Πραγματοποιήθηκε σήμερα η καθιερωμένη ετήσια ενημέρωση της Lockheed Marin Aeronautics μέσω τηλεδιάσκεψης η οποία αφορούσε όλα τα εν εξελίξει προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού (αναφερόμαστε στα Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας, ΑΦΝΣ). Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε από τον Ντένη Πλέσσα αντιπρόεδρο επιχειρηματικών δραστηριοτήτων για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

Ο κύριος Ντένης Πλέσσας αναφέρθηκε αρχικά στο πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των ΑΦΝΣ P-3B Orion που εκτελείται από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία. Το πρόγραμμα κυλά ομαλά και ήδη στο πρώτο P-3B Orion έχουν τοποθετηθεί οι νέες πτέρυγες επί της ατράκτου του αεροσκάφους. Οι εργασίες διεξάγονται εντός του χρονοδιαγράμματος και το πρόγραμμα έχει ως καταλυτική ημερομηνία τον Αύγουστο του 2024, όπου το σύνολο των τεσσάρων εκσυγχρονισμένων P-3B Orion θα πρέπει να έχουν παραδοθεί στη Διοίκηση Αεροπορίας του Πολεμικού Ναυτικού.

Τα δύο επόμενα προγράμματα αφορούν τη ΠΑ. Το πρώτο σχετίζεται με τον εκσυγχρονισμό του στόλου των ελληνικών F-16, ειδικότερα των Block 52+ και Block 52+ Advanced όπου θα εκσυγχρονιστούν στο επίπεδο F-16 Viper συνολικώς 84 μαχητικά ενώ τα Block 50 θα εκσυγχρονιστούν στο επίπεδο F-16 Block 52+ Advanced. Όπως όλα δείχνουν το πρωτότυπο αεροσκάφος F-16 Block 52+ Advanced είναι έτοιμο προς πτήση στις ΗΠΑ περί τα τέλη Ιανουαρίου του 2021.

Σε αυτό το αεροσκάφος αφαιρέθηκαν όλα τα επιμέρους υφιστάμενα συστήματα και πλέον εγκαθίστανται τα νέα LRU’s, τα νέα συστήματα δηλαδή που αποτελούν τον πυρήνα του εκσυγχρονισμού. Στο πρωτότυπο αεροσκάφος θα δοκιμαστεί και η δια λειτουργικότητα και συμβατότητα του συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS IΙ με το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης APG-83 του F-16V αν και όπως όλα δείχνουν δεν θα υπάρξουν προβλήματα. Αυτό βέβαια θα επιβεβαιωθεί πλήρως το επόμενο εξάμηνο χρονικό διάστημα που θα λάβουν χώρα οι δοκιμές στις ΗΠΑ.

Εντασσόμενη στον εκσυγχρονισμό των F-16V είναι και η απόκτηση συνολικώς 30 ατρακτιδίων Sniper για τη ΠΑ, προμήθεια με μεγάλη σημασία και αξία για τη ΠΑ όπως ανέλυσε ο κ. Πλέσσας.

Το αεροσκάφος θα βρεθεί στις ΗΠΑ για ένα διάστημα περίπου τεσσάρων έως έξι μηνών προκειμένου να διαπιστωθεί η πλήρης λειτουργικότητα όλων των νέων συστημάτων που αυτό θα φέρει. Το δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα αρχίσουν σταδιακά να εισάγονται στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της ΕΑΒ τα υπό εκσυγχρονισμό μαχητικά με στόχο στα τέλη του 2023 να παραδίδονται τα πρώτα F-16 Viper στη ΠΑ και ως το τέλος του 2027 το πρόγραμμα να έχει περατωθεί επιτυχώς.

Κομβικό είναι το ενδιαφέρον της ΠΑ για το μαχητικό 5ης γενιάς F-35. Ο κύριος Πλέσσας επιβεβαίωσε την αποστολή αιτήματος ενδιαφέροντος για το νέο αμερικανικό μαχητικό λέγοντας συνάμα πως ο δρόμος για την απόκτηση του είναι μακρύς και χρονοβόρος, ενώ διευκρίνισε τη δυσκινησία που υπάρχει στο θέμα απόκτησης μεταχειρισμένων αεροσκαφών F-35 από τις ΗΠΑ. Επί της ουσίας οι ΗΠΑ δεν δύναται να εξυπηρετήσουν το αίτημα που αναφέρθηκε στην ελληνική επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για άμεση και ταχεία απόκτηση μαχητικών F-35 για τη ΠΑ.

Οι Αμερικανοί για δικούς τους λόγους δεν φέρονται να είναι διατεθιμένοι να δώσουν άμεσα F-35 και συγκεκριμένα μεταχειρισμένα μαχητικά στη ΠΑ παρά το γεγονός ότι ζητήθηκε από πλευράς ΠΑ.

 Συνεπώς, όπως τόνισε ο κύριος Πλέσσας η χώρα μας είναι υποχρεωμένη να ακολουθήσει τη τυπική και χρονοβόρα διαδικασία η οποία περιλαμβάνει τα ακόλουθα βήματα: την αποστολή Letter Of Requet (LoR) για την υπογραφή Letter Of Acceptance (LoA) αφού πρώτα έχει λάβει χώρα απάντηση για τη παρούσα εκδήλωση ενδιαφέροντος μέσω της γνωστής Price & Availability (P&A). Συμπερασματικά, η όλη διαδικασία απαιτεί χρόνο και η ΠΑ δεν πρόκειται να δει πολύ σύντομα τα F-35 δεδομένου ότι απαιτείται μια ολόκληρη γραφειοκρατική διαδικασία.

Επισημάνθηκε το γεγονός της αποπομπής της Τουρκίας από το πρόγραμμα του F-35 απόρροια της απόκτησης των αντιαεροπορικών συστημάτων S-400 καθώς και της πεποίθησης πως το κόστος για την απόκτηση των F-35 εκτιμάται στα 80 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα με κόστος ώρας πτήσης 25000 δολάρια από το 2025 και έπειτα.

Comments

  1. Συνεπώς δεν πηγαίνουμε για F-35 εκ των πραγμάτων λόγω χρονοδιαγράμματος. Μοναδική λύση η επένδυση σε περισσότερα Rafale εξελιγμένων εκδόσεων (F4) και η δημιουργία μοίρας πολλαπλών αποστολών (αντί μόνο κρούσης) με συγκρίσιμες δυνατότητες: Link-16, εξελιγμένοι αισθητήρες και δυνατότητες επεξεργασίας δεδομένων, παθητική ανίχνευση και άλλα πρόσθετα τα οποία θα μπορούν να δώσουν δυνατότητες που δεν μπορεί να δώσει το F-35.

    1. Πολύ καλά λοιπόν κ. Αμερικανοί. Σας ευχαριστούμε που μας λύνεται τα «πολιτικά» χέρια…….Καλημέρα σας κ. Γάλλοι…..θα επιθυμούσαμε έναν επιπλέον αριθμό των αεροσκαφών σας……με έναν αριθμό επιπλέον 22 αεροσκαφών και τον ανάλογο εξοπλισμό πιστεύω είμαστε καλά. Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία.

    2. οι Αμερικανοι δεν καιγονται να μας βοηθησουν εστω κι αν γινει μπαμ απο τους Τουρκους. Περιμενετε στη σειρα σαν απλοι πελατες σε ενα μαγαζι. Αν δωσουμε και τις φρεγατες στη Λοκχιντ τωρα κινδυνευουμε να φαμε προστιμο για μονοπωλειακες πρακτικες και αθεμιτο ανταγωνισμο!!!!! Δωσαμε αναβαθμιση F16 , P3 Orion, C-130 και μας κανουν και τους δυσκολους στα F35 γιατι θελουν ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ. ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ 5 ΔΙΣ ΤΟΥ ΠΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ. 2 FREDA τωρα με δοσεις και αργοτερα 2 Μπελαρα + 4 GOWIND. Τελος

    1. Ναι, μάλλον κατσαρόλα. Ακόμα να λύσουν οι αμερικανοί τα προβλήματα του F35. Υπάρχουν φωνές που λένε οτι το σκάφος δεν πρόκειται να γίνει ποτέ 100% λειτουργικό. Είναι απορείας άξειον πως οι αμερικάνοι το πουλάνε χωρίς να έχουν λύσει ολα τα προβλήματα του.

  2. Αξίζει όμως μετά να πάρουμε και f35 ή να πάμε απευθείας σε κάποιο μαχητικό 6ης γενιάς στου οποίουτο πρόγραμμα θα μπορούσαμε να συμμετάσχουμε;

    1. Φίλε μου ραφαλ για τώρα και να σχεδιάσουμε σοβαρά το μέλλον. Έστω και με μεγάλα ζόρια οικονομικά τώρα είναι η ευκαιρία να κάνουμε το άλμα προς τα μπρος είτε με f35 είτε με άλλο μαχητικό του μέλλοντος.

      1. Αυτό που θέλω να πω ειναι πως τώρα είναι η στιγμή και η ευκαιρία να αποκτήσουμε την υπέροχη έναντι των Τούρκων από τη στιγμή που εμείς αποκτάμε τα σπουδαία ραφαλ ενώ αυτοί είναι πλέον εκτός τόυ προγραμματος των f35.

  3. #Το δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα αρχίσουν σταδιακά να εισάγονται στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της ΕΑΒ τα υπό εκσυγχρονισμό μαχητικά με στόχο στα τέλη του 2023 να παραδίδονται τα πρώτα F-16 Viper στη ΠΑ#

    Μήπως είναι τέλη 022 αντί τέλη 023 οι παραδόσεις των πρώτων VIPER στη PA??

  4. Εκβιαστικο διλλημα «εμμεσα» απο τους στρατηγικους μας συμμαχους.
    Παρτε αλουμινοτρατες σου λεει τωρα γιατι αλλιως δεν εχει τενεκε35.

      1. CK

        Μπορεί να το σκεφτούν για τα όπλα, αν τους ζητήσουμε όπως οι Ταϊβανέζοι άλλα 60 F-16V νέας παραγωγής για 8 δις αφού έφαγαν πόρτα απο τους Ινδούς που προτιμούν να αγοράζουν ρωσικά και γαλλικά.

    1. Ουτε αυτό νομίζω θα ισχύσει..
      δηλ αν πάρουμε MMCS να μας δώσουν ΑΜΕΣΑ f35..

      Καθώς οι Αμρικανοι θεωρούν ότι με μια τέτοια κίνηση θα στείλουν τους Τούρκους οριστικά πεσκέσι για αεροπλάνα στους Ρώσους.

      Απο τη να όλη μέχρι πριν λίγο άφηναν να εννοηθεί ότι αν μπλέκαμε με τις LCS θα μας έδιναν A.Burke …

      Τώρα που φτάσαμε στο δια ταύτα τα Α.Βurke έφυγαν απο το προσκήνιο
      και έγιναν Ticos 35 ετιας

      Με το γνωστό περιοδικό- αντιπροσωπεία να υπερθεματίζει θετικά ξεχνώντας ότι τις αντίστοιχης ηλικίας Ελληνικές φρεγάτες S class τις θεωρεί επικίνδυνες για την ακεραιότητα των πληρωμάτων τους

      Ουτε δηλ ΑΜΕΣΑ ΑBurke ουτε F 35 στο μοντέλο προνομιακής συμμαχικής αντιπαροχής των Γαλλικών Rafale..

      Όλα όμως για το deal ταφόπλακα του ναυτικού με τις υπερκοστολογημενες LCS
      που κάποιοι λογαριάζουν στην καμπούρα του Ελληνικού λαού και της ελληνικής αμυνας να εξασφαλίσουν και τα τρισεγγονα τους.

      1. …..ουτε φ35 ουτε ΑΒ Βασιλοπουλος δινουν!!!! Και θελουν οι της ηγεσιας να παρουν 4 περιπολικα για 4 δις!!! Μεγα εγκλημα απο τη ΝΔ αν στειλουν επιστολη ενδιαφεροντος! Μητσοτακη ακους? Παρε θεση! Ολα τα κλειδια στην Λοκχιντ δεν πρεπει να δοθουν με τιποτα! Το ΠΝ εχει αλλες καλυτερες λυσεις Value for money! Οι Γαλλοι εχουν σειρα προτεραιοτητας αφου ανταποκριθηκαν αμεσως για την αναβαθμιση της ΠΑ. Και καλυτερα οπλα και αμεσα διαθεσιμα χωρις αν και αλλα….

  5. Απλά τα πράγματα: όσο δεν παίρνουν οι Τούρκοι F-35 δεν θα πάρουμε και εμείς. Άμεσα προμήθεια και δεύτερης Μοίρας Rafale. Δεν πιστεύω να περιμένουν ακόμη κάποιοι παραχώρηση Arleigh Burke. Θα απογοητευθούν…

    1. Νομίζω κάνει δεν περιμένει ΑΒ πλέον, εκτός ίσως ως από όσους ψάχνουν γαλοπούλα στο σούπερ μάρκετ.

      Τι πρόβλημα είναι ότι ξαφνικά διακινούνται σενάρια για διάφορα αλλά πλοία, που ναι μεν μακάρι να είχαμε, αλλά δεν αποτελούν προτεραιότητα.

      Νομίζω είναι το μασάζ για την έλλειψη της ενδιάμεσης λύσης από τις ΗΠΑ. Ανησυχητικό.

    2. Εδω εχουν βγει καποια δημοσιευματα οτι εξεταζουν για ελικοπτεροφόρο-mini αεροπλανοφόρο, δε ξερω τι και ποσο θα μπορουσε να ευσταθει αλλα εαν και εφοσον ισχυει στα μυαλα καποιων τοτε ακομα ειναι πολυ φουσκωμενα και σιγουρα εκτος πραγματικοτητας.

      https://national-pride.org/2020/12/21/%ce%ba%ce%af%ce%bd%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%bc%ce%b1%cf%84-%cf%84%ce%bf-%ce%b3%ce%b5%ce%b5%ce%b8%ce%b1-%ce%bc%ce%b5%ce%bb%ce%ad%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%cf%80%cf%8c%ce%ba%cf%84%ce%b7%cf%83/

  6. Ο συμπαθέστατος κ.Πλεσσας μας είπε ένα μεγάλο ψέμα:οι η.π.α. δεν δύνανται να διαθέσουν άμεσα f35(φολα35).,η αλήθεια είναι ότι οι η.π.α. ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ,όμως αυτό μας βολεύει.
    Σε μερικές μέρες έρχεται η γαλλίδα υπαμ στην Αθήνα. Πρέπει πάση θυσία να διευρυνθεί η αγορά των Ραφαλ με ακόμη 18α/φ,12 μεταχειρισμένα αυτά που θα προτείνουν στην κροατια(και δεν θα τα παρει)συν 6 νέα.αν συνολικά βάλουμε και τις [email protected] ,τότε πριν το τέλος του χρόνου θα τιναζουμε το σάκχαρο του σουλτάνου στα ύψη.κανεις ,ποτε ,δεν έχασε από ένα καλό παζάρεμα.
    Τέλος αν ο Θεός φωτίσει τους κυβερνώντες και εντάξουν στο πακέτο τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα fcas,τοτε το f35 να το αγορασουμε και αυτο αλλα ως στατικο μοντελο στην 1/35,η ιταλερι νομιζω εχει ενα καλο…

  7. Δωστε αλλη μια παραγγελια για αλλα 18 Rafale ρε να εχουμε δυο μοιρες και στο συνολο 36 Rafale πρωτης γραμμης ΕΛΕΟΣ και πηγαιντε παρτε καραβια απο τους Ολλανδους της Sigma 10514 που ειναι πιο οικονομικες και ειναι φοβερα πλοια. Ετσι θα ειναι ευχαριστημενοι ολοι και οι Γαλλοι που θα ξανα παρουν ζεστο χρημα και εμεις με αλλα 18 Rafale.

  8. Βασικά ίσως πρέπει να δούμε το θέμα 2 μοίρες Rafale έως το 2030 με ένα μεικτό σύστημα μεταχειρισμένων και καινούργιων. Ίσως είναι μια καλή ιδέα 40 Rafale σταδιακά.
    Οπότε το 2030 να έχουμε:
    -40 Rafale
    -25 Miraz 2000-5(+ αλλά 15=40θα ήταν τελεια)
    -84 F16V
    Και όλα τα άλλα να αποσυραμε …θα ειμασταν κυρίαρχοι.

    1. Το 2030 θα έχεις
      84 Viper
      38 F-16 50Adv
      24 M-2000-5
      18 Rafale
      Πιθανόν F-35
      F-16 Block30?????

      Αν μπορέσεις και βρεις μεταχειρισμένα Α/Φ από τα ΗΑΕ για αντικατάσταση των Block-30 θα είσαι καλά.
      Για επιπλέον Rafale ελπιζουμε

      1. Βασικά, ξεχάστε την δεκαετία 2010-2020 και δείτε ιστορικά πως η ΠΑ «σχεδιάζει».

        θα εχει γίνει και 2η αν οχι και 3η παραγγελια.

        Διότι, αν δεις διαχρονικα 30 χρονια πίσω,

        τη δεκαετία του ’90 παραγγειλαμε :
        40 F16bl50 // 1993
        50 F16bl52+ // 1999
        Αναβαθμίσεις 36 F4E // 1997
        >>>> Συνολο 90 νεα αεροσκάφη σε 2 παραγγελίες ( και αλλες 36 αναβαφμίσεις)

        τη δεκαετία του 2000 παραγγειλαμε:
        10 F16bl52+ // 2001
        15+10 M2000-5 // 2000
        30 F16bl52Adv // 2006
        >>>>Συνολο 55 νεα αεροσκάφη σε 3 παραγγελίες (και άλλες 10 αναβαθμίσεις)

        >>>> τη δεκαετία 2010 το ρισκάραμε και παραγγειλαμε 0 νεα αεροσκάφη και αναβαμίζουμε 84 F16 σε F16V.

        Λογικά, τη δεκαετία του 2020 η και δεδομένης της οροφής για 200 αεροσκάφη, η ΠΑ θα επιστρέψει σε κάτι ανάλογο της 2000-2010 δεκαετίας, με 2-3 παραγγελίες το πολύ ~60 ΝΕΩΝ αεροσκαφών και άλλες τοσες αναβαθμίσεις.

        Με τα μέχρι τώρα γνωστα:
        – 18 Rafale R3F // Δεκ-2020
        – 38 F16bl50 σε F16bl50adv+ // Δεκ-2020

        Λογικά, με δεδομένο το φόρτο της ΕΑΒ (μέχρι το 2027) το λογικό ειναι να γινουν 2 επιπλέον παραγγελίες νεων:
        – 22 Rafale R4 , 2.5δις // ~2025 (αποσύρουν τα Μ2000-5 με τις παραλαβες μέχρι το 2029-2030)
        – 30 F35 , 3δις // ~2027 (αποσύρουν τα 36 F4AUP με τις παραλαβες μεχρι το 2029-2032)
        – Ενώ μια ενδεχόμενη αναβάθμιση των 30 F16bl30 με SLEP 12.000 και CCIP-Lite+ απο απάρτια των F16bl50, για προχωρημένη εκπαίδευση απ το 2027 (που θα λήγει το πογραμμα των F16V)

        ώστε η ΠΑ το 2030:
        – 84 F16V
        – 38 F16bl50adv+
        – 18 Rafale R3F
        – 22 Rafale R4 (ή μερικα Μ2000-5 που αποσυρονται 1:1)
        – 30 F35 (ή μερικά F4AUP που αποσύρονται 1:2)
        – 30 F16CCIP-Lite+
        Συνολο 222 , με το 10% ΣΥΝΕΧΩΣ υπο παραλαβή/αναβάθμιση να είμαστε στο νούμερο 200.

        Δεν βλέπω κάτι άλλο.

  9. O Ντενης λεει ασυστολα ψεμματα.
    Τα F-35 κοστιζουν το λιγοτερο 165.000.000 $$ το κομματι οπως δειχνουν οι παραγγελιες της Ιαπωνιας και της Νοτιας Κορεας.
    Το κοστος ανα ωρα πτησης αυτη τη στιγμη ειναι 44.000 $$. Παρα της υποσχεσεις της Lockheed, η USAF αμφιβαλλει οτι αυτο μπορει να παει κατω απο 36.000 $$.

    https://www.defensenews.com/global/asia-pacific/2019/10/10/south-korea-to-buy-20-more-f-35-jets/

    https://thediplomat.com/2019/10/south-korea-to-procure-20-more-f-35-stealth-fighters/

    https://www.defensenews.com/air/2019/05/02/one-of-the-f-35s-cost-goals-may-be-unattainable/

    Το αεροπλανο αυτο ΔΕΝ ειναι για εμας. Και ειναι τουλαχιστον παραφροσυνη να γινεται λογος για τετοια αγορα, απο τη στιγμη που θα αποκτηθουν Ραφάλ.Τυχον προσθετα κονδυλια πρεπει να πανε σε επιπλεον Ραφάλ και καλυτερο εξοπλισμο τους. Καποιοι στο ΓΕΑ να κατεβουν απο το δεντρο.

    1. Εντάξει βρε NF … μην κάνεις ετσι … αυτά είναι λεπτομέρειες για τον Ντενη και δεν πολύ ασχολείται 🙂

      Το +200% είναι εντός ανοχών / περιθωρίου λάθους για την LM, δεν το ήξερες 🙂

      Τέλος πάντων … ένα πράμα μόνο μην γράψεις, τη λέξη κουβάς,
      θα τον στεναχωρήσεις πολύ το άνθρωπο και θα σου θυμώσουν πολλοί από την ΠΑ και το γραφείο του ΠΘ 😉

    2. @NF
      Επίσης, δε μας λέει πόσα σε ποσοστό τοις εκατό πετάνε……. Είναι γνωστό πως το αε/φος είναι η σταχτοπούτα των hangars…

  10. Επιβεβαιώθηκα στα 84 Viper και όχι 85 (σε συζήτηση για το αφος που είχε πάρει φωτιά) και για το χρονοδιάγραμμα τους. F-35 πολύ μακριά και τα Rafale από Ιανουάριο του 2022!
    Για άλλη Μοίρα δεν υπάρχει καν σκέψη στην ΠΑ τωρα

  11. Ισως και να ειναι ετοιμη η αεροπορια μας αν τα block30 παρουν ενα MLU/ELU που θα γινει σχετικα γρηγορα, και στην αγχιαλο οπως και τα 50αρια, μιας και η εαβ δεν εχει χρονο.
    JHMCS II σιγουρα, Link16? υπολογιστη και οθονες η απο block52+ η και phamtom? αν αποσυρθουν το 2027.
    Και το κυριοτερο ενα ατρακτιδιο με ρανταρ aesa που θα τους επιτρεψει να συναγωνιστουν τα τουρκικα block30 που παιρνουν εγχωριο aesa.
    AN/ASQ-236 που η εθνοφρουρα το βαζει σε αρκετα block30 και πιστοποιουν ετσι πολλα οπλα αερος εδαφους και στην περιπτωση μας, μιας και ηδη ριχνουν ΑΙΜ120 υποθετω οτι μπορουν και iris-t.
    Θα ειναι ακριβουτσικο το συγκεκριμενο αλλα αφου θα μεινουν αλλα 20-25 χρονια και παραπανω θεωρω (εχουν τις ωρες μετα απο 2 δομικες) καλο θα ειναι να εξεταστει το ενδεχομενο.
    Ετσι μετα την αποσυρση των φαντομ (και των δικων μας και των τουρκων) θα εχουμε 197 μαχητικα (αν γινει viper και αυτο με τη καμμενη πτερυγα) απεναντι σε 233? τουρκικα πολυ υποδεεστερα.
    Μια καλη διαχειριση των οπλων των γαλλικων να γινει και μαλλον ειναι απαραιτητη η πιστοποιηση των exocet στα mirage Mk2, που κοστιζει 15 εκρια, και θα απελευθερωσει τα rafale που ριχνουν 2 scalp.
    12 mirage Mk2 απο 2 exocet (ανετα μπορουν αν και συνηθως βαζουν εναν) ειναι 24 exocet και εχουμε μολις 40 συνολο.
    18 rafale και 12 mirage mk2 ειναι 48 scalp ετοιμοπολεμοι και εχουμε 95? Αν ισχυει οτι με τα οπλα των rafale αγοραζουμε και αλλους, (ποσους?) ισως δεν χρειαζομαστε mdcn στη belharra ελληνικης διαμορφωσης.
    Σκεφτομαι πως αν τελικα εχουμε σκοπο να παμε για 2 μπελαρες ελληνικης διαμορφωσης και 2 γαλλικης για 2,82+2 δις (αρα σχεδον 5 δις) καλυτερα να παμε για 2 μπελαρες ελληνικης διαμορφωσης και 4 γκοβιντ σαν των εμιρηδων με essm με τα ιδια λεφτα.
    6 πλοια αντι για 4. 6 σετ αντιπλοικων αντι για 4. 6 ανθυποβρυχικες σουιτες αντι για 4. 6 asw ελικοπτερα αντι για 4 να περιπολουν, και πολλα αλλα.
    Οι μπελαρες ελληνικης διαμορφωσης τωρα μπορουν να φτηνηνουν αν δεν βαλουμε mdcn καθολου και δεν αγορασουμε και διπλο φορτο πυραυλων και δεν βαλουμε και ram.
    4χΑ50 για 24-26 Aster30 και 24-32 camm απλους.
    Το strales θα υπαρχει φυσικα και μονο ενα millenium 35 πανω απο το υποστεγο (10-12 εκρια ανα πλοιο το millenium εκει που θα ηταν η ram (50 και βαλε εκρια ανα πλοιο με την πιστοποιηση στο ΚΣΜ.)
    Ευκολα πιστευω πεφτουμε στα 2,5 δις απο τα 2,82 ετσι.
    Ηλεκτρονικα αντιμετρα εχει, strales και millenium εχει και εχει και 24-32 camm για αντιβληματικη προστασια.
    Μια χαρα ειναι. θα τσακιζει τουρκικα αεροπλανα με τους 24-26 aster30.
    Oi 4 γκοβιντ 2700 σαν των uae τωρα, θα παρουν αντι για ram που βαζουν οι εμιρηδες και αυτες millenium35 και strales και στον 8απλο Mk41 μπορουν και 16 camm και 16 essm bl2 για 2 επιπεδα αμυνας στα 50 και στα 25 χιλρα.
    Δεν θα πανε πανω απο 2,2-2,3 δις με οπλα και fος και οι 4.
    Και με 200-300εκρια των εκσυχρονισμο των 4 Μεκο, Με 5 δις εχουμε 10 πλοια τα 2 αεραμυνας περιοχης.
    Ας σκεφτουν αυτη την εναλλακτικη αντι για 2 μπελαρα ελληνικης και 2 γαλλικης διαμορφωσης, 2 μπελαρα ελληνικης (χωρις σκαλπ και ραμ για μειωση κοστους) και 4 γκοβιντ χωρις ραμ για μειωση κοστους επισης.
    Οι γκοβιντ μπορουν και να ειναι πληρως επιχειρησιακες σε 2 χρονια απο τη κοπη μεταλλου, αρα και η ενδιαμεση λυση ειναι περιττη, μια φρεμμ θα ελλημενιζετε στη σουδα οπως μας προτεινουν οι γαλλοι και θα ισχυροποιησουμε και τη συμμαχια μας και δεν θα ξοδευτουμε παραπανω,

    1. Αγαπητέ φίλε,αυτά που γράφεις για τις γκοβιντ είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα,όπως και η πρόταση [email protected] +γκοβιντ, μπορείς να τεκμηριώσεις το χρόνο παράδοσης τους σε 2 χρόνια όμως?
      Αν ναι τα συγχαρητήρια μου,έχεις βρει τη λύση!

  12. Δεν ξέρω αν κάποιος κρατά ημερολόγιο διαρροών, ανακοινώσεων και υπογράφων συμβάσεων (μετά προκαταβολής) αλλά αν υπάρχει κάποιος θα τον παρακαλούσα να ανεβάσει μια λίστα με της ημερομηνίες και τις «ειδήσεις».

    Έτσι για να ξαναθυμηθούμε τα «ΘΑ», τα «προχωρούμε σε», τα «παραγγελνονται/υπογράφονται» κλπ κλπ κλπ μπλα μπλα.

  13. ΟΙ Γάλλοι είναι σίγουρο ότι δεν μπορούν να διαθέσουν αλλά Rafale άμεσα γιατί έτσι κι αλλιώς ζορίζονται με την απώλεια των δικών μας.
    Για τα εταχειρισμενα της Κροατίας ακούγεται ότι είναι πολύ επιβαρυμενα αλλά όπως και να έχει πρέπει να τα διεκδικήσουμε.

    Οι Ουσαιοι θα μπορούσαν να μας δώσουν μεταχειρισμενα αλλά ακολουθούν το γνωστό κόλπο της παραγγελίας νέων για να κρατάνε και την γραμμή παραγωγής ανοιχτή στο διηνεκες Εξάλλου ο Ερτνογαν κάποια στιγμή θα φύγει από την εξουσία οπότε τότε μπορούν να μοιραστούν τραχανα και να κονομησει η LM και από τους δύο χωρίς να αδικησει κανενα ως συνήθως.

    Αν αληθεύει ότι υπάρχει ότι οι Εγγλεζοι κατεβάζουν με πρόταση για Type31 & Type 23 τότε ακμηδενιζονται οι πιθανότητες να παρουμε τα Γρι-γρι των Ουσαιων και να απαλαγουμε από αυτούς μια και καλή.

    οπότε μας εμφανίζεται μια μοναδική ευκαιρία να ισχυροποιησουμε το ΠΝ και να προχωρήσουμε και με τη προμήθεια σε βάθος χρόνου άλλης μιας μοίρας Rafale.

    Για το ΣΞ εύχομαι να μην πέσουμε στη λουμπα με τα Brandley που και καλά μας προσφέρουν τσάμπα γιατί έτσι όπως είναι ξεβραξωτα από όπλα και ηλεκτρονικά θα πληρώσουμε γύρω στα 5 μιλίονια για το καθένα σαν τα χάπια τους Κροατες που θα πληρώσουν τα σαπακια με 7 μιλίονια το καθενα και προκοπή δεν θα δουν.

  14. Δεν υπάρχει σπουδή για οπλικά συστήματα αυτή τη στιγμή.Απ’ο,τι φαίνεται συρομαστε σε διαπραγματεύσεις εφ’ολης της ύλης με τους Τούρκους.Δηλαδη, διαμοιρασμός του Αιγαίου.Η μέση γραμμή χαράχθηκε απ’το γ.γ. του ΝΑΤΟ στον 25ο μεσημβρινό.Απο εκεί θ’αρχισουν τα παζάρια.Οπότε προς τι η σπατάλη δισεκατομμυρίων σ’ενα σικέ παιγνίδι;

  15. Αυτο που δεν γνωριζουμε ειναι η προοπτικη συνεργασιας με τα ΗΑΕ .

    Εκει κρυβεται ο διαβολος , στις λεπτομερειες….

    Μελλοντικο το ονειρο αλλα θα περισσεψουν ειτε τα 60αρια… ειτε τα -9….

    Για τα φου 35 ουτε λογος….

    Ευχαριστουμε πολυ που δεν μας τα δινετε μας βγαζετε κ απ την υποχρεωση.

    Ισως λεμε να παρουμε καμμια 20αρια ακομη Rafale αν δεν σας πειραζει βεβαια….

    Ναι αυτα που δεν ειναι stealth , κατι αχρηστα Γαλλικα αεροσκαφη , διοτι ως γνωστον μονον τα αμερικανικα αξιζουν σ αυτον τον πλανητη , οποτε δεν αλλαζει κανενα ισοζυγιο ισχυος στο Αιγαιο….

    Κυριε Ντενη μου αρκετα φαγατε δεν νομιζετε ?

    Τελειωστε με την αθλιοτητα των Ρ3 Β και καντε μας τη χαρη να πατε στον αγυριστο.

    Ευγενικα παντα , ενεκα των εορτων , σε διαφορετικη περιπτωση θα εγραφα περισσοτερα και θα εφερνα σε δυσκολη θεση τον διαχειριστη της σελιδας για την αποδοχη του σχολιου.

  16. 3Χ700 εκατ type 31
    4X400 mill gowind 2500
    2X 1 bill bell
    4X60 mill meko up by saab

    Σύνολο = 5.94 bill
    9 νεότευκτα πλοία σύν 4 αναβαθμισμένα.
    Κρατάς 3 εκσυγχρονισμένες S για 2η γραμμή και οι υπόλοιπες σκραπ και ανταλλακτικά.
    Οι Άγγλοι θα δώσουν και 2 type 23 για ενδιάμεση λύση….

    Το 2030 αποσύρουν τις S και ξεκινά το πρόγραμμα pesco.
    Νομίζω ότι είναι καλύτερη επιλογή από το να μπλέκουμε με τίκο και αλουμινότρατες η μόνο 4 bell.

  17. Ειλικρινα απορω με την δηλωση σας:» για δικους τους λογους οι Αμερικανοι δεν μας δινουν μεταχειρισμενα f35″
    1. Μεταχειρισμενα f35 θεωρουντε τα 6 + της τουρκιας που μπαινουν σε καθεστως αποθηκευσης
    2. Γιατι να μας τα δωσουν;;; δε καταλαβα,ημασταν μηπως συμμετοχοι στην αναπτυξη ( τοτε που μας ειχε ζητηθει αλλα πεταγαμε χαρταετο) ή μηπως εχουμε δωσει παραγγελεια οπως αλλες χωρες και περιμενουμε στην σειρα μας;
    3. Πιστευτε πραγματικα οτι θα παρακαμθουν τοσες χωρες με ηφισταμενες παραγγελειες η χωρες που εχει αμεσο συμφερον οι ΗΠΑ να πουλησουν το f35 και θα μπει σφηνα το ελλαντα; ετσι επιδη μας καπνισε; και με αμεση παραλαβη το 21 οπως ειχε λεχθει στον τυπο;;; ειμαστε σοβαροι τωρα;;;
    4. Σχολια τυπου» τενεκες» το f35 ειναι απλα αναξια σχολιασμου!

  18. Την αθλιότητα των P-3 εσύ επέλεξες να βρούνε λύση, όταν με αυτά τα λεφτά έπαιρνες 6-7 ATR-72MP που ταιριάζουν πιο πολύ στις ανάγκες σου.
    F-35 θα πάρεις δύο Μοίρες (30 Α/Φ) με παράδοση το 2029 (εκτιμώ ότι τότε θα τα παίρνουν και οι Τούρκοι).

    1. Όχι ότι συμφωνώ με την εξέλιξη στην υπόθεση των Orion, δεν αντιλαμβάνομαι όμως και την λογική του ότι «πρέπει» να αγοράζουμε ότι έχει και ο τούρκος, είτε αφορά αεροσκάφη, είτε υποβρύχια και οτιδήποτε άλλο μου φαίνεται προβληματικό ως συνήθειο και πρακτική.

  19. Το καλύτερο θα ήταν να παραλάβουμε τα 18 Rafale F3R που έχουμε συμφωνήσει μέχρι το 2023, και αν οι Κροάτες δεν επιλέξουν τελικά τα Rafale που τους προτείνουν οι Γάλλοι να τσιμπήσουμε δυο έως τέσσερα ακόμα από αυτά, που να είναι στην καλύτερη κατάσταση εκσυχρονιζοντας τα και αυτά σε F3R.Ετσι θα έχουμε μια ενισχυμενη μοίρα με 20 με 22 Rafale F3R.
    Όταν θα είναι έτοιμη η έκδοση F4 παραγγέλνουμε 18 έως 20 και ζητάμε και τον εκσυχρονισμο των πρώτων στο νέο πρωτυπο.

  20. Τι να τους κάνουμε τους εξοπλισμούς το 2030? Να διεκδικήσουμε τα κοιτάσματα? Αν είναι να τα δώσουμε το 2030 σημαίνει αέριο και πετρέλαιο το 2035, που πλέον δεν θα έχουν καμιά αξία, ενώ πλέον το 2030 υποθέτω ότι θα έχει βγει χαλαρά η τεχνολογια που θα βλέπει το F-35

    Και τα Viper δυστυχώς πάνε χαμένες οι ελπίδες μου να είχαμε κανα 6 στο 2021, όπως φαίνεται θα έχουμε 6 περίπου το 2023…

    1. Το θέμα είναι να βρούμε κάτι άμεσο, χτές, όπως με τα Ραφάλ που έρχονται γρήγορα. Να τσιμπήσουμε και τα μεταχειρισμένα που ήταν να πάνε Κροατία και αν της δίνουν καλή τιμή να ζητήσουμε την ίδια

      1. agnostosependytis

        Αν θυμάμαι σωστά, πρίν απο λίγα χρόνια οι Σουηδοί πρότειναν σε ενδιαφερόμενους πελάτες το Gripen C/D με μεταφορά της γραμμής παραγωγής σε χώρα πελάτη που θα αγόραζε το αεροσκάφος σε εκσυγχρονισμένη έκδοση «εννοετιαι σε αριθμούς που θα είχε νόημα η μεταφορά γραμμής παραγωγής» με σύγχρονους αισθητήρες και υποσυστήματα.
        Εκείνη ήταν μια ευκαιρία να αποκτηθεί ένα σύγχρονο οικονομικό μαχητικό που σημείωσε και μερικές εξαγωγικές επιτυχίες σε τρείς ηπείρους (Ασία, Αφρική,Ευρώπη) που φέρει σχεδόν όλα τα σύγχρονα όπλα και ατρακτίδια του νατοϊκού οπλοστασίου ενώ θα ήταν και πολιτικά η διπλωματικά «ορθό» αλλά οι φωστήρες εκείνη την εποχή πετούσαν χαρταετό και έψαχναν για περασμένα «μεγαλεία» επειδή όπως λένε μέχρι σήμερα θα πάρουν και οι Τούρκοι τα ίδια, που δεν πήραν αφού θεώρησαν ότι ήταν και είναι μάπα εργαλεία και προτίμησαν τους ρωσικούς πυραύλους.

    2. Πραγματι κανενας δε μιλαει για αυτο. Ως το 2050 το αργοτερο, υδρογονανθρακες τελος. Decarbonization γαρ. Ο νεος Προεδρος ειναι πολυ σοβαρος με την υπερθερμανση του πλανήτη. Αντε τωρα να εξηγησεις στον αγραμματο Σουλτάνο πως αν δεν λογικευθει συντομα, θα μεινουμε μπουκάλα και οι δυο.☹

      1. Φιλε ΝΦ

        Εμεις πρεπει να επιταγχυνουμε τις επενδυσεις σε ανανεωσιμες πηγες ενεργειας και να γεμισουμε ολα τα ξερονησια, τις βουνοκορφες και τη θαλασσα με ανεμογεννητριες ωστε να παραγουμε φτηνα ενεργεια και να απεξαρτηθουμε απο πετρελαιο και αεριο. Ολα στο μελλον θα ειναι ηλεκτρικα, απο αυτοκινητα, εως θερμανση το χειμωνα και ψυξη το καλοκαιρι, επομενως εκει πρεπει να στραφουμε.

        Οι δημοσιες επενδυσεις σε δικτυο αεριου σε καταναλωτες λιανικης και βιομηχανιες ειναι εντελως πεταμενες επενδυσεις κατα τη γνωμη μου, και πρεπει να σταματησουν αμεσως. Ας κατασκευαστουν εργοστασια ηλεκτροπαραγωγης με αεριο, εαν θελουμε να εχουμε εναλλακτικο τροπο παραγωγης ενεργειας ωστε να υπαρχει και η δυνατοτητα εξισσοροπησης της προσφορας και ζητησης σε ηλεκτρικο ρευμα.

      2. Το Αιγαίο δεν είναι μόνο πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Αυτά είναι χρήσιμα για την οικονομική ανάπτυξη, αλλά είναι πεπερασμένα. Το Αιγαίο είναι σημαντικό για την αειφορία του. Τουρισμός, αλιεία, εμπόριο,ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτά θέλει ο Σουλτάνος. Από το 1912 που επέστρεψε στους από χιλιετίες νόμιμους ιδιοκτήτες του, οι τούρκοι δεν έπαψαν να το διεκδικούν και να σχεδιάζουν την επανακατάκτηση του.

        1. Ο Σουλτάνος δεν θέλει τον Τουρισμό μας καθώς δεν θα πάρει νησιά, θάλασσα θέλει, ή συγκεκριμένα, θέλει να μην πάρουμε εμείς κοιτάσματα. Ξέρει ότι αν τα πάρουμε εμείς, σε 10 χρόνια θα γίνουμε ΗΑΕ από χρήμα και θα ξεφύγουμε μια για πάντα από τον φόβο της Τουρκίας. Αυτό δεν το θέλει, θέλει να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα (δική μας) καθώς ξέρει ότι αν το τρενάρει 10 χρόνια και άλλα 10 να αρχίσει η εκμετάλευση θα είμαστε στο 2040 που το decarbonization ακόμη και αν δεν είναι απόλυτο θα έχει ρίξει τις τιμές πετρελαίου και αερίου στα τάρταρα.

          1. Λέγεται ότι εκεί που είναι τα κοιτάσματα η εξόρυξη είναι σχετικά ακριβή ενώ οι ποσότητες δεν είναι και πολύ εντυπωσιακές σε σύγκριση με αυτές που έχει το Qatar η και η Ρωσία, οπότε δεν νομίζω ότι θα γίνουμε ΗΑΕ ξεκινώντας την εκμετάλλευση και πώληση στην αγορά όπου ο ανταγωνισμός απέναντι στους μεγάλους παίχτες είναι ιδιαίτερα σκληρός.
            Ο Ερντογάν αν ποντάρει σε αυτά ποντάρει συο λάθος άλογο εάν στοχεύει στην εξασφάλιση ενεργειακών πόρων…

          2. Θέλει και παραθέλει τα νησιά μας. Μια ματιά να ρίξει κάνεις στο χάρτη της Γαλάζιας Πατρίδας όπως και στις κατά καιρούς δηλώσεις διαφόρων τούρκων πολιτικών αρκεί να πειστεί για τους στρατηγικούς του στόχους. Απομόνωσή και μειωμένη εθνική κυριαρχία σε πρώτη φάση. Αποστρατικοποίηση,υπογεννητικότητα και μεταναστευτικές ροές θα κάνουν τα υπόλοιπα για την ισλαμοποίηση τους. Ας μην ξεχνάμε ότι τα νησιά «κλέβουν» τουρισμό από τα μικρασιατικά παράλια.Καλύτερα όλα σε έναν ιδιοκτήτη.Τα σύνορα της καρδιάς του δεν έχουν όρια,εξ άλλου έτσι επεκτάθηκε η τουρκία από την αρχή της ιστορίας της,εποφθαλμιώντας την περιουσία του γείτονα, γιατί ν αλλάξει τώρα στρατηγική;
            Όσο για το πετρέλαιο,ακόμα και αν είναι όσο ελπίζουμε (λέγεται και για 200δις,να υπενθυμίσω ότι το χρέος μας είναι 350) θα πάρουμε μόνο ένα μικρό ποσοστό των κερδών, όσο δηλαδή μας δώσουν οι ξένες εταιρείες που θα το αντλήσουν. Καθώς εμείς ούτε την τεχνογνωσία , ούτε την πολιτική ισχύ για αυτόνομη διαχείριση έχουμε.
            Όντως ο στόχος του Ερντογάν είναι ακόμα και εάν δεν καταφέρει να εκμεταλλευτεί τους φυσικούς πόρους του Αιγαίου, να εμποδίσει εμάς να το κάνουμε. Μια χαρά το έχει καταφέρει έως τώρα.

          3. Καύσιμο του μέλλοντος ΥΔΡΙΤΕΣ ΜΕΘΑΝΙΟΥ.
            «Το Ιδρυμα Γεωλογικών Ερευνών έχει κάνει έρευνες στην ίδια περιοχή εδώ και 15 χρόνια . Στα υποθαλάσσια όρη «Αναξίμανδρος» (περί τα 50-70 χλμ νοτίως του Καστελορρίζου, αν δεις χάρτες το μισό είναι στην ελληνική πλευρά το άλλο μισό στο τουρκικό «δόντι» ανατολικά του Καστελόρριζου) βρίσκεται σύμφωνα με το ΙΓΜΕ μια από τις μεγαλύτερες γνωστές συγκεντρώσεις παγωμένου φυσικού αερίου παγκοσμίως ,λέει στη «δημοκρατία», ο Γιάννης Χατζηχρήστος, τέως στέλεχος της Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής. «Μιλάμε για μια ποσότητα περίπου 100 φορές περισσότερη αυτής των γνωστών κοιτασμάτων φυσικού αερίου της Αιγύπτου, του Ισραήλ και της Κύπρου μαζί! Φυσικό αέριο σε σχετικά μικρό βάθος που μπορεί να καλύψει όλες τις ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης για καμιά εκατοστή χρόνια» .Ολα αυτά περιγράφονται στην Περιοδική έκδοση ΙΓΜΕ, Απρίλιος 2008
            (Μεσόγειος Όρη Αναξίμανδρος, Ελληνική Γεώσφαιρα (ISSN: 1791-2210Τόμος 2, Τεύχος 3)»

            2017

            https://energypress.gr/news/i-ora-tis-alitheias-gia-toys-ydrites-methanioy-sti-iaponia

            2017

            http://www.reuters.com/article/japan-methane-hydrate/japan-reports-successful-gas-output-test-from-methane-hydrate-idUSL4N1IA35A

            2014

            https://energypress.gr/news/Ydrites-Methanioy%3A-To-kaysimo-toy-mellontos-kai-to-gewpolitiko-toy-apotypwma-ston-pagkosmio-energeiako-harth

            2014

            https://www.japantimes.co.jp/news/2014/06/20/business/economy-business/methane-hydrate-deposits-probable-in-sea-of-japan/#.Wap_q7IjGUk

            2014

            https://www.japantimes.co.jp/news/2014/11/06/business/corporate-business/japan-u-s-to-launch-joint-research-on-methane-hydrate/#.WaqANLIjGUk

            2013

            http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2292555/Japanese-breakthrough-country-extract-fuel-ice-reserves-locked-beneath-coast.html#ixzz2NSgeQfQe

            2013

            https://www.japantimes.co.jp/news/2013/02/28/national/japan-plans-viable-methane-hydrate-technology-by-2018/#.WaqABLIjGUk

            http://www.jogmec.go.jp/english/

            http://www.reuters.com/article/us-japan-jogmec/japan-passes-law-to-allow-jogmec-to-invest-in-foreign-oil-gas-firms-idUSKBN1360UC

            https://www.isa.org.jm/news/japan-oil-gas-and-metals-national-corporation-jogmec-and-isa-sign-exploration-contract

            https://www.bnamericas.com/company-profile/en/japan-oil-gas-and-metals-national-corp-jogmec

            γεωπολιτική πτυχή Ανατολική Μεσόγειος

            https://energypress.gr/news/Anatolikh-Mesogeios%3A-Dyo-katares-sthn-idia-periohh

            …δεν θυμάμαι πού το διάβασα ή πού το άκουσα και αν ισχύει, αλλά αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν πως η κείμενη νομοθεσία στην Ελλάδα που είχε ιθύνων νου τον κο Μανιάτη αναφέρεται σε συμβατικά καύσιμα όπως το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο και όχι σε μη συμβατικά όπως είναι ο υδρίτης μεθανίου….δλδ η νομοθεσία θα πρέπει να ψαχτεί και να αναδειχτεί το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο σημείο κρίνεται από ανύπαρκτη ως ανεπαρκής και θα πρέπει να έχει τις αντίστοιχες προβλέψεις.

          4. Τα νησιά μας τα θέλει για λόγους ασφαλείας καθώς και τις θαλάσσιες ζώνες που τα περιβάλλουν.
            Τα θέλει γεωπολιτικά να τα εντάξει στο χερσαίο τμήμα της Ανατολίας και ετοιμάζεται στρατιωτικά.
            Ισχυρό Πολεμικό ναυτικό,
            Πυροβολικό με μεγάλη εμβέλεια πυρων. βλ. Denel
            Ανάπτυξη βαλλιστικών πυραύλων
            Επάκτιες συστοιχίες Atmaca
            Αντιαεροπορικά S-400
            Πλατφόρμες UAV με όπλα κατά ναυτικών στόχων από μεγάλες αποστάσεις.
            Επίσης θέλει το Καστελόρριζο γιατί 50-70 χλμ νότια και ανατολικά του βρίσκεται το καύσιμο του μέλλοντος (υποθαλάσσια οροσειρά Αναξίμανδρου) του οποίου ετοιμάζεται η παραγωγή για το β μισό της δεκαετείας του 20′. Υδρίτες μεθανίου.

            Το Ιδρυμα Γεωλογικών Ερευνών έχει κάνει έρευνες στην ίδια περιοχή εδώ και 15 χρόνια . Στα υποθαλάσσια όρη «Αναξίμανδρος» βρίσκεται σύμφωνα με το ΙΓΜΕ μια από τις μεγαλύτερες γνωστές συγκεντρώσεις παγωμένου φυσικού αερίου παγκοσμίως ,λέει στη «δημοκρατία», ο Γιάννης Χατζηχρήστος, τέως στέλεχος της Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής. «Μιλάμε για μια ποσότητα περίπου 100 φορές περισσότερη αυτής των γνωστών κοιτασμάτων φυσικού αερίου της Αιγύπτου, του Ισραήλ και της Κύπρου μαζί! Φυσικό αέριο σε σχετικά μικρό βάθος που μπορεί να καλύψει όλες τις ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης για καμιά εκατοστή χρόνια» .Ολα αυτά περιγράφονται στην Περιοδική έκδοση ΙΓΜΕ, Απρίλιος 2008
            (Μεσόγειος Όρη Αναξίμανδρος, Ελληνική Γεώσφαιρα (ISSN: 1791-2210Τόμος 2, Τεύχος 3)»

            γεωπολιτική πτυχή Ανατολική Μεσόγειος

            https://energypress.gr/news/Anatolikh-Mesogeios%3A-Dyo-katares-sthn-idia-periohh

            2017
            https://energypress.gr/news/i-ora-tis-alitheias-gia-toys-ydrites-methanioy-sti-iaponia

            2017
            http://www.reuters.com/article/japan-methane-hydrate/japan-reports-successful-gas-output-test-from-methane-hydrate-idUSL4N1IA35A

    3. Που το χεις δει γραμμένο ότι το 2023 θα πάρουμε F35?
      Εφόσον μας αρνήθηκαν τα μεταχειρισμένα, είναι ξεκάθαρο όπως έχει γραφτεί παντού ότι αν δώσουμε προκαταβολή το 2021 θα πάρουμε καινούργια το 2028.
      Ποσο πιθανό είναι να μας περισσεύουν λεφτά και για F35 το 2021?
      Οταν δεις προκαταβολή για F35 να υπολογίζεις μια 7ετια παράδοση όπως φαίνετε.
      Λογικά πριν το 2030 αποκλείετε να το πάρουμε. An τελικά το πάρουμε.

  21. Με ποιο ρυθμό θα παραλαμβάνονται τα V ;
    Επειδή ο χρόνος παράδοσης είναι καθοριστικός δεν θα μπορούσαν να υπάρχει και 2η γραμμή παραγωγής εκτός ΕΑΒ π.χ. στις ΗΠΑ προκειμένου να έχουμε τάχιστη παράδοση;

  22. Που είναι τώρα όλοι αυτοί οι παπαγάλοι που θεωρούσαν βέβαιο την παραχώρηση μεταχειρισμένων F 35;
    Ο σανός είναι ατελείωτος

    1. Εκείνοι που οραματιζόταν Crash Programmˋs για F-35 ζούνε στην πραγματικότητα που δημιουργίσε η εταιρία ΛΜ για τα ψώνια που θέλει να έχει ως πελάτες, για να τα οικονομάει συνέχεια σπρώχνοντας ότι παπάτζα με ελαττώματα πετάει σήμερα στην αγορά που περιτυλίγει σε ένα όμορφο πακέτο μάρκετινγκ που απευθύνεται σε συγκεκριμένη Target Group που έχει στο χέρι και μέσο πολιτικών σχέσεων.

      Εγώ λέω ότι έκαναν μεγάλη χάρη στον έλληνα φορολογούμενο, με την απόφαση να μην «παραχωρήσουν» αυτά τα αεροσκάφη που θα δημιουργούσαν μόνο έξοδα άνευ ουσίας.

  23. Eπομενως F-35 απο το 2027 και μετα. Εαν χρειαζομαστε ενισχυση στην ΠΑ συντομοτερα τοτε ας αγοραστουν επιπλεον Ραφαλ. Επισης, καποια στιγμη πρεπει να αγοραστουν βληματα stand-off για τα F-16.

    Τελος, με τοσα υλικα και ρανταρ που θα αφαιρεθουν απο τα αναβαθμισμενα F-16V, μηπως θα επρεπε να εξεταστει η ταυτοχρονη χρησιμοποιηση αυτων των υλικων στα F-16 block 30??

  24. Απο την ενημερωση παντως προκύπτει αυτο που ελεγα οτι δεν προβλέπονται αυτοι οι αριθμοι παραδοσεων εντος 21

    https://www.defence-point.gr/news/lm-o-koronoios-den-katafere-na-quot-ektrochiasei-quot-oyte-ta-f-16v-oyte-ta-p-3b-orion
    Εδω το ρεπορταζ ειναι πθο εκτεβες και μιλάει και για ποιοτικα χαρακτηριστικα σε σχεση με το p3 με θετικα σχολια….αν ηταν αρνητικα ποσα σχολια θα ειχαμε για την εαβ? Τωρα ουτε ενα θετικο…. γι αυτο λεω σεσοτι πολλα ποστ οτι υπάρχει μια προκατάληψη για την εαβ….

    1. Έχεις δίκιο, επειδή σε κάποια φάση πείσμωσα με το θέμα και άρχισα να τα ψάχνω όλα, όπως έγραψα αυτές τις μέρες σε άλλο σχόλιο (δεν θυμάμαι σε ποιο άρθρο), τελικά καταλήγω στο ότι παραπλανήθηκα από τις δηλωσεις που γινόταν τόσο καιρό, ενώ είναι ενδιαφέρον ότι σε άρθρο πριν κανα χρόνο, του γνωστού σαιτ που τους τελευταίους μήνες αλλαξε στάση, περιγραφεται ακριβώς το χρονοδιάγραμμα που ζούμε και μάλλον θα αποδώσει πρώτα αεροσκάφη το 2022/23 και είναι ακριβώς αυτό που ζούμε και όχι αυτό που βλέπουμε στις δηλώσεις.

      πχ ο ΥΑΠΜ δήλωσε πριν ένα μήνα ότι Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος, τα επόμενα αεροσκάφη θα αρχίσουν να εντάσσονται σταδιακά στην ΕΑΒ από τον Φεβρουάριο 2021
      https://www.kathimerini.gr/politics/561154294/n-panagiotopoylos-stadiaka-apo-ton-fevroyario-stin-eav-ta-epomena-f-16-pros-meriki-anavathmisi/

      Σε συνδυασμό με προηγούμενες δηλώσεις ότι θα παράγονται περίπου 12/χρόνο, σκέφτηκα ΟΚ έστω ότι κινούνται πι ο αργά από 12/έτος ή 1/μήνα, με την μισή ταχύτητατα θα έχουμε 5-6 στο τέλος του 2021.

      Τελικά φαίνεται και ότι οι δηλώσεις είναι σωστές αλλά και δεν θα έχουμε 6 αροσκάφη το 2021

      Όσον αφορά τα παινέματα της LM, θα έλεγα αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει. Το να πουν ότι θέλει πολύ μαστοριά να μπουν οι πτέρυγες ίσως εννοούσαν ότι θέλει πολύ να βάλεις αυτές τις πτέρυγες που ήταν λάθος σε αυτά τα αεροπλάνα και μπράβο τους, μας γλύτωσαν από το να αγοράσουμε άλλες

  25. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ελληνικών Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P-3B Orion που πλέον λέγονται Αεροσκάφη Ναυτικών Επιχειρήσεων έχει αποτελέσει το επίκεντρο πλειάδας αναλύσεων αναφορικά με τα επιχειρησιακά οφέλη για το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ). Το τελευταίο χρονικό υπήρξαν δύο αξιοσημείωτες εξελίξεις με μεγάλο ενδιαφέρον τις οποίες και παρουσιάζουμε σήμερα αποκλειστικώς μέσα από το DefenceReview.gr. Έχοντας δεσμευτεί για αναλυτική παρουσίαση των δυνατοτήτων των P-3B Orion προχωρούμε στην ακόλουθη ανάλυση.

    Το ΠΝ και ειδικότερα η Διοίκηση Αεροπορίας Ναυτικού ήδη αξιοποιεί το P-3B Orion της ενδιάμεσης λύσης που επιχειρεί κανονικά σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο ενώ σε πρόσφατη εκπαιδευτική δραστηριότητα αξιοποιώντας τον υφιστάμενο εξοπλισμό των αεροσκαφών κατάφερε να πετύχει εντοπισμούς υποβρυχίων της Διοίκησης Υποβρυχίων του Αρχηγείου Στόλου.

    Ο τωρινός εξοπλισμός του P-3B Orion περιλαμβάνει: τον ακουστικό επεξεργαστή AN/AQA-7 (V) 11, φέρει έως και 78 ηχοσημαντήρες εκ των οποίων παθητικούς τύπου SSQ-53D DIFAR, ενεργητικούς SSQ-62B DICAS, βαθυθερμογραφικούς SSQ-36, σύστημα ανίχνευσης μαγνητικών ανωμαλιών (MAD) AN/ SQS-10, ραντάρ εύρεσης στόχων επιφανείας AN/APS-80 καθώς και το τακτικό σύστημα αποστολής AM/ASN-124.

    Σύμφωνα με τις αποκλειστικές και διασταυρωμένες πληροφορίες του γράφοντος στο πρόγραμμα δεν περιλήφθηκε εξ αρχής η απόκτηση νέων ηχοσημαντήρων για την κατακόρυφη αναβάθμιση των ανθυποβρυχιακών δυνατοτήτων των ελληνικών P-3B Orion. Το ΠΝ αντιλαμβανόμενο την ανάγκη για την ύπαρξη σύγχρονων δυνατοτήτων έρευνας και εντοπισμού υποβρυχίων αναμένεται να εκκινήσει διαδικασίες για την απόκτηση νέων σύγχρονων ηχοσημαντήρων ενεργητικού και παθητικού τύπου.

    Είναι δεδομένο πως τα ελληνικά P-3B Orion εκτός της απόκτησης νέων ηχοσημαντήρων αναβαθμίζουν πολλαπλώς τις ικανότητες τους με την εγκατάσταση ενός υπερσύγχρονου ραντάρ έρευνας επιφανείας ELM-2022A της Ισραηλινής ELTA, καθώς και με το σύστημα υποκλοπής ηλεκτρονικών εκπομπών (ESM/ELINT) EL/L-8385 επίσης της ELTA. Το ραντάρ επιφανείας ELM-2022A έχει την ικανότητα εκτός από την παροχή πλήρους εικόνας τακτικής κατάστασης στόχων επιφανείας σε αποστάσεις έως και 370 χιλιόμετρα να βρίσκει περισκόπια υποβρυχίων διαθέτοντας πρωτόγνωρη διακριτική ικανότητα σε τεράστιες αποστάσεις.

    Συγκεκριμένα, εμβέλεια 56 χιλιόμετρα για στόχο 1 τετραγωνικό μέτρο, 150 χιλιόμετρα για σκάφη μικρού μεγέθους και πάνω από 200 χιλιόμετρα για πλοία εκτοπίσματος φρεγάτας.

    Το ΠΝ στην ουσία αποκτά κυριολεκτικά ένα Αεροσκάφος Ναυτικών Επιχειρήσεων αφού πρόκειται για ιπτάμενη πλατφόρμα διοίκησης και ελέγχου, συλλογής πληροφορίων, πολέμου επιφανείας και ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων. Άλλη μια σημαντική ικανότητα είναι αυτή της επιθετικής ναρκοθέτησης με θαλάσσιες νάρκες Mk 55 των 2000 λιβρών.

    Επίσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες του γράφοντος το ΠΝ κινείται στην απόκτηση όπλων αέρος επιφανείας με σκοπό την προμήθεια των αμερικανικών Harpoon. Σημειώνεται, ότι κάθε P-3B Orion δύναται να φέρει από δύο πυραύλους Harpoon. Το οπλικό φορτίου των P-3B Orion φτάνει τους δέκα τόνους σε συνολικώς 18 θέσεις οπλισμού από τις οποίες οι δέκα αφορούν αναρτώμενα φορτία υποπτερυγικούς σταθμούς και οκτώ σε εσωτερικές θέσεις μεταφοράς. Το τυπικό φορτίο για αποστολές ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων περιλαμβάνει τορπίλες Mk 46 Mod 5 καθώς και νάρκες Mk 55.

    Στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού των P-3B Orion αφαιρείται το σύστημα ανίχνευσης μαγνητικών ανωμαλιών (MAD) AN/ SQS-10 αφού θεωρείται παρωχημένο σύστημα. Στα P-3B Orion εγκαθίστανται και ο αισθητήρας τύπου ΜΧ-15 της Καναδικής L-3 WESCAM.

    Πυρήνας της αναβάθμισης του Papa 3 εκτός φυσικά από την δομική αναβάθμιση των μερών του αεροσκάφους θα είναι η τοποθέτηση του ολοκληρωμένου συστήματος/ αποστολής με την ονομασία Mission Integration Management System (MIMS). Στο MIMS θα κουμπώσουν όλοι οι αισθητήρες του P- 3B Orion δίνοντας σε αυτό πλήρη τακτική εικόνα. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί από την ελληνική εταιρεία Scytalys.

    Έχει αξιολογηθεί αυστηρά και έχει επιτύχει στις δοκιμές του Αμερικανικού Ναυτικού ενώ έχει σημειώσει και εξαγωγικές επιτυχίες. Το MIMS είναι ένα σύστημα που παρέχει τακτική εικόνα και είναι ανοιχτής αρχιτεκτονικής το οποίο συλλέγει, επεξεργάζεται, κατανείμει και αναλύει την εικόνα από όλους τους αισθητήρες (Radar, EO/IR, EW/ELINT, ASW/ACINT, MAD, AIS).

    Το MIMS συνδράμει τα μέγιστα στις επιχειρήσεις ανθυποβρυχιακού πολέμου παρέχοντας πληροφορίες και δεδομένα απαραίτητα για τον εντοπισμό των εχθρικών υποβρυχίων όπως οι θερμογραφικές πληροφορίες ώστε τα ΑΦΝΕ να επικεντρώνονται σε συγκεκριμένα σημεία και περιοχές.

    Το σύστημα που θα φέρουν τα P-3B Orion θα διαθέτει ζεύξη δεδομένων (Link 11, Link 16, Link 22) ώστε το αεροσκάφος να μπορεί να εκτελεί δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις σε σύνθετο από απειλές και προκλήσεις αεροπορικό περιβάλλον. Καρδιά του MIMS είναι ο Tactical Coordinator (TACCO) ο οποίος έχει πλήρη εικόνα θαλάσσιας και υποθαλάσσιας επιτήρησης, κατάδειξης στόχων, εναέριων απειλών, ηλεκτρονικού πολέμου και διοίκησης και ελέγχου.

    Υπενθυμίζεται, ότι τα ελληνικά P-3B Orion επιχειρούν με δεκαμελές πλήρωμα εκ των οποίων: κυβερνήτης, συγκυβερνήτης, ιπτάμενος μηχανικός, ναυτίλος, τακτικός συντονιστής (TACCO), χειριστής επικοινωνιών, δύο χειριστές ακουστικών αισθητήρων, χειριστής ηλεκτρονικού πολέμου και τέλος χειριστής οπλικών συστημάτων.

    Εκ των ανωτέρω προκύπτει πως τα εκσυγχρονισμένα P-3B Orion θα είναι σε θέση να εκτελούν πλήρες φάσμα αποστολών αεροσκάφους ναυτικών επιχειρήσεων:

    1. Ναυτική Περιπολία

    2. Ανθυποβρυχιακός Πόλεμος (ASW)

    3. Πόλεμος κατά Στόχων Επιφανείας (ASuW)

    4. Αποστολές συλλογής Πληροφοριών, Επιτήρησης και Αναγνώρισης (ISR).

    5. Ηλεκτρονική αναγνώριση (ELINT).

    6. Τακτική Αναγνώριση.

    Η εγκατάσταση του Link 16 δίνει μοναδικές ικανότητες στα P-3B Orion να επιχειρούν από κοινού με τα ελληνικά ΑΣΕΠΕ της ΠΑ παρέχοντας ολοκληρωμένη εικόνα και πλήθος πληροφοριών στα κέντρα επιχειρήσεων και στις αεροναυτικές δυνάμεις που ενεργούν σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο παρέχοντας τη δυνατότητα έγκαιρης διάγνωσης των κινήσεων του Τουρκικού στόλου.

    Η μεγαλύτερη αξία των ελληνικών P-3B Orion συνίσταται στην ενεργοποίηση τους από τον καιρό της ειρήνης και ακολούθως της κρίσης/ έντασης ως την ώρα έναρξης των επιχειρήσεων καθότι προσφέρουν πληροφορίες για τη δράση του Τουρκικού Ναυτικού και συγκεκριμένα των υποβρυχίων.

    Φυσικά η ελληνική επένδυση στα P-3B Orion θα μεγιστοποιηθεί και θα συμπληρωθεί στο έπακρο με την απόκτηση των νέων ηχοσημαντήρων καθώς και των Harpoon.

    Αδιαμφισβήτητα, τα ελληνικά ΑΦΝΕ θα αποτελούν συστήματα Intelligence, Surveillance, Reconnaisance (ISR) για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ενώ παράλληλα θα εκτελούν πλήρες φάσμα ναυτικών επιχειρήσεων.

  26. Απο ρεπορταζ του παροντος σαιτ τον ιουλιο.
    Δικαιως τα χωνουμε στη λοκχιντ (εγω πρωτος) πολλες φορες, αλλα δεν νομιζω
    οτι εχει καμια ευθηνη για την επιλογη μας να αναβαθμισουμε τα παλια P-3B.

    Οτι εγινε εγινε με τα Παπα3. Ναι ηταν λαθος η αναβαθμιση των Β οταν θα μπορουσαν να αγοραστουν με ελαχιστο κοστος C (και να αναβαθμιστουν αργοτερα) μια 20ετια νεοτερα.
    Ναι ηταν πανακριβη θα μπορουσαμε να παρουμε περισσοτερα καινουργια, καποιου αλλου τυπου.
    Αλλα αν εχουν ηχοσημαντηρες βρισκουν υποβρυχια τα και τα τελειωνουν με τορπιλες (που ευκολα μπορουν να παρουν) και Link16 για να δινουν πληροφορια και σε μαχητικα τοτε, απο ξαφνικα σε 2-3 χρονια που θα ειναι ετοιμα το ναυτικο και η αεροπορια ταυτοχρονα αναβαθμιζουν κατακορυφα τις δυνατοτητες τους.
    Αν παρουν και χαρπουν (ας αγορασουμε πρωτα) εκτος απο τορπιλες και ναρκες θα ειναι ονειρο.

    https://www.youtube.com/watch?v=rNjb30nljpA

    To αεροσκαφος ανακατασκευαζετε πληρως, μονο το παλιο κουφαρι μενει που και αυτο ενισχυετε.

    1. Δεν μιλουσα για το κοστος και την αποδοση της αναβάθμισης…εχουμε διαβασει πολλα ….και θα κριθουν και εκ του αποτελεσματος…δεν μπορω να κρινω αν ηταν σωστη η λαθος η αναβαθμιση. Κυριω αναφερομουν στις τεχνικές δυσκολιες που εχει αυτη η αναβάθμιση και στις δυσκολιες που αντιμετωπιζει η εαβ λογω έλλειψης προσωπικού αλλα και το προβλημα της γραφειοκρατίας που τοσο καιρο αναφερω και επιτέλους λέγονται και απο επισημα χείλη

    2. κανουν αποβασεις ταυτοχρονα οι Τουρκοι στα νησια και σηκωνεις P3 για να τους δεις. Και τους βλεπεις. Ε και; Που θελω να καταληξω. Εχουν αλλα προτεραιοτητα πρωτης γραμμης στο ΠΝ και αυτοι κανουν του κεφαλιου τους. Με τα λεφτα που δωσαν στα P3 μισο δις θα ειχαν κανει την αναβαθμιση των ΜΕΚΟ και θα ειχαν βαλει και τις τορπιλες για τα υποβρυχια μεσα για να τσακισουν τις αποβατικες δυναμεις. Με 4,5 δις τι πρεπει να γινει:
      1.5 δις για τις 2 FREDA ΑΜΕΣΩΣ
      21.5 δις για 2 BEL
      1.5 δις για 4 βαρια οπλισμενες GOWIND η’ DOHA.
      Συνολο 7 πλοια συγχρονα που μαζι με αλλες 7 SUPER VITA και 5 Υποβρυχια θα ειναι η αιχμη του δορατος για το ΠΝ. Αργοτερα ερχονται αλλα 2 υποβρυχια, Ευρωκορβετες κτλ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *