Στον απόηχο του πρόσφατου αεροπορικού επεισοδίου με το Πακιστάν, η Ινδία επιθυμεί να πιστοποιήσει τα προηγμένα βλήματα αερομαχίας μεγάλου βεληνεκούς Meteor, της ευρωπαϊκής MBDA, στα μαχητικά αεροσκάφη Mirage-2000, προοπτική η οποία δυνητικά θα είχε ενδιαφέρον για την Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) και τα ελληνικά Mirage-2000.

Βέβαια, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η πιστοποίηση των Meteor στα Mirage-2000 είναι μια δύσκολη τεχνικά υπόθεση, ενώ και το οικονομικό κόστος παραμένει άγνωστο, αλλά οπωσδήποτε είναι μια παράμετρος η οποία θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι μια εξαιρετική προοπτική, δεδομένων των εξαιρετικών επιδόσεων και ικανοτήτων του βλήματος Meteor.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ινδικού αμυντικού τύπου η πρόθεση της Ινδίας είναι αποτέλεσμα του πρόσφατου αεροπορικού επεισοδίου με το Πακιστάν. Χωρίς όμως να δίνονται περισσότερες λεπτομέρειες. Μια λογική εξήγηση είναι ότι η Ινδία είδε στην πράξη και έκρινε ότι υστερεί στον τομέα της αερομαχίας μεγάλου βεληνεκούς και βλέπει τον Meteor ως λύση που θα της προσδώσει επιχειρησιακό πλεονέκτημα έναντι της Πακιστανικής Αεροπορίας, όπως είχε στο Kargil, το 1999, όταν τα μαχητικά αεροσκάφη του Πακιστάν υστερούσαν έναντι των ινδικών, λόγω των καλύτερων βλημάτων αερομαχίας που είχε τότε η Ινδία και λόγω του γεγονότος ότι η Ινδία είχε βλήματα αερομαχίας μεγάλου βεληνεκούς, ενώ το Πακιστάν δεν είχε (σήμερα έχει τους AIM-120 AMRAAM).

Δεν είναι τυχαίο που ο Πρωθυπουργός της Ινδίας, Narendra Modi, δήλωσε, για την κατάρριψη του MiG-21 Bison ότι «εάν η Ινδική Πολεμική Αεροπορία είχε σε υπηρεσία τα Rafale, τότε το αποτέλεσμα θα ήταν διαφορετικό», ενώ υψηλόβαθμοι αξιωματικός της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας δήλωσε «τα Rafale, εξοπλισμένα με βλήματα BVR Meteor θα ήταν μεγάλη αποτροπή καθώς κανένα πακιστανικό αεροσκάφος δεν θα μπορούσε να πλησιάσει στα 100 χιλιόμετρα».

Ωστόσο οι παραδώσεις των Rafale δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα, ενώ ο αριθμός τους είναι μόλις 36. Συνεπώς, η Ινδία επιθυμεί την πιστοποίηση των Meteor και στα υπό αναβάθμιση Mirage-2000. Αλλά, όπως προαναφέραμε, πρόκειται για μια τεχνικά δύσκολη υπόθεση με πολλές παραμέτρους. Για την Ινδία όμως φαίνεται να είναι ζωτικής σημασίας, καθώς δεν υπάρχει, σήμερα τουλάχιστον, βλήμα αντίστοιχων επιδόσεων με το Meteor στο οπλοστάσιο του Πακιστάν ή της Κίνας, παραδοσιακού προμηθευτεί του Πακιστάν.

Το ζήτημα της πιστοποίησης του Meteor στα Mirage-2000 αποκτά εντονότερο ενδιαφέρον, λόγω μιας άλλης εξέλιξης που είναι η άρνηση της MBDA να πιστοποιήσει τον Meteor στα ινδικά Su-30MKI και Tejas. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ινδικού τύπου η MBDA δήλωσε στο Νέο Δελχί ότι δεν επιθυμεί να πιστοποιήσει το Meteor σε ένα ρωσικής προέλευσης αεροσκάφος, αλλά και στο Tejas, διότι χρησιμοποιεί ισραηλινής προέλευσης ραντάρ. Η MBDA δέχτηκε να πιστοποιήσει το Meteor στο Tejas Mk.1A/Mk.2 υπό την προϋπόθεση ότι η Ινδία θα αναπτύξει και θα εγκαταστήσει στα συγκεκριμένα αεροσκάφη δικό της ραντάρ AESA.

Από εκεί και πέρα αυτό που προέχει για τα ελληνικά Mirage 2000-5 Mk2 είναι η πρόσθηκη του Link 16 το μοναδικό σημείο στο οποίο υπερτερούν τα F-16. Και φυσικά η επαναπιστοποίηση όπλων και η προοπτική ένταξης σε υπηρεσία του Mica NG. Εφόσον οι Ινδοί μπορέσουν να επιβαρυνθούν με το κόστος πιστοποίησης του Meteor τότε ανοίγεται εκτός του Mica NG και η προοπτική του Meteor.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *