Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα νέων φρεγατών πολλαπλών ρόλων Type-31e του Βασιλικού Ναυτικού (Royal Navy) το οποίο διεκδικούν η BAE Systems, η BMT, η Stellar Systems και η Badcock. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Βασιλικού Ναυτικού οι νέες φρεγάτες θα πρέπει να έχουν σπονδυλωτή αρχιτεκτονική με δυνατότητα προσθαφαίρεσης αισθητήρων και οπλικών συστημάτων, ανάλογα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε αποστολής.

Σε επίσημη ανακοίνωση της η BAE Systems αναφέρει ότι θα συνεργαστεί με την εταιρία Cammell Laird με την οποία είχε συνεργαστεί και στα προγράμματα του νέου αεροπλανοφόρου, καθώς και στο πρόγραμμα ναυπήγησης των υποβρυχίων κλάσης Astute.

Το πρόγραμμα Type-31e το οποίο εντάσσεται στην «Εθνική Ναυπηγική Στρατηγική» («National Shipbuilding Strategy») του Λονδίνου ξεκίνησε το 2010 με στόχο την αντικατάσταση των 13 εν υπηρεσία φρεγατών Type-23.

Το πρόγραμμα Type-31e αφορά στη ναυπήγηση δύο διαφορετικών εκδόσεων πλοίων: 5 φρεγατών πολλαπλού ρόλου και 8 φρεγατών ανθυποβρυχιακού πολέμου. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό το πρώτο πλοίο θα πρέπει να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2023 και το κόστος του κάθε πλοίου να μην υπερβεί τα € 250.000.000 (κόστος ναυπήγησης).

Η BAE System προτείνει τις σχεδιάσεις Avenger (βελτιωμένη έκδοση των περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης κλάσης River) και Cutlass (βελτιωμένη έκδοση των κορβετών κλάσης Al-Shamikh). Από την άλλη πλευρά η BMT προτείνει τη σχεδίαση Nenator-110, η Stellar Systems τη σχεδίαση Spartan και η Babcock τη σχεδίαση Arrowhead-120.