Στον τομέα των κατευθυνόμενων βλημάτων κυρίαρχο ρόλο έχει η ιταλική Leonardo, η διαθέτει τα βλήματα DART των 76 χιλιοστών και Vulcano των 76, 127 και 155 χιλιοστών, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και προγράμματα ανάπτυξης κατευθυνόμενων βλημάτων για ναυτικά πυροβόλα τόσο στη Νότιο Κορέα, για το διαμέτρημα των 127 χιλιοστών, όσο και στις ΗΠΑ, για το διαμέτρημα των 57 χιλιοστών.

Το DART, το οποίο καθοδηγείται από το σύστημα STRELA, παρουσιάζει μειωμένη οπισθέλκουσα και αυξημένη ταχύτητα, 1.100 μέτρων το δευτερόλεπτο κατά την έξοδο του από την κάνη. Κατά την πτήση ακολουθεί δέσμη ραδιοσυχνότητας, ενώ έχει τη δυνατότητα αλλαγής τροχιάς. Το DART σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίζει επερχόμενα βλήματα ή στόχους με δυνατότητα απότομης αλλαγής πορείας, στον αέρα ή τη θάλασσα. Το βλήμα μπορεί να εκτελέσει ελιγμούς με φόρτιση έως 40g, ενώ το μέγιστο βεληνεκές του ανέρχεται στα 8+ χιλιόμετρα.

Το Vulcano έχει αναπτυχθεί τόσο ως κατευθυνόμενο, όσο και ως μη-κατευθυνόμενο βλήμα για τα διαμετρήματα των 76, 127 και 155 χιλιοστών. Στη κατευθυνόμενη έκδοση το βλήμα διαθέτει και αντιαεροπορικές ικανότητες. Συγκεκριμένα το Vulcano διατίθεται στην μη-κατευθυνόμενη έκδοση BER (Ballistic Extended Range) με προγραμματιζόμενο, πολλαπλών λειτουργιών, πυροκροτητή, στην κατευθυνόμενη έκδοση GLR (Guided Long Range) με υπέρυθρο αισθητήρα, για την προσβολή στόχων επιφανείας, και στην έκδοση GLR με σύστημα καθοδήγησης IMU/GPS, για την παροχή πυρών υποστήριξης κατά παράκτιων στόχων (επικουρικά το βλήμα μπορεί να δεχθεί και αισθητήρα ημί-ενεργού λέιζερ).

Για τα πυροβόλα των 127 χιλιοστών, με κάνη μήκους 62 διαμετρημάτων, το μέγιστο βεληνεκές της έκδοσης BER είναι 60 χιλιόμετρα, ενώ της έκδοσης GLR 90 χιλιόμετρα. Για τα πυροβόλα των 76 χιλιοστών το μέγιστο βεληνεκές ανέρχεται στα 40 χιλιόμετρα, για την έκδοση GLR.

Εκτενώς έχουμε αναφερθεί στα παρακάτω άρθρα μας:

Comments

  1. Και τα δύο πολύ καλά, μοιάζουν με πολύ καλή αναβάθμιση με οικονομικό κόστος, ασχέτως αν παίρναμε αυτά ή αν κυκλοφορούν παρόμοια άλλα και καλύτερα, πιστεύω ότι θα χρειαζόταν σίγουρα στις φρεγάτες μας

  2. συγχαρητηρια για αλλη μια φορα κ.Λαζο.τα »ταπεινα» βληματα με τη χρηση νεων τεχνολογιων μπορουν να κανουν εκπληκτικα πραγματα.
    επισης συγχαρητηρια και στον αγαπητο φλο ΦΟΡΜΙΩΝΑ,που πριν πολυ καιρο ειχε γραψει σχετικα!

  3. Το 127αρι της λεοναρντο (οχι τα 5ιντσα της bae) στη νεα του εκδοση LW και με μακρυτερη καννη εχει γραφτει πολλες φορες οτι φτάνει και τα 120Km.
    Ενα τεραστιο πλεονεκτημα αν περναμε Μεκο200 (παρόμοια με των αλγερινων). (που δεν το βλέπω)
    Στα δικά μας η μέκο στο 5ιντο έτσι οπως είναι με τα vulcano μαλλον φτάνει στα 60Km, (GLR) αν αναβαθμιστεί το πυροβόλο (με μακρύτερη καννη) (απο54 σε 62) θα παει στα 90Km.
    Για να δουμε τι θα περιλαμβανει η αναβαθμιση των Μεκο?

    1. @Romeo60
      Πολύ ενδιαφέρουσα παρατήρηση κάνετε εδώ: -«Στα δικά μας η μέκο στο 5ιντο έτσι οπως είναι με τα vulcano μαλλον φτάνει στα 60Km, (GLR) αν αναβαθμιστεί το πυροβόλο (με μακρύτερη καννη) (απο54 σε 62) θα παει στα 90Km.»
      Μακάρι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *