To προσεχές διάστημα θα παραδοθεί το νέο ταχύπλοο σκάφος των Ελληνικών Ειδικών Δυνάμεων και συγκεκριμένα των Αμφίβιων Καταδρομέων. Το προηγούμενο χρονικό διάστημα η Διεύθυνση Ειδικών Δυνάμεων με διαδικασίες εξπρές παρήγγειλε τρία διαφορετικά σκάφη με προϋπολογισμό 1,2 εκατομμύρια ευρώ. Η Διεύθυνση Ειδικών Δυνάμεων ζητούσε άμεσα ετοιμοπαράδοτα σκάφη λόγω κατεπειγουσών επιχειρησιακών αναγκών.

Ένα από τα τρία θα είναι της εταιρείας RAFNAR και συγκεκριμένα το μοντέλο 1100 CABIN ASSAULT. Πρόκειται για σκάφη Ισλανδικής σχεδίασης και ελληνικής ναυπήγησης. Το σκάφος θα φέρει τρεις εξωλέμβιους κινητήρες Mercury 350L6 (υπάρχει και η επιλογή για άλλους χρήστες των δύο εξωλέμβιων Mercury 450R) και θα αναπτύσσει έμφορτο τη μέγιστη ταχύτητα των 53 κόμβων. Το σκάφος κλειστού τύπου με υπερκατασεκυή και έχοντας θωράκιση  κατηγορίας NIJ3+ στα παράθυρα και τη καμπίνα. Δύναται να μεταφέρει 14 άτομα προσωπικό σε αντικραδασμικά καθίσματα της εταιρείας Ulman. Τέσσερα άτομα είναι εξωτερικά στη πλώρη, τέσσερα στη πρύμνη και τα υπόλοιπα εσωτερικά στην καμπίνα του σκάφους.

Ο εξοπλισμός των σκαφών τύπου1100 CABIN ASSAULT συμπληρώνεται από ηλεκτροπτικό σύστημα της FLIR, ραντάρ ναυτιλίας SIMRAD, GPS – Plotter, τακτικό σύστημα αποστολής μετάδοσης εικόνας και ήχου και δυνατότητα τοποθέτησης έστορα με πολυβόλο στη πλώρη των 12,7 χιλιοστών. Το σκάφος ζυγίζει 4,1 τόνους και έχει ακτίνα δράσης τα 400 ναυτικά μίλια. Τα σκάφη RAFNAR έχουν τη δυνατότητα να πλέουν σε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες και σε περίπτωση που πάρουν κλήση επανέρχονται στην αρχική τους θέση.

Φυσικά ο εξοπλισμός των σκαφών τροποποιείται και διαμορφώνεται ανάλογα τις ανάγκες τις απαιτήσεις του πελάτη ως προς το σκέλος των αισθητήρες, του οπλικού φορτίου (μπορεί να τοποθετηθεί και τηλεχειριζόμενος έστορας με πολυβόλο μέχρι 12,7 χιλιοστά), των επικοινωνιακών συστημάτων καθώς και των κινητήρων (εσωλέμβιοι ή εξωλέμβιοι). Η επιλογή των εξωλέμβιων μηχανών γίνεται λόγω της γάστρας του σκάφους καθώς και λόγω ευκολιών στη συντήρηση.

Το μοντέλο τύπου1100 CABIN ASSAULT είναι αυτό που θα συμπληρώσει τον στόλο πλωτών του ΛΣ μέσω της δωρεάς δέκα σκαφών του παραπάνω τύπου από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Επίσης, όπως προαναφέρθηκε ένα τέτοιο θα παραδοθεί στις Ειδικές Δυνάμεις (Αμφίβιοι Καταδρομείς) μαζί με άλλα δύο.

Παράλληλα, εκκρεμεί ο διαγωνισμός ύψους 16 εκατομμυρίων ευρώ για 40 νέα ταχύπλοα. Ο διαγωνισμός πήρε παράταση λόγω της πανδημίας ως την 1 Ιουνίου 2020. Σημειώνεται, ότι η RAFNAR μέσω της ONEX συμμετέχει και στον παραπάνω διαγωνισμό επίσης με το μοντέλο τύπου1100 CABIN ASSAULT ως προτεινόμενη επιλογή για το πρόγραμμα απόκτησης των 40 νέων σκαφών. Από τον επόμενο μήνα θα αρχίσουν και οι παραδόσεις σταδιακά των νέων ταχυπλόων του ίδιου τύπου για το ΛΣ.

Εκτός του διαγωνισμού για τα νέα ταχύπλοα σκάφη των Μοιρών Αμφιβίων Καταδρομών υπάρχει και η πρόθεση του ΠΝ να αντικαταστήσει τα ΑΒΑΚ των Αρματαγωγών με σύγχρονα ταχύπλοα. Οι εξελίξεις σε επίπεδο ταχυπλόων συμπληρώνονται με την απόκτηση από τη ΔΥΚ του ΠΝ των 4 ΣΑΠ Mark V τα οποία είναι σε μέτρια κατάσταση και θα χρειαστούν αρκετή δουλειά ώστε να είναι επιχειρησιακά (αρχικά θα γίνει επιθεώρηση των μηχανων) καθώς και να λάβουν τον ενδεδειγμένο εξοπλισμό. Από τις φωτογραφίες φαίνεται πως είναι τελείως «γυμνά» ως προς τον εξοπλισμό τους (επικοινωνίες, ναυτιλία, οπλισμός κτλ).

Ακολουθούν φωτογραφίες από τις εν πλω δοκιμές που παρακολουθήσαμε στον Σαρωνικό.

Comments

  1. Δεν καταλαβαίνω αλήθεια. Με ποιό σκεπτικό ακόμα, παραμένει το προσωπικό ακάλυπτο;
    Με τα ίδια χρήματα ας πάρει ο στρατός όσο τύπου cb-90 ή παρόμοιο, έστω και σε μικρότερο αριθμό, στη συνέχεια το λιμενικό με ευρωπαικά κονδύλια ας πάρει ακριβώς του ίδιου τύπου σκάφη και σε περίπτωση επιχειρήσεων να χρησιμοποιηθούν από ΜΑΚ.

    1. Γιατί όπως και με τα Μ-113, τα κράνη kevlar και άλλα μέσα, ΔΕΝ μας νοιάζει. Άλλωστε στις Ε.Δ., υπηρετούν συνολικά 5-6 εκ προσωπικό. Άρα έχει πλεόνασμα και άρα αναλώσιμους, ώστε να κάνει κάποια οικονομία στους εξοπλισμούς. Σε οχυρωμένο με πολυβόλα λόφο, πάμε να κάνουμε γιουρούσια με χιτώνες. Τι δεν καταλαβαίνεις?

      1. Δε γίνεται ρε αδερφέ όλοι εδώ μέσα να σκεπτόμαστε με τον ίδια ( κοινή) λογική και να τους κράζουμε όλοι και υπεύθυνοι να μην το βλέπουν ή να μην το σκέφτονται. Απλά δε γίνεται. Στο κάτω κάτω, αν δεν θέλουν να ασχοληθούν, όποτε προγραμματίσουν αγορά για 1 οπλικό σύστημα, πριν το κάνουν ας το βγάλουν στα αμυντικά site (σε σοβαρά) και ας τους δώσουμε εμείς κατευθύνσεις. Μέχρι και τρόπους χρήσης και ανάλυση κόστους να τους κάνουμε, εμείς οι ερασιτέχνες. ΗΜΑΡΤΟΝ!

        1. Αυτή είναι απορία όλων. Τι να σου πω και εγώ?
          Πάντως μερικά πράγματα ΜΟΝΟ επίτηδες γίνονται.
          Εκτός και ακόμα υπάρχουν παράθυρα για ύποπτες συναλλαγές στις εξοπλιστικές δαπάνες.
          Με τα συγκεκριμένα, πάμε να κάνουμε απόβαση/αποβίβαση με ….cabrio. Τι να λέμε τώρα?

  2. Μετα cb90 τι γίνεται πάλι βρίσκουμε ημίμετρα βρίσκουμε έλεος πια .

    Για το λιμενικό καλά είναι τα αναφερόμενα του άρθρου ….

    Ότι να ναι δεν μπορεί να κάνει έναν διαγωνισμό το ρημάδι το κράτος και όποιος εφοπλιστής θέλει να μας δίνει απο αυτά που έχουμε ανάγκη .

    Έλεος ούτε αναρχικοί να είσασταν …οργάνωση 0

  3. Δεν καταλαβα…3 σκαφη?
    Το ενα Ραφναρ?
    Τα αλλα 2?
    Αλλος τυπος?
    Δειγματολόγιο μπας και γινουμε και εμεις οι αμφίβιοι….ΔΥΚ?
    Και ετσι δεν φωτογραφιζουν ενα τυπο για το διαγωνισμο?
    Οι 6 »παλιοί» μεσα στην καμπινα και οι 8 »νέοι,αναφερόμενοι» στο νερο και στο κρυο να στρωσουν….ετσι ειναι αυτα…

  4. Τώρα πλάκα μας κάνουν κάποιοι δεν εξηγείται αλλιώς.
    Σκάφος για τις ειδικές δυνάμεις με το πιο πιθανό είναι να επιχειρήσουν κάτω από πυρά κ έχει δυνατότητα μεταφοράς 14 ατομων από τα οποία τα 8 είναι τελείως ακάλυπτα κ απροστάτευτα σε εχθρικά πυρά.
    Απλά ΤΡΑΓΙΚΌ.
    Δλδ αλήθεια οι υπεύθυνοι που τα παραλαμβάνουν θα έβαζαν τα παιδιά τους να πολεμήσουν επάνω σε αυτά;;;
    Λοιπό τα πράγματα είναι πολύ απλά σε λίγο θα παραλάβουν τα 4 Ρ355 τα οποία θα είναι κ οπλισμένα κ θα είναι με 90% χρηματοδότηση από Ε.Ε Ένωση.
    Ας βάλουν οι υπεύθυνοι κάτω τα πράγματα κ να βάλουν στο ίδιο πρόγραμμα οσα περισσότερα τέτοια σκάφη μπορούμε να πάρουμε με χρηματοδότηση για να αποσυρθούν ολα τα άοπλα κ ανεπαρκή σκάφη που έχει το ΛΙΜΕΝΙΚΌ ΣΏΜΑ αλλά κ αρκετές μονάδες του Π.Ν.
    Ειδικά τώρα που όλοι οι ΕΥΡΩΠΑΊΟΙ είδαν τι γίνεται με τους λαθροεισβολεις που στέλνει ο Ερντογάν είναι ευκαιρία να φτιάξουμε σχεδόν τζάμπα κ με πολύ καλές προδιαγραφές έναν ομοιόμορφο κ επιτέλους οπλισμένο στόλο για το Λιμενικό σώμα αλλά κ για μονάδες του Π.Ν κ πρέπει να το απαιτήσουν οι κυβερνώντες.
    Όσο για τα Mark V από την στιγμή που είναι σε μέτρια κατάσταση κ θα χρειαστεί χρόνος για να τεθούν σε υπηρεσία ας καλέσει το Π.Ν Ελληνικές εταιρείες που ασχολούνται με την ναυπήγηση ,τις επικοινωνίες,τα ηλεκτρονικά-ηλεκτροοπτικά συστήματα,τα σκοπευτικά κ τις λύσεις θωράκισης αλλά κ τμήματα των πανεπιστημίων να τους ρίξουν μια ματιά κ να δώσουν λύσεις τόσο γι’αυτα ώστε να επανέλθουν σε υπηρεσία με ελληνικά σύστηματα όσο κ για να γίνει εφικτή η σχεδίαση αλλά κ η ναυπήγηση τέτοιων σκαφών από ελληνικές εταιρείες.

  5. Το cb90 είναι μια καλή επιλογή. Τα 2 σκάφη που έχουμε στο λιμενικό τι εμπειρίες μας έχουν προσφέρει?
    Γιατί δεν μας ενημερώνει κανείς ?
    Ας παραχωρήσει το λιμενικό στο ναυτικό άμα δεν τους κάνουν….

    1. Τρια έχουμε. Το τρίτο στην Κέρκυρα (μαρίνα Γουβιών) – είχε μείνει 2-3χρόνια σε εγκατάλειψη! Τώρα είναι οκ και επιχειρεί, θα το βρεις στα Σύβοτα Θεσπρωτίας το καλοκαίρι, στην Ηγουμενίτσα και πέριξ. Σε εμπλοκή με «τηγανοκέφαλους» που χρησιμοποίησαν ΑΚ (7,62) προστάτεψε μια χαρά το προσωπικό. Απορίας άξιο γιατί η ΔΥΚ και οι Πεζοναύτες ακόμα ασχολούνται με ribs και ερείπια (Mark V) όταν μπορούν να αποκτήσουν, αν κινηθούν μεθοδικά, το σουηδικό πολυεργαλείο! Προσωπικά, δε θα έμπαινε ποτέ σε ανοιχτό σκαρί για να συμμετάσχω σε καταδρομική επιχείρηση. Καλλίτερα στο απόσπασμα παρά dead on arrival!

  6. Εντελώς ακατάλληλα για μεταφορά ειδικών δυνάμεων, κατάλληλα για περιπολίες, κάτι που δεν είναι τα Magna. Αν γι’ αυτόν τον λόγο τα θέλουν στον ΕΣ, για να καλύψουν τρύπες του ΛΣ στα νησιά, καλά φαίνονται. Με αυτά όμως δεν μπορείς να αναπτύξεις πλήρως οπλισμένους οπλίτες σε βραχονησίδες ή να αποβιβάσεις πλήρως οπλισμένους οπλίτες σε κάποια ακτή. Είναι εντελώς ακατάλληλα. Καλή η ελληνική κατασκευή, όταν όμως δεν καλύπτει ούτε τα στοιχειώδη, καλό είναι να πάμε σε κάτι ξένο ή να πληρώσουμε την ανάπτυξη αυτού που θέλουμε, το οποίο είναι μας αρέσει ή όχι κοντά στα CB-90H και τους κλώνους του.

    1. ΑΙΜ, είναι όντως. Αλλά σίγουρα δεν είναι η πρώτη προτεραιότητα και σίγουρα η ελληνική βιμηχανία μπορεί να συμμετάσχει στην κάλυψη βασικότερων αναγκών, – αυτό είναι ξεκάθαρο.

      Σίγουρα όταν μπορείς να λάβεις 1200, σε πρώτη φάση, Μ1117, ε(…), το 4Χ4 δεν είναι προτεραιότητα. Ας κοιτάξουμε να αποκτήσουμε λοιπόν πρωτίστως ευρείες δυνατότητες στην συντήρηση του εντός Ελλάδας και εν καιρώ να λάβει κι η EODH (ΙΒD Deisenroth) κάποια σύμβαση αναβάθμισης της θωράκισης του, (κ.α.) μια κι εκείνη την σχεδίασε εξαρχής.

      Το να νεκραναστήσουμε το κρατικό «χρέπι» μόνο και μόνο για να πάρει μερικές δουλειές από το Ελληνικό δημόσιο δεν έχει να κάνει σε τίποτα με το ζητούμενο της βιώσιμης ανάπτυξης της ελληνικής βιομηχανίας.

  7. Πάμε και εδώ σε πολυτυπίες και αυτό δεν είναι καλό. Τα Μark V χρειάστηκαν 7 χρόνια να έρθουν, μας ήρθαν γυμνά και θα φάμε και άλλο για να τα κάνουμε επειχηρισιακά.
    Ειδικές δυνάνεις και καταδρομείς χωρίς θωράκιση και αυτοπρωστασία, πού πάνε;
    Για το ΛΣ πρέπει να εξαντλήσουμε ότι ευρωπαϊκό κονδύλιο υπάρχει και να στήσουμε έναν καινούριο στόλο.
    Βασικά ήμαστε σε φάση να πέρνουμε ότι βρούμε και τσάμπα. Δεν είναι καλό.
    Πρέπει κάποτε να φύγουμε από τις πολυτυπίες, να έχουμε ποιότητα και όχι απλώς ποσότητα.
    Ότι δεν μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας κορβέτα εννοείτε, αλλά τέτοιες βαρκούλες και βάρκες με θωράκιση καν οπλισμό….σαν ναυτικός λαός που λέμε ότι ήμαστε, δεν μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας;

  8. Τα Μαρκ παντως, επειδη τα ειδα και απο μεσα, δεν ειναι σε καλη κατασταση δυστυχως. Απο οτι λεγεται θα ακολουθηθει οτι εγινε και με τα ΠΤΜ.

    1. Το θέμα ειναι τουλάχιστον αν είναι δομικά οκ, γιατί το αλουμίνιο είναι περίεργο υλικό.
      Τώρα πότε θα εξοπλιστεί είναι άλλο θέμα, αν δεν πέσει καμιά χορηγία ιδιώτη πάλι δεν το βλέπω…
      25μετρο σκάφος πάντως ειναι σε πιο κατάλληλο μέγεθος για διάπλου του Αιγαίου από τα CB-90, αν και όταν θα δώσει άλλες δυνατότητες στην μονάδα.
      Πιστεύω ένα M22 watercat θα ήταν πολύ καλή λύση για τις ανάγκες του Αιγαίου. Αλλα και τα RIB ειναι πλήρως απαραίτητα. Καλύτερο υλικό για ειδικές δυνάμεις το σκάφος της Ferretti Security Division FSD 150.

      1. Kαλα το τελευταιο που αναφερεις ειναι μια κλαση επανω απο ολα τα αναφερομενα αλλα το κοστος ειναι τσουχτερο ειδικα για τους τσιπηδες εγχωριους ..
        Δυστυχως οτι πληρωνεις παιρνεις ..
        Εγραψα και σε αλλο αρθρο σχολιο πριν διαβασω το συγκεκριμενο και πανω κατω αναφερω οσα προτεινουν και οι φιλοι εδω αφου η λογικη ειναι κοινη σε ολους πλην των κυβερνωντων φυσικα ..
        Εκει αναζητειται ματαια.
        https://defencereview.gr/neo-tachyploo-skafos-efodoy-paroysiase-i-italiki-ferretti/

  9. Αλλη μια αφορμη για να θυμιθουμε το Ελληνικης Σχεδιασης κι επινοησης πολεμικο πλοιο-πλατφορμα, σε σχεδιο Φρεγατας κι Κορβετας – ALS100/125 το οποιο ειχε εξετασει το ΠΝ !

    https://www.ptisidiastima.com/hellenic-design-frigate-als-100/
    https://www.youtube.com/watch?v=jXLPbiUy5fE

    ( Mission objectives:

    Coast Guard mission
    Fishery Protection Mission
    Search & Rescue Mission
    Support Missions

    Warfare mission:
    Littoral Warfare / Asymmetric Warfare
    Anti Air Warfare (AAW)
    Anti Surface Warfare (ASuW)
    Naval Gunfire Support
    Electronic Warfare (EW)
    Anti Submarine Warfare (ASW))

  10. Ρε γαμωτη αυτο το κρατος δε θα βαλει ποτε μυαλο??
    Αυτα τα σκαφη για το λιμενικο που επιχειρει με ανοιχτά rib ειναι μια χαρά, νομίζω παραπανω κιολας απο μια χαρα,καθως δε θα μπουνε ποτε 14 ατομα λιμεμικοι να πανε να κανουν καταδρομικη σε κανα νησι αλλα αστυνομευση για λαθρομεταναστευση για ναρκωτικα λαθρεμποριο κλπ και θα ναι και προστατευμενοι απο καιρικα στοιχεια και σφαιρες μικρου διαμετηματος..
    Αν χρειαστει πιο απαιτητικο σκαφος για εμπλοκη του λιμενικου ερχονται ηδη τα ιταλικα 35μετρα και τα φαμπιο μπουζι
    Αντε και στο λιμενικο ειναι δωρεα και εμπλεκεται ο εφοπλιστικος κοσμος στο στρατο τωρα τι φαση?? ο κυριος Παν…λης Στ..μπος ο εκπροσωπος της εταιριας κι εκει βυσμα??? Χαχαχα
    Το σκαφος ειναι ακατάλληλο τελειως…ουτε να ξαπλωσουν να προφυλλαχθουν δεν θα μπορουν ρε παιδια οι αμφιβιοι ουτε να αρπαξουν καποιον απο θαλασσα με λαστιχο η το χερι…
    κοιταξτε ποσο στεναχωρα ειναι ουτε να μετακινηθεις απο πλωρη σε πρυμνη και το αναποδο.
    ενταξει ειπαμε να μην εχουμε πολυτυπια (με λιμενικο θα χουμε ενα σχεδιο) αλλα δεν γινεται να παρεις και φορτηγο και τσαπα και νταλικα και ιχ σε ενα σχεδιο..
    Ημαρτον θα παρουμε μια αποφαση δηλ για ενα οπλικο συστημα ακαταλληλο που θα μας δεσμευση για αλλα 30 χρονια??
    Εκτος και αν πιεσουμε μεσω δημοσιευματων αναρτησεων κλπ για μεικτο στολο αλλα να υπαρχει και ενας αριθμος 2-3 cb90 σε καθε μοιρα καταδρομων και 2-3 rafnar πχ
    γιατι και αυτα χρειαζονται…μπορουν να επιχειρουν σχεδιν σε ολες τις καιρικες συνθηκες τα rib ενω τα cb 90 οχι..η να επιχειρουν απο τα αρματαγωγα αν και εκει θα μπορουσαν παλι να μπουνε στους δυο γερανους-θεσεις cb90 καιστις αλλες δυο rib σαν το παραπανω .. ετσι να το δεχτω…αλλα αλλιως ειναι εγκλημα.
    Επισης ο remote weapon station μονο οροφη θα μπαινει και αν με τοσο λιγο χωρο για ηλεκτρονικα ρανταρ κλπ…
    Αν μπει μπροστα τα 4 καθισματα τα ξεχναμε…και αυτη παλι ειναι πιο λογικη λυση απο αυτη που βλεπω στη φωτο.
    Δειτε ποσο λιγο χωρο εχει ο πυροβολητης…στο πλαι δε μπορει να γυρισει…
    Ευτυχως ειναι μονο ενα ναι ισως δοκιμαστικο σκαφος μαζι με τις δυο αλλες σχεδιασεις που αναφερετε …μπας και υπαρχει ελπιδα για κατι καλυτερο..

    1. Σιγα μην βαλουν RWS ..
      Oπως εγραψε αλλος εδω τα παιδια τους θα στειλουν ?
      Οποτε σκασιλα τους..
      Εδω εχουμε Λιμενικο που θεωρει κατορθωμα και επιτυχημενη παρουσια να το βαζει στα ποδια σε χωρικα μας υδατα και να αποφευγει εμβολισμους και εννοειται με ολα του τα σκαφη αοπλα και πειθαρχεια μπλουμ και προσωπικο με αθλητικα υποδηματα και χωρις κρανη και αλεξισφαιρους θωρακες με αστειες δικαιολογιες ..
      Με ανεπανδρωτους σταθμους οπλισμου θα ασχοληθουν οταν δεν βαζουν ουτε βασεις σε σκαφη τους για απλα πολυβολακια?

    1. Είναι η EODH υποκατάστημα της Λοκχιντ και παίζει μπάλα τόσο δυνατά ?
      Η τατρα μια χαρά οχήματα τσεχική Εταιρία με επιλογή απο διάφορους κινητήρες κάνουν και Πάρις Ντακάρ γιατί να πάμε στην ΜΑΝ , θέλω να πω η μικροί με τους μικρούς και οι Έλληνες μακριά απο τους γερμανούς , αφού δεν μας θέλουν εμείς τόσα προϊόντα τους αγοράζούμε και αυτή θέλουν λιτότητα.
      Η λιτότητα θέλει Τάτρα
      https://www.army-technology.com/videos/tatra-trucks-company-profile/

      1. Ευχαριστω για το βιντεο, ειναι εξαιρετικα ενδιαφερον.

        Aπο οτι ειδα στο βιντεο, φτιαχνουν αεροψυκτους ντιζελο-κινητηρες αλλα και συστηματα μεταδοσης, οποτε εαν γινοταν καποια συμφωνια για κατασκευη στην Ελλαδα με μεταφορα τεχνογνωσιας, ενδεχομενως να μπορουσαμε να κατασκευασουμε κινητηρες ντιζελ, συστηματα μεταδοσης και αναρτησεις στην Ελλαδα.

        Με βαση αυτη την τεχνολογια θα μπορουσαμε να τους εξελιξουμε μετεπειτα και να κατασκευασουμε ακομη και εντελως δικους μας ντιζελο-κινητηρες π.χ. για εγχωριο ΤΟΜΑ.

        1. Το πλειοψηφικό πακέτο της Τατρα μέχρι το 2003 είχε η αμερικανική Terex Corporation (71%)…
          Το 2006 πέρασε σαν Tatra Holdings με μίξη Αμερικανών, Βέλγων και Άγγλων (ιδιωτικές εταιρίες) και την φαλίρισαν μέχρι το 2013…
          Σε δημοπρασία πωλήθηκε 7εκ ευρω στην TRUCK DEVELOPMENT με έδρα την Ostrava και είναι αμιγώς τσέχικη πλέον…
          https://www.tatratrucks.com/about-the-company/press-and-media/news/truck-company-changed-owners-as-well-as-its-name/

  11. Τα RIB ανοιχτού τύπου επιλέχθηκαν αποκλειστικά λόγω του κόστους. Για 41 σκάφη με 16 εκ δεν νομίζω να περιμέναμε να πάρουμε κάτι πιο… mark όσο και αν το θέλαμε.
    Για παράδειγμα το M18 Watercat κόστισε στους Φινλανδούς 2,85 εκ το καθένα. Είναι τεράστιες οι διαφορές. Εγώ δεν καταλαβαίνω από το άρθρο ποια είναι τα άλλα 2 από τα 3 σκάφη που αποκτήθηκαν με 1.2 εκ. Υποθέτω ότι έχουν αποκτηθεί 3 διαφορετικά σχέδια για να δοκιμαστούν;;; Σε αυτή την περίπτωση το δεύτερο μάλλον θα είναι το Viking S1200 Munin ( 4 από τα κλειστού τύπου έχει αποκτήσει και το Λιμενικό Σώμα). Το 3ο;
    Επίσης από παλιότερες ανακοινώσεις, πέραν της ανάγκης αντικατάστασης των magna, υπήρχε και ένα ακόμα πρόγραμμα 22 σκαφών που ονομαζόταν «σκάφη συνοδείας και άμυνας νήσων» . Ελπίζω να είναι ακόμα σε ισχύ και αυτό το πρόγραμμα και να δούμε μια καλύτερη κλάση σκαφών εκεί, όπως το M18 Watercat, το Feretti FSB150, το CB 90 κλπ.
    Επίσης και όπως αναφέρει και το άρθρο το ΠΝ θέλει να αντικαταστήσει τα ΑΒΑΚ με νέα ταχύπλοα. Ελπίζω να μην κάνει το λάθος να χρησιμοποιήσει RIB σε αυτό τον ρόλο. Αν θυμάμαι καλά κάθε Ιάσων έχει 4 ΑΒΑΚ οπότε μιλάμε το λιγότερο για 20 σκάφη. Μια επιλογή και ίσως η πλέον κατάλληλη, λόγω μεγέθους, βάρους και μεταφορικής ικανότητας θα ήταν τα Μ14 Watercat ή CB90.

    1. Αδερφέ, ότι παίρνουμε πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες. Αλλιώς δεν έχει νόημα. Αν είχαν 16 εκ, ας έπαιρναν λιγότερα σκάφη. Δηλαδή είμαστε 50. Συμφέρει να πάμε στη μάχη με 20 πιστόλια ή 5.000 νεροπίστολα?

    2. Δεν μπορεί να δεχτεί χωρίς τροποποιήσεις η κλάση LST που έχουμε εμείς, τα CB-90H ή τα Μ14 Watercat. Και αυτό γιατί:

      τα ΑΒΑΚ που χρησιμοποιούμε ζυγίζουν 8,50 tons
      http://www.motomarine.gr/military/products42.html
      τα Μ12 Watercat ζυγίζουν 10,3 ton
      http://www.marinealutech.com/boats/landing_crafts/watercat_m12
      τα Μ14 Watercat ζυγίζουν 12,0 tons
      http://www.marinealutech.com/boats/landing_crafts/watercat_m14
      τα CB-90H ζυγίζουν από 15-24 tons
      https://www.soldf.com/fartyg-och-batar/stridsbat-90h-strb90h/

      Και οι συνολικές τους διαστάσεις είναι μεγαλύτερες από των ΑΒΑΚ που χρησιμοποιούμε.

      1. Νομιζω απλα νεους γερανους θα χρειαστουν οσο για τις διαστασεις δεν νομιζω να υπαρχει προβλημα στο μηκος ..Τα ΑΒΑΚ ειναι απλα νεκροφορες ..
        Στην τελευταια συνασκηση με Αμερικανους Πεζοναυτες σε ενα απο αυτα κολλησε ο καταπελτης και ο χειριστης τον κατεβασε με τροχαλια χειροκινητα ..
        Μιλαμε για εικονα Αφρικης ..
        Εικοσι χρονια πριν που τα ειχα συναντησει ηταν ηδη ρημαδια και εμπαζαν νερα συνεχως ..
        Απορω τι νοημα εχει η διατηρηση τους να εχουμε να λεμε οτι διαθετουμε ΑΒΑΚ ..Υπαρχουν και νεοτερα αλλα και αυτα αθωρακιστα ειναι και στο πρωτο θραυσμα χανεις στρατιωτες για πλακα ..
        Καλυτερα να αποβιβασουμε με ταχυπλοα εστω και λιγοτερους εστω και αν η αποβιβαση με ΑΒΑΚ θα γινει σε εξασφαλισμενη ακτη ..
        Δεν υπαρχει κανενας λογος να διατηρουμε υλικο ξεπερασμενων δογματων η μουσειακης ηλικιας .

  12. Τι CB-90 ρε παιδιά, το κόστος του ειναι 10 φορές πάνω. Ένα rib για περιπολίες πήραν που νομίζω ότι έχει και βαλλιστική προστασία επιπέδου τρία η καμπίνα.
    Πιάσατε για αποβατικά και ιστορίες βραδιάτικα, για άσχημο καιρό μια χαρά το σκάφος, ίσως κανένα 15μετρο να είναι καλύτερη περίπτωση.

  13. Tι ανοησιες ειναι παλι αυτες, το σκαφος αυτο ειναι παντελως αχρηστο και ακαταλληλο για τις αναγκες μας. Να τα δωσουν στο λιμενικο καλυτερα και να παρουν τα τρια cb90 που εχει το λιμενικο.

    Εμεις χρειαζομαστε σκαφη για πολεμο, οπως το cb90, το οποιο εχει επαρκη θωρακιση, ταχυτητα, βαρυ οπλισμο, αλλα και θυρες πισω και (κυριως) μπροστα για την αποβιβαση των καταδρομεων σε βραχονησιδες και νησια.

    Ριξτε μια ματια στο βιντεο για να καταλαβετε, ειδικα μετα το 3:30

    https://www.youtube.com/watch?v=mZ58eXtSZZs

  14. Το θεμα ειναι με πιο κριτηριο επιλεχτηκαν τα 1100 CABIN ASSAULT.

    Ποιος ειναι ο αντικειμενικος τους σκοπος κι σε τι ειδους περιβαλλον μαχης θα χρειαστει να λειτουργησουν, ;;

    Ποιοι θα χρησιμοποιουν αυτα τα σκαφοι;;;
    μηπως ΑΥΤΟΙ –
    Ελληνικών Ειδικών Δυνάμεων και συγκεκριμένα των Αμφίβιων Καταδρομέων.

    τωρα ας δουμε τα cb90
    Ποιοι προοριζονται να χρησιμοποιουν κλειστα σκαφη οπως αυτα που γραφουνε μερικοι εδω μεσα, βλεπε, cb90;;;;
    μηπως ΑΥΤΟΙ –
    Combat Boat 90 (CB90) is a fast military assault craft developed by Dockstavarvet. It was originally built to replace the Swedish Navy’s aging Tpbs 200 class. It represents the export version of Strp 90H, the official Swedish designation wherein H stands for the vessel’s ability to transport and deploy half a platoon of fully armed amphibious infantry. The ship was commissioned in 1991.

    » fully armed amphibious infantry» δηλαδη ισον ΠΕΖΟΝΑΥΤΕΣ !!

    Αρα, αλλη η φιλοσοφια/τακτικη χρησης ενος CB90 κι για αλλο σκοπο θα χρησιμοποιηθουν τα «1100 CABIN ASSAULT» !!!!!

    Δηλαδη. για οσους δεν επιασαν το νοημα.
    Αλλου λειτουργουν, αλλες αναγκες εχουν κι διαφορετικο σκοπο καλουνται να φερουν σε περας οι ΠΕΖΟΝΑΥΤΕΣ κι αλλου λειτουργον με διαφορετικο ΑΝΣΚ οι ΟΥκαδες κι ολες οι αλλες ΔΥΚ.

    Να το πω κι στα αγγλικα για του φιλους μου τους δυτικοφυλους….

    SEALS and Marines are two DIFFERENT forces – (SEALS are a Naval force – Marines are a Military force) and each have DIFFERENT objectives to accomplish !!

    Αντιληφθηκαμε ποιες ειναι οι διαφορες των δυο αυτων σκαφων;;;;;

    υ.γ.
    Νομιζω πως υπαρχουν μερικοι που αρεσκονται στις «γνωσεις», που ανακαλυπτουν σε πολεμικα παιχνιδια του PlayStation – Ειμαι βεβαιος πως ο Tom Clancy, δεν θα πολεμησει για την Ελλαδα !

    1. Καλή σας ημέρα. Γιατί το γενικόλογο «fully armed amphibious infantry» ισούται με αποκλειστικά και μόνο με πεζοναύτες και όχι με αμφίβιους καταδρομείς δεν το καταλαβαίνω. Εσείς αν είσαστε αμφίβιος καταδρομέας τι θα προτιμούσατε, να αποβιβαστείτε για να πολεμήσετε στεγνός και προστατευμένος με το CB90 ή βρεγμένος και εκτεθειμένος με το 1100 CABIN ASSAULT;

      Επίσης το να προσπαθείτε να «κοντύνετε» τους συνομιλητές σας με ειρωνείες δεν σας καθιστά «ψηλότερο», το αντίθετο μάλιστα.

    2. Καλημέρα.

      Συμφωνώ με τον Spiral. Ένα σκάφος της κατηγορίας CB-90 προσφέρεται πολύ περισσότερο για επιχειρήσεις καταδρομέων απ’ ό,τι το RAFNAR 1100 CABIN ASSAULT, ασχέτως αν το τελευταίο δείχνει πολύ καλό και πλήρες για την δική του κατηγορία.

      Για την αντικατάσταση των ΑΒΑΚ ας περιμένουμε την επιλογή του ΠΝ/ΕΣ όταν και αν γίνει… Σίγουρα αυτό που ψάχνουν είναι κάτι «φτηνό» που να πηγαίνει τους πεζοναύτες με ταχύτητα στην ακτή. Το RAFNAR 1100 CABIN ASSAULT στην συγκεκριμένη διαμόρφωση δεν προσφέρεται για απβίβαση πεζοναυτών κατά την γνώμη μου, λόγω της μεταφοράς μέρους των στρατιωτών στην πρύμνη που καθυστερεί την απβίβαση. Υποθέτω, πως αν δυστυχώς πάμε για RHIB (όπως δείχνουν τα πράγματα) θα προτιμηθεί το ίδιο RHIB με διαφορετική διαμόρφωση ώστε όλοι οι στρατιώτες να κάθονται μπροστά.

      Τα δημοσιεύματα τα διαβάσατε πιστεύω για πυροβολισμούς εναντίον της περιπόλου μας στον Έβρο. Φαντάζομαι ούτε αυτό θα παρακινήσει τον Παναγιωτόπουλο και (…) τον Σκυλακάκη να δώσουν χρήματα για CB-90 αντί RHIB, έτσι;

      1. – Καταρχήν και το Fafnar 1100 έχει καμπίνα που παρέχει βαλλιστική προστασία.
        – Δεν αγοράστηκε για να κάνει την δουλειά του CB-90 και μιλάμε για αγορά 1-2 σκαφών.
        – Κοστίζει το ένα όγδοο του CB-90
        – Τα RIB ειναι αναντικατάστατα, έχουν μοναδικά χαρακτηριστικά και πλέουν με καιρό που τα CB-90 ούτε στο ονειρό τους…
        – Αν και εφόσον γιατί CB-90 και όχι Watercat M18, Μ22 ή FSD-150 ή δεν ξέρω τι άλλο…

      2. ΑΙΜ, δεν διαφωνούμε σχεδόν σε τίποτα, στον eksothen απάντησα.

        Σίγουρσ υπάρχουν κι άλλα, το CB-90 το ανέφερα ως αναφορά στην κατηγορία.

        Αν λάβουμε υπόψη όλες τις ανάγκες, πεζοναύτες, Ζ ΜΑΚ, Καταδρομείς & Ομάδες Ομάδες Άμεσης Επέμβασης των νησιών, σίγουρα υπάρχει θέση και για τα RHIB.

        Σε κάθε περίπτωση και τα CB-90 κ.α. έχουν κι αυτά χαρακτηριστικά που σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να προσφέρουν τα RHIB κι έχουν αναλυθεί από πάρα πολλούς.

    3. Και Ποιος σου είπε οτι οι αμφιβιοι καταδρομείς ειναι στην ίδια κατηγορία με τους SEALs; οι αμφιβιοι καταδρομείς είναι ελαφρύ πεζικό όπως και οι πεζοναύτες, όπως και οι ορεινοί καταδρομείς όπως και οι αλεξιπτωτιστές. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν δυνάμεις επιπέδου SEAL.

      1. Φυσικα και υπαρχουν μοναδες επιπεδου Tier1 και Tier2 στην Ελλαδα…μη γράφουμε ανακρίβειες.
        Αλλο το οτι οι Αμφιβιοι και Πεζοναυτες δεν ειναι τετοιες.

        1. Μονάδες με μηδενική πολεμική εμπειρία δεν μπορούν να συγκριθούν με μονάδες με τεράστια πολεμική εμπειρία. Αν θέλεις στα χαρτιά, ΔΥΚ, ΕΤΑ και Ζ ΜΑΚ είναι Tier1 και Tier2.

          1. Με αυτη την υπεραπλουστευση δεν εχουμε οχι επιπέδου Seals αλλα ουτε απλο ΠΖ ουτε υλικου πολεμου ουτε διαβιβασεις ούτε τιποτα.Πειτε μας ποτέ θέλετε να σηκωσουμε λευκη σημαια στις εμπειροπολεμες ορδες του Ερντο…

    4. To CB 90 στη Σουηδία χρησιμοποιείται απο το τάγμα αμφιβίων καταδρομών προς υπεράσπιση του νησιωτικού συμπλέγματος της Σουηδίας. Τι άλλο θέλεις για να πιστείς. Αυτά που γράφεις έχουν νόημα για τον αμερικανικό στρατό που οι αποστολές είναι τελείως διαφορετικές για κάθε κλάδο. Εδώ τα πράγματα είναι απλά. Οτι προλάβουν θα κάνουν οι ΜΑΚ και όποιος άλλος βρεθεί μπροστά. Τα CB90 είναι μακράν τα καλύτερα για επιχειρήσεις και ΜΑΚ και πεζοναυτών στο Αιγαίο. Διάβασε την αποστολή των Σουηδών και θα αναρωτηθείς εμεις οι μακάκες τι κάνουμε;

  15. μια χαρα ειναι κι αυτα απο το 0 που ειμαστε τωρα,οσοι θελετε κ cb90 κλπ πληρωστε να ερθουν απο το 2005 ειμαστε πτωχευμενοι κ χαμπαρι δεν εχουμε παρει οτι ολα ανηκουν σε αλλους,με τον ιο θα πεσει το αεπ κοντα -10 ξεχαστε λοιπον τα ακριβα πιμπλικια κ ας παρουμε οτι μπορουμε ,το ιδιο ισχυει κ με της φρεγατες κοιτμε ακριβα πραγματα που λεφτα δεν υπαρχουν. ΥΓ.1 Εχω την εντυπωση οτι κοιταμε πραγματα φθηνα για συμπαραγωγες στην ελλαδα εξου κ αυτα τα σκαφη οπως κ τα φορτηγα κλπ που τσεκαρουμε.
    ΥΓ.2, κι εγω θελω αρλευ μπερκ αλλα λεφτα δεν εχω ουτε για μεταφορικα(τα μαρκ αργησαν γιατι ψαχναμε καποιον να μας τα φερει τσαμπα) κ στην τελικη τι cb90 λετε εδω 20 χρονια κ τορπιλες δεν εχουμε γιατι ειναι ακριβες.

    1. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ορθή διαχείριση χρήματος. Ναι από το 2005 τα οικονομικά έσφιξαν κι εμείς αντί να κάνουμε κάτι προς αυτήν την κατεύθυνση, κόψαμε τους εξοπλισμούς και αφήσαμε το καράβι να πέσει στα βράχια, κατηγορώντας τις ΗΠΑ ότι έστειλαν πράκτορες να μας σκοτώσουν και άλλα γραφικά. Σε ότι έχει να κάνει με τους εξοπλισμούς σήμερα, πρέπει μας αρέσει ή όχι να δαπανήσουμε για να προστατέυσουμε τα νησιά μας αλλιώς μην το κουράζουμε να πούμε στην Τουρκία παρ’ τα και σε καλή μεριά.

      1. ποτε δεν υπηρχε διαχειριση οχι μονο στο χρημα αλλα και στα ατομα κ σε αλλα,με -10% μειωση με ευνοια χλωμο καθε εξοπλιστικο με οτι εχουμε θα μεινουμε μεχρι το 27-30, υπομονη.

    2. Δεν διατίθενται, όχι ότι δεν υπάρχουν. 6,5 δις περίπου υπερπλεονάσματα υπήρχαν πέρσι και δεν πήγε ούτε 1 ευρώ επιπλέον στις Ε.Δ. Γιατί ενώ υπάρχουν τα 160 εκ για τις ΜΕΚΟ εδώ και 2 χρόνια (τουλάχιστον), δεν έχει μπει καμία ακόμα στο ναυπηγείο? Δεν είναι θέμα ταμείου λοιπόν. ΑΝ εσένα μπει το παιδί σου σε ένα από αυτά και σκοτωθεί, τι θα λες? Δεν θα λες το γιατί δεν έδωσαν π.χ. 100 χιλ. παραπάνω για κάθε σκάφος να είναι τα μέσα ασφαλή?

      1. σε ποιο ναυπηγειο του σαφα η του ταβουλαρη? της συρου δεν εχει υποδομη. υγ. το οτι ειχαμε πλεονασματα δε λεει τιποτα αφου πηγαιναν σε υποχρεωσεις κ το μονο που μας επετρεπαν κι αυτο με ξυνιλα ηταν το 500αρι του δεκεμβρη, αν τους ελεγες δε για εξοπλιστικα κλαμα.

        1. Αδερφέ, αυτά τα σκάφη είναι συγκεκριμένων μέτρων που υπάρχουν πολλά ιδιωτικά ναυπηγεία. Το συγκεκριμένο δηλαδή πως φτιάχτηκε? Για να ήταν όπως πρέπει δεν ήθελε πάνω από μερικές χιλιάδες ευρώ (100? 200?, άντε 300 το πολύ). Αφού αυτό είναι έτοιμο. Να είναι προστατευμένο μόνο χρειαζόταν. Για τα οικονομικά άστο καλύτερα. Υπερπλεόνασμα σημαίνει παραπάνω από το πλεόνασμα που έχεις σαν στόχο για να αποπληρώσεις. Χονδρικά χρειαζόσουν περί τα 3,5-4 δις πλεόνασμα και είχες 2,5 παραπάνω. Για να μην πάμε από 2005-2010 που εκτελούσες προϋπολογισμούς με ελλείμματα 35 και 40 δις δανεισμούς το χρόνο και δεν πήγε (εκτός από τα F-16) ούτε ΕΝΑ ευρώ σε εξοπλισμούς. Το οικονομικό ΔΕΝ είναι δικαιολογία με εξαίρεση τα χρόνια της βαθιάς κρίσης. Και δεν είναι ΚΑΝ δικαιολογία την ώρα που παραβιάζονται τα σύνορά σου και τα σύνορα της Κύπρου που είσαι εγγυήτρια δύναμη. Όταν υπάρχει εθνικός σκοπός, να κόψουν τον …….. να βρουν τα λεφτά που πρέπει. Γιατί τελευταία και φοροαπαλλαγές έγιναν και κάποιες αυξήσεις και άλλα.

          1. Aς τα εφτιαχναν και στο εξωτερικο στο κατω κατω εαν ειμασταν και σε αυτο ανικανοι και μαλιστα υποψιαζομαι και με ταχυτερους ρυθμους παραδοσης ..
            Το προβλημα ειναι οτι δις πεταγονται κυριολεκτικα σε μισθους κηφηνων ,υπηρεσιες ,φορεις και σε αερα κοπανιστο ενω οταν ζητανε οι ΕΔ καποιοι ανακαλυπτουν λιτοτητα και σπαταλες .
            Ειναι δυνατον να χανουμε την ωρα μας για να πεισουμε οτι χρειαζονται σοβαρης κατηγοριας σκαφη στο Αιγαιο ενω οι Τουρκοι εχουν βαλλιστικους πυραυλους και πληθος αλλων οπλων απο θερμοβαρικα μεχρι δορυφορους επισκοπησης και φονικα uav μεταξυ αναροθμητων αλλων χωρις αντιβαρα η αντιστοιχα εδω και καθομαστε και συζηταμε εκατο χρονια αν θα αγορασουμε μερικες θωρακισμενες οπλισμενες τρατες και κανουμε και αναλυσεις για το ποιοι χρησιμοποιουν τι λες και η χρηση καθοριζει και την ικανοτητα του σκαφους για να βγαλουμε τα μπαλονατα ταχυπλοα σουπερ και αρκετα?
            Ελεος δηλαδη .

  16. Δυστυχώς επειδή θα ακούγεται πολύ συχνά η μείωση του ΑΕΠ λόγω της πανδημίας, θα πώ το εξής αντιλαμβανόμενως αυτού που γράφω.
    – Η μείωση του ΑΕΠ θα μειώσει τις απειλές για την χώρα μας; Προφανώς όχι
    – Θα μειώσει τις απαιτήσεις επιτήρησεις στο Αιγαίο; Προφανώς όχι

    Προφανώς πρόκειται για ανελαστικές δαπάνες και σαν τέτοιες θα πρέπει να αντιμετωπίζονται. Πριν λίγες ημέρες η κυβέρνηση περιχαρής ανακοίνωσε το νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα για τη στήριξη των Δήμων 2.5 δις. Αυτή η πρωτοβουλία μπορεί να αναβληθεί ή να περιορίστεί και ένα μέρος να απορροφηθεί απο το ΥΠΕΘΑ. Οι επιλογές που κάνουμε, θα διασφαλίσουν η όχι την συνέχιση του Έθνους. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουμε, τόσο πιο γρήγορα θα περάσουμε στα έργα.

      1. Δηλαδή αν πήγαιναν 2 δις στους Δήμους και 500 στα εξοπλιστικά παραπάνω τι θα γινόταν?
        Και μη λέμε για Δήμους, γιατί θα μπορούσαν να έχουν έσοδα και ΚΑΘΟΝΤΑΙ.
        Στη Ν. Σμύρνη που μένω, δημοτική αστυνομία να κόβει κλήσεις δεν υπάρχει (είναι για τα μάτια) και ΟΛΟΙ οι κεντρικοί δρόμοι είναι παρκαρισμένοι παράνομα και από όποιον γουστάρει, όπου γουστάρει.

  17. Θελω να κανω μια αφελης ερωτηση, κι οποιος θελει δινει την απαντηση του.

    το γραμμα «K», στα ακρωνυμα – Ο.Υ.Κ & Δ.Υ.Κ – ποια λεξη αντιπροσωπευουν;;;;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *