Επίσημη ανακοίνωση εξέδωσε η ισραηλινή εταιρεία Elbit Systems Ltd αναφορικά με την επιτυχή ολοκλήρωση των συστημάτων στα νέα περιπολικά του Λιμενικού Σώματος τύπου Ρ355 της ιταλικής Cantiere Navale Vittoria SpA.

Η Elbit προμήθευσε τα νέα σκάφη του ΛΣ με τους τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμούς, το πακέτο των ηλεκτροπτικών καθώς και τη διασύνδεση – ολοκλήρωση των παραπάνω συστημάτων στο τακτικό σύστημα.

Τα συστήματα που φέρουν τα νέα σκάφη του ΛΣ είναι ο ηλεκτροπτικός αισθητήρας SPECTRO XR, ραντάρ επιφανείας, συστήματα πλοήγησης καθώς και οι δύο τηλεχειριζόμενοι σταθμοί οπλισμού στη πλώρη και τη πρύμνη των σκαφών P355. Στα πλαίσια των δοκιμών αποδοχής τα νέα πλωτά του ΛΣ πραγματοποιήσαν βολές με πραγματικά πυρά.

Σημειώνεται ότι το ΛΣ παρέλαβε δύο τέτοια σκάφη και συνολικώς θα παραλάβει τέσσερα.

Να σημειωθεί τέλος ότι τα σκάφη έχουν ναυπηγηθεί στην Ιταλία με τις εξής προδιαγραφές: • Ολικό Μήκος: 38,60 μέτρα. • Ολικό Πλάτος: 7,45 μέτρα. • Μέγιστη Ταχύτητα: Άνω των 35 κόμβων. • Υπηρεσιακή Ταχύτητα: Άνω των 32 κόμβων. • Μέγιστη ακτίνα ενέργειας με την οικονομική ταχύτητα: άνω των 1.000 ν.μ. • Επιχειρησιακή Ικανότητα (Sea State) με κατάσταση θαλάσσης 5 κατά Douglas. • Αριθμός Επιβαινόντων: 32 άτομα (12 μέλη πλήρωμα + 20 επιβάτες/διασωθέντες). • Μέσο πρόωσης: Δύο σύγχρονοι ναυτικοί κινητήρες.

Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε την 22.01.2019 ανάμεσα στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και την εταιρεία «CANTIERE NAVALE VITTORIA S.P.A.» η οποία εδρεύει στην Ιταλία. Η συνολική αξία και των τεσσάρων σκαφών ανέρχεται στα 55.560.000 εκατ. ευρώ.

Η χρηματοδότηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ειδικής Δράσης Εξοπλισμού FRONTEX του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας, με Συμμετοχή 90% και Εθνική Συμμετοχή 10%.

Comments

  1. Επιτέλους και μια σωστή κίνηση από όλες τις πλευρές, τόσο καιρό όλοι λένε γιατί να μην έχουν παραπάνω δυνατότητες τα σκάφη του λιμενικού (οπλισμός, αισθητήρες κτλ) και γιατί να μην αξιοποιηθούν ευρωπαϊκά κονδύλια, και να επιτέλους που κάτι σωστό γίνεται.

    Μια χαρά, ελπίζουμε και σε περισσότερες τέτοιες περιπτώσεις.

    Θα ήταν χρήσιμο να είχαμε παραπάνω πληροφορίες για τους αισθητήρες (ραντάρ κτλ) αλλά όπως και να έχει μια καλή είδηση, όσο σκέφτομαι ότι και τα τέσσερα έκαναν 55 εκατ από τα οποία η Ελλάδα έδωσε μόνο το 10%, τζάμπα τα πήραμε, μακάρι να είχαν πάρει και λίγο μεγαλύτερα ώστε να τα φόρτωναν και με άλλα καλούδια.

    1. Ισως περιλαμβανεται στο 10% που πληρωσαμε εμεις για τα σκαφη, αλλα και να μην ειναι παλι πολυ καλα μας βγηκε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *