Σε κόκκινο συναγερμό έχουν περιέλθει για τέταρτη φορά από τις αρχές του 2020 οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Η πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2020 με τη κρίση στο μεταναστευτικό και έπειτα άλλες δύο φορές με το τουρκικό ερευνητικό, στα τέλη Ιουλίου και στα μέσα Αυγούστου. Σήμερα, το ORUC REIS αποπλέει για τρίτη φορά και έχει ρότα για το σύμπλεγμα της Μεγίστης με ταχύτητα περίπου 10 κόμβων συνοδευόμενο από ομάδα μάχης πλοίων του Τουρκικού Ναυτικού. Αναμένεται να είναι εγγύς του νησιού σε μερικές ώρες. Το ΠΝ βρίσκεται σε υψηλή ετοιμότητα και επιφυλακή όπως αντίστοιχα η ΠΑ και ο ΕΣ.

Η Τουρκία μετρά, δοκιμάζει και αξιολογεί τις ελληνικές ενέργειες σε πολιτικό, διπλωματικό και στρατιωτικό επίπεδο και όσο διακρίνει έλλειψη δυναμικής απάντησης τόσο θα προχωρά περισσότερο και εντονότερα αμφισβητώντας ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα. Η Τουρκία δεν είναι τυχαίο που φέρνει το ORUC REIS ακόμα εγγύτερα της Μεγίστης θέλοντας να κάνει σεισμικές έρευνες στα 6,5 μίλια από την ακτογραμμή του νησιού. Σκοπός της είναι η αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στη προοπτική επέκτασης των εθνικών χωρικών υδάτων και των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στη περιοχή που βρίσκεται η ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Είναι σίγουρο πως όσο η ελληνική κυβέρνηση δεν αντιδρά, τόσο η Τουρκία θα κλιμακώνει περαιτέρω. Έχουμε γράψει πως όσο εμείς δεν απαντάμε αρχικώς διπλωματικά με ενέργειες όπως η επέκταση των εθνικών χωρικών υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια, η Τουρκία θα «γκριζάρει» την ελληνική υφαλοκρηπίδα αρχικά με ερευνητικά πλοία και ακολούθως με γεωτρύπανα. Συνταγή, που έχει εφαρμόσει επιτυχώς στη κυπριακή ΑΟΖ. Άλλωστε, το ίδιο έπραξε και με τις υπερπτήσεις. Αρχικά από βράχους, ακολούθως σε μικρονήσια και πλέον σε μεγάλα νησιά βλέποντας πως δεν υπάρχει ελληνική αντίδραση.

Σε τακτικό και επιχειρησιακό επίπεδο οι Τούρκοι έχουν επιδοθεί σε πόλεμο φθοράς καθώς και ανάλυσης και εκτίμησης των ελληνικών δυνατοτήτων σε αεροναυτικό επίπεδο που συνεπάγονται από τη πλειάδα ανάπτυξης πλοίων και αεροσκαφών στην Ανατολική Μεσόγειο.

Είναι ανάγκη περισσότερο επιβεβλημένη και επιτακτική από κάθε άλλη φορά η ελληνική κυβέρνηση να περάσει το κατάλληλο μήνυμα στην Άγκυρα αντί να αναλώνεται σε φτηνές δικαιολογίες περί θορύβου που εμποδίζουν τις τουρκικές έρευνες αρνούμενη κατάματα να δει και να διαχειριστεί τη σκληρή πραγματικότητα στα ελληνοτουρκικά…

Comments

  1. Να γιατί οι φίλοι μας οι Γερμανοί δεν μπορούν να μας δώσουν άμεσα τορπίλες βαρέως τύπου, που όπως γράφει και έτερο σιτε είναι πολύ σημαντικές για την Γερμανία σαν δεν ντρεπόμαστε, από την μια ξέρουν τι μυαλό έχει ο Τούρκος και από την φοβούνται εμάς να μην τις ρίξουμε….
    Καλο κουράγια στις ΕΔ

    1. Τι ανοησιες διαδιδουν ορισμενοι δεν λεγεται ..
      Το προβλημα ειναι οτι καποιοι τις αναπαραγουν ακριτα ..
      Oι Γερμανικες ΕΔ ειναι σε κακη κατασταση αριθμητικα και σε επιπεδο συντηρησης μεσων και μοναδων .
      Συνεπως η παραχωρηση απο το μικρο σχετικα αποθεμα τορπιλων του ΓΝ δεν ειναι ευκολη υποθεση .
      Θα αξιζε να διερευνηθει βεβαια ειδικα και με καποια πληρωμη αλλα ως συνηθως τα θελουμε ολα ,τα θελουμε τωρα και τα θελουμε και δωρεαν .
      Και ως συνηθως κατοπιν εορτης η αφοπλιστικων διαστηματων αδιαφοριας.
      Ελαχιστη δυνατοτητα παραδοσης κατω απο εναμιση με δυο χρονια δεν υπαρχει πουθενα ..
      Δεν αγοραζεις αυγα στο σουπερμαρκετ και μολις σου τελειωσουν πεταγεσαι και αναπληρωνεις ..
      Μιλαμε για εξειδικευμενα συστηματα ελαχιστης παραγωγης απο βιομηχανικους κλαδους που μονο μερικες χωρες διαθετουν .
      Μονη λυση η παραχωρηση ΜΚ-48 ΑDCAP απο USN αλλα παρα το οτι η Τουρκια διαθετει τον τυπο παραδοξως το ΠΝ εχει αλλεργια στο συγκεκριμενο οπλο αναιτια θεωρω λογω προωσης ..
      Οποτε μενουμε σπιτι και μενουμε με τα μουσεια .
      Αγνωστη υποθεση η αναβαθμιση των SUT που μονο οι Γερμανοι μπορουν να παρεχουν.
      Ισως εκει να μιλαμε για κατι συντομοτερο αλλα πριν απο ενα χρονο ουτε βιδα δνε μπορει να παραδοθει και μεχρι να μπουν οι υπογραφες εχουμε μελλον ακομη.

      1. Αγαπητέ φίλε,θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Δεν μπορω να δεχθώ ότι οι Γερμανοί, δεν μπορούν να παραχωρήσουν αριθμό τορπιλλων από το απόθεμα τους,για τους λόγους που γράφεις,είναι γιατί ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ.οι γάλλοι πως παραχωρούν 12 Ραφαλ?
        Προσωπικά αγαπητέ ούτε βίδα δεν θα ήθελα από τους γερμανούς. Υπήρχαν οι ιταλικές, γαλλικές,αμερικανικές τορπιλλες.

  2. Υπάρχουν διάφορα νησάκια που βάση της συνθήης της Λωζάννης είναι δικά μας γιατί είναι έξω από τα 3 μίλια αλλά τους τα αφήσαμε κάνοντας τα στραβά μάτια.

    Μήπως όσο αυτοί πάνε εκεί, που έτσι και αλλιώς παράνομοι είναι, να πάμε εμείς σε ένα από αυτά και να βάλουμε ένα γεωτρύπανο ή να κάνουμε σεισμικές έρευνες να σπάσουμε και εμείς λίγο πλάκα? Να τους δείξουμε ότι στο τέλος και δεν θα πάρουν κάτι από την ΑΟΖ του Καστελόριζου, και θα πάρουμε και αυτά που κάνοντας τα στραβά μάτια τους είχαμε αφήσει να έχουν.

    Γιατί μέχρι τώρα έχουν θράσος γιατί ξέρουν ότι δεν έχουν τίποτα να χάσουν, ή θα κερδίσουν πολλά ή θα κερδίσουν λίγα, μήπως θα έπρεπε να βάλουμε στην εξίσωση ότι ίσως και να χάσουν πολλά?

  3. Μπράβο Κούλη! Εκτός του ότι έδωσες συγχωροχάρτι στην Τουρκία στην σύνοδο, έσπασες και το αντιτουρκικο μέτωπο που είχε σχηματιστεί με τις παλινωδίες σου περί διαλόγου. Αντε φέρε πάλι τους Γάλλους και τους Άραβες στην περιοχή! Έχει αγανακτήσει το σύμπαν με αυτή την γελοία στάση του κατευνασμού. Όταν δεν ασκείς κυριαρχία είτε είναι επέκταση των χωρικών υδάτων είτε ανακήρυξη αοζ, τότε αυτά και άλλα χειρότερα θα έρθουν. Η ομάδα συμβούλων του κατευνασμού πρέπει να ξηλωθεί έστω και τώρα.

    1. Αγαπητέ συνονόματε, ψύχραιμα και πάντα ψύχραιμα ή πως να στο εξηγήση αλλιώς ένας που έχει δει πολλά και είναι πια σε ηλικία που του γνέφει από μακριά ο χάρος. Έχεις παρατηρήσει τον ηγέτη της βόρειας Κορέας πόσο επιθετικά συμπεριφερεται γιατί ξέρει ότι έχει από πίσω του την Κίνα, κάνε τώρα τον παραλληλισμό με τον Ερντογαν και μην μου πεις ότι έχει την Ρωσία, το διαισθανεσαι θέλει προσοχή, ελπίζω αυτή την φορά να δείξουμε ότι χρησιμοποιούμε πολύ τα uav που πιστεύω ότι αποκτήσαμε. Κουράγιο και ορμή.

  4. Ο στόλος έμεινε χωρίς νέες μονάδες, πόσα 15 χρόνια?
    Οι exocet των αεροσκαφών μας, είναι έτοιμοι για χρήση?
    Από ποιες μονάδες; Πότε;
    Ή μήπως «ξαφνικά», δεν έχουμε πλέον αυτή την επιλογή για να βουλιάξουμε τον στόλο τους όταν θα χρειαστεί;
    Μήπως να «παραγγείλουμε» από USA για να «εξοικονομήσουμε» χρήματα;

    Όπως «θα» πάρουμε τορπίλες και «θα» πάρουμε φρεγάτες και «θα» αποκτήσουμε «ενδιάμεση λύση»…

    Αυτή η κατάσταση πως αντιμετωπίζεται;
    ΕΧΘΕΣ όχι αύριο;

    Ή όλα αυτά είναι ακόμη ένα ψυχολογικό κολπάκι για να πειστούμε για περισσότερα λόγια;

    Έτσι «πωλούνται» στους ιθαγενείς τα «θα», «διάλογος», «διερευνητικές» και άλλα φούμαρα προς εσωτερική κατανάλωση;

    Τα UAV τους αλωνίζουν, τα σκάφη τους επιδιώκουν εμβολισμό, αιχμαλωτίζουν Ελληνικό στρατιωτικό προσωπικό, καταπατούν εθνικά σύνορα, έχουν μεταβάλει σε άγνωστο ποσοστό τη συνοχή του πληθυσμού μας με όπλο τους πρόσφυγες/μετανάστες, εισβάλουν όπου γουστάρουν (Κύπρο, Συρία, Λιβύη, Ιράκ, Nagorno-Karabakh), με ένα Erdogan, να συμπεριφέρεται ως ο αναδυόμενος νεο-φασίστας ισλαμο-τραμπούκος της περιοχής, (που όμως θα κρίνει η «ιστορία» ala Fukuyama…) και εμείς τι?

    Περιμένουμε την Μέρκελ, το ΝΑΤΟ ή τον Biden να του επιβάλλουν την σκληρή τους ισχύ?

    Ποιοι?
    Που σχεδίαζαν την «Αραβική Άνοιξη» και χρηματοδοτούσαν επί μισό αιώνα τους «Αδελφούς Μουσουλμάνους»;
    Αυτοί που τόσα χρόνια προκάλεσαν τους πολέμους;
    Που συναιτερίστηκαν με τους Τούρκους με λαθρεμπόρια / τουρκικές τράπεζες / Turkish Airlines;
    Που συν-οργάνωσαν υπέλθαψαν την Ισλαμική τρομοκρατία;
    Που πούλησαν την τεχνολογία και τα όπλα τους apriori στους Μογγόλους;
    Που «επέβαλαν» μνημόνια;
    Που για το μέλλον, σχεδιάζουν «Τουρκία» στην Ε.Ε. (είτε άμεσα, είτε μέσω άλλου σχήματος όπως «Μεσογειακή Ένωση»);

    ΟΧΙ σε όλα τα μέτωπα.

    12ν.μ . ΣΗΜΕΡΑ κιόλας σε Ιόνιο.
    ΑΥΡΙΟ το πρωί σε Αιγαίο.
    ΜΕΘΑΥΡΙΟ ΑΟΖ με Κύπρο.
    Και αν και οι Κύπριοι είχαν μια πιο real-politic … την 1η Ιανουαρίου 2021 – ΈΝΩΣΗ με την Ελλάδα.

    Αλλά αυτοί είναι ίσως χειρότεροι από εμάς…

    Οπότε οι επιλογές είναι δύο:

    Hard power τώρα και διακηρύξεις που να ισχυροποιήσουν την θέση μας τώρα,
    ή ¨διπλωματία»… αλλά ξέρετε ποια…. αυτή που θα «επιλύσει» το ζήτημα των θαλάσσιων συνόρων μας, ala σχέδιο «ΑΝΑΝ» και «Μακεδονικό»… και θα «πανηγυρίζουν» κιόλας!

    1. Συμφωνω απολυτα. Ενωση της ελευθερης Κυπρου με Ελλαδα θα εξασφαλιζε σε μεγαλο βαθμο τους κυριους Ελληνες. Ομως δυστυχως ειναι και οι Αγγλοι στην μεση.
      Χρειαζεται να γινει παραδοση των εδαφων τους στην Ελλαδα με ανταλλαγμα την χρηση της μιας εκ των βασεων δωρεαν για 99 χρονια.

  5. Η λύση διπλωματικά υπάρχει και είναι η τήρηση των προβλεπομένων και νομίμων.
    Επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12νμ στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, άμεσα.
    Είναι νόμιμο κυριαρχικό δικαίωμα του κράτους μας, αδιαπραγμάτευτο.
    Όσο οι ελληνικές ηγεσίες επιλέγουν να μην ασκούν νόμιμα, ρητά, πέραν πάσης παρανοήσεως η ερμηνείας δικαιώματα, απλώς τροφοδοτούν τον τουρκικό επεκτατισμό.

    Δεν αρμόζει στην Ελλάδα να φέρεται ως κολαούζος αντιευρωπαϊκών δυνάμεων που αντιλαμβάνονται την Ευρώπη ως απλώς ένα χώρο επί του οποίου πρέπει να επιβληθούν, προωθώντας αποκλειστικά και μόνο τα εθνικά συμφέροντα τους, μάλιστα δρώντων που επανειλημμένως ιστορικά έχουν προβεί σε βλακώδεις επιλογές και ενέργειες με καταστροφικά για την υφήλιο αποτελέσματα.
    Αυτοί, κατά πάσα πιθανότητα για μια ακόμα φορά έχουν επιλέξει την συμπαράταξη με την λάθος πλευρά της ιστορίας. Η Ελλάς δεν έχει τίποτα να περιμένει ούτε χρειάζεται τίποτα από αυτούς για να επιτελέσει το ιστορικό της καθήκον.

  6. Λέτε να είχε ένα τεράστιο στρατηγικό σχέδιο ο σουλτάνος και να έχει κάνει τα εξής? (επιστημονική φαντασία αλλά λέμε τώρα…)

    Έστω θέλει την ΑΟΖ μας. Ποιοι εκτός Ελλάδας, μπορεί να υποστηρίξουν Ελλάδα?
    -Γαλλία
    -Αίγυπτος
    -Κούρδοι
    -Ρώσοι

    Μπαίνει Λιβύη και νιώθουν οι Ρωσοι, Αιγύπτιοι και οι Γάλλοι ότι χάνουν κάτι σημαντικό, μπαίνει σε Συρία, πάλι αυτοί το ίδιο.

    Στην ουσία όμως δεν θέλει αυτά, θέλει την ΑΟΖ μας, οπότε τους λέει παιδιά, ΟΚ, θα κάνω την πάπια σε Λιβύη και Συρία (θα κρατήσω και κατιτίς αλλά δεν θα προχωρήσω άλλο), και εσείς σταματάτε την στήριξη σε Ελλάδα.

    Ξαφνικά πέφτει η ένταση και σε Λιβυη και σε Συρία, αλλά ξαφνικά πέφτουν οι τόνοι και με Γάλλους και με Αιγύπτιους και με Ρώσους, μούγκα λέμε.

    Μόλις πέσει μούγκα, αρχίζω να τσιγκλάω αυτό που θέλω πραγματικά και από την αρχή και η Ελλάδα έχει μείνει μόνη, με την καλύτερη δήλωση της περιόδου να είναι περίπου στο στυλ αν έρθει κλεφτης σπίτι σας κάντε ότι κοιμάστε (βαριά σε χειμέρια νάρκη).

    Και αν γίνει κανα μπαμ θα έχουμε την μισή αεροπορία παρκαρισμένη περιμένοντας σέρβις και δύο τορπιλάκατους που χτίζονται καμιά δεκαετία τώρα και δεν είναι ακόμη έτοιμες για μάχη, ωστόσο έχουμε τα αόρατα υποβρύχια, που όμως έχουν αόρατες τορπίλες άρα μια καλή ιδέα θα είναι ο εμβολισμός των αντίπαλων.

    Και πάνω που δοκιμάζουν και το S-400 στην ουσία ήμουν σίγουρος ότι θα ανεβάσουν στο τέρμα την θερμοκρασία όταν γίνουν επιχειρησιακοί, γιατί αν τους παρκάρουν δίπλα στο Καστελόριζο, απλά χωρίς αεροπορική υπεροχή τετέλεσθαι αν δεν έχουμε κάνει κινήσεις νωρίτερα.

    ΟΚ φαίνεται λίγο μαύρο το σενάριο αλλά καλύτερα να είμαστε έτοιμοι για το χειρότερο

    1. Όσο τραβάνε το σκοινί με τους S400 τόσο μεγαλύτερη καρπαζιά θα φάνε από το πεντάγωνο. Το συγκεκριμένο θέμα είναι πολύ μεγαλύτερο από όποια ελληνοτουρκική διαμάχη. Ρισκάρουν οι Αμερικάνοι να αφήσουν τους Ρώσους να υποκλέπτουν τις θέσεις των νατοϊκών αεροσκαφών από την πίσω πόρτα? Για κανέναν λόγο. Επειδή η αυτή την στιγμή η αμερική έχει για πρόεδρο τον μεγαλύτερο καραγκιόζη που έχει περάσει από αυτή την θέση, δεν σημαίνει ότι η κατάσταση θα συνεχίσει να είναι έτσι, ούτε ο συγκεκριμένος θα μπορεί ες αει να καλύπτει τον ερντογαν.

      Από κει και πέρα η δική μας αδράνεια είναι δεδομένη και πιθανόν γι αυτό να κάνουμε την πάπια. Παρόλα αυτά υπάρχουν πράγματα που μπορούν να προσχωρήσουν «εύκολα» (όπως αυτές οι γ****ες οι τορπίλες). Θεωρώ ότι και η πιστοποίηση scalp naval στα 214 έχει νόημα. Αν μπορείς να βουλιάξεις τα πλοία μέσα στον ναύσταθμο γιατί να τα κυνηγάς στο αιγαίο?

      Ίσως είμαστε τυχεροί μέσα στην ατυχία μας και γλυτώσουμε τις MMSC αν μας ξελασπώσουν ξανά οι Γάλλοι.

        1. Για να δούμε τι κορόιδα είναι οι κυβερνώντες ή το κάνουν επίτηδες.
          Θέλουν να πάρουν τις γερμανικές τορπίλες για να μην πληρώσουν μια πιστοποίηση των Γαλλικών. Και ω του θαύματος, οι Γερμανοί δεν έχουν να μας δώσουν κάποιες έστω και προσωρινά σαν ενδιάμεση λύση! Ποιοί? Οι Γερμανοί Ποιοί? Οι Γερμανοί.
          Και γιατί δεν έχουν? Γιατί τα υποβρύχιά μας θα στοχεύσουν τουρκικούς στόχους. Εκτός και πιστέψουμε ότι τις θέλουν οι Γερμανοί, γιατί περιμένουν κανά πόλεμο με ….Ρωσία τους προσεχείς μήνες. Είμαστε άξιοι της καρμοιριάς μας ή έρμαιο προδοσίας. Δεν εξηγείται αλλιώς.

  7. Κυριάκο, άσε το ποδήλατο στην άκρη, χτύπα ένα τηλέφωνο στον Εμμανουήλ, να πάμε σε στρατιωτική συνεργασία. Αν περιμένεις από Γερμανία και ΗΠΑ άσπρη μέρα δε θα δούμε.
    Το ξέραμε όλλα τα χρόνια, το περιμένσμε, φωνάζαμε, αλλά κανενώς το αυτί δεν ίδρωσε για τις ΕΔ.
    Τώρα τρέχουμε σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Νατο και ακούμε μόνο όμορφα λόγια. Για κυρώσεις τίποτα.
    Καιρός να πάψουμε να υποχωρούμε.

  8. Δηλαδη να καταλαβω οταν λετε δυναμικη απαντηση εννοειτε βυθισατε το Oruc Reis ??
    Η μηπως αν αναγνωρισουμε τα 6 8 12 και δεν ξερω γω ποσα μιλια θα σταματησουν τις ερευνες…??

    1. Αν επεκτείνουμε τα εθνικά ύδατα στα 12μίλια, τότε «αδιαμφισβήτητα» η navtex παραβιάζει κυριαρχικά μας δικαιώματα, οπότε θα οφείλουν να παρέμβουν οι Ευρωπαίοι.

      1. Εδω αμφισβητουν ευθεως διεθνεις συνθηκες που υπογραφηκαν με αιμα.
        Αδιαφορουν για τα ψηφισματα του ΟΗΕ στην Κυπρο.
        Ποτε δεν προκειται να αναγνωρισουν τα κυριαρχικα μας δικαιωματα
        Καλυτερα που δεν εχουμε κανει επεκταση διοτι μετα θα ειμασταν υποχρεωμενοι να τα υπερασπισουμε
        Σε μια απολεμη κοινωνια αναρωτιεμαι ποιος θα τολμουσε να κανει πχ μια επιστρατευση ?
        Θα ειχε καει η Ελλαδα απο τους γνωστους πεμπτοφαλλαγγιτες που ζητουν λεφτα για την παιδεια.για τις εκδρομες του κουφοντινα και τα δικαιωματα των απανταχου ανακυκλωτων μεταλλων και επενδυτων…
        Σε αλλη χωρα με αλλους κατοικους ισως εδω ξεχαστε το.

        1. Μα και για την Αμμόχωστο με τις λέξεις παίζουν. Ανοίξαμε την παραλία όχι την πόλη. Με τα 12 μίλια δεν υπάρχει χώρος να παίξεις με τις λέξεις. Άσε που είναι και casus beli, οπότε η μπάλα πάει στην δική τους πλευρά. Θα τολμήσουν να κηρύξουν πόλεμο σε ευρωπαϊκή χώρα η οποία απλά ασκεί νόμιμα δικαιώματά της?

      2. Για ποιο λόγο να παρέμβουν οι Ευρωπαίοι; Δηλ. τόσα χρόνια τους βρίζαμε και τώρα περιμένουμε από τους ίδιους να μας βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά; Εμείς στη καρέκλα;
        Δε πρόκειτε κανείς να παρέμβει για ξένα νησιά και ξένες θάλασσες.
        Αντίθετα αν πάμε στα 12μίλια θα μας κατακρίνουν κιόλας ότι ρίχνουμε λάδι στη φωτιά.
        Η Ευρώπη, HΠΑ, Διεθνές Δίκαιο, ΟΗΕ, Nato κτλ. στα χαρτιά και στα λόγια όλλα όμορφα και καλά.
        Η Τουρκία προσφέρει φθηνά ημερομίσθια, ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα, φθηνό κόστος παραγωγής για τις μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρίες, φθηνοί στρατιώτες για το Νατο κτλ. Αρκούν αυτά για να ξεχάσουν όλλοι οι οι δυτικοί τις “δημοκρατικές ευαισθησίες” τους και το “διεθνές δίκαιο”.

        1. Οφείλουν να μας υπερασπιστούν για τα προσχήματα. Έναν συνασπισμός κρατών «δουλεύει» στον βαθμό που όλοι θεωρούν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν από αυτόν. Δεν μπορούν να βγουν και να πουν ευθέως έχω γραμμένους στα @@ τους μικρούς. Προφανώς δεν πρόκειται κανείς να έρθει να μας συνδράμει στρατιωτικά, αλλά θα αναγκαστούν να ξεμπροστιαστούν αν δεν τελειώσουν οικονομικά των ερντογάν. Σε κάθε περίπτωση αν θεωρούμε ότι η διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας γίνεται μόνο με ξένες πλάτες, τότε τα έχουμε απεμπολήσει οι ίδιοι.

        2. Γιατί να μας βοηθήσουν οι Ευρωπαίοι?

          Οι μεγάλοι μπορεί να μην έχουμε τίποτα με το οποίο να τους πιέσουμε, αλλά στους μικρούς θα έπρεπε σε μια σύνοδο που ενανιτώνονται να πούμε ότι η απάντησή τους να καταγραφτεί στα πρακτικά της συνόδου, γιατί ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια θα δώσουμε ότι θα χτυπήσει την πόρτα τους η Ρωσία. Μην ψάχνουμε πως θα διατυπώσουμε την αντίθεσή μας τότε, θα έχουμε ήδη έτοιμο το κείμενο.

          Άρα όταν μπει η Ρωσία στην Φινλανδία, να έχουμε την δήλωση, να πούμε ότι πιστεύουμε στην ειρήνη και την επίλυση των διεκδικήσεων σε αμφισβητούμενα εδάφη με βάση το διεθνές δίκαιο. Όποιος μας χρειαστεί, η ΕΕ είναι έτοιμη να μιλήσει με όλους. Ευχαριστούμε.

          Τα ίδια ακριβώς θα πούμε όταν έρθει η ώρα της Πολωνίας, της Ρουμανιας (όταν μπουν πό την Υπερδνειστερία) και όλων των άλλων. Οι μεγάλοι ο μόνος λόγος να εμπλακούν είναι ότι αν δεν το κάνουν, οι Βόρειοι της ΕΕ θα θεωρήσουν ότι το ίδιο ακριβώς θα γίνει όταν έρθει η ώρα τους.

          Και επειδή δεν θα ήταν συνετό να το κάνει κάποιος που να εκπροσωπεί το απευθείας κράτος, θα μπορούσε να υπήρχε καμία πύρινη ομιλία στην Ευρωβουλή σχετικά με το αν πριν έναν τεράστιο Χίτλερ που απλώνεται παντού, εμείς θέλουμε έναν Τσαμπερλαιν ή έναν Τσώτσιλ

  9. Αμφικτυων συμφωνώ μαζί σου κατα ένα μεγάλο ποσοστό.αλλα μην τα μηδενίζουμε όλα.υπαρχουν πολλοί απλοί άνθρωποι που σε μια επιστράτευση θα έδιναν ακομα και την ζωή τους για την πατρίδα.
    Και δεν είναι και λίγοι έστω και αν είναι π.χ ένα 30%..
    Κατα την γνώμη μου σε ενδεχόμενο πόλεμο αυτή τη στιγμή ακόμα και με την τωρινή κατάσταση του Ελληνικού στρατεύματος θα φάνε γερό στραπατσιο..η αεροπορία μας είναι σε καλό επίπεδο με κορυφαίους πιλότους.
    Όταν έρθουν τα Rafale και γίνουν ακόμα 5-6 έξυπνες κινήσεις ( που νομιζω έχουν δρομολογηθεί) στα εξοπλιστικά πιστεύω δεν θα τολμούν οι Τούρκοι να βγαίνουν με τέτοια άνεση ..
    Επίσης θα πω κάτι τελευταίο.ζουμε στην Ελλάδα.μην περιμένετε την τέλεια κυβέρνηση και τους τέλειους πολιτικούς.κατα τους πολιτες είναι και οι πολιτικοί.αλλα οι τωρινοί πολιτικοί σε σχέση με τους προηγούμενους είναι πολύ καλύτεροι.δειχνει κάτι να κινείτε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια στα εξοπλιστικά και όχι μόνο.αυτη τη στιγμή γινονται ακομα και απελάσεις παράνομων μεταναστών παρακρατικά…ολα αυτά δεν σημαίνουν ότι δεν πρέπει να γίνετε σκληρή κριτική στην παρούσα κυβέρνηση.η κριτική πρέπει να γίνετε και πρέπει να είναι σκληρή και αντικειμενική ειδικά στο θέμα της Εθνικής Ασφαλείας της χώρας.

  10. Πιστευει κανεις οτι ειναι δυνατον να αποφυγουμε τον πολεμο; Εγω εχω την αισθηση οτι θα αρχισουν να ανεβαινουν σε βραχονησιδες τις επομενες ημερες

    1. Φυσικά και είναι δυνατόν να αποφύγουμε τον πόλεμο.

      Από την διπλωματική άποψη, να καταθέσουμε τερατώδεις κυρώσεις και όχι ψίχουλα, και να μπλοκάρουμε τα πάντα όλα με βέτο στην ΕΕ κάνοντάς τα μ…λο.

      Από στρατιωτική άποψη μόνο όταν δείξουμε ότι δεν φοβόμαστε τον πόλεμο και μας βολεύει κιόλας στον χρονικό σημείο, και αν δείξουμε ότι προετοιμαζόμαστε φουλ για αυτό, να είναι όλα τα αεροπλάνα, πλοία, άρματα, ελικόπτερα, όλοι οι πύραυλοι πιστοποιημένοι και έτοιμοι, να κάνουμε προπονήσεις για επιστράτευση κι αγορές σε fast forward συστημάτων και όπλων που τα ξέρουμε και θα είναι έτοιμα προς χρήση την άλλη μέρα που λέει ο λόγος.

      Να βγει μια είδηση ότι οι μηχανικοί δουλεύουν πυρετωδώς πχ στα Μιράζ και μπαίνει κάθε 3 μέρες και ένα στον στόλο έτοιμο για χρήση, ότι ήδη πχ 4-5 Απάτσι Α αναβαθμίζονται στο Ισραήλ.

      1. Τι κυρώσεις ρε παιδιά? Ξέρετε γιατί πράγμα μιλάμε?
        Μόνο για Γερμανία, μιλάμε για 60.000 επιχειρήσεις γερμανικές που δραστηριοποιούνται στην τουρκία. Άσε τους Ισπανούς, τους Ιταλούς και άλλους. Δηλαδή οι ίδιοι οι γερμανοί θα υπονομεύσουν τις γερμανικές εταιρείες? Είμαστε με τα καλά μας?
        Και να επιβληθούν κάποιες κυρώσεις θα είναι και περιορισμένες και από την πίσω πόρτα θα τις παραβιάζουν αυτοί που τις επέβαλαν. Ειδικά εάν περιμένουμε από τους γερμανούς, ψωνίσαμε από σβέρκο.

        1. Άλλο πράγμα οι bussiness και άλλο ο κίνδυνος ν αρχίσεις να έχεις μια κατάσταση τύπου ιραν / β. κορέας στην πόρτα σου. Στην τελική δεν νομίζω ότι τους χαλάει να τελειώσουν τον ερντογάν και να πάρουν ό,τι θέλουν όπωςέχει γίνει πλείστες φορές με διάφορες «ειρηνευτικές» επεμβάσεις.

          1. Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει και ο δεσμός γερμανίας-τουρκίας 2 αιώνες τώρα. Και οι τούρκοι στάθηκαν στους γερμανούς σε δύο παγκοσμίους πολέμους κ.λπ. Ειδικά για τη γερμανία, δεν είναι μόνο τα λεφτά. Επιπλέον οι τούρκοι εξοπλίζονται από τους γερμανούς ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα.
            Δεν έχουν μεγάλο θέμα αυτοί. Με το που πέσει ο έρντο, θα γίνει κόλαση δίπλα και θα βάλουν κάποιον να φέρει το καράβι στα ίσα του. Ένα πολύ μεγάλο μέρος των δίπλα ειναι κοσμικοί που έχουν τεράστια κόντρα με τους ισλαμιστές. Μην το ξεχνάμε αυτό.

          2. Ούτε εμείς θα είχαμε πρόβλημα με μια πολιτισμένη Τουρκία, η οποία θα σέβεται το διεθνές δίκαιο και δεν θα έχει αλυτρωτικές διεκδικήσεις. Διαφυλάσσοντας τα δικά μας συμφέροντα γινόμαστε εμείς «κακοί» για λογαριασμό τους.

          3. Δεν υπάρχει τέτοια τουρκία, ούτε θα υπάρξει ποτέ.
            Απλά οι κοσμικοί που λέμε, ακούν κάπως κάποιους.
            Έτσι είναι πιθανόν κάποια όρια, ενώ τώρα μπορεί να συμβούν τα πάντα.

  11. Βλεπω οτι αυτην την φορα στελνουν και φ16 στο αιγαιο, νομιζω οτι δεν εχει γυρισμο φιλε, δεν ειναι οτι φοβαμαι απλα πιστευω και εγω οτι πρεπει να αρχισουμε προετοιμασια πολεμου, οπως πολυ σωστα εγραψες και εσυ

  12. Ευεργετης μας ο χαλιφης κατεβασε πολυ κοσμο απο τα ροζ συννεφακια κι οχι μονο σε ελλαδα κυπρο, να κανω και λιγο χιουμορ θυμηθηκα ενα σκιτσο με τον ΚΙΜ να λεει στον ερντο «επρεπε εμενα να εχεις γειτονα»

  13. Ο άλλος από τις 20 ξεμενει από λεφτά και δεν έχει να ταισει τα 3 του παιδιά(δεν είναι αστείο) Ο άλλος λόγω της διατροφής που δίνει και λόγω του ενοικίου που πληρώνει μόλις που ψωροζει… Ο άλλος με 2 παιδιά στο λύκειο ούτε φρεντο από το κψμ δε παίρνει.. Ο άλλος…….. Ο άλλος…………. Κύριοι μιλάω για μισθούς 900 έως 1180 το πολύ… Μιλάω για αυτούς που θα πάνε πρώτοι όπου και όποτε και με ότι………. Ψυχολογία;;;; Μη κοιτάτε μισθούς και παροχές άλλων…. Σας μιλάω για αυτούς που θα πάνε πρώτοι.. Για αυτούς που χάρη σε αυτούς υπάρχουν όλοι όλοι όλοι οι άλλοι…..

      1. @Κώστας
        Κι εγώ πολλές δεκαετίες τα ακουμπάω αλλά άμα έρθει η ώρα θα πάω και με πατερίτσες ακόμα! Έλεος δηλαδή με τα ΜογΚΩΛΙΑ!

  14. Δε μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να καιγεται το πετρέλαιο αφού στο τέλος θα φορέσουν τις κατουρημένες ποδιές τους και θα παρακαλάνε δεξιά αριστερά να τους ξελασπωσουν.

  15. «Είναι ανάγκη περισσότερο επιβεβλημένη και επιτακτική από κάθε άλλη φορά η ελληνική κυβέρνηση να περάσει το κατάλληλο μήνυμα στην Άγκυρα αντί να αναλώνεται σε φτηνές δικαιολογίες »

    Κοινώς αγαπητέ Νικήτα, η άποψη σου είναι οτι πρέπει να πάμε σε πόλεμο.. σωστά?

    1. Υπαρχουν πολλων ειδων μηνυματα που μπορεις να στειλεις οχι μονο τορπιλη η εξοσετ ενα προσφατο ηταν του σαλιαρη αλλα μπορει να ειναι 2 – 3 καταριψεις uavs drones ενα σαπιοτανκερ με μεθυσμενο ρουμανο καπετανιο που χαθηκε στη νυχτα μην παω σε ξεχασμενες ναρκες 2ου παγκοσμιου φαντασια να υπαρχει.

    2. Το μήνυμα το έχει δώσει η κυβέρνηση.
      16 μήνες τώρα δεν έχει κάνει τίποτα για αποτροπή και τώρα δήθεν «τρέχει».
      Επιπλέον έχει αρνηθεί σύμφωνο άμυνας με Γαλλία και άλλες τέτοιες ομορφιές, όπως η εγκατάλειψη της Κύπρου, ενώ είναι εγγυήτρια δύναμη.

      1. Έχουν γίνει αρκετά τους τελευταίους 4 μήνες φίλε απλά τα πιο πολλά δεν εινα ι ανακοινωσιμα την παρούσα ώρα.
        Οι μονάδες /πολλαπλασιαστες ισχύος της χώρας είναι έτοιμες.

          1. Ξέρεις, δεν υπάρχουν καλές και κακές κυβερνήσεις.
            Υπάρχουν καλύτερες ή χειρότερες απο τις προηγούμενες.
            Θέλω να πω οτι τα πάντα είναι σχετικά.
            Ακόμα και στην Αμερική που ξοδεύει τον κώλο της σε εξοπλισμούς ασκούνε κριτική γιατί λέει έχει αφήσει την αεροπορία της γυμνη!!!

            Για μένα αυτή η κυβέρνηση, σε εξοπλιστικά και διαχείριση κρίσεων τα έχει πάει πολύ πολύ καλύτερα απο τις προηγούμενες.
            Όταν ομως βγαίνεις και λές οτι δεν έχει κανει τίποτα ειναι σαν να λες…καλύτεροι (ή εστω ίδοι) με τους προηγούμενους. Αρα κινδυνεύουμε να γυρίσουμε στους προηγούμενους…

            Η κριτική πρέπει πάντα να γίνεται…αλλά οχι ισοπεδωτικά. Αυτό το «όλοι ίδιοι είναι» είναι για τους άσχετους….και είναι και επικίνδυνο

  16. Την προηγούμενη φορά που μπήκε το Ορουτς Ρεις στην δυνητική ΑΟΖ και ελληνική υφαλοκρηπιδα στα 200 χλμ από Καστελόριζο, είχαμε απόπλου του Στόλου και πολεμική ετοιμότητα με διασπορά και φορτωμα αεροσκαφών με κόκκινο πολεμικό συναγερμό.
    Τώρα που είναι στα 35 μίλια και θα φτάσει στα …6,5?
    Απλά για να μας εκβιάσει για την ατζέντα όπου θέλει μέσα αποστρατιωτικοποίηση και άλλα πολλά και που ΔΕΝ προκειται να σταματήσει ακόμα και αν πάρει έστω ένα απ τα θέλω…
    τουτη τη φορά είμαστε πιο….χαλαροί και light…
    για άλλη μια φορά ο Τούρκος έσκισε το λόγο του στη Μέρκελ, έκανε πίσω για 10 μέρες όσο να παρουν ανασα και συντηρηση πλοια μέσα και να γλυτώσουν ΚΥΡΩΣΕΙΣ…
    πιεστηκε η Κύπρος και πάνω στο λόγο της Μέρκελ ήρε το βέτο για την Λευκορωσία….
    και στο τέλος,.,…λέει….η Μέρκελ,..είναι οργισμένη και εξαπατημένη….αλλά,..άλλου κυριαρχία είναι βιασμένη και ξεσκισμένη. Όχι η δική της.
    Ο Εμμάνουελ πιο χαλαρός αυτη τη φορά αφου η Ελλάδα με ΕΝΤΟΛΕΣ των ΗΠΑ και Γερμανίας δεν υπογράφει σύμφωνο αμυντικό με τη Γαλλία…
    οπότε έχουμε..
    ΜΗ ΚΥΡΩΣΕΙΣ από την Ε.Ε που κάνει στην εξαπατημένη βρώμα…
    Η Κύπρος ήρε το βέτο και βλεπει το καραβι απ τα ανατολικά της ΑΟΖ της να πάει στα δυτικά της ΑΟΖ της για έρευνες, όπου τάχα στην αρχή θα αποχωρούσε,…ανοιγει τα Βαρώσια κατα παράβαση κάθε έννοιας του Δ.Δ…
    Στέλνει εκ νέου το Ορουτς για έρευνες αυτη τη φορά όλο και πιο κοντά…
    Έχει ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ επιχειρησιακή ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των S400 και οι αμερική σφυρίζει κλέφτικα…
    τα οποία ειρήσθω εν παρόδω τα χρειάζεται για να κλειδώσει την περιοχή μεταξύ Ρόδου Καστελορίζου και Κύπρου όπου έχει μεγαλες εμβέλειες και ύψη καθώς μπροστά του δεν υπάρχουν νησιά και άλλοι όγκοι για να στερούν εμβέλεια ακτίνας και ύψη.
    Έχει επέλθει Συμφωνία στο ΝΑΤΟ για μέτρα αποφυγής εμπλοκών,…οπότε τώρα που οι Τουρκοι πάλι στέλνουν στολίσκο εμείς πρέπει να ακολουθήσουμε…τα συμφωνηθέντα;;; και αν τα ακολουθήσουμε θα είμαστε ανακόλουθοι στον εαυτό μας, εαν όχι Τουρκοι κ λοιποί θα λένε ότι αποσυρθήκαμε απ τη Συμφωνία για έλεγχο αποκλιμάκωσης εντάσεων και θα παρατηρούμε τον στολίσκο απ τα ….100 χλμ οσο προβλέπουν π.χ τα συμφωνηθέντα;; εξου και δε διατάχθηκε αποπλους όλων των πλοιων και πολεμικη ετοιμοτητα στο Στολο και αεροπορικές μοίρες;;
    ΞΕΦΤΙΛΙΚΙΑ…

  17. και επίσης όποιος ΔΕΝ κατάλαβε ότι ΤΟΥΤΗ τη ΦΟΡΑ
    οι Τουρκοι είναι ΠΙΟ ΕΤΟΙΜΟΙ και ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ είναι απλά τυφλός.
    το κλειδί ήταν η επιχειρησιακή αξιοποίηση των S400-
    Σε λιγότερο από 1 μηνα έχει αμερικάνικες προεδρικές εκλογές./
    Η οικονομία του είναι …στο όριο χειλος κατάρρευσης.
    Κέρδισε ΧΡΟΝΟ, μη κυρωσεις, ενεργοποίησε S400, μελέτησε αντιδράσεις τόσο Ελλάδας όσο ΝΑΤΟ, Ε.Ε κλπ και ΑΦΟΥ απομάκρυνε και Γαλλία από Ελλάδα…βλ. δηλώσεις Γαλλίδας στην Ε.Ε που δεν έχουν καμια σχεση με εκεινες προ εβδομάδων (το πολύ το κυρελέησον το βαριέται και ο Παπας…ο άλλος σε παρακαλάει για αμυντικό σύμφωνο και τις δύο φορές…το απέρριψες Κούλη)..
    σε 3-9 μήνες οι Ελληνικές Ε.Δ θα είναι πιο ισχυρές από τώρα οπότε υπάρχει ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΕΥΚΑΙΡΊΑΣ ΤΩΡΑ!

  18. Καλα να πάθουμε! Ντοκος σαν συμβουλος.. Απόρριψη στρατηγικής συμφωνίας με Γαλλία
    Κ περιμένουμε τα mmsc.
    Καλα κρασιά!

    Κανας αξιωματικός να βγει κ να μιλήσει…

      1. THE NTOKOS!

        https://www.protothema.gr/politics/article/971458/thanos-dokos-gia-sunekmetalleusi-sto-aigaio-milaei-ek-neou-o-anaplirotis-sumvoulos-ethnikis-asfaleias/

        Περίμενες τίποτα άλλο??αναπληρωτής ήτανε

        Υπενθυμίζω πως ενώ οι ένοπλες δυνάμεις είχαν βγει έξω ανακληθεί άδειες και δεν συμμαζεύεται κάποιοι είχαν δείπνο με Tom Hanks @ PAROS και 3 ελικόπτερα σε stand by για μεταφορά στη Επίδαυρο

        σιγά μην γίνει πόλεμος!

        Μονοι μας τα γράφουμε μονοι μας τα διαβάζουμε!

  19. http://www.mod.mil.gr/anakoinoseis-typoy/symmetohi-yfetha-alkibiadi-stefani-sto-4o-pagkosmio-synedrio-genedis-2020
    Mετά τους βρεφονηπιακούς σταθμούς τώρα έχει σειρά η γηριατρική.
    Τα στερνά τιμούν τα πρώτα κ.Υφυπουργέ.
    Τι είπατε?Φρεγάτες?Προτεραιότητα για τον κ.ΥΦΕΘΑ είναι »η διασφάλιση καλής σωματικής και ψυχικής υγείας προς όλους τους πολίτες, ειδικότερα προς τον ευαίσθητο πληθυσμό της τρίτης ηλικίας. »

    1. @Lolotos
      Υποπτεύομαι ότι έχει φάει κλoτσo και τον έχουνε περιορίσει σε τέτοιος ρόλους γλάστρα μέχρι να πάρει πόδι και επίσημα από το υπουργείο
      Μέχρι και τας επιθεωρήσεις μονάδων έχει περιορίσει

  20. Ο δε ΥΠΕΘΑ βρίσκεται στην Πορτογαλία για υπογραφή αμυντικής συμφωνίας με μία χώρα που ως γνωστό διακρίνεται εδώ και χρόνια στις τεχνολογίες αιχμής στην άμυνα.
    Αντε με το καλό κ.ΥΠΕΘΑ να υπογράψουμε και με Λουξεμβούργο και οπωσδήποτε με Άγιο Μαρίνο.
    Βεβαίως τι να κάνεις κι εσύ για να περάσεις την ώρα σου αφού στις συζητήσεις με τον Γ.Γ. του ΝΑΤΟ αντικαταστάθηκες από τον ΥΠΕΞ ο οποίος αντικαταστάθηκε από τον Πρωθυπουργό.
    Σιγά μην ασχοληθείς με boring business όπως εξοπλιστικά, ελληνοτουρκικά κοκ.

  21. Ήδη πριν ένα χρόνο ήταν προφανές ότι η Τουρκία θα παίξει τα ρέστα της τον Οκτώβριο του 2020. Πριν ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ.

    Γιατί το καλοκαίρι 2020 θα γινόταν επιχειρησιακοί οι S-400 που θα έδιναν τεράστιο πλεονέκτημα στο Καστελόριζο και το μισό Αιγαίο στην Τουρκία, γιατί κλασικά το καλοκαίρι δεν γίνονται χοντρά πράγματα μεταξύ των δύο και είναι τουριστική σεζόν, οπότε έπρεπε να γίνει υπό τις συνθήκες:

    1) Μετά που θα γίνουν επιχειρησιακοί οι S-400
    2) Μετά το καλοκαίρι 2020 και πριν τον Νοέμβριο 2020 που είναι οι εκλογές στις ΗΠΑ

    Πριν 6 μήνες και πλέον είχαν ανακοινώσει ότι θα τρυπήσουν σε Καστελόριζο και Κρήτη

    Για αυτό σκίζαμε τα ρούχα μας:
    – πάρτε τις Αδελαίδες που θα υπηρετήσουν άμεσα και έχουν έστω μια υποφερτή αντιαεροπορική ομπρέλα και καλή δύναμη πυρός και μοντέρνα συστήματα (καλύτερα και από τις S και από τις ΜΕΚΟ).
    – κάντε FOS να είναι έτοιμα όλα τα αεροπλάνα
    -πάρτε τορπίλες
    -πάρτε πυραύλους
    -κάντε αναβάμιση τα Απάτσι Α

    Τι έγινε? Πολλά γράφτηκαν για το τι προχώρησε, και όντως μην τα ισοπεδώνουμε προχώρησαν πολλά, αλλά αν το μπαμ γίνει Οκτώβριο, κανένα από αυτά δεν θα χρησιμεύσει. Άλλο χρειαζόμασταν (άμεσα μέτρα) και άλλα έγιναν (μεσοπρόθεσμα μέτρα)

    1. Αυτά φωνάζω και εγώ και με αποκαλούν apo ΖAIΟ μέχρι XAάτη
      Ο Σουλτάνος είχε κηρύξει τι θα έκανε!
      το παράθυρο ευκαιρίας με τις αμερικανικες εκλογές το ξέρανε
      Και τι κάναν??
      7 μήνες να στείλουν την ψηφισμένη σύμβαση FOS/M200O στο Επικρατειας!!
      Έχουν τεράστιες ευθύνες
      Εκτος εάν όλα αυτά είναι βάσει σχεδίου να πας πάνε προς συμβιβασμό με τους γείτονες
      Δεν φτάνει μονο η αδιαφορία αδράνεια ανικανότητα βλακεία για να φτάσουμε εδώ που ειμαστε
      Τις *******S τορπίλες να είχαμε θα είχαμε το πλεονέκτημα στη Θάλασσα

  22. Την ΑΟΖ/υφαλοκρηπιδα δεν την εχουμε ανακηρυξει καπως συμφωνα με τα λεγομενα καποιων ετσι;

    Αρα γιατι ολη αυτη η κωμωδια; Γιατι στελνουμε πλοια για να υπερασπιστουμε κατι που δεν εχουμε ανακηρυξει;

    Για να κανει η κυβερνηση βαρυγδουπες δηλωσεις που στο τελος δεν εχουν καμμια αξια,για να πληρωνονται τα κυβερνητικα τρολ με το σχολιο και για να γραφουν τα φιλοκυβερνητικα ΜΜΕ εμβατηρια για την «αριστη» διακυβερνηση της χωρας;

    Συμφωνα με την επιχειρηματολογια αυτη το οικοπεδο ειναι ελευθερο. Αρα ο καθενας μπορει να κανει εκει οτι θελει.Ειτε ειναι Κυπριος,ειτε Αιγυπτιος,ειτε Λιβυος,ειτε Τουρκος.Αλλα οσοι τα γραφουν αυτα εχουν αναπτυξει προσφατα ενα soft spot για κατι Γερμανικες μεταχειρισμενες κορβετες.Και ειναι ετοιμοι να ξεπληνουν ακομα και απαραδεκτες δηλωσεις προκειμενου να μην θιγει το συμφερον που εχουν κλιθει να υποστηριξουν.

    Υ.Γ.1: Ο Ντοκος συμβουλος.Ο Ντοκος!!!!! Η αριστεια σε ολο της το μεγαλειο.
    Υ.Γ.2: Φιλε Γιαννη υπαρχει καποιο προβλημα με τα σχολια παλι.Χθες «κοπηκαν» 3 σχολια μου.

    1. Νέος σύμβουλος εθνικής ασφάλεια ο Ντόκος!!

      Είναι πλέον πασιφανές που πάει το πράγμα.

      Τίποτα δεν ήταν τυχαίο τελικά.

    2. @Q
      Αγαπητέ μου φίλε και εγώ έχω τους ίδιους προβληματισμούς, με εσένα.ισως να τα έχουν βρει με τους Τούρκους, παρασκηνιακά και να ψάχνουν τον τρόπο να μας το σερβίρουν.
      Ίδωμεν…

  23. Η Κυβέρνηση έχει τυν ΤΥΧΗ να έχει Βουλευτή τον κο ΣΥΡΙΓΟ…
    υπάρχουν άνθρωποι ΣΑΝ τον ΦΙΛΗ, τον ΜΑΖΗ κλπ….
    και επιλέγει….Συμβουλο Ασφαλείας…
    ΣΤΟΚΟ…
    USAID…ELIAMEP…
    Δεν περιγράφω άλλο…..

  24. Στο σημείο αυτό ο Γ. Γεραπετρίτης παρουσίασε το τρίπτυχο των ενεργειών της Αθήνας, που είναι:

    Πρώτον, «η Ελληνική Δημοκρατία δεν πρόκειται να καθίσει σε τραπέζι διερευνητικών επαφών». Εξάλλου, «ενόσω βρίσκονται έξω το ‘Ορούτς Ρέις’ και συνοδά πολεμικά πλοία δεν υπάρχει καμία περίπτωση η Ελλάδα να ξεκινήσει διερευνητικές επαφές. Υπό καθεστώς έμμεσης βίας και εκβίασης, η Ελλάδα δεν συζητά».
    ————————————————————————————————————
    Επομένως…όσο το Ορουτς Ρεις είναι έξω…μέχρι δλδ τις 20 Οκτ. δεν ξεκινάμε διερευνητικές αλλά στις 21..που θα ναι τέλος NAVTEX…συνεχίζουμε σα να μη τρεχει κάστανο…
    ΑΗΔΙΑ…

  25. Πως θα μπορούσε να αντιδράσει η Ελλάδα με μια σοβαρή και πατριωτική κυβέρνηση;

    Έχει πολλά όπλα στη φαρέτρα της αρκεί να θέλει.

    Αφού πρώτα δημιουργήσει τις κατάλληλες συμμαχίες ουσίας τόσα καιρό όπως με τη Γαλλία αλήθεια που είναι η στρατιωτική συμφωνία που θα υπέγραφε με τη Γαλλία με ρήτρα στρατιωτικής συνδρομής σύμφωνα με τις τυμπανοκρουσίες της κυβέρνησης όλο το προηγούμενο διάστημα;

    Στις καλένδες με πιέσεις των Γερμανών που τους κρατάνε στο χέρι ποικιλοτρόπως;

    Έχουμε και λέμε

    Ανακήρυξη ΑΟΖ με Κύπρο.

    Επέκταση των χωρικών υδάτων σε 12 μίλια παντού.

    Οικονομικές κυρώσεις στην Τουρκία και να δεν δεχθούν οι Γερμανοί απειλεί βέτο σε όλες τις αποφάσεις.

    Εμπάργκο και κλείσιμο συνόρων με την Τουρκία.

    Μπορεί να τα κάνει αυτά η Ελληνική πλευρά;

    Μπορεί.

    Αρκεί να έχει και της κατάλληλες συμμαχίες.

    Τη συμφωνία με τους Γάλλους πάντως για τις φρεγάτες και την ρήτρα στρατιωτικής συνδρομής της ακύρωσαν τελευταία στιγμή υπακούοντας στους Γερμανούς.

    Έτσι όμως δεν πας πουθενά.

  26. Ψυχραιμία πάνω από όλα.

    Εξάλλου μπορεί να πονέσει το χέρι της Τουρκίας από τις πολλές σφαλιάρες που μας ρίχνει και έτσι να σταματήσει.

    Ίσως τελικά αυτή να είναι η λογική της κυβέρνησης.

  27. Πως το έλεγε ο Μάρτιν Λ.Κ.? I HAD A DREAM

    -ότι όλοι στις αμυντικές βιομηχανίες κατανοώντας την κρισιμότητα των περιστάσεων δουλεύανε διπλοβάρδιες χωρίς να γκρινιάζουν για μισθούς κτλ, γιατί καταλαβαίνουν ότι πρεπει να βγάλουμε όσα περισσότερα αεροπλάνα, TΠΚ κτλ μπορούμε και έτσι και άδειασε το πάρκινγκ της ΕΑΒ και οι τελευταίες δύο ΤΠΚ να ήταν ήδη στο Καστελόριζο κτλ

    -ότι ξεκίνησε μυστική διπλωματία και ξαφνικά δεν πήγαμε για αναψυχή στην Πορτογαλλία αλλά για να μας δώσει με hot transfer τις τορπίλες blackshark που έχει ενσωματωμένες στο ίδιο σύστημα μάχης με εμάς

    -ότι στην θάλασσα ήδη έπλεαν οι δύο Αδελαίδες και η μία Freda γιατί καθώς οι δικοί μας 12 μήνες τώρα ενώ ήξεραν τι έρχεται ενεργούσαν μυστικά να ετοιμαστούμε

    -Ότι τα Heron ήδη πετάνε, είναι περισσότερα και είναι οπλισμένα

    και μετά χτύπησε το ξυπνητήρι… ουφ πρέπει να φύγω πάλι για δουλειά…

  28. Εδώ που φτάσαμε με τους Τούρκους και επειδή από το 1974 και μετά μας σερβίρεται το παραμύθι της Ε.Ε.,πρέπει να συγκαλεσουμε εμείς έκτακτη σύγκλιση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, με θέμα κυρώσεις για την Τουρκία,λόγω της στάσης της.οταν λέω κυρώσεις το ουσιαστικό είναι να πάψει,πλέον η Τουρκία να έχει το καθεστώς του συνδεδεμένου κράτους και τα εισαγόμενα προς Ε.Ε.,προιοντα της να επιβαρύνονται με δασμους.αυτο μόνο τους πονάει.αν λοιπόν το αποφασίσουν οι εταίροι μας καλώς,διαφορετικά να πάψουμε να ασχολούμαστε με το διεθνές δίκαιο και να βάλουμε ως πρώτη προτεραιότητα τη επανασύσταση ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΎ ΚΡΑΤΟΣ.

  29. Κανονικά, αφού έφτασε εκεί το πράγμα θα έπρεπε:

    1) Βήμα 1: ανακήρυξη ΑΟΖ με την Κύπρο (και ας την αμφισβητούν εμπράκτως, εμείς θα λέμε κανένα πρόβλημα αν θέλετε πάμε στο δικαστήριο του θαλάσσιου δικαίου στο Αμβούργο)
    2) Βήμα 2: επέκταση στα 12 μίλια. Τα ίδια με πάμω.
    3) Λυσσασμένη μάχη διπλωματική σε επίπεδο ΕΕ να πέσουν σοβαρότατες κυρώσεις εμπορικές (όχι μπούρδες του τύπου δεν μπαίνουν κάποια φυσικά πρόσωπα στην ΕΕ κτλ)
    4) Έναρξη διεκδικήσεων δικών μας (επιτέλους)
    5) Καλή η «συμμαχία» με διάφορες χώρες, αλλά πρέπει επιτέλους να είναι ενεργή και να παράγει αποτελέσματα και όχι δηλώσεις. Να δοθεί βοήθεια σε Χαφτάρ, Αρμένιους κτλ στα διάφορα μέτωπα από τις χώρες «συμμάχους» να αρχίσει να τρώει σφαλιάρες εκεί. Και δεν εννοώ απαραίτητα πολεμικές εμπλοκές. Έχουμε ένα σωρό συστήματα που δεν χρησιμοποιούμε ή δεν είναι τόσο χρήσιμα εναντίον της Τουρκίας, ας τα πουλήσουμε σε αυτούς.
    6) Όλα τα πάνω θα τους οδηγήσουν στο να τρώνε σφαλιάρες επί μήνες, ενώ εμείς πρέπει να προετοιμαζόμαστε στο φουλ. Και τότε, θα πάμε ΕΜΕΙΣ να ξυθούμε να πάμε σε θερμό επεισόδιο πλέον και όχι αυτοί

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *