Οι εταιρίες John Cockerill και Thales ανακοίνωσαν ότι ολοκλήρωσαν, επί οχήματος, και δοκίμασαν μια νέα έκδοση του πύργου μάχης Cockerill-3030. Στη νέα του διαμόρφωση ο πύργος ενσωματώνει ένα κύριο πυροβόλο Mk.44 των 30 χιλιοστών, με αναχορηγία 255 φυσιγγίων, και εκτοξευτή κατευθυνόμενων ρουκετών FZ275 των 70 χιλιοστών, μέγιστου βεληνεκούς 6-7 χιλιομέτρων, σύστημα καθοδήγησης λέιζερ και αναχορηγία 2, 7, 12 ή 19 ρουκετών. Οι εργασίες πιστοποίησης ολοκληρώθηκαν εντός έξι μηνών. Εκτός της κατευθυνόμενης έκδοσης, ο πύργος μπορεί να χρησιμοποιήσει και της μη-κατευθυνόμενες ρουκέτες, του ίδιου τύπου, αλλά με μέγιστο βεληνεκές 9 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τις δύο εταιρίες, ο νέος πύργος έχει επιχειρησιακή ισορροπία η οποία καλύπτει την ανάγκη για προσβολές ακριβείας σε μικρές, αλλά και αποστάσεις έως τα 6-7 χιλιόμετρα.

Comments

    1. Οι πύργοι δεν είναι φθηνοί, μπορείς να βρεις και γύρω στα 350 χιλ. αλλά γενικά οι πολύ καλοί κοστίζουν γύρω στα 450-500 χιλ., όμως κομπλέ (εννοώ με ηλεκτρική κίνηση και τα βασικά σκοπευτικά). Ίσως κάποιες χώρες, όπως π.χ. οι Σέρβοι ή οι Πολωνοί, να έχουν και φθηνότερους. Βέβαια οι τιμές είναι πάντα και θέμα διαπραγμάτευσης, η οποία περιλαμβάνει πολλά πράγματα και ρόλο παίζει και η ποσότητα που θα παραγγείλεις.

        1. Ε ναι. Και μάλιστα για ΤΟΜΠ, ΤΟΜΑ και Αναγνωριστικά, οι τιμές είναι και πιo κάτω.
          Για παράδειγμα ο κορυφαίος CROWS III που φέρουν τα Αμερικανικά JLTV κοστίζει περί τις 200-220 χιλ. και ο σχεδόν εφάμιλλος Γερμανικός FLW-200+ λίγο φθηνότερος.
          Πριν έκανα λάθος και έγραψα τιμές για πύργους τανκ και light τανκ, αλλά άμα φύγει το post, δεν μπορείς μετά να διορθώσεις.
          Κοίτα, για μένα η EODH, δίνει ακριβή τιμή. Για παράδειγμα η Ισραηλινή NIMDA, κάνει σούπερ αναβάθμιση των Μ-113 με ένα ποσό κοντά στις 300-350 χιλ. (περί τις 280 χιλ. ήταν η προσφορά της στην Ταιλάνδη). Μπορείς να βρεις την αναβάθμιση που κάνει η NIMDA σε ανοικτές πηγές στο net.

    1. Αυτό είναι και θέμα τεχνικών προδιαγραφών που δεν τις ξέρουμε.
      Το λογικό είναι να παίρνουν τουλάχιστον τον Αμερικανικό CROWS, ο οποίος είναι και εκ των κορυφαίων και έχει επάνω τα κέρατά του (που λέμε). Δηλαδή από laser dazzler για να τυφλώνει αντί να χρειάζεται να βάλλει, πρόσθετες κάμερες στο πλάι και στο πίσω μέρος του πυργίσκου για να επεκτείνει την επίγνωση της κατάστασης χωρίς να περιστρέφεται ο πυργίσκος, υπέρυθρο δείκτη λέιζερ για χρήση μέρα -νύχτα κ.λπ. Υπάρχει και έκδοσή του με εκτοξευτή πυραύλων Javelin.

          1. Έτσι φαίνεται πάντως στην αναφορά που παρέθεσα, όπου λέγεται ότι στην έκδοση V-150 έπαιρνε μέχρι και Πύργο με πυροβόλο των 90mm(όπως απεικονίζεται εκεί) για πυρά υποστήριξης ως FSV(Fire Support Vehicle), που δεν προσφέρεται πλέον στο Guardian σύμφωνα με την αναφορά στην ιστοσελίδα της εταιρίας.

          2. Όντως υπάρχουν και αναφορές για το Μ1117/Commando Select 90mm Direct Fire Vehicle. Σε αυτό η TEXTRON τοποθέτησε έναν μεγαλύτερο δακτύλιο πυργίσκου για να μπορεί να φέρει το κανόνι χαμηλής πίεσης Cockerill Mk III 90mm. Στην ουσία πρόκειται για ένα όχημα υποστήριξης πυρών όπως λες. Δεν είναι ότι δεν διατίθεται, απλά οι Αμερικανοί μπλόκαραν την αγορά από το στρατό του Αφγανιστάν , ενώ είναι άγνωστο το εάν παραδόθηκαν τελικά οι παραγγελίες γι’ αυτό στο Ιρακ.
            Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει η μελέτη, εάν θέλεις, να μεγαλώσεις τον δακτύλιο και να βάλεις μεγαλύτερο πυροβόλο.
            Πιθανόν ένα τέτοιο όχημα με πυροβόλο 90mm, το οποίο ως σύγχρονο θα μπορούσε να βάλλει τα π/μ νέου τύπου, να ήταν χρήσιμο στο περιβάλλον της ΑΣΔΕΝ.

          3. Ίσως να μπορούσαν να προσφέρουν οι Γάλλοι μια λύση σε αυτό το σημείο, με ένα ERC 90 Sagaie η τα AMX-10RC reconnaissance vehicle με πυροβόλο των 105mm(που είναι έτοιμα χωρίς να χρειάζονται μετατροπές) τα οποία θα αντικατασταθούν απο το νέο όχημα Jaguar με πυροβόλο 40mm που μπαίνει σε υπηρεσία στην Γαλλία.

          4. Τα Γαλλικά ΑΜΧ, επειδή θα αντικατασταθούν (ίσως έχει αρχίσει ήδη η αντικατάσταση που ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει το 2020) από το EBRC Jaguar, ίσως θα μπορούσαμε να τα πάρουμε έως και κοψοχρονιά με τελείως συμβολικό τίμημα, ιδίως εάν λάβουμε υπ’ όψη ότι το νέο Jaguar καινούργιο όπως είναι κοστίζει κάτω από 1 εκ.
            Θα προτιμούσα το ΑΜΧ, λόγω του κανονιού των 105mm από το EPC90 (90mm). Κάθε ΑΜΧ λόγω χαρακτηριστικών, θα μπορούσε να αντικαταστήσει έως και 2 ρ/κ αρχαία πυροβόλα των 105mm που έχουμε (ιδανικά 2 προς 3), κάνοντας έτσι και γενναία οικονομία κλίμακας. Δηλαδή ιδανικά, αντί 329 Μ-101 που έχουμε με 200-220 ΑΜΧ, θα ήμασταν σούπερ, ενώ το ΑΜΧ έχει προσωπικό 4 άτομα και το Μ-101 …7!
            Οπωσδήποτε θα ήταν καλή λύση και για την Κύπρο και για την ΑΣΔΕΝ.

          5. Αναλόγως θα μπορούσε ίσως να μελετηθεί και η περίπτωση με τα VAB που αντικαταστούν επίσης με το θωρακισμένο όχημα Griffon, στα πλαίσια μιας συνεργασίας στο θέμα της ζώνης του Σαχέλ αν συμφωνούν οι Γάλλοι.
            Η ελληνικη πλευρά πάντως δεν μου φαίνεται να ενδιαφέρεται ούτε για τα ΑΜΧ 10 ούτε για τα VAB αφού έχει πέσει με τα μούτρα στα αμερικάνικα(ενώ υπάρχουν θετικές εμπειρίες με γαλλικά θωρακισμένα οχήματα που έχουμε ήδη σε υπηρεσία).

          6. Όντως, τα Γαλλικά, δεν θα πρέπει να τα αγνοήσουμε.
            Και τα VBL, μια χαρά μας εξυπηρετούν.
            Όσο και εάν μας βολέψουν αρκετά τα Μ-1117, απλά δεν φτάνουν για τις ανάγκες μας.
            Θα ήταν ιδανική και φθηνή προσθήκη η απόκτηση ΚΑΙ Γαλλικών οχημάτων, αφού οι ανάγκες είναι τεράστιες σε όλο το τροχαίο υλικό και σε κάθε είδος οχήματος.
            Θυμίζω ότι αυτή τη στιγμή, είναι καταγεγραμμένες οι ανάγκες για 10.000 οχήματα παντός τύπου, ενώ οι ανάγκες σε τ/θ οχήματα (πλην τανκ), είναι περί της 3.500-4.000 οχήματα.

          7. Μετά απο πολύχρωνη αδιαφορία/αδράνεια ήταν επόμενο να μαζευτεί πολύ πράμα που χρειάζεται αντικατάσταση.
            Οι Γάλλοι λέγεται ότι μέχρι το 2030 σχεδιάζουν να αντικαταστήσουν 978 θωρακισμένα οχήματα (μεταξύ αυτών και τα VAB) με το νέο όχημα Serval, αλλά στην Ελλάδα αυτή η είδηση δεν φαίνεται να προκαλεί ενδιαφέρον στους αρμόδιους που φαίνεται να πετάνε πάλι χαρταετό, αφού δεν υπάρχουν σχετικές αναφορές.

            https://www.defensenews.com/land/2021/01/15/french-army-orders-364-serval-armored-vehicles/

          8. Με την αποχώρηση του ΝΑΤΟ απο το Αφγανιστάν θα περισσέψουν μάλλον και αρκετά Dingo 1/2 και Eagle της Μπούντεσβερ για τα οποία θα μπορούσαν επίσης να ζητήσουν ενημέρωση (πρίν πλακώσουν οι Ουκρανοί και οι άλλοι χαραμοφάηδες απο Βαλτική) απο τους γερμανούς αφού τα έχουν συνήθως προσεγμένα με σωστή συντήρηση.

  1. To κόστος του πύργου είναι θέμα θωράκισης και μετά οπλισμού.
    Οι ρουκέτες που έλεγα εδώ και 30 χρόνια είναι μια λύση.
    Μια άλλη λύση είναι ένα ΠΑΟ των 106 χιλιοστών με αυτόματη γέμιση.
    Δεν ζυγίζει πολύ μπαίνει εξωτερικά και κάνει καλή δουλειά.
    Το μείον είναι ο αριθμός των βλημάτων και ο γεμιστήρας.
    Λίγα βλήματα σε αριθμό αν και θα μπορούσαμε να βάλουμε περισσότερα.
    Είναι θέμα ύψους με 6+6 βλήματα ή 8+8.
    Η μόνο 8 βλήματα.

    1. Το ΠΑΟ έχει εμβέλεια 1.100 μέτρα. Ήμαρτον
      Αν οι κατευθυνόμενες ρουκέτες μπορούν να στοχεύσουν ιπτάμενα μέσα, κάνουμε μπίνγκο

      1. Κοίτα ο CROWS μπορεί να φέρει Javelin, το οποίο μπορεί να τα καταφέρει και σε ιπτάμενους στόχους.
        Όμως εμείς, ούτε Javelin έχουμε, αλλά και αδικαιολόγητα ακριβό είναι.
        Το λογικό είναι να βάλεις Spike ή MMP (Α/Τ βλήματα), εκτός και θέλεις μονο για αέρα, οπότε ίσως μπαίνει ο Stinger.

      2. 1.800 μέτρα αγαπητέ 1.800 μέτρα ΗΕΑΤ και ΗΕ.
        Για ΑΤ ρόλο μια χαρά είναι ακόμα και τώρα.

        1. Στον Ε.Σ. (και το Π.Ν. – Παναγοπουλάκια) το ΠΑΟ 106 έχει εμβέλεια 1.100 μέτρα. Σε άλλα πλανητικά συστήματα έχει εμβέλεια όσο θέλεις.

          Είναι θλιβερό το 2021 να μιλάμε για ΠΑΟ πάνω σε όχημα για Α/Τ χρήση, ενώ ο αντικαταστάτης του (TOW) θεωρείται απαρχαιωμένος.

          1. Οι Σουηδοί έχουν βγάλει βλήμα που φτάνει στα 1800 μέτρα.
            Είναι μια χαρά για μάχες στα νησιά και σε κατοικημένες περιοχές.
            Ξεχνάς πόσο κοστίζει ο TOW και γενικά κάθε ένας ΑΤ πύραυλος.
            Μπορούν να τα κατασκευάσουν τα ΕΑΣ τους TOW όχι.

            Όσο για τους TOW να ρωτήσεις τους ισραηλινούς τι πάθανε το 1982
            όταν τους χρησιμοποίησαν στον Λίβανο.
            Ξέρω περισσότερα αγαπητέ και ξεχνάς πως έχουν επαναφέρει εκτοξευτές
            ΠΑΟ των 90 χιλιοστών οι Αμερικάνοι σε υπηρεσία!
            Για της μάχες με τους Ταλιμπαντ κλπ.

            Λέμε για ΠΑΟ με αυτόματη γέμιση διαλέγεις βλήμα και ρίχνεις δεν
            γεμίζεις εσύ το ΠΑΟ.
            Ξεχνάς πως οι αμερικάνοι επέβαλαν την αλλαγή από ΠΑΟ σε TOW
            μετά της μάχες στην έρημο το 1973.

          2. Οι Σουηδοί έχουν βγάλει βλήμα που φτάνει στα 1800 μέτρα.
            Είναι μια χαρά για μάχες στα νησιά και σε κατοικημένες περιοχές.
            Ξεχνάς πόσο κοστίζει ο TOW και γενικά κάθε ένας ΑΤ πύραυλος.
            Μπορούν να τα κατασκευάσουν τα ΕΑΣ τους TOW όχι.

            Όσο για τους TOW να ρωτήσεις τους ισραηλινούς τι πάθανε το 1982
            όταν τους χρησιμοποίησαν στον Λίβανο.
            Ξέρω περισσότερα αγαπητέ και ξεχνάς πως έχουν επαναφέρει εκτοξευτές
            ΠΑΟ των 90 χιλιοστών οι Αμερικάνοι σε υπηρεσία!
            Για της μάχες με τους Ταλιμπαντ κλπ.

            Λέμε για ΠΑΟ με αυτόματη γέμιση διαλέγεις βλήμα και ρίχνεις δεν
            γεμίζεις εσύ το ΠΑΟ.
            Ξεχνάς πως οι αμερικάνοι επέβαλαν την αλλαγή από ΠΑΟ σε TOW
            μετά της μάχες στην έρημο το 1973.

    2. Θεωρητικά ο CROWS είναι οκ, αφού οι ουσαίοι τον χρησιμοποίησαν και στο Αφγανιστάν και στο Ιρακ. Νομίζω ότι με 200-220 χιλ. αξίζει τον κόπο. Τώρα, η μεγαλύτερη έκδοσή του με τον εκτοξευτή βλημάτων, δεν έχω βρει τιμή για το πόσο κοστίζει.

  2. Δυστυχως η νοοτροπία ,το επιχειρησιακό επίπεδο και η έλλειψη παιδείας στον στρατό ξηράς έχει αποτέλεσμα τα αυτονόητα να φαντάζουν εξωπραγματικά.
    Οι άνθρωποι δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι το σχήμα και ο όγκος του σώματος δίνει λάθος τακτικά αποτελέσματα.
    Αν μικρύνει και αλλάξει σχήματισμους θα μπορέσει να εκσυχρονιστεί γρηγορότερα με καλυτερα αποτελέσματα και φυσικά τα σύγχρονα συστήματά χρειάζονται λιγότερο προσωπικό.
    Όσο παραμένει ετσι θα συζητάμε για πυργο σε όχημα εν έτη 2021 ως αν να ζητάμε το galactica.
    ΥΓ.
    Τα M-117 πρεπει να έρθουν αυριο κιόλας και να φτιαχτούν σε διάφορες εκδόσεις και να πάρουν και ρόλους που οι περισσότεροι δεν φαντάζεστε….
    Με εκτιμηση

    1. Εδώ δεν φτιάξαμε ένα αντίγραφο του Μ-8 με ένα πυροβόλο των 30 χιλιοστών.
      Προσοχή το αρχαίο όχημα ζυγίζει 8,5 τόνους.
      Με την τεχνολογία θα κερδίζαμε 2 τόνους σε βάρος. Γιατί;
      Γιατί ο κινητήρας, το κιβώτιο, τα διαφορικά, η ανάρτηση κλπ.
      Ζυγίζουν το μισό και ακόμα λιγότερο από τα τότε του 1940!

  3. @WTF
    Τα Dingo θα ήταν σούπερ λύση για την συνοριοφυλακή. Ειδικά αν είναι εξοπλισμένα με όλα τα συστήματα ανίχνευσης που εύκολα μπορούν να φέρουν.
    Όντως υπάρχουν ευκαιρίες από την απόσυρση από Αφγανιστάν! Εσύ το εντοπίσες. Αυτοί που πρέπει, το εντόπισαν???

    1. @Chris Ain
      Εκείνοι που παίρνουν τις αποφάσεις δεν ξέρω αν το έχουν αντιληφθεί(αφού είναι απασχολημένοι με το γλύψιμο και τις μεγαλεπήβολες ανακοίνωσες στο πλευρό του πρέσβη), αλλά τα στελέχη που περιπολούν στις συνοριακές περιοχές στον Έβρο και στα ελληνοαλβανικά σύνορα υποθέτω ότι θα το έχουν σκεφτεί επίσης, αφού τα 8(?) θωρακισμένα οχήματα που προέκυψαν απο κατάσχεση παράνομου φορτίου σε πλοίο δεν αρκούν για Θράκη και Ήπειρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *