους. Λες?

    Εκτός και αν ήταν τόσο σοκαριστική και ξαφνικά είχε μέσα ΑΒ και FFGX μαζί και τους κόπηκε η μιλιά, δεν το πιστεύουν από την χαρά τους και θα βγει κάποια μεγάλη ανακοίνωση αύριο να παίζει όλη την εβδομάδα.

  25. Υπάρχει το σενάριο, όπως είπε και συνομιλητής και δημοσιεύτηκε από γνωστή αμυντική ιστοσελίδα,
    οτι πάμε για 4 Μ (2+2) + 4 ΜΕΚΟ UP + 2 Νεότευκτες Kορβέτες για να αγοράσουμε χρόνο και να μείνει
    προϋπολογισμός ελεύθερος για μελλοντικές ναυπηγήσεις Φρεγατών (Constellation?).

    Δεν θα ήταν κακό σενάριο, αλλά για μια χώρα που προγραμματίζει σωστά την κάλυψη των αναγκών της και
    οχι για εμάς που τίποτε δεν είναι μονιμότερο του προσωρινού, ή που αύριο μας τραβάει το αυτί η Γερμανία γιατί
    ξεφύγαμε οικονομικώς λόγω Covid εξαερώνοντας τις αμυντικές δαπάνες που προϋπολογίζαμε για το μέλλον

        1. Πολυ μακρινό σενάριο. Επισης δεν κανει να ξεχνάμε κ τα υποβρυχια.

          Η ζημια έγινε με.την ανακοίνωση για 4 φρεγατες. ΤΕΛΟΣ

          Τωρα ας προσευχόμαστε μερα νυχτα να μην πάρουμε τις τρατες κ να μας ακούσει καποιος εκει πάνω

  26. Ηρεμήστε επιτέλους και βάλτε το μυαλό σας να δουλέψει.
    Κάνετε συνεχώς σχόλια και δεν κάνατε αξιολόγηση όσων ειπώθηκαν.

    Τι έλεγε τελικά η LOR; Κατάλαβε κανείς; Αμφιβάλω.

    Ναι αμφιβάλω γιατί όλοι έχετε σταθεί και έχετε μείνει στα πλοία.
    Για την ταμπακιέρα όμως δεν είδατε τίποτα.
    Θα ακολουθήσει Γεωπολιτική ανάλυση των γεγονότων και των δεδομένων.
    Δεν καταλάβατε πως όλα άλλαξαν τελευταία στιγμή;
    Δεν αξιολογήσατε τι έγινε με τον Ερντογάν την Χαμάς και το Ισραήλ;
    Μακάρι να τολμήσει να υπογράψουν ΑΟΖ και τότε θα του κόψουν τα πόδια.

    1. φιλε ποια αοζ και ποια χαμας τι παραμυθια σας πουλανε

      οι παλαιστινιοι δεν εχουν κρατος αναγνωρισμενο ουτε συνορα και σιγουρα δεν τους εκπροσωπει η χαμας αλλα η παλαιστινιακη αρχη της αντιπαλης φαταχ.

      να δωσω εγω μια χαρτοπετσετα για να αγορασω μια φεραρι πιο σοβαρο σεναριο ειναι.

      να καθορισουμε και εμεις μια αοζ με τους κατοικους του κρονου.

      1. @Δημήτρης Λ
        –Γιατι με την Λιβυη που υπογραψανε ..υπηρχε κρατος;;Η μιση λιβυη υπεγραψε κ η υπολοιπη δεν υπεγραψε.
        -Συμφωνω με τον ==Γεώργιος Δικαίος Μικρός Ήρωας==η κατασταση δεν ειναι ποιο καραβι θα παρεις αλλα τι δουλεια θα κανεις γενικα..

        1. Απαντώ σε όλους σας τι είπε ο Πρέσβης;
          Να περιμένετε τον Σεπτέμβριο για τα ανταλλάγματα για της βάσεις.

          Θέλουν να φάνε τον Ερντογάν δεν θα τα καταφέρουν να το
          κάνουν μέχρι της 25/09/21!

          Να τον δολοφονήσουν πολύ δύσκολο οπότε θα τον φάνε με πραξικόπημα.
          Αν ανακυρήξουν ΑΟΖ με τους Παλαιστίνιους και διώξουν της βάσεις,
          θα μας δώσουν πολλά αν δεν έχουν βγάλει από την μέση τον Ερντογάν.

          Όλα άλλαξαν στο καλύτερο για εμάς δυστυχώς δεν έχουμε έναν
          μάγκα Πρωθυπουργό να το εκμεταλευτεί .

          Οι Αμερικάνοι μπορεί να νομίζουν πως ο επόμενος Τούρκος θα είναι
          καλύτερος από τον Ερντογάν για αυτούς.
          Κάνουν μεγάλο λάθος ακόμα και με πραξικόπημα να τον φάνε θα
          κοιτάζουν τα συμφέροντα της Τουρκίας.
          Δηλαδή να πάρουν μερίδιο από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.
          Τι άλλο έγινε; Η δήλωση Πούτιν θα κόψουμε τα χέρια σε όποιον
          μας απειλήσει. Πότε έγινε αυτό; Όταν μίλησε ο Κίσιγκερ δεν είναι απειλή
          οι Ρώσοι αλλά οι Κινέζοι.

          Να περιμένετε ένα θερμό καλοκαίρι με εντάσεις και επεισόδια.
          ΥΣ επιμένω πως ο Ερντογάν στης 25/09/21 θα είναι ακόμα επάνω.
          Τι θα γίνει από της 26/09/21 και μετά θα τα πούμε αν θα τον έχουν
          φάει με πραξικόπημα οι Τούρκοι Στρατηγοί.

          ΥΣ2 για εμάς μας συμφέρει να είναι επάνω για να μας μπουκώσουν
          με όπλα και ανταλλάγματα οι Αμερικάνοι.

          1. Τι ξέχασα να αναφέρω; Την συνάντηση των δυο στης 16
            Ιουνίου των Μπάιντεν- Πούτιν.
            Ναι για το καλό μας θα γίνει να είσαστε σίγουροι.
            Εκεί θα συμφωνήσουν για την μοιρασία των κοιτασμάτων
            στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο και για την διάλυση της Τουρκίας.

    2. Καλα ναι ,το ΠΝ χρειάζεται δυνατά πλοία χθες ….ειτε ο ερντο αλλαξει ειτε γινει χειρότερος το πραμα εχει φτάσει στο απροχώρητο από καιρο πριν με τους τουρκους .Και χωρις την χαμάς ηταν χαλια η κατάσταση
      .Η δουλεια που αρχισε με τις προσφορες πρέπει να συνεχιστει και να προκύψει νικητης .Πολλοι παρακαλούσαν να μην προχωρησει η δουλεια με τους αμερικανους λογο MMSC. Εισακούστηκαν οι προσευχες τους .Συνεχίζουμε

    3. @ Γεώργιος Δικαίος Μικρός Ήρωας

      Τα μονα ποδια που θα κοψουν θα ειναι τα δικα μας.
      Δεν μας εφτανε η συμφωνια των Πρεσπων, θελουμε και συνεχεια
      για να καταλαβουμε που το παει ο θειος.
      Πανω απο ολα το ΝΑΤΟ και οι εμμονες του, εμεις ας εξαφανιστουμε
      απο τον χαρτη, αρκει να ειναι καλοταισμενοι οι αλλοι με τα κομματια μας.
      Γελαμε με την βλακεια που δερνει τους Αρμενιους και τους Ουκρανους
      στην προσεγγιση τους με τον θειο και εμεις κανουμε χειροτερα.

  27. Δυστυχώς οι Ουσαίοι επιβεβαίωσαν τις χειρότερες προβλέψεις που είχαν γίνει για αυτούς από πολλούς συμπεριλαμβανόμενου και εμού.
    Πετάνε τη μπάλλα στην εξέδρα προσπαθώντας να κερδίσουν χρόνο για να φτιάξουν τις σχέσεις τους με τους απέναντι.
    Μόνο ένα πράγμα έχω να πω.
    Φωνάξτε ΑΥΡΙΟ τους Γάλλους και κλείστε συμφωνία για 4 φρεγάτες ή τους Ιταλούς για 4 FREMM με γαλλικά όπλα.
    ΑΝΗΣΥΧΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ.
    ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΟΥΣΑΙΟΙ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ?
    ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΚΑΤΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ?

  28. https://www.defence-point.gr/news/pn-fregates-oi-plirofories-gia-tin-loa-ton-ipa-afinoyn

    Κοπρίτες αμερικάνοι, μας λένε υπογράψτε τώρα για τις 4 τράτες να τσεπωσει τα λεφτα η ΛΜ και θα δούμε το φθινόπωρο για ενδιάμεση
    η ανταλλάγματα, και ναυπηγεία.
    Μας θεωρουν αποικια ειναι ολαφάνερο.
    Ναι ρε ειμαι αντιαμερικανός.
    Και δε μου φταίνε και τοσο οι αμερικανοί που τη δουλειά τους κάνουν τα συμφέροντα τους ικανοποιουν ειτε οικονομικα ειτε τις γεωπολιτικες ισορροπιες, τα εγχωρια δικα μας πουλημενα σε αυτους παπαγαλακια ειναι που μου προκαλουν εμετο, που τους λιβανίζουν ολη την ωρα, και μας κανουν πλυση εγκεφαλου ποσο καλοι συμμαχοι μας ειναι.

    1. δυστηχως φιλε η χωρα εχει παρκμασει εδω και πολλα χρονια και πραγματικα ειναι σαν μπανανια

      πρωτα χρεωκοπησαμε πολιτικα και μετα οικονομικα

      και μπανανια ηταν οντως παραδειγμα χωρας που μια εταιρια εκανε κουμαντο σε ολα και στο κρατος και οι πολιτικοι προσκυνουσαν

      πιο πανω εγραψα τι πρεπει να κανουν οι Γαλλοι

    2. Όταν είσαι ο μ****ς ο δεδομένος αυτά συμβαίνουν. Αν είχαν @@ εφόσον έχουν ήδη χοντρό πρόβλημα με τους τούρκους, ας τους έλεγαν σας πετάμε έξω από τι βάσεις αν δεν μας δώσετε 2 ΑΒ οπλισμένα και με τα 5δις 4 FFG(X). Μέχρι στιγμής το μόνο που έχουν κάνει είναι να μας καθυστερήσουν με τις μ***ιες τους και τώρα άρχισαν άλλα παραμύθια, για το φθινόπωρο κτλ. Αν είχαμε παραγγείλει πέρσι κορβέτες του χρόνου θα παραλαμβάναμε. Μας δουλεύουν μέσα στα μούτρα μας, μας φτύνουν και εμείς λέμε ότι βρέχει,

  29. Ούτε Kidd,ουτε F-15E,ουτε AB/SM2..ουτε καν F35.

    Η Γαλλία αυτήν την στιγμή είναι ο μόνος προμηθευτής που μας δίνει οτι χρειαζόμαστε.Απλα μέχρι τώρα ζητούσε έξτρα € για αυτο τον λόγο.

    Τώρα όμως είμαστε «στρατηγικά very important» για την Γαλλία.Οτι διλαδι ηταν/ειναι ακομα Η Τουρκία για τους αμερικανούς.

    Ας να το εκμεταλλευτούμε.Rafale,FDI,δορυφόροι,οπλα.

    1. @Άγγελος

      —Η Γαλλια οπως κ οι Αμερικανοι τα συμφεροντα τους κοιτανε.Ξεχνας οτι κ οι Γαλλοι μας αφησανε σχεδον χωρις αεροπλανα ….θελανε 40 εκατ για να εκσυγρονισουν ενα Μ2000 σε Μ2000-5ΜΚ2 χωρις ρανταρ ΑΕΣΑ χωρις λινκ-16 χωρις σκοπευτικο στην κασκα,,,,οταν ενα καινουργιο φ-16 εκανε 50 εκατ…..
      -Τωρα ομως που μας θελουν μας δινουν ραφαλ σε καλη τιμη….το ιδιο κ περισσοτερα κανουν κ οι αμερικανοι….τζαμπα σινουκ….τζαμπα 70 ελικοπτερα….τσαμπα 1100 θωρακισμενα….τσαμπα πληροφοριες….αναβαθμιση φ-16 σε καλες τιμες κλπ….
      Ολα αυτα τα κανουν οχι επειδη μας αγαπανε αλλα επειδη εχουν συμφερον…Οποτε μην τρελενεσαι με την Γαλλια ουτε με κανεναν.

      1. Μα ακριβος αυτο λέω.

        Τώρα που μας χριαζοντε μας τα δίνουν όλα οχι σε «καλή» αλλα σε λογική τουλάχιστον τιμή.

        Αλλά αυτο:Μας δίνουν ολλα!Εκτός ASMP..

        Την ίδια στιγμή δεν ξέρουμε 100% τι γίνετε με τα SM-2.Το 2021.Διλαδι μιλαμε για τθα τελεφταιες έκδοσις του SM2 πριν κλήση Η παραγωγή!

  30. Πιστεύω ότι αν επιλέξουμε οτιδήποτε άλλο μη γαλλικό, θα βρεθούμε να μην έχουμε πυραύλους αλλά και ανταλλακτικά, καθώς όλα είναι απο τους Ουσαίους.
    Βρε τι μασκαραλίκια είναι αυτά ?
    Αυτή είναι η ακαταμάχητη πρόταση ?
    Δηλαδή μας έχουν χειρότερους από υποανάπτυκτους ιθαγενείς.
    Μας έχουν για ζητιάνους επίσημα και με τη βούλα του κράτους.
    Μου αρέσει που περίμεναν και ΑΒ.
    Δεν μπορώ να το χωνέψω.
    Ο καραγκιόζης που μας είπε ζητιάνους εξέφραζε επίσημη άποψη !!!

    1. Συμφωνώ, ο αφοπλισμός μας μάλλον βολεύει πολλούς γιατί θα μπορούν να παζαρέψουν τα κομμάτια μας. Πλέον διαφαίνεται ότι μόνο οι Γάλλοι μπορούν να αναλάβουν τον σοβαρό επανεξοπλισμό μας!

  31. Σχετικα με τις φρεγατες και τα ναυπηγεια, η δικη μου εντυπωση ειναι οτι τα εκαναν θαλασσα.

    Προσπαθησαν να κανουν τον Ξενοκωστα να παρει ολα τα ναυπηγεια της χωρας, νομιζωντας οτι με αυτον τον τροπο θα επιλυθει το προβλημα. Παρακαλουσαν τον Ταβουλαρη τοσο καιρο να μεταβιβασει τις μετοχες του στον Ξενοκωστα. Στον διαγωνισμο για τον Σκαραμαγκα νομιζαν οτι θα το παρει ο Ξενοκωστας, ο οποιος εκανε προσφαρα 1 εκατομμυριο ευρω, και ο Πριοβολος εκανε προσφορα 15 φορες καλυτερα, αλλα ακυρωσαν τον διαγωνισμο. Προκειται για γελοιοτητες.

    Οι λυσεις ειναι απλες.

    1) Πωληση των ναυπηγειων Σκαραμαγκα στον πλειοδοτη, δηλαδη τον Πριοβολο. Παντως δεν θα εκπλαγω εαν δουμε προσφορα μικροτερη απο τα 15 εκατομμυρια στον επαναλληπτικο διαγωνισμο. Αντι για 4 φρεγατες ας ναυπηγηθουν 4+4 φθηνες φρεγατες οπως Arrowhead-140 η Sigma με οριζοντα 10-12 ετων.

    2) Εκκαθαριση του ναυπηγειου Ελευσινας απο τους σημερινους μετοχους, αναδιαρθρωση χρεους απο τα δικαστηρια και πωληση σε νεο επενδυτη. Τι δουλεια εχει ο Ταβουλαρης, η AXIS κτλ με τα ναυπηγεια, το ναυπηγειο εχει χρεοκοπησει, οι μετοχες θα πρεπει να διαγραφουν και να αναλαβουν την εταιρια οι πιστωτες (δηλαδη οι τραπεζες και το δημοσιο). Η χρεοκοπια και η αναδιαρθρωση χρεους απο τα δικαστηρια ΔΕΝ ειναι κρατικη ενισχυση, καθως απλα αυτοι που εχουν το χρεος, ουσιαστικα γινονται οι μετοχοι και ιδιοκτητες των ναυπηγειων. Προκειται για συναλλαγη debt for equity που ειναι συνηθισμενη πρακτικη σε τετοιες περιπτωσεις.

    1. Πες και το όνομα του ενορχήστρωτη όλων αυτών, και της τελικής σαλάτας που κατέληξαν.
      Μπουμπούκος ο γίγαντας της ανάπτυξης.
      Μας ανακοίνωσε πριν μήνες ότι. Θα πάρουμε αμερικανικές φρεγάτες χωρίς να ρωτήσει το ναυτικό.
      Ακόμα τον έχουν και υπουργό και αντιπρόεδρο της κυβέρνησης.

      1. @ CK

        Εγω παντως δεν βλεπω κανενα θεμα με τα ναυπηγεια Σκαραμαγκα. Επενδυτης υπαρχει, εκανε προσφορα και τα ναυπηγεια Σκαραμαγκα ΔΕΝ εχουν χρεη. Εχει γινει ηδη εκκαθαριση.

        Αυτο που ειναι εμφανες ειναι οτι ηθελαν συμφωνια πακετο οπου η ΟΝΕΧ θα επαιρνε ΟΛΑ τα ναυπηγεια. Αλλα φυσικα αυτο δεν μπορει να γινει στην περιπτωση των ναυπηγειων Ελευσινας επειδη υπαρχουν χρεη και υπαρχουν και μετοχοι. Δεν ειναι δυνατον μια εταιρια να αναλαβει χρεη 400 εκατομμυριων ευρω, αυτα ειναι αστεια πραγματα.

        Ειναι σαν να σου πουλαει καποιος αυτοκινητο των 5 χιλιαδων ευρω που να το βαραινει χρεος 100 χιλιαδων ευρω. Ειναι ποτε δυνατον καποιος να αγορασει αυτο το αυτοκινητο? Φυσικα και οχι. Πρωτα γινεται κουρεμα και αναγνωριση της ζημιας των πιστωτων, δηλαδη της τραπεζας και μετα γινεται η πωληση του αυτοκινητου. Μαλλον δεν θελουν να αναγνωρισουν τη ζημια στις τραπεζες καθως θα χρειαστουν αυξηση μετοχικου κεφαλαιου (ανακεφαλαιοποιηση) και προσπαθουν να το σπρωξουν προς τα πισω.

        Πρεπει να γινει εκκαθαριση, και να διαγραφουν οι σημερινοι μετοχοι. Οι τραπεζες και το δημοσιο παιρνουν το ναυπηγειο, κανουν κουρεμα χρεους αναγκαστικα, καθως προκειται για ζημια και κατοπιν να κανουν διαγωνισμο για να αποδοθει το ναυπηγειο σε νεο ιδιοκτητη. Δεν προκειται για τεχνολογια warp drive, αλλα για απλη πτωχευτικη διαδικασια οπως γινεται σε ολο τον πλανητη.

    2. οἱ φρεγάτες εἶναι γιά ναυμαχίες, ἐάν δέν γίνεται χρειάζεται στόλος 500 τουλάχιστον f16 γιά νά μποροῦν νά πᾶνε ὁπουδήποτε ἀλλοιῶς μέ τους σημερινούς «home made» πυραύλους θά δοῦν πάτο!
      ἔτσι καλύτερα νά τίς φτιάχνωμε ἐμεῖς

  32. ειναι προφανες οτι οι ανθρωποι δουλευουν για τους τουρκους ….ειναι προφανες οτι ειναι πισω απο το delay για τα ναυπηγεια πριν μερικους μηνες ειναι αυτοι , ειναι προφανες οτι δουλευουν κατα τις ελλαδος ….σκοπος τους ειναι να καει και το προτζεκτ με τους γαλλους ..συνολικα ..και μιλαω και για την ευρωκορβετα οπου ειναι η κυρια ελπιδα για τα ναυπηγεια και συνολικα για την αμυντικη βιομηχανια δημοσια και ιδιωτικη …με οποιο κοστος (ποιο κοστος δηλαδη οποιο και να ειναι εμεις θα πρεπει να το πληρωσουμε ) μα κρατησουν ευχαριστημενο τον σουλτανο …αισχος και ντροπη για την καταντια στο προτεκτορατο με τα ανδεικελα τους ……

  33. 2 ολλανδιικες κορβετες ειναι τραγικο ας ειναι τουλαχιστον 4-5 και δεσμευση απο τωρα των φρεγατων που θα αντικαταστησουν αυτο ναι να πω οτι εξασφαλιζει ενα μελλον στο ναυτικο.

    παντως ολα αυτα καλο ειναι να τα κρινουμε ξεκινωντας απο την αρχη συνολικα ολη την εικόνα

    θελει η Ελλαδα 2 φρεγατες τουμπανο απο Γαλλια με αστερ και σκαλπ και απολα ακριβες? ακριβες θα πω εγω .

    αλλα τις θελει σοβαρα συζηταει ειναι κοντα.

    μετα θελει η Ελλαδα 4 φρεγατες και παλι πρωτοι οι Γαλλοι με αστερ 30 κλπ

    σκανε οι αμερικανοι με τις τρατες και γελαει ο ντουνιας

    σκανε μετα αγγλοι ολλανδοι και το πραγμα απο ξεκαθαρο περιπλεκεται.

    μπαινει μεσα ενδιαμεση αναβαθμιση ναυπηγεια χαμος και καθε μερα παγιατ παγιατ παγιατ.

    και τωρα ακουμε και 2 κορβετες και Μ και βλεπουμε απο φθινοπωρο.

    μηπως ολα γιναν για να ειναι παντα η ΕΛΛΑΔΑ beggar?

    και οπως μαρεσει θα το παω αναποδα.

    κυριε Ακαρ η Ελλαδα πριν δυο χρονια ειναι ετοιμη να παρει 2 μπελαρα με στερ σκαλπ κλπ

    και καταληγει με 2 κορβετες και τις Μ ……….

    μισο λεπτο να ανοιξουμε τη σαμπανια στην Αγκυρα.

    1. Ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί τίποτα !!!

      Μια είδηση βγήκε πως ενδιαφερόμαστε για τις M ,πέταξε και ο άλλος πριν πως θα διαχωριστεί η ενδιάμεση λύση και να το επικοινωνιακό ταρατατζουμ !!!!

      Τι πάει να κρυφτεί ??

      Το ότι οι αμερικανοι στρατηγικοί μας σύμμαχοι ήρθαν με AΔΕΙΑ(?) χερια για την ενδιάμεση??

      Η τα σαπάκια που δίνουν οι Γάλλοι??

      Γενικός το πρόγραμμα εξελίσσεται σε τραγέλαφο !!

      Το Ναυτικό θα κάνει μια γενικόλογη εισήγηση με τα μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα της κάθε λύσης και θα πετάξει το μπαλάκι στους πολιτικούς

      Και δεν νομίζω να εκπλαγούμε εάν αυτοί με τη σειρά τους το αναβάλουνε για φθινόπωρο και…. βλέπουμε

      Καλοκαιριάτικα ποιος τρέχει να καταρτίσει συμβάσεις ??

      Η Ελληνοαμερικανική αμυντική συμφωνία πάει επίσης για αργότερα!!

      Και καλο καλοκαίρι δηλαδή με τον Σουλτάνο να αρχίσει γεωτρήσεις έξω από τη Κρήτη!!

      1. @ CK

        Αν ο κοντος ηθελε να σπασει πλακα, επρεπε να πιστοποιησει σε υποβρυχιο
        του τορπιλες ομοιες με τις δικες μας και οταν ερθουν οι Τουρκοι με τρυπανι
        σε εμας να το στειλει στο πατο.
        Τι νατοικη συνοχη θα εμενε μετα κανενας δεν ξερει.

    2. @ Δημήτρης Λ

      Μην δενεις κομπο οτι θα παρουμε τις Μ.
      Αυτοι μας ζητησαν 140 εκατομμυρια, εμεις δινουμε 100.
      Μπορει να τις παρουν οι Χιλιανοι και να μας ευχαριστησουν αλλη μια φορα,
      λεγοντας μας οτι αφου θα ξεκινησουν να φτιαχνουν δικες τους,
      την επομενη φορα θα ειμαστε πιο τυχεροι.

      1. έχεις δίκιο, κανονικά πρέπει να πάρουμε τις Μ όλες! και των Χιλιανών !

        καινούριες Φρεγάτες μόνο εαν φέρουν Aster 30 … αλλιώς ASTER 30-SAMP/T στα νησιά.

  34. Φίλε άνοιξα το λίνκ και τα πήρα βραδιάτικα.
    Μιλάμε εδώ και μήνες, χρόνια για καινούρια πλοία, οι Αμερικανοί ξέρουν ακριβώς τί χρειαζόμαστε, μας χτυπάνε τις πλάτες σαν φιλαράκια, συνασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις στο φουλ, δίνουμε λιμάνια και βάσεις, εξαιρετικοί «σύμμαχοι» και μετά έρχοντε με τέτοια πρόταση ντροπή. Ενώ καιγόμαστε μας λένε περιμένετε μέχρι Σεπτέμβριο; Ο Παϊατ μας δουλεύει;
    Αυτά συμβαίνουν όταν γίνεσε το κουταβάκι του Τζο και της Αγκέλας κσι είσαι δεδομένος.
    Όποιος δε μας πέρνει σοβαρά, δε πέρνει και φράγκο.
    Εύχομαι εκεί στη κυβέρνηση να υπάρχει έστω ένας ΕΛΛΗΝΑΣ με τσίπα και κότσια.

    1. Πάντως αυτό το έλεγα σαν καλή ιδέα εξαρχής.

      Αν οι ΗΠΑ μπορούν να μας προτεινουν FFGX με 800 εκατ την μία, τότε αξίζει να περιμένουμε μερικούς μήνες, αρκεί να δεσμευτούν από τώρα.

      Παίρνουμε άμεσα την ενδιάμεση λύση και ζητάμε να χτιστούν άμεσα 4 FFGX είτε στην Ιταλία είτε εδώ

  35. Νομίζω πως είναι ματαιοπονία να θέλουμε να φτιαχτούν οι φρεγάτες στην Ελλάδα. Κοροϊδευόμαστε και κοροϊδεύουμε και τις ξένες εταιρίες. Για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση με τα ναυπηγεία, να γίνουν οι επενδύσεις που χρειάζονται κλπ θα περάσουν 3-4 χρόνια..

    – Πώληση ναυπηγείων στον πλειοδότη
    – 4 φρεγάτες ναυπήγησης εξωτερικού με βιομηχανικές επιστροφές σε υποσυστήματα (των πλοίων ή άλλου είδους)
    – Παραγγελία στο νέο ναυπηγείο για 6 κορβέτες PESCO (όπου προφανώς θα πρέπει να συνεργαστεί με ξένο ναυπηγείο, κι ίσως εδώ να μπορεί να υπάρξει μία πρόνοια απ το πρόγραμμα των φρεγατών)

  36. Λοιπόν, είναι όλοι γατάκια, θα σας pω εγώ πως χτίζουν ένα ναυτικό με 4-5 δις που είναι ο προϋπολογισμός του προγράμματος της Ελλάδας:
    -3 Fremm σύνολο 2 δις
    -4 Gowind σύνολο 1,5 δις
    -3 ΜΕΚΟ Α200, σύνολο 1,5 δις

    Σύνολο για όλα 5 δις και παίρνω 10 (!!!) πλοία, και το καθένα πολύ καλύτερο της LCS.
    Ξέρω,
    Ξέρω,
    θα πείτε δεν γίνεται φαντασιώσεις είναι αυτές κτλ κτλ

    Εεεε λοιπόν είμαι ο Σϊσι και σας γλεντάω, γιατί αυτό που δεν γίνεται για τους Έλληνες, όχι απλά το λέω ή το σχεδιάζω, αλλά μόλις το έχω τελειώσει και πραγματοποιήσεις μέσα σε 4-5 μόλις χρόνια

    Συγκρίνεται τα πάνω 10 καράβια εκ των οποίων ήδη τα περισσότερα είναι στην θάλασσα με τα δικά σας με το ίδιο κόστος που θα ξεκινήσουν να χτίζονται ΟΤΑΝ θα ξαναφτιαχτούν ναυπηγεία στην Ελλάδα και θα παραδοθούν ΟΤΑΝ αποφασίσουν οι εργαζόμενοι και άλλες δυνάμεις.

    10 καλά και παραδομένα σχεδόν ηδη vs 4 σαπάκια με τα ιδια λεφτά.

    1. @ agnostosependytis

      Τωρα κανεις και εσυ κατι συγκρισεις.
      Ενα στρατιωτικο, με το κλουβι με τις τρελες που εχουμε εδω.
      Αφου σου ειπε το ανθρωπακι, θα κανουμε οτι χρειαζεται
      για να μην φτασουμε στο σημειο να κανουμε οτι χρειαζεται.
      Χωρις φρεγατες απλα θα κανει παρελαση ο σουλτανος
      με τον στολο του και θα γινει ο εντιμος συμβιβασμος.
      Αναιμακτα οπως θελει και ο θειος.

  37. Πάντως φαντάζομαι άγχος και υπερωρίες σε όσους ανοίξουν τον φάκελλο. Πρέπει μέχρι το πρωί να βρεθεί μια έξυπνη ιδέα κάπως να πλασαριστεί στον κόσμο εύπεπτα το θέμα.

    Να τους γλυτώσω εγώ αν θέλουν. Αντί να πουν τι περιείχε να πουν
    Οι ΗΠΑ προτείνουν στην Ελλάδα συμμετοχή στην FFGX που είναι το σούπερ καράβι της επόμενης 40ετίας και για αυτό στον φάκελλο έγραψαν ότι θα επανέλθουν με ανανεωμένη πρόταση αν θέλουμε, τον Σεπτέμβριο.

    Είδες μια χαρά, ούτε μας φτύσανε, ούτε αποικία, είναι θέμα πως το περνάς προς τα έξω

    1. @ agnostosependytis

      Παραμυθια να πουν, αφου δεν υπαρχει περιπτωση συμμετοχης μας στην FFGX
      πριν ολοκληρωθει η συμφωνια του Αιγαιου με τους απεναντι.
      Πρωτα οι παραχωρησεις απο μερους μας στους απεναντι και μετα για ενδιαμεση
      Τικο και αλουμινοτρατες για κυριο πιατο.
      Παλι οι FFGX θα βγουν απο το τραπεζι ως μη καταλληλες για τις αναγκες του ΠΝ.
      Αυτα ειναι τα πλανα του θειου για εμας.
      Η παγωμαρα ειναι στο πως να ξεφουρνισουν οτι SM-2 γιοκ απο το θειο.
      Στρατιωτικη συμμαχια για τα μπαζα , λογικα θα μας ειπαν και για Mk 41
      πρωτα η υπογραφη για τις βασεις.
      Θα ακουσαν κανενα ζαμε απο τον υπουργο, ετσι τα μουτρα τους στην φωτογραφια.

  38. Αναμένω αγωνιωδώς λεπτομέρειες.

    Ελπίζω το σχόλιο του αξιότιμου κ. Πρέσβη περί της πιό προηγμένης ναυτικής ικανότητας στην περιοχή, και δεδομένων των παρουσών και μελλοντικών ναυπηγήσεων της φιλτάτου και πιστής συμμάχου, επαράτου γείτονος, να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα της πρότασης.

    Γιατί εάν εννοεί τις MMSC με 1 Μκ41, 3-4 ορφανά κελιά και ESSM, πρόκειται περί παπάντζας. Με την κακή έννοια.

    AB η θάνατος.

    1. Tι ΑΒ ή θανατος; ακομα δεν εχεις παρει χαμπαρι οτι δεν τις δινουν; ανυπομονεις για το φθινοπωρο για την ενδιαμεση των αμερικανων μπας και ειναι μεσα τα ΑΒ; ΑΝ ειχαν προχωρησει με Γαλλια σε ενα συνολικο πακετο στο αεροναυπηγικο τομεα μεσα σε μια δεκαετια περιπου θα ειχαμε ΕΔ, και ναυτικο και αεροπορια, θα εβαζαν το χερι στη τσεπη ΑΛΛΑ θα απεδιδε καρπους, απ τη στιγμη που κυριαρχει η ματαιοδοξια, στους πολιτικους και η αμερικανοδουλοπρεπεια η χωρα δε θα σταθει ποτε οπως πρεπει.

      Οι αμερικανοι απλα ροκανιζουν το χρονο, για μη δημιουργια ναυτικου και αεροποριας, βλεπουν τα φιλετα της χωρας, χρησιμοποιουν το πολιτικο συστημα για αν οχι τη διαλυση της χωρα αλλα για την υποταγη της τουλαχιστον στους ιδιους, α! και χρησιμοποιουν τις σχεσεις του πατριαρχειου (γιατι οι δικοι μας ειναι χαιβανια) για κοντρα με τη ρωσια ( βλεπεις σιγα σιγα απλωνουν τα πλοκαμια γυρω της τωρα γιατι; εγω δεν εχω καταλαβει – κατα πασα πιθανοτατα καποιοι δε γουσταρουν ορθοδοξια και διψανε και για αιμα ταυτοχρονα – απλο παραδειγμα ΛΟΑΤΚΙ και δικαιωματα).

  39. γιά νά ὑποστηριχτοῦν τά πλοῖα στό αἰγαῖο δέν πρέπει νά ἔχωμε τουλάχιστον «500» f16;;;;
    οἱ τοῦρκοι δέν θά στοχεύσουν τά πλοῖα μας μέ «500» φθηνούς «home made»πυραύλους τό καθένα;;;;
    μπορεῖ τό πλοῖο νά τούς ἀντιμετωπίση ὅταν θά ἔρχονται 10-10 μαζί;;;; ἕνας μονον δέν θά κάνει ζημιά;;;
    ἄρα θέλουν ὑποστήρηξη βρῆτε την

  40. Καλημερα στην παρεα. Τα διαβάσατε τα νεα??

    Περρυ σαν ενδιάμεση προτείνουν pur good old friends!! Επισης λεει ποσο καλες ειναι οι ευρωπαϊκές προτάσεις

    Καθημερινή –

  41. 1.& the region’s most advanced Naval capability.
    Αξιότιμε κύριε,αυτά τα τσιτάτα να τα απευθύνετε στους ολίγιστους με τους οποίους συνδιαλέγεσθε.Αν νομίζετε ότι όλοι είμαστε kopanoi είστε βαθύτατα νυχτωμένος.
    2.Ηρθε και η πολυαναμενόμενη απάντηση.Δεν μας έχουν δεδομένους και δοσμένους,που λέει ο CK,μας έχουν απλώς χεσ@!#$νους.
    3.Αδωνις του Αδώνιδος,μέγα το όνειδος.
    4.Αφήστε το ΠΝ ήσυχο να κάνει την επιλογή του.Τα όποια εμπλεκόμενα πολιτικά παρτάλια ας ασχοληθούν με καμμιά μιζούλα και κανένα ρουσφετάκι και ας αφήσουν τα της αμυντικής θωράκισης της Πατρίδας στους καθ’ύλην αρμόδιους και υπεύθυνους.
    5.Οποιοδήποτε αμερικανικό όπλο ή σύστημα που προτείνεται να φέρεται στις υποψήφιες φρεγάτες,μετά από την απάντηση,τίθεται σε πλήρη αμφισβήτηση όσον αφορά στην διάθεση και την υποστήριξή του.
    6.Καλώς-κακώς,μονόδρομος η αγορά είτε των γαλλικών πλοίων είτε πλοίων φορέων γαλλικού οπλισμού.
    7.Αξιότιμε κ.Α/ΓΕΕΘΑ,με όλο τον σεβασμό στην πολυετή προσφορά σας,δεν έχετε γνώση του αντικειμένου των φρεγατών.Γνώμη μπορείτε να έχετε εκπορευόμενης εκ της θέσεώς σας,γνώση όμως που να καθιστά την γνώμη σας ισχυρή όχι.Αν ζηλέψατε την πορεία προκατόχων σας που αντικατέστησαν τις ένδοξες επωμίδες με πολιτικά κουστουμάκια κομμάτων,θα πρότεινα να το ξανασκεφτείτε.
    8.Ο άλλος πανηγύριζε που πρότεινε 23 τοποθεσίες για χρήση από τους Αμερικανούς.Πάρε το LOA τώρα για 4 κλασομπανιέρες και πρότεινε και άλλες τόσες τοποθεσίες προς διαβούλευση της MDCA κάπου τον Σεπτέμβρη και βλέπουμε.
    9.Ερχονται AB,tico,sm2,spike,rampage,iron dome και σε τεράστιες ποσότητες sanos και koutohorto.
    10.Μετά την αποδέσμευση της ενδιάμεσης λύσης από την κύρια,προβλέπω και την αποδέσμευση και της κύριας.

  42. Η ψαροτρατα έχει τελειώσει σύμφωνα με φίλο μου στρατιωτικό.
    Γαλλία, ολλανδια, Ισπανία μάλλον οι φιναλίστ.

    1. Λογικό!!

      Γαλλία,Ολλανδία,Ισπανία.Ναι.Το ελεγα και εγο πριν μερες αυτό.

      Και λογικά θα θέλουν να το δώσουν στην Ισπανία οι κυβερνητική..και το ΠΝ πρέπει να επιμένει να γίνει αυτό μόνο ένα μας δοσουν SM2 τουλαχιστον ΙΙΙΒ.Aλλιος FDI.

      Το ολλανδικό υπάρχει μόνο σαν σχέδιο.Θα είμαστε οι μόνοι χρήστες. Δεν το θέλει το ΠΝ κατι τετιο με τίποτα.

      Άμα οντος εφιγε οι τράτα απο την λίστα ολλα gut!
      Το θεμα ειναι τοτε τι γίνετε με τα SM2.Μια ξεκάθαρη,επίσημη απάντηση να πάρει το ΠΝ.

      1. Ακριβώς !!
        Έπρεπε να είχε ξεκαθαριστεί το θέμα με SM2/MK41VLS σε ευρωπαϊκή πλατφόρμα
        Εάν μας κάνουν το δύσκολο τότε η λύση είναι ΓΑΛΛΙΚΉ
        και να δούμε ποιος θα τους υπογράψει τη Defence agreement
        Pisa και πούπουλα για τους Αμερικανο δούλους πλέον!!
        Τους έχουμε δώσει ένα σωρό διευκολύνσεις και υποδομές και να το αποτέλεσμα

        1. Προφανώς οι αμερικανοί δεν θέλουν ΤΩΡΑ να τα χαλάσουν εντελος με τους Τούρκους.

          Και προφανώς εμις πληρώνουμε το μάρμαρο.

          1. Οποτε ειναι μια χρυση ευκαιρια να τους γειωσουμε και να μην μπορουν να πουν κ τπτ

    2. Γιατί όχι η Αγγλία? ¨Όχι ότι οι άλλοι είναι κακοί, αλλά και η ΑΗ είναι βολικό πλοίο. Αντίστοιχα γιατί όχι Ιταλία με Fremm και μάλιστα θα μπορούσε να την κάνει παρεμφερή με αυτή των ΗΠΑ

      Επίσης θα πρέπει να ξέρουν από τώρα αν οι ΗΠΑ αποδεσμεύουν τον SM2 όχι τόσο για να ξέρουν να παραγγείλουν πλοίο όσο να πουν στους κατασκευαστές να σχεδιάσουν τους αντίστοιχους χώρους, αισθητήρες, λογισμικά, ενώ πιθανά να πάρει προβάδισμα η Γαλλική πρόταση.

  43. Σε 2 ημέρες κατατίθεται ο νέος αμυντικός προϋπολογισμός στην Αμερική. Από ότι διακινείται στο διαδίκτυο ΤΕΛΟΣ τα LCS. Έτσι εξηγείται και η μεγάλη ζέση για την υποστήριξη της εταιρείας που διαχειρίζεται και το άλλο πολύπαθο πρόγραμμα F-35 καθώς και σε εκείνο αναμένονται ….. καμπάνες (μείωση αριθμού). Με άλλα λόγια αναζητούνται υποστηρικτές του ταμείου που είναι … μείον

  44. Η πλάκα είναι που θα κρυφτούν τώρα όλοι αυτοί οι δημοσιογραφίσκοι αναγνώστες όπου μετά βδελυγμίας πρότειναν
    -Να αρχίσουμε να στέλνουμε ελληνικές Ε.Δ, ανά τον κόσμο έτσι ώστε να δείξουμε ακόμη καλύτερο χαρακτήρα στους «στρατηγικούς συμμάχους»
    -‘Εγραφαν στην φυλλάδα τους μπαρούφες από αέρα κοπανιστό όπου έρχονται A.B., Tico και μετά, χωρίς ίχνος αξιοπρέπειας όχι απλά να μην παραδέχονται το όποιο δημοσιογραφικό σφάλμα αλλά με περίσσεια αλαζονεία να κατηγορούν πάντες ως εμπαθείς.
    Είναι οι ίδιοι όπου πετσόκοβουν σχόλια κατα το δοκούν όπου απλά εξέφραζα απορίες όπου
    -Που είναι τα ανταλλάγματα από την «στρατηγική συμφωνία» όπως αποκαλέσατε την συμφωνία για την ανανέωση του χρόνου χρήσης των βάσεων από τις αμερικανικές ΕΔ, μάλιστα όρο που επινοήσατε εσείς οι ίδιοι
    -Σε τι ακριβώς γίναμε στρατηγικοί σύμμαχοι όταν το αναγνωριστικό ελικόπτερο Kiowa όπου αποσύρθηκε από τους Αμερικανούς ως πλεονασματικό παραχωρήθηκε εξ’ ίσου στους Κροάτες και τους Τυνήσιους (εκτός και αν είναι και αυτοί στρατηγικοί σύμμαχοι)
    -Πως περιμένουν όπλα της κλάσης ενός AB, όταν οι στρατηγικοί σύμμαχοι αρνήθηκαν
    AGM-130, SM-2 (στην περίπτωση των Kidd), αργότερα JASSM-ER (όπου θυμίζω προμηθεύτηκαν κανονικά οι Πολωνοί)
    Και επειδή τα παραδείγματα είναι ατελείωτα, ένα παράδειγμα όπου δείχνει το πόσο «στρατηγικοί σύμμαχοι» είμαστε είναι π.χ. στην Κύπρο οι αμερικανοί μπλόκαραν την αγορά επιπλέον PC-9 εκπαιδευτικών με το πρόσχημα της «διατάραξης της ισορροπίας των δυνάμεων στο νησί» δηλαδή κατοχικά στρατεύματα όσο και ένα ανεξάρτητο κράτος το ίδιο και το αυτό
    Και επειδή η ανοησία έχει και κάποιο όριο,,,,δεν είναι ποδοσφαιρική αναμέτρηση όπου εκτονώνονται ζωώδη ένστικτα ορισμένων σε κερκίδα φιλάθλων αλλά αν κάνουμε την παραδοχή ότι όλοι θέλουμε το καλύτερο εργαλείο για το ΠΝ να εκτελέσει την αποστολή του τότε δεν είμαστε ανταγωνιστές αλλά συμμέτοχοι στην προσπάθεια….
    Και για να κλείνω με ένα ναυπηγικό πρόγραμμα αγοράζεις ένα προιόν άρα η σχέση είναι πελατειακή και εφήμερη ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ συμμάχους ΠΟΛΥ δε περισσότερο ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΟΗΣΙΑ να πιστεύεις ότι πρόκειται ένοπλες δυνάμεις τρίτων χωρών να επέμβουν υπέρ σου σε περίπτωση σύρραξης
    Εκτός από αφελές είναι και αναξιοπρεπές και φυσικά έμμεση παραδοχή ανικανότητας και ήττας χωρίς να έχει πέσει ούτε σφαίρα….
    Και το οξύμωρο είναι ότι τόσο οι ένοπλες δυνάμεις της Ελλάδας και τις Τουρκίας βρίσκονται σε σχετική ισσοροπία τόσο από άποψη εξοπλισμού όσο και αριθμών (μαχητικά αεροσκάφη, πλοία, υποβρύχια)……
    Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ένα πράγμα ΦΡΟΝΗΜΑ γιατί όχι μόνο οι πολιτικοί αλλά και ο κόσμος ΔΕΝ είναι διατεθειμένος να υπερασπιστεί τα δίκαια του πολύ δε περισσότερο να πολεμήσει υπέρ βωμών και εστιών..
    Και διαβάζουμε ότι φτηνή τουρκική προπαγάνδα όπου αναπαράγουν τα περισσότερα εγχώρια ΜΜΕ, (εξαίρω τον υπέροχο αυτό ιστότοπο) και διαβάζουμε για σμήνη UAV που ΘΑΘΑΘΑΘΑΘα
    Λες και σε περίπτωση πραγματικών επιχειρήσεων θα πετάνε ανενόχλητα μη επανδρωμένα αεροπλανάκια και δεν θα δέχονται ούτε παρεμβολές και φυσικά ούτε θα εντοπίζονται οι σταθμοί ελέγχου τους καθώς επίσης και τα ηλεκτροοπτικά τους θα αποδίδουν……

  45. Εαν σπασει το προγραμμα κ αγορασουμε ολλανδικες φρεγατες M ΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΜΕΝΕς ΤΟΤΕ ΠΛΕΟΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΑΚΡΙΑ OTI H γερμανικη προταση θα προκριθει για το ΠΝ…ως ακρως συμφερουσα για το κρατος [ πιστευω οτι αυτος ο νομικος ορος θα καλυψει τυχον πολιτικες καταγγελιες των αλλων κομματων για την επιλογη της ελληνικης κυβερνησης ]….ΚΑΙ μετα θα αναρωτιουνται απο που βγηκε ο χαρακτηρισμος …γερμανοδουλος… για καποιους

    1. Μακάρι …και αυτό το σενάριο κερδισμένοι θα είμαστε…Αλλά σου υπενθυμίζω ότι οι Γερμανοί δεν πρωτεινουν ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ ΜΕΚΟ Α300 ΣΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΊΑ….ΚΑΙ ΓΙΑΥΤΟ ΠΡΩΤΕΙΝΟΥΝ 4 ΜΕΚΟ Α200 ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΌΝΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΆΛΛΕΣ ΔΥΟ ΜΕΚΟ Α300 ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΊΑ….
      και για να καλύψει την απουσία των μονάχα 2 φρεγατών αεραμοινας πρωτηνει την ναυπήγηση 2 επιπλέον Παπανικολής!!!!

  46. Ο doureios λέει ότι πλέον μόνο camm er θέλει το ΠΝ για πύραυλο μέσου βεληνεκούς σε όλα τα πλοια, είτε στις τρατες, είτε στις μπελες, είτε στις αγγλικές και τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά.
    Ck κάνε ενα μνημόσυνο στους αγαπημένους σου essm και στο apar.
    Μας τελείωσαν.
    Οτιδήποτε και να πάρει το ΠΝ πλην τρατας, είναι ολοφάνερο ότι τα Τεχνικά στελέχη του ΠΝ έχουν τις γνώσεις και βλέπουν ότι ο camm er υπερέχει σε κόστος σε βάρος δεν χρειάζετε apar (άρα επιπλέον τεράστιο κόστος και βαρος) ίσως και σε εμβελεια, και σίγουρα στις μειωμένες απαιτήσεις καθοδήγησης από radar και stir.
    Μπράβο στο ΠΝ για την ορθή επιλογή του να ζητά αποκλειστικά camm er πλέον από όλες τις προτάσεις.

    1. Φίλτατε Romeo60,ΟΥΔΕΙΣ γνωρίζει τι εμπεριέχουν κατ’αρχήν οι προσφορές.
      Κάποιοι μπερδεύουν τα προσωπικά θέλω με την πραγματικότητα,άλλοι το παίζουν λαγοί,άλλοι έχουν αναλάβει εργολαβικά το promoting……ΜΥΛΟΣ…..
      Εγώ αν σου πω ότι από όλα τα μέλη του ΑΝΣ είναι ζήτημα τα πέντε να έχουν δει το περιεχόμενο των φακέλων των προσφορών θα το πιστέψεις?
      Το φωνάζω σε κάθε τόνο.
      ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΠΝ ΝΑ ΕΠΙΤΕΛΕΣΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ.
      Αλλά σε αυτή τη χώρα ισχύει το ναυτικό ρητό»οι μούτσοι που γα@#$!%με γίναν καπεταναίοι»»

    2. Σε ποιο άρθρο αναφέρεσαι?
      Εάν αναφέρεσαι στο τελευταίο περί της αμερικανικης πρότασης πρέπει να το ξαναδιαβάσεις
      Σου δίνω εδώ τι γραφει περί CAMM:
      #Όπως είχαμε αποκαλύψει εξάλλου τον Δεκέμβριο του 2019 σε ερώτηση προς τον τότε Α/ΓΕΝ, ήδη από την εποχή των διαπραγματεύσεων για τις [email protected] το Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφερόταν για τον νέο πύραυλο CAMM-ER, λόγω αυξημένης επιδόσεως βεληνεκούς και μεγαλύτερης ευελιξίας στην εγκατάσταση, εν σχέσει με τον υφιστάμενο Aster 15. #

      Ξαναγράφω πως η συζήτηση περί CAMM ξεκίνησε για να αυξηθούν τα βλήματα στις [email protected] αφού οι γάλλοι δεν δέχονται MK41/ESSM που είχε αρχικά ζητήσει το Ναυτικό (REF MET DEFENCE)

      Η λύση rotator radar /camm er είναι κατώτερη των ESSM BII/Fixed panel aesa radar

      Όσα δεν φθάνει η αλεπού τι τα κάνει??

      1. Είμαι πολύ επιφυλακτικός στην άποψη ότι το ΠΝ έχει επιλέξει camm-er, είναι βέβαιο ότι στην πρώτη θέση θα είναι η belharra και στην περίπτωση αυτή φαίνεται ότι έχει γίνει επιλογή του RAM. Η επιλογή αυτή οφείλεται στο ότι η συμβολή του πλοίου στη αεράμυνα θα είναι αποκλειστικά στη αεράμυνα περιοχής , βρισκόμενο στο μέσο της διάταξης των πλοίων δεν έχει χώρο για ένα πύραυλο μεγαλύτερου βεληνεκούς αλλά μόνο για πυραύλους αυτοάμυνας όπως ο RAM,τα πλοία που έχουμε εξοπλισμένα με ημιενεργούς πυραύλους θα πρέπει να βρίσκονται σε στενή διάταξη ώστε το καθένα να μπορεί να προσφέρει προστασία στα διπλανά του, στο ρόλο της αυτοάμυνας το RAM είναι πολύ καλό λόγω του ρυθμού βολής της μικρής ελάχιστης εμπλοκής και της δυνατότητας έστω και αργής φόρτισης των πυραύλων εν πλω.
        Οι απόψεις που εξέφρασε ο εχέφρων μπορεί να είναι σωστές προσωπικά τις βρίσκω ακατανόητες και δεν μπορώ να τις ακολουθήσω.
        Ο camm-er αν και λεπτός σε αντίθεση με τον mica και τον aster δεν μπορεί να μπει σε τετράδες στο sylver και αυτό γιατί έχουν γίνει αλλαγές όπως ότι τα πτερύγια βρίσκονται στο κέντρο είναι μεγαλύτερα και είναι σταθερά, αν και ο mk41 είναι μεγαλύτερος είναι αμφίβολο ότι μπορεί να χωρέσει σε τετράδες στο mk41.
        Ο camm-er έχει πολλά πλεονεκτήματα όπως και ο camm,ένα από αυτά είναι ο ενεργός ερευνητής που έχει που μια έγκυρη πηγή τον αναφέρει ως dual-band ενώ αναφέρει παράλληλα ότι έχει εξαιρετική δυνατότητα απόρριψης του clutter, αυτό φωτογραφίζει ουσιαστικά την μπάντα mmw η άλλη μπάντα είναι μάλλον η Ka, αυτά είναι υποθέσεις δικές μου, σε συνδυασμό με λέιζερ για την προσέγγιση τον κάνει πολύ εύστοχο στην τερματική φάση.

          1. @Mitch
            Είχα βρει ένα site με πολλές λεπτομέρειες για τον RF seeker του CAMM
            Αλλα δεν μπορώ να το βρω
            Έχει να κάνει με το ακόλουθo abstract

            https://www.thinkdefence.co.uk/uk-complex-weapons/common-anti-air-modular-missile/

            The RF seeker and open architecture electronics backbone are new, the latter is called Programmable Open Technology for Upgradable Systems or PrOTeUS and uses an IEEE 1394 Firewire bus technology as a starting point.

        1. Ο camm-er έχει μικρότερη διάμετρο από τον essm και ίδιου τύπου πτερύγια. Σαφέστατα χωράει σε ΜΚ-41 (είχα γράψει το αντίθετο – έκανα λάθος) και πιθανότατα και σε Sylver-50.
          Το θέμα είναι ότι μέχρι τώρα οι camm τοποθετούνται σε δικούς τους εκτοξευτές ενώ το ίδιο εξετάζουν και οι Ιταλοί με τους camm-er.
          https://www.edrmagazine.eu/albatros-ng-naval-air-defence-system-detailed

          1. Οι camm χωράνε σε τετράδες σε sylver και mk41, οι camm-er χωράνε σε dual pack στον sylver για τον mk41 δεν ξέρω, η διαφορά είναι ότι εκτός από την αυξημένη διάμετρο από 160mm σε 190mm o camm-er έχει πτερύγια που είναι σταθερά σε αντίθεση με τον camm που είναι πτυσσόμενα.

          2. @Mitch
            Αυτή είναι η εντύπωση μου
            Μιλάνε CAMM ER dual pack για στους SYLVER A50οι Ιταλοί
            Δεν έχει ενδιαφερθεί κανένα άλλο ναυτικό για CAMM ER στους 8 cell MK41

  47. Δυστηχως οι πολιτικοι εχουν τη νοοτροπια να σωσουν το τομαρι τους

    οπως και οι προηγουμενοι ετσι και οι τωρινοι

    πηραμε τη καρεκλα για 4 χρονια ας μην εχουμε φασαριες με τουρκους να κανουμε τις δουλειες μας ησυχα

    ποιοι μπορει να μας εξασφαλισουν (μαλλον) ησυχια με τουρκους?

    οι αμερικανοι

    ε οτι ζητησουν οι αμερικανοι

    δεν καταλαβαινουν οτι με αυτη τη νοοτροπια κανουν κακο μακροχρονια στη χωρα

    η δεν τους ενδιαφερει.

  48. Κανονκα το πλοιο επρεπε να το επιλεγει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ αυτος που θα το χρησιμοποιει και το ζει καθημερινα για τις επομενες 10ετιες: δλδ το ΠΝ. Τι παει να πει λιστα με 3 φιναλιστ και ιστοριες για αγριους. Απο που ως που θα επιλεξει ο πολιτικος, που περα απο ασχετος – μιζαδορος κλπ, αυριο μπορει να χει πεσει η κυβερνηση και να εχει παει σπιτι του. Επιλεγουν οι ναυταιοι, γιατι αυτους αφορα η αγορα κ στελνουν το λογαριασμο στην εκαστοτε κυβερνηση. Εαν δεν υπαρχουν τα φραγκα ας το πουνε. Ολα τα αλλα ειναι ιστοριες για αγριους. Κ μετα ξυπνησα!!

    1. Αν επιλέξουν πολιτικοί το πλοίο, ας βάλουμε αυτούς μέσα στις μμσζ να έρθουν αντιμέτωποι με τους Τούρκους.
      Βλέπω τον Άδωνι να μαζεύει με κουβάδες τα νερά και να ξεβουλώνει καμπινέδες με το χ@σ@μο που θα πέσει.
      Έτσι όπως το πάμε με το πάσο, πριν δούμε bellhara, fremm ή sigma στη Σούδα, θα δούμε πλοία με κόκκινες σημαίες να έρχοντε.

    2. @ NICK

      Μιζαδοροι οι πολιτικοι αλλα και οι ναυταιοι λουφαδοροι.
      Τι παει να πει θελουμε γνωστα συστηματα ;
      Οτι σου δινει υπεροχη εκεινο πρεπει να εχεις.
      Το μεγαλυτερο μερος του στολου θελει αλλαγη,
      η καλυτερη ευκαιρια για τους Aster, MdCN.
      Για ενδιαμεση μια απο τα ιδια, δεν μας κανουν οι Type-23
      γιατι εχουν ξενα προς εμας συστηματα.
      Το οτι μπορουμε να αποκτησουμε μεγαλυτερους αριθμους
      ικανων πλοιων, περα βρεχει.
      Ο Σισι την ομοιοτυπια την εβαλε στην ακρη, αντι να περιμενει 20
      χρονια να κανει δουλεια, μαζεψε οτι μπορουσε σε 5.
      Μετα οτι θελει να κανει θα το κανει με ασφαλεια.
      Ποτε δεν πρεπει να κρεμεσαι αποκλειστικα απο εναν,
      ναι η θεωρια λεει οτι αυτο κοστιζει περισσοτερο,
      αλλα η πραξη μπορει να το ανατρεψει.

  49. Και στοίχημα μια παγωμενη μαστίχα-υποβρύχιο ότι σήμερα το βράδυ γνωστός ιστοχώρος θα εξυμνεί την ακαταμάχητη προσφορά των Αμερικανών που εμείς οι εμπαθείς,μικρόνοες και αγνώμονες υπήκοοι αδυνατούμε να αντιληφθούμε και να εκτιμήσουμε.

    1. Αυτό είναι σίγουρο, ο Παϊάτ έστειλε ήδη καλιφορνέζικο Whiskey στον γνωστό ιστοχώρο, λιώμα οι ανθρώποι

  50. Η Αμερικανική (μη-)πρόταση είναι τόσο αισχρή που όλοι οι υποστηρικτές της σήμερα κάνουν την πάπια. H είδηση περνά γενικά στα «ψιλά» ή δεν γίνεται καν αναφορά από υποτιθέμενα φιλοκυβερνητικά μέσα και «παπαγαλάκια». Υπάρχει έντονη φημολογία ότι η ενδιάμεση είναι οι παροπλισμένες O.H. Perry. Επίσης δεν υπάρχει καμία διαρροή και για το οικονομικό, πράγμα ύποπτο. Φοβάμαι πως το κόστος ξεπερνά το 1 δις € για την κάθε μία MMSC!

    1. Δεν θέλω να συμμετάσχω τοσο στό κουτσομπολιό για την Ptisi αλλα αμα είναι αλήθεια αυτά που ακουμε ειναι η τελεφταια ευκαιρία τις να δείξει @@ και να ανακτήσει καπιο «χαμένο έδαφος» με αυτο το σκάνδαλο.

      Εύχομαι παρα πολυ να αρπάξει αυτήν την ευκαιρία.

    2. Επίσης ξεχαστε τους CAMM-ER που ούτε maritime υλοποίηση υπάρχει ακόμα ούτε σε 4δες μπαίνουν είτε σε Sylver είτε σε M.41, Η πρόταση της LM αφορά τους απλούς CAMM τόσο στις HF2 όσο και για τις MEKO200.

      1. αν ισχυουν αυτα για περι και τους απλους καμ θα πρεπει πλεον ολοι να καταλαβουν το ρολο των ΗΠΑ και οτι η συμμαχια με τη Γαλλια ειναι μονόδρομος.

        ακόμα και τις μικρες σιγμα να παρουμε για συμπληρωμα με μικα να τις εξοπλισουμε

        ο Σισι οπως θα ειδατε εβαλε στις μεκο μικα καιθ στις φρεμ φυσικα αστερ

        αεροπλανα ραφαλ και σουχοι

        και τωρα με τη κριση στη γαζα πρωτος μαγκας ηταν και μισο ευρω δεν σινει στους αμερικανους και ο μπαιντεν τον εχει πολυ ψηλα

        ΚΑΝΤΟ ΟΠΩΣ Ο ΣΙΣΙ

    3. Δεν είναι αυτό…Αφού ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί του = τα σκυλάκια του , αφού είδαν ότι οι απέναντοι ΔΕΝ ΑΣΤΕΙΕΎΟΝΤΑΙ (πχ Εύρος, Καστελόριζο, Κύπρος,Παρενόχληση του Γαλλικού ερευνητικού Νότιος της Κρήτης,Τα χαϊδια που τους κάνουν οι Ευρωπαίοι… ούτε καν μέτρα δεν πειραν για να την περιορίσουν…..Αφού είδαν και τα χαϊδεματα που τους κάνουν και οι Γερμανοί,και οι Αμερικανοί και οι Ρώσοι ΚΑΤΆΛΑΒΑΝ ΟΤΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΡΆΓΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΉΣΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΤΣΆΛΙ ΤΟΥ ΣΤΌΛΟΥ ΜΑΣ!!!!

  51. Για να εχουμε ενα σημειο συγκρισης…..
    Ο πιο κατω πινακας ειναι μια βαση, να αποκτησουμε ολοι – ειδικα οι μη ειδικοι – μια ωφελιμη εικονα το τι προσφερεται προς το Ναυτικο μας απο τους ξενους οικους:

    » 5) Το LCS επίσης, παρουσιάζει μεγάλη τρωτότητα και είναι εξαιρετικώς ευάλωτο σε επιθέσεις, λόγω καθυστερημένου εντοπισμού της επιθέσεως εφόσον χρησιμοποιεί περιστρεφόμενο ραντάρ με αρκετές «τυφλές γωνίες» και πολύ μικρότερο βεληνεκές καλύψεως από εκείνο των αντίστοιχων γαλλικών. Ειδικά σε επιθέσεις εκδηλούμενες στο επίπεδο της επιφανείας της θαλάσσης και σε αρχιπελαγικό περιβάλλον, που αποτελούν τα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του Αιγαίου Πελάγους. Αντιθέτως, τα αντίστοιχα ραντάρ «Sea fire-500», τα οποία προσφέρει η γαλλική πρόταση κατανέμονται σε 4 σταθερά pannel του σκάφους (Πρύμνη-Πλώρη) που επιτρέπουν την επιτήρηση ορίζοντος 300χμ άρα υποστηρίζουν με απόλυτη πληρότητα και αξιοπιστία, χωρίς «τυφλές γωνίες» την απαιτούμενη για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό «άμυνα ζώνης». Πλεονέκτημα που δεν προσφέρεται από κανέναν άλλον υποψήφιο.

    Πέραν των ανωτέρω, νομίζω ότι τα συμπεράσματα των ορθώς τεχνικών αλλά και γεωστρατηγικών επιλογών των Αθηνών, είναι μάλλον προφανή!

    Πίνακας 1: Συγκριτικά στοιχεία εξοπλιστικών προτάσεων φρεγατών προς την Αθήνα»
    https://www.militaire.gr/milontas-gia-fregates-kai-geopolitika-kritiria-i-quot-apolyti-analysi-sygkrisi-quot-apo-ton-i-mazi/

    υ.γ,.
    ενα αφιερωμα στην αγαπημενη μας πρεβεια κι στα αγαπῆτα μας ελληνοφωνα αμερικανακια……
    «Κι όλο κλαίνε τα καβουράκια
    στου γιαλού στου γιαλού τα βοτσαλάκια…… «

      1. Συμπληρώνεις αν θες με το διαλειτουργικό Ground Fire (SAMP/T NG) με τους Aster30b1nt στα βουνά Κύπρου(1900μ+), Καρπάθου η Ρόδου (1200μ+), Λασιθίου(2100+), Νάξου η Ικαρίας (1000μ+) κ.ο.κ. και δεν περνάει ούτε κουνούπι.

        1. @ Κοινή Λογική,

          Σωστος.
          Δεν υπαρχουν συστηματα πανακεια.

          το θεμα ειναι να φτιαξεις αλυσιδα συστηματων οπου θα επικρατει η αρχη της αλληλοκαλυψης.

      2. Τα λιγα που καταλαβαινω.
        Κανενα συστημα, μεσω της κατασκευαστικης εταιριας, ΔΕΝ δηλωνει πως το ταδε συστημα βλεπει ειτε 300 ή 600 ὴ χιλια χιλιομετρα.
        Ειναι θεμα νομικης προστασιας για την εταιρια.

        Ετσι κι αλλιως η επιφανεια της Γης ΔΕΝ ειναι επιπεδη αλλα σφαιρικη!!

        Θετει την ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ πως το ταδε συστημα, εαν το επιτρεπουν οι συνθηκες που επικρατουν εντος του επιχειρησιακου περιβαλλοντος, μπορει να «δει» στον οριζοντα ενος βαθους τοσο χιλιομετρων.

  52. @ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
    Ξέρω ξέρω…οι Γερμανοί γερμαναράδες είναι ότι είναι….
    ΑΛΛΑ
    όλα πρέπει να μετρήσουν στο τί χρειάζεται το Π.Ν και από άποψη αριθμών φρεγατών, κόστους, αλλά και υποβρύχια.
    Καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στα μισά με τέλη της δεκαετείας θα πρέπει να αποσυρθούν τα υποβρύχια 1100 και 1200 και θα μείνουμε με 4 Παπανικολής και τον εκσυγχρονισμένο Ωκεανό που θα είναι λίγο πριν την απόσυρση.
    4 Μ με τις όποιες προσθήκες
    Μένουν 5.2 δις για:
    4 Α200 2,8 δις
    2 Α300 2 δισ
    2 υποβρύχια για αρχή 0,4 δις
    2+2 υποβρύχια

  53. Τελικά μόνο οι Γάλλοι μας δίνουν βλήματα μεγάλου βεληνεκούς (αλλά και γενικά ότι καλύτερο διαθέτουν).

  54. Ξερβακωθηκαν οι αμερικανοι πλεον
    Διαβάστε DP να φρίξετε.
    Πάνε για μεγάλη επαναπροσεγκηση με την Τουρκία, καθώς ο ερντογαν τους κανει αγάπες καταλαβαινουν και. Ότι τον θέλουν στο δυτικό μαντρι.
    Τσάμπα ελπίζαμε σε SM2, δεν υπάρχει περίπτωση. όλοι υπήρξαμε αφελείς δεν μας δίνουν τέτοιο όπλο τέρμα και η ολλανδικη και η αγγλική πρόταση δεν έχουν κανένα νόημα.
    Μονό Γάλλοι.
    Ίσως και κάνα 2-3 μεγαλες κορβετες από Ολλανδους το πολύ 3 χιλιάδων τονων αν μας δίνουν τις 2 δικές τους Μ κανονίζουν και για τις 2Μ των βελγων και μας δίνουν ναι ναρκαλιευτικα.
    3 μπελες στα 3.3 δις και 3 σίγμα στα 1,4 δις μαζί με 4 M και αναβάθμιση 4 μεκο το πολύ 5,2 δις.
    14 πλοία.

    1. μπραβο τέλεια φιλε

      μπορεις να προσθέσεις και συμφωνία με ολλανδους για προτεραιότητα αγορας μεταχειρισμένων και κυριως των 4 φανταστικων φρεγατών τους το 2030 nte zeven ακόμα και συμφωνία στην τιμή από σήμερα!

      υ.γ. για αμερικανους και sm2 τα λεγαμε πολλοι

      υ.γ.2 και με ιταλους θα μπορουσε να γινει συνδιασμος.

      υ.γ. 3 αλοιμονο αν μελλοντικη εκλογη κεμαλιστων μας βρει υποεξοπλισμενους

  55. Πρεπει να αποκοπει ολο το Σημιτισταν απο τα πραγματα της χωρας.
    Υπογραφη με τους Γαλλους για 4 FDI με ναυπηγηση 2 εκει και 2 εδω,
    SAMP/T για τα νησια.
    Αγορα μεταχειρισμενων Rafale.
    Ρητρα στρατιωτικης συνδρομης.

    Τα 2 βασικα ναυπηγεια της χωρας στο ΠΝ,
    Αγορα του σχεδιου της Arrowhead 140 και ναυπηγηση 10.

    1. @ kanenas1
      Οπως το εγραψες, αγορα σχεδιων απο αξιολογα σκαρια.

      Θα προσθεσω, να μπoυν και Ελληνικες ναυτο κατασκευαστικες εταιριες με τις δικιες τους προτασεις.
      Βλεπε, ALS 100-125 της NSD.
      https://navaldefence.gr/exclusive-ioannis-tzagkarakis-interview/

      το πιο κατω, δειχνει το τι εχουν κατασκευασει τα ναυπηγεια της Ινδονησιας, για τις Ειδικες Δυναμεις τους:
      https://www.youtube.com/watch?v=fv89Ntw3i04&t=135s

      1. διορθωση…..

        η NSD, ειναι εταιρια που σχεδιαζει, ναυτικες μοναδες για το ΠΝ. Δεν ειναι κατασκευαστικη εταιρια.

    2. @Κanenas1

      Για να απελθει το Σημιτιστάν πρεπει να απελθει ο Μονόχειρ, ο οποιος περιβαλλεται απο ανθρωπους του Σημίτη και τους εχει διορισει σε θεσεις κλειδια του Κρατους.

      Θες FDI, (5 δισ.) για το Ναυτικο, αλλα θες επισης SAMP-T και Rafale για την Αεροπορια. Και τα δυο μαζι δεν γινεται, δεν υπαρχουν λεφτα. Διαλεξε.

      1. @ Ν F

        Δεν υπαρχει λογος να διαλεξω, ολα μαζι γινονται αρκει να το θελουμε.
        Τον τροπο τον βρηκε η Αιγυπτος, τον τροπο τον εχουμε και εμεις.

  56. Γιαί ρε παιδια είναι επίσημο ότι ζητήσαμε SM-2 και μας είπαν όχι;; Επειδή μας δίνουν την φραπεδιέρα τους στην ασυναγώνιστη έκδοση τράτας με ESSM μόνο;;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *