Εξελίξεις διαφαίνονται στην προοπτική απόκτησης των γαλλικών πλοίων Belharra. Πρόκειται για τρεις κύριες εξελίξεις οι οποίες δίνουν μια αναθέρμανση στο πρόγραμμα ενώ παράλληλα προκύπτει μια σοβαρή προοπτική υλοποίησης.

Η πρώτη αφορά το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο που έλαβε χώρα μέσα στον Ιούλιο όπου συζητήθηκε το θέμα των φρεγατών Belharra. Στις συζητήσεις που διεξήχθησαν τονίστηκε πως το ΠΝ πρέπει άμεσα να προμηθευτεί συνολικώς έξι νέα πλοία προς αντικατάσταση των 9 φρεγατών τύπου «S» κλάσης «ΕΛΛΗ». Όμως το καινούργιο στοιχείο που προστίθεται στην εξίσωση ανανέωσης του Στόλου είναι η μίξη μεταξύ φρεγατών Belharra και κορβετών Gowind. Στόχος αυτής της μίξης είναι ένα μείγμα ικανών πλοίων με σχετικά ισορροπημένο κόστος. Οι δύο επιλογές περιλαμβάνουν είτε τέσσερις Belharra και δύο Gowind είτε το αντίστροφο. Ταυτοχρόνως, παραμένει στο τραπέζι και το αρχικό πλάνο που περιλαμβάνει τις δύο συν δύο Belharra.

Τα όσα προαναφέραμε είναι ένα ιδιαίτερα ενθαρρυντικό στοιχείο δεδομένου πως η νέα πολιτική ηγεσία είναι υπέρμαχη απόκτησης νέων φρεγατών όπως οι γαλλικές Belharra.Και αυτό γιατί αν κρίνουμε από παλαιότερα προγράμματα μόλις αναλάμβανε μια νέα πολιτική ηγεσία αναθεωρούσε εξοπλιστικά προγράμματα για να καταλήξει στο ίδιο αποτέλεσμα. Επίσης, ο νέος ΥΕΘΑ ενημερώθηκε μέσω διαβαθμισμένων ενημερώσεων για την εξαιρετική οριακή κατάσταση των ελληνικών φρεγατών που είναι στα όρια της κατάρρευσης ελέω απραξίας 20 ετών, συνεπώς αντιλήφθηκε εκ των έσω τις ανάγκες.

Η δεύτερη αφορά την ενημέρωση του νέου πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την επίσκεψη του στο ΥΠΕΘΑ. Τόσο η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία τόνισαν πως η πρώτη προτεραιότητα για τις ΕΔ είναι τα νέα πλοία για το ΠΝ. Ο Πρωθυπουργός συμφώνησε και πλέον δεν τίθεται ζήτημα πολιτικής στήριξης για το παρόν πρόγραμμα. Ο Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης ενημέρωσε διεξοδικώς για τη δύσκολη κατάσταση που βρίσκεται ο Στόλος και τόνισε την ανάγκη για άμεση απόκτηση νέων πλοίων με δυνατότητες αεράμυνας περιοχής.

Η τρίτη εξέλιξη αφορά το σχέδιο χρηματοδότησης των Γάλλων που αναμένεται να είναι έτοιμο στα τέλη του τρέχοντος μήνα και ακολούθως να παρουσιαστεί διεξοδικώς στο ΥΠΕΘΑ. Όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες θα έχει τη μορφή συμφωνίας «G to G» δηλαδή Government to Government με χρηματοδότηση τύπου FMS. Στην ουσία το μεγαλύτερο κώλυμα είναι το οικονομικό οπότε εάν λυθεί ο γόρδιος δεσμός της οικονομικής στήριξης το πρόγραμμα άμεσα θα λάβει χαρακτήρα υλοποίησης.

Aναλυτικά για τις δυνατότητες των πλοίων έχουμε τοποθετηθεί στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Μήπως πρέπει να ξυπνήσουν και οι Κύπριοι να βάλουν παραγγελία μαζί με την Ελλάδα ώστε και να αρχίσουν πραγματικά να εξοπλίζονται και να βοηθήσουν στο «ενιαίο δόγμα» ? Διαβάζοντας εδώ https://defencereview.gr/dyo-korvetes-gowind-2500-gia-ta-iae-mia-prositi-e/ τα ποσά τα αντέχουν. Θα βοηθήσουν τον εαυτό τους και την Ελλάδα.

  2. Ευχάριστα τα νέα σας. Καλύτερα να πάμε σε 6 Belharra για μείωση κόστους και ναυπήγησή τους στην Ελλάδα με συμμετοχή εγχώριων ιδιωτικών εταιρειών ή και συμπαραγωγή. Το θέμα είναι σε ποιά ναυπηγεία…

    Το παρακάτω άρθρο είναι ενθαρρυντικό (αν και όχι 100% αξιόπιστο).

    https://hellasjournal.com/2019/07/protasi-gia-symmetochi-ellinikon-etairion-stis-naypigiseis-ton-fregaton-belhara/

    Μαζί με την ενίσχυση του στόλου μπορούμε να στοχεύσουμε και στην ενίσχυση της αμυντικής βιοηχανίας της χώρας μας.

    1. Όσο θα μπορέσεις εσύ να πας να αγοράσεις 6 καινούργιες Φεράρι έτσι πάει και η Ελλάδα να αγοράσει 6 Μπελαρά..

  3. 6 Bel (εφόσον τίθεται τέτοιο θέμα) είναι εκ των ων ουκ άνευ. Γιατί δεν είναι μόνο οι 2 που θέλεις να διασφαλίσεις το Αιγαίο, είναι και τουλάχιστον άλλες 2 για την ΑΟΖ, μια Διοίκησης και μια μπαλαντέρ όταν κάποια για χίλιους δύο λόγους δεν θα είναι διαθέσιμη. ΑΚΡΙΒΩΣ δηλαδή όπως είχαν προκύψει αυτές οι ανάγκες κατά την συζήτηση για των 6 Fremm, που τελικά δεν προχωρήσαμε. Δεν άλλαξαν οι ανάγκες από το 2009, αντίθετα αυξήθηκαν με τις εμπλοκές που υπάρχουν στην ΑΟΖ. Μετά με 8 Gowind 2,5 είσαι εντάξει (μέχρι να φτιαχτούν αυτές μετά τις Bel, δηλαδή να αρχίσει η κατασκευή τους περί τα τέλη της επόμενης 10ετίας, θα πρέπει να αποσυρύρονται σιγά-σιγά και οι ΜΕΚΟ).
    Να τα δω και να μην τα πιστέψω βέβαια αυτά.

  4. Ένα πράγμα μας διαφεύγει ότι αν Τουρκία υλοποιήσει τις απειλές στο εγγύς χρονικό διάστημα θα μας πιάσει γυμνούς..από σύνχρονα όπλα..Δηλ.νέα οπλικά προγράμματα στο απώτερο μέλλον…τώρα τι γίνεται?. Άμεσα λοιπόν αγορά ετοιμοπόλεμων όπλων όσων απαιτούνται για να αντιμετωπίσουν τον εξ ανατολών κίνδυνο…

    1. Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει και σωστός προγραμματισμός. Πάντα με την δικαιολογία του επείγοντος παίρνουμε ότι βρούμε, σε μικρές ποσότητες και χωρίς να είναι προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων.

      Είμαι υπέρ της προγραμματισμένης ναυπήγησης πλοίων. Ιδανικά όποιο σχέδιο επιλεγεί θα μπορούσε να περιλαμβάνει και ενδιάμεση λύση με παραχώρηση κάποιων πλοίων…

  5. Αν και εφ’ όσον επιλεγεί η μικτή πρόταση, θεωρώ ότι οι Belh@rra & Gowind πρέπει να έχουν διαφορετική διαμόρφωση οπλικών συστημάτων.
    Μπορεί να έχουν κοινά συστήματα πρόωσης, γεννήτριες, υπολογιστές και κάποιους από τους αισθητήρες & τα οπλικά συστήματα (σουίτα ASW CAPTAS-2, 2 3πλους τορπιλοσωλήνες),αλλά σίγουρα δεν πρέπει να φέρουν Smart S-Mk2.
    Οι Gowind μπορεί να είναι ένα μείγμα δειμορφώσεων & εκτοπίσματος μεταξύ των Εμιρατιανών & Μαλαισιανών.
    Οι 3.100tn των Μαλαισιανών δίνουν την επιχειρησιακή δυνατότητα παρουσίας στη ΝΑ Μεσόγειο, αλλά οι NSM προσδίδουν ένα όπλο διαφορετικής φιλοσοφίας, που σε από κοινού χρήση με τους EXOCET MM-40 Block III των Belh@rra θα αποτελούν παράγοντες που θα κρατούν τους αντιπάλους σε μεγάλη απόσταση.
    Ομοίως οι ESSM BlockII της Εμιρατιανής διαμόρφωσης με ταυτόχρονη ύπαρξη RAM Block II στις Gowind, θα λειτουργούν συνδυαστικά και επικίνδυνα, με τους ASTER-15/30 & MICA VL??? των Belh@rra, απέναντι σε οποιαδήποτε εναέρια απειλή.
    Απαραίτητη παρουσία οφείλει να υπάρχει με CIWS ή Nexter 20mm και οπωδήποτε κατευθυνόμενα πυρομαχικά στο 76mm για άμυνα σε επιθέσεις κορεσμού από cruise ή loitering drones κλπ
    Η διαμόρφωση των 6 Μαλαισιανών Gowind των 3.100tn, κόστισε $2.8Δισ (πρπ €2.45Δισ), αλλά συμπεριλάμβανε αγορά πνευματικών δικαιωμάτων και μεταφορά τεχνογνωσίας.
    Δεν έχουμε τη πολυτέλεια αυτή την εποχή για τέτοιες κοστοβόρες & χρονοβόρες συμφωνίες
    Μπορεί η τιμή να συμπιεστεί πολύ κάτω από €400Εκ η κορβέτα, για 4 Gowind πρπ €1.4Δισ, αν χρησιμοποιηθούν και όσα συστήματα έχουν διάρκεια ζωής & δυνατότητα αναβάθμισης από τις αποσυρόμενες «S».
    Ένα είναι σίγουρο, ότι οι τιμές θα συμπιέζονταν περαιτέρω, αν υπήρχαν και άλλοι υποψήφιοι…
    Τέλος, να μη γίνει το λάθος των Adams με τους 300 και πλέον SM-1 MR/ER… και αποσυρθούν οι S, χωρίς να χρησιμοποιηθούν οι MK29/RIM-7 Sea Sparrows & Radar, ως στατικά πλέον, σε ευαίσθητες στρατιωτικές ή στρατηγικές εγκαταστάσεις (ναυτικές βάσεις, λιμένες, ΣΑΕ, διυλιστήρια κλπ), εκτός από ένα που θα έπρεπε να ολοκληρωθεί στον «Προμηθέα».
    ΥΓ: Αυτές οι τορπίλες για τα υποβρύχια και η FOS των Mirage κόκκαλα έχουν…

    1. Αν χρηματοδοτούν οι Γαλλοι και εγώ πιστεύω ότι μια Gowind 3100 ειναι η λύση με μια διαμόρφωση αντίστοιχη των ΗΑΕ. Πιθανόν να μιλάμε και για διπλάσια πλοία σε σχέση με τις Belharra, ωστε να πάρει ανάσα το ΠΝ.

      Παράλληλα εκσυγχρονισμός των MEKO με ίδιο CMS και ραντάρ… αν και πολύ φοβάμαι ότι τα ΗΑΕ πάνε για το SMART -S Mk.2

      1. Έχουμε προμηθευτεί 76 ESSM Block I και έχουν γίνει 4 βολές από κάθε μια εκ των ΥΔΡΑ, με αποτέλεσμα να έχουμε θεωρητικά 72 διαθέσιμους, δλδ 64 + 8.
        Αστεία πράγματα.
        Btw, στη βάση δεδομένων του SIRPI, φαίνεται αίτημα ενδιαφέροντος της Ελλάδας για ESSM Block II και από εκεί και μετά άκρα του τάφου σιωπή…
        Για ποιες Gowind & Belh@rra μιλάμε, όταν επί 5 χρόνια αρμενίζουμε τα πέλαγα καλωσορίζοντας λαθρομετανάστες βαφτίζοντας τους πρόσφυγες και δαπανώντας εκατοντάδες εκατομμύρια σε υποδομές & επιδόματα?
        Αλλά φυσικά έχουμε την απαίτηση από την νυν κυβέρνηση να προχωρήσει σε νέες προμήθειες, χθές!!!

  6. Aντε πάλι με τις Belhara!!

    Ονειροβατούμε με μια τάση μεγαλομανίας

    Εδώ βασιζόμαστε σε δωρεές να αλλάξουμε τις γεννήτριες στις S και από την άλλη ονειρευόμαστε ψηφιακές φρεγάτες με κόστος πάνω από 1billion each!

    Οι φρεγάτες αυτές υπαρχουν μονο ως ψηφιακή μακέτα!

    Έχουν τελείως ξένα με το Ναυτικό οπλικά ηλεκτρονικά μηχανολογικά και πάει λέγοντας συστήματα

    Με όπλα και απόκτηση ανάλογης υποδομής μιλάμε για πάνω από 1 billion το πλοίο

    Χωρια το τεράστιο ρίσκο που αναλαμβάνουμε με πλοίο που δεν έχει ναυπηγηθεί ακόμα
    Ξεχάσαμε τη περιπέτεια με τα 214?

    Ποτε θα παραδοθεί το 1o πλοίο?
    2025? 2026? 2028? και βλέπουμε

    Πως πάμε μέχρι τότε?
    Με τις S?

    Η χρηματοδότηση τους επίσης είναι μάλλον αδύνατη
    Με διαθέσιμα 500MILL το χρόνο και το πρόγραμμα εκσυχρονισμού των F16 να τρέχει τι θα χρηματοδοτηθεί
    τορπίλες? MEKO Upgrade? UH60R?
    Χωρίς τις ανάγκες των άλλων κλάδων
    Δεν βγαίνουν τα νούμερα!!

    Πρέπει να αγοράσουμε τορπίλες να εκσυχρονίσουμε τις MEKO να κοιτάξουμε για κάνα αξιοπρεπές μεταχειρισμένο polio (Adelaide,F122/F123) και ελικόπτερο UH60

    1. Ένα πρόγραμμα προμήθειας & εγχώριας ναυπήγησης 6 έως 8 πλοίων, θα είναι της τάξης €3-4.2Δισ το οποίο θα διαρκέσει μια 10ετία και η αποπληρωμή του 15 έτη και δεν θα είναι εμπροσθοβαρής.
      Οι προβλέψεις βασίζονται ότι στο κομμάτι που αφορά τη Γαλλία (πλοία, αισθητήρες, όπλα, συστήματα) θα υπάρξει κάποιας μορφής δωρεά ή έκπτωση έως 10% της συνολικής αξίας.
      Επίσης η Ελληνική οικονομία εφ’ όσον αρχίσει να αναπτύσσεται με μεγαλύτερους του 1.5-2% ρυθμούς, αντίστοιχα ποσοστιαία θα αυξάνεται και το budget των ΕΔ διατηρώντας σταθερό το 2%/ΑΕΠ.
      Μια ετήσια ανάπτυξη μεσοσταθμικά μεταξύ 3-4% επί μια δεκαετία τουλάχιστον, πράγμα καθόλου αδύνατο, με αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας και με επιτόκια κοντά στο μηδέν, σημαίνουν αθροιστικά €82Δισ κατά μέσο όρο πρόσθετο ΑΕΠ και εκ τούτου €1.65Δισ, επιπλέον του υφιστάμενου, ποσό στο προϋπολογισμό των ΕΔ με σταδιακό ρυθμό ανόδου.
      Αν εν μέσω κρίσης βρέθηκαν €500Εκ για τα P-3…, να μην έχεις αμφιβολίες ότι δεν θα προκύψουν ετησίως min επιπλέον €300Εκ για τα πλοία

      1. Σου χα απαντήσει χθες το βραδυ αλλα δεν το βλέπω να έχει ανεβεί

        το ξαναγράφω διότι βλέπω να έρχεσαι να μου κτυπάς το κουδούνι μεσημεριάτικα!!

        Λοιπόν:

        Εάν μιλάμε Belhara για το κόστος ανά ship για μας το βλέπω κοντά στο 1 billion

        Οι Γάλλοι πληρώνουν 750 mill το ένα χωρίς τα πυραυλάκια:

        https://www.globalsecurity.org/military/world/europe/fs-fti.htm

        Βάλε πως εμείς πρέπει να δημιουργήσουμε υποδομή ανταλλακτικά από το 0 μάλλον και το 1 bill φαίνεται αισιόδοξη εκτίμηση

        Επιπλέον ESSM BII και ASTER15/30 δεν μπορούν να συνυπάρχουν στο ελληνικό ναυτικό κύρος λόγου κόστους

        Είτε θα πάμε σε αμερικανικη λύsh είτε σε γαλλική

        Οι Γάλλοι δεν φημίζονται για τις οικονομικές διευκολύνσεις που προσφέρουν στους πελάτες

        Δες το σχετικό άρθρο του defencepoint για τη FOS των2000:

        https://www.defence-point.gr/news/mirage-2000-5mk-2-zontani-apodeixi-oti-to-ellas-gallia-symmachia-isos-stereitai-periechomenoy?pop=1

        Εάν για τα 400 MIL των 2000 δεν κάνουν διευκολύνσεις και ζητάνε το χρήμα upfront δύσκολα να φανταστώ πως θα κάνουν τέτοιες διευκολύνσεις που γραφεις

        Και ο κανόνας είναι σε τέτοιες συμβάσεις να απαιτείται μια μεγάλη προκαταβολή για να ξεκινήσει το πρόγραμμα
        Δες τα P-3 !!

        Θα συμφωνήσω μαζί σου πως εάν δεν πετύχουμε ρυθμούς ανάπτυξης 4-5% για τα επόμενα χρονια τη κάτσαμε!

        https://www.capital.gr/o-giorgos-kraloglou-grafei/3373762/xoris-anaptuxi-4-5-tha-fame-tis-sarkes-mas

        1. Οι τιμές που αναφέρεις (€1Δισ) με τα όπλα δεν υπάρχουν και δεν έχουν προταθεί ποτέ.
          Development costs επίσης δεν υπάρχουν, αλλιώς το ΠΝ θα επέλεγε FREMM, των οποίων τα κόστη έχουν επιμεριστεί σε περισσότερους αγοραστές.
          Η Belh@rra στο Π.Ν. θα λειτουργήσει ως κράχτης, ως promotion αν θέλεις των Γαλλικών ναυπηγείων…
          Ούτε μεγάλη προκαταβολή θα υπάρξει,
          Και τέλος, οι Γάλλοι εμμέσως θα επιδοτήσουν κατά ένα ποσοστό τη πώληση.
          Πως σου φαίνεται?
          Μέσα έπεσες
          Όταν θα κλείσει η δουλειά, να ποστάρεις τα σχετικά λινκς παρακαλώ, για να κάνουμε τις απαραίτητες συγκρίσεις…

          1. Θα δείξει που θα πάει εάν θα πάει !

            Οι Γάλλοι είναι πανάκριβοι σto support

            Δεν νομίζω να μας κάνουν καμια χάρη στα οικονομικά

            Δεν νομιζω να μας χαρίσουν καν το κόστος του R&D όπως έγραφε η ΠΤΉΣΗ

            Πλοία με τέτοιο κόστος και εξοπλισμό πολύ δύσκολα θα εξαχθούν σε άλλο πελάτη οποτε δεν βλέπω το ρολο του κράχτη

            Μην μου πεις για Aίγυπτο διότι ούτε SCALP ούτε ASTER 30 ούτε JAMMER καν τους δώσανε με τη FREMM!

            Επιπλέον όπως έγραψα μιλάμε για τελείως διαφορετικά συστήματα που σημαίνει καινούργια υποδομή από αποθήκες μέχρι και κλειδιά

            Θα μας γδάρουν!!

            Αυτό που είναι το χειρότερο είναι να παραγγείλουμε 1 με άλλο1 πλοίο opton και να μην μείνει μια για τα αλλα προγράμματα όπως τορπίλες εκσυχρονισμό MEKO

  7. Αν πάρουμε αυτά τα σκάφη (ή οποιαδήποτε άλλα), το βασικό είναι αν θα επαρκούν για να αντιμετωπίσουν τις απειλές των επόμενων 30+ ετών, καλοί οι aster30 και το δυνατό ραντάρ, όμως απέναντι σε υπερηχητικούς πυραύλους, κατευθυνόμενες ρουκέτες μεγάλης εμβέλειας και επιθέσεις κορεσμού από σμήνη ναυτικών ή εναέριων drones, τι κάνουμε;

  8. Βασικά πρέπει να δούμε συνολικά το θέμα στόλος Π.Ν. και να μπει αναγκαστικά και η Κύπρος στο παιχνίδι και να διεκδικήσουμε ανάλογο ευρωπαικό πρόγραμμα με του Λ.Σ. Επίσης ας αρχίσει ένας συνολικός διάλογος με τους ‘Ελληνες πλοιοκτήτες οι οποίοι επιθυμούν να μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους απο το City σε χώρες τις Ε.Ε. και οι οποίοι θα μπορούσαν να συνεισφέρουν. Τέλος θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε οτι καμία απο τις χώρες της Μεσογείου όπως και οι χώρες του μπλοκ της Σαουδικής Αραβίας δεν θέλουν επέκταση της Τουρκίας για τους δικούς της λόγους η κάθε μια!

  9. Γιατί δεν γίνεται διαγωνισμός δεν καταλαβαίνω. Ξεκάθαρα τα γαλλικά σκάφη δεν κάνουν για το ΠΝ, διότι απαιτούνται ένα σωρό τροποποιήσεις για να έρθουν στο επίπεδο που θέλει το ΠΝ, άσε που χρησιμοποιούν εντελώς άγνωστα ΑΑ όπλα και ΑΥ οπλισμό.

    Επίσης δεν μας γίνεται μάθημα το πάθημα με τα Τ-214 και το πολύ χειρότερο πάθημα με τα ΝΗ-90, που παρεμπιπτόντως είναι σε μεγάλο βαθμό προϊόν της Γαλλικής Βιομηχανίας. Το πολύ υψηλό κόστος υποστήριξης δεν μας λέει τίποτα;

    1. Έλα μου ντε…
      Ίσως το γεγονός ότι πλέον ο χρόνος που απαιτείται από την προετοιμασία του διαγωνισμού, την έκδοση προκήρυξης μέχρι να μπει η πρώτη λαμαρίνα, πρέπει να είναι και 4-5 χρόνια.
      Από την άλλη, αλήθεια ποιες ειναι οι απαιτήσεις του Π.Ν.?
      Είναι οι ίδιες του 2006?
      Γιατί αν είναι ίδιες, τότε οι άνθρωποι ήταν σε λήθαργο και ξύπνησαν τώρα.
      Προφανώς και το κόστος υποστήριξης δεν ήταν τότε πάνω από 10%, ως κριτήριο στην επιλογή φρεγάτας, εξ ου και η FREMM, ενώ τώρα με την δεδομένη οικονομική κατάσταση, η Belh@rra με τα 110 άτομα προσωπικό, τη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και τους αυτοματισμούς, ίσως έχει πείσει το Π.Ν. ότι αξίζει την επιλογή.
      Πάντως και τότε, όταν ξεκίνησαν οι πρώτες επαφές για τις FREMM (2004-2005), δεν υπήρχε η Γαλλική έκδοση στη θάλασσα (2007) και κτιζόταν στο ναυπηγείο

    2. Με τα γαλλικά παίζει ξεκάθαρα και θέμα διπλωματίας και Αν. Μεσογείου! Αλλιώς θα πηγαίναμε σε δοκιμασμένες λύσεις με τα ολλανδικά να μοιάζουν τα ιδανικά. Απο εκεί και πέρα θα πρέπει να ρίχνουμε και καμια ματιά προς Ιταλία που προχωρά σε ναυπήγηση σκαφών πολλαπλών ρόλων! Επιμένω πάντως πως πρέπει να δούμε συνολικά το θέμα στόλος βάζοντας και μικρότερα των φρεαγατών σκάφη στον σχεδιασμό

  10. Απορίες προς κατέχοντες. Διάβασα στην ιστοσελίδα της εταιρίας ότι το πλοίο μπορεί να επιχειρήσει είτε μόνο του είτε σε σχηματισμούς. Αυτό σημαίνει ότι στην ουσία δεν είναι κλασσική φρεγάτα Α/Α άμυνας; Δηλαδή ότι δεν σχεδιάστηκε για να προστατεύει αλλά πλοία αλλά ότι μπορεί απλά να προστατευτεί το ίδιο από α/α και άλλες απειλές;
    Δεύτερη απορία, Η χαμηλή τελική ταχύτητα του πλοίου δεν ενοχλεί πια το ΠΝ;
    Η άποψη του ivychris μου φαίνεται σωστή, ως προς το ότι θέλουμε όχι απλά να διατηρήσουμε τον αριθμό (αυξάνοντας τις ικανότητες) των πλοίων μας αλλά να τον αυξήσουμε αν θέλουμε επιτυχώς να διατηρήσουμε τα δικαιώματά μας στην Αν. Μεσόγειο. Επομένως η μαζική αγορά φτηνότερων κατασκευών είναι επιβεβλημένη αν θέλουμε να πιάσουμε το στόχο των 15 κύριων μονάδων. Από την άποψη αυτή η Godwin 3100 δεν φαίνεται άσχημη και από μέγεθος και από εξοπλισμό.

    1. Νομίζω ότι το σε σχηματισμούς, εννοεί αποστολές πιο σύνθετες. Δηλαδή εμείς αν είναι να στείλουμε π.χ. πλοία σε κρίση στην Κύπρο, θα πάει μια μίξη πλοίων (α/α – α/υ – υ/β κ.λπ.), όπου σαν ομάδα καθένα θα προστατεύει τον εαυτό του και τα άλλα, ανάλογα τις δυνατότητες καθενός. Επίσης οι Γάλλοι έχουν αεροπλανοφόρο κ.λπ., όπου συνήθως αυτά τα πλοία οδεύουν προς αποστολή σε σχηματισμό.
      Επίσης η Gowind 3.100 είναι μια χαρά για Αιγαίο (και για αντί-S και αντί – ΜΕΚΟ), όμως Αν. Μεσόγειο δεν μπορείς να πας με τόσο μικρό πλοίο. Ακόμα και η Bel είναι οριακή για Αν. Μεσόγειο. Δυστυχώς, η μη κατασκευή των 6 Fremm από το 2009 και μετά, έναντι 2,2 δις, θα μας στοιχειώσει και θα μας αναγκάσει σε πολύ μεγαλύτερη δαπάνη πλέον, πόσο μάλλον όταν δεν θέλουμε πλέον μόνο α/α πλοία.

    2. Ολοκληρωμένο πλοίο πολλαπλών αποστολών ειναι οι Belharra με έμφαση AAW, η τεχλονογία του δε ανώτερη ακόμα και εξειδικευμένα πλοία AAW. Το μόνο που λόγω μεγέθους δεν μπορεί να φορτωθεί με πυραύλους όμως πλοία 6.000t.
      State of Art το πλοίο, αλλά το ΠΝ θέλει VFM μονάδες επιφανείας να αντικαταστήσει τις ολλανδικές παλιόγριες.

      1. Ναι βεβαίως. Τα ξέρω και τα συμμερίζομαι αυτά. Απλά με τη συγκεκριμένη απειλή που αντιμετωπίζουμε, δεν είμαι σίγουρος εάν επαρκούν απλώς κάποιοι αριθμοί. Έχω καταλήξει ότι πρέπει να έχουμε ως αντιστάθμισμα τη μεγαλύτερη ποιότητα, η οποία είναι δύσκολο να επιτευχθεί σε πλοία μικρού κόστους.

          1. Όντως. Και μάλλον λες και λίγα. Εκτιμώ, ότι και λόγω της ΑΟΖ πλέον, η οροφή δεν μπορεί να είναι κάτω από 14. Γι’ αυτό και έλεγαν από το ΠΝ, ότι και οι 2 Adela να έρχονταν, πάλι καμία φ/γ δεν θα αποσύραμε.
            Και μην ξεχνάμε ότι 14 νέα πλοία, κοστίζουν στη συντήρηση και την επάνδρωση, πολύ λιγότερο από τα 13 που έχουμε τώρα.

          2. Για να καλυφθεί και η Κύπρος χρειαζόσαστε και παραπάνω, αν υπολογίσουμε ότι τα όλα τα πλοία δεν είναι και πάντα 100% διαθέσιμα.
            Προσωπικά το κατώφλι το βάζω στα 12 πλοία, βεβαία από μόνος του ο αριθμός δεν λέει και κάτι…
            Επιπλέον σημαντικό ειναι το ΠΝ να ξεφύγει από τις ΤΠΚ κάποια στιγμή και να πάμε στις ελαφριές κορβέτες 70-80 μέτρων με δυνατότητες ASW και ίσως μερικούς ESSM

  11. Ίσως η καλύτερη επιλογή να ήταν η προμήθεια 6 Gowind στην διαμόρφωση των ΗΑΕ, ώστε να αντικατασταθούν σε περίοδο 8 ετών περίπου που θα διαρκέσει η ναυπήγηση 6 S.
    Στη συνέχεια να ναυπηγηθούν 4 πλοία αεράμυνας περιοχής στο εκτόπισμα των 6.000 τόνων (FFG, LCF, Als125 κλπ) με το απόθεμα βλημάτων που επιθυμεί το ΠΝ και να αντικαταστήσουν τις υπόλοιπες 3 S.

    Έτσι δεν μπλέκουμε με διαφορετικά όπλα και παραμένουμε σε ESSM BII, SM2/3/6.

      1. H LCF δεν κάνει; η F-124; η F-100; γιατί απαραίτητα ένα πλοίο στα χαρτιά; γιατί ξανά το ίδιο λάθος που κάναμε με τα Τ-214 και τα NH-90;

        1. Εγώ θα σας προσγειώσω πάλι και θα γράψω πως για Ανατολική Μεσόγειο η μονη ουσιαστική αποτροπή που μπορούμε να έχουμε δεδομένvn των οικονομικών ,επιχειρησιακών αλλα και χρονικών περιορισμών είναι τα 5 AIP υποβρύχια εξοπλισμένα με σύχρονες τορπίλες

          Area denial μπορεί να επιτευχθεί & με ένα anti-ship όπλο στα υπάρχοντα F-16

          Επίδειξη σημαίας μπορεί να γίνει με μεγάλα περιπολικά ανοικτής θαλάσσης του Λιμενικού Σώματος που βεβαια δεν έχουμε & Θα μπορούσαμε να έχουμε με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση
          https://turkishnavy.net/dost-class/
          Όλα τα αλλα περί είναι εκτος οικονομικής πραγματικότητας

          1. Είναι τα 5 ΑΙΡ χωρίς σύγχρονες τορπίλες, οι φρεγάτες ΜΕΚΟ με τους ESSM και οι ΤΠΚ SV από πλευράς ΠΝ, από πλευράς ΠΑ τα Μ2000EGM με τους ΑΜ-39, για τα F-16 μόνο AGM-65/88 και PGMs. Το ΛΣ δεν μπορεί να παίξει ακόμη και με μεγάλο OPV, γιατί ο αντίπαλος δεν είναι ψαράδες, ναρκέμποροι και δουλέμποροι, είναι εχθρικές φρεγάτες, υποβρύχια αλλά κυρίως μαχητικά, ΑΦΝΣ και οπλισμένα ΜΕΑ.

            Κάτσε να δούμε που θα πάει το πράγμα με τις νέες απειλές, γιατί πολύ φοβάμαι ότι θα χάσουμε την ΑΟΖ εμείς για να μην χάσουν οι ΗΠΑ την Τουρκία.

      2. Απλά πιστεύω ότι οι Gowind είναι καλή λύση, αλλά οι FTI όχι και τόσο. Η αδυναμία πλήρωσης κελιών με τετράδες πυραύλων μέσου βεληνεκούς είναι σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας…

        Προτιμώ ένα σκάφος που θα φέρει τον αμερικανικό συνδυασμό ESSM/SM2.

    1. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
      Αν επιλέξουμε τελικά γαλλικά πλοία πρέπει να πάμε πρώτα σε ναυπήγηση 3 Gowind 3100 σε διαμόρφωση που έχουν επιλέξει τα ΗΑΕ με άλλο ραντάρ όμως όχι με το Smarts S-Mk2. Είναι πλοία που ήδη υπάρχουν σαν σχεδίαση χωρίς να υπάρχει το ρίσκο και τα έξοδα ανάπτυξης και μπορεί να ξεκινήσει η κατασκευή τους γρήγορα. Με 76αρι πυροβόλο, Mk41 με ESSM 2, ένα Phalanx ή ένα Ram, τορπιλες, Exoset Block 3,ενα καλό σοναρ και με καλά συστήματα αυτό προστασίας και ίσως αν γίνεται αυξάνοντας λίγο το εκτόπισμα στα 3.300 μπορούμε γρήγορα να αντικαταστησουμε τις 3 μη εκσυγχρονισμενες S.
      Από τις S μπορούμε να μεταφέρουμε τα 76αρια και τα Phalanx αφού πρώτα τα αναβαθμισουμε μειώνοντας έτσι το κόστος.
      Αφού τελειωσουμε τις 3 πρώτες συνεχίζουμε με 2 Belhara ή οποίο άλλο πλοίο α/α Άμυνας επιλέξουμε και συνεχίζουμε μετά ξανά με 3 ακομα Gowind.
      Στόχος 6 Gowind + 4 εκσυγχρονισμενες ΜΕΚΟ + 4 πλοία Α/Α Άμυνας.
      Mε τον τρόπο που αυτό ανανεώνουμε το στόλο μας αλλά δίνουμε και χρόνο στο ΠΝ μας να αξιολογήσει καλύτερα την Belhara και να προλάβει πιθανές παιδικές ασθένειες μιας νέας σχεδίασης, αλλά ταυτόχρονα να τσεκάρει και άλλες περιπτώσεις πλοίων Α/Α Άμυνας πχ FREDA ή την νέα φρεγάτα των Αμερικανών.

  12. Στα προηγούμενα σχόλια μου έγραψα τον σκεπτικισμό μου για το αν μπορούμε από οικονομικής άποψης να αποκτήσουμε τις Belhara

    Αφhσα απέξω τα επιχειρησιακά και τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων

    Εάν κοιτάξουμε το ακόλουθο:

    https://www.navalnews.com/naval-news/2019/07/france-greece-working-on-g-to-g-agreement-for-multi-mission-frigates/

    Οι Γάλλοι για να κρατήσουν το κόστος χαμηλά μας προτείνουν πλοία με την ίδια διαμόρφωση με το γαλλικό ναυτικό

    Για αεράμυνα τα γαλλικά θα έχουν:

    French Navy’s FDIs will come with “just” 2×8 SYLVER A50 cells for ASTER 30 surface to air missiles

    https://www.naval-technology.com/projects/fti-medium-size-frigates/

    16 ASTER 15 /30 MONO!!

    Όσα και οι ΜΕΚΌ!!

    Στο γαλλικό ναυτικό θα επιχειρούν με τις HORIZON που είναι φρεγάτες αεράμυνας και πιθανόν
    του αεροπλανοφόρου τους

    Εμείς όμως έχουμε σοβαρότατο πρόβλημα !

    Ο αριθμός των βλημάτων είναι ανεπαρκέστατος ιδιαιτερα εάν θέλουμε επιχειρήσεις στην ανατολική μεσόγειο

    Με 2 βλήματα κατά επερχόμενου στόχου το αποθεμa των πυραυλων φτάνει μονο για 8 εμπλοκές

    Σε καμια περίπτωση τα πλοία αυτά δεν μπορούν να θεωρηθούν πλοία αεράμυνας

    Πρέπει οπωσδήποτε να προστεθεί τουλάχιστον 1 RAM

    Και πάλι τα βλήματα είναι ανεπαρκέστατα

    Το πρώτο άρθρο γραφει περί πιθανής τοποθέτησης ενός Ακόμα εκτοξευτή A70 στις ελληνικές :

    French Navy’s FDIs will come with “just” 2×8 SYLVER A50 cells for ASTER 30 surface to air missiles. The Hellenic Navy frigates would allegedly receive the addition of 1×8 SYLVER A70 cells for the Naval Cruise Missiles (and associated cabinets and racks for mission planning calculators). As previously mentioned, everything else would remain identical, configuration-wise, between the two navies

    Μάλλον προορίζεται για τους SCALP NAVAL

    Για σύγκριση οι ADELAIDE μπορεί να έχουν 32 ESSM στον 8plo VLS MK41 και άλλους τόσους SM2 στον MK13

    Το συμπέρασμα είναι πως θα φορτωθούμε ένα πανάκριβο αλλα ανεπαρκέστατο για τις ανάγκες μας πλοίο για πολιτκούς λόγους
    ΠAΛΙ

        1. Επειδή έχει γίνει πολύ κουβέντα και για την άμυνα σημείου. Και επειδή οι Γάλλοι τοποθετούν Mica. Και επειδή οι Γάλλοι δέχονται και άλλα συστήματα. Και επειδή ήδη έχουν τοποθετηθεί ESSSM στις Gpwind των ΗΑΕ, όπου έχουν ολοκληρωθεί και στο Setis . Και επειδή οι Γάλλοι έχουν πει ότι υπάρχει χώρος στο υπόστεγο για τοποθέτηση vls. Και επειδή στους ESSM είναι μέτοχος η Ελλάδα. Και επειδή έτσι τους προμηθεύεται σε καλή τιμή και υπεραξία από την εγχώρια βιομηχανία Και επειδή τους ESSM μπορείς να τους τοποθετήσεις Χ 4. Τότε:
          Έχει ακουστεί ότι το vls του υπόστεγου θα φιλοξενήσει vls για 32 ESSM (άσχετα τι φόρτο θα έχουμε εμείς). Είναι αυτό αλήθεια ή είναι άτοπο?
          Και εάν είναι άτοπο, ποια η λογική να βάλεις Mica κόντρα στα συμφέροντά σου? Δηλαδή, ποιά η λογική τα ΗΑΕ να έχουν π/μ που παράγεις και εσύ και εσύ όχι, ενώ αυτό το π/μ το έχουν ήδη ολοκληρώσει οι Γάλλοι στο ΣΔΜ?

          1. Vls στο υπόστεγο για 32 ESSM στις Belharra δεν έχει ακουστεί σε επίσημη ενημέρωση. Παλαιότερα στις FREMM ελληνικής διαμόρφωσης υπήρχε η πρόβλεψη για 24 βλήματα Mica στο ελικοδρόμιο στα πλαγιά. Ενδεχομένως αυτό να γίνεται και στις Belharra. Επίσημα τα ESSM έχουν μπει μόνον στις Gowind των ΗΑΕ. Πρεπει να λάβουμε υπόψη οτι οι οποίες τεχνικές τροποποιήσεις θελουμε να γίνουν θα μας επιβαρύνουν με χρήμα και χρονο. Η επιλογή των 32 βλημάτων στις Belharra για πλοία γενικών καθηκόντων ειναι αρκετα καλα σε συνδιασμο με τα αλλα συστήματά του πλοίου.

          2. Aντε πάλι τα ίδια!!

            Επαναλαμβάνω:

            Σε κανένα πλοίο του Γαλλικού πολεμικού ναυτικού δεν έχει και δεν πρόκειται να
            τοποθετηθεί MICA VLS!!

            Mono Aster 15/30 !!

            Εάν τους θέλουμε στις Belhara πρέπει να πληρώσουμε extra!!

            Αίγυπτος και Μαλαισία έχουν MICA VLS στις GOWIND

            https://en.wikipedia.org/wiki/Gowind-class_corvette

            Τα ίδια με τους ESSM:
            Μπορεί να έχουν ολοκληρωθεί με το SETIS αλλα με ποιο radar?
            To SEA-Fire tvn Belhara???

            Oxi ………….

            To Smart-S:
            https://thaimilitaryandasianregion.blogspot.com/2017/09/gowind-2500-corvette.html
            Το ESSM Ακόμα και στο bii χρειάζεται target data uploaded από το radaer
            Ποιος θα πληρώσει για να γίνει αυτό με το SEA FIRE των BELHARA?
            Οι φίλοι μας οι Γάλλοι??

          3. Είχε γραφτεί αυτό, όχι σε κάποια επίσημη ενημέρωση της Naval, αλλά σε συνέντευξη δημοσιογράφου που είχε πάει Γαλλία και είχε συζητήσει με στελέχη της εταιρείας (δεν έχω χρόνο να ψάξω το άρθρο, αλλά πρέπει να ήταν πέρσι τέτοιο καιρό και μάλιστα είχε αναδημοσιευτεί και σε εφημερίδα).
            Στο ίδιο άρθρο είχε γραφτεί ότι οι Γάλλοι δέχονται την τοποθέτηση του Phalanx, ενώ εξήγησαν ότι τοποθετούν Millenium για λόγους μείωσης του ίχνους του πλοίου.
            Επιπλέον, είχε γίνει λόγος για τοποθέτηση Silver 35 (4άδων) στο υπόστεγο του ε/π.
            Εμείς τις Bel, δεν τις θέλουμε για πλοίο Γενικών καθηκόντων, αλλά για α/α.
            Όπως λέει ο CK, αυτό είναι κόστος, όμως το κόστος για το Setis, ήδη έχει πληρωθεί από τα ΗΑΕ, ενώ το κόστος για το Sea Fire δεν είναι μεγάλο, ιδίως εάν πας να πάρεις πλοία που θα κοστίσουν δις.
            Τα πλοία του Γαλλικού ναυτικού, για λόγους δικούς τους είναι υποεξοπλισμένα. Γι’ αυτό και υπάρχουν και οι εκδόσεις εξαγωγής, όπου ο πελάτης επιλέγει διαμόρφωση. Το τι φέρει η Γαλλική διαμόρφωση δεν είναι επιχείρημα.
            Προς CK: Μην βαράς. Από την αρχή κατάλαβα τι θέλεις να πεις. Γράφω εδώ γιατί πλέον δεν μου βγάζει επιλογή «απάντηση» στο άλλο άρθρο. Επειδή έχουν γραφτεί διάφορα, δεν βλέπω κανένα κακό να εξαντλήσουμε τα περιθώρια ενημέρωσης ή αν κάτι που πήρε το μάτι καθενός είναι ακριβές ή όχι.
            Άλλωστε, την τελική απόφαση δεν θα την πάρουμε εμείς, αλλά το ΠΝ στις ελάχιστες προδιαγραφές που θέλει και η κυβέρνηση που θα πληρώσει, ότι και να λέμε εμείς.

  13. Η λύση για το ΠΝ λέγεται Gowind 3100 και όχι belharra. Οι belharra είναι πανάκριβες χωρίς να καλύπτουν τις απαιτήσεις του ΠΝ πλήρως. Άμα θέλουμε πραγματικό πλοίο AAW ας πιέσουμε για παραχώρηση 2 tico από αυτά που θα αποσυρθούν. Τώρα μια Gowind με 32 essm block 2, RAM block 2, excocet block 3 να κουμπώνουν πάνω σε TACTICOS και 3D RADAR επιλογής ΠΝ είναι τέλεια λύση για αντικατάσταση των S.

    1. Αν θέλεις το πλοιο προσαρμόζετε στις εκάστοτε απαιτήσεις, το κόστος είναι το θέμα. Η Naval Group εχει προβλέψει και δεινότητα επιμήκυνσης του πλοίου, ισχυρότερους κινητήρες 4X10Kw κλπ κλπ
      Αντίθετα υπάρχει και η δυνατότητα περιστρεφόμενης διάταξης μιας κεραίας Sea Fire!
      Το πρόβλημα ειναι ότι προσπαθούμε να χωρέσουμε εκεί που η τσέπη μας δεν φτάνει. Αποσπασματικές αγορές δύο πλοίων, 20 ελικοπτέρων, κλπ ειναι λάθος που το έχουμε πληρώσει ακριβά όλα αυτά τα χρόνια, αλλά φαίνεται μυαλό δεν βάζουν ορισμένοι…
      Το ΠΝ θέλει τουλάχιστον 12 σύγχρονα πλοία για μπορεί να καλύψει έστω και μερικώς την ελληνική ΑΟΖ.

  14. νομιζω οτι 4 bel μαζι με 4 gowind καλυπονται επαρκως οι αναγκες μας το θεμα ειναι οτι υπαρχουν πολλα κενα στο ναυτικο εχουμε καμια 10αρια πυραυλακατους υπο αποσυρση και δεν ασχολειται κανεις εχουμε το λιγοτερο 8 κανονιοφορους κι εκει τιποτα βαλτε και οτι ηλικιακα η SV θελλουν αναβαθμιση και τουλαχιστον 3 υποβρυχια ειναι για διαλυτηρια κι εκει τιποτε, για να μην πω και για τα υποστηριξεως αλλο χαος.
    Πρεπει να κατσουν να δουν πως θα σχεδιαστει ολος ο στολος κι οχι αποσπασματικα

    1. Για αυτό φίλτατε δεν χωρούν οι Belharra με τόσες ανάγκες δεν χωρούν ακριβά πλοία στο ΠΝ.
      Μακάρι να δίνονταν χρήματα να πάμε και για 12 τουμπανιασμένες FTI και άλλα τόσα υποβρύχια, αλλά πρέπει να πορευτούμε με βάση τα περιορισμένα χρήματα που ακούγονται.
      Δυστηχώς τώρα θα μπορούσαμε να έχουμε νέες τορπίλες και ΜΕΚΟ αναβαθμισμένες, αντ αυτού περιμένουμε το 2022 και αν να δούμε P-3!!!

      1. Αν είναι να έχουμε συμμετοχή (partnership) στις Belharra, τότε όλα τα λεφτά θα πρέπει να πάνε εκεί και όχι στις Gowind. Επίσης αν η αποπληρωμή γίνει σε γαλλικά FMS τότε θα διευκολυνθεί το όλο εγχείρημα.
        Η όλη υπόθεση αλλάζει τα δεδομένα και στην αναβάθμιση των ΜΕΚΟ οι οποίες θα πρέπει να πάρουν σίγουρα το SETIS (άλλη μεγάλη κουβέντα αυτή).

  15. και τα δυο πλοια ειναι εξαιρετικα αλλα ο πλισμος τους ειναι σχετικα ισχνος για συγχρονες απαιτησεις και ειδικα για αιγαιο-ανατολικη μεσογειο.
    γαι επιχερησεις στην κυπρο χρειαζεται πλοιο με τουλαχιστον 60 Α/Α βληματα…
    βρισκω το σχεδιο της gowind3100 πιο κοντα στις απαιτησεις μας για αντικαταστατη των S.
    το ιδανικο θα ηταν μαλλον αμερικανικος οπλισμος (ΜΚ41, phalanx , ram) που προσφερει δυνατοτητα σε μικρο αναλογικα χωρο να χρησιμοποιησεις μεγαλυτερο ογκο πυρομαχικων.
    πχ ενας ΜΚ41/8 θα μπορουσε να δεχτει 4 vlasroc και 16 essm2 ενω ενας ΜΚ41/16 τους διπλασιους !
    στις μεγαλες φρεγατες για ΑΑ περιοχης σιγουρα το ΠΝ αξιολογει θετικοτερα τον aster30 απο τον SM2 αλλα εχει και απαιτηση για ανθυποβρυχιακα πυραυλικα συστηματα. αν οι γαλλοι καταφερουν να χορεσουν τουλαχιστον 24 aster30 + τυλαχιστον 16 mica vl , κανα 8αρι milas και φυσικα ram/phalanx στην belharra , θα ειναι ιδανικη εξελιξη!

  16. Δυστυχώς για τους Γάλλους εμεις χρειαζόμαστε τα πλοία μας να καταναυμαχησουν το TDK , δεν τα θέλουμε για επίδειξη σημαίας στο Τζιμπουτί. Οι BEL ειναι αλλο ενα πανάκριβο οπλικό σύστημα με κοντά ποδάρια ο πολεμικός του φόρτος είναι γελοίος για 4.500 τόνους πλοίο.
    Ειλικρινά δεν ξερω τι σκέφτονται στο ΠΝ αλλα εδώ και 20 χρονια οι άνθρωποι δεν μπορουν να παρουν μια σωστη αποφαση, φαίνεται αυτο άλλωστε εκ του αποτελέσματος. Και μεταξύ μας δεν υπαρχει σύγκριση μκ41 και Sylver το πρωτο ειναι ενα πολυδιάστατο ώριμο σύστημα που μπορει να χρησιμοποιήσει μια πλειάδα βλημάτων/τορπιλων/cruise πυραύλων για διαφορετικούς ρόλους. Εχει πολλα ψωμιά το Sylver ακομα για να ωριμάσει και ας μην κανουμε συγκρίσεις μονο μεταξυ sm2 – aster 30 διότι το Μκ41 φέρει και Sm3 και Sm6.
    Απο τι στιγμή που ψάχνουμε AAW δυνατότητες δεν υπάρχει καλύτερο συστημα απο το AEGIS το οποίο θα μας δωσει πρωτόγνωρες δυνατότητες και μια ποικιλία πυραυλικων μέσων λόγω του Μκ41. Θυμίζω οτι η ιταλική
    Fremm χρειάζεται μερικές εκατοντάδες τόνους χάλυβα για να έρθει στα μέτρα του USN του οποιου τα πλοία εχουν πραγματικές πολεμικές προδιαγραφές. Ελπιζω κάποιους να τους φωτίσει ο θεός και να κανουν αυτο που πρεπει αρκετα τοσες δεκαετίες με τις συλλογές αεροσκαφών, ελικοπτέρων, αρμάτων, αντιαεροπορικων, ciws κλπ που το μονο που καταφέρνουν ειναι να μας κοστίζουν ενα κάρο χρηματα και να λιώνουν τη διοικητική μας μέριμνα.

  17. Περιεκτικά τα σχόλια και το άρθρο, εγώ προσωπικά περιμένω την υπογραφή της τελικής συμφωνίας και τότε θα κρίνουμε. Απλά σαν αναφορά κοίταξα το πρόγραμμα Formidable της Σιγκαπούρης, φρεγάτες La-fayette των 3.200 τόνων με 2 sylver50 + 2 sylver43, συνολικά 32 κελιά, πρόγραμμα και σχέδιο του 2000. Belharra του 2020 των 4.250 τόνων με 24 κελιά μόνο είναι κάπως περίεργο.

    1. Καθόλου περίεργο!

      Οι σιγκαπουριανοί πληρώνανε και αποκτήσανε πλοία όπως τα θέλανε και όχι όπως τα ήθελε το γαλλικό ναυτικό

      Επειδή κάποιοι
      (εκ μεγάλης πόλης Θεσσαλίαςγκούχου γκούχου γκούχου)
      με κατηγορούνε (σε άλλο forum) πως είμαι αντί γαλλικό..troll ας κοιτάξουν αυτό το πλοίο:

      https://www.navalanalyses.com/2014/09/formidable-class-frigates-of-republic.html

      Εξαιρετικό από κάθε άποψη!

      Το ίδιο HERAKLES radar με τις FREMM και VLS gia ASTER 15/30(μάλλον) στο μισό εκτόπισμα!

      Μέχρι και τις μηχανές αλλάξανε από τις Lafeytte

      Για να χρησιμοποιήσω την έκφραση ενός αλλου σχολιαστή εμείς θέλουμε ναυτικό να μάχεται και όχι να κάνει κρουαzιερες επίδειξης σημαίας…. έξω από το τζιμπουτί!

      Οι Σιγκαπουριανές είναι εξαιρετικές για εμάς για πλοία γενικού ρόλου

      Όχι πληρώσουμε κοντά στο 1bill για πάρουμε 16a15/30 και 8option scalp/a30 στις belhara!!

      1. Σωστος. 6 Φορμιταμπλε για τις 9 Ολλανδεζες και αλλες 4 Φρεντα για τις ΜΕΚΟ.
        Αν και ο συνδυασμος ΜΕΚΟ – D & A200 νομιζω ειναι πιο value for money γιατι μπορουμε ευκολοτερα να κανουμε ανακυκλωση του οπλισμου απο τα παλια στα νεα πλοια. Επισης στα υπο αποσυρση πλοια να θεωρησουμε και τα α/γ που ειναι sitting ducks κυριολεκτικα.

        1. Ακριβώς για αυτό λέω είναι περίεργο οι μέχρι τώρα δημοσιεύσεις και θέλω να περιμένω την τελική συμφωνία. Εδώ θα είμαστε να τα πούμε. Και η freda πχ που προτείνεις είναι στους 6000 τόνους και όταν την συγκρίνω με άλλα προγράμματα τωρινά ή και 20ετίας παλαιά νατοικά ή και μη είναι κάπως αμφίβολο το αποτέλεσμα. Κατά μέσο όρο όλα τα πλοία αυτής της κατηγορίας παίζουν με 1 τλχστον ή και 2 ciws (μέχρι και 2 ram) και περίπου 32-40 κελιά (που πάνε συνήθως 8 κελιά=32 essm και 24-32 μακρού βεληνεκούς====56-64 συνολικά πυραύλους). Η freda με 32 μόνο κελιά για 32 συνολικά πυραύλους πάλι έχει το μισό απόθεμα.Εκτός και αν το σύστημα ηλ.πολέμου των γάλλων είναι τόσο μπροστά και κάνω λάθος( σαν το independence day χαχαχα). Για να σπάσουμε και πλάκα αν παίρναμε και χαρίζαμε μία freda στους Ισραηλινούς αναρωτιέμαι τι θα είχε πάνω…..

          1. Το θέμα είναι πως εάν υπογραφει η συμφωνία και μείνουμε μονο με16A15/30 και πιθανό 8 άλλουςA30 η SCALP NAVALE είναι ήδη αργά!

            Θα φορτωθούμε ένα πανάκριβο και ανεπαρκέστατα οπλισμένο πλοίο για πολιτικούς λόγους

            Να δω τι θα γραφουν οι Belharites τότε!

      2. Αγαπητέ CK, όταν εξανίστασαι και βγάζεις Φιλιππικούς ενάντια στις Belh@rra με βάση ένα δημοσίευμα σε κάποια, έστω και αξιόπιστη ιστοσελίδα, χωρίς να έχει οριστικοποιηθεί η διαμόρφωση, χωρίς να υπάρχει παραγγελία ή σύμβαση, τι περιμένεις να πιστέψει ο συνομιλητής σου;

        Οι Belh@rra δε θα έχουν το HERACLES, αλλα το Sea Fire 500. Άλλη κατηγορία…

        Οι Σιγκαπουριανοί είχαν λεφτά, καναν διαγωνισμό και πήραν τις φρεγάτες που θέλανε, εμεις πάσχουμε στο οικονομικό, για να το πω ευγενικά.

        Οι Δανέζικες, Γερμανικές, Ολλανδικές φρεγάτες δεν πρόκειται ποτέ να υιοθετηθούν απο το ΠΝ για έναν απλούστατο λόγο: Δε μας τις προτείνουν οι κατασκευάστριες χώρες. Οι Βορειοευρωπαίοι είναι πεπεισμένοι ότι η Ελλάδα είναι ένα τελειωμένο, χρεωκοπημένο κράτος, στην ίδια κατηγορία με τη Βουλγαρία και λοιπές τριτοκοσμικές χώρες. Δεν καταλαβαίνουν καν γιατί έχουμε στρατό και αεροπορία. Για το Ναυτικό μας δεν έχουν ακούσει καν. Πίστεψέ με, ζω στη Γερμανία και κάτι ξέρω.

        Οι Γάλλοι θα πουλήσουν γιατί το κυνηγάνε, οι άλλοι κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. Με την ιδέα που είχαν οι Γάλλοι να χρησιμοποιήσουμε τα κέρδη απο τα ομόλογα που διακρατούν οι Κεντρικές Τράπεζες κατάφεραν τουλάχιστον να κρατήσουν την προσφορά τους στην επικαιρότητα, να γίνεται τζέρτζελο γύρω απο τις φρεγάτες τους, άσχετα αν η προσπάθεια δεν ευδοκίμησε χάρη στους Γερμανούς (και τον Ευκλείδη). Τώρα πλέον το σκέφτονται για χρηματοδότηση ανάλογη των FMS…

        Αν η Ελλάδα αποκτήσει τις Belh@rra με μόλις 16 Aster, χωρίς CIWS και για 2 δις ευρώ θα είναι πραγματικά σκάνδαλο πρώτου μεγέθους. Αν γίνει αυτό θα βρίζω κι εγώ μαζί σου απο το πρωί μέχρι το βράδυ σε όλα τα φόρα. Σε πάω όμως στοίχημα ένα Laphroaig 10 ετών ότι δε θα γίνει αυτό, ότι αν ποτέ τις πάρουμε θα έχουν διαμόρφωση πολύ κοντά σε αυτή που περιγράφει το δημοσίευμα του Mer et Marine, με πολλούς Aster 30, MICA VL ή ESSM II και σίγουρα κάποιο CIWS, είτε κάποιο ανακυκλωμένο Phalanx, είτε RAM, είτε NEXTER.

        1. Επαναλαμβάνω πως το δημοσίευμα του μετέφερε τις προτάσεις τουVice President ths Naval Group

          Για να κρατήσουν το κόστος στο ελάχιστο προφανώ προωθούν ένα πλοίο ίδιο με το δικό τους

          Το οποιο όπως όλοι συμφωνούμε είναι ανεπαρκέστατα εξοπλισμένο για τις ανάγκες μας
          (gia surface to air wafare)

          Το κόστος 1bill/ship που έβγαλα υπολογίζεται από τα 750mill που πληρώνουν οι γάλλοι για τα δικά τους συν το κόστος των πυραυλων και ένα10% για δημιουργία υποδομής
          (1A30 = 3mill , 1A15=1.5 MILL , Exoset 1+ mill,+ +++++)

          Εύχομαι να διαψευσθώ αλλα βλέπω να παίρνουμε ότι μας δίνουν ιδιαιτερα εάν μας βρούν χρηματοδότηση

          Μια καθαρά πολιτική απόφαση που θα έχει αρνητικότατες συνέπειες για το ναυτικό για τις επόμενες δεκαετίες!

          1. Το πλοίο έχει διαμόρφωση 32 βλημάτων όπως θέλει το ΠΝ. Είναι φρεγάτα γενικών καθηκόντων με ικανότητες αεράμυνας και όχι φρεγάτα αεράμυνας. Το κόστος για κάθε πλοίο δεν υπερβαίνει τα 650 εκατ ευρώ σύμφωνα με τις τιμές που έχει το ΓΕΝ από την Naval Group. Επίσης, το ΠΝ θέλει να βάλει CIWS PHALANX καλύπτοντας αυτό το κενό. Έχουμε και λέμε: 24 ΑΣΤΕΡ και 8 σκαλπ ναβαλ ή 32 ΑΣΤΕΡ. Μαζί με ένα πανίσχυρο ραντάρ το ικανότερο που υπάρχει σήμερα με κορυφαίες ικανότητες (εμβέλειες αποκάλυψης στόχων, ταυτόχρονη εμπλοκή, πρόσκτηση στόχων με χαμηλό RCS).

          2. @ GIANNHS NIKITAS:

            Το Ναυτικό ήθελε πλοία αεράμυνας όπως η ολλανδική LCF η γερμανική SACHSEN

            Και τα δυο έχουν περισσότερα από 32 πυραυλους!

            LCF:
            Missiles:
            40-cell Mk.41 vertical launch system
            32 × SM-2 IIIA surface-to-air missiles
            https://en.wikipedia.org/wiki/De_Zeven_Provinci%C3%ABn-class_frigate

            https://en.wikipedia.org/wiki/Sachsen-class_frigate
            32 Mk 41 VLS cells for 24 SM-2 Block IIIA and 32 RIM-162 ESSM (quad-packs per cell) surface-to-air missiles
            2 RAM launchers with 21 surface-to-air/CIWS-missiles each

            Μετά το Ναυτικό αναγκάστηκε να δεχθεί λιγότερους πυραυλους για δικαιολογήσει μια πολιτIκή απόφαση περί γαλλικών πλοίων

            Το ίδιο και με τη μεγιστη ταχύτητα < 30 knots!

            Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι φρεγάτες γενικού ρόλου και με ικανότητα αεράμυνας περιοχής

            Για το κόστος δυσκολεύομαι να δεχθώ πως θα το πληρώσουμε λιγότερα από τους γάλλους:

            https://www.globalsecurity.org/military/world/europe/fs-fti.htm
            Five Frigates of Intermediate Size should be ordered, for an amount estimated between 3.5 and 4 billion euros in total (including development costs
            https://www.janes.com/images/assets/552/84552/Innovation_by_design_The_French_Navys_FTI_frigate_programme.pdf
            Main contracts for the five-ship, EUR3.8 billion (USD4.4 billion) FTI programme were awarded to Naval Group and Thales in October 2017.

            Οι Γάλλοι πληρώνουν 3.5-4 billion για 5 πλοία δηλαδή γύρω στα 750+mill το πλοίο

            Και πάντα μιλάμε χωρίς πυραυλους

            Έχει αναφερθεί πως η διαφορα μπορεί να είναι πως δεν θα πληρώσουμε το R&D κόστος η το φπα

            Συνήθως το r&d επιμερίζεται σε όλους τους αγοραστές εκτος και μας exoun συμπαθήσει τόσο ώστε να μας το χαρίσουν!

            Για το φπα θέλει ψάξιμο

            Εκτος και εάν μας πουλήσουν μια υποβαθμισμένη έκδοση χωρίς ας πούμε συστήματα ηλεκτρονικού πολεμου αλλα αιγυπτιακή FREMM

            Επιπλέον όπως έχω γράψει πρέπει να δημιουργηθεί υποδομή από μηδέν για αυτά τα πλοία και τα όπλα τους

            Για αυτό το βγάζω κοντά στο 1Billion το πλοίο με όπλα υποδομή και υποστήριξη

            Τα πλοία αυτά ιδιαιτερα εάν φέρουν και τους scalp θα καταστούν πρωταρχικός στόχος της τουρκικης αεροπορίας

            Εάν φέρουν scalp θα έχουν 24 aster μονο που δεν νομίζω να επαρκούν δεδομένου του μεγέθους της απειλής από τους γείτονες !
            (από UCAV Bayrakter μέχρι SOMs)

            Θα δείξει η ιστορία!

  18. Τα έχω ξαναγράψει για τις Belhara. Πλοία φοβερά και η γαλλική τεχνολογία πραγματικά εμπιστοσύνης και υψηλής ποιότητας αλλά ακριβά και το σημαντικότερο άλλης τεχνολογίας από αυτή που μπορεί να διαχειριστεί το ΠΝ. Γιατί ένα πλοίο αυτού του επιπέδου είναι σίγουρο ότι θα απαιτήσει και ειδικού τύπου χρήση και συντήρηση που σημαίνει κόστος. Το μέλλον και δεν ξέρω αν αυτή η επιλογή έχει ελεγχθεί από το ΠΝ για εμένα ακούσει στο όνομα PPA. Οι νέες πολλαπλού ρόλου φρεγάτες(περιπολικά κατά τους Ιταλούς αν και εδώ γελάμε). Πλοία εγγύηση για τα νερά της Μεσογείου από σχεδιασμού, ευέλικτα και πού καλά οπλισμένα με τιμή 500 εκατ. το ένα(που αν μπαίναμε στο πρόγραμμα μπορεί να μειώνονταν και άλλο). Και το σημαντικότερο για εμένα ότι θα μπορούσε να έρθει το ΠΝ σε συμφωνία για κάλυψη κάθε ανάγκης του με ένα πακτωλό πλοίων άριστης κατασκευής που θα αποσυρθούν μέχρι το 2022/23 όπως το ΠΓΥ ΕΤΝΑ, 3 αποβατικά ενιαίου καταστρώματος κλάσης San Giorgio 2 κορβέτες κλάσης Comandanti, 8 ΝΘΥ κλάσης Gaeta (παρόμοια με τα Osprey) και πιθανό με ένα καλό συμβόλαιο (για εμένα απευθείας 6 σκαφών) για 2 Υ/Β κλάσης Sauro. Και για τον υπόλοιπο στόλο μεταφορά των ηλεκτρονικών των S στις ΜΕΚΟ(4 σκάφη) και παραμονή 2 S με ανταλλακτικά από τις υπόλοιπες 7 που θα αποσυρθούν. Η συζήτηση θα μπορούσε να εμπλέξει και την ΠΑ με κονδύλια για τα εκπαιδευτικά με αποστολή πιλότων στα πλαίσια ΑΩ στην Ιταλία για LIFT, και άλλα πολλά. Λίγο καλύτερο προγραμματισμό θέλει

  19. Το δεσαμε σκοινι κορδονι με τους γαλλους και τις πανακριβες μπελχαρα…
    Η Δανια εχει μια πολυ αηιολογη αντιεροπορικη φρεγατα και σε σχεση με αυτα που ζητανε οι γαλλοι σε λεφτα απεχουν τεραστα, ενω ειναι modular για ευκολες αλλαγες upgrade, και χρεισιμοποιηει και αρκετο οπλισμο που υπαρχει ηδη στο ΠΝ ή μπορει να μεταφερθει απο πλοια που αποσυρονται.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Iver_Huitfeldt-class_frigate
    H Δανικη φρεγατα αν αληθεουν τα στοιχεια στην wikipedia κοστιζει 325 εκατομυρια δολαρια.. οχι ευρω.. το δολλαριο ειναι φτηνοτερο….
    Για να μην πω τις ιστραηλινες αντιεροπορικες φρεγατες που ειναι αστακος
    Οπως επισης η ισραιλινοι εχουν διαφημιστηκα βιντεο me modular Lora ή trigon και αλλα, στο youtube που προοθουνται οτι μπορουν ευκολα να εγκατασταθουν σε οποιδηποτε πλοιο με βεληνκες πυραυλου εως 300 χιλιομετρα και cep 10 μετρα. Σκαλπ δεν ειναι.. αλλα φανταζομαι θα ειναι και οικονομικοτεροι και στην τιμη. Αλλα ακομα και λυσεις για μικροτερα σκαφη με μικροτερους πυλαυλους πχ ΤΠΚ
    πχ μερικα βιντεο
    https://www.youtube.com/watch?v=qWq22yWtJ0w
    https://www.youtube.com/watch?v=dF5fO-GU_w0

      1. Εδώ θα διαφωνήσω once again!
        Τα δανέζικα είναι με MIL SPECS!

        Εμπορικές πρακτικές εφαρμόστηκαν στη ναυπήγηση τους.

        Είναι εξαιρετικές σχεδιάσεις και σε affordable κόστος
        Aμα βρω χρόνο αργότερα θα γράψω πιο εκτεταμένο σχόλιο
        με references/links

        Ενδεικτικά αναφέρω πως είναι από ατσάλι 100% και όχι από αλουμίνιο για να αποφευχθεί το υψηλότερο κόστος του τελυταίου ιδιαιτερα σε welding!

        Επιπλέον τα ηλεκτρονικά και τα οπλικά συsτήματα τους είναι όπως τα ήθελε το ελληνικό ναυτικό σε επιπεδoSachsen (apar/smart-l,sm2,essm)

        Εάν οι επιλογές μας γίνονταν με τεχνικό οικονομικό επιχειρησιακά κριτήρια και όχι πολιτiκά σίγουρα θα ήταν στη κορυφή της λίστας!

        ps:
        Το probews αναφέρει τις 2 belhara ως done deal με 1bill το πλοίο
        στη γαλλική διαμόρφωση 16 a15/30+ scalp naval
        Αναμασάει το δημοσίευμα του naval news που συζητάμε αλλα εάν αληθεύει τη κάτσαμε!

  20. Η Belharra είναι πλοίο πολλαπλών ρόλων (και όχι γενικών καθηκόντων) με δυνατότητες AAW και σε προσιτή τιμή. Επίσης το οτι το Proponews γράφει για 1 δις σημαίνει πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει… Δλδ το Proponews το γράφει.. Έλεος.. Το οτι ανακοινώθηκε πως θα έχει 16 aster30 και 8 NCM σημαίνει πως δεν έχουν καταλήξει ακόμα τί θα έχουν τα υπόλοιπα 8 κελιά (4αδες essm, mica, aster 30, IRIS-T SL, Crotale NG, κτλ) καθώς και ποιό CIWS θα επιλεχθεί.. Ας περιμένουμε..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *