Αύριο το πρωί αναμένεται να κριθεί το μέλλον των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ του Π.Ν. Σύμφωνα με πληροφορίες του γράφοντος αναμένεται να συνεδριάσει το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) ώστε το προσεχές διάστημα να λάβει χώρα εκκίνηση του προγράμματος.

Όπως έχουμε αναφέρει το πρόγραμμα έχει προϋπολογιστεί στα 100 με 120 εκατομμύρια. Οι κύριες προσθήκες στα πλοία αναμένεται να είναι οι εξής:

Η εγκατάσταση ενός σύγχρονου τακτικού συστήματος καθώς και του νέου ραντάρ ερεύνης αέρος. Όπως όλα δείχνουν το Π.Ν θα επιλέξει το SMART-S Mk2 ως μια ικανοποιητική επιλογή κόστους/ όφελους.

Ιδανική λύση για τον εκσυγχρονισμό των πλοίων θα αποτελούσε η εγκατάσταση και τρίτου καταυγαστήρα STIR 1.2 EO Mk2 ώστε τα πλοία να μπορούν να εμπλέκουν ταυτοχρόνως τρεις στόχους αντί των δύο που μπορούν σήμερα. Επίσης, θα μπορούσε να εξεταστεί νέο ραντάρ ερεύνης της Thales αντί του SMART-S Mk2. Ενδεχόμενη επιλογή νέου ραντάρ όπως του NS 100 με εξαιρετικές επιδόσεις εμπεριέχει το βασικό μειονέκτημα της μη διασύνδεσης με τα βλήματα και τα οπλικά συστήματα που αξιοποιούν σήμερα οι ΜΕΚΟ του Π.Ν. Ναι μεν θα εξασφάλιζε σημαντικά ανώτερες επιδόσεις και δυνατότητες αλλά το τεχνικό ρίσκο και το κόστος θα αυξάνονταν.

Η προσθήκη ηλεκτροπτικού συστήματος.

Η αναβάθμιση των όπλων του σκάφους με έμφαση στο CIWS και το πρωραίο πυροβόλο. Ως προς τα οπλικά συστήματα των φρεγατών ΜΕΚΟ δεν αναμένεται να υπάρξουν σημαντικές παραμβάσεις αφού τα χρήματα δεν επαρκούν. Σε πρώτη φάση μέσω ενός νέου προγράμματος υπό τη μορφή FMS θα γίνει γενική επισκευή στο πρωραίο πυροβόλο των πλοίων. Το κύριο πυροβόλο των φρεγα­τών είναι το Mk.45 Mod.2A των 127mm με κάνη τύπου Mk.19 μήκους 54 διαμετρημά­των και διάρκεια ζωής 7.000 βολές. Το πυ­ροβόλο επιτυγχάνει μέγιστο ρυθμό βολής της τάξεως των 20 βολών/λεπτό, και έχει τόξο ανύψωσης της κάννης -15ο/+65ο. Το μέγιστο βεληνεκές του πυροβόλου εί­ναι 23,68 km. Οι πληροφορίες μας αναφέρονται σε αναβάθμιση του πυροβόλου στο επίπεδο Mk 45 Mod 4. Κύρια χαρακτηριστικά του το αυξημένο βεληνεκές στα 37 χιλιόμετρα, τη χρήση μεγαλύτερης γκάμας πυρομαχικών και την υψηλότερη του ταχυβολία.

Η έσχατη γραμμή άμυνας των πλοίων είναι το σύ­στημα CIWS (Close-In Weapon System) τύπου Phalanx Mk.15 Block.1. Δεν αποκλείεται να δούμε εκσυγχρονισμό των δύο Phalanx από τη Raytheon στο επίπεδο Block IB Baseline 2. Το επίπεδο Block 1B αξιοποιείται από τα Ναυτικά του Καναδά, της Ιαπωνίας, της Αιγύπτου, του Μπαχρέιν, του Ηνωμένου Βασιλείου, Τουρκίας και της Πορτογαλίας.

Οπωσδήποτε βέβαια θα πρέπει να ληφθεί υπόψη πως το Π.Ν σήμερα αξιοποιεί στις ΜΕΚΟ ένα μικτό αριθμό βλημάτων ESSM και SEA SPAROW.

Στην περίπτωση των φρεγατών ΜΕΚΟ 200 ΗΝ όλα αυτά μεταφράζονται σε ετοιμότητα των βλημάτων ESSM που εκτοξεύονται από τον κατακόρυφο εκτοξευτή Mk 48 Mod 2 με βεληνεκές 27 ναυτικών μιλίων, περίπου 50 χιλιομέτρων, ταχύτητα 2.5 Mach που συνθέτουν τον εξωτερικό «δακτύλιο» άμυνας.

Ακολουθεί το πυροβόλο Mk 45 Mod 2A των 5in (127mm) με βεληνεκές 14 km (7,7 νμ) εναντίον στόχων αέρος και ταχυβολία 20 βλ. ανά λεπτό, σε συνδυασμό με τα δύο αντιπυραυλικά συστήματα Phalanx των 20mm με δραστικό βεληνεκές 3.5 χιλιόμετρα και την εντυπωσιακή ταχυβολία 3,000 rds/min. Τα Phalanx σχηματίζουν άλλωστε και την τελευταία γραμμή άμυνας εναντίον βλημάτων επιφάνειας – επιφάνειας SSM. Σημειωτέον ότι το βλήμα ESSM που διαθέτουν οι φρεγάτες ΜΕΚΟ παρέχει πλήρεις αντιβληματικές – αντιαεροπορικές ικανότητες όπως επίσης και το Sea Sparrow στις “S”.

Σε επίπεδο οπλισμού οι παρεμβάσεις θα αφορούν το πρωραίο πυροβόλο και τα CIWS των πλοίων.

Στο ESSM τα κινηματικά στοιχεία είναι πολύ βελτιωμένα σε σχέση με το Sea Sparrow με ιδιαίτερα υψηλές επιταχύνσεις και αριθμό G που εξασφαλίζουν αξιόπιστη ασπίδα προστασίας για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε εναέριας απειλής.

Μονόδρομος αποτελεί η προοπτική των ΕSSM Block 2 ενώ σε πρώτο χρόνο προέχει η απόκτηση ικανότερου αποθέματος βλημάτων ESSM ώστε το σύνολο των πλοίων να φέρει από 16 βλήματα.

Ως προς το μηχανοστάσιο θα πραγματοποιηθεί γενική επισκευή όπως προβλέπεται ανά 15.000 ώρες με κόστος 12 εκατομμύρια ευρώ. Η πρόωση του πλοίου επιτυγχάνεται μέσω συστήματος CODOG (Combined Diesel or Gas), το οποίο αποτελείται από δύο αεριοστρόβιλοι LM-2500-30 συνολικής ισχύος 2 Χ 29.893 ίππων στις 3.600 στροφές, δύο πετρελαιοκινητήρες MTU-20V956-TB83 συνολικής ισχύος 2 Χ 5.134 ίππων και δύο συστήματα μετάδο­σης της κίνησης σε δύο προπέλες.

Η ηλεκτρονική υποδομή του πλοίου αποτελείται από το σονάρ τρόπιδας μεταβλητού βάθους DE-1160HM, το συρόμενο σονάρ DE-1160VDS, το ραντάρ επιφανείας/αέρος MW-08, το ραντάρ επιφανείας DA-08, τα δύο συστήματα ελέγχου πυρός STIR-1.8, το σύστημα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF = Identification Friend or Foe) Mk.12 Mod.4, το σύστημα ηλεκτρονικών μέτρων υποστήριξης AR-700 (το οποίο παρέχει υποστήριξη στη ζώνη συχνοτήτων 0,5-18 GHz), το σύστημα ηλεκτρονικών αντιμέτρων APECS ΙΙ, το σύστημα εκτόξευσης αναλωσίμων Mk.36 Mod.2 SRBOC (τέσσερις μονάδες x έξι εκτοξευτές των 130mm έκαστη μονάδα) το σύστημα παραπλάνησης τορπιλών Nixie ΑΝ/SLO-25, τα συστήματα ζεύξης δεδομένων Link.11 και Link.14, το ραντάρ ναυτιλίας 2690BT και το σύστημα διαχείρισης μάχης STACOS Mod.2, το οποίο στηρίζεται σε υπολογιστές SMR-4 και περιλαμβάνει οκτώ κονσόλες πολλαπλών λειτουργιών MOC Mk.1 των 20 ιντσών.

Τα συστήματα του STACOS Mod.2 διασυνδέονται μεταξύ τους μέσω της αρτηρίας δεδομένων MICE/DAIL και της διπλής αρτηρίας δεδομένων IEEE 802.3. Το STACOS Mod.2 εκτελεί τις εξής λειτουργίες: προσδιορισμό και παρουσίαση τακτικής κατάστασης, ναυτιλία, εναέριο έλεγχο, αυτόματη αξιολόγηση και ιεράρχηση επερχόμενων απειλών, διαχείριση ηλεκτρονικών μέσων και οπλικών συστημάτων (και του ελικοπτέρου συμπεριλαμβανομένου), προσομοίωση για εκπαιδευτικούς λόγους, εμπλοκή στόχων, υποστήριξη διαδικασιών διοίκησης κ.α.

Ο εξοπλισμός μάχης των MEKO-200HN Mod.3 περιλαμβάνει δύο τριπλούς εκτοξευτές τορπιλών των 324mm τύπου Mk.32 Mod.5 με πίνακα ελέγχου Mk.264 Mod.3, για τορπίλες Mk.46 Mod.5 ενεργητικής και/ή παθητικής καθοδήγησης με μέγιστη εμβέλεια 11km, με ταχύτητα 45 κόμβων/ώρα (83,3 km), σε βάθος 15 μέτρων ή 5,5 km, με ταχύτητα 40 κόμβους/ώρα (74,1 km), σε βάθος 460 μέτρων.

Το απόθεμα σε τορπίλες είναι 16 (12 για το πλοίο και τέσσερις για το ελικόπτερο S-70B-6 Aegean Hawk). Το ανθυποβρυχιακό “χέρι” των ΜΕΚΟ-200HN Mod.3 επεκτείνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό με τη χρήση των ελικοπτέρων S-70B-6 Aegean Hawk, τα οποία μπορούν να παραμείνουν σε απόσταση 92,6 km από το πλοίο, για 3,5 ώρες με εξοπλισμό, ο οποίος αποτελείται από τορπίλες Mk.46 Mod.5 ή βλήματα Penguin Mk.2 Mod.7 (μέγιστο βεληνεκές: 34 km).

Εκτός των τορπιλών, οι φρεγάτες εξοπλίζονται και με δύο τετραπλούς εκτοξευτές (τύπου Mk.141) βλημάτων επιφανείας-επιφανείας RGM-84C Block.1B Harpoon. Το βάρος του βλήματος είναι 694 κιλά και φέρει πολεμική κεφαλή βάρους 221,5 κιλών. Η μέγιστη εμβέλεια του RGM-84C Block.1B Harpoon είναι της τάξεως των 148 km.

Το παρόν δεν είναι πρωταπριλιάτικο. Με την ευκαιρία καλό μήνα σε όλη την διαδικτυακή παρέα!

Comments

  1. Καλό Μήνα.

    Με την ευκαιρία, είχε ανακοινωθεί ότι το ΠΝ θέλει 8-12 σκάφη 200-300 τόνους, βαριά οπλισμένα και εξοπλισμένα για αποστολές επιτήρησης, ένα πρόγραμμα το οποίο λέγεται ότι θα ξεκινούσε φέτος. Υπάρχει κάτι σχετικά με αυτό;

  2. Η αναβάθμιση θα έπρεπε να είχε περίπου ως εξής:
    1. Αντικατάσταση συστ. πρόωσης με προπέλες με waterjet, κινούμενες από τουρμπίνες αερίου και λεβητοστασίου (δε νομίζω ότι προβλέπεται waterjet).
    2. Αναβάθμιση του αμυντικού συστήματος (CIWS) Mk15 Phalanx Block 1 σε Block 1Β (PSum) με το βελτιωμένο ραντάρ Baseline 2 (κόστος περίπου 1,8 εκ. για κάθε σύστημα). Δηλ., νέο, ψηφιακό ραντάρ, νέο ηλεκτροοπτικό υποσύστημα (με τηλεοπτική κάμερα και μονάδα θερμικής απεικόνισης υψηλής ανάλυσης τεχνολογίας Scanning Array SADA-II, το οποίο είναι εξαιρετικά χρήσιμο στον παθητικό εντοπισμό και ιχνηλάτηση στόχων, όπως χαμηλά ιπτάμενων βλημάτων και ελισσόμενων ταχέων σκαφών επιφανείας, αλλά παρέχει και δυνατότητα χειροκίνητου ελέγχου, δηλ. οπτική αναγνώριση και δράση σε περιβάλλον παρεμβολών). Το σύστημα θα μπορεί να έχει και ρόλο RWS (Remote Weapon System) που αποτελεί σημαντική έλλειψη στις Ελληνικές Φρεγάτες για την αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών (με χαρά ακούω ότι προβλέπεται).
    3. 2 νέα συστήματα Η/π (Sigint + COMMINT/DF), συνδεδεμένα στο σύστημα διαχείρισης μάχης (ΣΔΜ) (δεν βλέπω να προβλέπεται κάποια τέτοια αναβάθμιση).
    4. Αισθητήρες laser προειδοποίησης στοχοποίησης (και από ασύμμετρες απειλές) µε καταδείκτη όπλου, ολοκληρωμένοι στο ΣΔΜ (δεν βλέπω να προβλέπεται κάτι),
    5. Αναβάθμιση Αντίμετρων σε τύπου NGDS (2Χ2 εκτοξευτές 2πλού άξονα, καθένας με 12 παγίδες και η/υ που επιλέγει το καταλληλότερο αντίμετρο για κάθε συγκεκριμένη απειλή και εναντίον τορπιλών) (δεν ξέρω αν τα υπάρχοντα είναι επαρκή),
    6. Αντικατάσταση του προωστηρίου NAUTOS, με άλλο νέας τεχνολογίας και αισθητήρων (και με δυνατότητες προς εκπαίδευση προσωπικού) + παρακολούθηση των χώρων πρόωσης με κύκλωμα CCTV + Cam (δεν βλέπω κάτι να προβλέπεται).
    7. Οπωσδήποτε νέο κύριο ραντάρ, όπως άλλωστε αναφέρει και το άρθρο, καθότι ακόμα και αυτό που προβλέπεται δεν είναι εκείνο που πρέπει (θα έλεγα και το Sea Master400/ 250 χλμ., στοχοποίησης μέχρι 350 απειλών και το οποίο κινεί και τα πυραυλικά συστήματα).
    8. Νέο α/υ σύστημα: Ηχοληψία Thales ALERT, νέο πιο σύγχρονο sonar πρύμνης κ.λπ. (δεν το βλέπω),
    9. Εγκατάσταση πιο προηγμένου συστήματος Διοικήσεως και Ελέγχου MCCIS (Σύστημα Πληροφοριών Ναυτιλίας και Ελέγχου Ναυτιλίας) (δεν το βλέπω),
    10. Ζεύξη Link 16 (τουλάχιστον) (δεν βλέπω να προβλέπεται)
    11. Εγκατάσταση του ηλεκτροοπτικού Mirador (νομίζω ότι έχουν παραληφθεί κάποια συστήματα και θα τοποθετηθούν).
    12. Εγκατάσταση νέου συστήματος διαχείρισης μάχης (έχω αμφιβολίες εάν το υπάρχον είναι αυτό που πρέπει).

    Και επιπλέον :
    Ως προς τα ραντάρ/αισθητήρες:
    • Ραντάρ επιτήρησης ραδιοσυχνότητας LPI (αν απαιτείται και δεν καλύπτει το νέο ραντάρ που θα τοποθετηθεί).
    • 2 συστήματα γρήγορης κατάδειξης (SOFRESUD «QPD»),
    • Ραδιόφωνο Terma Scanter 6002 (σύστημα ειδικότερου ελέγχου αέρα, θάλασσας και αποστολής, καθοδήγησης και χειρισμού ελικοπτέρων).

    Ως προς τα οπλικά συστήματα:
    • Αναβάθμιση του πυροβόλου Mark 45 mod2A (έκδοσης 1988!) σε Mod 4 (ευτυχώς προβλέπεται)
    • 2 ακουστικά όπλα LRAD SITEP MASS CS-424 (προαιρετικά, δεν προβλέπεται),
    • Δεν γνωρίζω το εάν υπάρχει χώρος για κάποιο VLS

    Δυστυχώς και η αναβάθμιση που προβλέπεται (φυσικά είναι αναγκαίο να γίνει), δεν θα είναι αυτό που πρέπει. Δηλαδή, ούτε ως προς τα όπλα θα γίνει κάτι ιδιαίτερα (πλην του Mark 45 και του αμυντικού Phalanx), ούτε κάτι ιδιαίτερο στα ειδικότερα ηλεκτρονικά συστήματα, συστήματα ηλ. πολέμου και ΣΔΜ, ούτε και προς τον α/υ πόλεμο, παρότι περιμένουμε σε λίγα χρόνια τα γειτονικά Τ-214. Θα έχουμε δηλαδή μια σχετικά καλή φ/γ γενικών καθηκόντων. Δηλαδή πολύ καλή σε τίποτα. οκ.
    Το ΠΝ, είχε ζητήσει 100 εκ. για κάθε φ/γ για να είναι όπως πρέπει. Αλλά……

  3. Είχα δει το παρακάτω άρθρο https://www.viadiplomacy.gr/stis-protereotites-tou-pn-o-eksigchronismos-ton-4-fregaton-meko-200hn-mod-3/ το οποίο παρέθετε εκτίμηση για «…ολοκλήρωση Link-16 και πρόβλεψη μελλοντικής εγκατάστασης Link-22»
    Παίζει κάτι σε αυτή την κατεύθυνση, έστω μόνο του Link-16 ή όχι; Θα ήταν καλή προσθήκη αφού και τα εκσυγχρονισμένα F-16 θα διαθέτουν Link-16, το οποίο διαθέτουν αν δεν κάνω λάθος και τα ΑΣΕΠΕ μας.

  4. 500 εκ για τα αεροπλάνα του πολεμικού Μουσείου…
    100 εκ για τις φρεγάτες για αναβάθμιση υποβάθμιση….

    Ποιός πήρε την απόφαση για τα 500;;

  5. Είναι δυνατόν να επιλέξουν το SMART-S Mk2 που το κατασκευάζουν οι τούρκοι σε συνεργασία με την thales?
    Ο απέναντι θα ξερει όλα τα καλά και τα κακά του αρα και πως να το αντιμετωπίσει!!!!

  6. Πέρα όλων των άλλων που έχουν σχολιαστεί δεν βλέπω καμιά μνεία για εκσυγχρονισμό των Harpoon σε στο επίπεδο Block.2+ το κόστος δεν είναι μεγάλο.
    https://defencereview.gr/to-amerikaniko-naytiko-xekinise-to-pr/

    Σε ότι αφορά την επιλογή του SMART-S Mk.2 ένα ραντάρ που γνωρίζει πολύ καλά το ναυτικό του μεμέτη, επιδέχεται πολύ κουβέντας.
    Για ESSM bl.2 και νέο VDS δεν νομίζω ότι θα δούμε σε αυτή την κλάση.

  7. Για άλλη μια φορα βάζουμε το κεφάλι μας στην άμμο και κάποια στιγμη σύντομα θα το πληρώσουμε ακριβά. Όσο δε σκέφτομαι το κάθε τσολακη πολιτικό απο τον πρόεδρο μέχρι τον υπουργό να δηλώνει οτι οι Ε.Δ θα είναι εχέγγυες για την αποτρεπτική ισχύ της χώρας, μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Μετά την αναφορά του τι πρέπει να αναβαθμιστεί απο τον gdmast, δεν έχω κάτι άλλο να αναφέρω, εκτός οτι το ραντάρ Thales που συνεργάζεται με αμερικανικά όπλα είναι το Sea Master 400. Και ο θεός βοηθός…….

  8. 120-12 για τις μηχανές, 108. Από αυτό που αναφέρεται, θα υπάρξει νέο ραντάρ, νέο σύστημα μάχης (TACTICOS;), αναβάθμιση πυροβόλου(;), ίσως των phalanx.
    Για το Smart S Mk2:
    https://www.microwavejournal.com/articles/22664-aselsan-to-provide-transmitterreceiver-modules-for-thales-radar
    https://www.aselsan.com.tr/en-us/capabilities/radar-systems/air-defense-radars/smart-s-mk2

    Και μια ερώτηση: Τι θέματα έχει το NS 100;

  9. @ gdmast

    1.Απιθανο να γινει κατι σαν τις Valour class – CODAG WARP λογω κοστους κυριως αλλα και χρονου-τεχνικου ρισκου-ηλικιας πλοιων.
    2.Θα γινει
    3-4. ΟΚ
    5. Εγω θα εβλεπα MASS/RHEINMENTAL / NULKA
    6.OK
    7.Σαν οικονομικη εναλλκτικη ειναι μια χαρα το SMART S MK2. Αμεσως επομενη επιλογη ειναι τα rotating AESA και οχι τα σταθερα πανελ aesa πχ Sea Master400/CEAFAR τα οποια ειναι εκτος ελληνικης πραγματικοτητας, τα πλοια ειναι μεγαλα σε ηλικια,οριακα σε μεγεθος και με μονο 16 essm.
    Αμεσως επομενες επιλογες rotating TRS-4D και SAAB SEA GIRAFE , δεν αναφερω το thales NS100 λογω μη συμβατοτητας με τα οπλα των ΜΕΚΟ
    8.Απιθανο το βλεπω και τα εχει αναλαβει ολα το ε/π
    9-11 οκ – LINK 16 ειναι SOS , στη θεση του mirador ειχαν παραληφθει ελληνικης κατασκευης αντιστοιχα νομιζω για τις ΜΕΚΟ
    12, TACTICOS για ομοιομορφια

    Τα 2 STIR καλο θα ηταν να αντικατασταθουν οπως ειναι απο ισαριθμα STIR 1.2 ΕΟ ΜΚ2 με solid state transmitters .

    Αντι για τα LRAD SITEP MASS CS-424 που αναφερεις , 2 Mk38 Mod 2 και αλλαγη του APECS ECM

  10. Εξαιρετικό rotating 3D AESA MFR είναι το Giraffe 4A στην μπάντα S, GaN με 280χλμ εμβέλεια και δυνατότητα «track-on-jam», το οποίο μπορεί να αγοραστεί και με FMS, από την SAAB USA, όπως έκανε η Ινδονησία για τις δικές της φρεγάτες με το Giraffe AMB.
    Αυτό πάλι με το Tacticos, όταν οι Ολλανδικές LCF φέρουν STACOS, τι εξυπηρετεί?
    Ας αναβαθμίσουν τις κονσόλες και τους επεξεργαστές.
    Όταν διαθέτεις λίγα χρήματα χρειάζεται να υπάρχει προσαρμογή στις απαιτήσεις και έξυπνες επιλογές.
    Hensoldt & MBDA, όσον αφορά τα ρανταρ των φρεγατών, πρέπει να βγουν εκτός, λόγω παραγωγής υποσυστημάτων στη τουρκία.

  11. Νομίζω το Π.Ν έχει χάσει το touch to..από τις επιλογές διαχρονικά και το πλέον κομματικοποιημένος και άβουλος κλάδος που βλέπουν το τί γίνεται εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον με το φρένο στην απόκτηση μεγάλων μονάδων επιφανείας και στους εκσυγχρονισμούς και πέραν Κοσμά Χρηστίδη ΟΥΔΕΙΣ σήκωσε ανάστημα…

  12. Αυτο εννοουσα το Sea Giraffe 4A. Εξαιρετικο και απο καλο προμηθευτη.
    Το STACOS της Signaal δεν εγινε TACTICOS της THALES λιγο αργοτερα?Για την ακριβεια το STACOS MOD IV ηταν η βαση του μεταγενεστερα TACTICOS. Λεπτομερειες για διαμορφωσεις και κονσολες δεν γνωριζω , ξερω πως εκδοσεις του tacticos φερουν οι S και Ρουσεν , αρα ομοιομορφια.

    Εαν κομματια του TRS-4D παραγονται διπλα , υπαρχει και το Sea Giraffe 4A και εφοσον παιξει να αλλαχτουν τα STIR 1.8 , παιζει και ο συνδυασμος Sea Giraffe 4Α/CEROS 200-EOS 500/ 9LV FCS για total makeover α λα SAAB.

  13. Όπως γράφουν και οι φίλοι παραπάνω και συμφωνώ, ίσως το καταλληλότερο ραντάρ να ήταν το Giraffe, προφανώς αυτό που επιλέχθηκε είναι για να βγουν τα νούμερα.
    Το θέμα με το Tacticos ή το STACOS, έχει να κάνει και με την τελευταία αναβάθμιση. Γιατί και παλαιό Tacticos από νέο έχει μεγάλη διαφορά. Ας επιλέξουν αυτοί που ξέρουν καλύτερα επακριβώς τις δυνατότητες.
    Το θέμα των συστημάτων ηλ. πολέμου το θεωρώ πολύ βασικό, λαμβανομένου υπ’ όψιν των πολύ μεγάλων προσπαθειών που καταβάλλουν οι γείτονές μας στον συγκεκριμένο τομέα.
    Το θέμα του α/υ πολέμου το βρίσκω επίσης πολύ βασικό, μαζί με το πρυμναίο νέο sonar (για να μην αναφέρω και για νέο συρόμενο sonar). Και αυτό διότι δεν είναι δυνατόν να έχεις συνέχεια στον αέρα το ελικόπτερο. Επιπλέον, μια έμφαση κάποιων φ/γ στον α/υ πόλεμο, είναι προτιμητέα από τις γενικών καθηκόντων και ειδικώς σχεδόν τίποτε. Μια φ/γ γενικών καθηκόντων στις συγκεκριμένες συνθήκες, δε νομίζω ότι προσθέτει κάτι στο ΠΝ, αφού δεν υπάρχουν καν κάποια vls α/α άμυνας (θεωρώ ότι οποιοδήποτε νέο πλοίο χωρίς στοιχειώδη α/α άμυνα, έστω 8 κελιά, θα έχει μεγάλο πρόβλημα στο Αιγαίο στο μέλλον).
    Για το θέμα των waterjet που αναφέρει ο φίλος ΓΑΤΑ, το έγραψα διότι ναι μεν τα πλοία δεν είναι καινούργια, αλλά όπως πάμε (δυστυχώς) οι ΜΕΚΟ αναμένεται να ξεπεράσουν τον «Κουντουριώτη» σε υπηρεσία. Δεν βλέπω να αποσύρονται πριν περάσουν 17-18 χρόνια. Βέβαια είναι και θέμα κόστους, ενώ δεν θεωρώ ότι θα υπάρχουν σοβαρά τεχνικά θέματα αν είναι γερό το σκαρί. Είναι όμως απλά, αξιόπιστα, το όλο σύστημα προώθησης λαμβάνει λιγότερη πίεση και απαιτεί λιγότερη συντήρηση, ενώ δίνουν πολλή ισχύ σε μικρό χώρο (ιδανικά για το Αιγαίο). Θέλουν βέβαια μια συναρμολόγηση, αλλά πολλά έχουν τοποθετηθεί με πολλούς και διαφορετικούς κινητήρες και έχουν αποδώσει.
    Πολύ σωστά και για STIR 1.2 ΕΟ ΜΚ2 με solid state transmitters, φυσικά δεν θα πω όχι για τα 2 Mk38 Mod 2, ενώ τα LRAD SITEP MASS CS-424 που αναφέρω είναι φθηνά και αμελητέος ο χώρος που καταλαμβάνουν (άλλωστε τα έχω προαιρετικά).

  14. Το θέμα είναι να πας σε κάτι ανώτερο που κάνει τη διαφορά.
    Από MW-08 σε SMART-S που είναι ίδιας φιλοσοφίας?
    160 ιπτάμενους & 40 στόχους επιφανείας ταυτόχρονα αμφότερα.
    3D, ECCM & ant-jamming αμφότερα
    Η διαφορά είναι ότι το MW-08 είναι στην G μπάντα (4-6GHz) και το SMART-S στην F band, υποδιαίρεση της S (3-4GHz) και ότι το SMART-S έχει 16 κεραίες με 12 ανεξάρτητες δέσμες ενώ το MW-08 έχει 8 κεραίες με 8 δέσμες.
    Δεν υπάρχει καμμια σύγκριση με το Giraffe 4A, το οποίο πέραν της εμβέλειας και της ανώτερης τεχνολογίας, έχει δυνατότητα αποκάλυψης και πολυ-ηχητικών πυραύλων ειδικά στη διαμόρφωση με fixed panels, παρ΄όλη τη καμπυλότητα της γης, με την εφαρμογή «track while scan» σε κλάσμα του δευτερολέπτου, συμπεριλαμβανομένων stealth στόχων.
    Ένα ρανταρ που πέραν του ΠΝ θα έπρεπε να δει η ΠΑ και ο ΣΞ, όπως εξάλλου έχει γραφτεί και εδώ
    https://defencereview.gr/rantar-giraffe-4a-gia-ti-soyidia/

    ΥΓ: Αυτό πάντως που είχα διαβάσει για την «γαλλοποίηση» της αναβάθμισης των ΜΕΚΟ, ήταν το καλύτερο ανέκδοτο ever…
    Αν ισχύει δε, ακόμη και ως πρόταση, όχι μόνο έχουν χάσει το «touch», όπως ανεφέρθη ανωτέρω, αλλά θα κινδύνευα να το περιγράψω ως, τρικυμία εν κρανίω…

    1. Άλλο Smart-S και άλλο SMART-S MK2. To δεύτερο έχει ασύγκριτα καλύτερες επιδόσεις από το πρώτο και σε εμβέλεια (250+ χλμ μέγιστη) και σε στόχους (750 σύνολο) και σε διαμορφώσεις – λειτουργίες. Δε νομίζω το ΠΝ να θέλει να βάλει το αρχικό Smart-S στις ΜΕΚΟ. Αν είναι έτσι ας μείνει με αυτά που έχει. Άλλωστε το SMART-S δεν παράγεται εδώ και χρόνια.

    1. Oτι και να αποφασισει το ΣΑΓΕ ειναι κενο γραμμα αφου η πολιτικη αποφαση καθοριζει το αποτελεσμα και δινει εντολη πραγματοποιησης η οχι ,χωρια την τοποθετηση του ΥΠΟΙΚ.
      Οποτε και να αποφασισαν υπερ ,εαν στο συμβολαιο του εκσυγχρονισμου δεν πεσουν υπογραφες αμεσα δεν εχει κανενα νοημα αφου οι σημερινοι κυβερνωντες θα χασουν με βεβαιοτητα της εκλογες και οι επομενοι μεχρι να αναλαβουν και να παρουν αλλη αποφαση υλοποιησης ,αν την παρουν καν,θα εχουμε χασει με βεβαιοτητα εναν χρονο τουλαχιστον .
      Τουλαχιστον να προχωρουσαν την συντηρηση των κυριων μηχανων ..
      Αλλα οταν βλεπoυμε συμβουλια επι συμβουλιων και επιτροπες για θεματα υποστηριξης ασημαντων ποσων αλλα κρισιμα για τις ΕΔ καταλαβαινουμε τι συμβαινει .
      Αλλοιμονο εαν για θεματα συντηρησης συγκαλουμε ΚΥΣΕΑ οπως εγινε στο προσφατο παρελθον.
      Που πηρε αποφασεις υλοποιησης και απο αυτες δεν τηρησε σχεδον καμια.
      Ολα επικονωνιακα τρικ ειναι η ευσεβεις ποθοι οπως και το »ενδιαφερον» να αγορασουμε στο μελλον ,γυρω στο
      2030 μερικα F-35..
      Εντωμεταξυ οι τορπιλες αγνοουνται ..
      Γνωστο το κολπο ..
      Διατηρουμε στην δημοσιοτητα φανταστικες αγορες και ενδιαφεροντα και διαφημιζουμε απλες παρουσιασεις ως προθεσεις αγορων και στο τελος δεν κανουμε τιποτα και παμε στο επομενο ..
      Αφου ο λαουτζικος εχει μνημη χρυσοψαρου και κριση δεκαχρονου.
      Απ’ολα εχει ο μπαξες απο FREMM,BELHARRA ,MEKO,τορπιλες, και γενικα οτιδηποτε για να φαινεται οτι κατι κινειται ενω δεν κινειται τιποτα.
      Τα P-3 αγνοουνται ενω οι Ρουσσεν θα παραδωθουν ΕΑΝ ολα πανε καλα το 2020-21.
      Οποτε καλα κρασια.

  15. Και μια διευκρίνηση όσον αφορά το STACOS και το Tacticos.
    Δεν είναι STACOS ή Tacticos
    STACOS είναι η εξαγωγική έκδοση του SEWACO, το οποίο έχει εξελιχθεί σε 13 διαμορφώσεις με το SEWACO VIII να αφορά Υ/Π και το SEWACO IX ναρκοθηρευτικά.
    Πιθανολογώ ότι στις ΥΔΡΑ φέρεται κάτι μεταξύ SEWACO ΙV-V για 76mm Oto Melara, Harpoon, ESSM & DA-08.
    Αν έχει το SEWACΟ VI (αντίστοιχο STACOS) σηκώνει και 3ο STIR, ειδάλλως όχι.
    Τέλος το SEWACO FD (fully distributed) παρέχει κατανεμημένη επεξεργαστική ισχύ για αυξημένη διαθεσιμότητα, απλοποιημένες αναδιαρθρώσεις συστήματος και επεκτάσεις μέσω κόμβων στους οποίους είναι διασυνδεδεμένα όλα τα υποσυστήματα, ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ κουμπώνει το Tacticos command management system που αποφασίζει ποια πληροφορία και από ποιον διαθέσιμο κόμβο για την αποτελεσματικότερη και γρηγορότερη λήψη & εκτέλεση απεικόνιση της τακτικής κατάστασης.
    To Tacticos κουμπώνει και στις προηγούμενες διαμορφώσεις, αλλά προφανώς όχι με την ίδια διαχειριστική ικανότητα.
    Μια αναβάθμιση στις κονσόλες από MOC (Multifunction Operator Console) MK1 σε ΜΚ3 είναι απαραίτητη
    Η Thales στο Tacticos έχει συνδυάσει τα καλύτερα στοιχεία των συστημάτων Tavitac 2000 της πρώην Thomson-CSF και του STACOS της Signaal.
    Κόπια του Tavitac 2000 και μάλιστα με επεξεργαστές Motorola αποτελεί και το σύστημα μάχης των Κινεζικών φρεγατών 054 & 054Α
    Btw, SEWACO FD φέρουν οι SUPER VITA, πάνω στο οποίο έχει εγκατασταθεί το Tacticos και το 2003 για 2 συστήματα που ανέθεσε η VT Shipbuilding (νυν Bae) στην Thales Nederland το κουστούμι ήταν $52μύρια…
    -Θεωρώ ότι το Sirius L-R IRST που είναι εγκατεστημένο στις LCF θα προσέφερε τα μέγιστα ειδικά σε καταστάσεις EMCON και για αποκάλυψη χαμηλά ιπταμένων στόχων.
    -3ο STIR 2.4, με διάμετρο αντένας 2.4μ που πέραν της καταύγασης σε L-R, αποκαλύπτει στόχους σε αποστάσεις θεωρητικά έως 500χλμ ακόμη και των πλέον μικρών στόχων.

    1. Τρίτο stir!!! Ενδιαφέρον! Αν μπορεί να μπει και τρίτο, μάλλον θα πρέπει να ακολουθήσει η διαμόρφωση των νεοζηλανδικων ΜΕΚΟ, με ένα κύριο ραντάρ (smart-s mk2 στη θέση του MW08) και στη θέση του da08 το επιπλέον stir. Επιπλέον, θα πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός (32;) των μεταφερομενων ESSM, έτσι θα μπορεί να βάλει κατά 6 τουλάχιστον στόχων.

  16. Μπράβο ivychris.
    Πολύ κατατοπιστικά όλα αυτά και δεν είναι εύκολο να βρεις τέτοιες λεπτομέρειες.
    Απαιτείται και κόπος και χρόνος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *