Η Γερμανία, η Ισπανία και η Γαλλία, οι οποίες συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανάπτυξης νέου μαχητικού FCAS (Future Combat Air System) ανακοίνωσαν ότι η γερμανική FCMS (Future Combat Mission Systems, κοινοπραξία των HENSOLDT, Diehl Defence, ESG και Rohde & Schwarz), η ισπανική Indra και η γαλλική Thales θα αναπτύξουν καινοτόμους αισθητήρες για το πρόγραμμα FCAS. Η μελέτη αντίληψης των νέων αισθητήρων θα διαρκέσει 12 μήνες, με δικαίωμα επέκτασης κατά 6 μήνες, και θα αφορά την αρχιτεκτονική των αισθητήρων και την ωρίμανση των τεχνολογιών που αυτοί θα ενσωματώνουν. Οι τομείς στους οποίους θα δοθεί έμφαση είναι στη μείωση του ίχνους του αεροσκάφους, στην επαύξηση της επίγνωσης της κατάστασης και στην αύξηση του βαθμού επιβίωσης. Το πρόγραμμα FCAS αφορά στην ανάπτυξη ενός νέου αεροσκάφους, το οποίο θα αντικαταστήσει τα EuroFighter και τα Rafale από το 2040 και μετά.

Comments

  1. Ενώ το ευρωπαϊκό πρόγραμμα προχωράει η Ελλάδα ασχολείται με αμερικανικές περιπέτειες, επιμένοντας πεισματικά σε χαζομάρες που δεν απέδωσαν μέχρι σήμερα τα απαραίτητα ώστε να μιλάμε για πραγματική ποιοτική υπέροχη…

    Οι ευρωπαίοι πηγαίνουν πλέον σταθερά και με σοβαρότητα προς ένα σύστημα που θα συνδιάζει επανδρωμένο με μη επανδρωμένο αεροσκάφος με χαρακτηριστικά στέλθ, και η ελληνικη πολιτική ασχολείται με αμερικανικές υποσχέσεις και αερολογίες για ένα σύστημα που δεν μπορεί να ξεπεράσει τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στην αρχή αλλά και στην συνέχεια στην πορεία του προγράμματος.

    1. τι σχεση εχει το f35 με το fcas που θα πρεπει να το υπολογιζεις για 2045 για εδω?Δεν μας εμποδιζει κανενας να το παρουμε οταν ερθει ο καιρος.Αν ειναι συγκρινε το fcas με το αμερικανικο 6ης γενιας που ειναι και πολυ ποιο κοντα στην παραγωγη.
      Παρεπιμπτοντως το να εχουμε τοσα πολλα ειδη αεροσκαφων ειναι αστειο.Αν παμε σε ραφαλ πρεπει απλα να παρουμε κι αλλες μοιρες και να τελιωνουμε.
      Εχουμε καταντησει να θελουμε ποιο πολλους μηχανικους απο πιλοτους.

      1. Προγράμματα συγκρίνω, όχι απλά αεροσκάφη.
        Σαφώς έχει σχέση με την υπόθεση F-35 αφού αν πάρεις σήμερα η αύριο F-35 δεσμεύεσε για 30 χρόνια στο αεροσκάφος, δεν είναι ι.χ. για μα πεις ότι το παρατάς αύριο αν δεν σου αρέσει η αν σου έρχεται προβληματικό η ακριβό στην λειτουργεία. Αν ήταν εύκολο οι αμερικάνοι θα το είχαν ήδη παρατήσει.

        Όπως είπες ο ίδιος δεν μπορούμε να έχουμε πολλά είδη αεροσκαφών, οπότε αν πάρουμε F-35 θα μας εμποδίζουν πολλοί παράγοντες να μπούμε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα για το σύστημα FCAS. Αφού δεν έχουμε τα χρήματα.

        Υ.γ.

        Για το αμερικανικό πρόγραμμα μαχητικού 6ης γενιάς δεν έχει ακουστεί ότι ζητούνται ξένοι συνέταιροι η επενδυτές.

    2. Εδώ οι Γερμανοί βάλανε όλες τις εταιρείες τους σε κοινοπραξία για να συμμετάσχουν ισότιμα
      Εμείς τι ακριβώς θα είχαμε να προσφερουμε στο συγκεκριμένο? Σουβλάκια?
      Ας ξεκινήσουμε από κάτι λιγότερο φιλόδοξο πριν κάνουμε R&D σε έκτης γενιάς μαχητικό
      Ας φτιάξουμε πρώτα καμιά σφαίρα

      1. Ότι προσφέραμε και στο πρόγραμμα nEUROn θα έλεγα, δεν είναι ανάγκη να φτιάξουμε τον κινητήρα η το ραντάρ, μπορούμε και υποσυστήματα η άλλα εξαρτήματα, όπως φτιάχνουμε και για την ΛΜ εδώ και αρκετά χρόνια.
        Υπάρχουν εταιρίες στην Ελλάδα που μπορούν ας είναι μικρές σε μέγεθος, δεν είναι όλοι χαραμοφάηδες όπως εκείνοι που στηρίζονται σε ρουσφέτια που πασάρει η πολιτική.

        Πάντως είναι και τα σουβλάκια σημαντικά, γι’αυτό οι Γερμανοί είναι σταθεροί πελάτες στα εστιατόρια στην Γερμανία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *