Τη Τρίτη 2/4 πέρασε από το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ του Π.Ν. Μετά από μεγάλη καθυστέρηση των τελευταίων ετών το πρόγραμμα μπαίνει στη τελική ευθεία. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να λάβει χώρα η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού από τη ΓΔΑΕΕ. Όπως προβλέπει ο νόμος 3978 του 2011 το αμέσως επόμενο βήμα η έναρξη ανταγωνιστικού διαλόγου, η κατάθεση των προσφορών και η αξιολόγηση αυτών.  

Εάν μέσα στο 2019 ολοκληρωθούν τα παραπάνω βήματα ένα ικανοποιητικό χρονικό διάστημα έναρξης του προγράμματος είναι το 2020. Το σχετικό κονδύλι όπως ήδη έχουμε γράψει δεν θα ξεπεράσει τα 100 με 120 εκατομμύρια ευρώ. Πρακτικά αυτό συνεπάγεται περί τα 25 με 30 εκατομμύρια ευρώ ανά πλοίο.

Δυστυχώς ενώ με έναν ουσιώδη εκσυγχρονισμό οι τέσσερις φρεγάτες θα μπορούσαν να μεταμορφωθούν σε πλοία με εξαιρετικές δυνατότητες ελέω υποχρηματοδότησης τα πλοία θα λάβουν έναν επιφανειακό εκσυγχρονισμό όπως έγινε και με τη περίπτωση των φρεγατών «S».

Δυστυχώς έτσι όπως βαδίζουμε θα μείνουμε με εκσυγχρονισμένα ΑΦΝΣ και MH-60R…

Comments

  1. Τσαπατσουλιά και ανευθυνότητα στον υπερθετικό βαθμό.
    Αν δεν γίνει τώρα κάτι πιο σοβαρό με τος ΜΕΚΟ, δεν θα γίνει ποτέ.
    Γιατί μετά από 6-7 χρόνια και να θέλουμε, θα είναι σχετικά παλαιά πλοία και δεν θα συμφέρει να επενδύσουμε τα χρήματα που πρέπει.
    Πάντως είμαστε καλοί στον προετοιμασία. Προετοιμάζουμε μεθοδικά της φ/γ S του 2030 (αν όπως πάμε δεν υπηρετούν οι S μέχρι τότε).

  2. Επιτελους, τωρα με αυτα τα λεφτα επιτελους θα μπορεσουν να βαψουν στο πλαι το ΛΣ (για Λιμενικο Σώμα), οποτε αυτοματως θα εχουμε απο τα πιο ισχυρα λιμενικα στον κοσμο.

    Αν για τα καλυτερα μας πλοια, δινουμε μολις 25-30 μυρια το τεμαχι, και χωρις προοπτικη για αλλα πλοια καινουργια η μεταχειρα….

  3. Και όταν γίνει πόλεμος και χάσουμε τα νησιά ή τα απροστάτευτα πλοία ποιος θα είναι υπεύθυνος;

    6 δις πλεόνασμα;
    400-500 εκ για Ρ3 που ακόμα δεν πετάνε;

    Και 30 εκ για αναβάθμιση της πλάκας για τα καλύτερα μας πλοία;

    Αλήθεια γιατί δεν παραιτήθηκε κανένας ακόμα;

  4. Κανείς δεν μπορεί να αναγκάσει ένα έθνος και μία χώρα να επιβιώσει αν αυτό έχει εγκαταλείψει την επιθυμία του για να σωθεί και δεν είναι διατεθειμένο να αγωνιστεί γι’αυτό.
    Ο μεγαλύτερος Έλληνας διανοητής του 20ου αιώνα (ίσως και ο μεγαλύτερος στον κόσμο) ο Παναγιώτης Κονδύλης είχε συνδέσει την επιβίωση του ελληνισμού με την επιτυχημένη διαχείριση των κορυφαίων ζητημάτων όπως είναι η αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, παρακμή του πολιτικού/οικονομικού συστήματος και οι εξωτερικοί κίνδυνοι με κορυφαίο την Τουρκία. Στη δεκαετία που πέρασε ζήσαμε τα αποτελέσματα της συνολικής αποτυχίας του Ελληνισμού στην αντιμετώπιση όλων αυτών των κορυφαίων ζητημάτων. Και θα συνεχίσουμε να τα ζούμε μέχρι την τελική μας εξαφάνιση ως ιστορικού και πολιτικού υποκείμενου.
    Ο συγκεκριμένος φιλόσοφος κατηγορήθηκε για τις αναλύσεις του στα ελληνοτουρκικά ως πολεμοκάπηλος από την εγχώρια (αριστερή κυρίως) διανόηση. Από τα κορυφαία έργα του ήταν το «Ισχύς και Απόφαση». Αναρωτιέμαι αν κάποιος μπορεί να υποδείξει ένα τομέα εσωτερικής ή εξωτερικής πολιτικής που η εγχώρια πολιτική/οικονομική/πνευματική ελιτ επέδειξε τα δύο αυτά χαρακτηριστικά.
    Στο τέλος του παρακάτω άρθρου υπάρχει σύνδεσμος προς pdf με τους εν λόγω προβληματισμούς για όποιον δεν το έχει διαβάσει και ενδιαφέρεται.

    https://kondylis.wordpress.com/2008/11/24/geopolitikes/

  5. Πασαλιματα όπως και με τις S σε αυτό το κράτος δεν έχει πάρει κανείς τα μαθήματα του; Αλλά λογικό όταν έχεις εναν λαο που λέει με μαγκεια «δεν θα μας κάνουν πόλεμο είμαστε στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ» ποιος να ενδιαφερθεί για άμυνα και εξωτερική πολιτική όταν όλοι νοιάζονται πως θα πάρουν το +5€ επίδομα τους και καμία 13συνταξυ καθ να μην ξεχνιόμαστε τα αναδρομικά και εγώ πατέρα στρατιωτικό έχω και άμεσα θα επωφελήθω αλλά αν ήμουν στην θέση κάποιου στρατιωτικού θα προτιμούσα να γινόταν εισήγηση αυτά τα λεφτά να πάνε στις ΕΔ δεν γίνετε αύριο να δίνουμε επιδόματα ύψους δισεκατομμύριων και απ’ τν άλλη να προσπαθούμε με ψυχούλα και ψέματα να συμμαζέψουμε το ΠΝ που ήδη είναι στα χαλιά του και συγνώμη αλλά χωρίς να θέλω να θίξω κάποιον αυτά περί ηθικου είναι μπαρουφες έχουμε την παγκόσμια πρωτοτυπία εμπορικό πλοίο να πέφτει πάνω σε πολεμικό και το δεύτερο απλά να κάθεται αμήχανο και να το βαφτίζουμε «ψυχραιμία» δείτε απλά τι έγινε πριν λίγους μήνες στα ανοιχτα της Ρουμανίας με το λιμενικό τους και τους Τούρκους ψαράδες μετά από αυτό θα το σκεφτούν πολύ σοβαρά αν θα ξανά έκαναν τα ίδια αλλά αν γίνει το ίδιο στην Ελλάδα με αντίστοιχη αντίδραση του ΛΣ η του ΠΝ μπορεί και την επόμενη να τους καθαιρεσουν… τέλος το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι τις ερχόμενες εκλογές να τους δείξουμε ποιοί είμαστε και τι ζητάμε…την ελευθερία του έθνους που δυστυχώς ή ευτυχώς επιτυγχάνεται μόνο δια της ισχυρής άμυνας…

  6. Πραγματικά αστείο το διατιθεμενο ποσο ανά σκάφος με δεδομένη την ποιότητα της απειλής από Ανατολικά ..
    Ίσα ίσα ένα μηχανικό συμμαζεμα και κανα βάψιμο και ραντάρ με το ζόρι.
    Όσο για τον άθλιο νόμο 3978 /2011 του ανίκανου Βενιζέλου ακόμη στοιχειώνει το ΥΠΕΘΑ με την παρουσία του καταστρέφοντας κάθε σοβαρή προσπάθεια απόκτησης υλικού πνίγοντας το στην γραφειοκρατια και την καθυστέρηση.
    Με τετοιο νομικό πλαίσιο είναι ζήτημα εαν θα λειτουργούν τα περισσότερα μέσα των ΕΔ σε μερικα χρόνια ακόμη.
    Ούτε αυτό δεν κατάφεραν να αλλάξουν οι καπηλοι της εξουσίας.
    Μήνες συζητούν άσκοπα για νέο νομοσχέδιο αλλά αυτό παραμένει άφαντο και η άμυνα έχει χαντακωθει εντωμεταξυ με το υπάρχον νομικό τερατουργημα των ευθυνοφοβων .
    Οι τορπίλες άραγε των Υ/Β τι να απέγιναν;

  7. 25 εκατ. για κάθε πλοίο; Οι ναύαρχοι τι λένε για όλα αυτά; Θα μου πείτε εδώ έχουμε ΥΠΕΘΑ πρώην αρχηγό ΓΕΝ κ ΓΕΕΘΑ, μοναδική συγκυρία αλλά δυστυχώς η πατρίδα κοιμάται!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *