Είναι γεγονός πως η ΠΑ ταλαιπωρείται από προβληματική και ελλιπή εκπαίδευση των Ιπταμένων της κυρίως στη φάση της προκεχωρημένης εκπαίδευσης. Λόγω του ότι ήρθαν στα χέρια μας νεότερα δεδομένα αποφασίσαμε να θίξουμε το θέμα που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.

Η Αεροπορική Εκπαίδευση αποτελεί τον βασικότερα πυλώνα της εθνικής αεροπορικής ισχύος και είναι γεγονός και κοινώς παραδεκτό πως έχει πληγεί σε μεγάλο βαθμό. Η πολιτική ηγεσία τόσο η υφιστάμενη όσο και οι προηγούμενες δείχνουν ενδιαφέρον για το αμφιλεγόμενο F-35 αλλά ξεχνούν τα βασικά. Διαθεσιμότητες, υποστήριξη αεροσκαφών και αεροπορική εκπαίδευση. Ακούμε για F-35 και εξακολουθούμε να πετάμε με τα παρωχημένα Τ-2.

Η ΠΑ έχει εξετάσει δύο βασικές επιλογές. Η πρώτη είναι η εμπλοκή ενός ιδιωτικού φορέα και συγκεκριμένα της Καναδικής εταιρείας CAE η οποία θα μισθώσει αεροσκάφη Μ-345 και θα εξασφαλίζει διαθεσιμότητες άνω του 75% ώστε να εξασφαλίσουν τη ΠΑ καθώς και χρήση εξομοιωτών.

Η πρόταση των Καναδών είναι ακριβή. Πολύ ακριβή. Έχει κόστος περί τα 70 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση και για τον απειροελάχιστο προϋπολογισμό του ΓΕΑ τα χρήματα αυτά είναι πάρα πολλά. Οι Καναδοί ισχυρίζονται πως το ποσό αυτό θα καλύπτει το σύνολο της αεροπορικής εκπαίδευσης τελικού σταδίου με αρκετές ώρες για τους Έλληνες Ίκαρους και παράλληλα θα διαθέτουν πολύ καλές διαθεσιμότητες με πλήρη τεχνική υποστήριξη των αεροσκαφών. Επίσης, θα προχωρούσαν σε ανάληψη της εφοδιαστικής υποστήριξης των αεροσκαφών βασικής εκπαίδευσης T-6A Texan II και του Επίγειου Εκπαιδευτικού Συστήματος (GBTS).

Το υπέρογκο κόστος των 70 εκατομμυρίων ευρώ δύναται να μειωθεί εφόσον η Καλαμάτα δεχθεί και άλλες χώρες ώστε να γίνει ένα διεθνές κέντρο ευρωπαϊκής εκπαίδευσης. Στο ΓΕΑ κρατάνε μικρό καλάθι για το παραπάνω σενάριο και δεν ελπίζουν σε προσέλευση άλλων χωρών.

Η δεύτερη επιλογή είναι η ΠΑ να προμηθευτεί ένα νέο εκπαιδευτικό ώστε να αντικαταστήσει η ίδια τα παλαιά αεροσκάφη Τ-2. Διακαής πόθος της ΠΑ ήταν και είναι το Μ-345 ή το Μ-346. Το Μ-346 θα μπορούσε να ενταχθεί ως ελαφρύ μαχητικό και απόρροια των όπλων και των συστημάτων καθώς και του ραντάρ ηλεκτρονική σάρωσης που φέρει θα μπορούσε να αποδειχθεί υπέρ πολύτιμη προσθήκη. Η ΠΑ είδε τα Ισραηλινά Μ-346 από τα οποία οι Ισραηλινοί έχουν μείνει εξαιρετικά ευχαριστημένοι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η Πολωνία έχει καταβάλει το ποσό των 395 εκατομμυρίων ευρώ (500 εκατομμύρια δολάρια κατά προσέγγιση…) για 12 αεροσκάφη M-346. Σε αυτό περιλαμβάνεται υποστήριξη (δεν έχει διευκρινιστεί για ποιο χρονικό διάστημα), αλλά και το σύνολο των εκπαιδευτικών υποδομών και εκπαιδευτικού εξοπλισμού στο έδαφος (προσομοιωτές και CBTI/Computer Based Training Instruction). Το Ισραήλ από την άλλη πλευρά κατέβαλλε ένα δισεκατομμύριο δολάρια για την προμήθεια 30 Μ-346. Με βάση στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα, το μερίδιο της Finnmecanica από αυτή τη συμφωνία, ανήλθε σε 600 εκατομμύρια δολάρια, δεδομένου ότι στη συμφωνία περιλήφθηκε η παράδοση δύο αεροσκαφών G550 CAEW Eitam, στην Ιταλική Αεροπορία…

Να σημειωθεί ότι πολλοί Έλληνες Ίκαροι έχουν ολοκληρώσει το προκεχωρημένο-επιχειρησιακό στάδιο της εκπαίδευσής τους στο MB-339C/D της Ιταλικής Αεροπορίας, ενώ Ιταλοί συνάδελφοί τους έχουν αντίστοιχα ολοκληρώσει το αρχικό-βασικό στάδιο με το T-6A στην 120 ΠΕΑ. Η ανταλλαγή αυτή βέβαια δεν συμπεριέλαβε το σύνολο των Ελλήνων Ικάρων δεδομένου ότι δεν επιλέγονται όλοι για να επανδρώσουν μαχητικά… Το ζήτημα όμως της αντικατάστασης των T-2E εξακολουθεί να υφίσταται. Δεν έχει προκύψει πρόσφατα αλλά είναι ζητούμενο τα τελευταία 15 με 20 χρόνια…

Comments

  1. Συγχαρητήρια κα Νικήτα,για το άρθρο σας. Αν θέλουμε να χτίσουμε πρέπει να βασιστούμε σε γερές βάσεις και στην προκειμένη περίπτωση,οφείλουμε οι πιλότοι μας να είναι άριστα εκπαιδευμένοι.με όλο το σεβασμό επιτρέψετε μου να αναφερθώ στη λύση Τ50 της Ν.Κορεας.το συγκεκριμένο αεροσκάφος ειναι σχεδιαστικά εμπνευσμένο από το f16,το οποίο θα αποτελέσει για πολλά χρόνια ακόμη τη ραχοκοκκαλια της π.α.,επίσης η φιλοσοφία του είναι κοντύτερα στο f35 από τοΜ346.στο πρόγραμμα παραγωγής του εμπλέκεται η Λοκχιτ η οποία μέσω της οποίας σε μια πρώτη προμήθεια f35 θα μπορούσαμε «πακετο»να εντάξουμε μια παραγγελία 12 νέων συν 12 μεταχειρισμένων . Κάποιος θα έλεγα ότι δεν υπάρχουν προς πωληση μεταχειρισμενα Τ50,σίγουρα όμως οι νοτιοκορεατες δεν θα έχαναν την ευκαιρία να παράσχουν ικανοποιητικοτατους όρους προκειμένου να δουν τα αεροσκάφη τους με τα εθνόσημο της ικανότερης αεροπορίας του Ν Α Τ Ο.τελος μη ξεχνάμε ότι η αμυντική συνεργασία με τη Ν.κορεα μόνο ευεργετική θα είναι για την χώρα μας

  2. Συγχαρητήρια για το άρθρο σας. Ακριβώς όπως τα γράφετε είναι. Δε μπορεί να μιλάμε για νέα αεροσκάφη που κοστίζουν δις και να μην έχουμε πιλότους με άριστη εκπαίδευση. Είναι και θέμα ασφάλειας αφού καθημερινά έχουμε αερομαχίες. Η προηγούμενη κυβέρνηση και η σημερινή δεν έκαναν τίποτα για το θέμα. Σίγουρα τα πράγματα πρέπει να μπουν σε μια σειρά. Πρώτα FOS για Mirage και επαναπιστοποίηση/συντήρηση όπλων όπως scalp και μετά αναβάθμιση των υποδομών της εκπαίδευσης. Ωστόσο θα πρέπει να δούμε και το εξής. Δε γίνεται το κράτος να δίνει τόσα χρήματα για εκπαίδευση και κάποιοι πιλότοι με ξαφνικές δικαιολογίες να παραιτούνται για να εργαστούν στον ιδιωτικό τομέα. Θα πρέπει όσοι φεύγουν να αποζημιώνουν για το κόστος εκπαίδευσής τους οι αρεπορικές εταιρίες που τους προσλαμβάνουν. Τρανταχτό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι ενώ η σημερινή κυβέρνηση έμπρακτα ενδιαφέρθηκε για το FOS των mirage με χρήματα που δεν υπάρχουν ξαφνικά κάποιοι τώρα θυμήθηκαν την παραίτηση.

    1. Παραιτηθηκαν επειδη η FOS δεν το μονο πτροβλημα και αυτη ελλειματικη , αφου δεν περιελαμβανε τα οπλα.. Παραιτηθηκαν αφου ουτε ωρες συμπληρωναν ωστε να ειναι αξιομαχοι και εκαναν και τις υπηρετριες των λαθρο με δεσμευση των μεσων των μοναδων τους και προσωπικου για την εξυπηρετηση τους..
      Το αρθρο δειχνει και αλλη μια πλευρ της εγκαταλειψης που αφορα την εκπαιδευση.
      Καλως παραιτηθηκαν λοιπον και οχι οπως βγηκαν μετα να διαδιδουν τα κυβερνητικα παπαγαλακια για προσωπικους λογους η αντιθεση στην κυβερνηση και αλλες γελοιοτητες.
      Mιλαμε για ατομα αξιολογα με περγαμηνες και χρονια υπηρεσιας και κυρος οχι τουριστες που διαδιδουν παραμυθια επειδη ετσι τους ειπαν απο το κομμα και δεν εννοω εσενα .
      Δηλαδη ενω υπαρχουν χιλια προβληματα απο μισθολογικα μεχρι ανταλλακτικα ,επειδη υπογραφτηκε και καθυστερημενα μια απλη FOS θα εμεναν να παιζουν την ζωη τους κορωνα γραμματα στο Αιγαιο καθημερινα με ανηκουστες εντολες που εχουν κανει την χωρα καρπαζοεισπρακτορα και με ελλειψεις παντου και τους υπηρετες λαθρο ..
      Τα κοροιδα πεθαναν ..
      Αλλο καθηκον αλλο βλακεια.
      Οι παραιτησεις αυτες θα επρεπε να ειναι καμπανακι κινδυνου αφου συνοδευτηκαν απο αιτιολογηση και οχι λαβη για αηθεις επιθεσεις .

  3. Λεφτά που θα βρεθούν ή να θέλουν λεφτά να δώσουνε. Λείπουν ανταλλακτικά και ιδίως πυρομαχικά και απολύτως κανένα ενδιαφέρον για UAV, τορπίλες, NH90, αναβάθμιση ΜΕΚΟ και τελείως κοιμισμενοι για απόκτηση από EDA για mrap, humve, m113a3, να μην αναφέρω φυσικά για αντιβαλλιστικο εξοπλισμό πεζικου, τα δισεκατομμύρια για τα f35 και τα Bradley μας μάραναν, λες και ο Τούρκος θα περιμένει ποτέ θα είμαστε εμείς έτοιμοι.

    1. Και να ήταν μόνο αυτά;
      Υποβρύχια 50ετίας,φρεγάτες άνω των 40 ετών,πυραυλακάτους τα ίδια ,άρματα αρχαία,οι οροφές των μαχητικών θα μειωθούν αναγκαστικά αφού δεν υπάρχει περίπτωση να αντικατασταθούν ένα προς ένα και η συνολική επένδυση δισεκατομμυρίων που έγινε στην Άμυνα θα απαξιωθεί ενώ στο τέλος δεν θα μπορεί να εκτελέσει την αποστολή του που είναι η υπεράσπιση της Ελλάδας.
      Οι ΕΔ στο τέλος θα είναι μόνο για παρελάσεις και για καμία «έκτακτη» αγορά για να τσιμπάνε οι πολιτικοί καμία μιζούλα.

  4. Πολύ σωστά ανεβάζετε ΚΑΙ αυτό το θέμα-πρόβλημα της Π.Α.
    Άλλη πονεμένη ιστορία αυτή. Χρόνιο πρόβλημα που φυσικά δεν λύνουμε με κάποιο τρόπο.
    Κατά τη γνώμη μου, σε πρώτη φάση θα πρέπει να αντικαταστήσουμε σταδιακά τα 45 παλαιά T-6A Texan II του σταδίου βασικής εκπαίδευσης με 40 (ιδανικά ή τέλος πάντων κάποια) Τ-6C Texan II (πολύ αναβαθμισμένη και νεότερη έκδοση, καμία σχέση με τα υπάρχοντα), με κόστος 10 εκ. ανά μονάδα. Στην περίπτωση αυτή, δεν αλλάζουν και πολλά στη γραμμή υποστήριξης για εμάς (μικρότερα κόστη υποδομής υποστήριξης)(ίδια εταιρεία, πολλά κοινά μέρη και εξαρτήματα κ.λπ.).
    Σε δεύτερη φάση (όχι λιγότερο επείγουσα) θα ήταν όπως πολύ σωστά αναφέρεται στο άρθρο η αντικατάσταση των 28 T-2C/E Buckeye της προχωρημένης εκπαίδευσης (επίσης παμπάλαια). Ήδη από τα τέλη της περασμένης δεκαετίας (2008 αν θυμάμαι) υπήρξε πρόγραμμα αντικατάστασης που δεν υλοποιήθηκε. Η Π.Α. έχει προκρίνει το
    σχετικά νέο και εξαιρετικό Μ-346 FA σε ποσότητα 30 μονάδων (δύο μοίρες), με κόστος μονάδας 20 εκ το πολύ με ατρακτίδιο στοχοποίησης LITENING, ατρακτίδιο αναγνώρισης (Recce Pod), αρχικό στοκ ανταλλακτικών και FOS κάποιων χρόνων (αρχικά). Πέραν βέβαια τα των υποδομής, εκπαίδευσης κ.λπ.
    Μα θα πει κάποιος ότι είναι αρκετά τα λεφτά. Αλλά αν βάζεις τα λεφτά πάνω από τις προτεραιότητες, άμυνα δεν έχεις. Και μπορείς να μοιράσεις το κόστος σε π.χ. 5ετια παραδόσεων. Άλλωστε, το κόστος θα είχε ΗΔΗ μειωθεί αρκετά, αφού θα μπορούσε να γίνεται αναχαίτιση των UAV των γειτόνων με τα Μ-346 (που είναι ικανά και για TASMO), αντί να σηκώνουμε τα πολύ ακριβότερα F-16 για το σκοπό αυτό.

  5. Το 2030 από όσα όλα δείχνουν πάμε για μια αεροπορία 150 το πολύ μαχητικών
    Οποτε πόσοι πιλότοι για μαχητικά πρέπει να εκπαιδεύονται το χρόνο?
    20?-30 max?

    Για τέτοια νούμερα ίσως δεν αξίζει η αγορά και διατήρηση εκπαιδευτικού και πτέρυγας μάχης στη Καλαμάτα

    ΤO m346 πάει κοντά στα 30MIL /UNIT

    Οποτε δυο λύσεις:

    I) Αποστολή όσων προορίζονται για μαχητικά σε σχOλEιο εξωτερικού (usaf, Italy,…)

    ii)Αγορά του training paid by the h: Αεροσκάφη βοηθήματα υποστήριξη από τον πάροχο εμείς πληρώνουμε μονο τις ώρες που πετάμε

    Επιπλέον ο αριθμός των T6 είναι μάλλον υπερβολικός πρέπει να μειωθεί στο μισό με πώληση εάν γίνετε των υπολοιπων
    Εάν και λόγω έλλειψης FOS πετάνε ελάχιστα και τα υπόλοιπα είναι σε αθλια κατάσταση λόγω εκτεταμένου κανιβαλισμού

    1. Είναι ζήτημα αν πετάνε τα μισά T6 αφού τα υπόλοιπα κανιβαλίζονται για να υποστηριχθούν με ανταλλακτικά τα άλλα μισά.
      Ότι ακριβώς συμβαίνει και με τα Spartan C27 όπως και με τα υπόλοιπα.
      Ίσως να έχεις δίκιο αν η οροφή μαχητικών πέσει στα 150 και κάτω δεν αξίζει να δημιουργήσεις υποδομή εκατομμυρίων για εκπαίδευση σε μια τέτοια περίπτωση οι πιλότοι θα εκπαιδεύονται στο εξωτερικό.
      Νομίζω πως είσαι πολύ αισιόδοξος για οροφή 150 μαχητικών το 2030 πιστεύω ότι πολύ νωρίτερα θα έχουν μειωθεί σε αυτά τα νούμερα οι οροφές των μαχητικών και όχι μόνο.
      Υπάρχει περίπτωση να αντικατασταθούν τα υποβρύχια 50ετίας ένα προς ένα;
      Ούτε για πλάκα.
      Υπάρχει περίπτωση να αντικατασταθούν οι φρεγάτες των 40+ ετών μια προς μια;
      Οι πυραυλάκατοι 50ετίας με ένα προς ένα;
      Τα παλιά άρματα να αντικατασταθούν ένα προς ένα;
      Τα μεταφορικά αεροσκάφη C130;
      Και μιλάμε για κύριο υλικό όταν υπάρχουν και δεκάδες άλλα προγράμματα και υλικά υποστήριξης όλων των παραπάνω.
      Οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε ΕΔ μινιατούρα για παρελάσεις και χωρίς καμία σοβαρή αποτροπή.
      Δεν είναι ότι δεν υπάρχουν χρήματα για να εκσυγχρονιστούν οι ΕΔ αλλά όλες οι κυβερνήσεις πρώην και τωρινή τα χρήματα τα χρησιμοποιούν μόνο για να εξαγοράσουν ψήφους για να επιβιώσουν οι ίδιοι τους πολιτικά.
      Οι συνέπειες ήδη άρχισαν να φαίνονται και προσεχώς θα φανούν ακόμα καλύτερα.

    2. Πάντως οι Ισραηλινοί πήραν το Μ346 στα 20 εκ δολάρια/μονάδα + κάποια άλλα επιπλέον κόστη https://defense-update.com/20120720_israeli-italy-exchange-multi-billion-dollar-defense-contracts.html, τότε που ακόμα ήταν πολύ νέο (2014-2016) και είχε και μεγάλα κόστη για R&D. Αν και τσάμπα συζητάμε, αφού δεν καλύπτονται κάποιες ακόμα πιο βασικές ανάγκες.

  6. Να δώσω και εγώ με τη σειρά μου συγχαρητήρια στο DR που αναδεικνύει τα κακώς κείμενα και δεν παρουσιάζει μια ψεύτικη εικόνα και ειδυλλιακή όπως για παράδειγμα κάνουν τα περισσότερα συστημικά μέσα μαζικής αποβλάκωσης που σιτίζονται από την κυβέρνηση για να κρύβουν τα κακώς κείμενα.

    1. Ευχαριστούμε πολύ αλλά θα σε παρακαλούσα να μην λέω τα ίδια και τα ίδια για τους πολιτικούς χαρακτηρισμούς. Θέλω να δώσουμε έμφαση σε επιχειρησιακά θέματα και τεχνικά και όχι σε πολιτικά. Όχι άλλα σχόλια του τύπου Κούλης, κουλός κτλ κτλ. Δεκτή κάθε κριτική στη κυβέρνηση και πρέπει να υπάρχει αλλά με ένα μέτρο και όριο.

      1. Το Κούλης είναι χαιδευτικό του Κυριάκος.
        Κούλη τον αποκαλούσε και ο πατέρας του.
        Για όλα αυτά τα χάλια και τις εγκληματικές παραλείψεις στις ΕΔ φταίνε οι κυβερνήσεις και άρα η κριτική είναι σωστή.

          1. Εσένα προσωπικά σε σέβομαι.
            Τώρα τον κλόουν που παριστάνει τον πρωθυπουργό δεν μπορώ να τον σεβαστώ.

      2. Να ρωτήσω αν γνωρίζεις κάτι για το ταξίδι του ΥΕΘΑ στην Αμερική που ήταν προγραμματισμένο για μέσα Μαρτίου γνωρίζουμε αν θα πραγματοποιηθεί τελικά;
        Ρωτάω γιατί από αυτό το ταξίδι είχαν δημιουργηθεί πολλές προσδοκίες για παραχώρηση πολεμικού υλικού αλλά και μια ελπίδα για παραχώρηση Ticonderoga.
        Τουλάχιστον αυτό έλεγαν οι διαρροές σε διάφορα αμυντικά σαιτ.
        Γνωρίζεις κάτι;

  7. «Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η Πολωνία έχει καταβάλει το ποσό των 395 εκατομμυρίων ευρώ (500 εκατομμύρια δολάρια κατά προσέγγιση…) για 12 αεροσκάφη M-346»

    Αν δεν κάνω λάθος υπάρχουν 3 συμβάσεις…
    1η το 2014 για 8 αεροπλάνα 280εκ
    2η Μάρτιο 2018 για 4 της προαίρεσης 115εκ
    3η τέλος 2018 για άλλα 4 προαίρεσης του Μαρτίου 130εκ (όλα σε ευρώ)
    σύνολο 16 M-346 και 525εκ…
    Το τελευταίο περιέχει και πακέτο αναβάθμισης όλων των M-346 σε επίπεδο NATO STANAG 4193 Edition 3 IFF standard…

    1. Με 18-20 αεροσκάφη καλύπτουμε τις ανάγκες μας άρα τα χρήματα που χρειάζονται δεν είναι και τόσα πολλά.
      Πολιτική βούληση δεν υπάρχει.

  8. Η απορία μου είναι γιατί το ΓΕΑ έχει τόση εμμονή,με ένα πανάκριβο αεροπλάνο που ο κύριος ρόλος του είναι η εκπαίδευση και μετά σαν ελαφρό μαχητικό,σε περιορισμένο ρόλο..υπάρχει και αυτό το αεροπλάνο… με 12 εκ το «κομμάτι»(wikipedia) θεωρώ οτι είναι μια πολύ συμφέρουσα αγορά.Και μπορεί να μην είναι το κορυφαίο στον τομέα του,αλλα η διαφορά θα είναι χαώδης,με αυτό που θα αντικαταστήσει!Στο κάτω κάτω της γραφής,κορυφαία,θέλουμε να είναι τα μαχητικά μας και όχι τα εκπαιδευτικά..καλό βράδυ https://youtu.be/NqmfaRJ-nyA

  9. Οι ανάγκες με βάση τα νέα δεδομένα ίσως μας δείχνουν ότι οι ανάγκες μας στο στάδιο προκεχωρημένης/επιχειρησιακή εκπαίδευσης αφορά 12-16/20 αεροσκάφη LIFT. Και εφόσον έχουμε ήδη την υπάρχουσα εμπειρία με τα ιταλικά MB-339CD ίσως θα μπορούσαμε να πάμε στη Leonardo και να της ζητήσουμε να κάνει ότι μας είπε η CAE(αγορά ωρών) με αντάλλαγμα 10-12 Τ-6 και συντήρηση των υπολοίπων συν έναν εξομειωτή MB-339. Άλλωστε με την εισαγωγή των M-345/346 οι Ιταλοί θα αποσύρουν μαζικά τα συγκεκριμένα αεροσκάφη. κι έτσι να αποσυρθούν τα Τ-2.

      1. και πιστεύω δεν πρόκειται να διαμαρτυρηθεί κανείς. leasing από την Leonardo,γνωστό και αξιόλογο αεροσκάφος, χωρίς άγχος υποστήριξης και εισαγωγής μεταχειρισμένου αεροσκάφους, και ουσιαστικά με παραχώρηση στην μορφή από μέρους leasing απορώ αν στο τέλος θα πληρώνουμε κάτι επιπλέον. Βασικές κινήσεις με υπάρχοντα δεδομένα.

  10. https://t.co/1SVZJwVeH8

    Σύμφωνα με τον ρεπορτάζ παγώνουν όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα (εκσυγχρονισμός MEKO, νέες τορπίλες) μετά το 2021 και βλέπουμε.
    Το κόστος των δύο Belharra θα αγγίξει τα 4 δις ευρώ ενώ και η χρηματοδότηση είναι στο αέρα.
    Η ερώτηση είναι τόσο καιρό τι ακριβώς διαπραγματεύονταν η κυβέρνηση;
    Μόνο δηλώσεις στα όρια της λογοδιάρροιας φωτογραφίες και διαρροές σήμερα-αύριο κλείνουμε τη συμφωνία;

    1. Πολύ φοβάμαι ότι το θέμα των Belhara δεν έχει να κάνει με τυχόν πιέσεις των αμερικανών ή οικονομικούς λόγους( οι Γάλλοι άνετα μπορούσαν να μας εξασφαλίσουν χρηματοδότηση) όπως και οι πιέσεις των αμερικανών να αγοράσουμε από αυτούς των MMSC/LCS (τρέχοντας θα τις παίρναμε αν απλά μας παραχωρούσαν 2 ΑΒ πρώτης γενιάς και τις 2 αρχικές freedom- ορίστε με 4 νέες συνολικά 8 σκάφη και θα μας τα έπαιρναν από συντηρήσεις εκτός της εμπορικής προώθησης των MMSC αν τις προμηθεύονταν το ΠΝ). Φοβάμαι με τα γαλλικά πλοία ότι οι ΗΠΑ δεν θέλουν να τα πάρουμε γιατί μας δίνουν δυνατότητες που δεν έχουν πολλοί, Sea fire/ «αντι-στελθ»/ASTER-30 και Scalp και σε δεύτερο χρόνο απλά θα μεγάλωνε ο στόλος που θα έκανε το αιγαίο και την μεσόγειο «ελληνική λίμνη». Αυτό είναι κάτι που δεν το θέλουν πιστεύω και γι αυτό με κάθε τρόπο προσπαθούν να μας αναχαιτίσουν. Να το πω αλλιώς αν λέγαμε ότι παίρνουμε 6 ή 8 Gowind 3100 με οπλισμό 16 ASTER-15 και 8 exocet θα είχαν κολλήσει τόσο πολύ οι υπογραφές;

      1. Με τη καταστροφή που περνάμε πολύ αμφιβάλλω εάν η Γαλλία μπορεί να χρηματοδοτήσει αυτό το πρόγραμμα

        Μάλλον θα κόψουν και τα δικά τους αφού οι προτεραιότητες θα είναι άλλες

        Και με 2 μονο [email protected] με τόσα λίγα ASTER/SCALP δεν νομίζω πως μπορεί να γίνει η Μεσόγειος αλλα Ακόμα και το Αιγαίο ελληνική Θάλασσα!!!

        1. Καλά εννοείται ότι τώρα όλα θα συζητηθούν σε νέα βάση. Πάντως δεν θα μου κάνει έκπληξη αν η ΕΕ και τα κράτη ξεκινήσουν μεγάλα προγράμματα επανεξοπλισμού καθώς είναι άμεσα χρήματα στην αγορά. Οι μπελαρά δεν είναι ότι είναι τόσες πολλές(και εννοείται το σχόλιο αφορά ελλάδα-τουρκία όχι κάποια παγκόσμια κυριαρχία για να αστειευτούμε λίγο) αλλά φέρουν όπλα και συστήματα που την κρίσιμη στιγμή θα κάνουν την διαφορά. Δύο σκάφη για παράδειγμα(γιατί αν ενταχθούν σίγουρα θα ακολουθήσουν ακόμα δύο) στην Αν.Μεσόγειο με 48 ASTER-30 και 16 Scalp μπορούν να διαλύσουν μια κύρια βάση της Τουρκίας εξολοκλήρου και να «κατεβάσουν» και τα μαχητικά της αν πούμε για παράδειγμα την Κόνια ή την Μαλάτια και μάλιστα από θαλάσσια περιοχή που σημαίνει δύσκολη ανάσχεση δημιουργόντας συνεχή πονοκέφαλο στα επιτελεία τους. Το σχόλιο μου ήταν για τις συνήθης αμερικανικές πιέσεις κανείς να μην έχει τόσο υπεροχή.

          1. Με 16 μονο MdCN δεν διαλύεται καμια κυρια αεροπορικη βάση
            Οι αμερικανοι ρίχναν 50-100+ για να εξουδετεροσου» μια αεροπορική βάση στη Syria
            Δες επίσης και τα ποσοστά αστοχίας των γαλλικών mdcn!!
            Ένας mdcn έχει κεφαλή όσο μια1000l mk83!!
            Με τόσα λίγα βλήματα AA και χωρίς CIWS/RAM δεν θα προλάβουν να φθάσουν στη ανατολική μεσόγειο
            Η θα έχουν κτυπηθεί η θα έχουν ξεμείνει από πυραυλους και θα τρέχουν να κρυφθούν υπό προστασιας αεροπορίας και PATRIOT

      2. Δεν νομίζω πως το πρόβλημα είναι οι πιέσεις των Αμερικανών.
        Το πρόβλημα είναι πως με αφορμή τον ιό παγώνουν τα εξοπλιστικά.
        Οι διαρροές το πιθανότερο είναι να είναι κατευθυνόμενες με σκοπό να δώσουν την κατάλληλη αφορμή να παγώσουν το πρόγραμμα.
        Κάτι αντίστοιχο είχε γίνει και με τα 400 Abrams όπου φούσκωσαν τεχνικά το κόστος και με τις κατάλληλες διαρροές να δημιουργήσουν αρνητικό κλίμα μέχρι που να ακυρωθεί η προμήθεια.
        Κάτι αντίστοιχο έχουμε και στην περίπτωση των Belharra.
        Φουσκώνουν τεχνικά το κόστος οι δικοί μας με σκοπό να δημιουργηθεί αρνητικό κλίμα και να ακυρώσουν το πρόγραμμα.
        Για ότι στραβό συμβαίνει και με τα εξοπλιστικά και με όλα τα υπόλοιπα στην Ελλάδα το πρόβλημα βρίσκεται εντός.

      3. Αν το πρόβλημα ήταν από τους Αμερικάνους και να μην ενισχυθούμε με Scalp Aster κτλ θα είχαν φρενάρει και την αγορά των Scalp eg όπως και τόσα άλλα που μας έδωσαν πλεονέκτημα.
        Και F-35 σου δίνουν οι Αμερικάνοι και ότι θες αρκεί να έχεις λεφτά να τα αγοράσεις.
        Μέχρι και F-15 μας πουλούσαν,εμείς κάναμε πίσω και πήραμε τα 60 F-16 την περίοδο Σημίτη και ίσως καλώς.
        Και Eurofigter μας πουλούσαν οι Γερμανοί και Rafale οι Γάλλοι.
        Σε όλες τις περιπτώσεις οι κυβερνήσεις έκαναν πίσω λόγω χρημάτων.
        Άρα το πρόβλημα δεν είναι με τους έξω αλλά με τους μέσα.
        Το αυτοεμπάργο στον εξοπλισμό της χώρας έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια και με καθαρή υπαιτιότητα των εδώ κυβερνήσεων.
        Όλες οι κυβερνήσεις ήταν και είναι λαικίστικες δεν κάνουν σωστή διαχείριση και σπαταλούν τους πόρους προς τη δημιουργία κομματικού κράτους και κομματικού στρατού ώστε να επιβιώσουν και οι ίδιοι μέσω αυτού δημιουργώντας πελατεία.
        Το πρόβλημα βρίσκεται εντός.
        Σε αυτό το συμπέρασμα έχω καταλήξει.

        1. Προφανώς και το πρόβλημα είναι μέσα καθώς αν θέλουμε μπορούμε να βρούμε. Τώρα για τις αποδεσμεύσεις όπλων θα σου πω ότι όταν μας έδιναν τα F-15 δεν μας έδιναν τους AGM-130,(δηλαδή θα παίρναμε ένα νέο αεροσκάφος απλά για να ρίχνει ότι και το F-4 οπότε προτιμήθηκαν τα περισσότερα F-16), ότι μας έδιναν τα KIDD χωρίς τους SM-2, ενώ ακόμα και τους KORNET τους πήραμε γιατί οι ΗΠΑ δεν μας αποδέσμευσαν το RBS-17 δηλαδή την επί τρίποδα έκδοση των…hellfire που θα έκαναν τις ΜΑΚ και την ΑΣΔΕΝ να μπορούν να προσβάλουν κάθε τουρκική προσπάθεια κατάληψης βραχονησίδας από απόσταση ασφαλείας των 8χλμ ασύρματα οπότε πλήρη χρήση πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Οι γάλλοι μας το έδωσαν γιατί απλά είχε ανακοινωθεί ότι δεν θα επενδύσουμε άλλο στα mirage-2000(δεν υπήρχε πρόγραμμα αναβάθμισης ή αγοράς επιπλέον) όποτε μας το έδωσαν για να μην κλείσει η αγορά.

    2. Ακριβως..
      Φαινεται οσο διαπραγματευομαστε το κοστος ανεβαινει και οτι ζηταμε επιπλεον σαν οπλισμο μειωνεται!
      Καπνος στα ματια ορισμενων ειναι η διαπραγματευση και τιποτα αλλο .
      Ευσχημος τροπος να κερδιζουμε χρονο δινοντας την εντυπωση οτι κατι κανουμε ενω τιποτα δεν συμβαινει..
      Ζηταμε αυτο ,εκεινο και το αλλο.
      Οι Γαλλοι λενε οχι .
      Ε τι να διαπραγματευτεις μετα αφου δεν σου αφηνουν περιθωρια ?
      Ποσους μηνες συζητουν και ποιο το αποτελεσμα?
      Ειναι δυνατον κρατος να μην εχει μερικα ψωροεκατομμυρια για τορπιλες για ενα κατεξοχην κρισιμο οπλικο του συστημα?
      Εαν δεν προχωρουν στην αγορα γιατι δεν αγοραζουν μεταχειρισμενες ΜΚ-48 ADCAP και ΜΚ7 που προσφερουν οι ΗΠΑ ηδη, ανωτερες κατα πολυ των SUT?
      Δεν αρεσει λεει στο ΠΝ το συστημα προωσης ..
      Τι λετε ?
      Μεινετε με τα μουσεια τοτε ..
      H γιατι δεν εκσυγχρονιζουμε τις SUT?
      Ουτε αυτο δεν μπορουν να κανουν ?
      Ε ας το κλεισουμε το μαγαζι τοτε αφου λογο υπαρξης δεν εχει παρα συμβολικο τελικα .
      Μονο να πεταξουν 500 μυρια στα σαβουρο P-3Β ηξεραν για μια δουλεια που θα την εκαναν καλυτερα και οικονομικοτερα οπλισμενα η μη UAV?
      Μηδενικη διαθεση για αποτροπη και αποτυχημενα πειραματα κατευνασμου αυτο ειναι το τελικο αποτελεσμα .
      Δυστυχως ο κορωνοιος εδωσε και το τελειωτικο χτυπημα στις ελπιδες ορισμενων ..
      Καποιοι εγραφαν για TICO πριν το καλοκαιρι και αλλα παραμυθια .

  11. Υπερβολές
    Πολύ σύντομα η κυβέρνηση γκαζώνει στα εξοπλιστικά.
    Τότε να δω που θα κρυφτούν όλοι οι άπιστοι Θωμάδες
    2+2 FDI και 2 AB έχουν κλειδώσει και συνεχίζουμε με πολλά πολλά καλούδια που δεν μπορώ προς το παρόν να αναφέρω
    Η εκπαίδευση των Ικάρων προχωρά κανονικά και δεν καταλαβαίνω τη μιζέρια που βγάζετε

  12. Η Αεροπορία είναι το Α και το Ω και η άψογη εκπαίδευση των ικάρων είναι το Α και το Ω της Αεροπορίας.

    Δυστυχώς με το που έσκασε η οικονομική κρίση δεν μπορέσαμε να βάλουμε σε μια σειρά τις προτεραιότητές μας, και πιο δυστυχώς ακόμα δεν το μάθαμε. Αν εκεί στο ΥΕΘΑ έχουν πέντε δράμια μυαλό κι ένα δράμι πατριωτισμού πρέπει να το πάρουν απόφαση οτι είναι επιτακτική ανάγκη να βάλουμε λεφτά να πάρουμε όσα Μ-346 χρειάζονται, να αναβαθμιστεί η εκπαίδευση των πιλότων σόλα τα στάδια όσο γίνεται, να αποκατασταθούν οι διαθεσιμότητες, να συντηρηθούν ατρακτίδια/όπλα που ήδη έχει η αεροπορία ν’αγοραστούν ενδεχομένως καινούρια για τις πλατφόρμες που ήδη έχουμε, να κοιτάξουν τα ΑΣΕΠΕ, την αεράμυνα και τον Ηλεκτρονικό πόλεμο και μετά βλέπουμε για αγορές αιώνα με .. 25 F35 …..

  13. Εκτός θέματος αλλά σημαντικό.
    https://www.defence-point.gr/news/polemiko-naytiko-gia-mia-sygchroni-anti-pyrayliki-kai-anti-aeroporiki-amyna-gia-tis-fregates-belh-arra
    Με λίγα λόγια θα πληρώσουμε για Arleigh Burke και θα πάρουμε Belharra αφού το κόστος ανά μονάδα θα είναι 0.8-1,2 δις ευρώ χωρίς όπλα,υποστήριξη,υποδομές κτλ.
    Αν κατάλαβα σωστά η σύγκριση μεταξύ Arleigh Burke και Belharra δεν γίνεται τυχαία.
    Εικάζω πως με βάση αυτά που περιγράφει το άρθρο το δίλημμα είναι μεταξύ της Αμερικάνικης πρότασης που περιλαμβάνει Arleigh Burke και της Γαλλικής πρότασης με τη Belharra.
    Σε μια τέτοια περίπτωση πιστεύω πως πρέπει να πάμε στην δοκιμασμένη λύση της Αμερικάνικης πρότασης γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα πρόκειται για εγκληματική απόφαση που θα καταδικάσει το Πολεμικό Ναυτικό.

  14. Αν ισχύει ότι υπάρχει πρόθεση να μας δώσουν οι ΗΠΑ ΑΒ(έστω 2) ας πάμε να πάρουμε τις MMSC(τουλάχιστον θα ναυπηγηθούν εξολοκλήρου στην Ελλάδα από Ελευσίνα/Σύρο όπως είχαν πει) και να ζητήσουεμ τις 2 LCS για εκπαίδευση, νατοικές επιχειρήσεις,ξιφιόπλοια-απλή προσθήκη harpoon εκτός των όσων έχει) και θα είχαμε 8 κύριες μονάδες επιφανείας για κάθε δουλειά συν τις 4 ΜΕΚΟ και με πιθανότητες εξαγωγής των MMSC. Οι Γάλλο ιθα πρέπει να δώσουν κάτι περισσότερο.

  15. MB-339 , ένα βασικό εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, τορπίλες και ότι μας κάνει από αποσύρσεις υλικών λόγω downsizing παντού για να είμαστε ρεαλιστές.
    Και το πιο σημαντικό, συντήρηση αυτών που ήδη έχουμε

  16. Μόνη λίση αγορά Μ346 με τπαράλληλο υποκατασκευαστικό έργο στην ΕΑΒ, που σημαίνει γραμμή παραγωγής για όλους τους πελάτες.
    Τεχνικός της 120 ΠΕΑ μου είχε προ ολίγων μηνών μεταφέρει ότι δεν θα προχωρήσει η πρόταση των Καναδών και για το λόγο ότι θα μεταπηδούσαν εκεί, μετά από παραίτηση, τεχνικοί της ΠΑ για οικονομικούς λόγους.
    Τώρα που η Ιταλική οικονομία βρίσκεται στη δίνη της επιδημίας και θα χειροτερέψει μπορεί το ΓΕΑ να πετύχει καλύτερη τιμή και σύμβαση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *