Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του DefenceReview.gr ολοκληρώθηκε η σχεδίαση του τεθωρακισμένου οχήματος πολλαπλού ρόλου 4×4 κατηγορίας των δέκα τόνων από την ελληνική εταιρεία EODH. Πρόκειται για όχημα με αυτοφερώμενο πλαίσιο και σπονδύλωτη σχεδίαση το οποίο μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες για ειδικοποιημένα οχήματα των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφάλειας. Προσεχώς αναμένεται να λάβει χώρα αναλυτική παρουσίαση στα επιτελεία των ΕΔ και τη ΓΔΑΕΕ.

Το όχημα της EODH φέρει κινητήρα 300 ίππων και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μεταφέρει οκτώ άτομα και διαθέτει θωράκιση. Στο όχημα μπορούν να προσαρμοστούν διάφορες επιλογές εξοπλισμού όπως αισθητήρες ή οπλικά συστήματα πχ αντιαρματικά όπλα.

Να τονιστεί ότι έχει επίπεδα προστασίας εφάμιλλα των οχημάτων κατηγορίας MRAP (αντιναρκική προστασίας κτλ) αλλά πρόκειται για καινοτόμα σχεδίαση ενός οχήματος τακτικής χρήσης. Το όχημα θα μπορούσε να είναι φορέας οπλικών συστημάτων, προωθημένων παρατηρητών πυροβολικού, σταθμός διοικήσεως, ασθενοφόρο, αναγνωρίσεως κτλ.

Οχήματα κατηγορίας M/S 290GD. Συνολικά υπηρετούν περί τα 4500 οχήματα και ο στόχος είναι ένα μεγάλο μέρος να ανανεωθεί.

Τη παρούσα χρονική στιγμή βρισκόμαστε στη φάση κατασκευής προτύπου το οποίο είχε προγραμματιστεί να παρουσιαστεί στην ελληνική αμυντική έκθεση DEFEA αλλά λόγω της αναβολής της έκθεσης θα επιδειχθεί επισήμως εντός του καλοκαιριού.

Επίσης, η EODH έχει ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης εθνικού φορτηγού γενικής χρήσης κατηγορίας ενός τακτικού φορτηγού καθαρά στρατιωτικής χρήσης και όχι πολιτικών προδιαγραφών με κοινά υποσυστήματα τόσο του οχήματος 4×4 (ωφέλιμο φορτίο 5 τόνοι εκτός δρόμου και 8 επί οδών) και όσο και στο 6×6 (ωφέλιμο φορτίο 8 τόνοι εκτός δρόμου και 12 επί οδών).

Να τονιστεί ότι οι συμπαραγωγές δεν συνεπάγονται και εθνικό εγχώριο προϊόν. Ο αρχικός κατασκευής ασκεί τον κύριο έλεγχο επί του προϊόντος δίχως η Ελλάδα να μπορεί να το εξάγει σε τρίτες χώρες.

Πάνω από 10000 οχήματα Steyer 680 M3 βρίσκονται στις τάξεις του ΕΣ και των ΕΔ. Είναι κυρίαρχη ανάγκη δίχως αμφισβήτηση να αντικατασταθούν ανανεώνοντας το τροχαίο υλικό του ΕΣ.

Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να επανιδρύσουμε αμυντική βιομηχανία σε υγιή βάση. Ο ΕΣ διαθέτει περί τα 8500 φορτηγά Steyer 680 M3 συν άλλα 2200 τα οποία θεωρούνται ειδικοποιημένα. Επίσης, στο τροχαίο υλικό του συγκαταλέγονται 5500 οχήματα Mercedes 240GD (1,25 τόνοι) και 4500 οχήματα 290GD (1,5 τόνοι).

Στόχος του ΥΠΕΘΑ είναι να αντικατασταθεί ένα βασικό μέρος από τα παραπάνω οχήματα με την υλοποίηση ενός προγράμματος ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ σε βάθος δέκα ετών.

Comments

  1. Κ.Νικητα,συγχαρητήρια για την καλή δουλειά σας!επειδή το ζήτημα είναι άκρως ενδιαφέρον και φλέγον,σας παρακαλώ μήπως μπορείτε μας δώσετε παραπάνω στοιχεία και στο ζήτημα του Εθνικού φορτηγού και του τ/Θ 4χ4?
    Όσο υπάρχουν άνθρωποι όπως το επιτελείο της eodh,υπάρχει μέλλον σε αυτη τη χώρα,τους εύχομαι τα καλύτερα από βάθους καρδίας.
    Κάνω δε έκκληση στον εξαίρετο κ.Στεφανη να βοηθήσει όσο μπορεί.

    1. Δηλαδή θα καταφέρουμε μετά από δεκαετίες να έχουμε ένα ελληνικό MARP και 2 εθνικά φορτηγά αποκλειστικά για στρατιωτική χρήση !? Εύχομαι να ακούσω για κανένα νέο ΤΟΜΑ ΚΈΝΤΑΥΡΟΣ 2 και καμιά εθνική φρεγάτα . Το γεγονός που χρειάστηκε ιδιωτική πρωτοβουλία για να γίνει κανένα αξιόλογο έργο είναι πολύ προβληματικό , αλλά εύχομαι η ΕΛΒΟ να πέσει στα χέρια της IDE μήπως και δούμε νέο ΤΟΜΑ . Αλλιώς χλωμό το βλέπω

  2. Αλλα εθνικά παραμυθια από εδώ!!

    Γιατί όταν ακούν περί εθνικού κάτι αυτόματα σκέφτομαι για καταδιασπαταλιση δημοσιου χρήματος καθυστερήσεις, στρατούς κομματόσκυλων να πληρώνονται τζάμπα?

    Είναι σοβαροί?

    Λεφτά δεν υπάρχουν
    Χρόνος δεν υπάρχει
    Βιομηχανικές υποδομή ξηλώθηκε

    Πρέπει να μαζευτεί ότι μεταχειρισμένο υπάρχει στο τζαμπέ

    Όλα αυτά που γράφονται περί εθνικων οπλων φορτηγών πλοίων κλπων είναι αέρας κοπανιστός για να καλύψουν την αδράνεια την αδιαφορία την ανικανότητα και πάνω από όλα την άρνηση τους να εviισχυθει AMESA η εθνική άμυνα

    1. Συμφωνώ ότι όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά έριξαν το βάρος σε ένα υπερτροφικό δημόσιο για να βολεύουν τον κομματικό τους στρατό εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος,αλλά εταιρίες που έχουν τη δυνατότητα να παράγουν ακόμα και σήμερα υπάρχουν,όπως υπάρχουν και πολλά μυαλά αλλά είτε φεύγουν στο εξωτερικό μιας και εδώ δεν μπορούν να απορροφηθούν είτε πάνε χαμένα.
      Ακόμα και η Ελληνική «πατέντα» που πολλές φορές απαξιώνουμε είναι χρήσιμη κάνει τη δουλειά και φαίνεται το δαιμόνιο του Έλληνα να βρίσκει πάντα τη λύση.
      Η Ελλάδα με μια διαφορετική πολιτική θα μπορούσε σήμερα να έχει βαριά βιομηχανία.
      Αλλά οι κυβερνήσεις απαξίωσαν με σχέδιο κάθε τι παραγωγικό εκτελώντας ξένα συμφέροντα κυρίως Γερμανικά.
      Συμφωνώ πως τώρα πρέπει να δούμε κάθε τι μεταχειρισμένο για άμεση ενίσχυση αλλά αυτά είναι λύσεις ανάγκης και δεν μπορεί να γίνονται εσαεί.
      Στο ΠΝ πάντως χάσανε την ευκαιρία με τις δύο Ιταλικές FREMM με κόστος 600 εκατ. ευρώ η μια και θα καταλήξουν στην Αίγυπτο με παράδοση της πρώτης το 2020 και της δεύτερης το 2021.
      Το πολιτικό προσωπικό αδιαφορεί πλήρως.
      Το βέβαιο είναι πως όταν θα τελειώσει η κρίση με τον ιό ο Ερντογάν θα προσπαθήσει να ρεφάρει σε εμάς αλλά και να το διαχειριστή επικοινωνιακά στο εσωτερικό του και τότε οι εδώ δικοί μας λαπάδες θα ψάχνουν πάλι σαν επαίτες προστασία από τους «συμμάχους».
      Ήδη οι Τούρκοι έχουν ανακοινώσει πως μετά την κρίση με το ιό θα ξεκινήσουν και πάλι τις έρευνες και γεωτρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο.
      Οι Τούρκοι πάντα προαναγγέλλουν αυτό που σκοπεύουν να κάνουν ίσως για να βολιδοσκοπήσουν τις αντιδράσεις.
      Ο «Μωυσής» πάντως κοιμάται όρθιος πιστεύοντας τα ταισμένα παπαγαλάκια του και από την υπεροψία του το πηγούνι του κοντεύει να φτάσει στη μύτη του.

      Υ.Σ. Μιας και συνεχίζεις να σχολιάζεις στην Πτήση ρώτα τους για τις «αξιόπιστες» πληροφορίες τους που είχαν από την κυβέρνηση για τη βέβαιη παραχώρηση των δυο Arleigh Burke το Μάιο του 2020 και αν σύμφωνα με τις «αξιόπιστες» πληροφορίες τους ετοιμάζετε το προσωπικό για την «παραλαβή» των πλοίων!

      1. Κάποιοι τους το σφύριξαν και το αναμετάδωσαν
        Νομίζω την ίδια ημερομηνία που βγήκε ο προϋπολογισμός Aμυνας στα ίδια ύψη με του ΣΎΡΡΙΖΑ
        Τα περί Εθνικών XXXX είναι σανός
        να κλωτσάμε το τενεκεδάκι πιο κάτω και να δείχνουμε πως τάχα κάνουμε κάτι ενώ τα προβλήματα είναι AΛΥΤΑ και ο ΣΟΥΛΤAΝΟΣ δεν χαμπαριάζει

    2. Πολλά τα ερωτήματα για το κατά πόσο μπορεί να αναπτύξει κάτι από το μηδέν η eodh, που μάλλον είναι θυγατρική γερμανικών συμφερόντων, προφανώς μιλάμε για έτοιμο γερμανικό σχέδιο, προσαρμοσμένο στα ελληνικά δεδομένα.
      Τώρα πόσο εθνικό θα ειναι, όσο εθνικά ήταν αυτά που έβγαιναν από την ΕΛΒΟ, που όλο το εγχείρημα είχε και θετικά, αλλά με κόστος χρέη εκατοντάδων εκατομμυρίων.
      Μαλλον όλα αυτά που διαβάζουμε τελευταίες μέρες, έχω την εντύπωση ότι ειναι η προίκα, μπας και βρεθεί κάποιος να αγοράσει χρεοκοπημένες αμυντικές βιομηχανίες.

      Κάθε τι έχει εχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σαν επιλογή, μένει να δούμε το τελικό προϊόν, αν κάνει για τον ΕΣ αφού δοκιμαστεί εξαντλητικά και τι κόστος έχει σε σχέση με τον ανταγωνισμό και βεβαια που θα βρεθούν όλα αυτά τα χρήματα… οτι χρειάζεται αναβάθμιση του τροχαίου υλικού στο ΕΣ βεβαια ειναι δεδομένο.

  3. Το ΜΟΝΟ τθ προς ανάπτυξη που έχει νοημα ειναι αυτο της μεταφοράς προσωπικου.Οι υπολοιπες εκδοσεις δεν εχουν νοημα απο τη στιγμή που καλύπτονται κάλλιστα απο τα δωρεαν άμεσα παραχωρηθέντα μ1117.10000$/τεμ.κοστος μεταφοράς…
    Τα δε gd290 ειναι σουπερ…τα οποια χρήματα αλλου…σε πιεστικοτερες αναγκες…

  4. Κ.Νικητα συγχαρητήρια για την πολύ καλή δουλειά σας!
    Επειδή και η ανάπτυξη Εθνικού φορτηγού και τ/Θ 4χ4,είναι πολύ μεγάλης σημασίας για την εθνική άμυνα, θα σας ήταν εύκολο παρακαλώ να μας δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες?
    Επίσης δεν μπορώ παρά να εκφράσω ,στο επιτελείο της eodh,το βαθύτατο σεβασμό μου για την προσπάθεια τους.οσο αυτή η χώρα έχει ανθρώπους σαν αυτούς μπορεί να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Εύχομαι από βάθους καρδίας ο,τι καλύτερο.
    Τέλος θα κάνω έκκληση στον εξαίρετο κ.Στεφανη ,επειδή καταλαβαίνει όσο καλύτερα απο οποιον άλλο την σημασία του εγχειρήματος (Όπως και την πρόταση εκσυγχρονισμόυ από την ίδια εταιρία των Μ113 & Λεωνίδας),να κάνει ο,τι μπορεί.

  5. Μπραβο …αρκεί να τηρήσουν την ελληνικότητα του σχεδίου και της κατασκευής σε μια λογική τιμή …Επιμέρους υποσύστημα μεμονωμένα και σε μικρή έκταση θα μπορούν να ειναι εισαγόμενα …Πχ τα ηλεκτροπτικα ανετα μπορουν να τα φτιάξουν οι ελληνικές εταιρίες ,τα αντιαρματικα δυσκολα . Ελπιζω να γινει πραξει και να αρχισει η αλλαγή .Δεν θεωρω οτι συστημα μετδοσης της κινησεις ειναι τοσο δυσκολο να κατασκευαστη απο ελληνες μηχανικους ….

    1. Αρχικα μπορει6να εχει μερικες επιλογες. Πχ αμερικανικο, γερμανικο, γαλικο κινητξρα μετάδοση. Έτσι αποφεύγουμε την απόλυτη εξάρτηση από ένα κράτος. Μετά φτιάχνουμε δικό μας. Αν 9 άτομα ετοιμάζουν αυτοκίνητο 2000 ίππων τότε μια εταιρεία μπορεί να προσφέρει έστω μια λύση. Το κρίσιμο είναι προοπτικές παραγωγής δηλαδή παραγγελιες

      1. Απ ότι καταλαβαίνω εννοείς να έχουμε στα οχήματα διαφορετικούς κινητήρες από διαφορετικές εταιρείες και από διαφορετικές χώρες για να μην εξαρτώμαστε μόνο από έναν… Σωστά;;; Το γεγονός ότι θα ψάχνουμε πάλι ανταλλακτικά δεξιά και αριστερά όπως σήμερα με αποτέλεσμα να ακινητοποιούμε οχήματα πάλι (αυτή την φορά καινούργια) το έχεις σκεφτεί; Δηλαδή θα ξεκινήσουμε ένα τεράστιο πρόγραμμα φορτηγών και λοιπών οχημάτων και αντί να κοιτάξουμε να συμμαζέψουμε λίγο το χάλι, να μπει μια κεντρική διαχείριση με κοινά logistics για όλα τα οχήματα μπας και μας μείνει κανά ψιλό στην τσέπη από της οικονομίες κλίμακας, εμείς θα πάμε να αγοράσουμε από παντού; Για για να σου δώσω ένα παράδειγμα …αν όταν αγοράστηκαν τα NH90 τους βάζαμε τον κινητήρα T700 της General (που έχουν και τα apache του στρατού αλλά και τα AegeanHawk του ναυτικού) και όχι αυτόν της Rolls Royce που διαλέξαμε, τότε τα NH90 που κάθονται και λιάζονται τώρα στα Μέγαρα θα πετούσαν και δεν θα περίμεναν πότε θα υπογράψουμε ξεχωριστή FOS με τους Γάλλους,
        Όσο για τον ελληνικό κινητήρα που θες να φτιάξουμε…Οι Τούρκοι παράγουν δικά τους φορτηγά παραπάνω από 20 χρόνια αλλά οι κινητήρες τους(οι περισσότεροι) είναι αμερικάνικοι. Τέλος να θυμίσω ότι έχουν μέινει χωρίς κινητήρα για το άρμα μάχης τους, το Altay, γιατί πολύ απλά δεν μπορούν να τον κατασκευάσουν.
        Επομένως, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Για να κατασκευάσεις έστω έναν κινητήρα ασφαλή,αξιόπιστο και επαρκή θέλει χρήμα.Πολύ χρήμα. Που δεν έχουμε φυσικά.

        1. Αγαπητέ φίλε τα λόγια είναι εύκολα.μπορεις σε παρακαλώ να μου πεις πως μπορεί να τοποθετηθεί ο κινητήρας Τ700,στα 20 μας, ΝΗ90(αν υπήρχε περίπτωση οι Ευρωπαίοι να το δεχθουν)????
          Βλέπω ότι είσαι πολύ απόλυτος.οι νοτιοκορεατες στο Τ50 χρησιμοποιούν αμερικάνικο κινητήρα αυτό τι παει να πει?το προϊόν δεν είναι δικό τους?δεν τους δίνει χρήματα?το ίδιο και στο άρμα μάχης που παράγουν και στα α/Κ πυροβολα(αμφότερα αγοράστηκαν απο τους τουρκους).η παραγωγη ενος φορτηγου δεν ειναι παραγωγη διαστημοπλοίου. Τα συστήματα που θα χρειαστουν μπορουμε να τα εισαγουμε σε πρωτη φαση και με ενα σωστο προγραμματισμο σε βάθος χρονου το καθε συστημα να το παραγουμε εμεις βαση της συμφωνίας.ετσι κερδίζουμε πληρώνοντας με χρήμα και χρόνο,την υπανάπτυξη της χώρας που είμαστε υπευθυνοι ολοι μας.αγοραζουμε τον κινητήρα,τον παράγουμε κατόπιν άδειας και έχοντας αυτόν ως βάση σχεδιάζουμε στο μέλλον τον δικο μας.ΜΕΛΛΟΝ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΟΤΑΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ,ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΜΠΟΥΡΔΕΣ ΟΠΩΣ ΟΤΙ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΡΙΑ ΜΑΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ.

          1. Μα ακριβώς αυτό λέω και εγώ φίλε μου…τα λόγια είναι εύκολα,οι πράξεις είναι δύσκολες. Όπως για παράδειγμα το να λέμε ότι θα κατασκευάσουμε δικό μας κινητήρα, συστήματα μετάδοσης, συστήματα ανάρτησης κλπ (σοβαρά και αξιόπιστα εννοείται και όχι ανέκδοτο) στα λόγια είναι πανεύκολο. Στην πράξη όμως είναι πολύ δύσκολο, χρονοβόρο και εξαιρετικά κοστοβόρο.
            Για αυτό και αναφέρω ότι το εθνικό μας φορτηγό στην ουσία θα είναι μια εγχώρια παραγωγή ενός ξένου προιόντος με λεγόμενη ΕΠΑ όπως γίνεται τόσα χρόνια τώρα με τα Steyr. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
            Θα σου θυμίσω ότι μέχρι σήμερα προσπαθήσαμε να πουλήσουμε 2 φορές την ΕΛΒΟ με αντίστοιχους διαγωνισμούς που βγήκαν άγονοι. Άγονοι λοιπόν βγήκαν γιατί η ΕΛΒΟ έχει τα μαύρα της τα χάλια και χωρίς κρατική ενίσχυση απλά θα κλείσει. Ποίος θα αγοράσει και θα επενδύσει λοιπόν σε μια μαύρη τρύπα; Κανείς, γι αυτό και τα τσακάλια μας αποφάσισαν να τρέξουν ένα πρόγραμμα προμήθειας τροχαίου υλικού έτσι ώστε να προσελκύσουν εταιρείες επενδυτές (παρόμοιο πλάνο δηλαδή με την αγορά των υποβρυχίων από τους Γερμανούς και την παραχώρηση των ναυπηγείων σε αυτούς χωρίς ευρώ). Από την μία θα καλυφθεί μια πάγια ανάγκη του στρατού μας για οχήματα, από την άλλη η εταιρεία που θα επιλέξουμε το προιόν της θα πάρει προίκα και την ΕΛΒΟ. Και λέω ΕΛΒΟ συνέχεια γιατί δεν υπάρχει άλλη εταιρεία στην Ελλάδα παραγωγής τροχαίου υλικού σε τέτοια κλίμακα, ούτε η EODH ούτε καμία EODH.
            Επειδή όμως υπάρχουν ανάγκες στον στρατό πολύ πιο άμεσες αυτή την στιγμή και επειδή βραχυπρόθεσμα μπορούμε να καλύψουμε την ανάγκη του στρατού για οχήματα με μεταχειρισμένα από το αμέρικα μεριά, σε συνδυασμό με την ένδοια που επικρατεί λόγω έλλειψης χρημάτων σκαρφιστήκαμε τον όρο εθνικό φορτηγό για να μετριάσουμε τις εντυπώσεις πρώτον από την παραχώρηση της κρατικής εταιρείας και δεύτερον από την τοποθέτηση στο συρτάρι πολύ πιο άμεσων αναγκών έναντι των οχημάτων (όπως για παράδειγμα των τορπιλών ή την απόλυτη ανάγκη για αναβάθμιση των ΜΕΚΟ). Σε συνδυασμό δε με το πανηγύρι που έχουν στήσει το 2021 για τα 200 χρόνια δημιουργίας του ελληνικού κράτους, θέλουν να παρουσιάσουν κάτι εθνικό. Γι αυτό και το εθνικό φορτηγό, το εθνικό τυφέκιο κλπ. ¨οσο για το ελληνικό τυφέκιο να σου πώ ότι έχουν ήδη στείλει προσκλήσεις σε ξένες εταιρείες να παρουσιάσουν τα προιόντα τους. Το ίδιο πράγμα θα γίνει και με τα οχήματα. Τι σόι εθνικό είναι αυτό που ανήκει σε ξένο και το πληρώνεις για να σε αφήσει να τα παράξεις, δεν μπορώ να το καταλάβω. Απλά γίλε μου δεν είναι εθνικό.
            Για το Τ50 των Κορεατών δικό τους προιόν είναι, με τεχνογνωσία της Lockheed και με πλήθος ξένων υποσυστημάτων. Εάν πάνε να το πουλήσουν κάπου που δεν θέλουν πχ οι Αμερικάνοι που τους ανήκει ο κινητήρας και δεν μπορέσουν (όπως την έπαθαν οι Τούρκοι με τα Altay, με τα T-155, με τα ΑΤΑΚ) να μου πείς μετά πόσο δικό τους είναι.
            Τέλος καλό είναι να διαβάζουμε προσεκτικά ένα σχόλιο για να καταλαβαίνουμε τι λέει…Πού ανέφερα εγώ στο σχόλιό μου ότι πρέπει ή ότι γίνεται να αλλάξουμε τους Rolls στα NH90 με τους T700;
            Φιλικά

        2. Όχι εννοούσα να μπορεί να φέρει διάφορους γιατί μπορεί να εξαχθεί πιο εύκολα. Αν και όταν θα αγοραστεί από τις Ελληνικές ένοπλες δυνάμεις θα επιλεγεί ότι είναι συμφέρον και καλο

          1. Απάντηση στον φίλο Giorgos R:
            <>,φιλε μου εισαι σαφεστατος γραφεις :που διαλέξαμε.
            Τώρα αναφορικά με τα Τ50,παρά τα αμερικανικά συστήματα που έχουν έχουν φέρει μπόλικο παραδάκι στους Κορεάτες από τις εξαγωγικές τους επιτυχίες.οι Τούρκοι στα altay,όχι δεν μπορούν αλλά δεν τους επιτρέπουν να χρησιμοποιήσουν τους κινητήρες για λόγους εμπορικού ανταγωνισμού, να δεις όμως που σύντομα θα βρουν λύση, Π.χ. αγοράζοντας τα δικαιώματα ενός ουκρανικου κινητήρα (Μήπως πρέπει και εμείς να δούμε προς Ουκρανία μεριά για κινητήρα?),επειδή οι Ουκρανοί, <>,είναι και αυτοί,άρα πιο πρόθυμοι.

  6. Μπράβο στην Ελληνική εταιρία που παρόλο την εχθρική αντιμετώπιση από το κράτος διαχρονικά συνεχίζουν να φέρνουν αποτέλεσμα.
    Πρόκειται για την ίδια εταιρία που έχει καταθέσει πρόταση εκσυγχρονισμού τόσο των Λεωνίδας όσο και τον M113.
    Αυτές οι εταιρίες πρέπει να στηριχθούν και να δημιουργηθεί σιγά σιγά βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα.
    Τα οφέλη θα είναι πολλαπλά και από τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν και από την προστιθέμενη αξία μιας και τα χρήματα θα μένουν εδώ αλλά και από τυχόν εξαγωγές.
    Οι κυβερνήσεις πρέπει επιτέλους να σταματήσουν να τροφοδοτούν τον υπερτροφικό δημόσιο τομέα και να ρίξουν το βάρος σε κάθε τι παραγωγικό και στη δημιουργία βαριάς βιομηχανίας.
    Η Ελλάδα έχει και ανθρώπινο δυναμικό και μυαλά και η «πατέντα» πολλές φορές γεννάει καλές ιδέες.

  7. Το όχημα 4Χ4 σχεδιάζεται με βάση κάποιες ανάγκες του ΕΣ ή έτσι τους ήρθε;

    Σε ότι έχει να κάνει με τα φορτηγά, ο σχεδιασμούς και πάλι έχει γίνει με ποιες προδιαγραφές; του ΝΑΤΟ;

    1. Εθνικό όχημα με ξένο κινητήρα, σασμάν, διαφορικά, λάστιχα, κ. ο. κ, με ούτε καν καθαρή ελληνική σχεδίαση, δεν θα είναι τόσο εθνικό όσο παρουσιάζεται στο άρθρο. Ας ξεκινήσουμε πχ από ένα εθνικό ανταλλακτικό και βλέπουμε….

    1. Στα πλαίσια της αγοράς των leo hel, οι Γερμανοί παραχώρησαν, η κατασκευή της θωράκισης να γίνει στην Ελλάδα, αλλά από γερμανικών συμφερόντων εταιρεία. Νομίζω ότι κυρίως μέτοχος ήταν κάποιος μεγαλομέτοχος ή αντιπρόσωπος της μητρικής εταιρείας. Δεν γνωρίζω αν έχει αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς.
      Ακόμα όμως και αν μια βιομηχανία με παραγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα, δεν είναι ελληνικής ιδιοκτησίας, δεν σημαίνει ότι δεν δημιουργεί θέσεις εργασίας και δεν συμμετέχει στην οικονομία.
      Στόχος της χώρας είναι να τραβήξει διεθνείς επενδύσεις, δλδ να έρθουν ξένες εταιρείες και να φτιάξουν εργοστάσια ή παραρτήματα πχ VW, Microsoft, GOOGLE κτλ

  8. Μπράβο πολύ καλό νέο αυτό. Συγχαρητήρια κύριε Νικήτα. Μακάρι να προχωρήσει. Με την ευκαιρία του άρθρου αν κάποιος δημοσιογράφος ξέρει να βρει πληροφορίες τι έγινε και με τη namco hellas όπου επί ΣΥΡΙΖΑ δε μπορούσε να βγάλει άδεια? Είναι η εταιρία που θα έφτιαχνε τα Pony. Ωστόσο αυτή η εταιρία έχει στο site της και ένα στρατιωτικό όχημα το MILICAR. Θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει ο ΕΣ το συγκεκριμένο όχημα? Γιατί να μη προχωρήσει και αυτή η προσπάθεια που είναι 100% Ελληνική? Αυτή τη στιγμή που έχουμε μεγάλο πρόβλημα με τον ιό και την μείωση του ΑΕΠ, θα πρέπει να στραφούμε στην Ελληνική βιομηχανία αν θέλουμε να μπορέσουμε να συντηρήσουμε ότι καινούργιο πάρουμε.

    1. Αντιγραφη του UNIMOG με αξιομογους πορταλ αξονες εισαγωφη απο Γερμανία οπως φαντάζομαι και κινητηρας σασναν βοηθητικο.
      Δε βλεπω καθολου ηλεκτρονικα καθως ειναι αντιγραφη μοντελου του 80 αλλα αυτο δεν ειναι απαραίτητα κακο.Ισα ισα για τον ΕΣ….KISS…δεν θα χαλάει…απλα να μπει συστημα ελεγχου πιεσης ελαστικων γιατι….τ στρατιωτικα οχηματα ειναι για να βγαίνουν εκτος δρόμου…

      1. Πολύ σωστός Γιώργο..φαίνεται οτι έχει αξιόλογες δυνατότητες…δεν θα το έλεγα εγώ αντιγραφή,αλλα σίγουρα είναι στην ίδια κατηγορία…χρειάζεται οπωσδήποτε,μια πιο σύγχρονη καρότσα,και ας μην είναι τελευταίας τεχνολογίας..ίσως με συμφωνία με κάποια Κινέζικη η Κορεάτικη εταιρεία αμαξωμάτων…ο Κοντογούρης όμως όλο μεγάλα λόγια είναι και απο ουσία τίποτα..

  9. Καλά ακούγονται όλα αυτά , αλλά να έχουμε υπ όψιν μας ότι η Eodh είναι παιδί της IBD Deisenroth Engineering, η οποία με την σειρά της είναι θυγατρική της Rheinmetall AG. Γερμανική δηλαδή, όχι ελληνική. Απλά το λέω γιατί πολύ eodh ακούω τελευταία και φοβάμαι μην πέσουμε από τα σύννεφα κάποια στιγμή και καταριόμαστε πάλι τους προδότες πολιτικούς που ξεπούλησαν την ΕΛΒΟ. Και λέω ΕΛΒΟ γιατί δεν υπάρχει άλλη εταιρεία στην Ελλάδα με εγκαταστάσεις ικανές να αναλάβουν ένα τέτοιου μεγέθους πρόγραμμα. Οπότε μάλλον βλέπω πακέτο την ΕΛΒΟ στους Γερμανούς με πλάγιο τρόπο για να μην δημιουργηθούν εντυπώσεις σε αυτούς που βγάζουν σπυριά πλέον με κάθε τι γερμανικό και με πρόσχημα το «εθνικό όχημα», το «ελληνικό φορτηγό» και σε λίγο και το «εθνικό διαστημόπλοιο».
    Το ίδιο πράγμα πάει να γίνει και με το νέο τυφέκιο! Όλα τα είχε η Μαριορή το νέο τυφέκιο με picattiny της έλειπε. Αλλά κάπως πρέπει να σουτάρουμε την ΕΑΒ. Τον τρόπο λοιπόν τον βρήκαμε. Νέο τυφέκιο για τον στρατό όταν ο στρατός δεν έχει μαντήλι να κλάψει. Και κάπως έτσι θα μας πασάρουν τις επόμενες μέρες το εθνικό τυφέκιο. Δεν έχει σημασία που θα είναι της IWI, της SIG, της Barrett, της ΗΚ ή της FN…θα είναι εθνικό.
    Φυσικά και θέλω και καινούργιο φορτηγό,τυφέκιο, όχημα αλλά μην μου πουλάς παραμύθι. Απλά πες ότι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΛΒΟ θα παράγει κατόπιν αποκτηθείσας άδειας από την Rheinmetall ή την OshKosh φορτηγά για τον στρατό μας, όπως γίνεται μέχρι τώρα. Άρα θα έχουμε ένα ξένης σχεδίασης, ελληνικά κατασκευασμένο όχημα, σε πραγματικά ελληνική εταιρεία. Γιατί το αμέσως επόμενο βήμα είναι ότι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΛΒΟ, που τώρα είναι μπάχαλο θα παράγει μεν το εθνικό μας φορτηγό αλλά την εταιρεία θα την έχουν Γερμανοί πλέον. Τί σόι εθνικό θα είναι τότε δεν ξέρω.
    Μακάρι να κάνω λάθος και αν κάνω ζητώ συγγνώμη. αλλά μέχρι νεωτέρας έχω σοβαρές επιφυλάξεις.

  10. Αν αναπτυχθεί κάτι με μεγάλη Ελληνική προστιθέμενη αξία με στήσιμο παραγωγής στην Ελλάδα ΚΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ (IBD DEISENROTH γαρ) έχει καλώς, αλλά σαφώς δεν είναι προτεραιότητα ένα 4Χ4 MRAP όταν 1200 M1117 και στο μέλλον κι άλλα περιμένουν να μεταφερθούν στην Ελλάδα!!! Τα ναύλα είναι κάτω αυτή την εποχή(!)…

    Το φορτηγό θα έπρεπε να είναι πιο ψηλά. Αλλά και πάλι υπάρχουν κι άλλες πιο πιεστικές ανάγκες που κι αυτές μπορουν να προσφέρουν βιώσιμη ανάπτυξη.

  11. EODH & MRAP 8 θέσεων = Survivor R

    https://www.youtube.com/watch?v=oy36OhmYrdA

    Μακάρι να κάνω λάθος.

    Πάντως για να γίνει αντικατάσταση των M/S 290GD και των αθωράκιστων Humvee, δεν χρειαζόμαστε ψηλό όχημα τύπου MRAP αλλά όχημα τύπου JLTV, LMV 2 κ.α. Εάν πάλι θέλουμε τροχοφόρο ΤΟΜΠ, τότε αυτό πρέπει να είναι αμφίβιο πχ PMPV MiSu

    1. Σωστός
      Οι ανάγκες σε αυτή τη κατηγορια μπορεί να καλυφθούν στο τσάμπα από τα M1117 που γραφει ο Η Εφέντης αποπάνω
      Αλίμονο εάν σπαταλήσουνε λεφτά που δεν υπάρχουν για να ξανά ανακαλύψουμε το τροχό

    2. Εισαι πολυ σωστος το PMPV misu ειναι φανταστικο και πολυ πρωτοποριακο οχημα μπορει να καλυψει πολλες αναγκες ..ισως με καποιες μετατροπες μεχρι και των πεζοναυτων του στρατου σε τομπ κλπ κλπ…
      Η κινητηκοτητα του απειρως καλυτερη σαν 6χ6 και ευελικτο πολυ γιατι στριβουν και οι μπροστινοι και οι πισω τροχοι ταυτοχρονα.
      Επισης πιστευω οι φιλανδοι ειναι απειρως πιο ελαστικοι και δεκτικοι σε μεταφορα τεχνολογιας συμπαραγωγης και θα ναι και πιο λογικη σε θεμα τιμης αν κρινω και απο αλλα προιοντα τους

  12. Ρε παιδια και η hdvs ειναι της kraus την εχουμε δει να προσφερει τετοια πακετα; Αποσο ξερω η eodh ειναι 100% ελληνικη και εχει ολες τις αδειες… Ειναι δυνατον να θωρακιζει αυτη η εταιρεια leopard, boxer για χωρες οπως γερμανια αυστραλια ουγγαρια αγγλια και εμεις να μην δινουμε την δυνατοτητα να εχουμε ενα 100% ελληνικο οχημα ;;; Τα πραγματα πρεπει να σοβαρεψουν. Γνωμη μου

    1. Ρε φίλε τι 100% ελληνικό μας λές; Ο κινητήρας και το κιβώτιο θα είναι ξένα όπως και να χει. Εκτός αν παράγουμε κανα κινητήρα σε κανένα κρυφό εργοστάσιο και δεν μας έχουν ενημερώσει. Άρα μάνι μάνι πάει το 100% σου.
      Και όπως είπες και μόνος σου… Τα πράγματα πρέπει να σοβαρέψουν. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει να λέμε σοβαρές κουβέντες. Η EODH θωράκιση παράγει, από που και ως πού θα μας παρουσιάσει οχήματα;
      Το εθνικό φορτηγό θα αφορά κάποιο σχέδιο εταιρείας, όπως της Rheinmetall στην οποία ανήκει η IBD και η EODΗ, το οποίο θα τα κατασκευάζουμε εδώ με ΕΠΑ. Όπως ακριβώς κάναμε και με τα Steyr 40 χρόνια πίσω. Μόνο που τώρα το 100% εθνικό φορτηγό σας θα είναι ο δούρειος ίππος για την πώληση της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΛΒΟ, της μοναδικής εταιρείας στην Ελλάδα που μπορεί να κατασκευάσει στρατιωτικά οχήματα σε τέτοιο βαθμό.

      1. Mονο που ξεχνας οτι η ΕΛΒΟ εχει χρεοκοπησει και δεν θελει να την αγορασει κανενας. Το προσωπικο της εταιριας πληρωνεται απο το δημοσιο για να καθεται, δηλαδη ειναι ζημιογονα ακομη και σημερα.

        Ως χωρα χρειαζομαστε μια εταιρια (Ελληνικη η ξενη) να αγορασει την ΕΛΒΟ και να αρχισει να παραγει οχηματα στην Ελλαδα με υψηλη προστιθεμενη αξια, ποιοτητα και ανταγωνιστικοτητα, να καλυψει τις εγχωριες αναγκες και να δωσει δουλειες σε Ελληνες επιστημονες και τεχνικους, ωστε το κρατος να κερδισει το ΦΠΑ.

        Ας γινει η πωληση της ΕΛΒΟ ακομη και με συμβολικο τιμημα 1 ευρω, οπως εγινε σε πολλες αλλες χωρες, με την προυποθεση φυσικα να πραγματοποιηθουν επενδυσεις στην εταιρια.

        1. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου σε αυτό. Αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν θα πρέπει να λέμε μεγάλα λόγια όπως πχ εθνικό φορτηγό, γιατί πλέον ούτε η ίδια η εταιρεία δεν θα είναι εθνική. Εκεί είναι το δικό μου πρόβλημα. Στο δούλεμα που πέφτει. Πες απλά, λεβέντες πρέπει να διώξουμε από πάνω μας την εταιρεία γιατί δεν γίνεται να την συντηρούμε με το ζόρι και για να μπορέσουμε να την διώξουμε πρέπει να τρέξει κάποιο πρόγραμμα έτσι ώστε να έχουν και οι εταιρείες επενδυτές κάποιο δέλεαρ. Και τέλος. Τα περί εθνικού φορτηγού, τυφεκίου, ucav, διαστημοπλοίου είναι απλά φούμαρα.

        2. Για να αγοράσει κανείς χρεοκοπημένες εταιρίες θέλει προίκα, αλλιώς ποιος ο λόγος να ασχοληθεί;
          Το θέμα ειναι ότι την έχουμε πατήσει πολλές φορές έτσι, παίρνουν τα συμβόλαια εταιρίες του εξωτερικού και αφού η προίκα φαγωθεί μετά μην τους είδατε.
          Η ιστορία ειναι ότι αν μια εταιρία δεν ειναι ικανή να κρατηθεί από μόνη της και να ειναι ανταγωνιστική όσο και βοήθεια να πάρει δεν αρκεί…

    2. Αυτά τα 100% μάλλον δεν υπάρχουν, ακόμα και τα λάστιχα από έξω έρχονται, πιάσε από κινητήρες μέχρι τακάκια φρένων και από αναρτήσεις μέχρι τα led για το φωτισμό.

  13. Βλέπω πολλά σχόλια και εδώ και σε άλλα site και δεν μπορώ να μην κάνω ένα σχόλιο για την πανδημία γκρίνιας.
    Με το που εμφανίστηκαν τα νέα για μια προσπάθεια σχεδίασης οχημάτων και σκέψεις για αντικατάσταση του φορητού οπλισμου, αμέσως αρχίζει η μιρλα : όχι στην τάδε εταιρεία γιατι είναι οι Γερμανοί από πίσω, όχι «ελληνικό MRAP» γιατι μας καλύπτουν τα Μ1117, όχι αντικατάσταση του g3 τώρα, ενώ χρόνια τώρα βουίζουν τ αυτιά μας για τους «γκραδες » που κάνουν μόνο για γκλίτσα κτλ.
    Εντάξει, τα γράφω λίγο υπερβολικά, αλλά δεν αντέχω άλλο τη γκρίνια. Προφανώς υπάρχει βάση σε πολλά σημεία κριτικής, πρωτίστως για το οικονομικό σκέλος, αλλά ας ξεκινήσουμε από το θετικό του ότι φαίνεται να κινείται κάτι στο βαλτωμενο τοπίο. Έτσι κι αλλιώς για σχέδια επί χάρτου μιλάμε ακόμα…

  14. Φιλε Γιώργο θες να μας πεις δηλαδη οτι η EODH ειναι της RHEIMENTALL και όχι ελληνικη; Το οτι η rheimentall πηρε την IBD DEISENROTH δεν σημαινει οτι της ανήκει και η EODH….

    1. https://esut.de/2019/03/meldungen/industrie/11957/rheinmetall-uebernimmt-ibd-deisenroth/
      Παρόμοια εταιρεία με την «δική μας» EODH έχει και στον Καναδά και λέγεται EODC και στην Σουηδία. Ακόμα στο site της εταιρείας αν δεις ο τίτλος της είναι EODH SA Engineering Office Deisenroth Hellas. To Hellas προσδιορίζει το ελληνικό γραφείο ενώ το Deisenroth την έδρα της μητρικής εταιρείας IBD Deisenroth . Την οποία εταιρεία την έχει η Rheinmetall.
      Άρα σε ποιόν ανήκει η EODH;;;

      1. Η απαντηση ειναι πως ΔΕΝ μας ενδιαφερει σε ποιον ανηκουν οι μετοχες. Η νοοτροπια πως ολα πρεπει να ανηκουν στο δημοσιο για να ειναι κατι Ελληνικο πρεπει να σταματησει.

        Αυτο που μας ενδιαφερει ειναι να υπαρχει παραγωγη στην Ελλαδα, με υψηλη προστιθεμενη αξια και ποιοτητα, και ανταγωνιστικοτητα, ωστε να υπαρχουν δουλειες για Ελληνες επιστημονες και τεχνικους, και το κρατος να εισπρατει το ΦΠΑ.

        1. Η ιστορία με την ΕΛΒΟ απέτυχε. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να καλυφθούν οι ανάγκες σύμφωνα με προτεραιότητες και όχι σύμφωνα με όσα θα πασάρει η κάθε εταιρία ως εθνική λύση.

          Η σειρά παίρνουμε απόφαση τις θέλουμε, κάνουμε μια μεγάλη παραγγελία αφού εξετάσουμε προσφορές και δυνατότητες, διεκδικώντας όσο το δυνατό μεγαλύτερη ΕΠΑ…

          Οι ανάγκες ειναι πολλές, όλα πρέπει να μετράμε και να μην πέσουμε στην λούμπα ειναι «εθνικό» βουρ στον πατσά, την πάθαμε με τα Αρτεμις και δεν ξέρω τι άλλο που τα χρήματα πήγαν στον βρόντο.

  15. Η συμπαραγωγή είναι είναι η βελτιστη λύση για μας τώρα πια που καταντήσαμε να μην παράγουμε ούτε καρφίτσες, οι ξένες εταιρείες έχουν την τεχνογνωσια (know how), και όσο αναφορά την άδεια για εξαγωγες θα είναι δύσκολο όπως εξελίσσονται τα πράγματα στην παγκόσμια αγορά. Αυτό που θα ήταν φρόνιμο και έξυπνο θα ήταν κάποια δυνατότητα παραγωγής (φασον) αναλωσίμων απλών ανταλλακτικών ή συγκροτήματα ανταλλακτικών, όχι μόνο για την ελληνική συναρμολογιση αλλά για την παγκόσμια αγορά μέσω της μητρικής, αυτό είναι δυνατόν λόγω θλιβερά χαμηλού εργασιακού κοστους. Το ουσιαστικοτερο όμως πρόβλημα είναι που θα βρεθούν τα λεφτά.

  16. Πολύ ευχάριστο νέο. Αρκεί να απευθυνθεί σε ξένες αγορές γιατί είναι γνωστή η επερχόμενη κατάληξη αν είναι για την Ελληνική αγορά.

  17. Να κι μια ευχαριστη κι υποσχομενη ειδηση.

    Αναμενω να δω την σχεδιαση αυτου του νεου Ελληνικου οχηματος πολλαπλου ρολου !

  18. Εμένα πάντως μου φαίνεται να ένα διαφημιστικό της OEDH για να πάρουμε MRAP κατασκευασμένα στην Ελλάδα (με ότι κόστος) ενώ μπορούμε να πάρουμε εκατοντάδες MRAP δωρεάν από την Αμερική. Είτε είναι για να πάρει η EODH έργο είτε να πάρει η ΕΛΒΟ έργο μπας και σωθεί. Αν είναι να πάρει η ΕΛΒΟ έργο ας είναι κάτι που θα πιάσει τόπο τουλάχιστον όπως η τοποθέτηση των Trophy, νέα αστικά λεωφορεία κτλ, και όχι να της δώσουμε κάτι που έτσι και αλλιώς μπορούμε να πάρουμε δωρεάν.

    1. Πολύ σωστός! Άλλωστε, μπορεί η EODH να παράγει το όχημα στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις;

      Όσο για την θωράκιση, φυσικά και θα έρθει απέξω…

    2. Ας μην τα μπερδευουμε ολα μαζι. Για αλλη δουλεια ειναι τα τζιπακια μερσεντες, αλλη δουλεια κανουν τα MRAP, αλλη δουλεια κανουν τα θωρακισμενα 4×4 VBL. Δεν μπορεις να αντικαταστασεις 4×4 τζιπ μερσεντες με MRAP, για αλλη χρηση ειναι το ενα, για αλλη το αλλο. Τα MRAP ειναι θωρακισμενα τροχοφορα ΤΟΜΠ, αλλωστε οι αμερικανοι αντικαθιστουν ολα τα MRAP αλλα και πολλα Humvee με ενα υβριδικο τεθωρακισμενο 4×4 , το Oshkosh M-ATV.

      Ας μην ξεχναμε πως τα Τουρκικα MRAP κολλησαν στο εδαφος του Εβρου και χρειαστηκε τρακτερ για να τα τραβηξει. Το ιδιο θα γινοταν και με τα Αμερικανικα MRAP.

      Xρειαζομαστε τεθωρακισμενα οχημα 4χ4 οπως το VBL αλλα με καλυτερη θωρακιση και θελουμε να τα φτιαξουμε στην Ελλαδα. Εαν αυτο μπορει να γινει, θα ηταν θετικο.

      Η EODH παραγει τη θωρακιση για τα Leo, Boxer και κανει και εξαγωγες. Μακαρι να μπορουσε να αγορασει την χρεοκοπημενη ΕΛΒΟ μπας και δουμε την εταιρια να ξαναπαραγει οχηματα στην Ελλαδα και να δωσει δουλειες σε Ελληνες επιστημονες και τεχνικους.

  19. Μισό λεπτό, να πάρουμε μια ανάσα, γιατί από τις πολλές απόψεις θα χάσουμε το δάσος.
    Ας δούμε τι δεδομένα έχουμε μέχρι στιγμής:
    α) Ότι οι αρμόδιοι καταλαβαίνουν ότι δεν πάει άλλο με το τροχαίο υλικό και αποφασίζουν κάτι να κάνουν (επιτέλους)
    β) Ότι γίνεται λόγος για περίπου 21.000 (!) οχήματα στο σύνολό τους, ένα νούμερο ιδιαίτερα μεγάλο
    γ) Ότι για να βγει αυτό το νούμερο, η καλύτερη λύση είναι ένα εγχώριο προϊόν, από το οποίο, ότι δεν παράγεται εδώ, πρέπει να εισαχθεί (ώστε να γίνει η μεγαλύτερη δυνατόν οικονομία)
    δ) Ότι και 1.000 οχήματα το χρόνο να φτιάχνουμε, θέλουμε περί τα ….21 έτη για να αλλαχθεί αυτός ο στόλος (χρόνος στον οποίο τα παλαιότερα θα αρχίσουν να αυτοδιαλύονται κινούμενα).
    ε) Ότι πολύ σωστά, μιλάμε για μια σχεδόν ενιαία πλατφόρμα και όσα το δυνατόν περισσότερα κοινά συστήματα (μέγα ζητούμενο η ομοιοτυπία στις Ε.Δ., το Λιμενικό, τα Σώματα Ασφαλείας κ.λπ. πολλά χρόνια τώρα)
    Ας δούμε τι δεν μας αρέσει τώρα:
    Ότι δεν γίνεται ένας διαγωνισμός, ώστε να δούμε τι προσφέρει η παγκόσμια αγορά σε τι τιμές και με ποιες προϋποθέσεις (που θα γίνει η κατασκευή, τι προστιθέμενη αξία μπορεί να υπάρξει, ποιος ο ρυθμός παραγωγής κ.λπ.) και ποιες οι απαιτήσεις και ποιών (άλλες οι απαιτήσεις των Ε.Δ. άλλες των π.χ. Σωμάτων Ασφαλείας
    Μήπως λοιπόν από την καλή είδηση (ότι δηλαδή κάτι κινείται και προς αυτή την κατεύθυνση), να περιμένουμε περισσότερα και πιο συγκεκριμένα πράγματα και να κρίνουμε?

    1. 20.000 μάλλον εκτίμηση που αφορά και ανάγκες δήμων και κράτους.
      Τα ερώτημα πολλών είναι αν πίσω από όλα αυτά κρύβονται με θυγατρικές οι Γερμανοί και πάνε από την πίσω πόρτα να πάρουν απευθείας αναθέσεις στο όνομα της «εθνικής» προσπάθειας.
      Επίσης δεν ξέρω αν ειναι προίκα όλα αυτά για όποιον πάρει και την ΕΛΒΟ. ΕΒΟ κλπ

      1. Γι’ αυτό λέω, ας μάθουμε πρώτα λεπτομέρειες και γι’ αυτό γράφω για διαγωνισμό.
        Για μένα δεν παίζει τόσο ρόλο το αν θα είναι εν πολλοίς Γερμανικό, αλλά θα ήθελα να ξέρω τι προσφορά θα υπήρχε για ένα εν πολλοίς Γαλλικό, εν πολλοίς Ιταλικό, εν πολλοίς Σουηδικό κ.λπ., καθώς και την τιμή καθενός, την προστιθέμενη αξία καθενός, τον ρυθμό παραγωγής καθενός, το πόσες ελληνικές εταιρείες θα χρησιμοποιήσει το καθένα κ.λπ. Ίσως κάποιες απαντήσεις πάρουμε εν καιρώ, γιατί εδώ πρόκειται (μάλλον) για μια ανάθεση που δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό αυτό, αν πληρούνται οι βασικοί όροι που πρέπει (σύγχρονο, αξιόπιστο, τιμή, προδιαγραφές).
        Πάντως ο αριθμός των οχημάτων βολεύει για μια καλή συμφωνία και τιμή με τον οποιονδήποτε, ενώ μην ξεχνάμε ότι έχουμε ανάγκες και στα βαρέως τύπου οχήματα.

  20. Καλό νέο κ Νικήτα .
    Ένα βότσαλο στην ήρεμη υδάτινη επιφάνεια .
    Με την ,,μαγιά ´ ´ Μαρκότση μπορεί να γίνει κάτι σε άλλη κλίμακα ;
    Ας γίνει το καλύτερο για τη χλωρά.

    1. Θα ηταν ευτυχης εργο εαν αυτη η αποδοτικη κι Ελληνικη δημιουργια επαιρνε σαρκα κι οστα σε καποιο αναπτυκιακο προγραμμα οχηματος.

      Μπορει να κανει κατι η NAMCO;; θα δουμε.

      Εχω δει μια τρις-κυλινδρη μηχανη Μαρκοτση, που την αφαιρεσαν απο ενα βαπορι μισο-βουλιαγμενο, την ελυσαν καθαρισαν κ την συναρμολογησαν σχεδον οπως ειχε.

      Στις 2,250 σαλ, παραγει 36 ιππους(bhp) !

  21. Aυτα ειναι εξαιρετικα νεα, ελπιζω η εταιρια να εχει ακρως ανταγωνιστικες προτασεις τοσο για το τεθωρακισμενο 4×4, οσο και για το φορτηγο. Ας μην ξεχναμε αλλωστε πως οι Αμερικανοι αντικαθιστουν ολα τα MRAP αλλα και πολλα Humvee με ενα υβριδικο τεθωρακισμενο 4×4 , το Oshkosh M-ATV.

    Πιστευω πως μπορουμε να στησουμε εθνικη γραμμη παραγωγης για τετοια οχηματα, ειτε μονοι μας, ειτε μεσω συμπαραγωγης και μεταφορας τεχνογνωσιας με καποια ξενη εταιρια.

    Η ΕΛΒΟ εχει χρεοκοπησει και δεν θελει να την αγορασει κανενας. Το προσωπικο της εταιριας πληρωνεται απο το δημοσιο για να καθεται, δηλαδη ειναι ζημιογονα ακομη και σημερα.

    Η EODH παραγει τη θωρακιση για τα Leo, Boxer και κανει και εξαγωγες. Υπαρχει βεβαια και η ΜΕΤΚΑ που ειχε συμμετασχει στην παραγωγη του αρματος μαχης Leo2 στην Ελλαδα, και ειχε φτιαξει το σκαφος και τον πυργο.

    Μακαρι μια απο αυτες τις εταιριες, η ακομη και καποια ξενη να μπορουσε να αγορασει την χρεοκοπημενη ΕΛΒΟ μπας και δουμε την εταιρια να ξαναπαραγει οχηματα στην Ελλαδα και να δωσει δουλειες σε Ελληνες επιστημονες και τεχνικους. Ως χωρα χρειαζομαστε μια εταιρια (Ελληνικη η ξενη) να αγορασει την ΕΛΒΟ και να αρχισει να παραγει οχηματα στην Ελλαδα με υψηλη προστιθεμενη αξια, ποιοτητα και ανταγωνιστικοτητα, να καλυψει τις εγχωριες αναγκες και να δωσει δουλειες σε Ελληνες επιστημονες και τεχνικους, ωστε το κρατος να κερδισει το ΦΠΑ.

    Ας γινει η πωληση της ΕΛΒΟ ακομη και με συμβολικο τιμημα 1 ευρω, οπως εγινε σε πολλες αλλες χωρες, με την προυποθεση φυσικα να πραγματοποιηθουν μεγαλες επενδυσεις στην εταιρια.

  22. Όσο την χωνεύω την είδηση που έχει πασαριστεί σε όλο το Ελληνικό internet τόσο μου έρχεται να γελάσω, ενώ μυστήριο είναι η σκοπιμότητα της ιστορίας (αν είναι απλά και μόνο για να ξοδευτούν μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια για να σωθεί η ΕΛΒΟ ή κάτι άλλο).

    Η συζήτηση αυτή δεν μου φαίνεται να έχει λογική, γιατί:

    1) αρχικά άλλο το να συλλάβεις μια ιδέα και άλλο να την παράγεις. Ιδέα σε μακέτο και μελέτη, την κάνουν χαλαρά μαθητές πανεπιστημίου, καθώς είναι απλά μελέτη ιδεών πως να συνδυάσεις κάποια κομμάτια σαν lego, πχ κινητήρας από εταιρεία Χ, σασμάν από C, κάτι άλλο από αλλού και η Ελλάδα μια συναρμολόγηση. Μου θυμίζει τον ντόρο με την φρεγάτα Als, τα Ελληνικά drones και πάει λέγοντας

    2) Τι λέει η πρόταση? Αντί να πάρετε 1.000-2.000 MRAP και Μ-117 δωρεάν, να τα παράγουμε εδώ και να τα πληρώσουμε ένα σκασμό (άγνωστο πόσο) το κομμάτι.

    3) Ακριβώς λόγω του ανωτέρω, ότι είναι μια πρόταση που έρχεται στο χειρότερο timing για μια τέτοια πρόταση, είτε έχει κάποια σκοπιμότητα, είτε δεν έχουν καθόλου αίσθηση τι γίνεται γύρω τους.

    Έχει πλάκα γιατί μιλάμε για απλή συναρμολόγηση όπως έγινε με τα Steyer, με τα Mercedes και με ένα σωρό άλλα και όπου το κόστος στο τέλος έβγαινε διπλό από ότι είναι το κόστος για τα το αγοράσεις. Χρήσιμο θα ήταν να κάνουμε μια λίστα με «ελληνικά συστήματα», και να τα ταξινομήσουμε α) πόσο «ελληνικά» ήταν, β) πόσο οικονομικά ήταν γ) πόσο καλά ήταν και πόσο γρήγορα παραδόθηκαν

    Στο γρήγορα θυμάμαι τα:

    1) Πυραυλάκατοι (σχέδιο Άγγλων του 1990, μεγάλο μέρος υποσυστημάτων αγορασμένο, μας βγήκαν πανάκριβες σε τιμή κορβέτας, με παράδοση 10-15 χρόνια.
    2) Λεωνίδας,
    3) Πήγασος
    4) Άρτεμις
    5) (δεν ξέρω αν μετράνε τα Steyer, Mercedes κτλ)

    1. Που ακριβως ειδες οτι προτεινουν να μην αποκτηθουν δωρεαν τα Μ1117 ωστε να φτιαξει η εταιρια τα δικα της???

      Το καθενα Μ1117 κοστιζε 800 χιλιαρικα για να κατασκευαστει. 1200 τετοια οχηματα εχουν κοστος 1δις ευρω εαν αγοραστουν καινουρια, ειναι δηλαδη εξωπραγματικο κοστος. Εαν μας τα δινουν δωρεαν η σε χαμηλη τιμη οι Αμερικανοι, πρεπει να τα παρουμε φυσικα, χωρις δευτερη σκεψη, ωστε να καλυψουμε τα κενα, ειδικα στα νησια.

      Αλλα αυτο δεν σημαινει πως δεν εχουμε και αλλες αναγκες για θωρακισμενα 4×4 (π.χ. αντικατασταση των μερσεντες) αλλα και για φορτηγα. Εαν η EODH η μια αναγεννημενη ΕΛΒΟ μπορει να παραγει αυτα τα προιοντα που να ικανοποιουν τις αναγκες μας, με υψηλη ποιοτητα, υψηλη προστιθεμενη αξια και παραγωγη στην Ελλαδα, εστω και με την συνεργασια ξενης εταιριας, τοτε πρεπει να αξιολογηθει η προταση της και αν ειναι συμφερουσα να προχωρησει.

      Αποτυχιες και κακος σχεδιασμος υπαρχει σε ολες τις χωρες, ακομη και στις ΗΠΑ. Το θεμα ειναι προχωρησουν τα πραγματα θετικα στο μελλον και να εχουμε εγχωρια ανταγωνιστικη βιομηχανικη παραγωγη.

      1. Το θωρακισμένο 4Χ4 που περιγράφεται είναι ίδιο με το Μ117 και το MRAP αν πάρουμε εκατοντάδες από αυτά δωρεάν δεν έχει κανένα νόημα να ΄κατασκευάσουμε. Επίσης για όσους ονειρεύονται τζιπάκια τύπου Mercedes να ενημερώσω ότι δεν έχουν καμία χρησιμότητα για αυτό και έχουν αντικατασταθεί από τα άλλα. Εδώ ακόμη και τα Χάμβυ τα θεωρούν παλιατζούρα ξεπερσμένη.

        Για τα φορτηγά να πω την αλήθεια, πάντα μου φαινόταν περιεργο γιατί πρέπει να πληρώνουμε 4πλάσια τιμή για ένα «στρατιωτικό» φορτηγό (Steyer) το οποίο και 4πλάσια τιμή έχει και υποδεέστερες επιδόσεις από ένα πολιτικό. Θυμάμαι στην εκπαίδευση μας εξηγούσαν πως μπορείς να βάλεις προπελα (μίνι) αν περνάς ποτάμι και σκεφτόμουν ότι πληρώσαμε πανάκριβα κάτι για να έχει μια προπέλα την οποί μία στο εκατομύριο να την χρειαστείς και όταν την χρειαστείς δεν θα ξέρει κανείς να την βάλει

    2. Πολύ σωστά φίλε agnostosependytis…Αυτά ακριβώς γράφω και εγώ στα δικά μου σχόλια. Μια συναρμολόγηση την βαφτίσαμε εθνικό προιόν μόνο και μόνο για να πουλήσουμε μια δική μας εταιρεία. Για γέλια. Το ίδιο πάει να γίνει και με τα ΕΑΣ με το εθνικό τυφέκιο. Και αν για την ΕΛΒΟ και την ΕΑΣ δεν θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει γιατί είναι δεκαετίες τώρα παθητικές (μακάρι να πωληθούν και να παράξουν έπειτα έργο, όπως πολύ καλά λέει και ο G_P), θα πρέπει να φοβόμαστε όταν θα ακούσουμε για εθνικό ucav γιατί τότε θα κλάψουμε και την ΕΑΒ.

      1. Πάντως σαν διαδικασία αυτή ειναι η σωστή, μεγάλη παραγγελία και αντισταθμιστικά τώρα αν θα το πούμε εθνικό ή όχι μικρή σημασία έχει, το θέμα είναι να είναι στις προτεραιότητες του ΕΣ και να έχει ανταγωνιστική τιμή και να ανταποκρίνεται στην σύγκριση με τον ανταγωνισμό.

        Και εγώ έχω απορίες όμως αν πραγματικά θα γίνει η σωστή επιλογή και δεν θα έχουμε από την πίσω πόρτα γερμανικά προϊόντα που θα τα βαπτίσουμε εθνικά για να πάρουν συμβόλαια κάποιο χωρίς άλλες προσφορές.

    3. Και εμένα δεν μου κολλάνε πολλά, ας δούμε βεβαια την πρόταση, ας εξετάσει και ο ΕΣ αν υπάρχει πρωτότυπο να μάθουμε και το κόστος και βλέπουμε.

      Σε ότι αφορά την ΕΛΒΟ, κατασκεύαζε με ΕΠΑ γυρω στο 50%, δεν μιλάμε για απλά συναρμολόγηση… τώρα αν άξιζε τον κόπο που μπήκαν δισεκατομμύρια μέσα οι κρατικές αμυντικές βιομηχανίες, γνώμη μου όχι δεν άξιζε τον κόπο.
      Όπως ξαναέγραψα, καλύτερα να πλήρωνα ΕΠΟΠ ειδικών δυνάμεων και με οπλισμό απευθείας απέξω και χρέη δεν θα είχα.

    1. Είναι ελληνικό ή γερμανικό από την πίσω πόρτα;
      Δεν το λέω απαραίτητα ως κακό, αλλά τα ερωτηματικά είναι πολλά…
      Εκανε από το μηδέν μια εταιρία τέτοιο άλμα;

  23. Το πιο αποδοτικο σε χρονο παραδοσης κι σε οικονομικα οφελη θα ηταν η ΕΛΒο να ερθει σε συμφωνια με την Ρωσσικη KAMAZ, κι να συμπαραγουμε ενα ειδος του δικου τους K-4386 Typhoon-VDV 4×4.

    Μπορουμε να το επεκτεινουμε το πραγραμα αναπτυξης κι ερευνας και να αρχισουμε τα σπαστα οχηματα με ερπυστριες, παντου μορφολογια εδαφους κι παντου καιρου.

  24. Λοιπόν, να καταρρίψουμε μερικούς μύθους, έναν της κατασκευής «ελληνικού» (ότι να είναι, αν είναι προχώ τεχνολογίας) και της «ελληνικής προστιθέμενης αξίας».

    1) Φανταστείτε ένα σύστημα το οποίο μια χώρα με καθαρές και δυνατές διαπραγματεύσεις θα πετύχαινε να το αγοράσει 1 εκατ ευρώ, αν και η πωλήτρια εταιρεία γενικά προς τα έξω διαρρέει τιμές 1,5 εκατ ευρώ. Έστω ότι το παραγγέλνουμε και ζητάμε να έχει υψηλή προστιθέμενη αξία και να συναρμολογείται στην Ελλάδα. Κανονικά ο πωλητής θα του κόστιζε 800 χιλ οι εργασίες στην χώρα του και 200 χιλ η συναρμολόγηση στην Ελλάδα. Τελικά καταλήγουν σε τιμή πώλησης 1,6 εκατ (αντί 1 εκατ) από τα οποία τα 800 χιλ θα είναι το κόστος στην χώρα κατασκευής του, και τα άλλα 800 χιλ στην Ελλάδα. Οπότε είναι εύκολο να πιάσεις 50% ΕΠΑ αν είναι να πληρώσεις 60% παραπάνω στην τιμή μόνο και μόνο για να λες ότι το φτιάχνεις εδώ. Καλύτερα θα ήταν να το αγοράζαμε με 1 εκατ και τα 600 χιλιάρικα καπέλο ανά τεμάχιο να τα έδινε το κράτος να χτιστούν εργοστάσια να παράγεται κάτι στο οποίο πραγματικά να είμαστε καλοί και να πιάσουν τόπο. Αλλιώς θα τα έχουμε δώσει για την παραγωγη ενός πραγματος το οποίο όταν παραχθεί όλοι θα λένε και τώρα τι θα κάνουμε με τους εργάτες του εργοστασίου? Οπότε θα ψάχνουμε για την επόμενη υπερτιμολογημένη αγορά.

    2) Ελληνική κατασκευή. Η κατασκευή ενός οχήματος, πλοίου, ότι να είναι που να έχει τεχνολογία, δεν είναι απλό πράγμα και θέλει εμπειρία δεκαετιών, μέγεθος χώρας κτλ Το θέμα δεν είναι ΟΚ αγοράσουμε μηχανή και σασμάν από έξω και κάναμε το υπόλοιπο. Τα κράματα μετάλλων, οι αντοχές τους, το που θα μπει το κάθε τι, οι διστάσεις του, το ζύγισμά του, τα ηλεκτρικά, όλα είναι μια επιστήμη ξεχωριστή από μόνη της. ΑΝ πάω σε έναν μηχανικό σε συνεργείο αυτοκινήτων, σε μια εβδομάδα μπορεί να μου σχεδιάσει τις απαιτήσεις και τα υποσυστήματα ενός αυτοκινήτου, σασί, ρόδες, αναρτήσεις, μηχανή, σασμάν ηλεκτρικά και τα πάντα. Άλλο όμως να τα ζωγραφίσεις και άλλο να τα κάνεις. Ακόμη και η Τουρκία που περηφανεύεται ότι κάνει δικά της συστήματα, στην ουσία συναρμολογεί, ενώ σιγά σιγά έχει μάθει να παράγει κάποια κομματάκια μέσω αντιγραφής και clopyright, και αυτό με τεράστιο κόστος για την βιομηχανία της, σε λίγο θα γεμίσουν προβληματικές που θα κλείνουν η μία πίσω από την άλλη δημιουργώντας μια τεράστια τρύπα για δεκαετίες.

  25. 7 χρόνια πριν, σε δημοσιευμένο βίντεο το 2013 βλέπουμε το πρωτότυπο του MILICAR της NAMCO HELLAS. Η ιστοσελίδα της εταιρίας γράφει ότι μπορεί να βγει σε 4Χ4 και 6Χ6. Δείνχνει μικρό όχημα αλλά ιδιαίτερα ευέλικτο. Αν κατάλαβα καλα από τις φωτογραφίες μπορεί να περάσει πάνω από εμπόδια επειδή έχουν αναπτύξει κάποιο ειδικό άξονα?

    Στο βίντεο στο 0:31 μπορείτε να το δείτε.
    https://www.youtube.com/watch?v=iqAtupA4fMc

      1. Αυτό ακριβώς. Τόσα χρόνια καταστρέψαμε την παραγωγή μας. Θα μπορούσαμε αν έχουμε100% Ελληνικές κατασκευές μέχρι και οι βίδες να είναι Ελληνικές και εμείς από ότι κατάλαβα θα πάμε σε αντιγραφές και εισαγωγή Γερμανικών συστημάτων παρόλο που την πατήσαμε με τα Τ214. Βέβαια οι Γερμανοί άλλο που δε θέλουν, να τους βελτιώσουμε τα σχέδια και να δόσουν στους Τούρκους σχέδια για το νέο τους όχημα.

        1. Ακριβως εκει στεκεται η ουσια των εξοπλισμων.

          Σε θελουν καταναλωτη κι μαλιστα με τα λιγοτερα πιθανον αντισταθμιστικα οφελη κι οχι ενα συμπαραγωγο, οπου θα μπορεις να ανταγωνιστεις ανταξια ή κι καλυτερα επο δαυτους.

  26. Η καλύτερη λύση θα ήταν ο πλήρης εξυνχρονισμος των λεονιδας κινητήρας έξτρα θωράκιση πυργίσκος με πυροβολο30χιλ.κανη από ΕΛΒΟ.Οσο για το εθνικό όχημα και άλλα εθνικά αυτά είναι όνειρα θερινής νυκτός.Κλεινοντας μια πρόταση για τον ατομικό οπλισμο,ας μείνουν στο 7,62 καιας αφήσουν τα μπιζελια

    1. Εχουμε ηδη ετοιμο σε καποια γωνια φυλαγμενο, ΤΟΜΑ ελληνικης σχεδιασης κι κατασκευης.
      Βεβαια χρειαζεταιι εναν εκσυχρονισμο κι μια επιπλεον θωρακιση – οπου θα κοστισουν κλασματα απο οτι η αγορα νεου ΤΟΜΑ.
      (την εποχη που βγηκε κι εκανε δοκιμες στο πεδιο του Λιτοχωρου ηταν ενα απο τα πιο προηγμενα ΤΟΜΑ στην Δυση)

      Βλεπε, ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ – δες τα πιο κατω ….

      https://www.youtube.com/watch?v=P32Kd8R5RvM

      AIFV KENTAURUS – ΤΟΜΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ – HELLENIC VEHICLE INDUSTRY
      https://www.youtube.com/watch?v=xsjZ7XUYaXk

  27. βασικα δεν υπαρχει ουτε υπηρξε στην ελλαδα ελληνικο οχημα τα παντα ηταν αντιγραφες αλλον οχηματων, πχ οι υδρες φτιαχτηκαν στην ελλαδα αλλα ειναι γερμανικες,για να φτιαξεις εθνικο οτιδηποτε θες σχεδιαστηριο για να φτιαξει το οχημα κ εργοστασιο να το κατασκευασει -ετερεια που να φτιαχνει ελαστικα στην ελλαδα (ελληνικα) φαναρια-σασμαν κλπ κ να εχεις μονο να επιλεξεις τον κινητηρα, τι απο τα παραπανω φτιαχνουμε στην ελλαδα? τιποτε,απλα θα παρουμε πατεντα κ θα κανουμε την λαμαρινοδουλεια στην ελλαδα κ ολα τα αλλα θα ερθουν απο εξω αρα εθνικο δεν ειναι.
    ΥΓ. οσο για κινητηρες για την δυσκολια που υπαρχει δεν ειναι μονο θεμα τουρκιας αλλα κ αλλα κρατη εχουν διοτι ειναι απο τα ποιο ακριβα πραγματα ακομη κ οι σουηδοι που στο παλιο γκριπεν ειχαν κινητηρα βολβο τωρα βαζουν τζενεραλ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *