Το Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας ανακοίνωσε ότι ενέταξε σε υπηρεσία το πρώτο από τα δύο Πλοία Γενικής Υποστήριξης κλάσης «Supply» (A-195 «Supply»). Το πλοίο άρχισε να ναυπηγείται το Νοέμβριο του 2017 και καθελκύστηκε το Νοέμβριο του 2018. Το δεύτερο πλοίο (A-304 «Stalwart») άρχισε να ναυπηγείται το Νοέμβριο του 2018 και ακόμα δεν έχει καθελκυστεί. Τα πλοία είναι σχεδίαση της ισπανικής και το σχετικό συμβόλαιο υπογράφηκε τον Μάιο του 2016 με συνολικό κόστος € 420 εκατομμύρια (τα πλοία βασίζονται στα Πλοία Γενικής Υποστήριξης κλάσης «Cantabria» του Ισπανικού Ναυτικού).

Το εκτόπισμα των «Supply» είναι 19.500 τόνοι, έχουν μήκος 173,9 μέτρα, πλάτος 23 μέτρα και βύθισμα 8 μέτρα. Ενσωματώνουν δύο πετρελαιοκινητήρες MAN 18V 32/40 και τέσσερεις γεννήτριες MAN 7L21/31. Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 20 κόμβους (37 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ με ταχύτητα πλεύσης τους 13 κόμβους (24 χιλιόμετρα την ώρα) έχουν εμβέλεια 6.000 ναυτικά μίλια (11.112 χιλιόμετρα). Οι απαιτήσεις πληρώματος είναι 122 άτομα. Ο οπλισμός τους αποτελείται από ένα σύστημα CIWS τύπου Phalanx, δύο τηλεχειριζόμενους πύργους Typhoon με πυροβόλα των 25 χιλιοστών και τέσσερα πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών.

Για την ανάγκη αντικατάστασης των A-464 «Αξιός» και A-470 «Αλιάκμων» του Πολεμικού Ναυτικό και την περίπτωση των γαλλικών «Durance» μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Ωραίο πλοίο έφτιαξαν οι Αυστραλοί σε πρόγραμμα που υλοποιείται και σε λογικό χρονοδιάγραμμα.
    Στην Ελλάδα είχαν συμφωνήσει το 1985 να ναυπηγήσουν 5 Αρματαγωγά σε 9 χρόνια στα ναυπηγεία Ελευσίνας και μετά απο 10 χρόνια είχαν παραδοθεί μόλις 2 πλοία, ενώ για τα υπόλοιπα 3 πλοία τα ναυπηγεία ζήτησαν (και πήραν) και επιπλέον μια εξωφρενική αύξηση του αρχικά συμφωνημένου ποσού για να παραδόσουν τα υπόλοιπα πλοία στο ναυτικό.
    Μετά θέλουν να ναυπηγήσουν και σύγχρονες φρεγάτες σε μη υπαρκτά ναυπηγεία.

    1. Αγαπητέ φίλε, τα πράγματα είναι όπως τα γράφεις.με μια διαφορά όμως,ήταν τα κρατικά ναυπηγεία. Όταν τα ναυπηγεία λειτουργήσουν ως ιδιωτικές επιχειρήσεις, τότε το κράτος υπογράφει μαζί τους μια σύμβαση και τους δένει χειροπόδαρα.
      Επί του θέματος παλιότερα ο αγαπητός μου φίλος Βασίλης Κ,αριστος γνωτης του χωρου,είχε περιγράψει σε δύο γραμμές μια τέτοια σύμβαση.στη χώρα αυτή υπάρχουν τρόποι αρκεί όμως να θέλουμε.
      Θέλουμε όμως???

      1. Αγαπητέ φίλε C.p. με παράδειγμα την εξέλιξη της υπόθεσης με τα υποβρύχια όπου υπήρχαν επίσης συμβόλαια με ιδιωτικό ναυπηγείο που είχαν αγοράσει οι Γερμανοί π(TKMS) και αργότερα ο Λιβανέζος Σαφά, έχω αμφιβολίες ότι θα μπορούσαν να δεσμεύσουν ιδιωτικό ναυπηγείο χειροπόδαρα με οποιαδήποτε σύμβαση.
        Ο λόγος που απέτυχαν να υπογράψουν σωστή σύμβαση στην περίπτωση με τα υποβρύχια δεν ξέρω ποιός ήταν, αλλά νομίζω πως η νοοτροπία δεν άλλαξε και ότι θα υπάρξουν επαναλήψεις των προηγούμενων γεγονότων και σε μελλοντικές συμφωνίες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *