Στη διάρκεια του συνεδρίου «IMH 2024» η ιταλική Leonardo και η αμερικανική Bell ανακοίνωσαν ότι στις 29 Φεβρουαρίου υπέγραψαν Μνημόνιο Κατανόησης (MoU : Memorandum of Understanding), σύμφωνα με το οποίο οι δύο (2) εταιρίες από κοινού θα εξετάσουν λύσεις ελικοπτέρων μεταβλητού στροφείου (Tiltrotor) για το νατοϊκό πρόγραμμα νέου ελικοπτέρου μέσης μεταφορικής ικανότητας NGRC (Next Generation Rotorcraft Capability), στο οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα. Η βάση της μελέτης των δύο (2) εταιριών θα είναι τα ελικόπτερα AW-609 της Leonardo και τα V-22 Osprey και V-280 Valor της Bell.
Ηγετικό ρόλο στη μελέτη θα έχει η Leonardo, ενώ η Bell θα λειτουργεί υποστηρικτικά. Στο πρόγραμμα NGRC συμμετέχουν η Ελλάδα, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Μεγάλη Βρετανία, ενώ ο Καναδάς, οι ΗΠΑ και η Ισπανία έχουν το καθεστώς των παρατηρητών. Το πρόγραμμα αποφασίστηκε το Νοέμβριο του 2020 και έχει ως στόχο να αναπτύξει ένα κοινό ελικόπτερο (νέα σχεδίαση), το οποίο θα είναι διαθέσιμο την περίοδο 2035-2040, σε διάφορες εκδόσεις (μεταφορών, ειδικών επιχειρήσεων, διακομιδής τραυματιών και ασθενών, έρευνας και διάσωσης μάχης, ανθυποβρυχιακού πολέμου κ.ά.).
Εμπορικά, οι συμμετέχουσες χώρες εκτιμούν τις δυνητικές πωλήσεις σε 900 μονάδες (ελικόπτερα νατοϊκών χωρών που θα έχουν εξαντλήσει το όριο επιχειρησιακής ζωής τους το 2035-2040). Σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει παλαιότερα ο Διευθυντής του προγράμματος το επιθυμητό κόστος αγοράς ανά ελικόπτερο είναι € 35 εκατομμύρια (κόστος Fly-Away, χωρίς το κόστος υποστήριξης) και το επιθυμητό κόστος ανά ώρα πτήσης είναι μεταξύ των € 5.000 και των € 10.000. Επίσης, όπως είπε, τα παραπάνω κόστη θα πρέπει να συνοδεύονται από διαθεσιμότητα στόλου 75% και με την ελάχιστη δυνατή διαφοροποίηση των διαφόρων εκδόσεων του ελικοπτέρου, ώστε να μειωθεί το συνολικό κόστος του προγράμματος.