Σε εξέλιξη είναι οι διεργασίες για την αναβάθμιση των μαχητικών F-16 Block 50 της 341 Μοίρας και 347 Μοίρας της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ). Η αναβάθμιση κόστους 450 εκατομμυρίων δολαρίων θα πραγματοποιηθεί στην Νέα Αγχίαλο στην 111 Πτέρυγα Μάχης και σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες θα περιλαμβάνει και δομική αναβάθμιση των αεροσκαφών με στόχο να προσδώσει περί τις 10000 νέες ώρες πτήσης. Τα αεροσκάφη θα εκσυγχρονιστούν στο επίπεδο F-16 Block 52+ Advanced με εγκατάσταση τερματικών Link 16 καθώς και του ραντάρ AN/APG-68 (V)9.

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των λοιπών F-16 προχωρά ομαλά και στις 4 ή 5 Φεβρουαρίου αναμένεται να μεταβεί στις ΗΠΑ για τις τελικές δοκιμές το πρωτότυπο αεροσκάφος, πρόκειται για το μαχητικό που φέρει τον αριθμό «005».

Comments

  1. τα 38 μπλοκ 50 μαζι με τα Μιραζ 2000 5 θα βγαζουν τις καθημερινες αναχαιτησεις στο Αιγαιο. Αλιμονο αν τα Ραφαλ η τα αναβαθμισμενα Viper εξαντλουσαν τις ωρες πτησης για να κυνηγανε τα μεμετια. Απο τα ΗΑΕ ερχονται καλα νεα, αφου δωσανε 20 δις για πλακα για φ35.Μακαρι να μας δωσουνε κανα Μιραζ 2000 9 η φ16 μπλοκ 50. Αλλη μια μοιρα θα ηταν ο,τι πρεπει για καθημερινες αναχαιτισεις.

  2. Για να δούμε!
    Σύμφωνα με το δημοσιευμένο χρονοδιάγραμμα εκσυχρονισμού σε Viper τα Adv θα αρχίσουν να εκσυχρονίζονται από το 26
    Οποτε τα B50 πάνε από το 26 και μετά!
    c 30 !Ετών εξού και ο δομικός εκυχρονισμενος υποθέτω

    1. Σφάλμα!
      Έπρεπε να γίνουν Viper τα μπλοκ 50 και τα μπλοκ 52 + και να μεινουν
      ως έχουν τα 52+Αdv.
      Γρηγοροτερα , οικονομικοτερα,περισσοτερα….

      1. Καθολου σφαλμα. Αναβαθμιζεις στο κορυφαιο επιπεδο τα νεοτερα σου μαχητικα, οχι τα πιο παλια. Αυτα που θα υπηρετησουν περισσοτερα χρονια. Εξξαλλου τα 50αρια δε νομιζω οτι μπορουν να φερουν CFTs οποτε μειονεκτουν σε σχεση με τα νεοτερα μας f16

        1. Λαθος φυσικα!
          Κανε τις πράξεις…στις 10000 ωρες τα μπλοκ 50 αλλα 15 χρονια ΕΥΚΟΛΑ.
          Ειναι εξυπνο λοιπον να αναβαθμίσεις τα 50αρια σε ΑDV. το 2026-2030!!!!
          Σοβαρα τωρα;;;;
          Απο τα 93(και οχι 84!!!!) Viper δεν θα εζουν συμμορφες τα 38.
          Ε,ΚΑΙ ;;;;;

  3. Ελπίζω με την απόφαση για εκσυγχρονισμό των Block 50 να αναθεωρηθεί και το χρονοδιάγραμμα και να δοθεί τέτοια προτεραιότητα ώστε να προκύψουν απάρτια για τα Block 50 νωρίτερα. Και πιστεύω ότι στο τέλος αυτό θα γίνει. Αν δεν κάνω λάθος υπάρχει πρόθεση να ξεκινήσουν οι εργασίες για τη δημιουργία υποδομών στην 111 άμεσα.

  4. Δηλαδή πόσο πιο οικονομικό μας έρχεται to να αναβαθμίσουμε τα 84 σε Viper+ τα 38 block50 σε 52+ σε σχέση με το να αναβαθμίζαμε και τα 122 σε Viper;;

      1. Όταν έρθει η σειρά τους (2026?) τα θα είναι σχεδόν 30 ετών!!
        Εάν ζητάνε 450mil για να τα αναβαθμίσουν σε Adv το κόστος αναβάθμισης σε Viper θα ήταν υψηλότερο ίσως καμια 20aria mil $το αεροσκάφος
        Σε τετοiας ηλικίας αεροπλάνο δεν επενδυεις τόσα λεφτά
        Επιπλέον όλη η επένδυση σε B52+/Adv (APG68V9,MMC,….) θα πήγαινε για πέταμα η πώληση πολύ γρήγορα πριν αποσβέσει το κόστος της

        1. συνολο 1 δις πεταμενα λεφτα. Το καλυτερο που εχουμε να κανουμε. Και καλυτερα για να εκπαιδευοντε οι πιλοτοι μας ισοις προς ισοις με τα απεναντι φ16. Δεν θα ειχε νοημα να σηκωνουμε ραφαλ, φ22, φ35 για τα απεναντι φ16. Για να δειξουμε και τι πιλοτους εχουμε!!!

        2. Η ηλικια των αεροσκαφων δεν μετριέται σε ετη αλλα σε ωρες πτησεων και κυκλους απο/προσγειωσεων.
          Αφου θα ενισχυθουν για 10000 ωρες αυτό σημαινει οτι θα πετάνε για αλλα 20 χρονια ακομη.

          1. Υπάρχουν και παράγοντες φθοράς που δεν εξαρτώνται από πόσες ώρες πετάει όπως ας πούμε οι διαβρώσεις (corrosions).Όπως και τα αυτοκίνητο πρέπει να κάνουν service κάθε X km η μια φορα το χρόνο
            Η USAF συζητάει για επέκταση του ορίου ζωής των δικών της F16από 8000 FH στις 12000FH ώστε το αεροσκάφος να πετάει μέχρι και το 2050
            Δεν ξέρουμε πόσες ώρες έχουν μαζέψει τα ελληνικά F16B50
            Το σίγουρο είναι πως όσο γερνάει ένα αεροπλάνο τόσο αυξάνουν οι ανάγκες συντήρησης και μειώνονται οι διαθεσιμότητες σε σημείο που να μην είναι πλέον COST EFFECTIVE η διατήρηση του
            Δες ας πούμε τα ελληνικά F4AUP

        3. Φίλε αυτά που λες δεν ισχύουν. Η αναβάθμιση θα γίνει στην ΜΣΒ της 111. Δηλαδή ότι βγαινει από τα 52αρια θα μπαίνει στα 50αρια. Δεν χρειάζεται να τελειώσει το ένα προγραμμα για να αρχίσει το άλλο. 5 κιτ διαθέσιμα σημαίνει 5 αναβαθμισμενα 50αρια. Τόσο απλά. Από του χρόνου δηλαδή μπορούν τα 50 plus να βγαίνουν στις μοίρες. Πρωτότυπο υπάρχει, διαδικασίες και βιβλιογραφία υπάρχει. Υλικά αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων υπάρχει σε αφθονία. Ότι πιο λογικό είναι αυτό το πρόγραμμα. Επίσης αυτή η ανοησία για corrosion στα αεροπλάνα τι πάει να πει; τα αεροπλάνα με την δομική αναβάθμιση μηδενιζουν. Οι τεχνικοί τα ξέρουν, υπάρχει το αρχείο τους στις μοίρες και την ΜΣΒ. Πότε τα F-16 δεν είχαν προβλήματα με φθορές ή διάβρωση. Το αεροπλάνο είναι απλό και αξιόπιστο. Δεν είναι Ρhantom. Άτυχη και άτοπη η σύγκριση. 20 χρόνια τα δουλεψα και τα δύο. Αν τα F-4 πετάνε σχεδόν 50 χρόνια, τα F-16 θα πετάνε 70. Δες τις διαθεσιμότητας των blk 30. Λέει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του χωρίς συνέπειες. Ειδικοί όλοι σε όλα…

          1. Η λογική λέει τα B50 να πάρουν τα parts από τα νεωτερα B52 M (Adv) και όχι από τα παλιότερα B52+. Aμα κοιτάξεις το χρονοδιάγραμμα τα B52M θα αρχίσουν να εκσυχρονίζονται σε αριθμούς από το 2026
            Ο δομικός εκσυχρονισμός δεν καλύπτει όλα τα κομμάτια αλλα μονο μερικά κυρίως στη πτέρυγα(lower skins,control surfaces) και τα στην άτρακτο(bulkheads)
            Το corrosion το ανάφερα ως μια αιτια φθοράς(wear) που δεν εξαρτιέται από τους κύκλους
            Τα F4E AUP ας πούμε είναι γνωστό πως υποφέρουν από πολλά προβλήματα στα υδραυλικά τους επειδή αυτά δεν αλλάχθηκαν στον εκσυχρονισμό τους
            Και αφού εσύ τα ξέρεις και από μέσα να μην γράψω τις διαθεσιμότητες των F4E

            Επαναλαμβάνω πως ένα αεροπλάνο μπορεί να πετάει για πολλά χρονια αλλα από ένα σημείο και πέρα οι απαιτήσεις συντήρησης του είναι τέτοιες που η διατήρηση του εν υπηρεσία δεν είναι cost effective!

    1. Εάν θέλαμε να πάμε σε ομογενοποιημένο στόλο F16 Viper, καλύτερα θα ήταν να πωλούσαμε τα B30 και Β50 αναβαθμισμένα και να προχωρούσαμε σε αγορά 40 νέων Β72. Κίνηση που με το F35 στον ορίζοντα δεν έχει και πολύ νόημα.

    2. Νομίζω ότι ο ανασταλτικός παράγοντας ήταν ότι δεν μπορούν να μπουν σε αυτά σύμμορφες δεξαμενές (οπότε πιο δύσκολα θα έφταναν Κύπρο ή να παραμείνουν αρκετά στην ανατολική μεσόγειο) και ότι ο κινητήρας τους δεν έχει αρκετή ισχύ.

        1. Χαχαχαχα! Οτι να’ναι… Κλασσικη λογική ξερολα Ελληνάρα… Τύλιξε το blk 50 με δολάρια για να αντέχει δομικά τις cfts και παρήγγειλε να αλλαξεις το ταμπελακι στους General Electric με άλλο σε Pratt & Whitney με το χοντρό πορτοφόλι…

      1. Ο F110 των B50 της Π.Α αποδίδει μερικές εκατοντάδες λίβρες παραπάνω μέγιστη ώση από τον F100 των Β52. Οι επιδώσεις αμφότερων των κινητήρων είναι απολύτως συγκρίσιμες με τον F110 να έχει ένα μικρό προβάδισμα.

        1. Κ.Δ. στην κλειστή αερομαχία, Αγγλιστί Dogfight ή WVR τις χρειάζεσαι τις παραπάνω λίβρες ώστε να έχεις το προβάδισμα που θα σου δώσει τη νίκη και να μη ξεμείνεις από ενέργεια όπως με τον ελιγμό Cobra που κάνουν οι Ρώσοι ώστε να σταματήσουν και να τους προσπεράσει ο αντίπαλος, για να του «πάρουν την ουρά».

          1. Όπως αποδεικνύεται στην πράξη από τις συμμαχικές διαδράσεις των ελληνικών Β52 με τα τουρκικά B40/50, η διαφορά μέγιστης ώσης ορισμένων εκατοντάδων λιβρών μεταξύ των κινητήρων, δεν είναι καθοριστικός παράγων.

    3. εάν σκευτεις οτι η αναβαθμηση και των 150 f16 κοστολογήθηκε περίπου 2-2,2 δις και εμεις πληρώσαμε 1,1 για τα 84 viper και τώρα αλλα 350-400 εκατομ. για 40 f16 bl50+ με δομική αναβάθμιση σημαίνει ότι εξοικονομήσαμε περίπου 0,7-0,8 δις ευρώ …. και αποφύγαμε την αναβάθμιση των df16 bl30 ….γιατί δεν αξίζει τωρα ποια να τα πειράξουμε

      1. npo διαφωνώ. Το SABR είναι ο αισθητήρας που σου δίνει την υπεροχή, ειδικά εάν παντρευτεί με υδρόψυξη όπου μετά πας σε άλλο ραντάρ, που δεν το υποστηρίζει η αερόψυξη του APG-68 που θα κρατηθεί για να εγκατασταθεί το εκ σχεδιασμού μειωμένης απόδοσης SABR αντί να μπει το APG-80, που έχει πιο ισχυρές εκπομπές λόγω του συστήματος ψύξης του. Δυστυχώς επιλέξαμε το φθηνό AESA.

  5. Κατά τα άλλα μας πήξανε στο σανό ότι ήταν πανάκριβες οι πιστοποιήσεις των γαλλικών όπλων και φορέων.

    Ερώτηση: κάτι 300+ μύρια μέσω FMS (or something) που θα τσοντάρανε οι ΗΠΑ για την αναβάθμιση των 84 F16 σε V, τί γίνανε;

    Δεδομένου ότι θα δαπανηθούν πολλά φραγκάκια για το block 50 που θα μείνει με το αρχαίο ASPIS 1 (πολύ κατώτερο του ICMS 2000 Mk 1 του «ασύμφορου» Μ2000) μήπως τελικά θα ήταν πιο σωστό να πάνε όλα σε επίπεδο adv;

    Πολλά τα λεφτά και λίγα τα οφέλη, αν αναλογιστούμε ότι η ψύξη του AESA του Viper είναι και αρκετά μάπα.

    1. Ακριβως. Θα ηταν πολυ λογικοτερο να πανε ολα στο επιπεδο Block 50+ Advanced, (δηλαδη οτι εκαναν οι Τουρκοι με το προγραμμα CCIP), και επιπλεον να παρουν oλα νεο συγχρονο συστημα αυτοπροστασιας.

  6. Απάντηση:Σανός ήταν !
    Τώρα έγινε η ζημια και έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα
    Βάλε και το ότι το APG83/SABR δεν ήταν τόσο καλύτερο από το APG68V9 σε εμβέλειες σε διαμόρφωση A-A

    1. @CK
      Κερδίζουν ένα 20% – 25%. Κακό δεν το λες, όμως, αν δούμε τι πληρώνουμε και τι παίρνουμε ως προς το ραντάρ που είναι Gaas δημιουργούνται κάποιες δεύτερες σκέψεις. Ας ελπίσουμε να μας διαψεύσει το αποτέλεσμα. Τα 50άρια θα έχουν για πολλά έτη αρκετά ανταλλακτικά (στα καλά της υπόθεσης).

          1. Όντως, ανάποδα τα έγραψα, μπέρδεψα τα Αρσενίδια του Γαλλίου (GaAs), με τα νιτρίδια του Γαλλίου (GaN)… Ο καλός ημιαγωγός είναι ο GaN. Εμείς αγοράζουμε SABR με GaAs όμως. Επίσης και το APG-81 των F-35 νομίζω ότι είναι GaAs και άρα πριν προλάβει να βγει στην πιάτσα, με το καλημέρα θέλει άλλο ραντάρ.

  7. Καλησπέρα , να κάνω μία ερώτηση, μήπως μπορεί κάποιος να με βοηθήσει. Γιατί δεν έκαναν τα block 50 και 52+ σε viper… και να άφηναν τα advanced ως έχει… χωρίς ράβε-ξήλωνε… δεν θα έβγαινε συνολικά πιο οικονομικό το πρόγραμμα;

    1. Δημήτρη έχει να κάνει με τις διαθέσιμες ώρες πτήσης, πιο εξειδικευμένα τη δομική καταπόνηση. Τα λιγότερο καταπονημένα ή πιο σύγχρονης παραγωγής είναι και λογικότερο να γίνουν Vipers.

    2. Φυσικα Δημήτρη…
      Απλα οι επιτελεις δεν περιμεναν οτι θα μπορουσαν να διαθεσουν κι αλλα χρήματα για τα φ16 εκτος τα 1.2 δις.
      Στο ποδαρι…
      Αλλωστε ο Α/ΓΕΑ που υπεγραψε το πρόγραμμα ειχε πει οτι η ΠΑ ειχε προτεραιότητα την αποκτηση στρατηγικων μεταγωγικων(ναι σωστα διαβάζεις)…

  8. Block 50+ Advanced , καθότι διατηρούν τους υφιστάμενους κινητήρες.

    Για τα σχόλια περί συγκρίσεως των παλαιότερης τεχνολογίας APG68 με το SABR, μην λησμονάτε πως η ισχύς εκπομπής του νέου ραντάρ είναι επί τούτου περιορισμένη λόγο απουσίας συστήματος υδρόψυξης, η εγκατάσταση του οποίου θα αύξανε την τιμή της αναβάθμισης δραματικά, καθώς επίσης και τα πλεονεκτήματα που δίνει στους χειριστές ένα AESA όσον αφορά την ευελιξία διαμορφώσεων λειτουργίας και μικροδιαχείρισης της εκπεμπόμενης ακτινοβολίας, την αυξημένη αντοχή σε αντίμετρα, καθώς και την σημαντικά βελτιωμένη αξιοπιστία.

    1. Επίσης μπορεί να κατευθύνει ταυτόχρονα 4 AMRAAM έναντι 2 των APG68V9
      Μπορεί επίσης να λειτουργεί ταυτόχρονα σε A-A και A-G modes
      Και βεβαια μπορεί να χρhσμοποιθει και ως παρεμβολέας εάν στο επιτρεπσουν οι αμερικανοι να έχεις τέτοιο mode!

      Το θέμα είναι πως πρέπει να έχουμε και τα ανάλογα όπλα !
      Σε STAND OFF A-G έχουμε τεράστιες έλλειψης
      Θα προτιμούσα να μείνουμε με το APG68V9 και να επενδύσουμε σε πολλά και σύχρονα όπλα παρα να πάμε σε APG83 χωρίς όπλα!!

      1. Τι εννοείς αν το επιτρέψουν… Κλασική καραμέλα πάλι…
        Το αγοράζουμε στην πλήρη διαμόρφωση οπότε με όλες τις προδιαγραφές και επιδόσεις.
        Το μόνο που μένει να ελεγχθεί στην πράξη είναι η διαλειτουργικότητα με το ASPIS.
        Φαίνεται (αναμένω προσωπικά να ανακοινωθεί LOA &LOR) ότι θα εξοπλίσουν επιτέλους και τα F16.

        1. Καθόλου καραμέλα!
          Κάποια πράγματα οι αμερικανοι τα κρατάνε για τον εαυτό τους μονο!
          Το apg83 ελέγχεται από software
          Είμαστε σίγουροι πως θα έχει τις ίδιες δυνατότητες με τα δικά τους?/

          Κοίτα και το οπλοστάσιο A-G που έχουμε για F26 για να καταλάβεις γιατί καραμέλα μιλαν

          Βλέπεις πολλά long range stand off όπλα??

          A ξέχασα εμείς δεν ζητήσαμε!!
          Με MK80x μια χαρά τη κάνουμε τη δουλειά μας

          1. Εχεις χαθεί προφανώς, το ότι δεν τα αγοράσαμε για λογους κοστους κλπ ή βλακειας απέχει απο το αν μπορουν να τα χρησιμοποιήσουν ή όχι (λογισμικό).
            Τους πηγαίους κώδικες κρατούν οι Αμερικανοί για ασφάλεια. Σου τα δίνουν εγκατεστημένα και απο εκει και μετα το κογκρεσο αποφασίζει (πες οτι εχεις τα χρηματα πχ) για το αν θα στα παραχωρήσει ή όχι.
            Και μην πας στα οπλα μονο.
            Τα BL50 πχ (και τα μετέπειτα BL), μπορούν να χρησιμοποιήσουν HTS για τους HARM όταν ζητήσαμε απλά είπαν ότι δεν αποδεσμεύονται.
            Αν δεν το είχαν ως λογισμικό όπως λες εσύ τότε η σύμβαση αγοράς θα ήταν άκυρη και θα ενεργοποιούνταν αυτόματα ρήτρες.
            Μην τα ρίχνουμε στους Αμερικανούς όλα, όταν οι υπεύθυνοι (πολιτικοί και μη) εδώ και χρόνια αφόπλισαν την χώρα κυριολεκτικά.
            Επίσης, ότι έχει εξαχθεί σε άλλες χώρες χρήστες του εν λόγω αεροπλάνου είναι και για εμάς αποδεσμεύσιμο. Αν έχεις χρήματα και σου κάνει για τους σχεδιασμούς σου αγοράζεις.
            Το να αγοράσεις όμως 10 ή 15 μονάδες απο ένα stand off απλά δεν αξίζει. Με τα -5 κάναμε την καλή και αγοράσαμε εξ αρχής 80+ scalp.
            Το γιατί αποφάσισαν να πάρουν AGM65 και μερικά JDAM ο θεός και η ψυχή τους.

          2. Εγώ έχω χαθεί??
            Να δούμε τι άλλη κοτσάνα θα ακούσω!!
            Λοιπόν:
            Τα αεροπλάνα έρχονται με φορτωμένο software /OFP ανάλογα με το τι όπλα θα φέρουν!

            Εάν θέλεις να προσαρμόσεις νέο όπλο θα ζητήσεις και αναβάθμιση του τsoftware ου αεροπλάνου ώστε να μπορεί το νέο όπλο να χρhσoμοποιθει και μάλιστα στο 100%των δυνατοτήτων του!

            Δεν έχουμε σύχρονα stand off a-g σε ικανούς αριθμούς

            Μπορεί να μην τα ζητήσαμε διότι μπορεί και να μας σφύριξαν να μην τα ζητήσουμε διότι δεν θα τα αποδέσμευαν !!

            Και μια που μιλάμε για radar:

            Μήπως ξέρεις εάν τα σαουδαραβικά F15C/E έχουν τις ίδιες δυνατότητες στο radar με τα Israilina η τα αμερικανικα?
            Ο ίδιος τύπος radra είναι
            Για γράψε μας !!

          3. CK και Christos. Εννοείται ότι δεν σου δίνουν πηγαίο κώδικα οι Αμερικανοί π.χ. για τα F-16. Με απλά λόγια το λογισμικό έχει κρυπτογράφηση, στρατιωτικού επιπέδου. Οι μόνοι που δίνουν κώδικα είναι οι Σουηδοί με τον Γρύπα/Gripen και το διαφημίζουν, στα πλαίσια του marketing. Από εκεί και πέρα δεν τους είναι τίποτα να διαγράψουν μεγάλα μέρη του κώδικα π.χ. του τμήματος που ελέγχει την αυτοπροστασία ή την ηλεκτρονική επίθεση/jamming μέσω του ραντάρ, το δεύτερο και εντελώς.

    2. Αυτο θα εγραφα μολις. Ειναι 50+ adv… To 0 και το 2 στο τελος εχουν σχεση με τον κινητηρα που φορουν. Το 50αρι δε γινεται 52αρι χωρις αλλαγη κινητηρα

      1. Επειδή ο κινητήρας GE των 50 δεν μπορεί να εγκατασταθεί στην άτρακτο των 52 που ισχύει και αντίστροφα για τον κινητήρα PW των 52 για τα 50(αν θυμάμαι σωστά),παραμένουν όλα ως έχουν και αλλάζουν μόνο το πρώτο νούμερο στον διψήφιο αριθμό(πχ: 50 —> 70 η 52 —> 72) αν αναβαθμιστούν με νέο ραντάρ και άλλα συστήματα.

          1. Έχω την εντύπωση ότι τα -50 και -52 έχουν διαφορετικών διαστάσεων αεραγωγούς, λόγω του διαφορετικού κινητήρα.

          2. @Γιώργο
            Η άτρακτο του αεροσκάφους δεν άλλαξε γενικά,αλλά έγιναν μερικές προσαρμογές που ήταν απαραίτητες.
            Στην προκειμένη περίπτωση δεν γίνεται να αλλάξεις κινητήρα GE με PW στο ίδιο αεροσκάφος,για το λόγο που ανέφερε ο φίλος Bridger επειδή ο GE χρειάζεται τον μεγαλύτερο αεραγωγό. Στο F-15 που χρησημοποιεί επίσης και τους δυο κινητήρες ισχύει το ίδιο.

  9. @CK επειδή φαίνεται ότι δεν έχεις ιδέα και απλά γράφεις (όταν δεν γκρινιάζεις) τις δικές σου κοτσάνες, μάθε λοιπόν ότι σε κάθε σύμβαση για ραντάρ αεροσκαφών (και γενικά σε οποιοδήποτε οπλικό σύστημα) έχει και τι όπλα υποστηρίζει η κάθε διαμόρφωση με το ανάλογο software (την στιγμή που χρεώνεσαι την «κανονική τιμή τα έχεις όλα – για να τα χρησιμοποιήσεις πρέπει να στα δώσουν και να τα αγοράσεις) και όχι βάσει όπλων που θα αγοράσεις εκείνη την στιγμή.
    Δηλαδή αν εγώ έχω μόνο ΑΙΜ120 – C5 και AIM9X γιατί με ενδιαφέρει μόνο η πλατφόρμα για Α/Α, θα γλυτώσω παράδειγμα 15% αξίας από κάθε ραντάρ ? Τα θες και τα γράφεις αυτά ?

    Από κάποια block αν δεν κάνω λάθος – από τα 50 – και μετά οι συμβάσεις περιλάμβαναν το σύνολο των όπλων (πιστοποιημένα εκείνη την στιγμή) ακόμα και κάποια που απλά δεν αποδέσμευαν οι ΗΠΑ για κανέναν !
    Μοναδική εξαίρεση είναι προφανώς το Ισραήλ που βάζει χέρι στο software ελεύθερα όπως και στα F35 του.

    Η σύγκριση που κάνεις με τα F15 της ΣΑ δεν χρειάζεται να σου εξηγήσω γιατί είναι άκυρη εντελώς.
    Όταν η Τουρκία πάρει την θέση του Ισραήλ στην καρδία των ΗΠΑ θα έχουμε τους αντίστοιχους περιορισμούς στο software.

    Αν θέλαμε να βάλουμε τώρα πριν τον εκσυγχρονισμό AGM154 στα F16 θα έπρεπε να πληρώσουμε την αναβάθμιση – για την ακρίβεια μιας και μιλάμε για software είναι ενημέρωση – δεδομένου ότι το υπόλοιπο σύστημα ήταν συμβατό χωρίς παρεμβάσεις.

    Επίσης αρκετά από τα software κομμάτια για όπλα, είναι απόρρητα, απόλυτα εύλογο (το βαθμό ολοκλήρωσης / αξιοποίησης δεν το λένε συνήθως ποτέ στο κοινό) – ακόμα και οι HARM πχ υπάρχει και από εμάς και από την Τουρκία συγκεκριμένος τρόπος χρήσης.
    Aρκετές φορές ανακαλύπτουμε τη «δυνατότητα» ως κοινό, από την παραγγελία του αντίστοιχου όπλου.

    Οπότε για τα Viper δεδομένου του τι υπάρχει σήμερα ως δυνατότητα από πλευράς ραντάρ και software για όπλα θα την έχουν. Αν ο πελάτης (HAF) έχει το χρήμα και την άδεια, να παραγγείλει θα τα βάλει πάνω.

    Οι ΗΠΑ και κατ’ επέκταση η κατασκευάστρια δεν είναι χαζοί να δώσουν προϊόν που υπολειτουργεί (και να πας σε άλλο προμηθευτή – βλ Γαλλία) και αν (λέμε τώρα) θέλουν να σου κόψουν δυνατότητες χρήσης κάποιου όπλου υπάρχουν πιο άνετοι τρόποι.

    1. Λάθος είσαι!
      Δεν μιλάμε για προϊόν που υπολειτουργεί
      Μιλάμε για διαμορφώσεις και δυνατότητες που δεν δίνονται σε όλους τους χρηστες
      Το radar είναι στις συμφωνημένες προδιαgραφες με τον κάθε πελάτη αλλα σίγουρα υπάρχουν διαφορες

      Οι γείτονες κατά αρκετές πηγες έχουν αποκτήσει και το source code των f16 όταν υπέγραψαν τον εκσυχρονισμό
      CCIP

      1. Λάθος πάλι. Οι Τούρκοι δεν πήραν ποτέ πηγαίου κωδικούς. Απόδειξη ότι δεν μπορούν να βάλουν τον δικό τους υπολογιστή στην θέση του MMC. Το ραντάρ έχει πλήρεις δυνατοτητες αφού η Ελλάδα είναι ΝΑΤΟικος εταίρος και έχει όλα τα προνόμια που ισχύουν για αυτούς. Όλα αυτά είναι νομοθετημένα. Εχθρός των ΗΠΑ και του Νάτο δεν είναι η Τουρκία. Η Ελλάδα δεν είναι Κολομβία ούτε Χιλή για να παίρνει μειωμένες δυνατότητες. Άκου τι σου λέει πιο πάνω ο Christos. Έτσι έχουν τα πράγματα. Όπλα δεν έχουμε όχι γιατί δεν τα αποδεσμευσαν οι κακοί Αμερικανοί αλλά γιατί εμείς δεν πήραμε. Όπως δεν πήραμε βλήματα 120mm για τα Leo II. Όπως δεν πήραμε σύστημα αυτοπροστασίας ή ειδικευμένα εργαλεία και δεν φτιάξαμε ποτέ εγκαταστάσεις προστασίας και φύλαξης των αφων μας από καιρικές συνθήκες ή δολιοφθορες. Αλήθεια, πόσα ζητούσαν οι Γάλλοι για το λογισμικό που θα επέτρεπε στα – 5 να ρίχνουν exocet ξέρεις; επειδή οι Αμερικανοί δεν αποδεσμεύουν πλήρεις δυνατότητες το λέω…

        1. Desperado nik για αυτό ό,τι αγοράζουμε για την Άμυνα πρέπει να είναι full extra, τιμολόγηση με τα πάντα πάνω, εξ αρχής και Exocet πάνω για τα -5 αλλιώς δεν αγοράζω καθόλου, πάω SAAB, πάω Boeing που διαθέτει δύο μοντέλα στη γκάμα των μαχητικών της, χτυπάω την πόρτα της EuroFighter.

          Για τους Τούρκους θα βάλουν δικό τους υπολογιστή πάνω στα F-16, όταν θα αναπτύξουν τον πύραυλο Peregrine και τον Merlin και δε θα έχουν ανάγκη για τους AIM-9 ούτε τους AIM-120 αντίστοιχα.

          1. G-164g Ag-Cat η διαφορά είναι ότι οι Ισραηλινοί έχουν άλλη κάσκα, παραγμένη στο Ισραήλ και θα προσθέσουν επιπλέον παρεμβολέα σαν ατρακτίδιο, προφανώς stealth, όπως είναι και το ατρακτίδιο πυροβόλου στην έκδοση Β’ των Πεζοναυτών. Θα κάνουν τα F-35A με τον παρεμβολέα τύπου ALQ-99, F-35AG με το G να συμβολίζει το Growler των F-18G που είναι μαχητικό, εξειδικευμένο στον ηλεκτρονικό πόλεμο.

        2. Όπως έγραψα παραπάνω υπάρχουν πολλές αναφορές πως οι γείτονες έχουνε πάρει τα source codes του f16

          Αναπτύσσουν τους δικούς υπολογιστές και τους δικούς τους κώδικες μαζί με τα δικά τους radar AESA GaN

          Για ρίξε μια μελέτη στα ακόλουθα references:

          https://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=29090
          https://euro-sd.com/2019/05/articles/13089/the-turkish-air-force-current-status-and-perspectives/

          https://www.flightglobal.com/fixed-wing/idef-aselsan-pitches-aesa-radar-at-f-16-upgrade-market/132513.article

          Επαναλαμβάνω πως δεν ξέρουμε τι δυνατότητες διαμορφώσεις θα έχει το σε αμερικανικη υπηρεσία και τι σε ελληνική

          Το ίδιο ισχύει και για τα συστήματα αυτοπροστασίας

          Οι γείτονες τα γνωρίζουν αυτά και κινούνται να γίνουν όσο το δυνατό πιο αυτόνομοι γίνονται

          Επιπλέον έχουν τη δυνατότητα να ενσωματώσουν μονοι τους τα δικά τους όπλα

          Οι Γάλλοι ζήταγαν 1mil ? για κάθε -5 για να ενσωματώσουν το exoset

    2. @Christos
      Αγαπητέ Χρήστο δυστυχώς ο CK έχει δίκιο!
      Απλώς η υποβάθμιση δεν αφορά ιδικά την Ελλάδα αλλά όλου τους εξαγωγικούς πελάτες με διαβαθμίσεις Αγγλοι, βορειοευρωπαίοι/benelux, συμμαχοι ΝΑΤΟ, και τέλος σύμμαχοι στην Ασία.

      Το software / διαμορφώσεις του radar και του υπολογιστή αποστολής είναι η σύγχρονη μέθοδος που εφαρμόζουν οι Αμερικανοί (και ολοι οι άλλοι προμηθευτές) και περιορίζουν τις δυνατότητες το εξαγωγικών εκδόσεων των οπλικών συστημάτων. Το software και οι δυνατότητες στα f-16 ή F-15 της USAF δεν είναι ίδια με κανένα ιδού block με ίδιο hardware εξαγώγιμο αεροσκάφος. Παλαιότερα έπρεπε να τροποποιήσουν το hardware στα εξαγώγιμα κάτι πολύ ακριβό, τώρα άπλα αφαιρούν modules απο το software και αλλάζουν παραμέτρους στις αποδεσμευμένες διαμορφώσεις.

      ps: Αυτοί οι AIM-120C… είναι πολύ πονεμένη ιστορία. Μην νομίζετε ότι οι ευρωπαιοι ανάπτυξαν τον Meteor μονο και μόνο επειδή θελαν τεχνολογική αυτονομία ή την απεξάρτηση από ΗΠΑ των πωλήσεων των μαχητικών τους ή οτι απλά θελαν ένα βλήμα με μεγαλύτερη ΝΕΖ.

  10. Απορία, αφού το πρόγραμμα θα κρατήσει αίωνες, και αφού είναι προφανές ότι δεν έχουν παραχθεί ήδη 84 ραντάρ που ν κάθονται στην αποθήκη 7 χρόνια, αποκλείεται αν μέχρι τότε βγάλουν SABR με GAN τα πχ δεύτερα μισά να φορέσουν το νέο?

    Εδώ οι Τούρκοι θα βγάλουν ραντάρ αεροπλάνου με GaN θα αφήσουν οι ΗΠΑ να ξεφτιλίζονται? Για ένα πρόγραμμα που θα κρατήσει τόσα χρόνια θα έπρεπε να είχαν προνοήσει ώστε αν προχωρήσει πολύ η τεχνολογία αυτά τα χρόνια, ότι θα φοριέται από κάποια στιγμή και μετά να είναι το τελευταίο μοντέλο

    1. agnostosependytis πρέπει να δουλέψει και η βιομηχανία: Όταν βγει το τελευταίο F-16V με το GaAs του τότε θα θυμηθούν οι Η.Π.Α. ότι ξέρετε υπάρχει και καλύτερο AESA από αυτό που σας βάλαμε, το GaN. Το θέλετε; Ξαναληρώστε! Εμ πώς θα έχουν τα εργοστάσιά τους δουλειά, εκεί στο Αμέρικα, άμα μας δίνουν το καλύτερο απευθείας; Σε δουλειά να βρισκόμαστε…

        1. @G-164g Ag-Cat
          Υπάρχει και για αυτή την περίπτωση μελέτες και σχέδιο.
          Σταματούν την υποστήριξη των συμβατικών APG-XX? και σε υποχρεώνουν έτσι να το εγκαταλείψεις και να το αντικαταστήσεις με AESA,αν θέλεις να έχεις υποστήριξη και λειτουργικό το σύνολο των ραντάρ.

      1. Και οι Αμερικανοι το ίδιο radar βάζουν στα δικά τους F16
        Το μονο νέο για F16 με τεχνολογία GaN είναι της ASELSAN!!
        Λέτε να τους το ζητήσουμε??

  11. Φαντάζομαι ο CK ειρωνεύεται, θέλω να πιστεύω πως δεν τσιμπάει με τις πίπες των Τούρκων. Υπάρχει περίπτωση οι Τούρκοι με μηδέν εμπειρία να φτιάξαν GaN AESA ανώτερο από κατασκευαστή με 10ετιες εμπειρίας στα ηλεκτρονικά και ραντάρ; Και σχολιάζετε κάποιοι στα σοβαρά για το αν θα είναι ανώτερο ή όχι από το SABR;

    Επίσης πρόσβαση στο λογισμικό των Block-40/50 δεν έχουν, άρα μόνοι τους χωρίς την LM και υπό καθεστώς CAATSA εκσυγχρονισμό δεν έχει. Ο εκσυγχρονισμός του πρωτοτύπου F-16C Block 30 Özgür (άρχισε το 2016, ολοκληρώθηκε το 2018, και ως τώρα επικρατούσε σιωπή) δεν θεωρούνταν επιτυχυμένος γι’ αυτό μέχρι πρόσφατα ήταν γνωστό πως ο εκσυγχρονισμός των Block 30 θα προχωρούσε μόνο με δομική ενίσχυση. Τα περί δήθεν επιτυχημένων δοκιμών και πως το πρόγραμα των Block 30 θα προχωρήσει (https://defencereview.gr/perissoteres-leptomereies-gia-to-pr/) μένει να τα δούμε και στην πράξη. Εγώ πιστεύω πως δεν πρόκειτε να προχωρήσει τίποτα.

    1. Μεγάλο λάθος να τους υποτιμάμε
      Έχω δώσει references σε σχόλια τα οποια δεν έχουν ανεβεί ακόμα
      Οι γείτονες προσπαθούν να είναι αυτόνομοι και ανεξάρτητοι
      Μπορεί τα συστήματα τους να μην τόσο καλά όσο τα έτοιμα αλλα τα κατέχουν και τα ελέχουν 100% οποτε μπορούν να τα προσαρμόζουν και να τα εξελίξουν όπως και όταν εκείνοι γουστάρουν
      Δες τη πρόοδο τους στα UAV για παράδειγμα

    2. Ναι Nikolaos, θα είναι εν δυνάμει ανώτερο το Τούρκικο ραντάρ, λόγω GaN και μόνο. Οι Η.Π.Α. μας πουλάνε αυτή τη στιγμή ραντάρ προηγούμενης γενιάς GaAs. Δε γνωρίζω πού βρήκαν την απαραίτητη τεχνογνωσία οι Τούρκοι για τέτοια τεχνολογία αιχμής στα ραντάρ. Αλλοίμονό μας άμα το μεγεθύνουν και το εγκαταστήσουν και στα πλοία τους. Πού να βγει και το TF-X… 100% Τούρκικο, μέχρι και ο κινητήρας made in Turkey της TRMotor. Και οι πύραυλοι όλοι Τούρκικοι και θα φέρει και Meteor κάτι που φαντάζομαι «ξεχάσαμε» να ζητήσουμε από τους Γάλλους την μη πώλησή του στους απέναντι, όπως ξεχάσαμε και με το Ελληνικής ανάπτυξης Γερμανικό υποβρύχιο Type 214. Άλλο να έχεις απέναντί σου ένα Type 212 και άλλο ένα Type 214.

  12. Τα block -30 έχουν περάσει δομική αναβάθμιση και μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα με τα block-50. Νομίζω ότι θα πρέπει να αναβαμιστούν και αυτά σε block-50+adv με τα απάρτια των viper και να πάμε τελικά σε δύο κλάσεις F16: 84/V και 72/block50+adv. Από τη στιγμή που θα έχουν όλα link16, δεν είναι αναγκαίο και να έχουν όλα aesa, αφού θα μπορούν εύκολα να λάβουν δεδομένα από τα -V σε μεικτούς σχηματισμούς. Όλα με πλήρη δυνατότητα χρήσης των προηγμένων όπλων του τύπου. Έτσι διατηρούμε ικανή οροφή με σημαντική ομοιοτυπία και σύγχρονο τεχνολογικό επίπεδο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *