Τη παρούσα χρονική στιγμή οι εταιρείες έχουν υποβάλει τις προτάσεις τους, προς τη ΓΔΑΕΕ ώστε αυτή να καταρτίσει τις τελικές τεχνικές προδιαγραφές των σκαφών και ακολούθως οι εταιρείες να αποστείλουν τις τεχνοοικονομικές τους προσφορές για τη τελική επιλογή του ανάδοχου του προγράμματος.

ONEX

New Madeira RIBs B.V.

Med defense – Med S.p.A. – Gruppo Med

Sportis S.A.

ATESE        

Βλέποντας τις παραπάνω εταιρείες εύκολα διαπιστώνει κανείς πως καμία εξ αυτών δεν προσφέρει μια ολοκληρωμένη λύση ταχυπλόου κατάλληλου για τις αποστολές των αμφίβιων καταδρομών. Λογικό από τη μια μεριά καθότι το ΓΕΣ θέλει με περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ να αποκτήσει 40 σκάφη. Προφανώς και με αυτά τα χρήματα σοβαρές επιλογές δεν μπορούν να υπάρξουν. Και εξηγούμαστε:

Τι ορίζουμε ως σοβαρές επιλογές; Προφανώς σκάφη κλειστού τύπου με βαρύ οπλισμό, προστασία και θωράκιση, προσωπικό μεταφερόμενο σε ειδικούς χώρους με αντικραδασμικά καθίσματα και δυνατότητα να εξέρχονται οι αμφίβιοι καταδρομείς μέσω ειδικής ράμπας από τη πλώρη. Όλες οι άλλες επιλογές είναι φουσκωτά πολιτικού τύπου εντελώς ακατάλληλα για στρατιωτική χρήση. Επιλογές τύπου Magna κακώς έγιναν και πολύ κακώς συνεχίζουν και υπάρχουν μέχρι σήμερα. Τα σκάφη είναι τελείως ακατάλληλα πλην της απλής μεταφοράς καταδρομέων από το σημείο Α στο σημείο Β με σχετικά καλή ταχύτητα και αυτονομία. Αυτό όμως δεν είναι το ζητούμενο.

Magna 960 RIB. Ακατάλληλα σκάφη. Καμία προστασία στο μεταφερόμενο προσωπικό.

Το ζητούμενο είναι να έχουν ισχύ πυρός και προστασία. Να μπορούν με πυρά να υποστηρίζουν τους καταδρομείς που επιχειρούν σε μια τυπική αποστολή ανακατάληψης βραχονησίδας, ημέρα και νύχτα και με δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Άρα μιλάμε για σκάφη με όπλα όπως τηλεχειριζόμενοι σταθμοί οπλισμού και τα κατάλληλα ηλεκτροπτικά μέσα. Ακόμα καλύτερα σκάφη με ένα πυροβόλο μικρού διαμετρήματος. Και φυσικά να μεταφέρουν τους καταδρομείς σε μια καμπίνα με θωράκιση και προστασία. Τα Magna είναι θαλάσσια ταξί και τίποτα παραπάνω. Και οποιαδήποτε άλλη επιλογή τύπου Magna κατηγορίας RIB είναι επίσης εντελώς ακατάλληλη.

Μια ακόμα αξιόλογη επιλογή που ξεχωρίσαμε είναι το σκάφος Combat Craft 2010Μ, το σουηδικό σκάφος της εταιρίας Docsta Varvet. Το CB 2010M έχει εκτόπισμα 56 τόνους, μήκος 24,1 μέτρα, μεταφέρει 32 άνδρες συν 6 άτομα για πλήρωμα, έχει μέγιστη ταχύτητα πλεύσης 50 κόμβους χάρις σε δύο πανίσχυρους κινητήρες Rolls Royce 550 υδροτζέτ των 1100 Κw έκαστος. Η εμβέλεια του είναι πραγματικά τεράστια και αγγίζει τα 400 ναυτικά μίλια.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζονται τα παρακάτω πλεονεκτήματα:

Προστασία              

Τακτική ευελιξία.

Ισχύς πυρός.

Ικανοποιητική μεταφορική ικανότητα.

Ακτίνα Δράσης με στόχο την αλληλοεπικάλυψη και αλληλοϋποστήριξη των νήσων.

Ναι τα RIB είναι σκάφη με καλή πλεύση αλλά δεν είναι στρατιωτικά σκάφη. Είναι σκάφη για το Λιμενικό Σώμα για αστυνομικού τύπου και χαρακτήρα αποστολές. Όχι για πόλεμο υψηλής έντασης.

Γιατί όμως είναι απαραίτητα όλα τα παραπάνω;

Γιατί αυτό επιβάλει η τακτική κατάσταση στο Αιγαίο και το προφίλ των αποστολών που προβλέπουν τα σχέδια των Μοιρών Αμφιβίων Καταδρομών. Χρειαζόμαστε ταχύπλοα που θα μεταφέρουν με ασφάλεια προσωπικό και ταυτόχρονα θα υποστηρίζουν την ενέργεια αυτού καθώς και θα μπορούν να πετύχουν υποτυπώδη αυτοάμυνα έναντι άλλων περιφερειακών απειλών εντός του σημείου ενδιαφέροντος που επιχειρούν.

Γι αυτό και με 20 εκατομμύρια ευρώ για 40 σκάφη σοβαρό σκάφος ως επιλογή δεν μπορεί να υπάρξει. Ξεκάθαρα πράγματα.

Αντί να δούμε και να προσαρμόσουμε στο δικό μας τακτικό περιβάλλον τι κάνουν σοβαροί στρατοί με αρχιπελαγικό περιβάλλον όπως η Σουηδία ή η Φινλανδία προσπαθούμε να πάρουμε ένα καλύτερο και βελτιωμένo Μagna.

Τα γενικά χαρακτηριστικά του Μ12 περιλαμβάνουν: εκτόπισμα 14 τόνοι, μήκος 14,2 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα 37 κόμβοι, μεταφορική ικανότητα 20 άνδρες μετά φόρτου, οπλισμός ένα πολυβόλο των 12,7 χλστ, ένας όλμος τύπου Nemo των 120 χλστ ή τέλος ένας εκτοξευτής βομβίδων των 40 χλστ. Όλες οι επιφάνειες του σκάφους είναι καλυμμένες από υλικό κέβλαρ. Το Φιλανδικό σκάφος της εταιρίας Μarine Alutech έχει αυτονομία 180 ναυτικά μίλια. Εντυπωσιακός είναι ο οπλισμός του σκάφους που περιλαμβάνει όλμο των 120 χλστ τύπου AMOS. Ο τελευταίος είναι Σουηδικής κατασκευής και προέλευσης έχει τεθεί σε υπηρεσία του 2007, έχει δύο κάνες βολής η κίνηση των οποίων επιτυγχάνεται με υδρόψυκτο μηχανισμό, έχει μέγιστο βεληνεκές 10 χιλιόμετρα ενώ μπορεί να εκτελέσει και ευθείς βολές από 1550 μέτρα έως και 150 μέτρα, ο ρυθμός βολών περιλαμβάνει μέγιστες 16 βολές το λεπτό ενώ ο μέσος ρυθμός είναι 12.
Η εξέλιξη του M12 Jurmo είναι το σκάφος κλάσης Jehu

Απορούμε πραγματικά πως ένα RIB μπορεί να θεωρείται σκάφος συνοδείας και συμβολής στην άμυνα νήσων». Γιατί το πρόγραμμα αναφέρεται σε σκάφη «Συνοδείας και Συμβολής στην Άμυνα Νήσων». Όχι σε θαλάσσια ταξί.

Ο επιτιθέμενος πρέπει να έχει τα κατάλληλα μέσα για να υποστεί τις λιγότερες δυνατές απώλειες και ως εκ τούτου να ολοκληρώσει την αποστολή στο ακέραιο. Στον ελληνικό αμυντικό σχεδιασμό υφίστανται μεγάλο κενό στα πλωτά μέσα αμφίβιας κρούσης. Οι μεν πεζοναύτες βασίζονται κυρίως στις πνευστές λέμβους ZODIAK ως πρώτο κύμα εξόδου στις ακτές και δευτερευόντως στις παρωχημένες αποβατικές ακάτους (ΑΒΑΚ). Οι αμφίβιοι καταδρομείς από τη μεριά τους, επίσης στις λέμβους ZODIAK, VTR και MAGNA 960 RIB. Το σύνολο των παραπάνω πλωτών μέσων στερείται ισχύος πυρός προς υποστήριξη των φίλιων τμημάτων και επιπροσθέτως δεν διαθέτουν καμία προστασία.

Έχουμε ετοιμάσει ένα άρθρο – ανάλυση για τα λεγόμενα αμφίβια τάγματα που πρέπει να συγκροτηθούν στην ΑΣΔΕΝ ώστε τα κύρια νησιά να υποστηρίζουν και να ενεργού σε γειτονικά που κινδυνεύουν. Πρακτικά αυτό σημαίνει ταχύπλοα σκάφη. Για να το γράψουμε κάπως απλά θέλουμε ένα ΤΟΜΑ της θάλασσας. Όχι ΤΟΜΠ. Γιατί όμως αμφίβια τάγματα. Για να μπορούμε να μεταφέρουμε δυνάμεις ή εφεδρείες με ασφάλεια και ταχύτητα σε τόπο και χρόνο που απαιτείται.

To CB90. Eλληνικό ναυπηγείο έχει δικαιώματα πάνω στη κατασκευή του σκάφους.

23 χρόνια μετά τα Ίμια και είμαστε με ακατάλληλα πλωτά μέσα. Τα γράφουμε αυτά μήπως και προβληματιστούν οι ιθύνοντες. Το ζήτημα είναι το ΓΕΣ και η Διεύθυνση Ειδικών Δυνάμεων να θέσει ψηλά το θέμα με επιπλέον πόρους ώστε να αποκτηθούν τα ενδεδειγμένα σκάφη και όχι τα ακατάλληλα.

Για το θέμα θα επανέλθουμε με νεότερο άρθρο μας για τις κατάλληλες επιλογές σκαφών.

Και κάτι τελευταίο. Τι θα έκανε ένα σοβαρό κράτος;

Το ΛΣ διαθέτει τρια σκάφη τύπου CB90

Θα χρησιμοποιούσε ευρωπαϊκά κονδύλια αποκτώντας σκάφη για το Λιμενικό Σώμα. Σκοπός η κάλυψη αναγκών για τη διαχείριση του μεταναστευτικού με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η έλευση σύγχρονων σκαφών με κοινοτικά κονδύλια. Ακολούθως, στόχος είναι η ανάπτυξη διακλαδικότητας μεταξύ Λ.Σ και Ειδικών Δυνάμεων Ε.Σ με στόχο τη χρησιμοποίηση των σκαφών από τους αμφίβους καταδρομείς εν καιρώ κρίσης. Το πρόβλημα είναι πως τα όποια σκάφη αγοραστούν με κοινοτικά κονδύλια θα στερούνται οπλισμού αλλά το κόστος απόκτησης μερικών τηλεχειριζόμενων σταθμών οπλισμού δεν είναι υψηλό.

Εμείς εδώ πάλι αρεσκόμαστε στις ονοματολογίες. Τη μια 13η Διοίκηση Ειδικών Δυνάμεων, την άλλη Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων. Τώρα Διακλαδική Διοίκηση Ειδικού Πολέμου.

Από μέσα όμως; Είτε λέγονται εναέρια είτε πλωτά;

Comments

  1. Σωστότατες θέσεις τα έχω γράψει και εγώ

    Καλύτερα 2 chinook λιγότερα και τέτοια σκάφη στα νησιά

    20+ χρονια μετά τα Ιμια τα κενά παραμένουν τόσο σε τέτοια σκάφη όσο και σε μεσαία/assault ελικόπτερα

    Επίσης το Λιμενικό θα μπορούσε να αναλάβει και την αποστολή επιτήρησης που επιτελούν οι κανονιοφόροι του Ναυτικού

    Και εκεί θα μπορούσε να βρεθεί ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για τον εκσυχρονισμό του στόλου των περιπολικών αλλα και των ιπταμενων μεσων

  2. Τα cb90 ειδικα στην νορβηγικη έκδοση ειναι οτι πρέπει για τους αμφιβιους καταδρομείς . Καλύτερους χωρους ενδιαιτησης με ελαφρα υπερυψωμενη οροφή και εναν rws που μπορούμε να προσαρμοσουμε .επισης ειδα οτι οι διαστάσεις τους ειναι παρόμοιες με τα αβακ που εχουν τα αρματαγωγα.με καποιες τροποποιησεις στους γερανους ειναι σιγουρο οτι μπορουν να μεταφερθουν εστω 2 απο καθε αρματαγωγο οποτε πιστευω θα βελτιωνονταν κατακορυφα και οι δυνατοτητες υποστηριξης των αποβατικων επιχειρήσεων μεσω των πλοιων αυτών. Επισης 2-3 με rws και καποια rattling guns στο πλαι.. οπως των αμερικανων της riverine command για χρηση απο τους επαγγελματιες της ζ’ Μακ. Αρα με εναν τυπο θα μπορουσαμε να εξυπηρετήσουμε περισσοτερες μοναδες σε περισσοτερους ρολους και οι ανδρες των ενοπλων δυνάμεων να εχουν επιτελους ενα εργαλειο ικανο να τους υποστηρίξει στο εργο τους.

  3. Η επιλογή, η υποχρηματοδότηση και η τελική ευθύνη είναι καθαρά του Γ.Ε.Σ. . Δυστυχώς τα στελέχη δεν παρακολουθούν τις εξελίξεις σε χώρες που έχουν παρόμοια προβλήματα και αντίστοιχη γεωμορφολογία . Έχουν μείνει πολύ πίσω και διακατέχονται από μία ανεξήγητη αλαζονία ότι τα ξέρουν καλύτερα από όλους . Αντί να προμηθευτούν σκάφη με δυνατότητες επιβίωσης σε υψηλό βαθμό προμηθεύονται ουσιαστικά κρις κραφτ αναψυχής θεωρώντας το προσωπικό αναλώσιμο λες και είμαστε χώρα των 50 εκατομμυρίων . Αμφιβάλλω πολύ αν γνωρίζουν τι σημαίνουν τα αρχικά RCWS . Όλα τα έχουν εναποθέσει στην προμήθεια μεταχειρισμένου υλικού από τις Η.Π.Α. και ούτε αυτό είναι σε θέση να κάνουν σύμφωνα με τους Αμερικανούς . Πόσο τυχαίο είναι ότι η κορυφαία ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο τομέα σκαφών δεν κατέθεσε προσφορά ? Κοροϊδία και ντροπή για το στράτευμα . Και μην τα ρίχνουμε συνέχεια με ευκολία στους πολιτικούς .

  4. Το Ferretti FSD 150 θα ήταν μια καλή επιλογή! Ας στραφούμε ξανά στις ΗΠΑ μήπως εξασφαλίσουμε περισσότερα Mark v αν και νομίζω πως στο τέλος θα πάμε σε λύση τύπου MRCD1500-2x-MPAC! Οι άνθρωποι είναι προκλητικά αδιάφοροι ή και άσχετοι για την άμυνα της χώρας!

    1. Μακάρι να πηγαίναμε στα σκάφη τύπου MRCD1500-2x-MPAC θα ήταν μια βελτίωση. Εγώ φοβάμαι μην δούμε απλά RHIB με φοβερή νέου τύπου… βαφή και δώρο ατομικό αδιάβροχο από jumbo.

    2. Σαφώς το σύγχρονο τεχνολογικά σκάφος με ανθρακονήματα, προσφέρουν χαμηλότερο ίχνος, δεν γνωρίζουμε βεβαια πολλά για τις δυνατότητες και τις προδιαγραφές STANAG.

  5. Όταν έχει ουσιαστικά τον ίδιο τρόπο άμυνας με την Σουηδία(και παρόμοιου τύπου περιβάλλον ακτών) και υπάρχει έτοιμη λύση τύπου CB-90 με 2 50ρια πολυβόλα μπροστά, ικανότητα μεταφοράς UAV, RWS και 20 πλήρως εξοπλισμένων πεζοναυτών εντάξει μετά ας δούμε τι μας φταίει. Κατά τα άλλα ετοιμάζονται για καταστάσεις τύπου ανακατάληψη βραχονησίδων/αποτροπή. Στο τέλος θα τους στέλνουμε με γρι-γρι τους καταδρομείς.

      1. Αυτά βλέπω και εγώ και τρελαίνομαι. Συνολικά με 100 εκατομμύρια(προσεγμένες αγορές με διαγωνισμούς, προμήθειες υλικών συμβατών με ΕΚΑΜ-Λιμενικό που εξοπλίζονται με ευρωπαϊκά κονδύλια και θα αναλάμβαναν υποδομές εκπαίδευσης και συντήρησης και τα χιλιάδες αποσυρόμενα υλικά των ΗΠΑ- Γαλλίας κάθε τύπου και είδους) αυτή την στιγμή η Ελλάδα μπορεί να εξοπλίσει όλους τους καταδρομείς σε επίπεδο που να είναι αγνώριστοι και να είναι όχι μόνο αστακοί αλλά ελβετικοί σουγιάδες για όλο το σύστημα άμυνας της χώρας. μερικοί συνεχίζουν αν και φοράνε στολές ή είναι σε βουλευτικά έδρανα να είναι ανευθυνουπέυθυνοι. τι να πω άλλο.

  6. Προφανώς με αυτά τα χρήματα για ανοιχτά RΙΒ μιλάμε, τώρα η προσφορά της ONEX μάλλον δεν αφορά σκάφος RΙΒ, μιας και από ότι ξέρουμε δεν διαθέτει τέτοιες δυνατότητες…

    Ξάχνουν σκάφος RIB να αντικαταστήσει τα Magna, από εκεί και πέρα τα MARK V θα μπουν επιπρόσθετα να καλύψουν τα κενα στο τομέα που αναφέρεται και όλοι εντοπίζουμε ότι χρειάζεται προσθήκη.

    Δύο σκάφη έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρουν πάντως, το ένα είναι το Ferretti FSD 150 και το υπο ανάπτυξη Μ22 Watercat, ειναι ένα βήμα μπροστά από αυτά που γνωρίζουμε μέχρι τώρα.

  7. Επιτελους οι ΜΑΚ πρεπει να συγχωνευθουν με τους πεζοναυτες και να προσαρμοστουν τα δογματα παρακτιας αμυνας Σουηδιας-Ινδονησιας στις Ελληνικες αναγκες. Ητοι ισχυρο πυροβολικο, αμφιβια οχηματα και σκαφη ανορθοδοξου πολεμου. Αντε clopy-paste ειναι η δουλεια….

    1. Μα τι είναι αυτά που λες!!!

      άμα χάσουμε τους πεζοναύτες ποιος θα κάνει απόβαση B παγκοσμιου πολεμου με τα αρματαγωγά μου λες??

      Όπως τα γραφεις έπρεπε να είχε γίνει αλλα άντε να αλλάξεις μυαλό σε βολεμένους καραβανάδες!!
      Μην ταράζεις τα νερά ρέεε
      (Ρούφηγμα φραπέ)

      1. Μα αν δεν κανω λαθος τα α/γ μεταφερουν πλεον αοπλο «στρατο» με πολιτικα, οποτε εχουν ρολο. Ξεχασα βεβαια τις φωτο που θελουμε να ανεβαζουμε στα τουιτερς μας απο αποβασεις αρματων σε αφυλακτες παραλιες του εχθρου.

  8. Κάθομαι και βλέπω τα σκάφη που κατασκευάζει η τουρκική ARES και σκέφτομαι πως ούτε ένα μικρό σκάφος δεν μπορούμε να φτιάξουμε! Έχουμε μείνει στα φουσκωτά. Έχουμε σπάσει τον πάτο και πάμε ακόμη παρακάτω. Παρακμή σε όλα τα επίπεδα!

  9. Τουλάχιστον θα έρθουν κάποια στιγμή τα 4 Mark V. Όμως, κακά τα ψέμματα, μάλλον λείπει και η σοβαρότητα. Γιατί μιλάμε για σκάφη σχετικά μικρού κόστους. Μην πάρεις 40 βρε αδερφέ αν δεν έχεις, πάρε λιγότερα, αλλά να κάνουν δουλίτσα. Αλλά τα ίδια δεν γίνονται και με τα ΠΑΘ? 40 μέτρων περιπολικά και τα έχουν βαφτίσει ΠΑΘ. Μα υπάρχει ΠΑΘ στον πλανήτη χωρίς να έχει προδιαγραφές για ε/π ή UAV, χωρίς οπλισμό και ικανότητα τουλάχιστον 20 μέρες στη θάλασσα? Έλεος δηλαδή.
    Άμα είναι για σκάφη αναψυχής και φουσκωτά ψαρέματος, μην πάρουν καθόλου. Στη στραβή, ας επιτάξουν κάποια από τα χιλιάδες ιδιωτικά και ας πάνε. Σιγά τη διαφορά δηλαδή.

    1. Τα 4 MARK V θα πάνε στη DYΚ και για αυτούς είναι λίγα

      Θέλουμε αριθμούς στα νησιά

      Σωστή η σκέψη του άρθρου να αποκτηθούν μέσω Λιμενικού με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση

      Οι γείτονες έχουν ήδη κάνει τις σωστές κίνησες σε OPV:

      https://turkishnavy.net/dost-class/

      1. Ναι το ξέρω για τα Mark. Απλά ήθελα να τονίσω ότι έστω κάποιος θα πάρει κάτι της προκοπής.
        Όντως, η ιδέα του άρθρου είναι πάρα πολύ καλή. Το καταλαβαίνω φυσικά ότι χρειάζονται αριθμοί. Δεν ξέρω ακριβώς νούμερο, αλλά ίσως και τα 40 που θέλουν να μην φτάνουν. Δηλαδή, μέχρι τώρα τι είχαμε? Καλύτερα να πάρουν λιγότερα αλλά ικανά, του χρόνου κάποια ακόμα κ.λπ. αυτό εννοώ λιγότερα, όχι τελικά να μην έχουμε τον σωστό αριθμό. Δεν είναι να έχεις για να έχεις, γιατί πρέπει να φτάσουν και στον προορισμό τους. Δηλαδή αν έχεις 20 που φτάνουν στο σημείο που θέλεις από τη μια και από την άλλη 40, που όμως τελικά θα καταφέρουν να δέσουν τα (ξέρω γω) 10, ποιο αριθμό έχεις τελικά?
        Εκτός και το θέμα είναι να υπάρχουν 40 για να φαίνεται ότι κάτι γίνεται (σε ασκήσεις και ….φιλικούς αγώνες), μη έχοντας στο μυαλό τους ότι θα χρησιμοποιηθούν σε πραγματικές συνθήκες.

  10. Πραγματικά τρελαίνομαι όταν βλέπω για πολλοστή φορά ότι ζω σε ένα κράτος που δεν μπορεί να δει τη στοιχειώδη λογική σε ένα ζωτικό θεμα:Ελληνική Εταιρία έχει τα δικαιώματα κατασκευής του πολύ καλού CB90,το ΓΕΣ πρέπει να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις και προσθήκες και να μπει στην παραγωγη (αν δεν αρχισουμε να παραγουμε ξεχαστε τα ολα)αμεσα.αντι αυτού κάνουμε χρονοβορους διαγωνισμους για να αγορασουμε κατι που δεν μας κανει.παρακαλω τον κύριο Στεφανή προσωπικά να αναλάβει το θέμα.

    1. Και μάλιστα είναι πιθανό, αυτές τις βελτιώσεις να τις βρει το Ελληνικό ναυπηγείο και έτοιμες, αφού ήδη η Σουηδία παράγγειλε νέα παρτίδα αναβαθμισμένη πριν 2 χρόνια. (έδωσα παραπάνω ένα σύνδεσμο σε post άλλου φίλου). Αλλά όπως και να έχει, εύκολα γίνονται μικρο-τροποποιήσεις. Και βέβαια υπάρχουν και άλλα ναυπηγεία στην Ελλάδα που μπορούν να κατασκευάσουν σκάφη ανάλογα.
      Μου αρέσει τελικά που όλοι λέμε και για ανάπτυξη εθνικού πλοίου, όταν δεν έχουμε ξεκινήσει καν να φτιάχνουμε εγχώρια σκάφη αυτής της κλάσης.

  11. Μια εξίσου πολλή καλή λύση είναι τα Ελληνικης κατασκευης κ Ιταλικης σχεδίασης SUPERTERMOLI ( http://www.supertermoli.com ) που χρησιμοποιεί η ΔΥΚ τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητες εως 70+ κόμβους και μπορούν να μεταφέρουν 20+ καταδρομείς. Η Ιταλια εχει στην Guardia di Finanza το μοντελο ST60 INTERCEPTOR εδω κ πολλα χρονια. Αυτην την στιγμη ειναι τα ποιο γρήγορα σκαφη στην Ευρώπη κ οχι μονον.
    Αλλα οπως ολοι γνωριζουμε η Ελλαδα τρωει τα παιδια της. Μας εχει φάει η ξενομανία. Αντίθετα με την Ιταλία που ολα τα σκάφη της ειναι απο Ιταλικά ναυπηγεία.
    Τα μοντέλα ST60 & ST50 Interceptor είναι τα μόνα ταχύπλοα αυτήν την στιγμή που υπερτερούν από τα Τουρκικά Onuk MRTP 16 & MRTP 20 τα οποία χρησιμοποιεί κατά κόρον η Τουρκία.

  12. Συμφωνώ με το άρθρο και αναρωτιέμε το πειραματικό σκάφος ΩΚΥΑΛΟΣ από αλουμίνιο που βρίσκεται ως πρόγραμμα; Πρέπει τέτοια κατάλληλα σκάφη που χρειάζονται να ναυπηγηθούν στα Ελληνικά ναυπηγία και με δωρεές του εφοπλιστικού χώρου.
    Τέλος προτείνω κάποιοι από τους κινητήρες Τ53 των Ε/Π HUEΥ της Αεροπορίας Στρατού που θα αποσυρθούν με την έλευση των υπολοίπων ΝΗ90 να εγκατασταθούν σε ταχύπλοα νέας σχεδίασης όπως γίνεται στις ΗΠΑ που τους βάζουν σε αγωνιστικά ταχέα σκάφη ιδιωτικής χρήσης.

  13. οτιδηποτε πανω απο τις διαστασεις του μαγκνα τα χειριζεται προσωπικο του ναυτικου η του λιμενικου.Ρωτηστε πρωτα το πολεμθκο ναυτικο το οποιο κατι ασχετοι «δημοσιογραφοι» της τηλεορασης και του ιντερνετ το θεωρουν προοδευτικο ,ενω ειναι το πθο αρτηριοσκληρωτικο και αντιδιακλαδικο (ακολουθει η ΠΑ) εαν: 1. συνηγορει να αλλαξει το πλαισιο και σκαφη κατηγοριας πανω απο 10μετρα να μπορει να τα χειριστει προσωπικο τουΣΞ. 2.εαν δεν συμφωνει με το παραπανω ειναι προθυμο να διαθεσει προσωπικο στις ΜΑΚ στα πλαισια της διακλαδικοτητας.Μετα γραψτε οτι θελετε για καταλληλα σκαφη.

    1. Αρα αν υπαχθει η ΑΣΔΕΝ στο Ναυτικο παυει να ισχυει το παραπανω περι αρμοδιοτητων, σωστα; Το Ναυτικο το θεωρουν «προοδευτικο» λογω των γεγονοτων στην Αλεξανδρεια κατα τον Β’ ΠΠ και λογω Α/Τ Βελος. Αρτιοσκληρωτικο δεν ειναι αλλα ειναι φουλ αντιδιακλαδικο και καποιες φορες και αντισυναδελφικο, λογω της νοοτροπιας ελιτισμου που επικρατει μεταξυ των αποφοιτων της ΣΝΔ (χωρις βεβαια να φταινε παντα οι ιδιοι για αυτο).

      1. δεν καταλαβες τι λεω.Τα σκαφη πανω απο 10 μετρα τα χειριζεται βαση νομοθεσιας μονο προσωπικο του ναυτικου.Το ναθτικο δρν θελει να αλλαξει η νομοθεσια και δεν μπορει ή δεν θελει να διαθεσει προσωπικο στις ΜΑΚ.Γνωστη η αρτηριοσκληρωση του και το κρυφτο πισω απο χαρτουρα.Βλεπε σχολριο υ/κ του στρατου και ο πολεμος που εγινε απι την μυκ για να κλεισει.Την μυκ που σταματησε να παρει συσσωρευτες ααπο μια βραχονησιδα για να παει σρ μια αλλη αλλα πηγαν πρωτοι καποιοι αλλοι.

  14. ΑΚΡΙΒΩΣ. Το έχω ξανακουσει αυτό περί αρμοδιότητας του ναυτικού. Εύκολα λύνεται κι αυτό με πολιτική βούληση….. Ακόμα κ με κάποιας μορφής πιστοποίηση-διπλωμα σε στελέχη του στρατού ίσως. Χωρίς να τα τσεπώνει ομως το ναυτικό όπως γίνεται με την αντίστοιχη εκπαίδευση στη ΜΥΚ (άλλη τραγική ιστορία)….

  15. Έχουμε πεντακόσιους τύπους ταχυπλόων αν συνυπολογίσουμε ΔΥΚ ΜΥΑ ΟΕΑ ΚΕΑ και ΜΑΚ. Οσονούπω έρχονται και τα 4 Mark V για να γίνουμε περισσότερες….

    Θα έπρεπε να είχαμε δύο, το πολύ τρείς + μερικά πολύ εξειδικευμένα αν χρειάζεται. Ένα τύπο σαν το CB90 σε μεγάλους αριθμούς για Λιμενικό (ΟΕΑ ΚΕΑ) και ΜΑΚ κι ένα τύπο σαν το ST60 INTERCEPTOR για ΜΥΑ και ΔΥΚ.

    Πάντως να λες πως στέλνεις τα παιδιά μας σε μάχη με RIB, απροστάτευτα τελείως, απλά δεν δείχνει κράτος που θέλει σοβαρά να πολεμήσει (αν χρειαστεί).

    Προσωπικά θα πρότεινα να φτιαχτεί μια τεχνική διοίκηση ταχύπλοων που να της ανήκουν όλα μα όλα τα ταχύπλοα ωστε να δεί τι γίνεται με συντήρηση, κόστη λειτουργικά κλπ με σκοπό να φτιάξει κάποιο μελλοντικό σχεδιασμό της προκοπής. Ωστε και αυτά που θέλουμε να έχουμε και να μην μας κοστίζει τα μαλλιά της κεφλής μας…

    Το αυτό με τα μεγαλύτερα σκάφη του Λιμενικού,

    Το αυτό και με τα ελικόπτερα…

    1. Τα ST60 Interceptor δεν καινε βενζινη, εχουν 4χ725hp μηχανες πετρελαιου και αναπτυσουν ταχυτητα 68 κομβων με γεματες δεξαμενες πατρελαιου 4000 λιτρα κ 20 καταδρομεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *