Η γνωστοποίηση της απόφασης της Αεροπορίας των ΗΠΑ (USAF) να προβεί στην προμήθεια –έστω και σταδιακή- 144 μαχητικών F-15X νέας γενιάς, κάθε άλλο παρά έκπληξη μπορεί να προκαλέσει σε όσους παρακολουθούν τα τεκταινόμενα στο χώρο της άμυνας και της Αεροπορίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Το F-15X είναι προϊόν μακροχρόνιας ανάπτυξης, μέσα από το πρόγραμμα-μαμούθ της Σαουδικής Αραβίας, αλλά και το πρόγραμμα προμήθειας 36 αεροσκαφών του τύπου αυτού από το Κατάρ. Είναι μία χαμηλού ρίσκου και κόστους, αλλά απόλυτη (από πλευράς επιδόσεων και δυνατοτήτων) λύση για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών της USAF κατά την επομένη δεκαετία, δεδομένων των καθυστερήσεων και των υπερκοστολογήσεων στο πρόγραμμα F-35.

H οποία USAF, όπως και εμείς, δεν είναι εναντίον του προγράμματος F-35… Ανώτατοι αξιωματικοί της έχουν κατά καιρούς επαναλάβει ότι το F-35 είναι το μέλλον και ότι η Αεροπορία των ΗΠΑ ΘΕΛΕΙ από εδώ και στο εξής, για να ακριβολογούμε εδώ και αρκετά χρόνια, να προμηθεύεται αποκλειστικά και μόνο μαχητικά 5ης γενιάς με χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth). Επομένως, το ότι στράφηκε ξανά στο F-15, σημαίνει ότι ήταν το πιο λογικό πράγμα που μπορούσε να πράξει… Η πιο καλή εναλλακτική αν θέλετε, που είχε στη διάθεσή της… Εναλλακτική σε τι ακριβώς; Μα στο γεγονός ότι οι πλήρεις επιχειρησιακές ικανότητες (FOC-Full Operational Capabilities) του F-35 αργούν.

Τα αεροσκάφη του LOT 4 θα είναι διαθέσιμα από το 2025 και μετά, κάτι που με βάση τις μέχρι σήμερα εξελίξεις που έχουν σημειωθεί στο πρόγραμμα F-35, ανησυχεί ιδιαίτερα την USAF. Που θα είναι και ο μεγαλύτερος χρήστης του τύπου παγκοσμίως… Το ότι αναγκάστηκε επομένως να στραφεί στη λύση, στη σίγουρη λύση, που ακούει στο όνομα F-15X, ακόμη και αν αυτό δεν είναι μαχητικό με σχεδιαστικά χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας, αποδεικνύει το πόσο ορθολογικά και με βάση τις πραγματικές της επιχειρησιακές ανάγκες λειτουργεί. Αυτό απεικονίζεται κατά τον πληρέστερο δυνατό τρόπο στο δημοσίευμα του Defense-aerospace με τίτλο “ Pentagon cuts F-35 funding for third year running as unit costs increase”.

Στο δημοσίευμα αυτό με ημερομηνία 13 Μαρτίου 2019, αναφέρονται τα εξής ενδιαφέροντα:

-Το πεντάγωνο των ΗΠΑ ζητά για τον προϋπολογισμό του οικονομικού έτους 2020 το ποσό των 11,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το F-35. 1,51 δισεκατομμύρια λιγότερα σε σχέση με το οικονομικό έτος (Fiscal Year) 2018 και 368,3 εκατομμύρια δολάρια λιγότερα σε σχέση με το FY2019.

-Τα F-35 που θα παραγγελθούν για το FY2020, θα είναι κατά συνέπεια 15 λιγότερα.

-Παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις και διακοινώσεις, το κόστος ανά μονάδα για το F-35 εξακολουθεί να αυξάνεται αντί να πέφτει.  

Σύμφωνα πάντα με το ίδιο δημοσίευμα, το οποίο χρησιμοποιεί ως πηγή την επίσημη αναφορά του ελεγκτικού γραφείου του αμερικανικού πενταγώνου με τίτλο “Program Acquisition Costs by Weapon System” και η οποία με τη σειρά της δόθηκε στη δημοσιότητα στις 12 Μαρτίου του 2019, το κόστος ανά μονάδα για το F-35, ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ για το 2019! Συγκεκριμένα, (μπορείτε να δείτε τα στοιχεία στον πίνακα που παραθέτουμε αυτούσιο από το Defense-aerospace), για το FY2019 το κόστος του F-35 ανά μονάδα ανέρχεται σε 108.78 εκατομμύρια δολάρια (10,117 δισεκατομμύρια δια 93 αεροσκάφη). Το αντίστοιχο νούμερο για το FY2020, είναι 117,6 εκατομμύρια δολάρια (9,175 δισεκατομμύρια διά 78 αεροσκάφη)!  ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ δηλαδή με τα 80 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα που διατυμπανίζονται εδώ και καιρό…

Που βρισκόμαστε εμείς σε όλα αυτά;

Και ερχόμαστε στο ζήτημα της ανανέωσης του στόλου των μαχητικών της δικής μας Πολεμικής Αεροπορίας… Η είδηση της προμήθειας των 144 μαχητικών F-15X, επιβεβαιώνει –αν μη τι άλλο- τη λογική επάνω στην οποία «πατάνε» οι απόψεις μας. Και εξηγούμαστε:

-Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα αυτή τη χρονική περίοδο ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ τα κονδύλια για την προμήθεια έστω και μικρού αριθμού F-15X, το μαχητικό αυτό θα ήταν ίσως η καλύτερη εναλλακτική, δεδομένου ότι το κόστος αγοράς και υποστήριξής του είναι ΑΜΕΣΑ συγκρίσιμο με τα αντίστοιχα των Rafale και Eurofighter-Typhoon, ενώ οι δυνατότητές του σαφώς μεγαλύτερες… Διατηρούμε μία επιφύλαξη ΜΟΝΟ ως προς το εάν μας επιτραπεί η πιστοποίηση όπλων όπως ο METEOR, ή το στρατηγικό KEPD 350…

-H Ελλάδα μέσω της Πολεμικής Αεροπορίας θα πρέπει ΣΑΦΩΣ να πάει σε μαχητικό 5ης γενιάς… ΥΠΟ ΠΟΙΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ όμως;

Α). Όταν το F-35 ή οποιοδήποτε αντίστοιχο είναι πραγματικά έτοιμο επιχειρησιακά.

Β). Όταν θα έχουμε προετοιμαστεί κατάλληλα για να αξιοποιήσουμε ΠΛΗΡΩΣ ένα τέτοιο μαχητικό.

Γ). Εφόσον έχουμε διασφαλίσει ότι μαζί με τα αεροσκάφη θα μας αποδεσμευθούν και τα κατάλληλα –για την αντιμετώπιση της τουρκικής αριθμητικής υπεροχής- όπλα.

Έχουμε κάνει οποιαδήποτε ενέργεια η οποία θα μας διασφαλίσει ότι ΟΤΑΝ είναι πραγματικά έτοιμο το F-35, θα μπορέσουμε να διαπραγματευθούμε όντως συμφέροντες οικονομικούς και τεχνικούς όρους προμήθειας του μαχητικού και των όπλων που πραγματικά χρειαζόμαστε; ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ…

Τη στιγμή που μας παρέχεται η δυνατότητα, με πραγματικά χαμηλό κόστος να εκσυγχρονίσουμε σε επίπεδο 4ης γενιάς τα Block 30 και -50 ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με τα Block 52+ και -52+ Advanced, εμείς εξακολουθούμε να φαντασιωνόμαστε την πώληση των Block 30! Μία στην κροατία, μία στη Βουλγαρία, μία στα ΗΑΕ και πάει λέγοντας. Για να κερδίσουμε τι ακριβώς; «Ροκανίζουμε χρόνο» λες και αυτός λειτουργεί υπέρ μας… Λες και η γειτονική Τουρκία δεν υπερεξοπλίζεται και στους τρείς Κλάδους των ενόπλων της δυνάμεων. Λες και δεν βλέπουμε και δεν αντιλαμβανόμαστε καμία απειλή από τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται τα πράγματα στα βόρεια σύνορά μας (Αλβανία, Σκόπια)!

Τη στιγμή που θα έπρεπε να διατηρούμε πάσει θυσία ετοιμοπόλεμα και τα 24 Mirage 2000-5Mk.2 και να αναζητούμε εναγωνίως τρόπους συμπλήρωσης της δύναμής τους με μεταχειρισμένα -5 για να καλύψουμε το κενό που θα δημιουργήσει η απόσυρση των Mirage 2000EG/BG και F-4E AUP, επιλέγουμε την απαξίωσή τους, μαζί με τα Block 30 και Block 50… Επιλέγουμε με άλλα λόγια την αυτοκτονία!

Λοιπόν, για να ξεκαθαρίσουμε για άλλη μία φορά τα πράγματα… Η USAF έπραξε το λογικό την τελευταία δεκαετία. Εκσυγχρόνισε το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των F-16 που διαθέτει. Πολλά από τα οποία είναι παλαιότερα από τα δικά μας Block 30! Θέλει το F-35. Όμως σήμερα, που επιβεβαιώνει πλέον το κενό που πάει να δημιουργηθεί στη δύναμη των μαχητικών της και κατ΄ επέκταση στη μείωση της μαχητικής της ικανότητας, λαμβάνει τα μέτρα της…

Εμείς για άλλη μία φορά επιλέγουμε να πάμε στο τραπέζι των «διαπραγματεύσεων». Σε ελεύθερη μετάφραση δηλαδή στο τραπέζι του ανέντιμου (ντροπιαστικού) συμβιβασμού… Χωρίς καμία ισχύ απέναντι στον Τούρκο και με «διαιτητές» τον αμερικανικό και ευρωπαϊκό παράγοντα. Έχουμε ΠΑΘΕΙ, αλλά επιμένουμε ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ.  

Comments

  1. Δεν έχει καμμια λογική για την USAF η επιλογή του F-15X, παρ’ όλο που η τιμή του F-35 δεν μειώνεται όσο γρήγορα θα επιθυμούσε ο Τραμπ…
    Και δεν έχει γιατί αφ’ ενός δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες, αφ’ ετέρου το F-15X κοστίζει στην USAF $137.5Εκ το καθένα ($1.1Δισ/8 F-15X), ακριβότερο από το 5ης γενιάς F-35, στο οποίο φυσικά θα στηρίζεται αν θέλει να επιβιώσει στο διαμορφούμενο περιβάλλον.
    Επακόλουθο όταν ο κύριος χρήστης μειώνει τον αριθμό των προβλεπομένων αγορών, η τιμή να μην ακολουθεί τη φθίνουσα όπως προβλεπόταν στο αρχικό πλάνο.
    Ωραία παρελκυστική στρατηγική.
    Αν μειώσω τη παραγγελία, θα αυξηθεί το ανελαστικό κόστος R&D ανά κομμάτι, άρα και το συνολικό κόστος της παραγγελίας, συνεπώς θα μπορώ να αιτιολογήσω τη παραγγελία F-15X.
    Εξυπνάδες για Αμερικανάκια
    Η επιλογή του Shanahan ως εκτελούντος χρέη DoD λειτουργεί ως φερετζές του Τραμπ, έτσι ώστε τα όποια βέλη να κατευθύνονται αλλού.
    Οι φήμες άρχισαν να κυκλοφορούν και τα πρώτα άρθρα να γράφονται με το που ανέλαβε τα νέα καθήκοντα.
    Εξάλλου φάνηκε και από το γεγονός της καθυστέρησης ανακοίνωσης αναστολής πτήσεων του 737MAX 8/9 μετά τις 2 πτώσεις και μόνο μετά από επιστολή της Boeing όπως ευθαρσώς ανακοίνωσε χθες
    Σκέτος ατζέντης, τίποτε λιγότερο

    1. Να είστε βέβαιος ότι αν η προμήθεια του F-15X δεν είχε καμία λογική, η USAF ΔΕΝ θα προχωρούσε στην υλοποίησή της…

      -Πρόκειται για υπερμαχητικό με ασύγκριτες επιδόσεις (ύψους, ταχύτητας, επιταχύνσεων, βαθμού ανόδου, ότι θέλετε…) σε σχέση με το F-35, με ασύγκριτα μεγαλύτερη ακτίνα και ικανότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου…

      -Ικανότατο για ΟΛΕΣ τις δουλειές και με κόστος ΑΜΕΣΑ συγκρίσιμο. Σας παραπέμπουμε στο σχετικό αφιέρωμα που αναλύει το τι εστί F-15 (https://defencereview.gr/neo-machitiko-gia-tin-polemiki-aeropor-3/)

      -ΥΠΟΛΕΙΠΕΤΑΙ μόνο σε ότι αφορά στη χαμηλή παρατηρησιμότητα. Η οποία δεν είναι και αναγκαία και ικανή συνθήκη επικράτησης όταν μπορείς να μεταφέρεις JASSM-ER και όταν έχεις στη διάθεσή σου ένα ραντάρ όπως το θηριώδες APG-82…

      -Άποψή μας είναι ότι η επιλογή δεν έχει σίγουρα να κάνει με τα γούστα του Τράμπ. Θα συμφωνούσαμε ΑΠΟΛΥΤΑ αν μας λέγατε -με στοιχεία- ότι για την εν λόγω προμήθεια πίεσε η Boeing. Τις ισορροπίες μεταξύ των δύο αεροδιαστημικών κολοσσών στις ΗΠΑ εκτιμούμε ότι ΔΕΝ ΤΟΛΜΑ ΚΑΝΕΙΣ να τις παραβιάσει…

      -Τα 137,5 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα, περιλαμβάνουν υποστήριξη, εκπαιδεύσεις και ανταλλακτικά… ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ότι πρόκειται για ένα εντελώς νέο μαχητικό για την USAF που δεν έχει καμία σχέση με τα προγενέστερα F-15. Μέχρι και με Fly-By-Wire θα εξοπλιστεί!

      -Αν ανατρέξετε στο αφιέρωμά μας με τίτλο «F-35 Lightning II: Γιατί το υπερβολικό κόστος και οι υπερβάσεις χρονοδιαγραμμάτων ΔΕΝ θα το ματαιώσουν» (https://defencereview.gr/f-35-lightning-ii-giati-to-ypervoliko-kostos-kai-oi-ypervaseis-chronodiagrammaton-den-tha-to-mataiosoyn/) και διαβάσετε κάτω από τον υπότιτλο «H φάση SDD-Παράδειγμα προς αποφυγή…» τι συνέβει στα 15 περίπου χρόνια που τελεί υπό ανάπτυξη το F-35, θα καταλάβετε γιατί οι επιτελείς του αμερικανικού πενταγώνου έχουν αγανακτήσει και αρνούνται πλέον να υποκύψουν στον εκβιασμό του τύπου «παραγγείλετε περισσότερα για να μειωθεί το κόστος…». Το «έργο» αυτό έχει δε παιχτεί πολλές φορές και εδώ στη χώρα μας. Εκεί όμως είναι ΗΠΑ… Δεν περνάνε τέτοια! Καμία παρελκυστική στρατηγική επομένως κατά την άποψή μας και καμία εξυπνάδα για Αμερικανάκια… Για «Αμερικανάκια» μάλλον θα πρέπει να κοιτάξετε προς Ελλάδα μεριά…

      Ευχαριστούμε για την παρέμβασή σας. Πάντα δεκτή και απόλυτα σεβαστή, παρά το αντίθετο των απόψεών μας.

      1. Ότι ταχύτητα και να έχει, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο από πουθενά. Αυτό σημαίνει ότι σε συμβατικό πόλεμο θα πρέπει να πολεμήσει στα ίσα αντίπαλα μαχητικά με αντίστοιχες ή και ανώτερες επιδόσεις και μιλάμε για τα Su30/35 φυσικά που σαν πτητικές μηχανές είναι ανώτερα από τα F-15 οποιασδήποτε έκδοσης. Σε αποστολές εναντίον στόχων εδάφους είναι απαγορευτική η χρήση τους πάνω από την Ρωσική και κινέζικη ΑΑ άμυνα. Θα το κόψουν κομματάκια και χωρίς πολλά πολλά.

        1. Μιλάτε για άλλες περιοχές του πλανήτη προφανώς… Όχι για την ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο. Αν και εκεί (στις άλλες περιοχές…) υπάρχει επίσης η δυνατότητα χρήσης Stand Off όπλων.

          -Θα συμφωνήσουμε απόλυτα μαζί σας για τις επιδόσεις και τις ικανότητες ελιγμών των ρωσικών μαχητικών που αναφέρετε… Είναι οι μοναδικές πλατφόρμες στον κόσμο που μπορούν να συγκριθούν με το F-15 και το F-22 στο κομμάτι αυτό. Είμαστε επιφυλακτικοί ώς προς τα ηλεκτρονικά και τον εξοπλισμό αποστολής. Αν και εδώ οι Ρώσοι έχουν να επιδείξουν εντυπωσιακά επιτεύγματα -ιδίως στην τεχνολογία των συστημάτων ΑΕSA- την τελευταία δεκαετία.

          -Δυστυχώς, για την Ελλάδα είναι απαγορευμένοι καρποί τα μαχητικά αυτά… Για αυτό φυλάμε ένα ξεχωριστό αφιέρωμα για τις εξελίξεις στο χώρο των μαχητικών στη Ρωσία. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να σημειώσουμε. Έστω και για εγκυκλοπαιδικούς λόγους…

          1. Το κατά πόσο έχει γίνει σχεδιασμός ή κάποιος έχει βάλει το χεράκι του για την αγορά των F-15X, μένει να αποδειχτεί.

            https://www.ptisidiastima.com/f-15x-usaf-shanahan/

            Το παρακάτω ρεπορτάζ δείχνει ότι πρέπει να προβληματιστούμε πάρα πολύ με την ένταξη του F-35 στην ΤΑ. Είναι τουλάχιστον τρομακτικό τουρκικά F-35 να πετάνε πάνω από την Αθήνα και η ΠΑ να μην μπορεί ούτε να το πάρει χαμπάρι πάρα μόνο όταν είναι πολύ αργά.

            https://doureios.com/f-35ι-pos-xilothike-i-igesia-tis-aeroporias-tpu-iran-kai-giati-prepei-na-provlimatistei-i-ellada/

      2. Επίσης το F-15x θα έχει 20.000 ώρες πτήσης ενώ το F35 έχει 8.000 (ίσως και λιγότερες). Το κόστος κύκλου ζωής είναι αισθητά μικρότερο για το F-15x.
        Στην περίπτωσή μας βέβαια, μας συμφέρει εκσυχρονισμός των Mirage Mk2 (+FOS για τα λοιπά Mirage) και των υπόλοιπων F-16 blk50 και μελλοντικά βλέποντας και κάνοντας για ΝΜΑ.

      3. Η απάντηση για ικανότητες και λοιπά έχει δοθεί στις Red Flag των Αμερικανών, πέρυσι αλλά και φέτος και το F-35, εξ όσων διαβάζουμε από τις αναλύσεις που βασίζονται σε debriefing & δηλώσεις συμμετεχόντων πιλότων, δεν χρειάζεται καν να εμπλακεί σε αερομαχίες του ψυχρού πολέμου…

        «Να είστε βέβαιος ότι αν η προμήθεια του F-15X δεν είχε καμία λογική, η USAF ΔΕΝ θα προχωρούσε στην υλοποίησή της…»

        Να προσθέσουμε εδώ, ότι η πρώην Air Force secretary …
        «The decision was not in the Air Force’s original plan when it started drawing up the fiscal year 2020 budget, Air Force Secretary Heather Wilson acknowledged in early March. Rather, it was forced on the service by «Pentagon leadership.»»

        Μην είμαστε απόλυτοι ότι μιλάμε για lobbying στις ΗΠΑ

        1. Το lobbying γίνεται από τις ίδιες τις εταιρείες (LM, Boeing), οι οποίες φυσικό είναι να προσπαθούν να προμοτάρουν τα προϊόντα τους για να διατηρήσουν τις γραμμές παραγωγής τους ενεργές. Πιστέψτε μας ούτε ο Shanahan, και κανένας άλλος Shanahan δεν μπορεί να τα βάλει με την LM. Η Boeing βρήκε το κατάλληλο «παράθυρο ευκαιρίας». «Πάτησε» στα νούμερα των υπερκοστολογήσεων του F-35 και στα νέα χρονοδιαγράμματα λόγω καθυστερήσεων, προσφέροντας παράλληλα ένα έτοιμο προϊόν με εξαιρετικές δυνατότητες, το κόστος ανάπτυξης του οποίου ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΠΛΗΡΩΣΕΙ η Σαουδική Αραβία και το Κατάρ…

          -Σε ότι αφορά στο F-35 έχουμε επανηλλειμένα παραθέσει στοιχεία σχετικά με κόστη, καθυστερήσεις και επιχειρησιακές δυνατότητες, ακόμη και μέσα από τα σχόλια. Αυτό που προσπαθούμε να πούμε απευθυνόμενοι σε ένα αναγνωστικό κοινό με το οποίο μας συνδέσει ο ίδιος πόνος και η ίδια έγνοια για την διαρκώς απειλούμενη άμυνα της χώρας μας, είναι ότι το F-35 ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΝΑΚΕΙΑ και δεν θα λύσει δια μαγείας όλα μας τα προβλήματα…

          -Τα ίδια τα δημοσιεύματα που προέρχονται από τις RED FLAG και στα οποία αναφέρεστε, σε πάρα πολλές περιπτώσεις έχουν διαψευστεί από έτερους συμμετέχοντες και πάει λέγοντας… Τι πρέπει να κρατήσουμε εμείς; ΝΑΙ στο F-35, αλλά υπό προϋποθέσεις. ΟΤΑΝ θα είναι έτοιμο και ΟΤΑΝ θα μας αποδεσμευθούν όπλα stand-off. JSM στη συγκεκριμένη περίπτωση. Με JSOW και με LGB δεν μπορούμε να προκαλέσουμε σοβαρό πλήγμα… Τις γέφυρες στο Βόσπορο και τα τουρκικά υδροηλεκτρικά φράγματα για παράδειγμα, βαθιά μέσα στην Τουρκία τα γκρεμίζεις με SCALP-EG, με KEPD-350, με JASSM-ER και όχι με τέτοια όπλα… Ακόμα και αν το μαχητικό-φορέας φτάσει μέχρι εκεί. Aκόμα και αν οι δύο JDAM που θα φέρει στις καταπακτές του χτυπήσουν «κέντρο».

          -Το F-35 μεταφέρει πραγματικά αποτελεσματική (καταστρεπτική) ισχύ πυρός όταν φορτωθεί εξωτερικά (beast mode). Εσωτερικά ο χώρος είναι περιορισμένος… Τότε όμως χάνει τα χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας…

          -Και σε ρόλους αέρος-αέρος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΤΡΩΤΟ όπως ορισμένοι θέλουν να πιστεύουμε… Στοιχεία δεν έχουμε για να το αποδείξουμε αλλά σε κάποια στιγμή όταν το βρεθεί αντιμέτωπο με σύγχρονα ραντάρ AESA και όχι με τα μηχανικής σάρωσης συστήματα που κατά κόρον αντιμετωπίζει σήμερα, θα το ξανασυζητήσουμε.

          -Άποψή μας είναι ότι προς το παρόν θα πρέπει να μας απασχολεί πολύ περισσότερο η ραγδαία απομείωση της μαχητικής ισχύος της Πολεμικής Αεροπορίας. Τα F-4Ε AUP και Mirage 2000EG οδεύουν προς απόσυρση, ενώ για τον εκσυγχρονισμό των Block 30 και -50 (μιλάμε για 70+ μαχητικά!) η «μπάλα» έχει πεταχθεί στην κερκίδα… Ούτε φωνή, ούτε ακρόαση. Για τα Mirage 2000-5Mk.2 που είναι και ο μοναδικός τύπος που μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά (SCALP-EG και AM-39 Exocet εφόσον πιστοποιηθεί…), «κρυβόμαστε» πίσω από διάφορες δικαιολογίες, νομικίστικου χαρακτήρα για ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ. Η ανυπαρξία πόρων ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ… Μην παραμυθιάζεστε. Για άλλα πράγματα, πώς βρίσκονται χρήματα;

          -Φυσικά όλα αυτά, που είναι ΑΜΕΣΗΣ προτεραιότητας, δεν αναιρούν το γεγονός ότι πρέπει να «βλέπουμε» και το μέλλον. Να συζητάμε και να διαφωνούμε για αυτό… Είναι κάτι που ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ η επίσημη πολιτεία… Οπότε, επαναλαμβάνω, τα σχόλιά σας είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτα.

          Καλό ΣΚ

          1. Ίσως δεν έγινα αντιληπτός.
            Δεν συζητώ για το θέμα αν το F-35 ή το F-15X είναι καλό ή όχι για την Π.Α.
            Η όποια ένσταση έχω, αφορά την επιλογή από την USAF ενός Α/φους 4ης γενιάς, το οποίο έχει αυξημένες μεν δυνατότητες από το προηγούμενο, αλλά δεν προσθέτει κάτι διαφορετικό.
            Θα μπορούσα να αντιληφθώ τη σκοπιμότητα, αν επρόκειτο για το Silent Eagle με τις εσωτερικές θέσεις των όπλων στα CFTs, το ενσωματωμένο IRST και τα canted tails στις 15°, για ηλεκτρομαγνητικό ίχνος μικρότερο του F-16 και ευκινησία παραπλήσια του Su-35, εν μέρει αντισταθμίζοντας την έλλειψη κατευθυνόμενης ώσης.
            Αυτά τα F-15X δεν πρόκειται να προσδώσουν καμμια επιπλέον επιχειρησιακή ικανότητα, τουναντίον θα έχουν ως επίπτωση όχι μόνο την καθυστέρηση μείωσης της τιμής, αλλά και της εξέλιξης του F-35.
            Για τους Αμερικανούς δεν έχει νόημα, όχι για τους Καταριανούς ή τους Σαουδάραβες, οι οποίοι δεν έχουν την επιλογή του F-35.
            Εξάλλου δεν υπάρχει κάποια πολεμική αεροπορία χώρας που να είχε τη δυνατότητα επιλογής και να μην επέλεξε το F-35, ακόμη και με τα προβλήματα που εμφάνισε/εμφανίζει και με το υψηλό κόστος λογιστικής υποστήριξης…
            Είναι καθαρά πολιτική επιλογή, για να υποστηριχθούν οι Ρεπουμπλικανοί υποψήφιοι εν όψει των ερχόμενων εκλογών το 2020, στις πολιτείες που τηρεί βιομηχανική παραγωγή η Boeing.
            Το γεγονός ότι αρχές Μαρτίου δεν ήταν στη λίστα της USAF και μέσα σε 10 μέρες παραγγέλθηκαν 8 με προοπτική τα 80, λέει πολλά.
            Δεν παίρνονται έτσι οι αποφάσεις στις ΗΠΑ.
            Να περιμένουμε να δούμε τι θα επιλέξουν οι Ισραηλινοί…οι οποίοι αγοράζουν συστήματα με αποκλειστικό γνώμονα τις ανώτατες επιχειρησιακές δυνατότητες…
            Καλό ΣΚ

          2. Επιτρέψτε μας για άλλη μία φορά να διαφωνήσουμε μαζί σας… Το F-15X θα προσδώσει στην USAF επιχειρησιακές δυνατότητες που ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ της μαχητικό δεν έχει, πλήν του F-22… Θα προσδώσει επίσης επιχειρησιακές ικανότητες που το F-35 δεν θα έχει ΠΟΤΕ. Ακτίνα, ικανότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου, επιδόσεις, ευελιξία, ραντάρ AESA που μπορεί να εντοπίζει και να εγκλωβίζει ακόμη και stealth σχεδιάσεις σε μεγάλες αποστάσεις…

            Δική μας πεποίθηση είναι ότι σε πραγματικές επιχειρησιακές συνθήκες και απέναντι σε καλά οργανωμένες αεράμυνες και όχι απέναντι σε τριτοκοσμικά αντάρτικα, ένα F-15X φορτωμένο με τέσσερα JASSM-ER, CFTs, και πυραύλους αέρος-αέρος θα έχει σαφώς περισσότερες πιθανότητες να καταστρέψει στόχους υψηλής αξίας και να επιβιώσει σε σχέση με ένα F-35. To οποίο, επαναλαμβάνουμε, φορτωμένο εσωτερικά μόνο (άρα πλεονέκτημα ασύγκριτα χαμηλότερου RCS) δεν μπορεί να αξιοποιήσει παρά ελάχιστη ισχύ πυρός…

            Συμφωνούμε ΑΠΟΛΥΤΑ μαζί σας ώς προς το να αναμένουμε τις εξελίξεις στο Ισραήλ. Αν και εκεί θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο το ¨πακέτο» που θα συνοδεύσει την εκάστοτε προσφορά.

            Καλημέρα

  2. Μαχητικό Ανατολικής Μεσογείου που μπορεί να εξυπηρετήσει και τα συμφέροντα της Κύπρου.
    Μια διακρατική αμυντική συμφωνία μεταξύ Ελλάδος και Κύπρου θα ήταν προς συμφέρον και των δύο πλευρών. Η Κύπρος με ένα μικρό ποσοστό επι του κόστους θα κέρδιζε σε ασφάλεια και εμείς το μειωμένο κόστος!

  3. Στον διαγωνισμό ATF από όπου προήλθε το F-22 είχε γίνει μια πρόταση στην αεροπορία των ΗΠΑ για μετατροπή του F-15 με πολλά χαρακτηριστικά Stealth , δυνατότητα εσωτερικής μεταφοράς οπλισμού και πίσω «φτερά» σαν του F-23 που θεωρούσαν ότι θα μπορούσε να αποκτήσει ταχύτητα supercruiser. Προβλέπω λόγο χρημάτων ότι αυτό το σχέδιο θα αρχίσει να ξαναπαίζει σαν λύση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *