Την ηλεκτροκίνητη έκδοση SMX-31E του υποβρυχίου SMX-31 παρουσίασε η Naval Group στη διεθνή έκθεση ναυτικών συστημάτων «EuroNaval 2020». Εκτός της πλήρους ηλεκτροκίνησης, το SMX-31E ενσωματώνει περισσότερα χαρακτηριστικά Stealth, μέσω της βίο-μιμητικής σχεδίασης και της χρήσης προηγμένων υλικών. Επιπλέον, το SMX-31E μπορεί να παραμείνει σε κατάδυση για 40 μέρες τουλάχιστον χάρη στη χρήση προηγμένου συστήματος διαχείρισης ενέργειας. Το ολοκληρωμένο δίκτυο συλλογής πληροφοριών του επιτρέπει την πλήρη αντίληψη της τακτικής κατάστασης, ενώ, σύμφωνα με τη Naval Group, μπορεί να «σαρώσει» επιφάνεια κατά 10 φόρες μεγαλύτερη σε σχέση με ανταγωνιστικά υποβρύχια, με τη χρήση σταθερών ή απομακρυσμένων συστημάτων (σονάρ, μη-επανδρωμένα με σονάρ).

Το εκτόπισμα του SMX-31E είναι 3.200 τόνοι και το μήκος του 80 μέτρα. Το σύστημα πρόωσης αποτελείται από δύο (2) ηλεκτροκινητήρες. Η ταχύτητα πλεύσης σε κατάδυση είναι 8 κόμβοι (15 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ το πλήρωμα που απαιτεί είναι μόλις 15 άτομα με δυνατότητα μεταφοράς δύναμης υποβρυχίων καταστροφών 12-20 ατόμων. Ο εξοπλισμός του αποτελείτε από συνολικά 24 όπλα (τορπίλες βαρέως τύπου F21 των 533 χιλιοστών, βλήματα προσβολής στόχων εδάφους SCALP-Naval και βλήματα κατά πλοίων SM-39 Exocet). Το υποβρύχιο ενσωματώνει και δύο (2) εσωτερικές δεξαμενές για τη χρήση μη-επανδρωμένων συστημάτων, μικρού, μέσου και μεγάλου μεγέθους καθώς και ολοκληρωμένη υποδομή φιλοξενίας, άφεσης και περισυλλογής Ειδικών Δυνάμεων.

Αναλυτικά για τα υποβρύχια της οικογένεια SMX μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

    1. 16 τ/π, 4 Scalp και 4 Exocet, δε τα λες και λίγα, ενώ πρέπει να συνυπολογιστούν και 6+2 UUV.
      Αυτή τη στιγμή εμείς, έχουμε 12 τ/π για κάθε υ/β.

  1. Που υπογράφουμε για μια εξάδα ;

    Χρειάζεται άμεσα να περάσουμε στην νέα εποχή, αφήνοντας πίσω μας τους Τούρκους για άλλα 20 χρόνια, ίσως και περισσότερα μιας και οι Γάλλοι δεν πουλούν σε Τούρκους.

    Αυτά με ένα μείγμα φρεγατών Belharra XL και Belharra γενικής χρήσης θα κλειδώσουν όλη την ανατολική μεσόγειο μέχρι το 2050+ !!!

          1. Ακριβώς. Έτσι βγαίνει το 2040.
            Τώρα, αν επρόκειτο για καλή χρηματοδότηση και προθέσεις για παραγγελίες, ίσως μιλάγαμε για πιο σύντομα.

  2. Ωραίο και σύγχρονο υποβρύχιο, και ακόμα περισσότερο γιατί μας υπενθυμίζει ότι υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές.

    Αυτό που έχω ως επιφύλαξη είναι η τάση να μειώνονται τα πληρώματα καθώς τα μόλις 15 άτομα (!) που χρειάζεται το συγκεκριμένο υποβρύχιο μου ακούγονται χωρίς να είναι ειδικός τρομαχτικά λίγα. Τι γίνεται σε περίπτωση πλήγματος ή βλάβης, σε περίπτωση ασθένειας ή τραυματισμού κτλ.; Ιδίως όταν μιλάμε για ένα υποβρύχιο σε κατάδυση που πρακτικά είναι σαν σε «άλλο κόσμο» σχετικά με την πιθανότητα να δεχθεί εξωτερική βοήθεια σε οποιοδήποτε κακό σενάριο. Ενώ π.χ όλα τα κρίσιμα συστήματα έχουν προβλέψεις για πλεονασματικές εφεδρείες, τι γίνεται με τον ανθρώπινο παράγοντα;

    Κάπως έτσι πήγαν να κάνουν και στα LCS και αποδείχθηκε στην πράξη μια πολύ κακή και αναποτελεσματική επιλογή με το πλήρωμα να είναι σε συνεχή κόπωση και με αποτέλεσμα εξαιρετικά μειωμένη δυνατότητα αντιμετώπισης βλαβών αλλά και σωστής συντήρησης του πλοίου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *