Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τουρκικού τύπου η Πολεμική Αεροπορία της χώρας βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον εθνικό αερομεταφορέα της Τουρκίας (Turkish Airlines) για την μεταβίβαση εννέα πολιτικών αεροσκαφών τύπου A330-200F στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία, με σκοπό τη μετατροπή τους σε αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού και μεταφορών (Α330 MRTT : Multi-Role Tanker-Transporter). Σε περίπτωση που τελεσφορήσει το πρόγραμμα θα αποσυρθούν από την ενεργό υπηρεσία τα αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού KC-135R Stratotanker. Οι Τουρκικές Αερογραμμές διατηρούν έναν στόλο από 54 A330, εκ των οποίων 17 της έκδοσης A330-200 και 37 της έκδοσης A330-300, όλα σε επιβατικό ρόλο και εννέα A330-200F σε ρόλο μεταφοράς εμπορευμάτων. Το πιθανότερο είναι ότι οι διαπραγματεύσεις αφορούν στα A330-200F (τα A330 MRTT προέρχονται από την έκδοση A330-200).
Υπενθυμίζουμε ότι η Τουρκία διατηρεί σε υπηρεσία επτά KC-135R Stratotanker. Η σύμβαση, ύψους $ 292.000.000, για την προμήθεια των αεροσκαφών και της αναβάθμισης τους στο επίπεδο KC-135R Stratotanker, υπογράφηκε το Δεκέμβριο του 1994. Το Δεκέμβριο του 1995 η Τουρκία παρέλαβε δύο αεροσκάφη της έκδοσης KC-135A Stratotanker, με τη μορφή ενοικίασης, για εκπαιδευτικούς λόγους. Τα αεροσκάφη αυτά επιστράφηκαν στις ΗΠΑ, το Δεκέμβριο του 1997, μετά τη λήξη της περιόδου ενοικίασης. Το πρώτο αναβαθμισμένο αεροσκάφος παραδόθηκε στην Τουρκία τον Οκτώβριο του 1997, ενώ και τα υπόλοιπα έξι αεροσκάφη παραδόθηκαν αναβαθμισμένα εντός του 1998. Τα τουρκικά KC-135A Stratotanker υπέστησαν το πρόγραμμα αναβάθμισης ηλεκτρονικών συστημάτων Pacer CRAG (Compass, Radar & Global Positioning System) της Raytheon, ενώ αντικαταστάθηκαν και τα συστήματα ανεφοδιασμού τεχνικής boom.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα Pacer CRAG αφορούσε στην εγκατάσταση του συστήματος διαχείρισης πτήσεων τύπου FMS-800, νέου ψηφιακού θαλάμου διακυβέρνησης με οθόνες πολλαπλών ενδείξεων υγρών κρυστάλλων τύπου FDS-225 της αμερικανικής Collins, του ραντάρ καιρού τύπου WXR-700X, επίσης της Collins. Το σύστημα FMS-800 ενσωματώνει σύστημα καταγραφής εναέριας κυκλοφορίας και αποφυγής πρόσκρουσης με άλλο εν πτήση αεροσκάφος, ενώ κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του προγράμματος Pacer CRAG τα αεροσκάφη υπέστησαν και γενική εργοστασιακή επιθεώρηση, συντήρηση και επισκευή. Να σημειώσουμε ότι η μέγιστη μεταφορική ικανότητα καυσίμου των KC-135R είναι της τάξεως των 200.000 λιβρών, ενώ των A330 MRTT είναι 245.000 λίβρες (διαφορά 22,50%).
Για την επιχειρησιακή αξία του εναέριου ανεφοδιασμού, σε σχέση και με την Ελλάδα και την Πολεμική Αεροπορία, μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω άρθρα: