Στη Νέα Πέραμο Αττικής και συγκεκριμένα στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ειδικών Δυνάμεων παραδόθηκαν τα τρία νέα σκάφη των τριών διαφορετικών εταιρειών τα οποία από τη Τρίτη 12 Μαΐου είναι σε φάση δοκιμών. Αύριο Πέμπτη είναι η επίσημη τελετή παράδοσης. Τα σκάφη είναι της RAFNAR, της OCEANIC (έχει παραδώσει άλλα δύο όμοια) και της NOR SAFE.

Ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις αφήνει το σκάφος RAFNAR ισλανδικής σχεδίασης και ελληνικής κατασκευής. Το σκάφος πέτυχε να αναπτύξει ταχύτητα άνω των 50 κόμβων και να επιδείξει πολύ καλή πλεύση.

Εκκρεμεί και το πρόγραμμα των 40 σκαφών ύψους 16 εκατομμυρίων. Ο διαγωνισμός πήρε παράταση ως την 1/6/2020 εκτός και εάν λάβει και νέα παράταση. Εύλογα συμπεραίνει κανείς σχετικός με το αντικείμενο πως κάνοντας τη διαίρεση των 16 εκατομμυρίων ευρώ με τα 40 σκάφη που ζητούν προκύπτει το νούμερο των 400.000 ευρώ.

Ένα από τα τρία θα είναι της εταιρείας RAFNAR και συγκεκριμένα το μοντέλο 1100 CABIN ASSAULT. Πρόκειται για σκάφη Ισλανδικής σχεδίασης και ελληνικής ναυπήγησης. Το σκάφος θα φέρει τρεις εξωλέμβιους κινητήρες Mercury 350L6 (υπάρχει και η επιλογή για άλλους χρήστες των δύο εξωλέμβιων Mercury 450R) και θα αναπτύσσει έμφορτο τη μέγιστη ταχύτητα των 53 κόμβων. Το σκάφος κλειστού τύπου με υπερκατασεκυή και έχοντας θωράκιση  κατηγορίας NIJ3+ στα παράθυρα και τη καμπίνα. Δύναται να μεταφέρει 14 άτομα προσωπικό σε αντικραδασμικά καθίσματα της εταιρείας Ulman. Τέσσερα άτομα είναι εξωτερικά στη πλώρη, τέσσερα στη πρύμνη και τα υπόλοιπα εσωτερικά στην καμπίνα του σκάφους.

Ο εξοπλισμός των σκαφών τύπου1100 CABIN ASSAULT συμπληρώνεται από ηλεκτροπτικό σύστημα της FLIR, ραντάρ ναυτιλίας SIMRAD, GPS – Plotter, τακτικό σύστημα αποστολής μετάδοσης εικόνας και ήχου και δυνατότητα τοποθέτησης έστορα με πολυβόλο στη πλώρη των 12,7 χιλιοστών. Το σκάφος ζυγίζει 4,1 τόνους και έχει ακτίνα δράσης τα 400 ναυτικά μίλια. Τα σκάφη RAFNAR έχουν τη δυνατότητα να πλέουν σε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες και σε περίπτωση που πάρουν κλήση επανέρχονται στην αρχική τους θέση.

Φυσικά ο εξοπλισμός των σκαφών τροποποιείται και διαμορφώνεται ανάλογα τις ανάγκες τις απαιτήσεις του πελάτη ως προς το σκέλος των αισθητήρες, του οπλικού φορτίου (μπορεί να τοποθετηθεί και τηλεχειριζόμενος έστορας με πολυβόλο μέχρι 12,7 χιλιοστά), των επικοινωνιακών συστημάτων καθώς και των κινητήρων (εσωλέμβιοι ή εξωλέμβιοι). Η επιλογή των εξωλέμβιων μηχανών γίνεται λόγω της γάστρας του σκάφους καθώς και λόγω ευκολιών στη συντήρηση.

Το μοντέλο τύπου1100 CABIN ASSAULT είναι αυτό που θα συμπληρώσει τον στόλο πλωτών του ΛΣ μέσω της δωρεάς δέκα σκαφών του παραπάνω τύπου από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Επίσης, όπως προαναφέρθηκε ένα τέτοιο θα παραδοθεί στις Ειδικές Δυνάμεις (Αμφίβιοι Καταδρομείς) μαζί με άλλα δύο.

Σημειώνεται, ότι η RAFNAR μέσω της ONEX συμμετέχει και στον παραπάνω διαγωνισμό επίσης με το μοντέλο τύπου1100 CABIN ASSAULT ως προτεινόμενη επιλογή για το πρόγραμμα απόκτησης των 40 νέων σκαφών. Από τον επόμενο μήνα θα αρχίσουν και οι παραδόσεις σταδιακά των νέων ταχυπλόων του ίδιου τύπου για το ΛΣ.

Εκτός του διαγωνισμού για τα νέα ταχύπλοα σκάφη των Μοιρών Αμφιβίων Καταδρομών υπάρχει και η πρόθεση του ΠΝ να αντικαταστήσει τα ΑΒΑΚ των Αρματαγωγών με σύγχρονα ταχύπλοα. Οι εξελίξεις σε επίπεδο ταχυπλόων συμπληρώνονται με την απόκτηση από τη ΔΥΚ του ΠΝ των 4 ΣΑΠ Mark V τα οποία είναι σε μέτρια κατάσταση και θα χρειαστούν αρκετή δουλειά ώστε να είναι επιχειρησιακά (αρχικά θα γίνει επιθεώρηση των μηχανων) καθώς και να λάβουν τον ενδεδειγμένο εξοπλισμό. Από τις φωτογραφίες φαίνεται πως είναι τελείως «γυμνά» ως προς τον εξοπλισμό τους (επικοινωνίες, ναυτιλία, οπλισμός κτλ).

Comments

  1. Δεν ειναι και η καλύτερη επιλογή αλλά σίγουρα αρκετά καλύτερα τα RAFNAR 1100 να αντικατασταθούν και τα Magna 960…

    1. Όσο το κοιτάζω πάντως τα τζάμια δεν πρέπει να έχουν αντιβαλλιστική προστασία, τουλάχιστον έτσι διακρίνω από τις φωτογραφίες.

      1. Τι θελετε να πειτε; οι καταδρομεις μας ειναι «ατρωτοι», ασε που αν μειωθει το health bar θα κανουμε heal και θα επανελθει.
        ΥΓ: Το αυτο για τους πυροβολητες των ΤΟΜΠ, κ.ο.κ.

        1. Καλό θα ήταν να ηταν ακόμα καλύτερο σε RIB, αλλά ειναι μια βελτίωση σε ότι υπάρχει μέχρι σήμερα… ας μην τα βλέπουμε όλα στραβά.

          Καλά και αυτά σε σχέση με τι υπάρχει σήμερα… μακάρι να επεκταθεί και να καλυφθούν όλες οι ανάγκες έστω και με την επιλογή της rafnar…

  2. Πράγματι τα Rafnar είναι πολύ καλά και πρωτοποριακά, οι verado επίσης, πάντως κάτι πρέπει οπωσδήποτε να γίνει με την κάλυψη όλου του προσωπικού, δεν είναι μόνο για την θωράκιση είναι και η προστασία από τα στοιχεία της φύσης, δεν θα επιχειρούν μόνο Ιούλιο μήνα και εκτός αυτού ότι αγοράσουν τώρα θα το έχουν για, τουλάχιστον, τα επόμενα 20 χρόνια, φρόνιμο θα ήταν να ανέβουν λίγο επίπεδο σε σχέση με τα barracuda.

    1. Συμφωνώ απόλυτα…στην Ελλάδα ουδέν μονιμοτερο του προσωρινού…
      Δυστυχώς όμως βλέπω με αυτά θα μεινουνε και εμείς και οι καταδρομείς…τα ραφναρ
      6 ατομα παίρνουν στην μικρή καμπίνα τους..όποιος πρόλαβε πρόλαβε…
      Η καλύτερη λύση θα ήταν σε κάθε μοίρα 3-4 cb90
      Και 3-4 rafnar για τις δύσκολες μέρες με καιρό

  3. Συγγνώμη αλλά αυτό τώρα είναι εικόνα. 3 διαφορετικοί τύπο για την ίδια αποστολή? Εκτός και αν απλά έχουν ενοικιαστεί για να δουν πιο κάνει καλύτερα αλλιώς είμαστε αντε μην πω. Εντωμεταξύ αλλού γράφουν ότι θα προχωρήσει η ανακατασκευή των magna τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν θα προχωρήσει το πρόγραμμα των 40 σκαφών;

    1. Από το ολότελα καλή και η παναγιοτενα….διότι βλέπω στο τέλος να τους στέλνουμε κολυμπούσε…οσω ότι είναι τρεις οι τύποι σκαφών το δικαιολογούσαν ταχα μου για αμεσότητα καληψης ανάγκης …και έπρεπε να έρθουν το συντομότερο δυνατόν….τι περιμένεις ελληνικό δημόσιο

  4. Οφείλετε κάποιες διευκρινίσεις.
    Τα σκάφη έχουν αγοραστεί η έχουν παραδοθεί από τίς εταιρείες για δοκιμές?

    Πέρα από το παραπάνω έχω μόνο να προσθέσω ότι λείπουν ελληνικές αμιγώς εταιρείες με σχεδιάσεις τους και έχουμε αρκετές και τέλος αναρωτιέμαι γιατί δεν υπάρχουν full cabin σχεδιάσεις? Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος, δεν τηρούν τις προδιαγραφές?

  5. Όπως λέει και ο M.X άνωθεν, όντως δεν έχω καταλάβει αν τα 3 διαφορετικά σκάφη ήρθαν απλά για τεστ drive στα πλαίσια κάποιου διαγωνισμού ή αν όντως πήραμε 3 κομμάτια και κανένα δεν είναι ίδιο με το άλλο (το οποίο θα ήταν πρωτοποριακό και θα ήθελε μια εξήγηση από μόνο του).

    Επίσης είναι πολύ περίεργο ή κάπως ντροπιαστικό που μιλάμε για μια ισλανδική σχεδίαση, ενώ μιλάμε για μια χώρα με πληθυσμό Πάτρας και λιγότερο, είμαστε τόσο ανίκανοι? Μου αρέσει που μερικοί μιλάνε για Als ενώ εδώ δεν μπορεί να σχεδιαστεί ένα μικρό σκαφάκι.

    Τέλος νιώθω ότι όλο το άρθρο μιλάει μόνο για ένα σκάφος, όπου μοιάζει να μάθαμε τα πάντα όλα από την καλή και την ανάποδη, άλλα σκάφη που διαγωνίζονται δεν υπάρχουν. Αν υπάρχουν μου φαίνεται unfair Να παρουσιάζεται μόνο αυτό.

  6. Αμφότερα ακατάλληλα για το νησιωτικό σύμπλεγμα του Αιγαίου. Ούτε κλαρινογαμπροί της Εκάλης που θα ήθελαν να παραστήσουν τους ψαράδες δε θα επέλεγαν τόσο ακατάλληλα σκάφη! Το δε «αντιβαλλιστική προστασία» το ακούν οι ρέγγες και στήνουν χωρό. Αλήθεια, τόσο δύσκολο είναι να αγοράσουν μερικά CB90 όπως είχε κάνει παλαιότερα το ΛΣ;;; Εκτός από το σουηδικό που είναι εκπληκτικό γιατί δεν ψάχνονται λίγο με σκάφη σαν το XSR interceptor της XSMG; http://hight3ch.com/xsr-48-military-interceptor-has-50-caliber-machine-gun-hidden-under-the-deck-might-be-coolest-boat-yet/

    http://www.xsmgworld.com/defence/inde

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *