Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «Janes» οι Φιλιππίνες έδωσαν στη δημοσιότητα ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με το κόστος απόκτησης δύο γαλλικών υποβρυχίων τύπου Scorpene, η επιλογή των οποίων ανακοινώθηκε το Δεκέμβριο του 2019, αλλά η πανδημία καθυστέρησε την υπογραφή του σχετικού συμβολαίου. Σύμφωνα με το «Jane’s», στις 7 Ιουνίου ο Αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού των Φιλιππίνων, Αντιναύαρχος Giovanni Carlo Bacordo, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων PNA (Philippines News Agency) δήλωσε ότι το κόστος του προγράμματος θα ανέλθει στα $ 1,47 δισεκατομμύρια ($ 735 εκατομμύρια ανά υποβρύχιο) και θα είναι ολοκληρωμένο, δηλαδή θα περιλαμβάνει τη ναυπήγηση των υποβρυχίων, το κόστος των όπλων και της υποστήριξης, την εκπαίδευση και τις δαπάνες δημιουργία της αναγκαίας υποδομής σε ναύσταθμο της χώρας.

Για τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις των γαλλικών υποβρυχίων Scorpene μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. 610 εκ ευρώ το ένα υποβρύχιο με όλα τα όπλα υποστήριξη και εκπαίδευση.
    Άρα το μίνιμουμ για 3 υποβρυχια αν θέλουμε να πάμε σε Scorpene κόστος:
    1,8 δις ευρω με πλήρες φόρτους οπλισμού εκπαίδευσης υποστήριξης.

    1. @MTKS το ΑΙΡ πλέον θεωρείται αυτονόητο. Θεωρώ όταν λέτε ηλεκτρονικά εννοείται σύστημα διαχείρισης μάχης και υπολογιστή βολής όπου και αυτά προφανώς θα είναι μέσα στην τιμή. Εκτός αυτής της τιμής μάλλον θα είναι οι φόρτοι τορπιλών που μπορεί να δοθούν σε τρίτη εταιρεία και ίσως το σύστημα εκτοξευόμενων αντιμέτρων όπου είναι σημαντικό ώστε να μην παρεμβάλλει τις τορπίλες που θα επιλεχθούν να φέρουν.

    1. Ενα προς ενα δεν υπαρχει περιπτωση, αν θελουν ξυπνανε βεβαια εκει στο ΠΝ και καταλαβουν τι γινεται σ αυτη τη χωρα.

  2. Οι Τούρκοι αναμένεται να κάνουν χρυσές δουλειές τόσο που έχει πάει το κόστος. Η μεγάλη επιτυχία με τα bayraktar ήταν μόνο η αρχή.

  3. Και εγω ειμαι υπερ των γαλλικων υποβρυχιων. Αλλωστε οπως φαινεται εχουν λογικη τιμη.

    Ωστοσο, εχουν συστημα αναεροβιας προωσης το οποιο καίει αιθανόλη και οχι υδρογονο, οπως το 214. Οπως ειχε επισημανει ο τεως Α/ΓΕΝ Κ. Χρηστίδης, αυτο συνεπαγεται μεταξυ αλλων το μειονεκτημα οτι απελευθερωνει φυσαλλιδες αερίου διοξειδίου του ανθρακα, οι οποίες βγαίνουν στην επιφανεια, και αρα αφηνουν ενα ιχνος για τους κυνηγους υποβρυχιων, εν αντιθεσει με τις κυψελες υδρογονου, που απελευθερωνουν νερο. Συν οτι οι κυψελες υδρογονου ειναι πιο οικολογικες.
    Γνωριζει κανεις να μας πει αν οι Γαλλοι αναπτυσσουν AIP με υδρογονο; Θεωρω oτι το παρόν AIP του Scorpene ειναι ενα οχι αμελητεο μειονεκτημα, σε σχεση με τον γερμανικο ανταγωνισμο.

    Εκτος τουτου, ειναι νομιζω προφανες σε ολους οτι η εισαγωγη 2ου τυπου υποβρυχιου δεν ειναι κατι καλο, και σε καθε περιπτωση απαιτει αγορα τουλαχιστον 4 μοναδων. Στα μεγαλα συν τα οπλα: Τορπιλη F21, κ/β Exocet, ακομα και Scalp Navale. Και βεβαια η απολυτως επιθυμητη συσφιξη των σχεσεων με Γαλλία. Ολοι νομιζω προτιμουμε η Ελλαδα να αγοραζει οπλισμο απο Γαλλία και οχι Γερμανία.

    1. Έχουν αναπτύξει σύστημα με κυψέλες υδρογόνου, το ενδιαφέρον είναι ότι το υδρογόνο αυτό δεν αποθηκεύεται πριν την έξοδο από την βάση αλλά παράγεται κατά την διάρκεια του ταξιδιού από την αναμόρφωση του diesel καυσίμου, πρόκειται για ένα πλεονέκτημα που επηρεάζει την διάρκεια της κατάδυσης. Δεν είναι όμως πιθανό οι Φιλιππίνες να ενδιαφέρονται για αναερόβια πρόωση, το Scorpine έχει και άλλα πλεονεκτήματα έναντι του 214 που είναι ένα εκσυγχρονισμένο 209 και με αναερόβια πρόωση όπως ότι φορτίζει πιο γρήγορα τις μπαταρίες του και έχει καλύτερη υδροδυναμική αλλά και καλύτερη πρόωση.

      1. Χαιρομαι που ακουω οτι το το Scorpene μπορει πλεον να παρει AIP με κυψελες υδρογονου, διοτι ο τεως Α/ΓΕΝ κ. Χρηστίδης ανεφερε ως μειονεκτημα τις κυψελες αιθανολης.
        Το ΑIP εχει τεραστια σημασια, οτι και να λενε οι Φιλιππίνες, για προφανεις λογους.
        Το 214 δεν ειναι απλως ενα εκσυγχρονισμενο 209 με ΑΙP. Για παραδειγμα, εχει προφανως χαμηλοτερο ηχητικο ιχνος, και καταδυεται σε μεγαλυτερο βαθος. Ειναι υποβρυχιο νεας γενιας.

        Προς αποφυγην παρεξηγησεων, δεν διαφωνω με την ιδεα αποκτησης 4 Scorpene, το αντιθετο μαλλιστα.

  4. Η naval group μετά από πάνω από 10 χρόνια διαπραγματεύσεων δεν υπάρχει περίπτωση να μείνει χωρίς συμβόλαιο από το ΠΝ.
    Αν δεν είναι οι 4 μπελες (πιο πιθανές οι σίγμα και λόγω τελικού κόστους) θα είναι 4 σκορπινες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *