Η οριακή κατάσταση που επικρατεί στο ΠΝ θα είναι το θέμα της επίσκεψης του νέου ΥΕΘΑ Νίκου Παναγιωτόπουλου στο Αρχηγείο Στόλου ΠΝ στη Σαλαμίνα. Η επίσκεψη του ΥΕΘΑ λαμβάνει χώρα στα πλαίσια ενημέρωσης του Υπουργού για την κατάσταση που επικρατεί στο ΠΝ. Ήδη ενημερώθηκε από τους επιτελείς του ΓΕΝ και τον ίδιο τον Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχο Νικόλαο Τσούνη. Και είναι πλέον προφανής πως η ενημέρωση είναι όπως πρέπει να είναι.  

Σύμφωνα με πληροφορίες η ενημέρωση του ΥΕΘΑ θα περιλαμβάνει τους ακόλουθους άξονες:

Τα προβλήματα λόγω παλαιότητας στα πλοία του Στόλου και κυρίως στις κύριες μονάδες κρούσης, τις φρεγάτες. Η Διοίκηση Φρεγατών βρίσκεται σε εξαιρετικά οριακό σημείο από πλευράς πλοίων. Μολονότι, εμφανίζει ικανοποιητικές διαθεσιμότητες στις ασκήσεις βγάζοντας ικανό αριθμό πλοίο εντούτοις η εικόνα των πλοίων είναι πολύ οριακή. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε σωρεία συστημάτων που αντιμετωπίζουν προβλήματα και εν πρώτοις δεν φαίνονται. Το γεγονός πως τα πλοία λαμβάνουν μέρος στις εθνικές ασκήσεις δεν σημαίνει πως το σύνολο των συστημάτων και υποσυστημάτων τους είναι σε πλήρως λειτουργική κατάσταση. Στα περισσότερα πλοία το προσωπικό καταβάλλει υπεράνθρωπες προσπάθειες να τα κρατήσει σε μια ικανοποιητική κατάσταση. Τόσο οι φρεγάτες «S» όσο και οι ΜΕΚΟ 200ΗΝ κρατιούνται κυριολεκτικά με νύχια και δόντια. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ 200ΗΝ έχει καθυστερήσει υπερβολικά και πλέον τα πλοία είναι σε κατάσταση αρκετά μέτρια. Η απραξία τόσων ετών τα έχει φέρει σε τροχιά απαξίωσης και εγκατάλειψης. Γι αυτό και υπάρχουν πολλές σκέψεις μέσα στο ΠΝ για εκσυγχρονισμό τριών εξ αυτών και όχι των τεσσάρων ή ακόμα και δύο.

Και φυσικά όπως αναφέρεται στην ενημέρωση που ήρθε στη διάθεση μας δεν είναι μόνον οι φρεγάτες. Είναι οι ΤΠΚ, τα Υ/Β και τα παρωχημένα ΠΓΥ.

Ήδη ο ΥΕΘΑ έθεσε το ζήτημα των νέων φρεγατών ως νούμερο ένα. Μένει να δούμε υπογραφές και αποφάσεις.

Σε πολύ οριακή κατάσταση και οι ΤΠΚ του ΠΝ με εξαίρεση τις Super Vita

Την αύξηση ημερών εν πλω. Μολονότι, τα πλοία μας είναι παλαιά εντούτοις η εν πλω παραμονή έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2010. Θετικό από τη μια άποψη καθώς η εκπαιδευτική δραστηριότητα είναι έντονη από την άλλη όμως η καταπόνηση του υλικού είναι μεγάλη και πολλές φορές πολύ δαπανηρή.

Την έλλειψη προσωπικού σε συνδυασμό με τη γήρανση αυτού. Τόσο η ελλιπής θητεία όσο και η μη πρόσληψη μόνιμων στελεχών έχει φέρει τα πλοία σε καθεστώς μειωμένης επάνδρωσης. Παράλληλα, οι εισαγωγές στις παραγωγικές σχολές του ΠΝ και συγκεκριμένα στη ΣΝΔ και τη ΣΜΥΝ θα οδηγήσει το ΠΝ να διαθέτει πολύ λίγα στελέχη που δεν θα μπορούν να καλύψουν τις σημερινές ανάγκες. Σημειώνεται ότι το ΠΝ διαθέτει προϋπολογισμό των 89 εκατομμυρίων ευρώ για να καλύψει πάγιες ανελαστικές δαπάνες που αφορούν τη συντήρηση υλικού, εγκαταστάσεων και λοιπών εξόδων. Η μείωση σε σχέση με το 2010 είναι της τάξης του 66%. Αντιλαμβάνεται συνεπώς και ο πλέον αδαής ότι με αυτά τα χρήματα είτε οι οροφές πρέπει να μειωθούν είτε ο προϋπολογισμός πρέπει να αυξηθεί. Οι οροφές προφανώς δεν μπορούν να μειωθούν δεδομένης της απειλής που διαρκώς αναβαθμίζεται ποιοτικώς και του ενεργειακού ενδιαφέροντος για την Ανατολική Μεσόγειο.

Την μετατόπιση του τουρκικού ενδιαφέροντος από το Αιγαίο στην Ανατολική Μεσόγειο. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα από την παρακολούθηση και καταγραφή των κινήσεων του Τουρκικού Ναυτικού, το πεδίο ενδιαφέροντος αφορά την Ανατολική Μεσόγειο. Το Τουρκικό Ναυτικό έχει διασπείρει περί τις 18 κύριες μονάδες στην ευρύτερη περιοχή τόσο ελλιμενισμένες όσο και εν πλω συνοδεύοντας τα γεωτρύπανα και τα πλοία ερευνών. Επιπροσθέτως, οι Τούρκοι επιτελείς του Ναυτικού γνωρίζουν πως στην Ανατολική Μεσόγειο το ΠΝ πλην των ελληνικών Υ/Β διαθέτει περιορισμένες επιχειρησιακές ικανότητες. Η Ελληνική αχίλλειος πτέρνα είναι η Ανατολική Μεσόγειο για προφανείς λόγους.

Η ενημέρωση του ΥΕΘΑ ελπίζουμε να προβληματίσει την νέα πολιτική ηγεσία και συνολικότερα τη κυβέρνηση. Να τονιστεί ότι και ο νέος πρωθυπουργός έγινε γνώστης της οριακής κατάστασης του ΠΝ και πλέον έχει έρθει η ώρα των αποφάσεων. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί από πλευράς πολιτικού κόσμου και κυβέρνησης ότι «δεν ήξερε» ή «δεν γνώριζε». Τα ψέματα τελείωσαν.

Comments

  1. Στην νοητή γραμμή Ανατολική Κρήτη, Κάρπαθος, Κάσος, Νότια Ρόδος
    -Εγκατάσταση συστημάτων ραντάρ
    -Επάκτιες συστοιχίες NSM ή EXOSET BLK 3
    -Αντιαεροπορικές συστοιχίες μεγάλου βεληνεκούς.
    -Μεταστάθμευση σε μόνιμη βάση και μετατροπή σε σμηναρχία Μάχης στην Κάρπαθο
    -Επιπλέον υποδομές ναυτικής βάσης στο Κυριαμάδι στο ανατολικότατο άκρο της Κρήτης για υποστήριξη υποβρυχίων πυραυλακάτων και φρεγατών.
    -Υποδομές για δυνατότητα υποστήριξης πολεμικών αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Κάσου.
    -Υποδομές για δυνατότητα υποστήριξης πολεμικών αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Σητείας
    -Υποδομές για δυνατότητα υποστήριξης πολεμικών αεροσκαφών στον αεροδιάδρομο Καλάθου Ρόδου

    -Εκσυγχρονισμός αεροσκαφών ERIYE σε Global Eye
    -Απόκτηση 4 αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού.

    και μετά χτίσιμο στόλου απ την αρχή με δυνατότητες α/α και μακρού πλήγματος
    και αεροσκαφών
    Πυραυλικό πυροβολικό μεγάλου βεληνεκους.

    Τότε,…έχεις τα μέσα.

    1. Gianni, ανάποδα τα έγραψες…
      Το χτίσιμο στόλου είναι υποχρεωτικό και απαραίτητο να έχει γίνει χθες, όχι αύριο.
      Αν έχεις 4 μονάδες να «κλώθουν» στην Α.Μεσόγειο δεν πλησιάζει γλάρος…όχι γεωτρύπανο.
      Αν έχεις NSM ή Exocet ή Α/φη στη Κάρπαθο, το γεωτρύπανο θα σουλατσάρει κανονικότατα
      Θα ρίξεις Exocet στο γεωτρύπανο, να δω κάτι?

  2. Κακά τα ψέματα η κατάσταση είναι δύσκολη και οριακή. Ακόμα και για τις ΜΕΚΟ ακούμε για εκσυγχρονισμό 2-3 πλοίων. Τι ακούμε για νέα πλοία, 2 belharra!!!
    Για μεταχειρισμένα πάλι χάνεται η μία μετά την άλλη οι διαθέσιμες επιλογές… αναμένουμε την επιφοίτηση και τα P-3 ενώ με αυτά θα είχαμε και σύγχρονες τορπίλες αλλα και ΕΜΖ στις ΜΕΚΟ έτοιμα ήδη!!!

  3. @ivychris
    αγαπητέ φίλε, δεν ήμουν σαφής.
    Οι παραπάνω υποδομές λειτουργούν ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ και ΑΥΞΑΝΟΥΝ και τις δυνάμεις του Στόλου και τις ικανότητες επιβίωσης.
    Δεν υποκαθιστούν τον στόλο.
    Ακόμα και στις σημερινές συνθήκες όπου ο στόλος μας στην ανοικτή θάλασσα είναι…σχεδόν …καταδικασμένος, με την ύπαρξη αυτών των υποδομών θα μπορούσε να ξανοιχτεί ανατολικά της Κρήτης Καρπάθου Ρόδου ως περίπου 80-100 χλμ με την υποστήριξη τόσο αντιπλοικών και αντιαεροπορικής ομπρέλας όσο και αεροσκαφών απο μονιμότερες βάσεις σε προκεχωρημένα αεροδρόμια.

  4. Μέχρι πριν 25 μέρες ο πρώην ΥΕΘΑ κ Αποστολάκης σε πολλές τηλεοπτικές συνεντεύξεις του, έδινε εικόνα ενός έτοιμου μηχανισμού στο σύνολό του , να αντιμετωπίσει ό,τι προκύψει. Τόσο άντεξε η ετοιμότητα; Αυτή ήταν η μεθοδολογία;Να σκάνε οι βόμβες στα χέρια του επόμενου διαδόχου του;Και να διαπιστώνουμε ότι « τόσο οι φρεγάτες «S» όσο και οι ΜΕΚΟ 200ΗΝ κρατιούνται κυριολεκτικά με νύχια και δόντια»;Η έκθεση της εθνικής κυριαρχίας σε κίνδυνο επιβάλλει πρώτα απ΄όλα στους κ.κ .Αποστολάκη, Καμμένο ,Βίτσα με τα επιτελεία τους να δώσουν λογαριασμό συνειδητά και κόσμια. Και με το καλό. Και όχι να κάνουν τις πάπιες και να εξαφανίζονται στην ανωνυμία ή όπου αλλού, αφήνοντας ακάλυπτο μεγάλο τμήμα της χώρας με τον ελληνικό στόλο να είναι εξαφανισμένος ακόμα και από τα βίντεο των ειδησειογραφικών τηλεοπτικών ρεπορτάζ.

    1. Καλησπέρα και Καλό μήνα φίλε. Η κατάσταση με τις φρεγάτες «S» έχει φτάσει στο αμήν εδώ και 6-7 χρόνια. Τι να πει ο Αποστολάκης παραπάνω. Έκανε τις γνωστές δηλώσεις περί ετοιμότητας και ικανότητας…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *