Εξελίξεις διαφαίνονται στην προοπτική απόκτησης των γαλλικών πλοίων Belharra. Πρόκειται για τρεις κύριες εξελίξεις οι οποίες δίνουν μια αναθέρμανση στο πρόγραμμα ενώ παράλληλα προκύπτει μια σοβαρή προοπτική υλοποίησης.
Η πρώτη αφορά το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο που έλαβε χώρα μέσα στον Ιούλιο όπου συζητήθηκε το θέμα των φρεγατών Belharra. Στις συζητήσεις που διεξήχθησαν τονίστηκε πως το ΠΝ πρέπει άμεσα να προμηθευτεί συνολικώς έξι νέα πλοία προς αντικατάσταση των 9 φρεγατών τύπου «S» κλάσης «ΕΛΛΗ». Όμως το καινούργιο στοιχείο που προστίθεται στην εξίσωση ανανέωσης του Στόλου είναι η μίξη μεταξύ φρεγατών Belharra και κορβετών Gowind. Στόχος αυτής της μίξης είναι ένα μείγμα ικανών πλοίων με σχετικά ισορροπημένο κόστος. Οι δύο επιλογές περιλαμβάνουν είτε τέσσερις Belharra και δύο Gowind είτε το αντίστροφο. Ταυτοχρόνως, παραμένει στο τραπέζι και το αρχικό πλάνο που περιλαμβάνει τις δύο συν δύο Belharra.
Τα όσα προαναφέραμε είναι ένα ιδιαίτερα ενθαρρυντικό στοιχείο δεδομένου πως η νέα πολιτική ηγεσία είναι υπέρμαχη απόκτησης νέων φρεγατών όπως οι γαλλικές Belharra.Και αυτό γιατί αν κρίνουμε από παλαιότερα προγράμματα μόλις αναλάμβανε μια νέα πολιτική ηγεσία αναθεωρούσε εξοπλιστικά προγράμματα για να καταλήξει στο ίδιο αποτέλεσμα. Επίσης, ο νέος ΥΕΘΑ ενημερώθηκε μέσω διαβαθμισμένων ενημερώσεων για την εξαιρετική οριακή κατάσταση των ελληνικών φρεγατών που είναι στα όρια της κατάρρευσης ελέω απραξίας 20 ετών, συνεπώς αντιλήφθηκε εκ των έσω τις ανάγκες.
Η δεύτερη αφορά την ενημέρωση του νέου πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την επίσκεψη του στο ΥΠΕΘΑ. Τόσο η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία τόνισαν πως η πρώτη προτεραιότητα για τις ΕΔ είναι τα νέα πλοία για το ΠΝ. Ο Πρωθυπουργός συμφώνησε και πλέον δεν τίθεται ζήτημα πολιτικής στήριξης για το παρόν πρόγραμμα. Ο Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης ενημέρωσε διεξοδικώς για τη δύσκολη κατάσταση που βρίσκεται ο Στόλος και τόνισε την ανάγκη για άμεση απόκτηση νέων πλοίων με δυνατότητες αεράμυνας περιοχής.
Η τρίτη εξέλιξη αφορά το σχέδιο χρηματοδότησης των Γάλλων που αναμένεται να είναι έτοιμο στα τέλη του τρέχοντος μήνα και ακολούθως να παρουσιαστεί διεξοδικώς στο ΥΠΕΘΑ. Όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες θα έχει τη μορφή συμφωνίας «G to G» δηλαδή Government to Government με χρηματοδότηση τύπου FMS. Στην ουσία το μεγαλύτερο κώλυμα είναι το οικονομικό οπότε εάν λυθεί ο γόρδιος δεσμός της οικονομικής στήριξης το πρόγραμμα άμεσα θα λάβει χαρακτήρα υλοποίησης.
Aναλυτικά για τις δυνατότητες των πλοίων έχουμε τοποθετηθεί στο παρακάτω άρθρο: