Αναμένεται να καταπλεύσει στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας τις επόμενες ημέρες η έκτη πυραυλάκατος τύπου SUPER VITA κλάσης «Ρουσσέν» που φέρει το όνομα του αξιωματικού πεσόντα της νύχτας των Ιμίων «Καραθανάση». Το πλοίο θα εκτελέσει τις τελικές εργασίες στα συνεργεία του ναυστάθμου Σαλαμίνας προτού λάβει χώρα η επίσημη τελετή ένταξης στον Στόλο και τη Διοίκηση Ταχέων Σκαφών.

Η είδηση δεν χωρά πανηγυρισμούς καθότι το πλοίο παρελήφθη με πολυετή καθυστέρηση. Υπό άλλες συνθήκες αντί να παραλαμβάναμε πλοία μετά από πολυετείς καθυστερήσεις θα έπρεπε ήδη να είχαμε λάβει αποφάσεις για τον Εκσυγχρονισμό Μέσης Ζωής των ΤΠΚ κλάσης «Ρουσσέν».

Καλές θάλασσες να έχει και ασφαλείς αποστολές.

Comments

  1. Το τελευταίο σκάφος, το 7ο, πρέπει να αποτελέσει βάση για τον εκσυγχρονισμό της κλάσης και να παραληφθεί . Ντροπή και όνειδος για το πολιτικό σύστημα .Τουλάχιστον έστω και τώρα να κάνουν το λογικό .

  2. Μόνο σε σοβαρές χώρες γίνονται αυτά φίλε Digenis. Βλέπε Mirage 2000 EGM/BGM φρεγάτες, επιθετικά ελικόπτερα κλπ… Όταν οι οικονομίες κλίμακας είναι άγνωστη έννοια εν έτη 2020 στο σύνολο του πολιτικού συστήματος, δεν πρόκειται ποτέ να δούμε κάτι ολοκληρωμένο και προφανώς με σχέδιο.

    Αναρωτιέμαι αν υπάρχουν ρήτρες για τις όποιες καθυστερήσεις που θα έπρεπε να ενεργοποιηθούν σε κάθε μέρος που είναι υπεύθυνο για τις καθυστερήσεις αλλά μάλλον ζητάω πολλά από ένα κράτος που το ίδιο προβάλει την ανομία και δεν την πατάει από την πρώτη στιγμή όπως θα έπρεπε.

    1. Αυτό που γίνεται με τα κρατικοδίαιτα ναυπηγεία είναι απαράδεκτο. Μάλιστα, χθες έβγαλαν και ανακοίνωση πως δεν τους κάλεσε το ΠΝ στην τελετή ύψωσης της σημαίας στην ΤΠΚ. Στο εξωτερικό παραδίδουν τα πλοία νωρίτερα από την καθορισμένη προθεσμία (υπάρχουν βέβαια και ρήτρες), εδώ τα κρατούν για να εξασφαλίσουν πρόσθετη κρατική χρηματοδότηση. Η έβδομη θα παραδοθεί σε 3-4 χρόνια και αν… Οι Τούρκοι πρέπει να τους δώσουν συγχαρητήρια.

      1. Κοιτάξτε εδώ πολεμικό πλοίο εν έτη 2020!! Δεν μηδενίζω τίποτα απλά ντρέπομαι που το κοιτάω!! Το πυροβόλο μπροστά μου θυμίζει ασπρόμαυρες πολεμικές ταινίες στην ΕΡΤ την δεκαετία του 80!!!!

        1. Μην το κοροϊδεύεις…..είναι το ποιο σύγχρονο όπλο σου άμεσος μετά από τα μισά Παπανικολής που έχουμε και από τις μη αναβαθμησμενες μέκο…είναι το άμεσος ποιο ισχυρό όπλο του ναυτικού μας

          1. Swsta – einai poly sygxrono to pyrobolo, alla mono kalo gia pia apostash? 6-7 xiliometra? 8-9 to poly? O allos se baraei me pyraulo apo 40,50 kai 60 xm makria… Ti belinekes exoun oi pyrauloi tou Roussen? Kai min 3exnate exei poly ligous pyraulous. 8 to poly? Kai pios 3erei pote 0a to oplisoun me pyraulous. Mallon 0a kanoun allo ena xrono na tous agorasoun giati sigoura den tous exoun… Auto pou den mou aresei einai oti den exoun an0ypobrixiakh amyna h Sonar ka0olou. Alla na mou peis einai grigoro kai kapws mikro skafos, kai ypo0etw oti 0a mporei na apofygei torpilles enantion tou apo ypobrixio.

        2. Το συγκεκριμένο πυροβόλο το φοράνε πλοία που είναι 5πλασια σε μέγεθος κ κόστος από τις SV οπότε μην λέμε ότι νάναι ..
          Μια χαρά είναι το πυροβόλο,με μία προσθήκη kit STRALES με αντίστοιχα πυρομαχικά θα είναι ακόμα καλύτερο σε δυνατότητες αυτοπροστασίας ( με Dart)όσο κ σε δυνατότητες παροχής πυρών υποστήριξης με μεγάλη ακρίβεια κ εμβέλεια (vulcano).
          Μια τέτοια προσθήκη,δλδ kit STRALES , μαζί με αγορά των αντίστοιχων πυρομαχικών θα πρέπει να γίνει για όλα τα OTO-76 που υπηρετούν στο Π.Ν κ είναι συμβατά σε κάτι τέτοιο.
          Το λέω αυτό γιατί κάποια πυροβόλα(τα παλαιότερα) δεν μπορούν να πάρουν τέτοια αναβάθμιση.
          Είναι μια αναβάθμιση που έχει ελάχιστο κόστος , δίνει τεράστιες δυνατότητες μιας κ έχουμε αρκετά πυροβόλα κ σαν οπλικό σύστημα μπορεί να μεταφέρει σε άλλες μονάδες όταν οι παλιές θα αποσυρθούν.

        3. Το OTO MELARA είναι για τη λεγόμενη εγγυς άμυνα. Το σκάφος είναι πυραυλάκατος, έχει πυραύλους exoset και είναι μια χαρά ( όταν ολοκληρωθεί πλήρως).Το θέμα είναι η καθυστέρηση..

  3. Ήθελα να ήξερα εάν υπάρχει φθηνό στέλθ πακέτο για τις supervita.

    Μεταξύ νησιών και πριν αγκιστρωσουν φαινονται. Με στέλθ προσθήκη μελετημένη μπορεί να πετύχουμε κάτι καλο.

    Αλλά θέλει πολύ μελέτη. Χωρίς για πρόσθιο και πλευρικό υπαρχει.

    1. Θα χρειαζόταν να αλλάξει όλο το πλοίο και τα αποτελέσματα δεν είναι εγγυημένα (βλέπε Τούρκοι με την Ada-class Κορβέτα).
      Γενικά η σχεδίαση ενός πλοίου Stealth είναι δύσκολη υπόθεση που απαιτεί χρήμα, εξωτικά υλικά και τεχνολογία που σίγουρα δεν έχουμε.
      Το μόνο που θα έδινε μια σοβαρή επιβιωσιμότητα στην κλάση Super Vita θα ήταν η δικτυοκεντρική σύνδεση της με τελευταίας γενιάς Data Link ώστε να παίρνει εικόνα ΚΑΙ δεδομένα στόχευσης απο UAV, AWACS, Επίγεια Radar και άλλα πλοία ή μαχητικά χωρίς να έχει ραντάρ και αισθητήρες ανοιχτά.

      1. Μιλάω για μια μικρή επιμήκυνση, οπως γίνεται και στα αεροπλάνα όταν προσθέτουν frames (βλέπε Α319-320-321). Τόση ώστε να χωρέσει ενα vls για essm μπροστά, να μεταφερθούν οι exoset λίγο πιο μπροστά ώστε να καλυφθούν από μια καινούργια αλουμινένια υπερκατασκευή (με τις κατάλληλες γωνίες…) και τέλος ένα σύγχρονο ραντάρ!

        1. Υπάρχουν ήδη σχεδιάσεις, κάτω από 1.000 τ. όπου υπάρχουν όλα αυτά. Ούτε πατέντες χρειάζονται, ούτε να ανακαλύψουμε τον τροχό. Η κουβέντα για νέο τύπο ΤΠΚ, έχει γίνει αρκετές φορές στο παρελθόν και το έχουμε συζητήσει και εδώ πριν κάτι μήνες. Είναι επιβεβλημένη η αλλαγή του σχεδίου (και σαν χώροι και σαν stealth), λίγο μεγαλύτερη χωρητικότητα, α/α σημείου (ESSM, έστω και 16), γιατί χωρίς στοιχειώδη α/α ικανότητα στο μέλλον δεν θα μπορεί να επιβιώσει κανένα πλοίο οπουδήποτε και εκσυγχρονισμός των όπλων και των μέσων των ΤΠΚ.

    2. Εαν θελουμε πλοια stealth, πρεπει να κοιταξουμε προς τη Σουηδια και τη Νορβηγια που κατασκευαζουν τετοια πλοια, και μπορουν να μας βοηθησουν.

      Δεν ειναι αναγκαιο να κατασκευαστουν απο εξωτικα υλικα, μπορουν να κατασκευαστουν απο χαλυβα οπως τα Αμερικανικα καταδρομικα Zumwalt.

      Δες το παρακατω για τις Σουηδικες κορβετες.
      https://www.youtube.com/watch?v=pClFodmtFUI

        1. ** Όχι ότι η ιδέα της Visby είναι άσχημη, αλλά κορβέτα δεν τη λες (χώρια ότι πρέπει να πας σε Bofors, RBS, Ceros κ.λπ., δηλ. εντελώς καινούργια όπλα και συστήματα, με ότι σημαίνει αυτό). Απλά, επειδή όπως φαίνεται, δεν μας βλέπω στο μέλλον για οροφή φ/γ στις 14 μονάδες, αν συμπληρώσουμε με κορβέτες τον αριθμό, αυτές θα πρέπει να είναι 2,5-3 χιλ. τ. και αστακοί.

  4. Κάλιο αργά παρά ποτέ… τώρα με την 7η, ας ελπίσουμε να υπογράψει ο Ταβουλάρης και να πάρει το ναυπηγείο η ΟΝΕΧ, αλλιώς βλέπω για χρόνια να είμαστε στο περίμενα.

      1. Με το STRALES το πυρομαχικό VULCANO έχει εμβέλεια 40km ιδανικό για βομβαρδισμό στόχων από απόσταση ασφαλείας, ενώ το πυρομαχικό DART αν και έχει μόνο 5km πρέπει να είναι πολύ φτηνότερο στο κόστος για κατάρριψης ενός μικρού UAV σε σχέση με το RAM!

    1. Kit STRALES πρέπει να μπει σε όλα τα OTO-76 του στόλου.
      Βασικά σε όσα είναι συμβατό γιατί στις παλιότερες εκδόσεις δεν μπαίνει.
      Είναι μια φθηνή λύση αναβάθμισης της δύναμης πυρός,της εμβέλειας,της ακρίβειας αλλά κ της αυτοπροστασίας του στόλου.
      Πάντα βεβαια με αγορά και των αντίστοιχων πυρομαχικών.
      Κ είναι κ μια αναβάθμιση που θα μείνει μιας κ τα πυροβόλα μπορούν να μεταφερθούν στις νέες μονάδες όταν οι υφιστάμενες θα αποσυρθούν.

  5. ΤΟ ΠΝ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΕΙ ΠΟΤΕ ΔΟΥΛΕΙΑ,ΜΟΥ ΘΕΛΟΥΝΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΦΡΕΓΑΤΕΣ ΝΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΑΒΕΙ ΤΟ ΠΝ ΤΟ 3020

      1. Μη γραφετε οτι θελετε, ειναι θεμα κακοδιοικησης. Υπαρχουν ιδιωτες που θελουν να παρουν το Ναυπηγειο Ελευσινας (π.χ. ΟΝΕΧ) αλλα εμποδιζει ο σημερινος ιδιοκτητης κρατωντας ουσιαστικα ομηρο το Π.Ν.

        Τα ναυπηγεια Νεωριου Συρου μεσα 2 χρονια που τα ανελαβει η ΟΝΕΧ εχουν τοση πολυ δουλεια, που κυριολεκτικα δεν προλαβαινουν και θελουν να αναλαβουν και τα Ναυπηγεια Ελευσινας ωστε να επεκταθουν ακομη περισσοτερο.

        https://www.youtube.com/watch?v=meRqgGaiqsU

        1. Πάρε και ένα νεότερο για την Σύρο:
          https://www.youtube.com/watch?v=sNs7wlXw0DQ

          Η Ελευσίνα πρέπει να περάσει στην ONEX το συντομότερο, είναι η μοναδική σοβαρή λύση να πάρει μπρος το ναυπηγείο. Μέχρι τώρα εχουν δείξει θετικά δείγματα. Το θέμα ειναι οτι ο Ταβουλάρης δεν υπογράφει.
          Επειδή χρωστά στο κράτος χρήματα, ας κινηθεί έξυπνα το δημόσιο…

        2. Jason ΕΜΕΙΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ?ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΟΥ ΠΟΤΕ ΕΓΙΝΕ ΚΑΛΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ?ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΠΟΙΟΙ»ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ »ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ?ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ-ΛΑΜΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΚΩΣ ΕΝΝΟΟΥΜΕΝΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ,ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΜΑΤΑ?ΚΑΝΟΥΜΕ ΛΑΘΟΣ?

          1. Δες το βιντεο που εβαλε πιο πανω ο ΑΙΜ, ειναι εξαιρετικο.

            https://www.youtube.com/watch?v=sNs7wlXw0DQ

            Χωρις βιομηχανια, χωρις ναυπηγεια, και παραγωγη δεν θα εχουμε ουτε καινουριες φρεγατες ουτε τιποτα. Υπαρχει επιτυχημενο ξεκινημα απο την ΟΝΕΧ στο Νεωριο Συρου, και η εταιρια θελει να αναλαβει και το Ναυπηγειο Ελευσινας επειδη εχουν πολυ δουλεια και δεν προλαβαινουν.

            Πρεπει να ναυπηγηθουν καινουρια πλοια στην Ελλαδα ωστε να δοθουν δουλειες και να αποκτησουμε τεχνογνωσια. Φυσικα πρεπει να υπαρχουν καταλληλες ρητρες και νομικο πλαισιο ωστε να μην εχουμε επαναλληψη του παρελθοντως.

            Φρεγατες και υποβρυχια σε ξενες χωρες ναυπηγουν μονο οι μπανανιες.

  6. Οι τελευταίες 3-4 SV είχαν παραγγελθεί το 2003/2008 με παράδοση της τελευταίας το 2015 και συγγεκριμένο κόστος. Τελικά, οι παραδόσεις καθυστερούσαν, γιατί συνέχεια ζητούνταν και άλλα λεφτά για να τελειώσουν.

    Αφού ανέβηκε και άλλο το budget, και ενδεχόμενα αφού βρίσκεται λύση στο ιδιοκτησιακό, ξαφνικά αρχίζουν να παραδίδονται.

    Μου θυμίζει ταινίες με καταστάσεις ομηρίας, όπου αφού πληρωθούν οι όροι που έχουν τεθεί, οι όμηροι αρχίζουν ένας ένας να ελευθερώνονται, δυστυχώς εδώ είναι ότι κρατήθηκαν για τόσα χρόνια που μπήκαν νέοι και παραδίδονται γκριζομάλληδες.

    1. Παραδόθηκε η έκτη επειδή είχε βάλει τελική προθεσμία το ΠΝ την 1η Ιουνίου, με ειδική νομοθετική ρύθμιση, διαφορετικά δεν υπήρχε περίπτωση να την δώσουν τα ναυπηγεία ούτε τον Δεκέμβρη…

      1. 🙂 αυτό για την 1η Ιουνίου δεν το ήξερα, άρα για αυτό ανέβασαν την σημαία και μετά λέει ότι «Το πλοίο θα εκτελέσει τις τελικές εργασίες στα συνεργεία του ναυστάθμου Σαλαμίνας «?

        (η φράση αυτή μου είχε φανεί περίεργη, όταν παραλαμβάνεις κάτι, το παραλαμβάνεις και τελείωσε, δεν το παραλαμβάνεις και το πας στο συνεργείο για εργασίες…)

  7. Ευχή εκφράζω να δω και το όνομα του ηρωικού Γιαλοψου που δεν είχε και την τύχη… Στα χέρια του εκείνο το μοιραίο ξημέρωμα στο επόμενο μάχιμο πλοίο του στόλου.

  8. Hχηστε σήμαντρα βαρέστε οι καμπάνες!
    Πώς να μην πανηγυρισουμε;
    Ποτε πια ξανα ναυπηγηση σε κρατικοδιαιτα ελληνικα ναυπηγεία.
    Το Κρατος οφειλει να επιταξει τα εν λογω Ναυπηγεια ωστε να ολοκληρωθει η 7η ΤΠΚ υπο τον πληρη ελεγχο του ΠΝ. Και μετα τελος.

    Χρειαστηκαν 15 χρονια για να ναυπηγηθουν στην Ελλαδα 7 ΤΠΚ, 13 χρονια για 3 Υ/Β, 12 χρονια για 3 φρεγατες. Παντοτε πολυ ακριβοτερα απο οτι θα κοστιζε η ναυπηγηση απο τον ξενο κατασκευαστη, παντοτε με τεραστιες καθυστερησεις, ενίοτε και με τεχνικες ατελειες. Αυτη η ιστορία της «συμπαραγωγης πολεμικων πλοιων στην Ελλαδα» ειναι καιρος να τελειωσει.

  9. όποιος ξέρει από project management σημαίνει ότι τα Ναυπηγεια δεν πρεπει να ξαναλαβουν έργο ουτε για ψαροκάϊκο.
    p.s δειτε και χρονο παραδοσης των 5 κλασης LST

    1. Project management σε οτι αφορα την αμυνα στην Ελλαδα; Το αλλο με τον Τοτο το ξερετε; Φτου φτου μακρια τετοια πραγματα απο εμας.

      Το ξερω οτι λεω βλακεια, αλλα θα ρωτησω: Υπαρχει επισημο timetable για την 7η; Εστω και θεωρητικο.

      1. Το Wikipedia πάντως λέει ότι αναμένεται το 2020. Σε παλιό άρθρο αν θυμάμαι καλά που μιλούσε για την τελευταία επιπλέον χρηματοδότηση, έλεγε ότι η 6η ήταν κάτι σαν 95% έτοιμη τότε και η 7η ότι ήταν κάτι σαν 70% έτοιμη? (μπορεί να μην το θυμάμαι καλά μην το δέσουμε κιόλας)

      2. Δεν το διδάχτηκε το Timetable βλέπετε ο κύριος Ταβουλάρης… που να σαπίσει στην φυλακή ο απατεώνας.
        Το σίγουρο είναι ότι το νομοθετικό πλαίσιο για την παραλαβή και της 7ης ΤΠΚ υπάρχει ήδη.
        Ελπίζω τα συνεργεία του Ναύσταθμου να έχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία να την τελειώσουν κι αυτήν.

  10. Άντε και τέλος του Ιουνίου,αρχές Ιουλίου να κόψουν τον απ’ αυτό τους και να πέσουν και τα τρία υποβρύχια Παπανικολής και η 7 πηραβλακος,έστω και τα υποβρύχια να μην πιστοποιηθουν harpoon…τέλος Αυγούστου η Ελλάδα θα πρέπει να προετοιμαστεί για νέα Ίμια,γι’αυτό να προχωρήσει σε άμεσες σειντηρησεις ,αγορά ανταλλακτικών τα πάντα να πετάνε,και οτιδήποτε έχει το πολεμικό ναυτικό και αεροπορία να είναι ετημοπολεμο….και εάν γεινετε να οργανωθεί ένας στολίσκος πλοίων μετάξι Αιγύπτου,Ελλάδας, Ισραήλ και Γαλλια ς που οι Γάλλοι και οι Αιγύπτιοι να προσφέρουν αεραμινα,τα ελληνικά υποβρύχια παπανικολοι και οι S να υποστηρίζουν τις gowind και fremm και οι ισραϊλινοι να βοηθήσουν με f15 και f35 των στόλο της ανατολικής Μεσογείου….εκεί να δω πως οι τρανές και λαμπρές opery και μέκο με ssm θα βοηθήσουν τους Τούρκους…μόνο ενομενοι θα δώσουμε ένα ισχυρό χαστούκι στους Τούρκους…..για να καταλάβει ποιοι κάνουν κουμάντο στην λίμνη της ανατολικής Μεσογείου…..

    1. Τα Παπανικολής βρίσκονται όλα στο νερό κάποια μικρά ζητήματα έχουν αλλά είναι 90% επιχειρησιακά βλέπε βολή υποβρυχίου Κατσώνης πέρσι αποστολή ματρωζου στην Κύπρο και αλλά

  11. Άντε και τέλος του Ιουνίου,αρχές Ιουλίου να κόψουν τον απ’ αυτό τους και να πέσουν και τα τρία υποβρύχια Παπανικολής και η 7 πυραβλακος,έστω και τα υποβρύχια να μην πιστοποιηθουν harpoon…τέλος Αυγούστου η Ελλάδα θα πρέπει να προετοιμαστεί για νέα Ίμια,γι’αυτό να προχωρήσει σε άμεσες σειντηρησεις ,αγορά ανταλλακτικών τα πάντα να πετάνε,και οτιδήποτε έχει το πολεμικό ναυτικό και αεροπορία να είναι ετημοπολεμο….και εάν γεινετε να οργανωθεί ένας στολίσκος πλοίων μετάξι Αιγύπτου,Ελλάδας, Ισραήλ και Γαλλια ς που οι Γάλλοι και οι Αιγύπτιοι να προσφέρουν αεραμινα,τα ελληνικά υποβρύχια παπανικολοι και οι S να υποστηρίζουν τις gowind και fremm και οι ισραϊλινοι να βοηθήσουν με f15 και f35 των στόλο της ανατολικής Μεσογείου….εκεί να δω πως οι τρανές και λαμπρές opery και μέκο με ssm θα βοηθήσουν τους Τούρκους…μόνο ενομενοι θα δώσουμε ένα ισχυρό χαστούκι στους Τούρκους…..για να καταλάβει ποιοι κάνουν κουμάντο στην λίμνη της ανατολικής Μεσογείου…..

  12. Παραλάβαμε ένα πλοίο που χρειάζεται αμέσως αναβάθμιση! ΜΟΝΟ στην Ελλάδα αυτά.
    Τώρα να μου πεις, από το ολότελα…..

  13. Δεν θα γρκινιάξω βλέποντας αυτό το άρθρο και δυο τρια πράγματα θα πω
    Εύχομαι σύντομα να αναλάβει τα επιχειρησιακά του καθήκοντα
    και να τα εκτελεί πάντα απρόσκοπτα η ΤΠΚ
    Ευχομαι να είναι καλοτάξιδο πλοίο
    Αθάντος ας είναι ο Χ.Καραθανάσης
    και ΖΗΤΩ το Πολεμικό Ναυτικό

  14. Για να εκτελεστούν τελικές εργασίες στα συνεργεία του ναυστάθμου Σαλαμίνας…μάλλον δεν την τέλειωσαν.
    Αυτές είναι οι νοοτροπίες που οδήγησαν την χώρα εδώ που είναι και όχι ότι φταίνε άλλοι, το Ευρώ, οι Γερμανοί κτλ.
    Εδώ σ’αυτούς τους τομείς πρέπει να μπούνε επαγγελματίες και όχι πολιτικοί ή άτομα που έχουν το κράτος να το αρμέγουν μέχρι το αμήν.
    Να δούμε πόσο θα πάμε για την 7η ακόμα…

  15. Η πρώτη ΡΟΥΣΣΕΝ παραδόθηκε πρίν απο 15 χρόνια στο ΠΝ.
    Αν ήταν φρεγάτες πόσα χρόνια θα χρειαζόταν άραγε για να παραδόσουν 7 πλοία στο ναυτικό;

    1. Για θειμηστε μου πότε ναυπηγησαμε 7 πολεμικά πλοία….?? ΠΟΤΈ ΊΣΟΣ… Η ΜΕΓΑΛΗΤΕΡΗ ναυπήγηση μας ήταν οι τρεις meko που τις φτιάξαμε σχεδόν στην 10 αιτία ,και τρία υποβρύχια και αυτά πάλι σχεδόν στην δεκαετία,με ελιψεις στα πράγματα που τοποθετήθηκαν,χωρίς προνόησης αγορά καινούριων τορπιων,ααα ξέχασα…το πρώτο που μας το έφτιαχναν εγερναι……Α ΝΑΙ ΡΕ ΕΣΥ ΠΕΡΑΣΕ Η 10 ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ ΒΡΊΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ εδώ και σχεδόν 1,5 ή 2 χρόνια και θα μείνουν τουλάχιστον για άλλο τόσο για να τοποθετηθεί εξοπλισμός που έλειπε από την μέρα τις ναυπήγηση τους,και μπας και γίνει αυτήν η πιστοποίηση harpoon, ΜΠΡΑΣΥΟ ΣΤΑ ΤΡΑΝΑ ΝΑΥΠΙΓΙΑ ΓΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ…!!!Τα ελληνικά ναυπηγια την μονή παραγκελια που θα πρέπει να ξανακάνουμε είναι για καμία κανονιοφόρο ή πειραυλακατο ,αλλά και αυτές οι παραγκελιες να σωθούν να υλοποιηθούν υπό την εποπτεία των Ισραηλινών

      1. Ποτέ αφού για να γίνουν 7 πρέπει πρώτα να παραδοθούν όλα που δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής, ενώ μιλάμε ουσιαστικά για ταχύπλοα σκάφη.
        Η μεγαλύτερη ναυπήγηση πολεμικών πλοίων ήταν νομίζω τα 5 Α/Γ για το ΠΝ, επειδή και αυτά πολεμικά πλοία λέγονται, απο τα οποία τουλάχιστον τα 2 παραδόθηκαν -αν είναι σωστές οι πληροφορίες- με 7 και 9 χρόνια καθυστέρηση και με αρκετές υπερβάσεις στο κόστος στο ΠΝ, όπως μπορείτε να δείτε και στην επίσημη ιστοσελίδα του ΠΝ. Οπότε δεν ήταν οι ΜΕΚΟ το μεγαλύτερο ελληνικό ναυπηγικό πρόγραμμα.

        Όσον αφορά τα υποβρύχια μαζί με αυτό που αναβαθμίστηκε ήταν συνολικά 4 που παράχθηκαν στην Ελλάδα.
        Για την καθυστέρηση στο πρόγραμμα ευθύνονταν νομίζω και κάτι επιτήδιοι απο ένα άλλο ελληνικό ναυπηγείο που είχαν την σοφή ιδέα να καταγγείλουν το ναυπηγείο που έφτιαχνε τα υποβρύχια για παράνομη χρηματοδότηση απο το ελληνικό κράτος στην ΕΕ, με το γνωστό αποτέλεσμα που δεν ήταν μόνο η καθυστέρηση του προγράμματος αλλά βγήκε και απο τον διεθνή ανταγωνισμό επειδή το ελληνικό κράτος προτίμησε να δεχθεί την πρόταση του Almunia αντί να πληρώσει το πρόστιμο άνω των 250 εκατ. € στην ΕΕ, για να τα βάλουμε λίγο στην σειρά τα πράγματα.

        Στο ερώτημα για το επιχειρησιακό στάτους των υποβρυχίων 214 απάντησε ο
        ΝικΤ παραπάνω, και αν θυμάμαι σωστά υπήρξε μια επίσημη αναφορά ενεργού στελέχους του ΠΝ που είχε άμεση σχέση με τα νέα υποβρύχια, στην οποία επιβεβαίωσε ότι και αυτό που έγερνε στην αρχή είναι πλήρες επιχειρησιακό.

        Για να πάρουν νέο έργο τα ελληνικά ναυπηγεία -η ότι απέμεινε απο αυτά- θα πρέπει πρώτα να αποδείξουν έμπρακτα ότι είναι ανταγωνιστικά αλλιώς δεν βλέπω να παίρνουν ούτε για κανονιοφόρους η πυραυλάκατους συμφωνίες αλλά ίσως για κανένα φουσκωτό με μηχανές εισαγωγής εννοείται. Ειδικά αν είναι να μας στοιχίζουν σχεδόν όσο μια σύγχρονη κορβέτα τετραπλάσιου εκτοπίσματος μαζί με όπλα.

        https://www.hellenicnavy.gr/el/o-stolos-mas/armatagoga.html

  16. Με το καλό η ΤΠΚ. Να προστατεύει την πατρίδα. Ξεφτυλίστηκαν τα ναυπηγεία. Τόσα χρόνια και όπως φαίνεται το ΠΝ την «άρπαξε» για να την τελειώσει μόνη της. Καμία ντροπή. κρατούνε «όμηρο» πολεμικά σκάφη για να χρηματοδοτούνται? είναι δυνατόν? και η 7η πότε?

  17. Λοιπόν θα σας διηγηθώ ένα γεγονός στο οποίο ήμουν παρών.

    Χρονολογία …. …… Επισκευή σε δεξαμενόπλοιο . Διάλειμμα μεσημεριανό για φαγητό στην καντίνα του ναυπηγείου…. Την ημέρα εκείνη παραδίδονταν η 3 ή 4 SV…. Σε ένα υπόστεγο γινόταν μια μικρή τελετή και <>…..με τοστάκια και αναψυκτικά….πολύ χλίδα…. Το ναυπηγείο είχε εισπράξει το τίμημα του πλοίου…. Θα μου πείτε όλα καλά…. Όχι δεν ήταν και δεν τους λυπάμαι που έμειναν άνεργοι…. Έξω από την καντίνα είχε σχηματιστεί πηγαδάκι με συμμετέχοντες τους τραμπούκους-εργατοπατέρες του γνωστού κομματος-συμμορία του λαού….που όλα αυτά τα χρόνια έχουν ως επαγγελματική δραστηριότητα την διεκδίκηση του δικαίου του εργάτη…και ας μείνει άνεργος ο εργάτης…. Αντί να ευχαριστούν την τύχη τους για τη δουλειά, τα έσοδα και τους παχυλούς μισθούς βλαστημούσαν με τα χειρότερα λόγια τα στελέχη του ΠΝ για την <>….Μιλάμε για μένος….ίσως απωθημένο που δεν κατάφεραν να μας κάνουν ΕΣΣΕΔ…..

    Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν η πλειοψηφία του προσωπικού…..

    Στο δια ταύτα…. Ας τα πάρει η ΟΝΕΞ με ατομικές συμβάσεις και όποιος έχει όρεξη να συνδικαλιστεί….σπιτάκι του με συνοπτικές διαδικασίες. Πρώτα κάθαρση και μετά παροχές.

    ΥΓ. Η Σύρος πάει φουλ και σιγά σιγά καθώς ολοκληρώνονται τα διαδικαστικά αρχίζει και η αναβάθμιση του ναυπηγείου.

  18. Η καθυστέρηση της ναυπήγησης των ΤΠΚ είναι λίγο – πολύ γνωστή:

    1. Τα ναυπηγεία κάποια στιγμή χρεωκόπισαν και οι συμφωνίες με τις εταιρείες / κατασκευαστές των διαφόρων συστημάτων ακυρώθηκαν.
    2. Το ΠΝ αναγκάσθηκε να αναλάβει τις διαδικασίες εκ νέου συμβασιοποίησης με τις εταιρείες, τηρώντας όμως και την απαραίτητη γραφειοκρατία (είναι Δημόσιο όχι ιδιώτης).
    3. Οι εταιρείες επέδειξαν σχετική αδιαφορία – είχαμε την ανάγκη τους, όχι το αντίστροφο.
    4. Η καθυστέρηση των 2 τελευταίων ετών οφείλεται στην MBDA που έπρεπε να ολοκληρώσει τις διαδικασίες – υπογράψει σύμβαση – παράξει και τοποθετήσει τα συστήματα στα πλοία.

    Το ότι παραδόθηκε στο ΠΝ δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι φέρει και exoset … ελπίζω να εγκαταστάθηκε το σύστημα. Τα ναυπηγεία δεν έχουν τίποτα να κάνουν και αυτά τα ποσοστά ολοκλήρωσης 90% και 95% που γράφονται είναι άνευ αντικρύσματος.

    Αυτή η παράνοια του διαδικτυακού καφενείου – από την μία να κλαίμε που δεν πήραμε τις τριαντάχρονες Αδελαΐδες και από την άλλη να γκρινιάζουμε για τα νεότευκτα πλοία που είναι παρωχημένα και χρειάζονται αναβάθμιση, με έχει κουράσει …

    Τα ναυπηγεία έχουν περιέλθει σε αυτή την κατάσταση εξαιτίας του Ταβουλάρη. Αν καταφέρουν να τον ξεφορτωθούν και εξυγιανθεί η επιχείρηση, θα λειτουργήσει μια χαρά.

    1. Φαίνεται ότι καί στα ναυπηγεία Ελευσίνας δεν φταίει ο επιχειρηματίας Ταβουλάρης αλλά κάτι ανώνυμοι συνδικαλιστές.

    2. παράνοια ???

      Χάσαμε 2 φρεγάτες ίδιας ηλικίας με την παλιότερη μας MEKO ,εksυχρονισμενες προ δεκαετίας,me sm2+essm+2 seahawk, που θα tan τα πιο ικανά πλοία από ότι έχουμε και εμείς και οι απέναντι,
      άμεσα παραδοτέα που πουλήθηκαν για c 80 mil euro

      Από την άλλη σκάσαμε σχεδόν 200mil Euros για κάθε μια από τις τελευταίες SV για να παραλάβουμε ένα πλοίο με εξοπλισμό δεκαετίας 90!!

      Σαφώς και γκρινιάζουμε εάν και θα πρέπε να τους πάρουμε με τις πέτρες πλέον!!!

    3. Το διαδικτυακό καφενείο…

      Στην αρχαία Ελλάδα, οι πολίτες συγκεντρωνόταν στην αγορά, μιλούσαν αντάλλασσαν απόψεις, ήταν βασικό κομμάτι της Δημοκρατίας και της επιτυχούς λειτουργίας της, αλλά και μια υγιής συμπεριφορά πολιτών. Σήμερα, δεν χρειάζεται να μαζεύονται στην αγορά, συζητάνε διαδικτυακά. Μπορείς να το ονομάζεις καφενείο, μπορείς να το πεις και φόρουμ ανταλλαγής απόψεων.

      Το κλαίνε γιατί χάθηκαν οι τριαντάχρονες Αδελαίδες και γκρινιάζουν για την νεότευκτες ΤΠΚ, είναι συζήτηση καφενείου όντως.

      Γιατί αν δεν το έχεις καταλάβει, με 80 εκατομύρια έπαιρνες δύο Αδελαίδες, οι οποίες ακόμη χωρίς τους SM2 ήταν χρήσιμες όσο και οι έξι τορπιλάκατοι μαζι. Η 6η τορπιλάκατος κόστισε 220 εκατομύρια, με αυτά τα λεφτά έπαιρνες ΔΥΟ Αδελαίδες με 80 εκατ, SM2 και για τις δύο Αδελαίδες με 100 εκατ και περίσσευαν και 40 εκατ για να πάρουμε τορπίλες για 2-3 υποβρύχια. Και όλα αυτά με το κόστος ΜΙΑΣ τορπιλάκατου.

      Η αναφορά ότι τα ναυπηγεία κατάντησαν έτσι από τον Ταβουλάρη, παρατίθεται σαν αξίωμα χωρίς επιχειρήματα. Ο Ταβουλάρης δεν τα είχε και από πριν, ενώ προβλήματα τεράστια είχαν και πριν αυτόν. Όπερ, το πρόβλημα δεν μοιάζει να βρίσκεται στον ιδιοκτήτη, άλλος αναγνώστης ανωτέρω θεωρώ ότι λέει τα πράγματά με το όνομά τους, κάτι που ίσως ευγενικά αποφεύγουν να πουν οι υπόλοιποι. Στην Σύρο μπορεί να πηγαίνει καλά η ONEX, αλλά ίσως βρήκαν και πρόσφορο έδαφος και σήκωμα των μανικιών και από άλλους που είναι εκεί, κάτι που εδώ και δεκαετίες δεν έχουν κάνει στα άλλα ναυπηγεία, και μαγκιά και καμάρι τους, γιατί έτσι πήραν την δουλειά των άλλων.

      Άρα ναι είναι σημαντικό να υπάρξει αλλαγή ιδιοκτήτη, αλλά αυτή δεν είναι η μοναδική απαραίτητη συνθήκη. Η βασική συνθήκη είναι να διορθωθεί το άλλο. Είναι αυτό που διορθώθηκε με τον ΟΛΠ και πετάει, είναι αυτό που διορθώθηκε στον ΟΤΕ και πετάει, είναι ο λόγος που πετάνε ένα σωρό άλλες ιδιωτικές εταιρείες του αμυντικού χώρου. Έχετε ποτέ ακούσει σε αυτές να υπάρχει τέτοιο θέμα?

      1. Τι ήθελες και εγγραφες τι θα μπορούσαμε να κάνουμε με τα 200+ milπου μας κόστισε η κάθε SV?
        Να πάθουμε κάνα καρδιακό ταράκουλο βραδιάτικα????
        είμαστε και κάποιας ηλικίας
        gamv τη @@@2XXXxx###$$$%%παράνοια

        1. Η πλάκα είναι ότι γράφαμε το ίδιο την ίδια στιγμή, απλά επειδή με έπιασε το πολύ μπλα μπλα στο κείμενο, ανέβηκε λίγο μετά το δικό σου σχόλιο… 🙂

      2. agnostosependytis

        Αν είχε και εκτοξευτές για τορπίλες θα έλεγα χαλάλι στα 220 εκατ. που έφαγε το σκάφος, αλλά σκέτη πυραυλάκατος με 3 πυροβόλα και ένα CIWS…

        Πόσο είπαμε ότι πλήρωσαν αυτοί που αγόρασαν Gowind 2500 που φέρουν και 2 τριπλούς εκτοξευτές για τορπίλες και ελικοδρόμιο με υπόστεγο για ελικόπτερα;

        Υπάρχει πάντως και ένα θετικό σημείο στην περίπτωση για να μη λέμε μόνο αρνητικά, οι SV φέρουν πιο ισχυρό οπλισμό απο τις γαλλικές La Fayette.

        😉

          1. Ευχαριστώ!
            Οπότε είμαστε και τυχεροί που δεν φόρεσαν και 2 εκτοξευτές τορπίλων στις SV, αλλιώς θα φτάναμε ίσως και το ποσό που στοιχίζουν οι Gowind οι οποίες μπορούν να σταθούν λόγου μεγέθους και σε πολύ κυματώδης θάλασσα.

            Πρέπει να απορούν και οι πιο ειδικοί με το φαινόμενο των SV στην Ελλάδα, αφού μετά την περίπτωση των Α/Γ είναι και μια επανάληψη προηγούμενου σεναρίου.

        1. Για να κάνουμε και άλλες συγκρίσεις:

          Κόστος 2 ΤΠΚ 670tn=μία φρεγάτα Iver Huitfelt ή arrowhead 6.000 tn με τα όπλα (και ίσως περισσεύει και κάτι για τορπίλες)

          Κόστος 2 ΤΠΚ=ένα υποβρύχιο Παπανικολής

          Κόστος 2 ΤΠΚ=Αναβάθμιση σχεδόν όλων των υπόλοιπων F-16 σε επίπεδο Viper (αν γινόταν στην Αμερική)

          Κόστος 2 TΠΚ=NSM σε μερικά πλοία μας, συν επάκτιες συστοιχίες NSM, συν τορπίλες, συν αναβαθμιση των ελικοπτέρων του ΠΝ (δεν ξέρω αν χωράν και 35-40 εκατ για αναβάθμιση Απάτσι Α)

          Κόστος 2 ΤΠΚ=η πλώρη σε μία Μπελάρα (σόρρυ κακία, αν στο τέλος μας τις πουλήσουν φτηνά ή το 2,4 δις αποδειχτεί ότι είναι για 4 πλοία θα είμαι ο πλέον Μπελαρικός)

          Όταν έχεις μικρό budget όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων καθώς οι επενδύσεις είναι αμοιβαίως αποκλειόμενες (αν τα ξοδεύεις κάπου, αποκλείεις την επένδυση σε κάτι άλλο που μπορεί να πιάσει περισσότερο τόπο)

          1. Σου γράψα μην τα γραφεις έτσι απότομα και πάθουμε τίποτα~!
            Το 2.4 bill είναι για δυο [email protected]
            το 1 =800mil πληρώνουν οι Γάλλοι στη δίκια τους έκδοση
            Βάλε min 500 όπλα και το υπόλοιπο υποδομές υποστήριξη FOS και δεν φτάνουν
            Κατά τα αλλα οι MEKO μένουν από μηχανή οι BEL των 2.5 billiμας μάραναν!!!

          2. agnostosependytis
            Είναι αρκετά πράγματα που θα μπορούσαν να είναι πιο χρήσιμη η επένδυση που πήγε στο πρόγραμμα των Super Vita ακόμα και αν μιλάμε μόνο για τα επιπλέον χρήματα που δίνονται για να συνεχίσει το πρόγραμμα, αλλά όπως είπες είναι θέμα προτεραιοτήτων και αντίληψης των υπευθύνων. Αυτό για τους ναυταίους ίσως να φαίνεται και να ακούγεται πικρό, αλλά μια παροιμία που θυμάμαι λέει -καλύτερα ένα τέλος με τρόμο, παρά τρόμος χωρίς τέλος- αφού οι υπερβάσεις στα έξοδα νομίζω ότι μπορούν να περιγραφτούν ως τρομακτικές χωρίς να είναι υπερβολή.

            Απο μια συνέντευξη διοικητή ΠΜ της ΠΑ θυμάμαι να έλεγε, ότι με τις περικοπές στο πτητικό πρόγραμμα του όπλου που έχει περιοριστεί σημαντικά εξαιτίας της χρεοκοπίας του κράτους -αφού τίναξαν τα ταμία στον αέρα- προσαρμόστηκαν προσπαθόντας να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα και αποτελέσματα απο κάθε δευτερόλεπτο μιας πτήσης μαχητικού αεροσκάφους.
            Αυτή η αντίληψη ίσως θα ήταν και χρήσιμη για το ΠΝ που ρίχνει χρήματα σε μια συγκεκριμένη εταιρία σαν να μην υπάρχει αύριο για αναγέννηση της αεροπορίας ναυτικού λες και θα γίνει του αντίπαλο δέος του USN που θα τρομάζει τους μεμέτηδες που αλωνίζουν σήμερα στα ελληνικά νερά.
            Ενώ δεν έχουν πλοία για το καθημερινό έργο, εφόσον παρουσιάζουν πλέον διάφορα προβλήματα.

    4. Επίσης σε αυτό το «διαδικτυακό καφενείο» όσν αφορά τα 1-3 άνωθεν:

      1) Αν χρεωκόπησαν, έπρεπε να πάν όλοι σπιτάκια τους αφού τα κατάντησαν έτσι και τέρμα.

      2) Το ΠΝ θα μπορούσε ν αναλάβει αυτό την κατάσταση ζητώντας από τα original ναυπηγεία να τα κάνουν στις εγκαταστάσεις τους, πιο γρήγορα και πιο φτηνά

      3) Οι ξένες εταιρείες δεν επέδειξαν αδιαφορία, αλλά ενόχληση, γιατί μπούχτισαν, αυτοί ήρθαν να κάνουν μια συναλλαγή, να πουλήσουν τεχνογνωσία και ΤΠΚ και να πληρωθούν, και αντί αυτού έπεσαν στην μαύρη τρύπα και προσπαθούσαν ακόμη και πληρώνοντας να απεγκλωβιστούν από την μαύρη τρύπα.

  19. Λοιπόν, και για να αποτελειώσω το διαδικτυακό καφενείο, και να το πάω σε επίπεδο ενημέρωσης του στυλ «μάθε την αλήθεια που σου κρύβουν».

    Θα αποκαλύψω αποκλειστικά εδώ, την φόρμουλα υπολογισμού της τιμής της Μπελάρας:

    TΠΚ, 670 tn 220 εκατ, (διπλή τιμή στην ουσία και λίγο λέω) και ακούστηκαν γκρίνιες για την τιμή
    Μπελάρα 4.400 tn πόσο να την χρεώσω και αναμένω πάλι να είναι το όριο της γκρίνιας?

    Κάνεις την μέθοδο των τριών και είσαι στο 1.450 εκατ την μία όπου αρχίζουν οι γκρίνιες. Εεε ας την βάλω 1,200 να της βάλω ένα @ στην επωνυμία, να πω ότι είναι και στρατηγικό όπλο γιατί θα βάλω και υποδομή για 8 scalp naval (αν χωρέσουν) και μια χαρά διπλή τιμή από την Fremm.

    Το μονο που ξέφυγε είναι ότι αν την τελευταία ΤΠΚ της έβαζαν wifi, την ονόμαζαν Super [email protected] και την έλεγαν ψηφιακή ΤΠΚ, θα την πλήρωναν χαλαρά και 350 εκατ και θα πείθανε για το εύλογο της τιμής. Αν δε βάζανε και κανα καταδείκτη λέηζερ, θα λέγανε λεηζερ ready (Οκ θα ξεχνούσαν να πουν ότι αφορά καταδεικτη) να ψαρώσουν όλοι.

    ΟΚ αστειεύομαι και το τερμάτισα, αλλά και η τιμή που πληρώσαμε συν τον χρόνο που έκανε να τελειώσει, τερμάτισε εμάς. Το σταματώ εδώ, κατέβασα λίγο το επίπεδο να χαμογελάσουμε, μην το γκρεμίσουμε όμως

  20. ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΦΥΓΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΣΤΕΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΚ,ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΕΚΘΕΙΑΖΕΤΕ ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΗΝ ΣΥΡΟ ΤΗΣ ΟΝΕΧ,ΜΙΑ »ΑΙΡΕΤΙΚΗ»ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΦΟΣΟΝ Η ΟΝΕΧ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ,ΚΑΙ Η FFGX-FREMM ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΗ,ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΘΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ »ΑΤΥΧΗΣΑΣΣΕΣ»ΚΥΡΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ Independence-class KAI THN National Security Cutter ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ,ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΧΑΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΕΣ,ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΤΩΤΕΡΕΣ ΤΗΣ FREMM,ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΚΡΙΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΑΣ,ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΦΘΗΝΕΣ,ΝΟΜΙΖΩ…..ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ»ΚΥΒΕΡΝΟΝΤΕΣ»[ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ]ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ,ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΤΟΥΦΕΚΙΟΥ,ΝΕΟΥ ΤΟΜΑ,ΚΛΠ ΚΛΠ…ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ,ΔΕΥΤΕΡΟΚΛΑΣΑΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΕΙΣ?Ε ΒΛΕΠΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΘΗΜΕΝΟΙ ΣΤΑ »ΑΡΙΣΤΑ»…..Υ.Γ. ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ,ΘΑ ΥΜΝΟΥΜΕ ΣΕ ΛΙΓΟ ΤΟΝ ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟ ΠΟΥ ΠΑΡΟΛΟ ΤΙΣ ΜΙΖΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΝΑΜΑ ΕΠΕΡΝΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Υ.Γ.ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟ ΜΗΝ ΠΑΡΕΞΕΙΓΗΘΩ……

    1. -Η ONEX ναυπηγείο είναι, ότι σχέδιο του δώσεις το κάνει (αρκεί να υπάρχει η υποδομή)

      -Γιατί να μην κάνουμε αυτό που λες με την FFGX και αν και είναι Fremm κατ ουσία το ντηλ να γίνει με την Αμερικανική θυγατρική της Fincantieri

      -Αν οποιοδήποτε μεγάλο πρόγραμμα δοθεί σε εταιρεία στην Ελλάδα (ακόμη και στην ΟΝΕΧ) θα πρέπει α εξασφαλίσουμε ότι:΄

      1) Τα λεφτά θα δίνονται ακριβώς με την πρόοδο του πλοίου, και κάθε μήνα θα μετριέται η πρόοδος και η συμμόρφωση η κοστολογική και χρονολογική. Αν πχ είμαστε στο 20% της ολοκλήρωσης της πρώτης και βλέπουμε υπέρβαση του budget και του χρονικού πλαισίου, αυτόματα μπαίνει παραγγελία για το επόμενο σε σοβαρό ναυπηγείο του εξωτερικού και άμεσα ζητούνται εγγυήσεις από την πρώτη κατασκευάστρια ότι δεν θα υπερβεί το budget και δεν θα μας φέρει στο δίλημα ή χάνετε όσα λεφτά δώσατε ως τώρα ή μας δίνετε τα διπλά. Ο Στρατός/Ναυτικό/Αεροπορία δεν πρέπει να ξαναεπιτρέψει να είναι όμηρος σε ζωτικά συστήματα.

      2) Πάντα να έχει απίκο τον βασικό κατασκευαστή, ότι αν δει καθυστερήσεις με τον εδώ υποκατασκευαστή, να είναι έτοιμος να αναλάβει την κατάσταση αυτός στο εξωτερικό.

      ΥΓ. όταν γράφει κάποιος με κεφαλαία, είναι πολύ δύσκολο για τους άλλους να διαβάζουν το σχόλιο

      1. Η FREMM ΚΑΙ ΚΑΤ ΕΠΕΚΤΑΣΗ Η FFGX ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΗ ΗΔΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ USN ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΜΑΣ,ΓΙΑΥΤΟ ΕΙΠΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΑΝΕ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΣΟΥ ΛΕΕΙ ΠΑΡΑ ΟΛΟΤΕΛΑ…..ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 1.ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΦΙΚΤΟ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΞΕΝΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ STAND BY ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ,ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ,ΚΥΡΟΣ,ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ,ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ,ΚΛΠ ΚΛΠ…Υ.Γ.ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΤΟ ΣΥΝΗΘΗΣΑ ΕΤΣΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΜΕΙΝΕ,ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΜΑΣ ΕΓΡΑΦΑΝ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ

        1. 🙂 για τους αρχαίους το καταλαβαίνω, αλλά νομίζω ότι το κάνανε για λόγους ευκολίας, καθώς στο μάρμαρο γράφανε με σφυρί και καλέμι, για το Δ χρειαζόταν να χτυπήσει τρεις ευθείες γραμμές, για το «δ» έπρεπε να κάνει ολόκληρη καλλιτεχνία. Οπότε όλα σχεδόν τα κεφαλαία είναι με ευθείες (Οκ με το Ο και το Ω θα ζοριζόταν) και ήταν πιο εύκολο, όλα τα μικρά είναι με καμπύλες (θα τους έβγαινε η πίστη να το γράψουν)

    1. Κανονικά τώρα θα έπρεπε να σκεφτούμε αν στον μοντέρνο πόλεμο έχουν θέση οι ΤΠΚ (δεν το λέω γιατί πιστεύω ότι δεν έχουν θέση, αλλά γιατί από τότε που έγιναν της μόδας έχουν περάσει δεκαετίες και έχουν αλλάξει πολύ οι καταστάσεις).

      Π.χ. ένα αντιθετικό επιχείρημα θα ήταν ότι αυτές έγιναν της μόδας στον Αραβοισραηλινό πόλεμο, αλλά από τότε έχουν υπάρξει οι μίνιμουμ κάτωθι εξελίξεις:

      1) Υπάρχουν αντιπλοικοί μεγάλης εμβέλειας (100-400 χλμ)
      2) Και η Ελλάδα και η Τουρκία έχουν ιπτάμενα ραντάρ (αλλά και drones και κάποτε τα P3, λέμε τώρα…) που μπορεί να έχουν άριστη επίγνωση για το κάθε καραβάκι που θα πλέει στο Αιγαίο.
      3) Οι ΤΠΚ γενικότερα ήταν να κάνουν ενέδρες, να είναι σχετικά κρυμμένα από ραντάρ (πχ επίγεια ή πλοίων) και όποτε προκύψει άμεση ανάγκη υπεράσπισης αι οι κατάλληλες συνθήκες να επιτεθούν. Στην ουσία ήταν φορείς αντιπλοικών κοντά στα hot σημεία.

      Σήμερα με τεράστιες εμβέλειες αντιπλοικών, γιατί να ρισκάρω μια πλατφόρμα ακριβή? Το να είναι κρυμένες πλέον με τα ιπτάμενα ραντάρ και drones είναι σχεδόν συνέχεια γνωστό που είναι, με αντιπλοικούς μακράς εμβέλειας και με εικόνα από τον αέρα οι Τούρκοι τα βυθίζουν εύκολα, και ακόμη πιο εύκολα με αεροπλάνα, αφού συνήθως θα είναι στα νησιά κοντά στην Τουρκία. Στο κέντρο του ΑΙγαίου δεν την χρειάζομαι πια, στο Καστελόριζο χωρίς αντιαεροπορική προστασία θα πάει άκλαυτη (δεν θυμάμαι τι έγινε στην Κύπρο, αλλά νομίζω ότι δεν πήγε καλά το πράγμα)

      Από την άλλη, εμείς την δουλειά μας μπορεί να την κάναμε αντίστοιχα με αντιπλοικούς μακράς εμβέλειας από μεγαλύτερα πλοία ή από την στεριά, οι οποίοι θα έπαιρναν εικόνα από όλο το πλέγμα (ραντάρ φρεγατών, ιπτάμενων ραντάρ, επίγειων, drones κτλ).

      Τώρα που κάποιος μπορεί να έχει μάτι σε κάθε σπιθαμή, και πύραυλο να τον στείλει συστημένο όπου θέλει, η αξία τους ισως να μειώνεται (ίσως και όχι, αλλά πρέπει να το αξιολογήσουμε). Με προβληματίζει ότι ΤΠΚ δεν βλέπω να βγάζουν πλέον πολλά ναυτικά, ή αν βγάζουν, βγάζουν στελθ, ακριβώς για να έχει σημασία το θέμα της ενέδρας. Σε εμάς ούτε στέλθ είναι, ενώ οι παλιές αν θυμάμαι την εικόνα μιας στο Καστελόριζο ήταν τέτοια που δεν χρειαζόσουν καν ραντάρ να την δεις, έβγαζε τόσο μαύρο κανό που την έβλεπες με γυμνό μάτι.

      1. Σωστός ο προβληματισμός!
        Το Αιγαίο μπορεί να κλείσει με επάκτιες πυροβολικό με σύχρονα πυρομαχικά+loitter και υποβρύχια
        Στη ανατολική μεσόγειο μονο με υποβρύχια μπορεί να έχουμε αποτροπή
        Αλλα πολλοί δυστυχώς ονειροβατούνε

      2. Παρόλο που θα επιμείνω στο ότι είναι πολύ ακριβά σκάφη για το μέγεθος που έχουν, νομίζω ότι έχουν ένα πλεονέκτημα απέναντι στους αντιπλοιοκούς πυραύλους στην στεριά, και ειδικά σε αυτούς που θα είναι επάνω στα νησιά.
        Μπορούν να απομακρυνθούν απο μια περιοχή αν το επιβάλει η τακτική κατάσταση ενώ έχουν αρκετά μέσα η προσόντα να αντιμετωπίσουν μια επίθεση απο εχθρικούς πυραύλους με προυπόθεση και τις ικανότητες του πληρώματος να αντιδράσουν σωστά σε μια απειλή. Ένα νησί που θα μπει στο στόχαστρο της εχθρικής αεροπορίας θα μείνει όμως αναγκαστικά εκεί που είναι και όλα θα ισοπεδωθούν εάν η ΠΑ αποτύχει στην αποτροπή και απόκρουση μιας εχθρικής αεροπορικής επίθεσης που δεν αποκλείεται γενικά.

        Υπόψην ότι οι Τούρκοι έχουν και μερικά ματιά που παρατηρούν απο πολύ ψηλά, ώστε να έχουν την μεγάλη εικόνα του πεδίου στην περιοχή, ενώ εμείς δεν είμαστε ανεξάρτητοι σε αυτό επειδή έχουμε περιορισμένη πρόσβαση σε αυτού του είδους μέσων αναγνώρισης και επιτήρησης, αφού πρόκειται και για ένα ακριβό άθλημα…

        1. Να πω την αλήθεια σκεφτόμουν τους αντιπλοικούς κυρίως σε φρεγάτες και συμπληρωματικά ναι και σε νησιά. Στα νησιά έχουν το ελάττωμα ότι είναι στατικοί άρα με αυξημένο κίνδυνο να καταστραφούν σε μια αεροπορική επίθεση.

          Από την άλλη αν έχεις εμβέλεια 200 χλμ και άριστη οπτική όλου του Αιγαίου, έστω έχεις μια επίθεση πχ στο ύψος της Κω, αντί να τρέξει να υπερασπισθεί κάτι η SV (που τόσο κοντά θα την φάνε και με τα Φίρτινα που λέει ο λόγος), κάποιος μπροστά σε μια κεντρική οθόνη θα έχει εικόνα, θα πατήσει ένα κουμπί, ο υπολογιστής που είναι διασυνδεμένος με όλο το σύστημα θα πυροδοτήσει remotely τον NSM που είναι στην βέλτιστη θέση (είτε σε φρεγάτα, είτε επάκτια είτε ότι να’ ναι, το προσωπικό απλά θα δει έναν πύραυλο που φεύγει και θα αναρωτιέται τι έγινε), και ενώ η SV θα θέλει μία ώρα να φτάσει, ο πύραυλος θα είναι εκεί σε λίγα λεπτά, και χωρίς απώλειες.

          Λόγω τέλειας επίγνωσης (αν αποκτηθεί ποτέ) του χώρου, και όπλων μακράς εμβέλειας μεγάλης ακριβείας, ο πόλεμος πια μπορεί να μοιάζει σαν βίντεο game κι το παιχνίδι θα παίζεται ηλεκτρονικά (πχ τυχόν ηλεκτρονικά αντίμετρα των Τουρκων μπορεί να πάνε τον πύραυλο στον γάμο τους καραγκιόζη αν δεν είναι ανθεκτικός σε αντίμετρα.

        2. Για την τακτική επίγνωση έχεις δίκιο, αφού κοιμηθήκαμε τον ύπνο του δικαίου.

          Η μόνη μας ελπίδα με όχι πολλά λεφτά, ενδεχομένως είναι
          -η εγκατάσταση δύο ραντάρ (ένα Όλυμπο και ένα Κρήτη, τύπου Smart L extended long range),
          -κανα δύο μικρότερα στα νησιά τύπου Sea fire (νομίζω ονομάζονται ground fire),
          -4-5 καλά drones (η Τουρκάι έχει πολλά πετάνε καλά αλλά δεν είμαι σίγουρος αν έχουν κορυφαίους αισθητήρες), και…

          το πραγματικό μας πλεονέκτημα αλλά το οποίο δεν ξέρω αν καν ξέρουν να το χρησιμοποιούμε, το ότι είμαστε συμβαλλόμενοι σε μερικούς στρατιωτικούς δορυφόρους (Γαλλικούς αν θυμάμαι καλά) και έχουμε δικαίωμα χρήσης τους (είμαι περίεργος αν τους έχουμε χρησιμοποιήσει ποτέ)
          https://www.defensenews.com/space/2018/12/19/france-launches-military-imaging-satellite-whos-involved-and-what-it-can-do/
          ενώ φυσικά έχει και την χρησιμότητα του Galileo

          1. Αυτή την συμφωνία με τους Γάλλους εννοούσα εκεί που έγραψα ότι δεν είμαστε ανεξάρτητοι στα διαστημικά προγράμματα επειδή έχουμε μεν πρόσβαση σε δορυφορικά συστήματα παρατήρησης, αλλά με περιορισμούς.
            Ενώ οι Τούρκοι έχουν ανεξαρτησία σε αυτό το σημείο, αφού έχουν εθνικό διαστημικό πρόγραμμα για αναγνώριση και παρακολούθηση με δικά τους δορυφορικά συστήματα που σίγουρα θα εκμεταλλεύονται στο μέγιστο.

            Göktürk-1 Reconnaissance and Surveillance Satellite Launched into the Orbit

            https://www.defenceturkey.com/en/content/gokturk-1-reconnaissance-and-surveillance-satellite-launched-into-the-orbit-2524

            Επίσης ενδιαφέρον είναι το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών της Airbus Space Data Highway της Airbus D&S που πρόσφερει μια σημαντική αναβάθμιση στις στρατιωτικές επικοινωνίες μέσο δορυφορικών συστημάτων.

          2. Λες των Τούρκων να έχει αρκετά καλές στρατιωτικές εφαρμογές πλην των επικοινωνιών?

            Γιατί για να έχεις εικόνα, και μάλιστα καλής ανάλυσης, θέλει πολύ δύσκολους και άριστους αισθητήρες, και το βρίσκω κομμάτι δύσκολο να τους έκαναν ή να τους πουλούσαν κορυφαία τεχνολογία.

            Από εκεί και πέρα έχεις δίκιο ότι άλλο να είναι δικό σου και άλλο να νοικιάζεις ζητάς. Βασικά και εμείς έχουμε 1-2, αλλά δεν νομίζω εκτός τυχόν επικοινωνιών να έχουν καμιά άλλη λειτουργία (εικόνα κτλ)

            Επίσης δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να έχουμε και να χρησιμοποιούμε τους ευρωπαϊκούς για πχ κατεύθυνση κρουζ πυραύλων, drones κτλ ή αν δεν έχον την δυνατότητα ή εμείς την πρόσβαση σε αυτό. Γιατί πάντα είχα την απορία ότι πχ οι Αμερικάνοι κατευθύνουν τα Reaper (και ότι άλλο drones μακράς εμβέλειας έχουν) δορυφορικά, εμείς αν είναι με απλή ζεύξη, μου φαίνεται ότι περιορίζει την ικανότητά τους.

          3. Ο πρώτος που κατασκευάστηκε με υποστήριξη η απο την ίδια ιταλική Leonardo θα έχει σίγουρα αξιόλογους αισθητήρες και ικανότητες, για τον δεύτερο που υπήρξε περισσότερη συμμετοχή τουρκικών εταιριών και υπηρεσιών δεν γνωρίζω σε πιο επίπεδο είναι τα συστήματα, ενώ για τον 3ο λέγεται ότι φέρει ραντάρ συνθετικού διαφράγματος η ανοίγματος, ανάλογο του γερμανικού συστήματος SAR Lupe που αποτελείται απο πέντε δορυφόρους και δεν επιρεάζεται απο σύννεφα που δυσκολεύουν την παρατήρηση στα ηλεκτροοπτικά συστήματα.

            Για την χρήση του ευρωπαϊκού Galileo ξέρω ότι υπάρχει απόφαση του ευρωκοινοβουλίου για στρατιωτική χρήση, λεπτομέρειες για ποιές εφαρμογές πρόκειται δεν γνωρίζω όμως, η πλοήγηση δεν νομίζω πάντως να είναι πρόβλημα αφού Γάλλοι π.χ. θα πιέζουν για περισσότερο ανεξαρτητοποίηση απο το αμερικανικό σύστημα.

            https://www.leonardocompany.com/en/news-and-stories-detail/-/detail/gokturk-1

  21. Θέλετε να φτιάξετε σωστά ναυπηγεία? Η λύση ειναι μόνο μια και πολύ απλή.Ενισχυετε τον τομέα έρευνας και παραγωγής πετάτε εκτός τους περιβόητους εργατοπατερες και μειώνετε σε50 άτομα το διοικητικό προσωπικο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *