Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η απόκτηση επιπλέον τριών ελικοπτέρων MH-60R για το ΠΝ. Πρόκειται για τα τρια ελικόπτερα που αποκτώνται ασκώντας το δικαίωμα προαίρεσης της αρχικής σύμβασης των τεσσάρων ελικοπτέρων.

Πλέον το ΠΝ θα διαθέτει επτά κορυφαία ελικόπτερα  MH-60R. Χθες το παραπάνω πρόγραμμα έλαβε το πράσινο φως της Βουλής (κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων Βουλής). Tα ελικόπτερα MH-60R θα αντικαταστήσουν τα παρωχημένα ελικόπτερα ΑΒ-212.

Comments

  1. To έχουμε γράψει εδώ και καιρό ότι θα γινόταν. Και ορθά. Από τις κινήσεις που επικροτώ με τα +1000
    Άντε να δούμε και μια ουσιαστική αναβάθμιση στα 8 εκ των 11 υπηρετούντων. Τόσο δύσκολο να τους βάλουν ένα glass cockpit μεταξύ άλλων;

    Y.Γ.: Στα πολύ θετικά η σοβαρότητα που επέδειξε η Aeroservices SA πρόσφατα (…)

    1. Όλα του ΠΝ, πρέπει να έρθουν στο επίπεδο αυτών που παίρνουμε + τα Orion.
      Μην αρχίσουμε πάλι τα χαζά. Επιλέγεις έναν τύπο και πας με αυτόν.
      Τώρα έχουμε 5 τύπους + Orion + τα 2 εκπαιδευτικά SA-319B Allouette III.
      Αυτή η ιστορία της πολυτυπίας, είναι εξοργιστική και βέβαια κοστίζει.
      Πρέπει να αναβαθμίσουμε και τα 11 Aegean Hawk και να πάρουμε +2 MH-60R, ώστε να έχουμε ένα ομοιογενή στόλο από 20 πολύ ικανά ε/π, όσα περίπου και η οροφή που χρειάζεται το ΠΝ.
      Δηλαδή απαιτείται ένας τύπος + ένας ΑΦΝΣ. Εκπαιδευτικά ΔΕΝ χρειάζεται το ΠΝ.
      Η εκπαίδευση μπορεί να γίνεται στα λοιπά εκπαιδευτικά που έχουν ο Σ.Ξ. και η Π.Α.

      1. @gdmast
        Τη δεκαετία του 90 η Αεροπορία Ναυτικού είχε σχεδιασμό για 33 (!!!) ελικόπτερα !
        Όσο για τα πρώτα 8 είναι πολύ δύσκολο από τεχνικής πλευράς να γίνουν ίδια με τα MH-60R
        Κατά τα λοιπά για το ζήτημα της ομοιοτυπίας τι να δηλώσω; Πως δε συμφωνώ; Αφού, συμφωνώ 100%. Απλώς στα ελικόπτερα της Sikorsky δεν γίνεται σε απόλυτο βαθμό.

          1. Ας τα φέρουμε τότε όσο πιο κοντά γίνονται.
            Βέβαια τα 11 παλαιότερα γίνονται ομοιότυπα φαντάζομαι.
            33 ποιός ξέρει? Εγώ πάντως δεν γνωρίζω την οροφή του στόλου που θέλει το ΠΝ.
            Το σίγουρο είναι ότι θέλουμε 15 (για να έχουμε και ….πάγκο) για τις φρεγάτες, 2 περίπου για μεταφορές VIP και τουλάχιστον 3 για έρευνα και διάσωση μάχης και από εκεί και πέρα εξαρτάται τι θέλεις για γενικές μεταφορές & ανεφοδιασμούς.
            Τα βασικά όμως είναι τα α/υ πολέμου. Πάντως 20 έχουμε τώρα (δεν βάζω τα Orion και τα εκπαιδευτικά).

      2. Δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά τα 20 που λες είναι πάρα πολλά…
        Τειχαμε μέχρι τώρα τόσα πολλά διότι οι κάθε S παίρνει από 2 ανθυποβριχιακα ελικόπτερα….
        Εάν σκευτεις ότι τώρα ποια οι 6+4 φρεγατες μας θα παίρνουν μόνο από 1 και οι άλλες 4 από 2 …. Μια δύναμη 18 ελικοπτερων είναι υπέρ αρκετός…
        Αλλά και πάλι δεν πιστεύω το ΠΝ να βάλει 2 ελικοπτερα ανθυποβριχιακου πολέμου σε μια φρεγάτα με 8 sea sparrow και 2 ή 1 κανόνι με ένα ή δύο phalanx για προστασία..
        Είναι μεγάλο το ρίσκο για μια τόσο άοπλη φρεγάτα να φέρει 2 ελικόπτερα ανθυποβριχιακου πολέμου

        1. Θεωρώ δεδομένο ότι τελικά στο σχεδιασμό, η οροφή των πλοίων (φρεγάτες και κορβέτες που θα συμπληρώσουμε) δεν θα πέσει κάτω από 14. Και αυτό γιατί ΔΕΝ βγαίνουν τα σενάρια αποστολών με λιγότερες μονάδες, ιδίως τώρα με την ΑΟΖ. Άρα θέλεις 15 α/υ μονάδες. Από εκεί και πέρα θέλεις έρευνας και διάσωσης μάχης. Δεν υπάρχει ναυτικό στον πλανήτη να μην έχει τέτοια δυνατότητα. Δεν υπάρχει ούτε 1/1000000000 σε τυχόν σύρραξη να μην υπάρξουν ναυάγια είτε από πλήγματα είτε για διάφορους λόγους. Αυτούς ποιός θα τους βρει και θα τους φέρει? Θα στείλουμε καμιά τράτα σε εμπόλεμη ζώνη ή το ε/π της φ/γ που εκείνη την ώρα επιχειρεί? Και χρειάζονται και μεταφορικά, όχι μόνο για να πηγαίνεις σε πλοία διάφορα απαραίτητα γρήγορα, αλλά και για άλλους λόγους (π.χ. υπάρχουν ναυτικά παρατηρητήρια που πρέπει να εφοδιάζεις και κάποια άλλα που πρέπει να κάνεις).
          20 μονάδες είναι το minimum των ε/π που πρέπει να έχει το ναυτικό, γιατί 20 βγαίνουν με ελάχιστες μονάδες CSAR. Μην κοιτάς τι αρκεί σε περίοδο ειρήνης.

          1. Να σου πω δεν έχεις άδικο αλλά γνωρίζω ότι σιγά σιγά γίνεται μια αναγέννηση ενός μεγάλου στρατού με την οικονομικη στενότητα που έχουμε…αγαλια…εχει και άλλες ανάγκες το σώμα…πχ υποβρυχια,πχ τορπιλακατες,πχ επιπλέον τορπίλες….

          2. Κοίτα, εμείς κρίνουμε τι παίρνουμε, τονίζουμε τις ελλείψεις και ο καθένας λέει τη γνώμη του για το τι θα έπρεπε να γίνει. Αυτό μπορούμε να κάνουμε. Δηλαδή να έχουμε κάποια γνώμη. Από εκεί και πέρα, είναι σαφές ότι ένα υλικό των Ε.Δ. που πολύ χονδρικά το έχει πληρώσει ο λαός πάνω από 100 δις με σημερινά λεφτά τα τελευταία ας πούμε 60 χρόνια, θέλει κατά μεγάλο του μέρος αντικατάσταση, άλλο μέρος αναβάθμιση και άλλο μέρος συμπλήρωση.
            Εάν θέλεις τη γνώμη μου η Ελλάδα αυτή τη στιγμή, για να είναι ΄όπως πρέπει θέλει συνολικά πάνω από 70 δις έστω και σε βάθος 10ετίας (20 ΠΝ , 15 ΠΑ & 35 ο Σ.Ξ..).
            Όμως τέτοια λεφτά δεν υπάρχουν. Άρα κατ’ αρχήν αναπόφευκτα θα έχουμε και ελλείψεις και κάποια συστήματα και όπλα παλαιότερα κ.λπ.
            Εκείνο όμως που θα έπρεπε να απαιτούμε και να ελπίζουμε είναι πως πλέον και το τελευταίο ευρώ που θα δαπανούμε, θα πιάνει τόπο. Αυτό είναι το κρίσιμο για εμάς πλέον.

  2. Τορπίλες αντίμετρα υποβρυχιων εκσυχρονισμός MEKO εκκρεμούν πολλά χρονια

    Μόλις η SIKORSKY(LM )είχε περίσσευμα ελικοπτερων αμέσως ψωνίσαμε

    Έχουν και 5 HULLS που τους έχουνε μείνει από τα FREEDOM/LCS που κατά πασα πιθανότητα θα τα σπρώξουν σε εμάς ως στραtιγικοι ****** σύμμαχοι που είμαστε

    Ποιος τελικά αποφασίζει τι και ποτε θα αγοραστεί από εμάς ?

    1. Με εκπτωσεις αγοραζουμε φιλαρακι … παλι καλα …οταν μου λες 15 ελικοπτερα δεν εχουμε να τα παρουμε ποιος σου ειπε οτι εχουμε 4 καταπληκτικες αγγλικες να παρουμε …?

    2. Πάρα πολύ καλό ε/π είναι αυτό που παίρνουμε. Δεν αγοράζουμε δεύτερης διαλογής.
      Για μένα, μια χαρά είναι. Αρκεί να κάνουμε 3 πράγματα ακόμα,:
      Να πάρουμε +2 ώστε όλος ο στόλος να είναι ΜΗ-60R, τα Aegean Ηawk να αναβαθμιστούν σε Romeo και να πάρουμε NSM. Καλυμμένοι για αρκετά χρόνια είμαστε μετά.

    3. Ναι τα ψηνισαμε διότι τα βρίσκαμε σε έκπτωση 40%!!!!!
      Τέτοιες εκπτώσεις black Friday δεν θα ξαναβρούμε και έτσι τα αγωραζαμε….εμείς 4 θέλαμε να πάρουμε…και οι Αμερικάνοι μας λένε θα σας δώσουμε και 2 ή 3 δώρο ,με διευκόλυνση στην αποπληρωμή και δώσεις!!!!!
      Δεν θα τα αγωραζες ?????
      Θα είναι μεγάλη χαζομάρα να μην τα παίρναμε

      1. Τα 7+(8) παραπανω που λεω εγω ειναι για ναυτικο με επιχειρισιακες δυνατότητες LHD και LPD .Ειναι για να αυξησουμε τις επιχειρισιακες δυνατοτητες και οχι απλα να αντικαταστησουμε αρχαιο υλικο .

        1. Με αυτό το σκεπτικό, είναι σωστό αυτό που λες. Σωστά το θέτεις.
          Αλλά πρέπει πρώτα να αποφασίσουμε να πάρουμε τέτοιο πλοίο.
          Δεν μας βλέπω πάντως να το έχουμε καθόλου στο κάδρο. Και θα έπρεπε.
          Είναι αυτό που λέω εδώ πολλές φορές που ξεφεύγει η συζήτηση όλο για τις φρεγάτες και χτυπιέμαι ότι έχουμε και ένα σωρό άλλες ανάγκες για να συζητήσουμε.
          Εάν όμως πάρουμε κάποιο που θα προκύψει ως μεταχειρισμένο από κάπου, φυσικά και θα πρέπει να πάρουμε ανάλογα Romeo. Όσα χρειάζονται +1 ώστε να μην έχεις έλλειψη εάν κάποιο
          είναι για συντήρηση ή έχει βλάβη.
          Η αλήθεια είναι ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις, ζητούν ένα τέτοιο πλοίο.

          1. Καλα οταν την ξανα πεσουν στην κυπρο και στην ΑΜ πες εσυ Money tree planet … και μετα ευχαριστώ τους αμερικανους αν δεησουν , και μετα βρίσε και τους αγγλους μπας και κρύψεις τις ελλείψεις σου .

          2. Δεινούν τοσα μόνο λεϋτα για συντήρηση του στόλου διότι εάν σκευτεις ότι οι S έχουμε stock ανταλλακτικό από τα ΗΑΕ δωρεαν …..οι meko αυτήν την στιγμή δεν νομίζω να αλλάζουν και πολλά πράγματα κάθε χρόνο εκτός τα πολύ απαρετητα διότι μέχρι του χρόνου θα αρχίσουν να μπαίνουν σε αναβαθμηση …τα υποβρύχια πάλι το ίδιο ισχύει….
            Όλες τις συντηρήσεις τις κάνει το ΠΝ … Ολα τα προβληματα πίνονται με πατέντες και μεράκι των στελεχών του ΠΝ στον Σκαραμαγκά …..
            Γι’αυτό έχουμε και τόσο μικρό μπάτζετ για συντήρηση …..

  3. Το έχουμε πει χίλιες φορές, τα παλιά δεν αναβαθμίζονται σε Ρομεο. Δεν γίνεται λέει η εταιρία, δεν είναι θέμα χρημάτων. Υπάρχει αναβάθμιση αλλά αρκετά μικρότερου βεληνεκούς και αυτή θα γίνει, έχει ήδη υπογραφεί.

    1. Δεν το είχε πάρει το μάτι μου ότι δεν αναβαθμίζονται, γιατί εγώ το ανάφερα παραπάνω.
      Πραγματικά δεν ξέρω το που έχεις δει ότι δεν αναβαθμίζονται. Δεν έχω βρει πουθενά να το έχει πει η εταιρεία αυτό. Και γιατί να μην αναβαθμίζονται δηλαδή? Έχουν αλλάξει οι διαστάσεις του ε/π ή κάτι άλλο? Τι είναι εκείνο που το αποκλείει αυτό?
      Άλλο εάν εμείς υπογράψαμε βασικά για FOS και για την αντικατάσταση κάποιων ηλεκτρονικών και άλλο το εάν μπορεί ν αναβαθμιστεί πλήρως ή όχι. Νομίζω ότι εμείς δεν επιλέγουμε την ολική αναβάθμιση.
      Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά δεν έχω δει πουθενά ότι αποκλείεται και μάλιστα από την ίδια την εταιρεία.

      1. Το πιθανότερο είναι η ολική αναβάθμιση να κόστιζε περισσότερο από τα καινούργια ελικόπτερα.
        Το πρόβλημα πάντως υπάρχει αφού θα έχουμε 2 διαφορετικούς τύπους SEA HAWK
        Ο ένας με αναλογικά #ρολόγια# στο COCKPIT και ο άλλος με digital
        Πιλότοι του ενός τύπου δεν θα μπορεί να πετάνε τον άλλον
        Θα φύγουν βεβαια τα AB212 οποτε ένας τύπος λιγότερος
        Η λογική έλεγε να αναβαθμίσουμε τα υπάρχοντα πρώτα αλλα η LM είχε άλλες ανάγκες

        1. Είμαι 100% σίγουρος γι’ αυτό.
          Όχι ότι δεν θα αξίζει η αναβάθμιση, αλλά θα θέλει πάνω κάτω κανά 10ρικο και έτσι τη βγάζουμε αντικαθιστώντας μόνο κάποια από τα παλιά ηλεκτρονικά. Γιατί αυτά τα ε/π δεν είναι πάρα πολύ παλαιά. Εδώ πριν κάποια χρόνια αναβάθμισαν οι Ισπανοί τα …212!
          Απλά δεν εννοούμε να κάνουμε τα αυτονόητα, τα οποία θα δώσουν εν τέλει και παράταση ζωής στα ε/π, πέραν των επιχειρησιακών δυνατοτήτων. Τι να πω? Να μου πεις, η πρώτη φορά είναι?
          Τουλάχιστον να πάνε όλα τα παλαιότερα Ag. .Hawk όπως λες στο ίδιο επίπεδο, αφού δεν αξιωθήκαμε όταν πήραμε τα δεύτερα να αναβαθμίσουμε τότε και τα πρώτα (και στα Apache τα ίδια κάναμε, έτσι ώστε να πιστεύω ότι το κάνουμε επίτηδες. Πραγματικά. Για να θέλουν πέταμα κάποια στιγμή κάποια και να ξαναγοράζουμε και να γίνεται παιχνίδι.

        1. Το είδα. Δεν λέει ότι δεν αναβαθμίζονται σε R.
          Αλλά ότι εμείς κοιτάμε να τους κάνουμε κάποιες αναβαθμίσεις.
          Δεν είδα πουθενά τη Sikorsky να λέει ότι δεν μπορεί να αναβαθμίσει.
          Βέβαια εάν εμείς δεν διαθέτουμε τα κονδύλια, γίνεται δεν γίνεται, δεν έχει και σημασία εδώ που τα λέμε.

          1. Νομίζω ότι δεν γίνεται, επειδή σύμφωνα με το ιστορικό δεν έγινε ούτε στην περίπτωση των περίπου 300ων SH-60Β που είχε το ναυτικό των ΗΠΑ, όπου η αρχική σκέψη για αναβάθμιση στο επίπεδο MH-60R εξελίχθηκε σε σκέψη και απόφαση για ολική αντικατάσταση των SH-60 με MH-60R νέας παραγωγής.
            Έτσι μετατράπηκαν μόνο 2 πρότυπα απο SH-60B σε MH-60R για τις απαραίτητες προεργασίες και έρευνες για το νέο μοντέλο R που μοιράζεται πολλά κοινά σημεία με το UH60-M που συγκεντρώνει πολλές αλλαγές στο εσωτερικό και στην άτρακτο.
            Συμπερασματικά θα έλεγα ότι γίνεται θεωρητικά, αλλά είναι μάλλον χρονοβόρα και οικονομικά ασύμφορη υπόθεση.

          2. Κοίτα, το Ναυτικό των ΗΠΑ, δεν τα αγοράζει όσο εμείς.
            Πριν 1-2 εβδομάδες το N.Geografic είχε ένα ντοκιμαντέρ για τις LCS και τα δύο μοντέλα και έλεγε ο κυβερνήτης (του τύπου που πλασάρουν σ’ εμάς όχι του Littorial) σε κάτι μανούβρες του ελικοπτέρου (MH R και αυτό) ότι πρέπει να το προσέχουν γιατί είναι ακριβό και στοιχίζει 25 εκ δολάρια.
            Από εκεί και πέρα, ας κάνουν ότι καλύτερο γίνεται, γιατί το να αλλάξεις μόνο κάποια ηλεκτρονικά, πασάλειμμα είναι.

          3. Προφανώς έχουν ένα μπόνους οι αμερικάνοι αφού αγοράζουν μεγάλη ποσότητα με εκατοντάδες μονάδες, διαπραγματεύονται απο άλλη θέση σε σύγκριση με πελάτες που αγοράζουν 3 η 5 η 8 ελικόπτερα.
            Σε μερικές περιπτώσεις όμως είναι προτιμότερο να αγοράσεις υλικό νέας παραγωγής με μηδέν ναυτικά μίλια στο κοντέρ(που λέει ο λόγος) παρά να μπλέξεις με χρονοβόρες και ακριβές μετατροπές στην Ελλάδα, που με παράδειγμα την περίπτωση των Hercules δεν είναι πάντα και εύκολη υπόθεση που εξελίσσεται ομαλά και χωρίς μεγάλες υπερβάσεις του χρονοδιαγράμματος.
            Όταν αφήνεις όμως το υλικό πολλά χρόνια χωρίς αναβαθμίσεις, μαζεύονται πολλά συστήματα και υποσυστήματα που χρειάζονται αντικατάσταση με συνέπεια να ακριβαίνει και η αναβάθμιση η να γίνεται ασύμφορη, επειδή χρειάζονται όλα ξήλωμα και πάλι συναρμολόγηση με σύνδεση των νέων συστημάτων(αν υπάρχει το εξειδικευμένο προσωπικό).

          4. Ε ναι. Σαφώς. Άλλωστε τα ίδια δεν κάναμε και με τα Apache τα Α?
            Τώρα τι να αναβαθμίσεις από αυτά? Και καλά που έχουν μια πατέντα οι Ισραηλινοί, αλλιώς χωρίς υποστήριξη κάποια συστήματα, θα τα κάναμε στο τέλος κοτέτσια.

        1. Και έτσι να είναι μπορεί πολύ παραπάνω από κάτι ηλεκτρονικά που του αλλάζουμε όλα και όλα. Φαντάζομαι ότι και πιστοποιήσεις παίρνει για τα νέα όπλα και η/υ και λογισμικά και οθόνες και ένα σωρό αισθητήρες κ.λπ.

  4. Επιτέλους! Θεωρείται το καλύτερο ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο του κόσμου και μάλιστα το αγοράζουμε σε τιμή απίστευτα χαμηλή.
    Τώρα που οι Τούρκοι αγοράζουν σύγχρονα υποβρύχια από τους Γερμανούς, θα μας είναι απαραίτητα.

  5. Τρομερή αγορά για τα πρώτα 4 αλλά δεν χρειαζόταν να ενεργοποιήσουν την προαίρεση για τα υπόλοιπα 3 ακόμη. Απ’ τη στιγμή που δεν έχουμε νέα πλοία ακόμα που θα τα βάλουμε;

      1. Σαφώς και μπορούν αλλά η θέση τους είναι πάνω στις φρεγάτες του ΠΝ για να επιχειρούν από κοινού μ’ αυτές πάντα έτσι γίνεται ποτέ χώρια.

      1. Μια χαρά!!
        Τα LCS μπορεί να φιλοξενούν και 2 SEA HAWK!!
        Κλείσαμε!!!
        🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂

  6. Εκτακτο λέει άλλη ιστοσελίδα του αμυντικού χώρου, οι FDI θα έχουν τελικά 32ΑΣΤΗΡ 30.
    Εμείς εδώ το ξέρουμε εδώ και 2 βδομάδες. Πάλι καλά που δε γράψαν και αποκλειστικότητα.
    Απο ταχύτητα σκίζουν, (LOL)

    1. Έπρεπε να βγει δελτίο τύπου της NG απο την Γαλλική πρεσβεία, για να αναγκαστούν κάποιοι να το «πιστέψουν».
      Σχετικά με την γαλλική πρόταση το DR (δλδ εδώ), εχει τις πιο ακριβείς πληροφορίες και νωρίτερα από κάθε άλλο (αν υπάρχει κανένας άλλος (ενημερωτικός) σε επαφή με τους Γάλλους).

      1. @ PANOS, Sapioderoga

        Δεν μας κανουν ουτε οι Belhara oυτε τα μουσειακα Cassard.

        Οι Belharra θα ειναι ηδη παρωχημενες πριν καν ναυπηγηθουν.

        Ειναι σχεδιασμενες για πολεμο πριν απο 10 χρονια, και οχι για το μελλον.

        Μικρο μεγεθος και εκτοπισμα, ντιζελοκινητηρες με απευθειας μεταδοση, κανενα CIWS, κλειστο Συστημα Διαχειρησης Μαχης SETIS.

        Aς γινει μια επισημη ερωτηση στην Naval Group ωστε να γελασει ο κοσμος, εχουν ενσωματωσει το RAM και το Strales στο SETIS η ΟΧΙ ???

        Πως θα αντιμετωπισει το πλοιο αυτο επιθεσεις κορεσμου, εστω και με 32 κελια? Που ειναι οι πυραυλοι μεσης εμβελειας, που ειναι τα πυροβολα για εγγυς αμυνα? Που ειναι τα Μη Επανδρωμενα Υποβρυχια οχηματα?

        Επισης, με την γυριστη προς τα πισω πλωρη θα παει καρφωτη για βουτες στη θαλασσα οταν υπαρχει κυματισμος. Παει το Strales και τα ηλεκτρονικα που εχει, ισως να ξεκολησει τελειως και να το ψαχνουν στον βυθο. Καθιστε και θα δειτε, στο τελος οι Γαλλοι θα αλλαξουν το σχημα της πλωρης.

        Με το κοστος που εχει αυτη η Γαλλικη πατατα μπορουμε να αγορασουμε 2 Arrowhead η δυο 2 Sigma.

        Συναγωνιζεται την MMSC για το ποιο ειναι το χειροτερο πλοιο.

        1. @ G_P
          εάν δεις τα ύφαλα της [email protected] μπροστά στην πλώρη , εχουν μεγαλύτερο όγκο οπότε δημιουργούν ισχυρότερη άνωση στην πλώρη του πλοίου , οπότε δεν ισχύει αυτό που λες για καρφωτές στα κύματα , το αντίστροφο ισχύει ….

    2. Αν μέχρι να ναυπηγηθεί η δική μας (2025) υπάρξει δυνατότητα φόρτωσης πυράυλου μέσης εμβέλειας dual packed στον Α50 ατό θα σημαίνει μια διαμόρφωση π.χ. 20 Aster30, 24 μέσης εμβέλειας, 21 μικρής (RAM) και CIWS (Strales). Θα πρόκειται για αρκετά ισορροπημένη και ικανή φρεγάτα στον α/α αγώνα και κορυφαία στον ανθυποβρυχιακό. Στην επιφάνεια έχει τους εξοσετ και το 76. Αρκετά καλή για πολλαπλού ρόλου. Μια οπσιόν για άλλες 4 και καθαρίσαμε.

      1. @ Chris

        Κορυφαια η Belhara στον ανθυποβρυχιακο πολεμο??? Με βαση τι κριτηρια τα γραφεις αυτα? Να δω τι αλλο θα ακουσουμε.

        Οι ντιζελοκινητηρες μπορουν να ακουστουν δεκαδες χιλιομετρα μακρυα.

        Για να ειναι κορυφαια στον ανθυποβρυχιακο θα πρεπει να εχει:

        1) ηλεκτρικη μεταδοση οπως οι Sigma, Ιταλικες FREMM, Type-23, Type-26 κτλ,

        2) Να φερει καλα σοναρ τροπιδας και Συρομενο

        3) Nα μπορει να φερει Μη Επανδρωμενα Υποβρυχια οχηματα ωστε να μπορει να διαπερνα τα θερμοκλινη και να βλεπει στις «σκιωδες ζωνες».

    3. Μην το ηρονεβεσε… Οι Πτήση έχει βγάλει νέα για όλες τις φρεγάτες και μάλιστα έχει αποκλειστικότητα στους Ολλανδους και στους Άγγλους….
      Το defence review έχει βγάλω πληροφορίες μόνο για τις belharra….
      ελπίζω και το defence review να βγάλει λαυράκι για τις καινούριες φρεγάτες και να μας τις ΠΕΙ….
      Περιμένω εκμερου σας κάποιο φρεγατοαρθρο

  7. Τα ΑΒ-212 μπορούν να δωθουν στην αεροπορία για SAR.Τουλάχιστον να μείνει το ναυτικό με Sikorsky (ισως θα ήταν καλή λύση να πάρουμε 4-6 μτχ για μεταφορές και διοικητική μέριμνα).Για τις φρεγάτες στο τέλος γερμανικές/ ή αμερικάνικες θα πάρουμε, οι Γάλλοι κλασσικά ζητάνε πάρα πολλά και ούτε μια Fremm δεν δίνουν. Μέχρι και οι Ισπανοί καλύτερη προσφορά κάνουν με το καλύτερο πλοίο απ΄όλα.

  8. Θα είχε ενδιαφέρον ένα άρθρο για τις τακτικές χρήσης των α/υ ελικοπτέρων. Υποθέτω ότι δεν σηκώνονται να ψάχνουν στην τύχη αλλά όταν υπάρξει κάποιο σήμα από το σόναρ της φρεγάτας πηγαίνουν στην περοχή του σήματος για κυνήγι του υποβρύχιου.

    1. Θα εκπλαγείς δυσάρεστα,φίλτατε Chris,όταν μάθεις στις πόσες γιάρδες ακούει το σόναρ της φρεγάτας το υποβρύχιο και το αντίστροφο.
      Η κίνηση με τα ROMEO είναι πάρα πολύ καλή.

      1. Αυτό που λέω δεν αναιρεί τη χρησιμότητα της προμήθειας, για την οποία συμφωνώ. Είναι μια γενικότερη απορία μου σχετικά με το κομμάτι του α/υ αγώνα. Πάντως αυτό που λες με εκπλήσσει αφού σε αυτή την περίπτωση το ελκόπτερο έχει να διαχειριστεί μια χαώδη περιοχή. Τέλος πάντων. Εϊναι όντως καλή η προμήθεια και με το καλό να έρθουν και α 7.

        1. @ Chris

          Παιζουν πολλα πραγματα ρολο, η αποσταση και η θεση του πλοιου και του υποβρυχιου, το βαθος, τα λεγομενα θερμοκλινη, το ποσοστο αλατος στο νερο, αν η φρεγατα εχει μονο σοναρ κητους η και συρομενο, η τεχνολογια που ενσωματωνουν, θορυβος απο προπελες, κτλ.

          Το υποβρυχιο εχει πλεονεκτημα καθως μπορει να παει κατω απο τα θερμοκλινη, αλλα προσεχως οι φρεγατες θα φερουν Μη Επανδρωμενα Υποβρυχια οχηματα (UUV) με το οποια θα μπορεσουν να αντιμετωπισουν με μεγαλυτερη αποτελεσματικοτητα τα υποβρυχια.

          Γι αυτο χρειαζομαστε τις Arrowhead-140 των 7 χιλιαδων τονων, και ας ξεχασουν ορισμενοι τις χαζομαρες περι ΜdCN των χιλιων χιλιομετρων, Aster, EλληνοΓαλλικης φιλιας κτλ και ας κοιταξουμε τα πραγματα ψυχρα και λογικα.

          Θα σου βαλω συνδεσμο σε καποια βιντεο απο καποιον που ηταν χειριστης σοναρ στο Αμερικανικο Ναυτικο.

          Επισης, δες το αρθρο παραδιπλα του κ. Κωστη, με τιτλο
          «Από τις επανδρωμένες τορπίλες του 1941 στα μη-επανδρωμένα υποθαλάσσια οχήματα του 2021: Στρατηγικές και τακτικές»

          https://defencereview.gr/apo-tis-epandromenes-torpiles-toy-1941st/

          1. Τελος, οποιος θελει να δει πως γινεται αναλυση συχνοτητων των παλμων CW FM (Continuous Wave Frequency Modulation) ενεργου σοναρ, ας δει το παρακατω

            https://www.youtube.com/watch?v=XF-tYSucg8Q

            P.S.
            Oπως θα ακουσετε στο βιντεο, μια φαλαινα ανταποκρινεται στο ενεργο σοναρ λογω της ισχυως του θορυβου. Ειναι αλλωστε κοινο μυστικο οτι για τις φαλαινες και τα δελφινια που βγαινουν στις ακτες μαζικα και πεθαινουν, ευθυνονται ασκησεις με ισχυρα ενεργα σοναρ. Τρομοκρατουνται τα θηλαστικα απο τον θορυβο και βγαινουν στις ακτες απο τον φοβο τους.

          2. Τελος, αναλυση απο πρωην αναλυτη σοναρ του Αμερικανικου ναυτικου για πραγματικη χρηση Αμερικανικου ενεργου σοναρ κοντα στις Μπαχαμες, με επιστροφες απο βυθο και στοχο αλλα και ταυτοχρονη χρηση ηχοσημαντρων.

            https://www.youtube.com/watch?v=as2QpSuGCc0

          3. @ G_P

            Μια χαρα γινονται ολα μαζι, ΕλληνοΓαλλικη φιλια, ΜdCN, Aster
            και Arrowhead-140.
            Μη σου πω κιολας για ενδιαμεση Type 23 και καπακι Fremm IT.
            Ενα ανθρωπακι ειναι η διαφορα, για να γεννανε
            και τα κοκορια μας.

      2. @ LOLOTOS

        Γι αυτο και πρεπει να τοποθετησουμε υδροφωνα και παθητικα σοναρ στον βυθο στο Αιγαιο, στα χωρικα μας υδατα, ωστε να μπορουμε τουλαχιστον να εχουν επιγνωση του τι συμβαινει στον βυθο της χωρας.

        Να κανουμε δηλαδη οτι εκαναν οι Αμερικανοι με το SOSUS στον Ατλαντικο και τον Ειρηνικο ωκεανο.

        Σιγουρα θα ηταν πολυ φθηνοτερη λυση απο την αγορα ανθυποβρυχιακων ελικοπτερων.

        Η αλλη λυση ειναι φυσικα τα Μη Επανδρωμενα Υποβρυχια οχηματα τα οποια θα μπορουν να αναπτυχθουν απο ταχυπλοα.

        Καποια στιγμη οι Ελληνικες Ενοπλες Δυναμεις πρεπει να σταματησουν να εχουν νοοτροπια «Παππου 100 χρονων που φοβαται το Iphone» και να φροντισουν να αντιληφθουν που πηγαινει η τεχνολογια.

        1. Πολύ σωστή σκέψη αυτή.
          Αλλά μιλάμε για μια χώρα που μόλις από πέρσι άρχισε να υλοποιεί τους αισθητήρες επίγνωσης για τη ναυτηλία. Μιλάω για το Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης, παρά το γεγονός ότι εδώ και περίπου 10 χρόνια υπάρχει και κοινοτική επιδότηση.
          Πως υπάρχει αυτή η χώρα, θαύμα είναι.

        2. Φίλτατε G_P, θα ήταν τουλάχιστον αντεθνικό να επεκταθώ περαιτέρω από αυτό που θα γράψω.
          Εκείνοι που ασχολούνται από κάθε θέση στο ΠΝ με τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο έχουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ εμπειρία στο αντικείμενο.
          Βεβαίως κάθε μέσο που μπορεί να βοηθήσει περαιτέρω είναι ευπρόσδεκτο.
          Να είσαι πάντως σίγουρος ότι γουστάρουν και τα iphone αν και τη δουλειά τη βγάζουν και με nokia 3210.

          1. @ LOLOTOS

            Μακαρι να αποκτησουν προσεχως και Iphone τελευταιας γενιας.

            Εμεις ιδεες ριχνουμε το τραπεζι επειδη ενδιαφερομαστε για το καλο του τοπου. Παντως καλου κακου, δες και το παρακατω ντοκυμαντερ, ειδικα απο το 6:00 και μετα.

            https://www.youtube.com/watch?v=R462zEQ6RQA

  9. Σύμφωνα με την DSCA.το ενδιαφέρον ήταν για:

    7 ελικόπτερα MH-60R εξοπλισμένα με ραντάρ APS-l 53 (V) (10 συνολικά, 7 εγκατεστημένα, 3 ως ανταλλακτικά)
    18 T700 GE-401 C (14 εγκατεστημένους, 4 ως ανταλλακτικά)
    7 αερομεταφερόμενα συστήματα ποντιζόμενου σόναρ χαμηλής συχνότητας (ALFS) (7 εγκατεστημένα)
    10 συστήματα AN / AAS-44C (V) πολυφασματικής στοχοποίησης (7 εγκατεστημένα, 3 ως ανταλλακτικά)
    18 Ενσωματωμένα GPS / Συστήματα Αδρανειακής Πλοήγησης με λειτουργίες Επιλεκτικής Διαθεσιμότητας / Anti-Spoofing (SAASM) (14 εγκατεστημένα, 4 ως ανταλλακτικά)
    1000 ηχοσημαντήρες AN / SSQ-36/53/62
    2 εκπαιδευτικούς (CATM ) πύραυλους AGM-114 M36-E9
    4 εκπαιδευτικούς πυραύλους Hellfire AGM-114Q
    100 κατευθυνόμενες ρουκέτες Advanced Precision Kill Weapons System (APKWS)
    30 τορπίλες MK 54
    12 πολυβόλα M240 (7,62 mm)
    12 GAU-21 (Μ3Μ 12,7 mm)
    18 ασύρματοι AN / ARC-210 APX-1990A με ασφαλή λειτουργία COMSEC (14 εγκατεστημένοι και 4 ως ανταλλακτικά)
    24 συσκευές νυχτερινής όρασης AN / AVS-9
    10 αναμεταδότες (IFF) προσδιορισμού φίλου ή εχθρού AN / APX-123 (8 εγκατεστημένοι, 2 ως ανταλλακτικά)
    Τα παραπάνω υλικά είναι οι μέγιστες ποσότητες που έχουν ζητηθεί και εγκριθεί προς πώληση,ξέρουμε εκτός από τα ελικόπτερα και τα εγκατεστημένα συστήματα τί επιπλέον τελικά πέρνουμε;

      1. Και το link 16 (εκτός και αν περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό αλλά δεν νομίζω) αλλά και η τεράστια απουσία αντιπλοικών πυραύλων.

        Κάτι λίγους εκπαιδευτικούς (και οι οποίοι δεν είναι καν εκπαιδευτικοί αντιπλοικών) έχουν βάλει, καθώς και απλές ρουκέτες, που είναι μερικοί NSM ή έστω Harpoon. Γιατί να μην μπορούν να ασχοληθούν και με αντιπλοική μάχη και να είναι αποκλειστικά για υποβρύχια?

        Και φυσικά, όπως έχουν πει και άλλοι, ακόμη καλύτερη λύση θα ήταν να διασπείρουμε και να ποντίσουμε στο Αιγαίο αισθητήρες που να είναι μόνιμα εκεί

        1. Το link 16, δεν είναι στον βασικό εξοπλισμό, εκτός και τους είπαμε, βάλτε το για να τα πάρουμε. Ως αντιπλοϊκούς, έχουν ολοκληρωμένους τους NSM. Εάν τους πάρουμε εμείς, θα έχουν, εάν όχι, δεν.

          1. Πάντος είνια πιστοποιημένα και από τι διαβαζω είναι plug & play οταν θελισουμε να βάλουμε link 16

        2. ’Aμα δεις την ανακοίνωση της για τα κορεατικά ROMEO αναφέρεται ρητά το LINK16/MIDS

          https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/republic-korea-mh-60r-multi-mission-helicopters-support

          twelve (12) Link 16 Multifunctional Information Distribution Systems – Low Volume Terminals (MIDS-LVT) Block Upgrade Two Terminals

          Εμείς δεν

          Το σύστημα που θα έχουν επιτρέπει επικοινωνία μονο με το πλοίο
          και βεβαια άγνωστο εάν μπορεί να ολοκληρωθεί με το SETIS ώστε να υπάρχει και data communication όχι μονο…voice!!

          1. Ναι έτσι ξέρω και εγώ. Και είναι μάλλον απίθανο να το απαιτήσαμε εκ των υστέρων.
            Πάμε να παρουμε νέα ε/π χωρίς link 16. Τι να πεις? Και να θες να μην μουρμουρίσεις, δεν γίνεται. Που κανονικά, χωρίς link 16 δεν παίρνεις πλέον ούτε μονάδες του κλασικού πυροβολικού. Αλλά είπαμε, αυτή η χώρα, από θαύμα υπάρχει. Εδώ πάμε για συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και κβαντικών στρατιωτικών εφαρμογών και εμείς ούτε link 16.

    1. @SPY
      Παίρνουμε ότι ακριβώς γράφει… Έναντι 600 εκατομμυρίων δολαρίων… Συν τους τόκους φυσικά. ΔΗΛΑΔΗ εφτά όντως προηγμένα ανθυποβρυχιακού πολέμου και εναντίον σκαφών επιφανείας και στόχων εδάφους (Hellfire) ελικόπτερα, ΧΩΡΙΣ όπλα. Με μόνη εξαίρεση τις 30 τορπίλες Mk.54.

      Μία απλή διαίρεση φανερώνει ότι κάθε ένα από τα ελικόπτερα αυτά που πήραμε σε «τιμή ευκαιρίας» κόστισε 85,7 εκατομμύρια δολάρια. Ανατρέχοντας στη σχετική αναφορά της DSCA για τα 24 ίδια ελικόπτερα που προμηθεύτηκε το Ναυτικό της Ινδίας (https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/india-mh-60r-multi-mission-helicopters), το κόστος ανήλθε σε 2,6 δισ δολάρια. Ήτοι 108,3 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα.

      Οι Ινδοί τα πλήρωσαν πιο ακριβά δηλαδή; ΟΧΙ βέβαια… Απλά παρήγγειλαν και όπλα. Μεταξύ αυτών και NSM, κάτι που αναφέρεται καθαρά. όταν το θέμα είχε τεθεί σε άλλο αμυντικό σάιτ για τους NSM, η Π&Δ έσπευσε να γράψει ότι το όπλο δεν είναι πιστοποιημένο στο MH-60R. H ινδική προμήθεια αποδεικνύει το αντίθετο… Δείτε το link και κάντε τις συγκρίσεις…

      Για άλλη μία φορά λοιπόν δαπανήσαμε ένα πολύ μεγάλο ποσό, για να πάρουμε πλατφόρμες και όχι όπλα. Σε ότι αφορά στην επιβιωσιμότητα αυτών των ελικοπτέρων στο περιβάλλον του Αιγαίου, σημειώστε ότι το USN τα αξιοποιεί σε ανθυποβρυχιακό αγώνα για την κάλυψη των μονάδων επιφανείας του σε ανοικτές θάλασσες και παρέχοντας τους πλήρη αεροπορική κάλυψη.

      Δηλαδή όταν ένα τέτοιο ελικόπτερο ψάχνει για υποβρύχια 50 ή 100 χιλιόμετρα μακριά από την ομάδα πλοίων που καλύπτει, δεν πετά κουνούπι σε περίμετρο 150 έως 200 χιλιομέτρων. Αυτό εμείς πώς το εξασφαλίζουμε όταν σε μία βραχονησίδα, ή σε οποιοδήποτε νησί, οι Τουρκοι έχουν «φυτέψει» μία ομάδα δύο στρατιωτών με ένα MANPADS να καραδοκεί;

      Για πολλοστή φορά λοιπόν όπλα μακρού πλήγματος από τις ΗΠΑ… τα ξεχνάμε. Ο NSM έχει το μισό βάρος σε σχέση με τον αερομεταφερόμενο Harpoon και την ίδια ακτίνα.

      Τέλος, με κλάσμα του κόστους θα μπορούσαμε να εκσυγχρονίσουμε τα 11 Aegean Hawk και να πιστοποιήσουμε όπλα όπως τα ισραηλινά Delilah και Spike N-LOS.

      Με τις υγείες μας…

      1. Και πλατφόρμες μη δικτυωμένες θα πρόσθετα αφού δεν έχουν Link 16

        Αποτέλεσμα να μην μπορούν να λαμβάνουν εικόνα και να μην μπορεί να μεταδίδουν εικόνα τακτικής κατάστασης στο δίκτυο

        Για να μπορέσεις να κανεις βολές σε μεγάλες αποστάσεις -πέρα από ορίζοντα radar- τέτοιο δίκτυο είναι απαραίτητο !!

  10. Εγώ πιστεύω ότι με 4,5 δισ που έχουμε για φρεγάτες μπορούμε να πάρουμε πόσα ακόμα (20;) να βοηθήσουμε λίγο τους συμμάχους μας . Αχάριστοι που είμαστε. Είπαμε το ναυτικό εφόσον έχει αυτές τις προτεραιότητες ας πάρει 4 επιβατηγά να τα βαψει γκρι (πηγαίνουν και με 10 μποφορ) να βγει για περιπολίες. Τι τις θέλει τις φρεγάτες; Τελικά μάλλον έχουν γίνει αρκετά για τις δεξιώσεις πολλοί στο ΠΝ. Αυτά βλέπω και βλέπω να έρχονται τα mmsc/lcs

  11. Δεν χρειάζεται είναι μικρές οι αποστάσεις θα τα λένε με τα χέρια. Αν δε περισσέψουν λεφτά μπορούμε να πάρουμε αντί Link16 ακόμα ένα romeo να αδειάζουν οι αποθήκες τους κρίμα. Σύμμαχοι είμαστε.

    1. πρέπει να τους βοηθήσουμε
      Να πάρουμε και τα LCS hulls που τους περισσεύουν όχι μονο τα ελικόπτερα!!
      2 New LCS + 4 MMSCs:

      https://www.forbes.com/sites/craighooper/2021/01/20/biden-faces-new-shipbuilding-crisis-must-move-fast-and-kill-freedom-class-lcs/?sh=65b5a8571ba0

      The Navy’s unprecedented class-wide sanction is enormously disruptive. A hold on vessel deliveries puts the Navy’s multi-billion-dollar fleet of ten commissioned Freedom class ships in disarray. It traps two near-completed littoral combat ships—the future Minneapolis-Saint Paul (LCS 21) and Cooperstown (LCS 23)—at Fincantieri’s Marinette Wisconsin shipyard, and puts the fate of four additional uncompleted Freedom class hulls in doubt. Thousands of workers and sailors depend on just how quickly—and creatively—the incoming Biden administration can wind down this flawed shipbuilding program.

      1. @CK

        Το πρόγραμμα MMSC πάει για ακύρωση, μονο κάποιοι παλαβοι που τους καλομαθαινει με «σοκολάτακια Ferrero Rocher» ο κυριος Πρέσβης δεν το αντιλλαμβανονται αυτό.

        Καρέ του Ασσου έλεγαν για τις MMSC, και έγιναν ΡΟΜΠΑ ΞΕΚΟΥΜΠΩΤΗ μόλις 2-3 μέρες αργότερα οταν έμεινε ένα LCS ακυβέρνητο στη Λατινική Αμερική χωρίς ρεύμα και προώθηση. Έστειλαν ρυμουλκα οι Αμερικανοί για να το φέρουν πίσω.

        1. Αν δεν δεις να υπογράφεται συμβόλαιο με άλλη εταιρεία μην μιλάς καθόλου για Mmsc/lcs γιατί μπορεί να δεις καμιά ‘υπερπροσφορά’ που για τον μέσο τηλεθεατή θα φαντάζει απίστευτη.
          Σκέψου με 4 mmsc να δεις ενδιάμεση 4 lcs και ένα πετρελαιοφορο και ένα αποβατικό συν κανα δύο ναρκοθηρευτικά.
          Και να παίζει αποκομμένα τα ρεπορταζ στην τηλεόραση το αλουμίνιο (αυτό με την Ι+ επιβιωσιμότητα – τι έχουν εφεύρει αυτοι που το πλασάρουν) να πηγαίνει με 40 κόμβους και πλάνα από το εντυπωσιακό cms/γέφυρα και καπάκι να βλέπει εκτοξεύσεις essm/nsm μαζικά και θα κλείνουν όλα ναυπήγηση στην Ελλάδα.
          Και αν τολμήσει κανείς να αντιδράσει μετά θα τρώει λεμόνια από τον λαό.

          1. το Quiz που έθεσα στην αρχή του σχολιασμού παραμένει αναπάντητο

            με τη μεγιστη ταχύτητα των 40+knots τι εμβέλεια έχει το FREEDOM??

            Κοίταξε όπως γραφει και το παραπάνω άρθρο @ FORBES εάν τελικά ακυρώσουν το FREEDOM η πιο ευγενικά ακυρώσουν τις επόμενες παραλαβές τότε τους μένουν 2 πλοία ημετοιμα και 4 HULLS!

            Οποτε μην εκπλαγούμε εάν κάνουν προσφορα χαμηλού κόστους και παράδοσης σε 1-2 χρονια !!

            Εδώ μας πασάρανε τα SEA HWAK που τους περIσευανε προβλέπω το ίδιο και με τα FREEDOM!!

          2. @ CK, GMT-I

            Ακομη και τζαμπα να τα μας τα δωσουν, τι θα τα κανουμε τα LCS / Freedom class οπως ειναι, με σχεδον μηδενικο οπλισμο?

            Μονο για να αντικαταστησουν τις πυραυλακατους και κανονιοφορους και για πλοια λιμενικου κανουν.

          3. Μαθητής LOLOTOS εδώ.
            Βαριά 1000 με 1100 νμ αν στο μεταξύ δεν έχεις πάρει κόμπλερ και ρουλεμάν βόλτα στο πρόστεγο.

  12. Θα ηθελα να γραψω εδω μια σκεψη.

    Ξερετε για ποιον λογο μαλλον εκαναν ερευνες οι Τουρκοι με το υδρογραφικο Τσεσμε στο κεντρικο Αιγαιο, μεταξυ Λημνου και Σκυρου ?

    Πιθανοτατα για να γνωριζουν που μπορει να κρυφτει στην περιοχη ενα υποβρυχιο ωστε να βυθισει τα Ελληνικα αρματαγωγα που θα φερουν πεζοναυτες, εαν αυτα φυγουν απο τον Βολο για να εκτελεσουν αποστολη υποστηριξης καποιου νησιου.

    1. Φίλτατε G_P,και στην τρύπα του γαιδάρου να κρυφτούν τα 214 που θα παραλάβουν θα ακούνε να παίζει το yellow submarine.Τόσα χρόνια χρήσης των 214 από εμας-έστω και χωρίς τορπίλες-θαρρείς πως έχουν περάσει ανεκμετάλλευτα?
      Για να σε ιντριγκάρω ακόμα περισσότερο η δήλωση του εκπροσώπου της scytalys για τα αναβαθμισμένα P-3 κρύβει εκπλήξεις στηριγμένες στο on the job training του ΠΝ.
      Βεβαίως και θα συμφωνήσω μαζί σου στο ότι χρειάζονται τα iphone,σκέψου μόνο ότι οι συσωρευμένες εκκρεμότητες ετών θέλουν χρόνο,χρήμα ,διάθεση και βούληση για να επιλυθουν.

      1. @LOLOTOS

        Το σοναρ τροπιδας είναι άχρηστο οπως ισχυρίζεται η LM για τα MMSC, η είναι αναγκαιο ??

        Τι ειναι καλύτερο, ένα πολυ καλο συρόμενο, η 2ο ελικοπτερο πάνω στο πλοιο?

        1. Χμμμ…καλή ερώτηση.
          Προσωπική άποψη….ΟΛΑ ΜΑΖΙ.
          Σόναρ τρόπιδας,συρόμενο,ελικόπτερο αλληλοσυμπληρώνονται.
          Η LM πολλά ισχυρίζεται-όπως και όλοι βέβαια.
          Σε πρόσφατη άσκηση το ΑΒ-το κορυφαίο σκαρί κατα πολλούς-το Πόντος ούτε που το μύρισε.
          Και κάτι τελευταίο.
          Η φτωχή μου εμπειρία λέει ότι ο ανθρώπινος παράγοντας είναι το Α και το Ω.
          Το τελειότερο μηχάνημα αν αυτός που το χειρίζεται είναι μάπας,είναι υποδεέστερο του λιγότερο καλού μηχανήματος που το χειρίζεται ένα αετόπουλο.

          1. Από όλες τις διαθέσιμες επιλογές ποια είναι η καλύτερη κατά τη γνώμη σου?

            Είναι να καλύτερα να δοθεί έμφαση σε ανθυποβρυχιακο πολεμο, η σε αντιαεροπορικο?

            Επίσης, αν το ΠΝ επιθυμεί δυνατότητες κρούσης, γιατί δεν τοποθετεί 16 Κ/Β με δυνατότητα Land Attack σε κάθε φρεγατα?

          1. Γενικά για φρεγατα, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες, κόστος και ενδεχομενο τεχνολογικό ρίσκο, μελλοντικές εξελίξεις κτλ.

        2. Με βουρλίζεις μεσημεριάτικα κι έχω φάει και σουτζουκάκια.
          Βάζοντας στην άκρη το συναισθημα,τις γεωπολιτικές προσεγγίσεις και άλλα εμπριμέ για φιλίες,συμμαχίες κοκ θα επέλεγα αυτό που είναι οικονομικά βατό σε μεγάλο αριθμό,με γρήγορο χρόνο παράδοσης,υποστήριξη σε ανταλλακτικά σε βάθος χρόνου,ευκολία αφομοίωσης των συστημάτωναπό το προσωπικό,ίκανοποιητικό φόρτο οπλισμού .Long story short.
          ΟΛΛΑΝΔΙΑ με διαπράγμάτευση για 5 11515 συν 3 10514 συν τις 2 Μ.
          Θα σου γράψω και τι ονειρεύονται κάποιοι στο ΠΝ[απόστρατοι που επηρεάζουν περισσότερο τις πολιτικές ηγεσίες}και ας πέσουν κάποιοι να με φάνε.
          TICONDEROGA!!!!!!!!!!!!
          Οι εν ενεργεία θέλουν πλοία καινούργια και αξιόπιστα για μάχη.ΚΑΙ ΤΑ ΖΗΤΆΝΕ ΕΔΏ ΚΑΙ 15 ΧΡΌΝΙΑ.Και έχουνρίξει τόσο νερό στο κρασί τους που το κρασί έχει γίνει νερό,
          Βεβαίως υπάρχουν και εν ενεργεία που ονειρεύονται φαραωνικού[που λέει πολύ εύστοχα ο φίλτατος CK}αντιτίμου πλοία και οι οποιοι είναι προφανές ότι έχουν απωλέσει την επαφή την πραγματικότητα.
          Να είσαι καλά.

          1. Ευχαριστω.

            Και εσεις να ειστε καλα και με δυναμη.

            P.S.
            Παντως ο αποστρατος Κοσμας Χρηστιδης ειπε δημοσια σε συνεντευξη πριν απο μια εβδομαδα οτι τα Ticonderoga χρειαζονται το λιγοτερο 30-40 εκατομμυρια τον χρονο το ενα.

            Το ειχε συζητησει με τους Αμερικανους το 2012-3 οταν πηγε επισκεψη στις ΗΠΑ, και μαλιστα ανεβηκε και στο USS Philippine Sea (CG-58).

            Δες εδω απο το 36:30 και μετα.

            https://www.youtube.com/watch?v=hQZS92OZZTE

          2. G_P Ναι του το ειπε κυβερνητης πυρηνοκινητου υποβρυχιου. Και με βαση το ποσο στοιχιζουν ετησιως στους Αμερικανους, καπου εκει θα ειναι το νουμερο. Οχι 40 ομως αυτο το βαζετε εσεις σαλτσα. 29-30 ειπε. Και υποθετω δεν εχει υπολογισει επιπλεον σκαρια για ανταλλακτικα που ειναι εξαιρετικα πιθανο.

            Να κανετε το σταυρο σας να παρουμε Τικοντερογκα αγαπητοι.
            Γιατι και με 40 εκ ανα σκαρι ανα ετος, 160εκ το χρονο για 4 σκαρια, στα 15 χρονια υπηρεσιας θα πανε στα 2.5 δις.

            ΑΛΛΑ αν λαβετε υποψην οτι με 6 σκαρια οπλιζουμε 12 νεα πλοια, το κοστος των οπλων τους και μονο θα ειναι ανω των 500εκ συντηρητικα λαμβανοντας υποψη και το κσοτος του εκσυγχρονισμου τους και τα παντα.

            Αν τωρα αναλογιστειτε οτι τα Τικοντερογκα μπορουν να αντικατασταθουν με νεωτερα τικοντερογκα εκσυγχρονισμενα που θα αποσυρθουν στο ενδιαμεσο διαστημα αλλα και οτι αυτα με τη σειρα τους απο ΑΒ, μιλαμε για οριζοντα 40ετιας χωρις αγορα πλοιων ΑΑΠ. Που σημαινει για 4 πλοια σε αυτο το επιπεδο 6δις το λιγοτερο + το κοστος χρησης αυτων.

            Καντε τους δικους σας υπολογισμους. Με αυτα τα 6 δις που γλιτωνουμε χτιζουμε στολο με επιπλεον φρεγατες και υποβρυχια.

            Αλλα και να μην ερθουν αντικαταστατες τους, και να αντικατασταθουν με καινουργια, που το απευχομαι, και παλι το κοστος τους θα ειναι χαμηλοτερο με τις εκπτωσεις ασφαλως σε δυνατοτητες και ισχυ πυρος.

            Σε καθε περιπτωση, το κοστος δεν ειναι απαγορευτικο αλλα επιτακτικο, αφου μεγαλο μερος αυτου ειναι σε πληρωματα που επιστρεφει δλδ στην οικονομια, αλλα κυριως ειναι κατανεμημενο σε βαθος χρόνου και απο αλλο προυπολογισμο που οπως επισης ειπε ο ναυαρχος αγαπητε, πρεπει ουτως ή αλλως να ανεβει.

            Ο ναυαρχος εν ολιγοις μιλησε για το κοστος παραδεχομενος τις ικανοτητες του πλοιου.

            Και ειναι λογικο, αφου ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΙΣΧΥ ΠΥΡΟΣ ικανη να αλλαξει τις ισορροπιες σε βαθμο που να μπορεσουμε οχι μονο να αντιμετωπισουμε τον εχθρικο στολο και να αμυνθουμε, αλλα και διπλωματικα να επεκτεινουμε τα χωρικα μας υδατα στα 12.

            Τωρα αν εσεις εχετε καποια αλλη λυση, που με 2.5 δις σε βαθος δεκαετιας να δινει ολα αυτα τα πλεονεκτηματα και μαλιστα ΑΜΕΣΑ, να μου την πειτε και εμενα γιατι εγω για κατι Μ ακουω και Cassard και με πιανει απελπισια.

            υγ τα πλοια ενδεχομενως να ερθουν και με βληματα και αν δεν ερθουν , ναι θα εμπεριεχουν ενα επιπλεον κοστος 1δις το οποιο ομως και παλι ειναι εντος των δυνατοτητων μας, αλλα και ενα ποσο που θα πιασει τοπο σαν επενδυση αφου τα βλημνατα θα υπηρετησουν για μια 30ετια. Δειτε μονο ποσα χρονια εχουμε τα Sea Sparrow… Καμια σχεση βεβαια, αλλα λεμε τωρα.

          3. @JorgosF
            Ίσως δεν είναι δυνατόν να τα κρατήσουμε 15 χρόνια, το κόστος χρήσης αυξάνεται σημαντικά κάθε χρόνο διότι βρίσκεις όλο και πιο δύσκολα ανταλλακτικά.
            Επίσης θεσ παρουσία. Με μόνο 2, αν το ένα είναι υπο επισκευές θα έχεις μόνο ένα πλοίο για παρουσία σε 3 Θάλασσες.

            Δεν είναι τόσο απλή απόφαση.

  13. Δεν λές κάτι νέο G_P
    γράφτηκε ότι κάνουν αποτύπωση βυθού αφενός για να δούν πού μπορούν να χρησιμοποιήσουν κρυψώνες για τα υποβρύχιά τους, αφετέρου για να δουν πού θα μπορούσαν να βρίσκονται τα πιθανά «καρτέρια» των ελληνικών υ/β στην ίδια περιοχή του Κεντρικού Αιγαίου.
    Το γεγονός ότι είναι στο κεντρικό Αιγαίο αλλά δυτικά της Σκύρου είναι πιο πολύ επιθετική κίνηση είτε για αυτό που λες, αλλά επίσης για κλείδωμα αυτής της περιοχής για να μην μπορούν πολεμικά να βρεθούν σε πιο προωθημένους χώρους ανατολικότερα της Σκύρου και μεταξύ Λήμνου Αγ. Ευστρατίου για επιτήρηση των Στενών.

    1. Οι στρατηγικοι μας συμμαχοι ισαποστακηδες μας κλέβουν.
      380m euros (447m$) για 12 Ε/Π ΜΗ60 οι κορεατες και εμεις για 7 μόνο περίπου 500m euros.
      Και μας είπαν ότι μας κάναν και καλή τιμή.

        1. Ενδιαφέρον! Σε σχέση με τα δικά μας οι Κορεάτες προσέθεσαν : 1)Link 16 Multifunctional Information Distribution Systems – Low Volume Terminals (MIDS-LVT) Block Upgrade Two Terminals, και 2)AN/ARC-220 High Frequency radios

  14. Να δώσει το Ναυτικό και η Π.Α τα εναπομείναντα AB-212 στον ΕΣ για ένα light πρόγραμμα αναβάθμισης στα δικινητήρια ,καθώς επίσης και ο ΕΣ να αποσύρει ισάριθμα UH-1H . 12 τον αριθμό Ε/Π ΑΒ-212 είναι πολύ καλά και φτηνά στη χρήση για πτήσεις πάνω από θάλασσα που τώρα τα στερείται ο ΕΣ.

  15. Τα 84 F-16 vipers θα εφοδιαστούν με link16( MIDS-JTRS), η έγκριση που έχουμε πάρει σύμφωνα με την DSCA, ειναι 124, οπότε και τα 38 F-16C/D Block 50 που θα αναβαθμιστούν σε F-16C/D Block 52+ ADV θα φέρουν link16( MIDS-JTRS). Το λέω γιατί από τα 30 F-16C/D Block 52+ ADV που αναβαθμίζονται τώρα σε viper αφιαρούνται τα παλιότερα 30 link16(MIDS-LVT),πράγμα που σημαίνει οτι θα μπορουσαν να χρησιμοποιηθούν ενα μέρος στα block 30 αν προχωρήσει η αναβάθμισή τους ή κάποια από αυτά να τοποθετηθούν στα ελικόπτερα του ναυτικού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *