Πρόκειται για το πρόγραμμα προμήθειας νέων βαρέως τύπου τορπιλών για τα υποβρύχια «214» και το εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο «ΩΚΕΑΝΟΣ». Το κόστος ανέρχεται σε 105 εκατομμύρια ευρώ για 36 τορπίλες.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η γερμανική πρόταση περιλαμβάνει εκτός των καινούργιων τορπιλών και ολικό εκσυγχρονισμό των παλαιών SUT Mod 0 είτε σε επίπεδο SUT Mod 3 είτε σε επίπεδο SUT Mod 4. Προφανώς ελαφρύτερος εκσυγχρονισμός σημαίνει περισσότερες τορπίλες ενώ βαρύτερος εκσυγχρονισμός λιγότερες τορπίλες. Πάντως, το επίπεδο της SUT Mod 4 προσεγγίζει αρκετά αυτό της SeaHake Mod.4 ER. Σημειώνεται ότι το ΠΝ διαθέτει περί τις 112 τορπίλες τύπου SUT Mod 0.

H Γερμανική τορπίλη SeaHake Mod.4 ER. (Φωτογραφία Γιάννης Νικήτας, Euronaval 2018)

Δεδομένου ότι η Ιταλική Black Shark Advanced και η Γαλλική F21 διατηρούν το προβάδισμα από τεχνολογικής υπεροχής, η Γερμανική πρόταση θέλει να μεγιστοποιήσει το όφελος της επιλογής προσφέροντας την τορπίλη SeaHake Mod.4 ER. Συνεπώς με το κόστος των τορπιλών SeaHake Mod.4 ER προσφέρεται και δωρεάν εκσυγχρονισμός σε μέρος από το υφιστάμενο απόθεμα τορπιλών τύπου SUT Mod 0. Δύο επιπρόσθετα στοιχεία που ενισχύουν την γερμανική πρόταση είναι τα εξής:

Σύμφωνα με τη Γερμανική εταιρεία Atlas Elektronik η τορπίλη SeaHake Mod.4 ER είναι η μοναδική που είναι πλήρως ολοκληρωμένη και συμβατή με το σύστημα μάχης των υποβρυχίων «214» καθώς και του «ΩΚΕΑΝΟΥ». Τα υποβρύχια διαθέτουν τα συστήματα μάχης ISUS 90-15 και ISUS-90-46 αντίστοιχα.

Η Γαλλική τορπίλη F21. (Φωτογραφία Γιάννης Νικήτας, Euronaval 2018)

Πάντως αμφότεροι Γάλλοι και Ιταλοί ισχυρίζονται ακριβώς το ίδιο. Ειδικότερα, οι Γάλλοι της κατασκευάστριας εταιρείας κατέφτασαν τόσο τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους όσο και προ τριών εβδομάδων και συγκεκριμένα το χρονικό διάστημα 27 με 29 Μαρτίου. Κατά τη διάρκεια των δύο επισκέψεων τους, στη Διοίκηση Υποβρυχίων του Αρχηγείου Στόλου κατάφεραν να γνωστοποιήσουν στο Π.Ν πως δεν τίθεται ζήτημα επιπρόσθετου κόστους πιστοποίησης της τορπίλης F-21. Προηγήθηκε ενδελεχής τεχνική μελέτη και ανάλυση των συστημάτων μάχης των υποβρυχίων του Π.Ν. Απόρροια του συστήματος MIGAL η γαλλική τορπίλη μπορεί με απλό τρόπο να βληθεί από τα υφιστάμενα συστήματα μάχης των ελληνικών υποβρυχίων. Το σύστημα ελέγχου βολής της F21 ονομάζεται MIGAL, το οποίο λειτουργεί ως σύστημα διασύνδεσης μεταξύ της τορπίλης και του κέντρου διοίκησης και ελέγχου του υποβρυχίου.

Η τορπίλη F-21 διασφαλίζει μεγαλύτερη εμβέλεια και ταχύτητα από τους ανταγωνιστές της. Έχει δυνατότητα ταχύτητας άνω των 50 κόμβων την ώρα (93 χιλιόμετρα την ώρα), με εμβέλεια 57 χιλιομέτρων και αυτονομία περίπου 1 ώρας. Επίσης μπορεί να επιχειρεί σε βαθιά νερά αξιοποιώντας το μέγιστο βάθος κατάδυσης των υποβρυχίων, αλλά κυρίως σε παράκτιες περιοχές με υψηλό επίπεδο θορύβου και πυκνής ναυτιλίας (χρήση σε βάθη από 10 έως 500 μέτρα). Έχει ως μεγάλο πλεονέκτημα την αντιμετώπιση ακουστικών αντιμέτρων. Η F21 ενσωματώνει πολεμική κεφαλή βάρους 250 κιλών, ενώ διαθέτει προηγμένο λογισμικό, το οποίο είναι ικανό να αναγνωρίσει τα «δεδομένα» του βυθού (κοιλότητες, εσοχές, ήχοι κ.ά.), ενώ αξιοποιεί το βάθος του υποβρυχίου με ικανότητα βολής από τα 400 μέτρα. (Φωτογραφία Γιάννης Νικήτας, Euronaval 2018)

Δεύτερον, προσφέρεται μεγάλο υποκατασκευαστικό έργο στην Ελληνική εταιρεία Sunlight. Αντίστοιχες βέβαια προτάσεις υπάρχουν από τη Γαλλική Naval Group για συνεργασία με τη Miltech HELLAS και την Leonardo για συνεργασία με την Intracom Defense Electronics.

Η Αμερικανική τορπίλη μέχρι στιγμής θεωρείται αουτσάιντερ. Μειονέκτημα για τις αμερικανικές τορπίλες είναι ότι ενσωματώνουν θερμικό σύστημα πρόωσης, με καύσιμο, κάτι που τις καθιστά λιγότερο ασφαλείς, ενώ και ο παραγόμενος θόρυβος της Mk.48 Mod.6AT είναι μεγαλύτερος.

Το ΠΝ προ αυτής της άτυπης γερμανικής αντεπίθεσης παρέμενε επιφυλακτικό με τη Γερμανική πρόταση. Το Π.Ν δεν επιθυμεί να αποκτήσει τη γερμανική τορπίλη DM2A4 καθότι τη διαθέτει το τουρκικό ναυτικό και ως εκ τούτων δεν μπορεί να πετύχει τη ποιοτική διαφοροποίηση από τη δυνητική απειλή.

Comments

  1. Τις τορπίλες τις θέλουμε άμεσα εδώ και κάτι χρονια από τότε που παραλάβαμε το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΉΣ

    Φωνάζω πιο σωστά ΟΥΡΛΙʼAΖΩ πως πρέπει σίγουρα να απαιτήσουμε άμεση παράδοση τορπιλών ως ενδιάμεση λύση

    Αν είναι δυνατό να ρθούν την άλλη μέρα με C130!!

    Οι γερμανικές τορπίλες είναι 100% πιστοποιημένες στο ISUS και σίγουρα μπορούμε να ζητήσουμε μερικές δικες τους ως ενδιάμεση λύση

    Η Γαλλική λύση δεν είναι πιστοποιιημενη στο isus έχει ένα ενδιάμεσο interface(MIGAL) και μάλλον δεν μπορούν να μας δώσουν άλλες ως ενδιάμεση λύση

    Ο εκσυχρονισμός των SUT σε Mod 3 / 4 είναι εξαιρετική λύση από άποψη value for money
    και πρέπει να προχωρήσει ανεξάρτητα από ποια νέα τοπριλη θα επιλεγει δεδομένων
    των διαθεσιμων αριθμών και του περιορισμένου αριθμού καινούργιων που θα αγοραστoun

    http://e-amyna.com/%CF%84%CE%BF%CF%81%CF%80%CE%AF%CE%BB%CE%B5%CF%82-sut-%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BD/

    Πρέπει να κινηθούμε άμεσα!

    Μονο με τα AIp και σύχρονες τορπI λες μπορούμε να έχουμε αποτροπή στη ανατολική μεσόγειο!

    Ακούει κανεις στο ΥποUργείο η θα στηθω απέξω στη πύλη της μεσογείου να ουρλιάζω με τη ντουντούκα??

    Εάν δεχθούμε και αλλα τετελεσμένα λόγω αδυναμίας κάποιοι πρέπει να λογοδοτήσουν επιτέλους σε δικαστήρια
    Ένστολοι και ʼAστολοι

    1. Είναι σύνθετα τα πράγματα, αναμένουμε και την πρόταση των Ιταλών… που αποσύρουν παράλληλα και υποβρύχια SAURO που διαθέτουν τα συστήματα μάχης ISUS 90-15, και προφανώς και τορπίλες BlackShark πιστοποιημένες και στα 212. Οπότε και αυτοί μπορούν μάλλον να μας δώσουν ως ενδιάμεση συμφωνία τορπίλες.

        1. Από το 1988 εντάχθηκαν τα τέσσερα τελευταία, δεν σου λέω ότι είναι και νέα, αλλα σίγουρα πολύ νεότερα από τα δικά μας 209. 50 χρόνων δεν είναι σίγουρα πάντως τα 4 τελευταία.

          1. τα σάουρο 33,32,27 kai 26…
            Τα 209/1100 48 χρονων (!) και βλέπουμε…
            Αρα με τα Ελληνικά δεδομένα άλλα 15 χρόνια υπηρεσίας και βλέπουμε…

            Αναβάθμιση Batch3 kai 4 το 2004…
            Εκσυγχρονισμός μέσης ζωής Γλαύκος 1986 πρόγραμμα Neptune I… (18 χρόνια πριν την αναβάθμιση των σάουρο)…

          2. Αυτό προσπαθώ να πω Shadowfax, αλλά όπως βλέπεις… κάποιοι προτιμούν ακόμα τα 209/1100. Τα 209/1400 πάλι της Βραζιλίας δεν απασχόλησαν κανένα. Μας βρωμάνε και τα SAURO, ας κάτσουμε με αυτά που έχουμε, τι να πω…

          3. @AIM
            Σε αντιθεση με πλοια μεταχειρισμένα, σε υποβρύχια υπάρχουν λυσεις που θα μπορουσαν να βοηθήσουν…
            Σάουρο, 209/1400, Ula, και θα υπάρξουν και άλλα σταδιακα…
            Ειναι απορια γιατι το ΠΝ ενω γνωρίζει την κατάσταση στην Α. Μεσόγειο και το Αγαίο δεν επιμενει σε τέτοιες λύσεις…

            Μπορεί να μην είναι πλοία επίδειξης σημαίας, αλλά οταν δεν έχεις άλλες λύσεις… Ακομα ακομα και 2-4 καινουργια υποβρύχια θα ήταν προτιμότερα απο Μπελχάρες και πιο οικονομικά… Ποσο δύσκολο πια ειναι να λυσεις το θέμα των ναυπηγείων, όπου έχεις μάλιστα προπληρωσει κάποιο ποσο για δυο 214…

            PS εξαιρετικη η συζήτηση που είχαμε για τα υποβρύχια…

    2. Oι τορπίλες δεν είναι υπάρχουν σε αφθονία για να περισσεύουν στο γερμανικό, ιταλικό και γαλλικό ναυτικό ώστε να μας δώσουν κάποιο αριθμό ως ενδιάμεση λύση. Αν το κάνουν αυτό μετά τα υποβρύχια τους θα μείνουν άοπλα. Αν ήσουν γνώστης των πραγμάτων δεν θα το έγραφες αυτό περί ενδιάμεσης λύσης.
      Εκσυγχρονισμό τορπιλών ηλικίας 40+ χρονών ε ? Πόσο πιο πολύ τελειωμένοι ?

      1. Ρε καλώς τον ΓΙAΝΝΗ1!!

        Δυστυχώς δεν έχω γνώση των πραγμάτων και ούτε τα ξέρω από μέσα όπως εσύ!

        Σίγουρα πάντως εγώ θα απαιτούσα ενδιάμεση λύση με άμεση παράδοση αριθμού σύχρονων τορπιλών:

        Τα 5 AIP υποβρύχια μας είναι σχεδόν έτοιμα

        Ο χρόνος παράδοσης των νέων τορπιλών πρέπει να είναι της τάξης των 2? χρονων

        Οι γείτονες το τραβάνε και δεν θα κάτσουν να περιμένουν να πάρουμε επιτέλους τορπίλες!

        Τα ναυτικά που αναφέρεις έχουν και χρήμα και εθνική βιομηχανία να στηρίξουν οποτε δεν παραγγέλνουν μονο ένα γέμισμα οπλων όπως εμείς

        Σε αντίθεση με εμάς δεν έχουν καμια εθνική απειλή ώστε να είναι ετοιμοπόλεμα

        Ας δούμε το Γερμανικό ναυτικό

        Έχουν κάπου 100 DM3:

        https://docplayer.net/20866368-Dm2a3-seehecht-torpedo-archived-2-2003.html

        Έχουν 6 υποβρύχια τύπου212:

        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_active_German_Navy_ships

        Ποσα από αυτά όμως είναι επιχειρησιακά? 2? 3?

        https://nationalinterest.org/blog/buzz/germanys-navy-dead-26566

        https://www.tellerreport.com/news/2019-05-15—accident-in-norway–german-submarine-ran-aground-.HkZ3m7jtnE.html

        Πόσες τορπίλες χρειάζονται για τα υποβρύχια που είναι επιχειρησιακά ?

        Σίγουρα δεν θα τους λείψουν 20 DM3 και έχουν και εθνική βιομηχανία να υποστηρίξουν!

        Για τις SUT: Διάβασε τι περιλαμβάνει ο εκσυχρονισμός στο απόσπασμα από e-amyna
        Ο εκσυχρονισμός σε Mod 3 είναι στο 1 mill $
        όταν μια καινούργια τορπίλη κοστίζει τουλάχιστον 3-4-5 φορες παραπάνω!

        Το e άμυνα τα εξηγεί πολύ καλά για το τι σημασία έχει ο εκσυχρονισμός αλλα μάλλον και αυτός που τα έγραψε δεν είναι τόσο καλός γνωστης των πραγμάτων όπως εσύ!

        1. Eκσυγχρονισμός τορπιλών ηλικίας 40 χρονών είναι η απόλυτη ανοησία. Οι γερμανοί μπορούν να προτείνουν ότι θέλουν προκειμένου να πάρουν την δουλειά… Και φυσικά ένας ιθανενής στην ζούγκλα, αν του πετάξουν 2-3 καθρεπτάκια και μερικές χάντρες θα κάνει τούμπες από την χαρά του…
          Οι νέες τορπίλες δεν στοιχίζουν 3-4-5 φορές πιο πάνω. Με 20 τορπίλες ως ενδιάμεση λύση (4 ανά υποβρύχιο) δεν σώζεται η κατάσταση.
          Ότι έχουν παρκάρει 4 από τα 6 υποβρύχια τους οι γερμανοί αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν και να τα αφοπλίσουν. Στην τελική αν αύριο γίνει κάτι που θα βρουν τορπίλες ?
          Στα Ίμια οι τούρκοι ανέβηκαν σε ελληνικό έδαφος και δεν τους ρίξαμε ούτε μία σφαίρα. Για να φτάσει ελληνικό υποβρύχιο να ρίξει τορπίλη σε τουρκικό πλοίο αυτό δεν θα γίνει ακόμη και αν οι τούρκοι μπουν στο λιμάνι του Πειραιά.
          Σε ότι αφορά τις γερμανικές τορπίλες το γράφει το άρθρο ότι το Π.Ν δεν τις θέλει γιατί τις έχουν οι τούρκοι και θέλει να έχει ένα όπλο που δεν το έχουν και συνεπώς δεν το γνωρίζουν.
          Ενώ σε ότι αφορά το τότε διαγωνισμό (αν θυμάμαι καλά το 2004) είχαν προκριθεί οι ιταλικές που ήταν καλύτερες και φτηνότερες.
          Να καταλάβετε πως έχουν και να μην γράφει ο κάθε ένας ότι του κατέβει…

          1. Λοιπόν να στο εξηγήσω λίγο πιο αναλυτικά μήπως καταφέρεις και καταλάβεις!

            Ποσα υποβρύχια έχουμε?

            Ας πούμε 10 ενεργά ?
            (5AIP, 3 209/1100 50xrona, 3 209/1200 40xrona)

            Επί ας πούμε 12 τορπίλες το καθένα θέλουμε 120 τορπίλες!

            Οι υπάρχουσες SUT Mod 0 όπως εξηγείται αναλυτικά στο emayna έχουν εξαιρετικά περιορισμένη αποτελεσματικότητα έναντι σύχρονων φρεγατών και αντιμέτρων
            (very polite wording!)

            Όπως έγραψα παραπάνω για να είναι πετυχημένη η βολή SUT Mod 0 πρέπει να πλησιάσει τόσο κοντά που αχρηστεύεται το μεγάλο πελονέκτημα τωνAIP το χαμηλό ακουστικό ίχνος

            Μπορούμε να αγοράσουμε 120 σύχρονες τορπίλες?

            Εδώ μιλάμε για γύρω στις 30-35 / 100 mill $

            Οποτε τι θα κάνουμε ? θα κρατήσουμε τις SUT Mod 0 paliantzoures?

            Υπάρχει η λύση εκσυχρονισμού των SUT σε Mod 3/4 που λύνει τα προβληματα παλαιότητας &περιορισμένης επιχειρησιακής αξιας σε κλάσμα του κόστους μιας συχρονης τορπίλης

            Στη Md4 κρατιέται μονο το εξωτερικό κέλυφος και η εκρηκτική κεφαλή

            Με την ενδιάμεση λύση σίγουρα βελτιώνεται κατάσταση αφού έστω και με 4 σύχρονες τορπίλες ανά υποβρύχιο η αποτρεπτική ικανότητα αυξάνεται κατακόρυφα:

            Αλλιώς είναι να ξέρει ο γείτονας πως μπορείς να τον μπουμπουνίσεις αθόρυβα από τα X km με τις ενδιάμεσες και αλλιώς από τα /10, X/20 ,X/30με τις υπάρχουσες SUT Mod0!

            Το επιχείρημα σου περί γερμανικών τορπιλών δουλεύει και αντίστροφα :Οι γείτονες έχουν μια τοπριλη που εμείς δεν ξέρουμε τα χαρακτηριστικά της
            (Βεβαια έχουν και Tigerfish αλλα και Mk48 soon)

            Τονίζω πως δεν προωθώ τη γερμανική λύση
            Τονίζω το επείγον της υπόθεσhις

            Με μερικές σύχρονες τορπίλες και τα 5 AIP υποβρύχια έτοιμα αυξάνεται κατακόρυφα η αποτρεπτική δύναμη μας στο Αιγαίο αλλα κυρίως στη ανατολική μεσόγειο

            Οι γείτονες δεν θα περιμενουv 5-6-7 χρονια όταν και αν θα έρθουν καινούργιες φρεγάτες όπως ονειρεύονται αρκετοί

            Αλλα ξέχασα εσύ πιστευεις πως δεν θα γίνει πόλεμος μεταξύ δυο νaτοϊκών χωρων οποτε να το ρισκάρουμε με τις SUT Mod 0!!

  2. Επιλογη Νο1: 51 F-21 & 112 SUT Mod0
    Επιλογη Νο2: 36 SeaHake & 112 SUT Mod3/4
    Αν συνοδευτει και με τα 2 εξτρα 214 κλεινω προς τους Γερμανους

  3. Παιδιά το θέμα με τις τορπίλες αρκετά το συζητήσαμε, το μελετήσαμε, το ζαλίσαμε, εδώ και μήνες, εδώ και χρόνια και ΤΙΠΟΤΑ δεν έγινε. Τέρμα η συζήτηση, πρέπει να έρθουνε ΑΥΡΙΟ! ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΑΥΡΙΟ! Ο γείτονας τρέχει με μεγάλα βήματα να μας πάρει ότι έχουμε και δεν έχουμε και εμείς ακόμα στις φωτογραφίες με τις τορπίλες μείναμε.

  4. Η Γερμανική πρόταση για τις τορπίλες ,είναι σίγουρα «value for money» παρ όλα αυτά επειδή και οι Τούρκοι έχουν την ίδια,θα τους είναι πολύ πιό εύκολο(η μπορεί να το έχουν κάνει ήδη με αντίστροφη μηχανική) να βρούν τα κατάλληλα αντίμετρα..οπότε κλίνω περισσότερο στην F-21 των Γάλλων..θα είναι ανώτερη τεχνολογικά,με μεγαλύτερη ταχύτητα και εμβέλεια και άγνωστη στον αντίπαλο…

  5. Ουτε Γερμανικη βιδα δεν πρεπει να παρουμε. Ειναι θεμα αυτοσεβασμου αλλα και τιμωρίας τους. Δεν ξεχναμε τι πουστιά κανανε οταν ηταν να προμηθευτουμε τις blackshark.

    1. Εννοείς δλδ, ότι θα τιμωρηθούν οι Γερμανοί, αν δεν αναβαθμίσουμε τις SUT δωρεάν??
      Όταν τότε τα χώναμε large σε όποιον μας προσέφερε το κάτι τις… οι Γερμανοί έπρεπε να κάνουν τους μ@λ@κες και να μας ολοκληρώσουν τις Blackshark στο ISUS δωρεάν, αν κατάλαβα καλά.
      Το κακό σ’ αυτή τη χώρα είναι ότι δεν ξεχνάμε αυτά που πρέπει να ξεχάσουμε και ξεχνάμε αυτά που δεν πρέπει…
      Ήρεμα γράφω, δεν έχω τσαντιστεί ακόμη…

  6. SUT Mod 3

    Η Mod 3 (SUT 264) αποτελεί μια πλήρως αναβαθμισμένη έκδοση στην οποία το σύνολο του συστήματος καθοδήγησης της Mod 0 έχει αντικατασταθεί με το αντίστοιχο, πλήρως ψηφιακό, των τορπιλών DM2A3 και DM2A4. Η SUT Mod 3 διαθέτει παθητικό / ενεργό σόναρ με ικανότητα παράλληλης λειτουργίας σε διαφορετικές συχνότητες και με σύμμορφη διάταξη μετατροπέων που παρέχουν διευρυμένη γωνία έρευνας ±100° και ±24° στο οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο αντίστοιχα, υπολογιστή με βελτιωμένες δυνατότητες ψηφιακής ανάλυσης σήματος και χρήση εξελιγμένων αλγορίθμων για τον προσδιορισμό της θέσης, της πορείας και της ταχύτητας του στόχου καθώς την απόρριψη ψευδοστόχων, νέο σύστημα γυροσκοπίων και χρήση καλωδίου οπτικής ίνας για μετάδοση εντολών καθοδήγησης και ανταλλαγή στοιχείων και δεδομένων με το συνδεδεμένο υποβρύχιο. Είναι αδιευκρίνιστο αν η Mod 3 διαθέτει δυνατότητα κατεύθυνσης απορρεύματος (wake-homing).

    SUT Mod 4

    Αποτελεί το πιο ολοκληρωμένο πακέτο αναβάθμισης της τορπίλης SUT. Πέραν των βελτιώσεων του επιπέδου Mod 3, γίνεται αντικατάσταση του συστήματος πρόωσης (συσσωρευτής / κινητήρας / προπέλα) με το αντίστοιχο της τορπίλης DM2A4. Ο συσσωρευτής της SUT Mod 4 είναι τύπου ψευδαργύρου-οξειδίου του αργύρου (Zn-AgO) ενώ ο υψηλής συχνότητας κινητήρας μόνιμης μαγνήτισης, με δυνατότητα αβαθμίδωτου ελέγχου (stepless control), παρέχει δυνατότητα μέγιστης ταχύτητας 50 κόμβων και 50% χαμηλότερη στάθμη εκπομπής θορύβου (σε αντίστοιχες ταχύτητες). Η προπέλα είναι νέας σχεδίασης με φτερά από fiberglass για μειωμένη ακουστική υπογραφή.

    Ουσιαστικά, από την αρχική τορπίλη SUT διατηρείται μόνο το περίβλημα και η κεφαλή μάχης. Είναι προφανές ότι η επιχειρησιακή αξία της τορπίλης SUT Mod 4 είναι πρακτικά εφάμιλλη της DM2A4, με τις διαφορές να περιορίζονται κυρίως στην κεφαλή μάχης με γόμωση PBX και στην βελτιωμένη υδροδυναμική σχεδίαση της DM2A4.

    Από:
    http://e-amyna.com/

    1. Συμφωνώ απολύτως. Το ανάφερε και ένας άλλος φίλος παραπάνω.
      Εφόσον δεν έχουμε χρήματα να πάρουμε ικανό αριθμό νέων τορπιλών, θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε και αυτές που έχουμε. Δηλαδή τις 112 SUT/SST, φτάνοντας το απόθεμα στις 147 τ/π.
      Η τιμή που δίνουν οι Γερμανοί, συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης των SUT, κάνουν την προσφορά τους να υπερέχει κάθε άλλης. Με την αναβάθμιση αυτή, κερδίζουμε χρόνο, ώστε όταν διευκολυνθούμε να ασχοληθούμε με νέες τ/π. Όπως είμαστε τώρα, αν και η Γαλλική τορπίλη είναι μάλλον η καλύτερη, δεν έχουμε πολυτέλεια προμήθειας αυτής της τορπίλης.
      Αντίθετα, εάν υπάρχουν κάποια άλλα (περαιτέρω) χρήματα, αντί για τις κλασικές νέες τ/π, θα έπρεπε να πάμε στις στρατηγικές Seahawk Mod 4 ER, εμβέλειας 140 χλμ. (ονομαστικής τιμής 5 εκ. η κάθε μια αλλά με προσφορά ίσως το ποσό να κατέβαινε περί τα 3,5 εκ., όπου με αυτό το βεληνεκές, εμπλέκεις από ασφαλή απόσταση στόχους στην ΑΟΖ),

      1. Πως δέσατε όλοι ότι θα εκσυγχρονιστούν 112 SUT αδυνατώ να καταλάβω…
        Πετούν από το παράθυρο χρήματα οι Γερμανοί, ή θα αρχίσει η καταβολή πολεμικών αποζημιώσεων.
        Πατήστε λίγο φρένο παρακαλώ, στα άλματα λογικής.

        1. «Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η γερμανική πρόταση περιλαμβάνει εκτός των καινούργιων τορπιλών και ολικό εκσυγχρονισμό των παλαιών SUT Mod 0 είτε σε επίπεδο SUT Mod 3 είτε σε επίπεδο SUT Mod 4».
          Το άρθρο το λέει, εμείς που να το ξέρουμε?

          1. Διαβαζεις αλλα δεν ξερεις τη διαβαζεις,,παρακατω ο αρθρογραφος λεει ξεκαθαρα ο αριθμος τον τορπιλων σε 4 αν γινει θα γινει σε λιγοτερα κομματια ενω αν γινει σε 3 σε περισσοτερα οπως ειναι φυσικο,,,πουθενα δε λεει οτι θα γινει ολικη αναβαθμηση ολων τον τορπιλων λεει θα γινει ολικη αναβαθμηση σε 3 η 4…δλδ ολοκληρωμενη οχι 2+ και αλλες μαμμουνιες που συνηθως που παρουσιαζουνε σαν αναβαθμιση αλλα ειναι χαντρες σε ανηδεους ιθαγγενεις,,που τα αγοραζουνε τελικα φυλαρχοι με μεγαλες τσεπες,,ουτε βιδα γερμανικη
            Η γερμανια φταιει που εμειναν τα υποβρυχια χωρις τορπιλες,η γερμανια μας αφησε με ημιτελη υποβρυχια,ενω την ιδια ωρα πουλησε στο τουρκικο ναυτικο το 214 που ανεπτηξε με ελληνικα χρηματα η γερμανια αρνηθηκε να δωσει τα λεο της ενδιαμεσης λυσης που οφειλε βαση συμβολαιου να παραχωρηση στην Ελλαδα αλλα τα πουλησε μισο τιμης στην τουρκια,,η γερμανια ζητουσε τη χρεωκοπια της ελλαδας και το ποιο σκληρα μετρα τον μνημονιων ειναι υπευθινη για πανω 3000 αυτοκτονιες ελληνων και για το μεγαλο μεταναστευτικο κυμα ελληνων τα τελευταια 8 χρονια,να πληρωσει αμεσα τα κερδη απο τα ομολογα,το κατοχικο δανειο,και της πολεμικες αποζημειωσης,,με οπλα οπως κανει με το κρατος του ισραηλ,,να ανοιξη εργοστασιο 400 θεσεων. Της ζημενς οπως δεσμευτικε με το ελληνικο δημοσιο για το σκανδαλο ζημενς(αντα αυτου πηγε την πιτσος στην τουρκια,,τη περιεργο) και να παραδοση τον χριστοφορακο στις ελληνικες αρχες οπως οφειλει,,και μετα. Ξανα συζηταμε για το αν θα τους επιτρεψουμε να λαβουν μερος γερμανικες εταιριες σε διαγωνισμους του ελληνικου δημοσιου

          2. Το απόσπασμα παραπάνω που παραθέτω, είναι η πληροφορία. Αυτό που λες εσύ στην επόμενη πρόταση είναι εικασία ή συμπέρασμα του δημοσιογράφου («Προφανώς……») (που δεν στερείται λογικής, αφού η τιμή για mod 3 δεν μπορεί να είναι ίδια για mod 4). Ο δημοσιογράφος, δεν μπορεί να δεσμευτεί με νούμερα εαν δεν είναι κάτι οριστικό, γιατί αυτός εκτίθεται. Εμείς ούτε επαγγελματίες είμαστε, ούτε βαρύνει ότι και να γράφουμε.
            Και συνεχίζω με δικό μου «προφανώς». Προφανώς λοιπόν, λόγω ένδειας εμείς θέλουμε όλες τις SUT mod 3 (τουλάχιστον) ή π.χ. τις μισές mod 3 και τις μισές mod 4, ενώ επίσης προφανώς οι Γερμανοί λένε μικρότερα νούμερα για δικό τους όφελος.
            Ακόμα και έτσι να είναι, αν π.χ. οι Γερμανοί στα 105 εκ. σου φτιάχνουν και τις (ξέρω γω) μισές σε σε mod 4 ή τα 2/3 σε mod3 ή άλλο μικτό συνδυασμό ποσοστών, τότε και πάλι, το να τις αναβαθμίσεις όλες, είναι θέμα διαπραγμάτευσης. Δηλαδή αν π.χ. με 105 εκ σου αναβαθμίζουν και τις μισές, ενώ π.χ. 110 ή 115 εκ σου αναβαθμίζουν και τις υπόλοιπες σε π.χ. mod 3, δεν είναι συμφέρουσα η τιμή?
            Εκτός βέβαια, αν οι Γερμανοί μιλούν για μικρό αριθμό τ/π π.χ. 20, οπότε το όλο θέμα τίθεται σε άλλη βάση (εικάζω ότι αυτοί μιλούν για μια αναβαθμισμένη για κάθε μια νέα).
            Σε άλλη βάση θα είχαμε το θέμα και εάν είχαμε ένα πρόγραμμα π.χ. 4ετές, ώστε κάθε χρόνο να αγοράζαμε π.χ. 30 νέες τ/π. Αλλά κάτι τέτοιο δεν υπάρχει.
            Και κάνουμε αυτή τη συζήτηση (εγώ τουλάχιστον) γιατί έχω πειστεί ότι δεν πρόκειται να αγοράσουμε καινούργιες για να αντικαταστήσουμε 1 προς 1 τις SUT, όπως κανονικά θα έπρεπε. Εδώ συζητάμε 10 χρόνια για 35 τ/π. Αν μπορούσαμε, ήδη γράφω παραπάνω ότι μάλλον η Γαλλική είναι η καλύτερη.
            Τι με βάζεις τώρα να κάνω φυσική ιστορία? Υπερασπίστηκα εγώ ποτέ τους Γερμανούς? Επειδή λόγω δουλειάς, 1-2 φορές το χρόνο βρίσκομαι για κάποιες μέρες και Γερμανία, είναι σχεδόν βέβαιο ότι έχω και περισσότερους από εσένα λόγους να μην τους συμπαθώ. Εντάξει τώρα.
            ΥΓ. Και επειδή δεν μου αρέσει να είμαι και κολλημένος, δεν έχω πρόβλημα να παραδεχτώ ότι όντως, το άρθρο δεν λέει ρητά για όλες τις SUT. Και επειδή δεν το λέει ρητά, δέχομαι τις παρατηρήσεις παραπάνω του AIM.

    2. Σε περίπτωση προμήθειας 36 τορπίλων μιλάμε για 7.2 τορπίλες ανα Υ/Β.
      Εφ’όσον υπάρχει το ενδεχόμενο να αναβαθμιστούν οι παλιές SUT Mod 0 σε σύγχρονη έκδοση Mod 4 που θα μοιράζεται κοινά μέρη και με την DM2A4 πιστεύω είναι η πιο συμφέρουσα πρόταση.

      Καλό θα ήταν μιας και υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης των Ναυπηγείων να μπει και προαίρεση για περισσότερες τορπίλες SeaHake Mod.4 ER στο μέλλον μήπως παραδοθούν και τα τελευταία δύο Type 214
      ή
      για μετατροπή τους απο εξαπόλυση απο χερσαίες πλατφόρμες όπως Τράκτορα με Container ή και Κτηριακό Τερματικό Σταθμό (οχυρωμένο ή καμουφλαρισμένο).
      Με >140km εμβέλειας θα πρέπει να θεωρούνται όπλο άρνησης περιοχής σε συγκεκριμένα σημεία του Αιγαίου.

      Πηγή – σελίδες 20 εως 27:
      https://www.yumpu.com/en/document/read/7415880/torpedo-alert/23

  7. Αν πάρουμε νέους επίγειους σύγχρονους εκτοξευτές αντιπλοικών πυραύλων και μετά βλέπουμε για τις τορπίλες. Εχουμε μείνει πίσω 3 δεκαετίες και οι RBS15 Mk4 εχουν ξεπράσει τα 300 χιλιόμετρα εμβέλεια!

    1. Μην μου το χαλάς!!

      Έχουμε ΤΏΡΑ έτοιμα(almost) 5 AIP υποβρύχια!

      Με νέες τορπίλες δεν θα κουνιέται τίποτα στο αιγαίο και ιδιαιτερα στην ανατολική μεσόγειο

      Μια επένδυση 2.5 billion περιμένει μια αγορά 100-150 mil για να αποδώσει!!

      Με τις υπάρχουσες SUT Mod 0 για να κάνουν πετυχημένη βολή πρέπει να πλησιάσουν τόσο κοντά που θα έχουν χάσει το μεγάλο πλεονέκτημα τους το μειωμένο θόρυβο!

      Επιπλέον οι γείτονες έχουν σύχρονα αντίμετρα κατά τορπιλών

      Πρώτα από όλα τορπίλες με ενδιάμεση λύση αύριο!!

      Επαναλαμβάνω πως οποια τορπίλh επιλεγει πρέπει να εksυχρονισθει αριθμός SUT από Mod 0 σε Mod 3/4
      για τα παλιά 209που διαθέτουμε
      (high /Low mix)

      Επιπλέον πρέπει να κοιτάξουμε για μεταχειρισμένα υποβρύχια ώστε να φύγουν τα 50χρονa 209/1100 επιτέλους

      Τα ιταλικά SAURI η τα βραζιλιάνικα 209/1400είναι καλές επιλογές
      Για καινούργια 214 δεν έχουμε ούτε το χρήμα(>500mil /unit) ούτε το χρόνο(>5 xronia) να προχωρήσουμε

      Υπενθυμίζω πως το τουρκικο 214 θα ξεκινήσει φέτος δοκιμες και οι γείτονες έχουν σύχρονες τορπίλες DM3 και έχουν ήδη παραγγείλει MK48

      1. Εχεις ένα δίκιο γιατί πήγαινε κάτω από το ποστ του JohnnyB που να λέει για χρήση τορπιλών από την στεριά.
        Εκεί κόλλαγαν οι RBS15 Mk4…
        Άλλωστε η άποψη μου ειναι μονοτονα γνωστή, πολέμιος του εκσυγχρονισμού των P-3 είμαι…

        Με αυτά τα χρήματα θα έπρεπε να αγοραστεί ένα φορτίο σύγχρονων τορπιλών για τα AIP και με τα υπόλοιπα να γίνει εκτεταμένος εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ,

        ΣΗΜΕΡΑ και τα πλοία θα ήταν έτοιμα και με τορπίλες φορτωμένα τα υποβρύχια. Αντί αυτού περιμένουμε μέχρι το 2022 τα P-3 και να δούμε τι θα δούμε…

        Υ.Γ, Ελπίzω να μην γίνει άλλο λάθος τώρα με 2+1 Belharra και κάτι για 24 F_35 που ακούγεται, όπως και τα 4+3 ROMEO.

        1. Aσε μην τα γραφεις και συγχύζομαι!!

          Με 500 mill μπορούσαμε να χαμέ από το 015
          100mil τορπίλες
          200mil εksυxρονισμοMEKO
          200mil 2 Adelaide με μερικούςSM2 – εάν τα πλοία ήταν σε καλή κατάσταση!

          Θα είχαμε σήμερα μια αξιόλογη ναυτική δύναμη αποτροπής για το αιγαίο και την ανατολική μεσόγειο!

          Τώρα περιμένουμε το 022 να πετάξει κανένα από τα εκσυχρονισμένα ώστε να τρομάξει τους τούρκους με τη σκιά του

          Για τα12(+12) f35 και 1(+1) Belhara , 4(+3) Romeo συμφωνούμε
          να δούμε αν θα τα αποφύγουμε

          1. Ρεαλιστικά τότε δεν υπήρχαν άμεσα οι Adelaide και 200εκ. δεν θα αρκούσαν για πλήρη εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ.
            Εγώ υπολογίζω 150εκ. για ένα πλήρη φορτίο των AIP μαζί με τα αντίμετρα κατά των τορπιλών.
            Τα υπόλοιπα 350-400 για εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ. Αισθητήρες, όπλα, μηχανοστάσιο…

      2. Ξέχασα για τα υποβρύχια, τα βραζιλιάνικα 209/1400 ήταν μια σημαντική ευκαιρία την βγάζαμε μια 15ετία, πιθανότατα να καταλήξουν όμως στην Αργεντινή τα δύο από αυτά.

  8. Για νέες τορπίλες από Γερμανούς ούτε συζήτηση συμφωνώ ,δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα επιχειρησιακά νέο καθώς βρίσκονται στο οπλοστάσιο των Τούρκων.
    Επίσης οι Γερμανοί έχουν κάνει τουμπεκί για την μεταφορά των Leopard 2 στην Κύπρο, ούτε συνεπείς ήταν στην ναυπήγηση των υποβρυχίων.
    Μόνο αναβάθμιση αν θέλουν να δουλέψουν οι βιομηχανίες τους και από τα κέρδη των ομολόγων.

  9. θα μπορουσαμε να παρουμε ενα μεγαλυτερο αριθμο black shark απο ιταλια και να ζητουσαμε παραλληλα της 2 sauro, ακομα καλυτερα f21 με 3 scorpene με υποκατασκευες,ακομα και η γερμανικη θα μπορουσε να συνδυαστει με 2 214 ακομα και της sut.To προβλημα οπως και με την fdi ειναι το χρηματοδοτικο.

    1. Θα αργήσουμε να αγοράσουμε πρόσθετα καινούργια υποβρύχια. Ειδικά η αγορά γαλλικών υποβρυχίων είναι απίθανη. Ελλάδα και Τουρκία αγοράζουν γερμανικά υποβρύχια.

  10. Η εξαιρετικά απλή και δέουσα ερώτηση: «..και πόσο κοστίζει ο εκσυγχρονισμός των SUT σε mod3 – 4?» προς της Atlas ElektroniK έχει γίνει?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *