Σε συνέντευξη του στον ραδιοφωνικό παραγωγό Hugh Hewitt, ο εκλεγμένος Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλτ Τραμπ, άσκησε κριτική στο πρόγραμμα ναυπήγησης των νέων φρεγατών κλάσης «Constellation» του Αμερικανικού Ναυτικού, ιδιαίτερα στη διαχείριση του και στην αύξηση του κόστους. «Έκαναν πραγματικά καλή δουλειά, και οι στρατηγοί, ξέρετε, οι ναύαρχοι και οι στρατηγοί του Μπάιντεν και όλοι οι εμπλεκόμενοι, άρχισαν να παίζουν και να φτιάχνουν και να αλλάζουν το σχέδιο, και αυτό, ξέρετε, κοστίζει. Αυτό κοστίζει πολλά χρήματα … Μα οι στρατηγοί ή οι ναύαρχοι μπήκαν μέσα και είπαν γιατί δεν το φαρδύνουμε λίγο; Γιατί δεν κάνουμε αυτό; Γιατί δεν κάνουμε εκείνο; Και σχεδιάστηκε ειδικά για ταχύτητα και άλλα πράγματα. Όταν αρχίζεις να το κάνεις πιο φαρδύ, αρχίζεις να το κάνεις πιο αργό», δήλωσε ο Τραμπ, υπογραμμίζοντας ότι το Υπουργείο Άμυνας έπρεπε να ναυπηγήσει τα πλοία χωρίς αλλαγές, σε σχέση με την μητρική διαμόρφωση (ιταλικές FREMM). «Το είχαμε καθελκύσει και έκαναν αλλαγές. Πάντα πρέπει να κάνουν αλλαγές. Ξέρετε, αυτοί οι τύποι μπαίνουν εκεί, και νομίζουν ότι είναι έξυπνοι, και σε πολλές περιπτώσεις, δυστυχώς, δεν είναι έξυπνοι, και παίρνουν κάτι και το κάνουν χειρότερο για πολύ περισσότερα χρήματα. αυτό κάνουν. Θέλω να πω, ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για να το κάνουν χειρότερο», πρόσθεσε ο Τραμπ.

Στα μέσα Δεκεμβρίου, ο Nickolas Guertin, Βοηθός του Υπουργού του Αμερικανικού Ναυτικού, υπεύθυνος για την έρευνα, την ανάπτυξη και τους εξοπλισμούς, δήλωσε ότι η σχεδίαση των «Constellation» θα είναι έτοιμη, αρκετά, ώστε το πρόγραμμα να εισέλθει σε φάση ναυπήγησης πλήρους ρυθμού, τον προσεχή Μάιο. Υπενθυμίζουμε ότι τα ναυπηγεία Fincantieri Marinette Marine έπρεπε να παραδώσουν την πρώτη φρεγάτα το 2026, αλλά πλέον η ημερομηνία αυτή έχει μετατεθεί για το 2029. Όπως είπε ο Nickolas Guertin η ηγεσία του Αμερικανικού Ναυτικού αιφνιδιάστηκε από τα προβλήματα των «Constellation», όπως αυτά καταγράφηκαν σε έκθεση του Υπουργού του Αμερικανικού Ναυτικού, Carlos Del Toro. Αν και το πρώτο πλοίο αντιμετωπίζει τριετή καθυστέρηση, η ολοκλήρωση της σχεδίασης θα οδηγήσει στην επιτάχυνση των διαδικασιών ναυπήγησης των επόμενων πλοίων. Επίσης, ανοίγει και το δρόμο στην εμπλοκή στη ναυπήγηση και δεύτερου ναυπηγείου, μια κίνηση που επίσης θα επιταχύνει το πρόγραμμα ναυπήγησης. Ο Nickolas Guertin είπε ότι το συμβόλαιο για το δεύτερο ναυπηγείο μπορεί να υπογραφεί το 2027. Έκθεση του GAO (Government Accountability Office), του Μαΐου του 2024, αναφέρει ότι οι σχεδιάστηκες επιλογές του Αμερικανικού Ναυτικού οδήγησε σε αυξήσεις του βάρους, κάτι που σημαίνει ότι τα πλοία μπορεί να μην έχουν τον απαραίτητο χώρο για μελλοντικές αναβαθμίσεις.