Όπως είχαμε ενημερώσει, με σχετική ανάρτηση μας, από τις 29 Αυγούστου 2018 η Αεροπορία Στρατού (ΑΣ) προσανατολίζεται στον μερικό εκσυγχρονισμό των 19 παλαιότερων επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A+ Apache, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα προβλήματα παλαιότητας που αντιμετωπίζουν. Τότε είχαμε αναφέρει ότι η ΑΣ εξετάζει την ισραηλινή πρόταση. Η είδηση που σας μεταφέραμε επιβεβαιώθηκε στις 27 Μαρτίου όταν το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανακοίνωσε ότι η ισραηλινή Elbit Systems παρουσίασε, σε επιτελείς του ΓΕΣ (Γενικού Επιτελείου Στρατού) την πρόταση της για την αναβάθμιση και την υποστήριξη των ΑΗ-64A+.

Το πρόγραμμα κρίνεται απολύτως αναγκαίο καθώς τα ελληνικά AH-64A+ έχουν συμπληρώσει σχεδόν 25 χρόνια υπηρεσίας με το πρόβλημα της υποστήριξης τους να έχει κάνει την εμφάνιση του από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Ο λόγος είναι ότι τότε τα αμερικανικά AH-64A άρχισαν να εκσυγχρονίζονται στο επίπεδο ΑΗ-64D.

To πρόβλημα υποστήριξης των ελληνικών ΑΗ-64A+ κορυφώθηκε το 2013 όταν η Boeing ενημέρωσε την ΑΣ ότι διακόπτει οριστικά την υποστήριξη του AH-64A+, λόγω την μετάβασης της γραμμής παραγωγής στα νεότερα μοντέλα AH-64D/E.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ισραηλινή πρόταση δεν περιλαμβάνει το πλήρες πακέτο αναβάθμισης που εφαρμόστηκε στα ισραηλινά ελικόπτερα. Δηλαδή, δεν περιλαμβάνει το νέο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, που έχει εγκατασταθεί στην κοιλιά της ατράκτου, πίσω από το πυροβόλο, νέα συστήματα επικοινωνιών καθώς και την εγκατάσταση νέων καλωδιώσεων προς πιστοποίηση νέων όπλων όπως το Spike-LR και οι ρουκέτες GATR-L. Η ισραηλινή πρόταση αφορά στην αντικατάσταση των καλωδιώσεων των ελληνικών AH-64A+ και στην υποστήριξη κρίσιμων συστημάτων, όπως τα ηλεκτροπτικά υπό-συστήματα του σκοπευτικού TADS-PNVS.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας οι εργασίες θα γίνουν σε επίπεδο μονάδας, και όχι σε εργοστασιακό επίπεδο, επομένως τα ελικόπτερα δεν θα χρειαστεί να τεθούν εκτός ενεργείας για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ το κόστος για το σύνολο των 19 μονάδων της Αεροπορίας Στρατού δεν θα ξεπεράσει τα $ 20 εκατομμύρια, κόστος ιδιαίτερα προσιτό.

Στην ουσία μιλάμε για μια αντικατάσταση καλωδιώσεων και ορισμένων επιμέρους τεχνικών απαρτίων όπως είναι οι ψήκτρες στο ηλεκτροπτικό σύστημα που ελικοπτέρου.

Comments

    1. Διαπραγματεύσεις γίνονται, αλλά το ενδιαφέρον του ΓΕΣ είναι υπαρκτό. Δεν πρόκειται δηλαδή για μια απλή ενημερωτική συνάντηση.

  1. Ας ελπίσουμε ότι θα είναι ένα πρόγραμμα που θα «κάτσει».
    Γιατί η εμπειρία λέει ότι όσα προγράμματα τρέχουν, δεν καταφέρνουν να …τερματίσουν.

  2. Δεν καταλαβαίνω γιατί τα TADS-NV των Α+ δεν αναβαθμίζονται σε Arrowhead (M-TADS-PNVS), αφού το κόστος είναι αμελητέο, όπως δείχνει και η απόφαση της Αιγύπτου το 2017, όταν με $7.7Εκ αναβαθμίζει τα δικά της, που προσδίδει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες στοχοποίησης από μεγαλύτερα ύψη είναι ελαφρύτερο από το υπάρχον και υψηλότερης ανάλυσης ημέρα και νύχτα, για αποφυγή εμποδίων (δέντρα, καλώδια κλπ)?

  3. Και μάλιστα για 46 Apache που έχει η Αίγυπτος. Δηλαδή, περί τις 150 χιλ. ευρώ η μονάδα. Αξίζει τον κόπο το M-TADS-PNVS, αφού για εμάς το κόστος για όλα θα ήταν κάτω από 4,5 εκ ευρώ.

  4. Σόρυ που το γράφω εδώ, αλλά μήπως γνωρίζετε το γιατί ξαφνικά δεν μπορώ να ανοίξω κάποια άρθρα ενώ άλλα ναι είτε με Chrome είτε με Firefox? Επίσης πριν, ήθελα post – απάντηση στον ivychris και το πήρε ως ξεχωριστό post. Ευχαριστώ.

    1. Ναι το γνωρίζουμε. Δυστυχώς υπάρχει κάποιο μικρό τεχνικό πρόβλημα, το οποίο προσπαθούμε να επιλύσουμε.

  5. 20 εκ ευρώ για αλλαγή ψυκτρών και καλωδίων;;;; Μωρέ μπράβο δούλεμα!! Σε κάποιους θα πληρώσουμε τριώροφα και εξοχικά πάλι..

  6. Δηλαδή η σύμβαση αποκαθιστά τη λειτουργικότητα των ελικοπτέρων χωρίς να αναβαθμίζει τις ικανότητες τους. Έχουμε εκτίμηση για το αν θα ακολουθήσει και σύμβαση υποστήριξης;

    1. Ουσιαστικά οι εργασίες θα απαλλάξουν τα ελικόπτερα από υπό-συστήματα τα οποία δεν υποστηρίζονται πλέον. Όσο για σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης δεν γνωρίζουμε αν περιλαμβάνεται στο ποσό ή θα αποτελέσει αντικείμενο άλλης διαπραγμάτευσης-σύμβασης.

  7. Οπως αναφερει ο κυριος Λαζος , «οι εργασίες θα απαλλάξουν τα ελικόπτερα από υπό-συστήματα τα οποία δεν υποστηρίζονται πλέον¨ που ειναι και το σημαντικοτερο.
    Μ-TADS/PNVS να αγοραστουν/αναβαθμιστουν σε arrowhead. Αποθεμα ΑΝ/ASN 157 Doppler πλεοναζοντα δεν υπηρχουν πουθενα απο τα D ? Ασυρματοι ARC 201/231 ? BAE IFF transponders APX 118/123 ? EGI Embedded GPS/INS H764 Honeywell? Τα θεωρω βασικα και οχι κομματι premium αναβαθμισης.
    Μετα ερχονται οι SPIKE και οι GATR.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *