Σήμερα, το πρόγραμμα των νέων τορπιλών περνάει από τη Βουλή των Ελλήνων και ειδικότερα από την αρμόδια επιτροπή λαμβάνοντας την έγκριση για την έναρξη του προγράμματος. Το πρόγραμμα των νέων τορπιλών όπως όλα δείχνουν θα αναλάβουν οι Γερμανοί οι οποίοι θα προμηθεύσουν το ΠΝ με νέες τορπίλες Seahake Mod4 ενώ θα εκσυγχρονίσουν και ένα απόθεμα παλαιότερων τορπιλών τύπου

Το κόστος ανέρχεται σε 105 εκατομμύρια ευρώ για 36 τορπίλες. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η γερμανική πρόταση περιλαμβάνει εκτός των καινούργιων τορπιλών και ολικό εκσυγχρονισμό των παλαιών SUT Mod 0 είτε σε επίπεδο SUT Mod 3 είτε σε επίπεδο SUT Mod 4.

Το βασικά επιχείρημα του ΠΝ είναι πως οι Γερμανικές τορπίλες διασφαλίζουν πλήρη συμβατότητα με το τακτικό σύστημα των υποβρυχίων (πρόκειται για τα ISUS 90-15 και ISUS-90-46) και πως η Γερμανική εταιρεία Atlas Elektronik προσφέρει με το πακέτο της αγοράς των νέων τορπιλών και δωρεάν εκσυγχρονισμό περί των 25 παλαιών  τορπιλών SUT Mod 0.

Πάντως, ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί πως ενώ η Ιταλική τορπίλη Blackshark έχει πιστοποιηθεί πλήρως και είναι συμβατή στα Πορτογαλικά U-214 το ΠΝ επιμένει στη Γερμανική λύση.

Σύμφωνα με τη Γερμανική εταιρεία Atlas Elektronik η τορπίλη SeaHake Mod.4 ER είναι η μοναδική που είναι πλήρως ολοκληρωμένη και συμβατή με το σύστημα μάχης των υποβρυχίων «214» καθώς και του «ΩΚΕΑΝΟΥ». Τα υποβρύχια διαθέτουν τα συστήματα μάχης ISUS 90-15 και ISUS-90-46 αντίστοιχα.

Με αυτή τη λύση το ΠΝ εκσυγχρονίζει παλαιότερες τορπίλες ενώ παράλληλα προμηθεύεται και νέες. Άποψη μας είναι πως το ΠΝ εφόσον πρέπει να επιλέξει γερμανική τορπίλη ας κινηθεί για την απόκτηση της νεότερης και πλέον σύγχρονης Mod.4 ER και όχι της Seahake Mod4.

Comments

  1. Μέχρι στιγμής όπως είχα αναφέρει παλαιότερα, οι πιο καλές και οι πιο πιθανές ήταν:

    -Η Γερμανική, οι επιδόσεις της είναι χειρότερες από των κατωτέρω, αλλά έχει θετικά α) ότι είναι βεβαιότατο ότι θα ενσωματωθούν άμεσα και β) ότι αναβαθμίζουν τις παλιές (άρα κερδίζουμε και βελτίωση των παλιών), από την άλλη ελάττωμα ίσως είναι ότι την ίδια παίρνουν οι Τούρκοι άρα θα την γνωρίζουν.

    -Η Ιταλική (Blackshark) έχει καλύτερες επιδόσεις (έως πολύ καλύτερες) από την Γερμανική, έχει πιστοποιηθεί και ενσωματωθεί σε υποβρύχια και συστήαμτα μάχης ίδια με τα δικά μας, άρα θεωρητικά δεν υπάρχει πρόβλημα. Δεν κερδίζουμε αναβάθμιση των παλιών και ίσως υπάρχουν μικροπροβλήματα μη ουσιαστικά στην ενσωμάτωση.

    -Η Γαλλική (F21) έχει τις καλύτερες επιδόσεις και είναι η νεότερη, αλλά: α) δεν έχει πιστοποιηθεί και ενσωματωθεί σε υποβρύχια και συστήματα μάχης σαν τα δικά μας (δεν ξέρουμε πόσο χρόνο θα μπορούσε ή αν θα μπορούσε να έχει ξεχωριστό υποσύστημα σαν επείγον μέχρι να ενσωματωθεί στο βασικό σύστημα), β) επειδή είναι πολύ νέα δεν είναι γνωστό αν έχει προβλήματα νεότητας.

    Ήμουν σίγουρος ότι θα καταλήγανε στην πρώτη, ενώ θα ήταν πολύ ενδιαφέρον αν σκεφτότανε την 3η.

    1. σταμάτησες να διαβάζεις στην 1η παράγραφο?
      «Το βασικά επιχείρημα του ΠΝ ….»

      Σημαντικό, εδώ που φτάσαμε, με ευθυνη των πολιτικών, είναι το χρονοδιάγραμμα.
      Γενικά πάντως, αν οι πολιτκοί θέλουν να δώσουν ενα πρόγραμμα ονομαστικά, το πιο εύκολο που έχουν να κάνουν είναι να το καθυστερήσουν και όταν καιγόμαστε να πάρουμε αυτόν που θέλουν χωρις πολύ φασαρία γιατι «εδώ που φτάσαμε…»

  2. Ενδιάμεση λύση τόλμησαν να ζητήσουν από τους Γερμαναράδες??

    Η άντε στο περίμενε αλλα min 2 χρονάκια ??

    Η λύση αυτή είναι έχει το ελάχιστο ρίσκο ενσωμάτωσης στο CMS των υποβρυχιων και το μέγιστο ρίσκο απέναντι στα αντίμετρα των γειτόνων
    Γιατί αυτοί έχουν αντίμετρα και αναπτύσσουν και τα δικά τους τόσο για πλοία όσο και για υποβρύχια
    Εμείς δεν έχουμε αντίμετρα και αυτό το πρόγραμμα καθυστερεί για χρονια
    Και μιλάμε για λίγα εκατομμύρια…

    1. Αλλο batch τα δικα μας αντιμετρα νεωτερο αφενος αφετερου η υπαρξη ιδιου τυπου δεν αλλαζει απαραιτητα κατι στην ισορροπια αφου η λειτουργια τους βασιζεται σε απλη αρχη και δεν υπαρχουν παραθυρακια διαφυγης βαση χρησης .Η λειτουργουν η οχι.
      Ξερεις πια ειναι η ειδηση που κανεις μας δεν επισημαινει?
      Το μεγα σκανδαλο του γεγονοτος της απουσιας τους τοσα χρονια απο τα ουσιαστικα γυμνα σε αυτον τον τομεα υβ μας.
      Και του οτι με την προμηθεια των τορπιλων μολις τωρα το ανακαλυψαμε .

      1. Αναφέρομαι στην ικανότητα ανάπτυξης αντιμέτρων κατά τορπιλών που αναπτύσσουν οι γείτονες
        Δες για παράδειγμα:

        https://www.aselsan.com.tr/en/capabilities/naval-systems/torpedo-and-torpedo-countermeasure-systems/zargana-torpedo-counter-measure-system-for-submarines

        Έχουν κυκλοφορήσει φωτογραφίες με τα συστήματα εγκαταστημένα σε υποβρύχια τους:

        https://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2020/february/8003-new-aselsan-s-de

        Εφόσον έχουν ίδιες τορπίλες με μας είναι πολύ εύκολο να προγραμματίσουν ανάλογα τα αντίμετρα τους αφού θα γνωρίζουν 100% τη λειτουργία των τορπιλών

  3. Κακός οιωνός. Αν το νέο εξοπλιστικό της κυβέρνησης αρχίζει έτσι,τη βάψαμε. Δεν μένει,άλλο τώρα, να ευχαριστήσουμε τους γερμανούς, για την φιλοτουρκικη τους πολιτική.

    1. Καλα δεν καταλαβαινετε ορισμενοι πως μονο οι Γερμανοι παρεχουν δωρεαν εκσυγχρονισμο των παλαιων στην τιμη αποκτησης των νεων.
      Ποιος οιωνος σε μια απολυτως καλυτερη των αλλων προταση?Δεν ξερει το ΠΝ και ξερετε εσεις καλυτερα;
      Σιγα την αγορά που εαν δεν καναμε θα στερουσαμε την Γερμανια απο μερικα εκατομμυριακια αλλα θα πλητταμε το ΠΝ που θα εμενε με αρχαια μοντελα των SUT .

    2. Δε παω τους γερμανους μια, αλλα κακα τα ψεματα, με τον εκσυγχρονισμο των παλιων sut κατεθεσαν την πιο συμφερουσα προταση. Ειναι ωρα να κοιταξουμε το συμφερον μας περα απ τις γεωπολιτικες προτιμησεις μας

  4. Ενα υποβρυχιο 209 ή 214 εχει 8 ττορπιλλοσωλήνες, και φερει πολεμικο φόρτο 14 τορπίλλες. Συνεπως 36 τροπιλλες δεν επαρκουν ουτε για εναν πληρη φορτο των 4 υποβρυχιων 214. Παλι μισες δουλειες………………..

    1. Μάλλον σκοπεύουν να βάλουν μίξη παλιών και εκσυγχρονισμένων.

      Όχι ότι η προμήθεια των 36 νέων δεν είναι λειψή… είναι και παραείναι.

      Αλλά εδώ που μας έφτασαν, τους λέμε και «ευχαριστώ».

    2. Οι 2 τορπιλλοσωλήνες φέρουν Harpoon άρα αγοράζουμε ένα φόρτο για 5 Υ/Β. Ο οποίος βέβαια είναι πολύ λίγος … Οι αναβαθμισμένες λογικά θα πάνε στα παλιά.

    3. Τουλαχιστον 80 απαιτουνται ..
      Για αυτο χρειαζονται εθνικα οπλα και παραγωγη γιατι σε σοβαρες επιχειρησεις με εναν φορτο δεν πας.Μετα τι κανεις;
      Οι Τουρκοι αν και εχουν περισσοτερες και διαφορετικων τυπων κατασκευαζουν την Akya με Κορεατικα σχεδια της White Shark..Μιλαμε για ενα απλο εκδοχο..Εδω τα χρηματα εγιναν βιλες και ταξιδια.

  5. επειδη ειμαστε στην ελλαδα …και καποια πραγματα τα ξερουμε…ακουστε τι θα γινει …θα παρουν τις γερμανικες …και μετα δεν θα μεινουν καθολου ευχαριστημενοι ..και θα ψαχνουν για αλλες ….σε ολα τα μαντεια να παει κανεις αυτο θα του πουν …και τελος f-21 και blackshark …ειναι το ιδιο πραγμα ..συμπαραγωγη ιταλων-γαλλων ειναι ….ειναι σχεδον το ιδιο πραγμα ..σαν να λεμε ιταλικη και γαλλικη φρεμμ ….απλα οι γαλλοι βαλανε μερικα δικα τους θεματα στα ηλεκτρονικα και ψαχτηκαν λιγο με την χωροθετηση και το σχημα για καλυτερη πλευση ….κατα 85%+ ειναι ιδιες…για αυτο και οι γαλλοι λεγανε οτι κουμπωνει …αφου ξερανε ηδη οτι εχει μπει η μπλακσαρκ που ειναι ιδια …

  6. Τελικά στα εξοπλιστικά ίσως οι ηγεσίες μας ξερουν κάτι που δεν ξέρουμε(απλά το φανταζόμαστε ίσως) ισορροπίες. Αρχίζω και σκέφτομαι πλέον και για τις φρεγάτες. Κατά πόσο θα μας αφήσουν να βρεθούμε με έναν στόλο που κλειδώνει το Αιγαίο(αν είχαμε 2freda και 4 bel με ραντάρ και scalp). Μην δούμε τίποτα Μ καμιά γερμανική κορβέτα και καμιά Μεκο σε δεύτερο χρόνο μετχ ή κάποιο άλλο σενάριο. Ελπίζω να διαψευστώ.

  7. Αγαπητό defencereview, δεν θα πρέπει να σας προκαλεί εντύπωση η Γερμανική επιλογή, είναι η πολιτική απόφαση που λέγαμε…

    Όσο για τις «δωρεάν» τορπίλες που λένε δεν είναι κάτι έξτρα καθώς αναπληρώνουν τυπικά το πετσόκομμα του προγράμματος, λες και με το επείγον εξοπλιστικό δεν θα μπορούσε να αποκτηθεί ο αρχικός αριθμός που επεδίωκε το ΠΝ…

    Και καλά, αφού οι πολιτικοί αποφάσισαν «Γερμανικά» γιατί δεν αναβαθμίζουμε το σύνολο των SUT με σοβαρή εμπλοκή και της Sunlight-Γερμανός; H αμυντική βιομηχανία σημαίνει μόνο το «Εθνικό» τζιπ(…);

  8. Θετικό ότι το πρόγραμμα επιτέλους ξεκινάει αρνητικό που πάει στους Γερμανούς.

    Αναγκαίο κακό βέβαια και φαίνεται πως το Πολεμικό Ναυτικό δεν θέλει να ρισκάρει.

    Εκτός και αν θέλουν να δώσουν το πρόγραμμα στους Γερμανούς και απλώς ως πρόφαση βάζουν μπροστά το Πολεμικό Ναυτικό.

    Ναι μεν στην προσφορά των Γερμανών είναι και ο εκσυγχρονισμός παλαιότερων τορπιλών από την άλλη η προσφορά των Ιταλών είναι με τα ίδια χρήματα 45 νέες τορπίλες έναντι 36.

    Οι Ιταλικές Black Shark είναι ποιο σύγχρονες πάντως και πιστοποιημένες στο σύστημα μάχης των Γερμανικών υποβρυχίων.

    1. Χωρις εκσυγχρονισμο των παλαιων να μας λειπει.Εαν δεις ετσι την Γερμανικη προταση βγαινει «τσαμπα» σε σχεση μετην αλλη.Κανονικα θελουμε συμπληρωματικη αγορα συντομα ομως .Οι Γερμανοι οσες θες σου πουλανε .Το τι αγοραζειςτελικα ειναι δικη σου υποθεση.Οτι ειναι καλυτερο η περισσοτερο συμφερον θα το παρεις απο Γερμανια αναγκαστικα τα αλλα απο αλλου.

    1. Δυο χρονια ισως και παραπανω.Δες αλλες αγορες και χρονους παραδοσης.Με αυτη την κυβερνηση χαθηκε ενας χρονος ασκοπα ..δειγμα του ποσο ενδιαφερονται .Εαν δεν υπηρχε ο Ερντογαν τορπιλες δεν θα βλεπαμε ποτε..
      Χρειάζεται αγορα η μισθωση μεταχειρισμνων αεσα αλλιως μεχρι τοτε τι θα κανουμε; Χωρια το διαστημα μεχρι να γινουν επιχειρησιακες ..

  9. Επιτέλους τορπίλες.
    Ολες καλές είναι, και οι γερμανικές , και το κυριότερο αναβαθμίζονται και πολλές παλιές.
    Κε Λάζο το είχα ξαναναφέρει αλλά μάλλον δεν το είδατε.
    Μπορείτε να μας κάνετε ένα άρθο για τους Mdcn στα 214?
    Δυσκολία ενσωμάτωσης, εκτίμηση κόστους, τι φόρτος ανά υποβρύχιο?
    Δεν έχω βρει κάποιο ανάλογο άρθρο σε όλα τα αμυντικά σάιτ.
    Θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα, υποθέτω και άλλοι σχολιαστές.
    Συνεχίστε την καλή δουλειά.
    Απο τον αριθμό των σχολίων πλέον σε κάθε άρθρο, η επισκεψιμοτητα του σάιτ πρέπει να έχει εκτοξευτεί.
    Μπράβο, υποθέτω πρέπει να «είμαστε» αν οχι το πρώτο, απ τα πρώτα στον αμυντικό χώρο.

  10. Ουτε βιδα ρε στους φριτσηδες περα απο τους πολιτικους τους τα μμε τους ολα ανεξαιρετως αν δεν κατηγορουν γαλλια ελλαδα σφυριζουν 50-50 συν την ποψινη ειδηση για συλληψη 2 δημοσιογραφων της DW για κατασκοπεια που? Καστελλοριζο.

  11. «Η διαδικασία όσο fast track και να γίνει, απαιτεί χρόνο.

    Οι νέες τορπίλες, μόλις περάσουν και από το ΚΥΣΕΑ έχουν έναν δρόμο που δεν είναι ο πιο γρήγορος ή καλύτερα δεν μπορεί ελέω της γραφειοκρατίας να γίνει πιο σύντομος. Πάντως πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό σημειώνουν ότι θα κάνουν ότι περνά από το χέρι τους ώστε να τρέξει το ταχύτερο δυνατό η διαδικασία. Γίνεται όμως να τρέξει περισσότερο από τους γνωστούς και ρεαλιστικούς ρυθμούς;

    Μετά από το ΚΥΣΕΑ, το υπουργείο εκδίδει την αρχική έγκριση για την προμήθεια, δηλαδή ένα έγγραφο στο οποίο γράφονται λεπτομέρειες, όπως ο προϋπολογισμός, οι διαδικασίες προμήθειας και οι προδιαγραφές του υλικού κι απ’ εκεί αποστέλλονται όλα στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών του υπουργείου, η οποία εξουσιοδοτείται για την υλοποίηση της προμήθειας.

    Μέχρι εδώ εάν τρέξει πολύ γρήγορα η διαδικασία δεν αποκλείεται να υλοποιηθεί εντός 10ημέρου!
    Έμπειρα στελέχη του Επιτελείου όμως ομιλούν για διαδικασία η οποία δύναται να φτάσει έως και δυο μήνες…

    Μετά το δύσκολο είναι το έργο της ΓΔΑΕΕ, που έχει διαδικασίες και όταν φθάσει σε φάση σύμβασης έχουμε και το Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο νομιμότητας (σ.σ. χρόνος που δεν μπορεί να εκτιμηθεί και ήδη το έχει βιώσει το υπουργείο άμυνας έως σήμερα με το νέο Ελληνογαλλικό πλαίσιο για την υποστήριξη των Mirage).

    Ακολουθεί η υλοποίηση από την εταιρία για την παράδοση του υλικού.

    Στο άθροισμα βλέπουμε ότι οι νέες τορπίλες με τις οποίες εκτοξεύεται κατακόρυφα η επιχειρησιακή ικανότητα του στόλου των Ελληνικών υποβρυχίων, στην πράξη έχουν ένα χρονοδιάγραμμα 2 έως 3 έτη!

    Συμπερασματικά, τα νέα αυτά όπλα για τα οποία έχει πεισθεί η κυβέρνηση ότι είναι απαραίτητα, θα τοποθετηθούν στην αμυντική φαρέτρα για την επόμενη Ελληνοτουρκική κρίση»

    Από Hellas Journal.

    Ο ορισμός του «Βάστα Τούρκο να γεμίσω».

    1. Για όλα αυτά να μην ξεχνάμε να ευχαριστήσουμε τον Μπένι Τούρκογλου.
      Ίσως ο τελευταίος ΥΠ.ΕΘ.Α που άξιζε να φυλακιστεί αλλά γλύτωσε την φυλακή στο παρά πέντε και μας φόρτωσε ένα νομοσχέδιο αφοπλισμού που είναι ο καλύτερος εχθρός εκ των έσω.

      1. Και ποιός εμποδισε τις Πρωθυπουργους κσι τους ΥΕΘΑ απο το 2012 μεχρι σημερα να καταργησουν ή να αλλαξουν το Νομο του Μπενίτο; Κανενας. Τους βολευε αλλωστε. Ηταν ενας εξυπνος τροπος να μη γινεται καμια παραγγελια ξαι να μη δινουν χρηματα, χωρις να φαινεται οτι ευθυνονται αυτοι, αλλα το «δαιδαλωδες θεσμικο πλαισιο» και οι «γραφειοκρατικες διαδικασιες».

        Εξαλλου εχει αποδειχθει οτι ο Νομος παρακαμπτεται θαυμασια οταν το επιθυμει ο εκαστοτε Πρωθυπουργος. Ποιά διαδικασια του Νομου Μπενίτο εφαρμοστηκε στην ιστορία της προμηθειας φρεγατών, αξιας 3 δισ.;

        Ποια διαδικασια του Νόμου Μπενίτο εφαρμοζεται στις υποθεσεις των Tavor/Plasan, που προωθει ο σημερινος ενοικος του Μαξίμου για να κονομήσει;

  12. Και ποιός εμποδισε τις Πρωθυπουργους κσι τους ΥΕΘΑ απο το 2012 μεχρι σημερα να καταργησουν ή να αλλαξουν το Νομο του Μπενίτο; Κανενας. Τους βολευε αλλωστε. Ηταν ενας εξυπνος τροπος να μη γινεται καμια παραγγελια ξαι να μη δινουν χρηματα, χωρις να φαινεται οτι ευθυνονται αυτοι, αλλα το «δαιδαλωδες θεσμικο πλαισιο» και οι «γραφειοκρατικες διαδικασιες».

    Εξαλλου εχει αποδειχθει οτι ο Νομος παρακαμπτεται θαυμασια οταν το επιθυμει ο εκαστοτε Πρωθυπουργος. Ποιά διαδικασια του Νομου Μπενίτο εφαρμοστηκε στην ιστορία της προμηθειας φρεγατών, αξιας 3 δισ.;

    Ποια διαδικασια του Νόμου Μπενίτο εφαρμοζεται στις υποθεσεις των Tavor/Plasan, που προωθει ο σημερινος ενοικος του Μαξίμου για να κονομήσει;

  13. Ο μικρος αριθμος νεων τορπιλλών αποδεικνύει οτι η Κυβερνηση δεν εννοει να σοβαρευτει. Δεν αρκουν ουτε για εναν πληρη φορτο των υποβρυχιων 214.

    Εκτος και αν υπαρχουν σκεψεις για μελλοντικη αγορα γαλλικων υποβρυχιων Scorpene, πραγμα λίαν αμφιβολλο.

    Σε σχεση με παρατηρησεις φιλων συσχολιαστων επισημαινω οτι τα υποβρυχια 209 και 214 εχουν μεν 8 τορπιλλοσωληνες, εκ των οποιων 2 χρησιμοποιουνται συνηθως για Harpoon, ομως διαθετουν θεσεις για 14 τορπίλλες συνολικα, διοτι εχουν θεσεις αποθηκευσης στο τορπιλλοστάσιο για αλλες 6 τορπίλλες, προς αναχορηγία των τορπιλλοσωλήνων. Και το υποβρυχιο αυτο παραμενει μακραν το ισχυροτεεο οπλο του Ναυτικου. Πιστευω δε οτι η ελλειψη επαρκους χρηματοδοτησης ηταν αυτη που εστρεψε το Ναυτικο στη γερμανικη επιλογη, και οχι πχ στις ανωτερες ιταλικες που επισης εχουν πιστοποιηθει. Η λογικη μαλλον ειναι «αφου τα λεφτα που μας δινουν επαρκουν για τοσο λιγες τορπιλλες, να παμε στους Γερμανους, ωστε να μας αναβαθμισουν τουλαχιστον δωρεαν και καμποσες παλιες.»

  14. -Θα χρειαστεί να περάσει και ολομέλεια ή η έγκριση της επιτροπής επαρκεί για την έναρξη του προγράμματος;
    -αφού εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι οι καινούριες θα είναι λίγες θα έπρεπε να εκσυγχρονιστουν όλες οι παλιές και όχι μόνο όσες προσφέρονται δωρεάν.

  15. Μια λύση θα ήταν να αγοράσουμε για τα 214 τις f21(μιας που είναι πολύ ανώτερες από τις υπόλοιπες επιλογές) σε μεγαλύτερο αριθμό από 36 και λόγω της αγοράς τους αλλά και των άλλων αγορών που θα γίνουν από Γάλλους (π.χ rafale) να απαιτήσουμε απ τους Γάλλους να γίνει δωρεάν η πιστοποίηση τους στα 214 και για τα υπόλοιπα 209 να ζητήσουμε προσφορά από τους κωλογερμανούς για εκσυγχρονισμό όλων των παλιών sut σε mod3 ή mod4.Επίσης ιδανική λύση θα ήταν αν παίρναμε τελικά τις belhara ανεξαρτήτως αριθμού πλοίων να τις παίρναμε με 32 κελιά για aster30 και essm ή camm(αλλά δεν συμφέρει) ξεχνώντας τελείως τα navy scalp για τις φρεγάτες και να τα πιστοποιούσαμε αργότερα στα 214 αφού είχαμε ήδη πιστοποιήσει τις f21.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *