Με τα ελληνικά AH-64A+ Apache να συμπληρώνουν εφέτος 24 χρόνια υπηρεσίας (σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα) στις τάξεις της Αεροπορίας Στρατού, το πρόβλημα της υποστήριξης τους έχει κάνει την εμφάνιση του εδώ και μία περίπου δεκαπενταετία… Καθώς και εδώ μιλάμε για ένα αμιγώς αμερικανικό προϊόν, το ζήτημα είναι μάλλον πολυδιάστατο και πολυσύνθετο. Θα γίνουμε περισσότερο συγκεκριμένοι σχετικά με αυτό παρακάτω.

Από καθαρά επιχειρησιακής πλευράς τα Apache A+ εξακολουθούν να είναι ένας όχι μόνο υπολογίσιμος παράγοντας αποτροπής, αλλά και μία πλατφόρμα με δυνατότητες και χαρακτηριστικά εγγύς αεροπορικής υποστήριξης (CAS-Close Air Support), που δεν υπάρχουν σε άλλα πτητικά μέσα. Είτε αυτά είναι αεροπλάνα είναι ελικόπτερα (αεροσκάφη σταθερών και περιστρεφόμενων πτερύγων αντίστοιχα).

Τι εννοούμε ακριβώς…  Ακόμα και το καλύτερο εξειδικευμένο αεροπλάνο εγγύς αεροπορικής υποστήριξης για παράδειγμα –είδος υπό εξαφάνιση βέβαια το οποίο ακόμα εκπροσωπείται από τα εναπομείναντα Α-10 σε υπηρεσία στη δύναμη της USAF- δεν μπορεί να αιωρηθεί και να κρυφτεί πίσω από τις εδαφικές εξάρσεις, περιμένοντας τις εχθρικές δυνάμεις. Από την άλλη πλευρά, αν μιλήσουμε για ελικόπτερα, τα μικρότερα Kiowa που θα παραληφθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες (Μάρτιος 2019), δεν έχουν την ισχύ πυρός και την θωράκιση (γύρω από κρίσιμα συστήματα και πιλοτήριο) των Apache.

Υπό αυτή την οπτική, το AH-64A+ εξακολουθεί να αποτελεί μία κρίσιμη επιχειρησιακή παράμετρο για τον Ελληνικό Στρατό και το ελληνικό αμυντικό σχεδιασμό στο σύνολό του. Παρά τα 25 σχεδόν χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από την ένταξη του σε υπηρεσία (1995-1996). Ειδικά για την ελληνική άμυνα όμως, η κρισιμότητα της παράτασης της επιχειρησιακής ζωής του Apache A+, έχει και άλλη μία, εξίσου σημαντική, διάσταση. Την ιδιομορφία του εδαφικού περιβάλλοντος, πάνω από το οποίο θα κληθούν να επιχειρήσουν τα ελικόπτερα του τύπου αυτού…

Τα πλεονεκτήματα του ελληνικού χώρου για το Apache και την πλήρη αξιοποίηση επιθετικών ελικοπτέρων.

Το περιβάλλον αυτό μάλλον ταιριάζει απόλυτα στα χαρακτηριστικά μίας πολεμικής μηχανής όπως είναι το Apache. Στον χώρο του Έβρου για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, πέρα από το σχετικά περιορισμένο μήκος της συνοριακής γραμμής με την Τουρκία (εύρος από το Δέλτα του ποταμού Έβρου μέχρι το τριεθνές), την ιδανική εκμετάλλευση των χαρακτηριστικών του Apache, όπως και κάθε επιθετικού ελικοπτέρου ευνοεί και η μορφολογία του εδάφους από την ελληνική πλευρά. Από την τουρκική είναι επίπεδο χωρίς να παρέχει τις δυνατότητες αποτελεσματικής απόκρυψης. Τόσο οι λόφοι, όσο και η βλάστηση από την ελληνική πλευρά, διαμορφώνουν ένα ιδανικό περιβάλλον για την αποτελεσματική αξιοποίηση σχετικά μικρού αριθμού επιθετικών ελικοπτέρων από πολύ μικρό ύψος και υπό συνθήκες απόκρυψης. Στις απόπειρες των τουρκικών αρματικών σχηματισμών να διασχίσουν το ποτάμι, τα ελληνικά Apache μπορούν να εμφανιστούν, να στοχοποιήσουν, να εκτοξεύσουν πυραύλους Hellfire εναντίον αρμάτων ή ρουκέτες εναντίον οχημάτων και συγκεντρώσεων προσωπικού και τέλος να διαφύγουν σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Με ότι αυτό συνεπάγεται για την αποτελεσματικότητα των βολών τους, αλλά και τις πιθανότητες επιβίωσής τους.

Το ίδιο ισχύει και για τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Τα ελικόπτερα μπορούν να επιχειρούν από οπουδήποτε με την υποστήριξη κινητών κλιμακίων ανεφοδιασμού σε καύσιμο και επανεξοπλισμού (quick turnaround), προσβάλλοντας τις τουρκικές αποβατικές δυνάμεις σε ελάχιστο χρόνο… Πιστεύουμε ότι δεν είναι ανάγκη να επεκταθούμε περαιτέρω στο κομμάτι αυτό. Η πληθώρα των αποστολών που μπορούν να αναλάβουν τα Apache A+ επ΄ωφελεία όχι μόνο των επίγειων δυνάμεων αλλά και των αεροπορικών (μέσω κατάδειξης στόχων), είναι ακριβώς ίδια από την πρώτη ημέρα που εντάχθηκαν σε υπηρεσία:

  • Αντιαρματικές επιχειρήσεις σε συνεργασία με τα OH-58D/AH-64DHA.
  • Eπισήμανση στόχων για τις φίλιες μονάδες Πυροβολικού.
  • Επιχειρήσεις εναντίον αποβατικών δυνάμεων και σκαφών επιφανείας.
  • Κατάδειξη στόχων για αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας που φέρουν LGB αλλά όχι ατρακτίδια αυτόνομης κατάδειξης.
  • Επισήμανση στόχων, για λογαριασμό μονάδων επιφανείας του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και για τα ελικόπτερα Aegean Seahawk που αξιοποιούν τους AGM-114M1BF, καθοδήγησης λέιζερ.
  • Προσβολή συγκεντρώσεων επίγειων δυνάμεων και οχημάτων μεταφοράς προσωπικού με ρουκέτες.
  • Υποστήριξη ειδικών επιχειρήσεων

Η ισραηλινή πρόταση «αναβάθμισης»

Όπως προαναφέραμε το πρόβλημα της αποτελεσματικής υποστήριξης των ελικοπτέρων AH-64A+ Apache ήταν εμφανές από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2000. Σημειώστε ότι την περίοδο εκείνη (2005-2006), τα AH-64A του Στρατού των ΗΠΑ άρχισαν να εκσυγχρονίζονται μαζικά και στο σύνολό τους σχεδόν (μιλάμε για κάτι παραπάνω από 600 μονάδες), στο επίπεδο ΑΗ-64D Block I αρχικά και κατόπιν στο επίπεδο Block II. Υπενθυμίζεται ότι τα μεγαλύτερων δυνατοτήτων AH-64D Block III μετονομάστηκαν τελικά σε AH-64E Guardian. Αποτελούν νέα έκδοση δηλαδή από τη στιγμή που ο εξοπλισμός αποστολής τους τα διαφοροποιεί σε μεγάλο βαθμό σε σχέση με τα –D Block I και Block II.  

Σύμφωνα με δημοσιεύματα σχετικά με το πρόβλημα υποστήριξης των ελληνικών A+, αυτό έφτασε στο αποκορύφωμά του το 2013, χρονιά κατά την οποία η κατασκευάστρια Boeing ενημέρωσε την Αεροπορία Στρατού ότι διακόπτει την υποστήριξη του Apache –A, καθώς στις γραμμές παραγωγής της κατασκευάζονταν αποκλειστικά και μόνο απάρτια για τα –D και –E. Δεδομένου ότι δεν υπήρχαν –και εξακολουθούν να μην υπάρχουν- διαθέσιμα κονδύλια για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών Apache A+ στο επίπεδο –D, δεν έγινε καμία ενέργεια προς την κατεύθυνση αυτή από τη στιγμή που το προϋπολογιζόμενο κόστος ανά μονάδα, έφτανε ή και ξεπερνούσε τα 40 εκατομμύρια δολάρια!

Το ίδιο έπραξαν και οι Ισραηλινοί, οι οποίοι έχουν 48 επιθετικά ελικόπτερα Apache ενταγμένα σε υπηρεσία στην Αεροπορία τους. Από αυτά εκσυγχρόνισαν τα 22 σε επίπεδο –D και παρά το γεγονός ότι είχαν εκδηλώσει την πρόθεσή τους να αναβαθμίσουν το σύνολο των ελικοπτέρων τους, δεν κατόρθωσαν να το πράξουν για καθαρά οικονομικούς λόγους.

Όντας προνοητικοί όμως και με περισσότερα κονδύλια ανά χείρας φυσικά, σε σχέση με εμάς, έπραξαν κάτι άλλο… Αγόρασαν ουσιαστικά όλο το διαθέσιμο στόκ ανταλλακτικών από τις ΗΠΑ για το Apache A+ και τα συστήματά του. Μετά την κατάργηση του τύπου από το οπλοστάσιο του Στρατού των ΗΠΑ άλλωστε, το Ισραήλ και η Ελλάδα, παρέμεινα οι μόνοι χρήστες του τύπου.  H προσφορά που έγινε από την ισραηλινή ΓΔΑΕΕ, την SIBAT λοιπόν, δεν περιλαμβάνει το πλήρες πακέτο αναβάθμισης που εφαρμόστηκε στα ισραηλινά ελικόπτερα. Δεν περιλαμβάνει δηλαδή το νέο σύστημα H/Π εγκατεστημένο σε γόνδολα στην κοιλιά της ατράκτου πίσω από το πυροβόλο, νέα συστήματα επικοινωνιών καθώς και την εγκατάσταση νέων καλωδιώσεων προς πιστοποίηση νέων όπλων όπως το Spike-LR και οι ρουκέτες GATR-L. Απλά θα αντικατασταθεί μέρος των καλωδιώσεων των ελληνικών A+, και θα υποστηριχθούν κρίσιμα συστήματα όπως τα ηλεκτροοπτικά του συγκροτήματος TADS-PNVS στον ριναίο πυργίσκο και το IHAADS.

Πρόκειται για μία εξαιρετικής σημασίας πρόταση, η οποία πρέπει να περάσει στο στάδιο της υλοποίησης άμεσα, για τους λόγους που προαναφέραμε… Τα Apache A+ είναι όσο σημαντικά επιχειρησιακά είναι και τα νεότερα AH-64DHA. Γιατί παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτροοπτικά του –D είναι καλύτερα, όπως και ο εξοπλισμός αποστολής του, ο οπλισμός τους παραμένει ο ίδιος… Το χιλιοστομετρικό ραντάρ APG-78 στην κορυφή του ιστού του στροφείου ελάχιστες υπηρεσίες προσφέρει από τη στιγμή που οι ΗΠΑ έχουν μέχρι σήμερα αρνηθεί την αποδέσμευση των πυραύλων που καθοδηγούνται από αυτό… Τους AGM-114L Hellfire. Με βάση τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας οι εργασίες θα γίνουν σε επίπεδο μονάδας και επομένως τα ελικόπτερα δεν θα χρειαστεί να τεθούν εκτός ενεργείας για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ το κόστος για το σύνολο των 19 μονάδων της Αεροπορίας Στρατού δεν θα ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια δολάρια.

Comments

  1. Μεγαλο λάθος αν δεν αλλαχθούν και τα ηλεκτροπτικά τους, το κόστος δεν ειναι μεγάλο:
    https://www.ptisidiastima.com/arrowhead-for-egyptian-apaches/
    Η τοποθέτηση του arrowhead είναι επιτακτική ή έστω κάποιου αντίστοιχου ισραηλινού συστήματος…
    Πάλι φτωχομπινεδιάρικες μουρδουλιές οσμίζομαι.
    Αλήθεια γιατί να πιστοποιηθούν οι Spike, η έκδοση ER θα έδινε πολλα πλεονεκτήματα στα ελικόπτερα αν συνδυάζονταν και με το arrowhead.
    Για να έχουμε μια εικόνα η είσοδος των Kiowa θα κοστίσει κανένα 50εκ. Με αυτά τα χρήματα φρεσκάρονταν τα A+ με νέα μάτια, αλλά και spike ΕR.
    Καλύτερα να αναζητούμε μερικά Apache A παρά τα Kiowa

    1. Ειναι πραγματικά δύσκολο να κοστολογηθεί με ακρίβεια η πιστοποίηση-εγκατάσταση του Arrowhead στα ελληνικά Apache A+. Οι ισραηλινοί δεν το έχουν υιοθετήσει για τα δικά τους A+, ενώ το δημοσίευμα στο οποίο παραπέμπετε, αφορά τα αιγυπτιακά AH-64D Block II που παραγγέλθηκαν το 2009. Οι διαφορές μεταξύ των δύο εκδόσεων είναι πολύ μεγάλες. Ενώ αυτές μεταξύ των Block II και Block III (AH-64E Guardian που επίσης έχει παραγγείλει η Αιγυπτος με Arrowhead), είναι σαφώς μικρότερες. Κατασκευαστικά δηλαδή και οι δύο τύποι ανήκουν τεχνολογικά στην ίδια γενιά… Επομένως το ρίσκο μιας τέτοιας επιλογής -αν βέβαια υφίσταται και από την πλευρά του κατασκευαστή, πραγμα απίθανο- θα είναι και τεχνικά και οικονομικά τεράστιο. Και οπωσδήποτε πολύ μεγαλύτερο από τα 50 ή 60 εκατομμύρια δολάρια που είναι το κόστος των OH-58D Kiowa… Τα οποία σημειώστε ότι μας είναι υπερπολύτιμα λόγω της δυνατότητας που παρέχουν για συνεργιστικές επιχειρήσεις με τα Apache. O ρόλος των τελευταίων θα αναβαθμιστεί κατακόρυφα με την ένταξη των Kiowa σε υπηρεσία. Για τα Spike συμφωνούμε… Για τους λόγους που έχουμε επανηλλειμένα αναλύσει. Περισσότερες εναλλακτικές.

      1. Σε ότι αφορά το πρώτο μέρος για τα Α. Υπάρχουν αρκετές αναφορές που συμπεριλαμβάνουν και την πρώτη έκδοση συμβατό με τα Arrowhead.
        http://www.deagel.com/Sensor-Systems/Arrowhead_a001534002.aspx

        Το νόημα βεβαια μου ειναι οτι πρέπει να βελτιωθούν τα ηλεκτροπτικά τους, είτε με Ισραηλινή λύση, είτε με το Arrowhead και πουθενά από ανοιχτές πηγές δεν κοστίζει πάνω από 3εκ δολάρια! Εκτίμηση δική μου ειναι ότι δεν υπάρχει μεγάλο ρίσκο ενσωμάτωσης των αισθητήρων. Τα ελικόπτερα δεν μπορούν να πετούν με σκοπευτικά 30 χρόνων, έπρεπε από καιρό να γίνει παρέμβαση εκεί, οι Ισραηλινοί σίγουρα θα έχουν αναβαθμίσει τα δικά τους Α σε αυτό τον τομέα.

        Σε ότι αφορά τα Kiowa δεν ειμαι αρνητικός εκ πρώτης άποψης, αλλά επειδή το χρήμα ειναι περιορισμένο πρέπει να διαλέξουμε που θα κατευθυνθεί μέχρι και το τελευταίο ευρώ. Γιατί τα χρήματα που διατίθενται δεν αρκούν να γίνουν έστω και τα απαραίτητα.

        Επίσης τα Kiowa να δούμε που θα τοποθετηθούν, από εκεί θα φανεί αν θα δρουν συνδυαστικά ή απλά για το Θεαθήναι. Το ρεζουμέ την τοποθέτησης μου είναι ότι δεδομένης της οικονομικής ασφυξίας, πρώτη προτεραιότητα θα ήταν η βελτίωση της κατάστασης με τα Apache. Tα Kiowa θα απορροφήσουν αρκετούς πόρους κατά συνέπεια θα μείνουν πίσω τα Apache. Συνεπώς όλα τα χρήματα πρέπει να πάνε προτίστος στα Apache.

        Πρώτη προτεραιότητα θα πρέπει να έχει η αναζήτηση D από της ΗΠΑ, ενδιαφέρον έχει και η ιστορία με τα apache ΑΗ-mk1 των Άγγλων:
        https://www.defence-point.gr/news/se-exelixi-to-vretaniko-programma-antikatastasis-ton-apache-ah-mk1-me-elliniko-endiaferon

        Ακόμα και με τα D πάντως και δεδομένης της θέσης των ΗΠΑ για μη αποδέσμευση τελικά των Hellfire L;;;;;;; η τοποθέτηση Spike ειναι μονόδρομος.

        Οι Ισραηλινοί μάλιστα εχουν τοποθετήσει μέχρι και της έκδοση NLOS στα δικά τους!
        https://theaviationist.com/wp-content/uploads/2017/07/IAF-AH-64-Spike-NLOS.jpg

        1. Θα συμφωνήσουμε απόλυτα μαζί σας ώς πρός την αναζήτηση μεταχειρισμένων ΑΗ-64D. Αν βέβαια υπάρξουν σε εύλογο χρονικό ορίζοντα… Και φυσικά και για τα ισραηλινά Spike. Σε ότι αφορά στο Arrowhead, θεωρούμε ότι θα ήταν πιό φρόνιμο να δούμε το Μ-TADS/PNVS που φέρουν και τα δικά μας AH-64DHA. Αναβαθμισμένη έκδοση του TADS/PNVS των Α+, η οποία μας εξασφαλίζει και ομοιοτυπία. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να δούμε το Arrowhead συνολικά. Δηλαδή και για τα A+ και για -DHA. Αντιλαμβάνεστε ότι το κόστος ανεβαίνει πολύ. Παράλληλα έχουμε επιφυλάξεις ώς πρός το κατά πόσο η υιοθέτηση του Arrowhead θα αυξήσει σε σημαντικό βαθμό τις δυνατότητες εντοπισμού-στοχοποίησης… Αν δηλαδή τα παραπάνω χρήματα που θα χρειαστεί να καταβάλλουμε θα έχουν όντως πολύ μεγάλο επιχειρησιακό αντίκρυσμα.

          1. Σε ότι εχει να κάνει με τις δυνατότητες εντοπισμού με νέα σκοπευτικά, νομίζω δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι ιδίως για νυχτερινές αποστολές μιλάμε για χαοτική διαφορά.

            Στο λινκ που παρέθεσα παραπάνω μιλά εύρος ανίχνευσης στόχων θα αυξηθεί κατά 40% και οι δράσεις συντήρησης θα μειωθούν κατά 60% σε σχέση με τα σκοπευτικά του “D”!!!

            Μάλιστα h εκτιμώμενη διάρκεια ζωής αυτών των συστημάτων ειναι 20 χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι τα παλιότερα σκοπευτικά των “A”, θα έχουν ήδη αρκετά προβλήματα.

            Ενα ενδιαφέρον βιντεάκι που δείχνει ποσο έχει βελτιωθεί η ικανότητα συντήρησης
            https://youtu.be/1ssYonbV_fs

  2. Είχατε αναφερθεί ξανα στο σχετικό θέμα αναβάθμισης των ΑΗ-64Α. Στις 24/11/18, σε άρθρο με τίτλο “Αεροπορία Στρατού: Ο μεγάλος πρωταγωνιστής στις εξοπλιστικές εξελίξεις για τον ΕΣ” μας ενημερώνατε (μεταξύ άλλων) ότι:

    “Η δεύτερη εξέλιξη είναι πως προχωρά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ελικοπτέρων ΑΗ-64Α Apache. Το πρόγραμμα σύμφωνα με τα δεδομένα προβλέπει εγκατάσταση νέου ηλεκτροοπτικού συστήματος και νέας κάσκας για τους χειριστές των Apache. …Στη τελική φάση βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για συλλογές μετατροπής των υφιστάμενων ρουκετών σε κατευθυνόμενες και προμήθειας των Hellfire AGM-114L.”

    Ύστερα από όλη αυτήν την κοσμογονία (!) μόλις λίγους μήνες πριν και για την οποία βολικά ξεχάσατε να αναφέρετε στο νέο σας άθρο, μας ενημερώνετε ότι τελικά μάλλον πάμε για ένα FOS made in Israel, στα ελικόπτερα.
    Τι άραγε μεσολάβησε για την ΑΣ και γι αυτούς που σας έδωσαν τις πληροφορίες τον Νοέμβριο, ώστε τώρα να μιλάμε για αντικατάσταση καλωδίων ;;;;;

    Μήπως τότε ηταν απλές υπερ-αισιόδοξες εκτιμήσεις στελεχών της ΑΣ, χωρίς καμία επαφή με την πραγματικότητα που διαμορφώνει η οικονομική επιτροπεία της χώρας από τους αδίστακτους δανειστές μας και την οποία την μεταφέρατε ως βεβαιότητα ;;;

    Aν θυμάμαι καλά, τόσο εσείς όσο και άλλα sites μας παρουσιάζατε ώς δεδομένη (!!!) την έλευση των 2 μεταχειρισμένων φρεγατών FREMM από την Γαλλία μέσα στο περασμένο καλοκαίρι, λες και δεν ξέρατε ότι μια φρεγάτα δεν είναι ένα Μ113. Εχει απίστευτες απαιτήσεις τεχνικών διαπραγματεύσεων, εκπαιδευσης, πιστοποίσης πληρωμάτων, όπως και φυσικά προυποθέτει την αντίστοιχη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από κωδικούς του κρατικού προυπολογισμού , προς το ΠΝ.

    Επομένως, καλό να είναι για την αξιοπιστία μας να γράφουμε και μια προσωπική τοποθέτηση -κρίση του συντάκτη για το πόσο είναι τελικά εφικτές, οι πληροφορίες που μας διαβιβάζονται από τις πηγές μας. Είτε μέσω επίσημων διαύλων είτε ανεπίσημων.

    Ευχαριστώ
    Καλή συνέχεια

    1. Σε πρώτη ανάγνωση δεν έχετε και πολύ άδικο… Οι ανάγκες όμως που έχουν πλέον συσσωρευθεί μετά από 10 και πλέον χρόνια απραξίας είναι τόσες που μάλλον δεν επιτρέπουν και πολλά πράγματα σε ότι αφορά στις προμήθειες. Η Αεροπορία Στρατού έχει από την πλευρά της βουνά αναγκών… Η αναβάθμιση των κινητήρων των Chinook, τα AH-64A+, η FOS των ΝΗ-90 που ακόμη εκκρεμεί και το γεγονός φυσικά ότι μετά από σχεδόν 30 χρόνια εκπεφρασμένης ανάγκης, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ακόμη μέσο μεταφορικό ελικόπτερο! Θα φροντίσουμε να μην παρασυρόμαστε και εμείς λοιπόν…

    2. Από τις επίσημες δηλώσεις και τις ανεπίσημες πηγές φαίνεται ότι υπάρχει ένα εμπόριο ελπίδας με τη διακίνηση ανυπόστατων πληροφοριών προς τα μέσα ενημέρωσης, όπως ήταν με τις FREMM, τις Adelaide και άλλα εξοπλιστικά.
      Τώρα που θέσατε το θέμα -και αν θυμάμαι καλά- είχα διαβάσει την έγκριση 1δις για την εθνική άμυνα από την Επιτροπή Εξοπλιστικών στη Βουλή με διαδικασία fast track. Ισχύει άραγε εκείνη η είδηση;

  3. Eιναι αποριας αξια η αδιαφορια του ΕΣ για το LAHAT.
    Στην αεροεκτοξευομενη εκδοση του εχει εμβελεια 10χλμ και κοστος κλασμα του Χελφαιρ….

    1. Εδώ υπάρχει για τον Spike που ειναι Fire & Forget με 12Km εμβέλεια στην εκδοση ΕR2. 3, ενώ εξετάζεται η ισραηλινή λύση υποστήριξης.
      Αδιαφορία για ρουκέτες κατευθυνόμενες με Λέιζερ που κοστίζουν κάτω από 10.000 δολάρια.
      Αφησαν τα ελικόπτερα χωρίς ΕΜΖ και νέα ηλεκτροπτικά, νέα συστήματα αυτοπροστασίας κλπ… τι ψάχνετε;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *