Μετά την ακύρωση της αναβάθμισης και την καθήλωση του στόλου των P-3C Orion, το Γερμανικό Ναυτικό έχει μείνει χωρίς αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας, μέχρι την έλευση των P-8A Poseidon, αν τελικά επιλεγούν από τη Γερμανία (η πώληση τους εγκρίθηκε πρόσφατα από τις ΗΠΑ, αλλά δεν έχει υπογραφεί συμβόλαιο). Το κενό που έχει δημιουργηθεί σπεύδει να το καλύψει η Γαλλία προτείνοντας στη Γερμανία την παραχώρηση τεσσάρων Atlantique-2 μέχρι να έρθουν τα νέα P-8A Poseidon. Όπως ανακοίνωσε το Παρίσι, τα αεροσκάφη μπορούν να πωληθούν στη Γερμανία αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η αναβάθμιση τους στο επίπεδο Standard 6 (η συγκεκριμένη αναβάθμιση έλαβε αρχική επιχειρησιακή ικανότητα το 2020). Η πρόταση της Γαλλίας περιλαμβάνει τα αεροσκάφη, εκπαίδευση, υποστήριξης, ενώ τα όπλα και τα αντίμετρα θα παραδοθούν σε ύστερο χρόνο, πιθανότατα μόλις ολοκληρωθεί η εκπαίδευση και οργανωθεί η υποδομή υποστήριξης.

Να σημειωθεί ότι Γαλλία και Γερμανία έχουν υπογράψει μνημόνιο προθέσεων για την ανάπτυξη ενός νέου αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Maritime Airborne Warfare System (MAWS), με στόχο την αντικατάσταση των γαλλικών Atlantique-2 και των γερμανικών P-3C Orion, από το 2025 και μετά. Ωστόσο, το νεότερο χρονοδιάγραμμα αναφέρει ένταξη των πρώτων αεροσκαφών MAWS το 2035. Δεδομένου ότι η επιχειρησιακή ζωή των γερμανικών P-3C Orion εξαντλείται το 2025, υπάρχει ένα δεκαετές κενό που το Γερμανικό Ναυτικό πρέπει να καλύψει. Η πρόταση της Γαλλίας έχει ως στόχο να κρατήσει τη Γερμανία στο πρόγραμμα MAWS, καθώς αν τελικά προχωρήσει η προμήθεια των P-8A Poseidon το Βερολίνο ενδέχεται να χάσει το ενδιαφέρον του για το MAWS. Τα Atlantique-2 ενσωματώνουν δύο κινητήρες Tyne RTy.20 Mk.21 της Rolls-Royce μέγιστης ισχύος 6.100 ίππων έκαστος.

Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 644 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η τυπική ταχύτητα πλεύσης είναι τα 322 χιλιόμετρα την ώρα. Με την ταχύτητα πλεύσης η εμβέλεια του ανέρχεται στα 9.072 χιλιόμετρα ή διάρκεια παραμονής στον αέρα για 18 ώρες συνεχώς. Μπορεί να επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 30.000 ποδών (9.144 μέτρα). Ο μέγιστος ρυθμός ανόδου είναι της τάξεως των 884 μέτρων των δευτερόλεπτο. Ο οπλισμός τους περιλαμβάνει δύο βλήματα κατά πλοίων AM-39 Block.2 Exocet και έξι ελαφρές τορπίλες MU-90 Impact των 324 χιλιοστών. Το 2019 ξεκίνησε το πρόγραμμα αναβάθμισης 18 εκ των 22 Altantique-2 Standard-5 στο επίπεδο Standard-6, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Σύμφωνα με τους Γάλλους η αναβάθμιση στο επίπεδο Standard-6 θα διατηρήσει ικανά τα αεροσκάφη μέχρι το 2040. Επίκεντρο της αναβάθμισης είναι η υιοθέτηση του νέου συστήματος αποστολής LOTI-NG (Logiciel de traitement de l’information operationelle nouvelle generation).

To LOTI-NG παράγει μια ολοκληρωμένη εικόνα της τακτικής κατάστασης με βάση τα δεδομένα που συλλέγουν οι αισθητήρες του αεροσκάφους. Επίσης, το αεροσκάφος θα ενσωματώνει πλήρως ψηφιακούς σταθμούς εργασίας, ενώ θα ενσωματώνει και το ακουστικό σύστημα STAN (Sous-système de traitement acoustique numérique), το οποίο φέρει περισσότερους ηχοσυμαντήρες και μπορεί να επεξεργαστεί περισσότερες συχνότητες.  Άλλες αναβαθμίσεις αφορούν την υιοθέτηση του ραντάρ έρευνας θαλάσσης, τεχνολογίας AESA, τύπου Searchmaster της Thales, με εμβέλεια 370 χιλιόμετρα και το ηλεκτροπτικό σύστημα MX-20.

Comments

  1. Αν δεν υπήρχε η συνεννόηση για συνεργασία για ένα ευρωπαϊκό η γαλλογερμανικό πρόγραμμα MPA θα νόμιζα ότι ο Εμανουέλ τρολάρει τους γερμανούς με την συγκεκριμένη πρώταση για ενδιάμεση λύση.

    Ένα ερώτημα που προκύπτει είναι πάντως γιατί δεν πρότειναν στην Ελλάδα αυτή την λύση όταν μελετούσε την επαναφορά των P-3 Orion για επιτήρηση θαλάσσιων περιοχών.
    Η υπήρξε πρόταση και απορρίφθηκε αμέσως απο την Ελλάδα για να πάρει το συμβόλαιο η ΛΜ που τα έκανε μαντάρα με την αναβάθμιση των αεροσκαφών;

    1. Μα καλα στην ελλαδα η ιδια η LM ειχε πει πως θα ηταν ασυμφορη και χρονοβορα η αναβαθμηση.
      Κοιταξτε αρθρο απο το 15. Η LM προειδοποιουσε απο το 13. Ας οψεται ο Καμενος που το επαιζε υπερπατριωτης και αφησε τα Mirage χωρις ανταλακτικα.
      https://www.protothema.gr/politics/article/468966/den-sumferei-tin-ellada-i-sumfonia-ton-500-ekat-gia-ta-aeroplana-/

      1. Σωστή παρατήρηση, η ευθύνη για την απόφαση είναι στους πολιτικούς στην Ελλάδα(που χαρακτηρίζονται προφανώς απο υπερβολική εγκληματική ενέργεια). Η ευθύνη για τις ασύμβατες πτέρυγες όμως είναι στην εταιρία ΛΜ αφού ανέλαβε το έργο για τα αεροσκάφη.

      1. Ευχαριστώ για την πληροφορία.
        Σύμφωνα με το άρθρο στο ΠΘ που παρέθεσε ο φίλος ultorius τα μαγείρεψε ο χοντρός(που έχει εμμονές με τα αμερικάνικα συστήματα) «με απόφαση του πρωθυπουργού, αφού είχε προηγηθεί εισήγηση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Πάνου Καμμένου, έναντι 500 εκατ. δολαρίων.« που πέρασε και την σχετική απόφαση σε χρόνο ρεκόρ απο το ΚΥΣΕΑ για να υπογράψει ο αρχάριος(με τα αμυντικά θέματα) πρωθυπουργός αυτή την εξωφρενική συμφωνία. Οπότε μια μέρα ο μπου.έσας θα πρέπει να λογοδοτήσει για αυτές τις αποφάσεις που οδήγησαν σε εντελώς άσκοπες σπατάλες,αφού υπήρχαν και φθηνότερες προτάσεις με ελάχιστο η εντελώς χωρίς ρίσκο και λιγότερο χρόνο υλοποίησης.

        1. Ο μπου εσάς που γραφεις εάν θυμάμαι την ιστορία τα βρήκε όλα έτοιμα και στημένα προς υπογραφή!
          Η ιστορία με τα P-3 είχε ξεκινήσει επί Αβραμόπουλου
          Aλλωστε μονο κάτι γραφικοί σαν και εμάς σε διαφορα forum πηδάγαμε πάνω κάτω
          Είμαστε dumb και δεν σκαμπάζουμε από γεωπολιτικές αποφάσεις!!!
          Η τότε αντιπολίτευση τι έκανε??(OMERTA!!)

          1. Ακόμα και να ήταν έτοιμα για υπογραφή(που δεν αμφισβητώ) ήταν στο χέρι του να μην τα υπογράψει, όπως το απέφυγε συνειδητά σε άλλες περιπτώσεις που άφησε ξεκρέμαστες, αφού τα υπέγραψε ανέλαβε όμως και την ευθύνη.
            Οι πολιτικοί πάντως είναι όλοι για τα μπάζα,ανεξαρτήτως σε πια παράταξη ανήκουν, όπως και οι σύμβουλοι τους στο παρασκήνιο με τις «ωραίες» ιδέες.

          2. Η εντύπωση μου είναι πως τα υπογράψανε χωρίς πολλές ερωτήσεις αφού θέλαν να δείξουν ως νέα κυβέρνηση ποσο καλά παιδιά είναι στους επικυρίαρχους Αμερικανους
            Και ο Tsi όταν πήγε visit στον θείο [email protected] house έμαθε πως θα υπογράφαμε και για τα F16V!!

          3. Έτσι φαίνεται και απο τις περιγραφές στο άρθρο του ΠΘ και για αντάλλαγμα ο μπου.εσας πήρε και μια ξενάγηση στις εγκαταστάσεις της ΛΜ στο Τέξας για να αισθάνεται σπουδαίος με VIP στάτους όπως λένε οι αμερικάνοι.

            https://newpost.gr/politiki/5c125f9256dccb7e13e5bc41/o-p-kammenos-stis-egkatastaseis-ths-lockheed-martin

            Ο che αγόρασε και ένα φορτίο Hi-Lux αέριο απο ΗΠΑ που πλήρωσε και για μεταφορά με LNG πλοίο(όπως με πληροφόρησε ο NF πρίν απο λίγο σε άλλο άρθρο), για να στρογγυλέψει η υπόθεση και να είναι ικανοποιημένα τα αφεντικά τους στην Ουάσιγκτον.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *