Το γερμανικό κοινοβούλιο ενέκρινε το πρόγραμμα προμήθειας 38 νέων EuroFighter, έναντι του ποσού των € 5,4 δισεκατομμυρίων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Quadriga» αντικατάστασης ισάριθμων EuroFighter της έκδοσης Tranche-1. Τα 38 νέα αεροσκάφη θα είναι της έκδοσης Tranche-3, ενώ αυτά της έκδοσης Tranche-1 θα διατεθούν προς πώληση σε τρίτες χώρες. Τα νέα αεροσκάφη θα ενσωματώνουν ραντάρ AESA. Από τα 38 EuroFighter της έκδοσης Tranche-1, τα επτά (7) είναι διθέσια και τα 31 είναι μονοθέσια και παραδόθηκαν στη Γερμανία την περίοδο 2003-2008. Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα τα αεροσκάφη θα αρχίσουν να παραδίδονται το 2025 με ορίζονται ολοκλήρωσης των παραδόσεων το 2030.

Για τα προβλήματα των EuroFighter Tranche-1 μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. 17 μονοθέσια και 16 διθέσια είναι τα Trance 1 (όχι ότι μας ενδιαφέρουν ως Ελλάδα). Θεωρητικά όλα εκσυγχρονισμένα στο Block 5 (τελευταίο block του Trance 1). Μήπως τα 31/7 είναι τα προς παραγγελία Trance 3;

    1. Αγαπητέ φίλε Νικο,θα έχει πλάκα οι Τούρκοι να ενδιαφερθούν γι’αυτά!τα f16 τους βαιπερ δεν μπορούν να τα κάνουν.το TF-X,τους καλό είναι αλλά για όνειρο μόνο,μια Ελλάδα με Ραφαλ,ειναι το μόνο διαθέσιμο α/φ στο άμεσο μέλλον.ειδικα αν ξαφρισουν ξανά τον κακομοίρη εμιρη, οι Γερμανοί τούμπες θα κάνουν από τη χαρά τους για την νέα κονόμα. Τώρα μένουμε εμείς.εμείς θα τρέχουμε,χωρίς φράγκο, σαν να μας έχουν βάλει νεφτι στον ………

  2. Είναι αστείο που οι χώρες της ΕΕ, την στιγμή που οι ΗΠΑ βγάζουν 6ης γενιάς αεροσκάφος, οι ίδιες να βάζουν παραγγελίες για 4ης γενιάς αεροσκάφος, ούτε καν 5ης.

    Πέμπτης γενιάς έχει βγάλει πλέον η Κίνα και η Ρωσία (έστω ότι είναι 5ης γενιάς), ενώ όλες αυτές οι χώρες συν την Τουρκία και το Ισραήλ είναι και έτη φωτός μπροστά από την ΕΕ στα drones, και σε πολλές από τις κρίσιμες τεχνολογίες της επόμενης δεκαετίας (λέηζερ, υπερ-υπερηχητικά κτλ).

    Πως κατάντησαν έτσι, να είναι ο καημένος του παγκόσμιου συστήματος ισχύος. Μετατρέπονται από έναν από τους αρχηγούς του συστήματος σε έναν πελάτη που θα ακούει τις επιταγές των ισχυρών του συστήματος στο οποίο δεν θα περιλαμβάνεται η ίδια. Αν πραγματικά είχαν ενώσει τις δυνάμεις τους Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία και δεν κοιτούσε η καθεμιά την πάρτη της και τις ιδιοτελείς (για την χώρα του καθένα) προσεγγίσεις, θα τους είχαν φάει λάχανο, ενώ τώρα τρώνε απλά την σκόνη τους.

    Δηλαδή το 2030 η Γερμανία θα παραλαμβάνει αεροσκάφος που πρωτοπέταξε το 1994 και περίπου το 2000 άρχισε να παραδίδεται (με τεράστια καθυστέρηση), έτος που ήδη το F-35 θα είναι σούπα, οι Ρώσοι θα έχουν παραλάβει όλο τον στόλο 5ης γενιάς και οι Αμερικάνοι θα αποσύρουν τα F-22 που θα είναι πολύ πολύ ανώτερα των Eurofighter…

    Όσο το σκέφτομαι, εκτός από τα politics, μάλλον θα φταίει και το γεγονός ότι οι βασικοί παραγωγοί υψηλής τεχνολογίας πολεμικού υλικού (όπως τα αεροσκάφη) στην ΕΕ, είναι χώρες που δεν απειλούνται από κανέναν, αφού ανάμεσα σε Αγγλία, Γαλλία και Γερμανία και τον πλησιέστερο κίνδυνο, υπάρχουν 100 buffer χώρες (είτε τις ΕΕ για τις οποίες δεν τους καίγεται καρφί, είτε τρίτες), άρα δεν έχουν και καμία πίεση να γκαζώσουν.

    1. Άλλο η τεχνολογία και άλλο η παραγωγή-στήριξη της τοπικής της βιομηχανίας. Τεχνολογία υπάρχει αλλά για πιο λόγο και ποιον αντίπαλο -όπως γράφεις, η Γερμανία να βιαστεί για νεότερης γενιάς αεροσκάφος;

    2. Οι ευρωπαϊκές χώρες μετά το Β’ΠΠ και στο σχέδιο Μάρσαλ είναι ήδη πελάτες των ΗΠΑ. Η ΕΕ είναι συμπληρωματικός μηχανισμός ελέγχου μαζί με το ΝΑΤΟ παρά το ότι ο έλεγχος αυτός ασκείται κυρίως διακριτικά και ευγενικά. Οι ΗΠΑ παρά τα πολλά που τους σούρνω κατα καιρούς φέρθηκαν με σχετική σοφία στη διαχείριση της μεταπολεμικής κατάστασης της δυτικής Ευρώπης. Σε άλλα πεδία επικράτησαν ακραίες αντιρωσικες ιδεολογίες που εξέθρεψαν από τη μια το τέρας της ισλαμικής τρομοκρατίας από τα Βαλκάνια έως την άπω Ανατολή καθως και το κινέζικο δράκο που συνδυαζει κρατικό καπιταλισμό με κομμουνιστική δικτατορία. Έχει δηλαδή όλα τα στραβά των πολιτικών συστημάτων του 20 ου αιώνα της Ευρώπης και τεράστιο μέγεθος και πείνα για κατάκτηση/εκδίκηση.
      Για να ξαναέρθω στο θέμα εντός της ΕΕ οι μεγάλες δυνάμεις λειτούργησαν διαφορετικά. Η Αγγλία ως προσάρτημα της Αμερικής. Η Γαλλία προσπαθώντας να γίνει ο αμερικανικός τοποτηρητής και να αποκτήσει το ρόλο του πρώτου. Η Γερμανία να δημιουργήσει την ενιαία αγορά, όνειρο από την εποχή του Κάιζερ, για να γίνει αυτή πρώτη δύναμη στον κόσμο μέσω της οικονομικής κατάκτησης της ευρωπαϊκής ηπείρου. Με τόσο διαφορετικές και αντικρουόμενες ατζέντες το ότι κατάφεραν να συνεργάζονται έστω και στο βαθμό που το κάνουν στην πολεμική βιομηχανία είναι αξιοθαύμαστο για μένα.

    3. ευτυχως που δεν τα πηραμε πριν 20χρονια, για να τα πεταξουμε οχι στον αερα αλλα για σκραπ μαζι με τα 6-7 δις. Ακου εκει αποσυρση μαχητικου στα 20 χρονια!!!

  3. Τα βλέπω πακέτο με τα αυστριακά στην Ινδονησία. Πολύ καλές οι σχέσεις των δύο χωρών και αναχαιτίζεται και η προμήθεια su35 και καλύπτεται το γόητρο για μαχητικό ισάξιο των Superhornet/f35 της Αυστραλίας

  4. Η απόφαση δεν είναι ξεκάρφωτη πάντως, αφού δεν προέκυψε από σχεδιασμό μπάχαλο όπως συνηθίζεται στην Ελλάδα στα εξοπλιστικά.

    Η αντικατάσταση των EF T1 από μαχητικά EF T3 νέας παραγωγής είχε προβλεφτεί από χρόνια αφού ήταν και υπό εξέλιξη η ανάπτυξη του ραντάρ AESA που θα φορέσουν τα νέα μαχητικά όπως και αρκετά από τα υπάρχοντα των νεότερων παρτίδων Τ2 που θα παραμείνουν σε υπηρεσία στην GAF αφού δεν έχουν περιορισμούς στο ρόλο αέρος – αέρος όπως τα αεροσκάφη της πρώτης παρτίδας που θα πουληθούν σε άλλες χώρες.

    Όπως οι Γερμανοί έχουν και οι αμερικανοί ανάλογα προγράμματα εκσυγχρονισμού με αεροσκάφη παλιότερης -3ης- γενιάς όπως των F-16 που αναβαθμίζονται για να παραμείνουν για άλλα 20+ χρόνια σε υπηρεσία, ενώ υπάρχουν και σχέδια για αγορές επιπλέον F-15 νέας έκδοσης, παρά την ύπαρξη αεροσκαφών 5ης γενιάς.

    Οπότε δεν νομίζω ότι έχουν να ζηλέψουν κάτι από τους Αμερικανούς.

    1. προχωρησες εσυ σε αγορα νεων 84 φ16 με 5 δις για να τους βαλεις AESA και ηλεκτρονικα;; Εδω μιλαμε σπαταλη επενδυσης αφου πετας και το σασι. Τι δεν καταλαβαινεις;

      1. Μάλλον εσύ τα έχεις μπερδέψει απο ότι φαίνεται απο αυτά που έγραψες.

        Χρειάζονται και λίγες γνώσεις για το θέμα για να μπορείς να συζητήσεις, δεν αρκεί το ύφος και οι εξυπνάδες που προσφέρονται περισσότερο για το καφενείο της γειτονιάς.

        1. ακομα πιο απλα, γιατι οχι καφενειο δεν εισαι αλλα μαλλον νηπιαγωγειο. Δεν ειχες παρει 60 φ16 το 2000 και ειχες κλεισει 60 Γιουροφαιτερ Τ1 με ΔΙΠΛΑΣΙΑ ΛΕΦΤΑ. Θα ηταν ΠΕΠΑΛΑΙΩΜΕΝΑ ΣΗΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ME AESA ναι η οχι? Θα μπορουσαν να τα βγαλουν περα σε εμπλοκη με ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑ (ΚΑΛΑ ΑΚΟΥΣΕΣ) Φ16 μπλοκ 70 ναι η οχι? Απαντησε τις ερωτησεις αυτες πρωτα και μετα ελα να μας πεις πως οι της ΠΑ ειναι μαο μαο!!!

  5. @Defencereview
    Πιστεύω πως πρέπει να γράψετε ένα άρθρο το οποίο να εξιστορεί την υπόθεση των παρολίγον ελληνικών eurofighters ,την εποχή Σημίτη. Θα ήταν πολύ χρήσιμο

    1. Στο μυαλό μου είσαι. Τότε που οποιοδήποτε ολικό σύστημα δεν είχε γερμανικό συμφέρον από πίσω δεν είχε καμία τύχη στην Ελλάδα.

    2. Μην ξεχνάτε πως χάριν των Typhoon δεν εισήλθαμε ως συμπαραγωγοί στο πρόγραμμα του F35, που αφορά την παραγωγή άνω των 2000 μαχητικών και όμοιο του λαμβάνει χώρα είς ανά αιώνα.

      Η διορατικότητα, η χάρη, το ταλέντο, η γνώση σε όλο της το μεγαλείο η τότε κατάσταση, η οποία δυστυχώς ώς κακό αστείο συνεχίζει να επηρεάζει δραστικά τα ελληνικά πράγματα έως και σήμερα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *