Ένα ακόμη πολύ δυνατό όνομα από το χώρο του αυτοκινήτου αλλά και των βαρέων οχημάτων αναμένεται να συμμετέχει στη διεκδίκηση απόκτησης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ). Ο λόγος για την εισηγμένη Π. Πετρόπουλος  η οποία φέρεται ότι έχει συμφωνήσει με τον όμιλο Κουϊμτζή ώστε να διεκδικήσουν από κοινού την ελληνική βιομηχανία.

Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ Κ. ΑΝΔΡΗΣ για το NEWSAUTO

Ο όμιλος Κουϊμτζή συμμετέχει ήδη στον διαγωνισμό μαζί με αμερικάνικες εταιρείες αμυντικών συστημάτων και όπως φαίνεται η εν λόγω κοινοπραξία ενισχύεται περαιτέρω από την παρουσία του ομίλου Π. Πετρόπουλος.

Η εταιρεία με έδρα την Θεσσαλονίκη ιδρύθηκε το 1936 από τον Θανάση Κουϊμτζή ο οποίος ήταν διανομέας θεριζοαλωνιστικών μηχανημάτων ενώ σήμερα ο όμιλος έχει εξελιχθεί σε ένα διεθνώς αναγνωρισμένο προμηθευτή μηχανολογικών εξαρτημάτων με εγκαταστάσεις σε Ελλάδα (Σίνδος), Γερμανία (Κολωνία) και Ρωσία (Μόσχα). Ο όμιλος περιλαμβάνει την Alpha Parts που ειδικεύεται στον σχεδιασμό και στην κατασκευή εξαρτημάτων γεωργικών μηχανημάτων, παρέχοντας αξιόπιστες λύσεις aftermarket, την Industry Motion η οποία αποτελεί τον τομέα διανομής του Ομίλου Kouimtzis παρέχοντας λύσεις υψηλής ποιότητας με εξαρτήματα μηχανικών εφαρμογών και μετάδοσης κίνησης και την Alpha Systems η οποία δραστηριοποιείται στην έρευνα και ανάπτυξη αλλά και στην κατασκευή, παρέχοντας καινοτόμες λύσεις.

Η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ ιδρύθηκε το 1922 στη Θεσσαλονίκη και κατασκευάζει, διασκευάζει, διανέμει και υποστηρίζει μεγάλο εύρος προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας όπως αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία, γεννήτριες, κινητήρες diesel, σκάφη, εξωλέμβιες μηχανές, αγροτικά, χωματουργικά και βιομηχανικά μηχανήματα, μπαταρίες, λιπαντικά και ελαστικά. Η εταιρία κατέχει ηγετική θέση στην Ελληνική αγορά στους τομείς δραστηριότητας της.

Την τελευταία 12ετία ο όμιλος Π. Πετρόπουλος ανέλαβε την αντιπροσωπεία των μηχανημάτων Kubota, των ελαστικών Cooper, Interstate και Avon Tires, τα αυτοκίνητα Jaguar και Land Rover, τις εξωλέμβιες μηχανές Tohatsu και τα αγροτικά μηχανήματα Landini. Επίσης ο όμιλος ανέλαβε και την αντιπροσώπευση των επαγγελματικών οχημάτων Isuzu στην Βουλγαρία και την αντιπροσωπεία του Can-Am Spyder roadster της Bombardier. Παράλληλα ο όμιλος εξαγόρασε από την Shell Ελλάς Α.Ε της δραστηριότητας πωλήσεων και εμπορίας λιπαντικών αυτοκινήτου, ναυτιλίας, αεροπορίας και βιομηχανίας. Η Εταιρία θα παρέχει υπηρεσίες παράδοσης λιπαντικών στους διεθνείς πελάτες ναυτιλίας της Shell Marine Products (SMP).

Οι υπόλοιποι «μνηστήρες»

Πέραν των δύο ελληνικών ομίλων ακόμη μία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία φέρεται να συμμετέχει σε κάποιο από τα επιχειρηματικά σχήματα που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον, και πρώτο αποκάλυψε το Newsauto.gr, τα οποία θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως περιλαμβάνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Γερμανική Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG (KMW), την Ισραηλινή Plasan, την Paramount Group εκ Νοτίου Αφρικής.

Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να συμμετέχει μέσω κάποια άλλης εταιρείας ώστε να χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ είτε για συναρμολόγηση οχημάτων είτε για παραγωγή εξαρτημάτων. Παράλληλα υπάρχει και ένα άλλο σχέδιο για συντήρηση στρατιωτικών οχημάτων που δρουν στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής…

Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Newsauto.gr βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2014. Μετά από δύο άγονους διαγωνισμούς τα τελευταία χρόνια παραμένει «πρόβλημα» για τη βιομηχανία της Β. Ελλάδος, αλλά και για το δημόσιο, το οποίο εναποθέτει, πλέον, τις ελπίδες του στον νέο διαγωνισμό.

Η ΕΛΒΟ διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία (οι εγκαταστάσεις της στη βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης εκτείνονται σε έκταση 270 στρεμμάτων, με καλυμμένη επιφάνεια 60.000 τ.μ.), σημαντικό εξοπλισμό, δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, όπως το σήμα και ο διακριτικός τίτλος «ΕΛΒΟ», καθώς και σημαντική τεχνογνωσία, σχέδια, άδειες και πατέντες. Μάλιστα, βάσει των όρων της εκκαθάρισης, το δημόσιο μπορεί να κρατήσει ποσοστό 21% έναντι της πιστοποιημένης γραμμής κατασκευής των αρμάτων Λέοπαρντ που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, στη δεκαετία του 2000.

Σε κάθε περίπτωση και με τον διαγωνισμό να έχει προγραμματιστεί για τις 13 Ιουλίου θα αποσφραγιστούν οι Φάκελοι με όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα αλλά και οι Φάκελοι με τις οικονομικές προσφορές.

Σε ό,τι αφορά στο προσωπικό της ΕΛΒΟ, μετά από συνταξιοδοτήσεις, αποχωρήσεις και μετατάξεις, έχει μειωθεί σε 93 άτομα, από τα οποία τα 73 αναμένουν να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μετάταξής τους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.  Οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ, όμηροι για χρόνια της πολύχρονης εκκαθάρισης, αναμένουν το πέρας αυτής της οδύσσειας αλλά και τις αμοιβές τους για το μήνα Μάϊο.

ΠΗΓΗ: NEWSAUTO

Comments

  1. Μια πολυ ευχαριστη εξελιξη !

    Ελπιζω, να κριθει οι κοινοπραξια αυτη ή αλλη Ελληνικου ενδιαφεροντος οπως αυτη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να πλειοδοτησουν.

      1. Αυτο το, » Αρκεί να είναι άξιοι «, ισχυει για ολους! Ειτε ειναι Ελληνικη η εταιρια/κοινοπραξια ειτε του εξωτρικου.

        Βεβαια εγω ειμαι λατρης της παροιμιας, «Παπουτσι απο τον τοπον σου κι ας ειναι μπαλωμενο» !!!!

        1. To παπούτσι από τον τόπο μας, μας κόστησε αρκετά δισεκατομμύρια που θα μπορούσαν αν πέσουν σε εξοπλιστικά αντί για τα χρέη κρατικών αμυντικών βιομηχανιών…

    1. Εδώ κατάντησαν ολόκληρη Ολυμπιακή που ήταν παράδειγμα προς μίμηση σαν τα μούτρα τους και θα χάριζαν την ΕΛΒΟ που ήταν πιο άγνωστη.

      Υπάρχουν άνθρωποι πουν πιάνουν χώμα στα χέρια τους και το μετατρέπουν ουσιαστικά σε χρυσό, και υπάρχει το ρωμέικο δημόσιο που έχει χρυσό στα χέρια του και τον μετατρέπει σε σκ@τ@ αφού παράγει μόνο χρέη και αποτυχίες.

      1. To ρωμέικο δημόσιο λειτουργούσε για καμιά χιλιετία, απο «ικανοποιητικά» εως «σαν ρολόι». Δεν ξέρω γιατί φορτίζεις την λέξη υποτιμητικά.

        1. Πέρασαν αιώνες απο εκείνη την ένδοξη εποχή, θυμάμαι μεγάλους σε ηλικία συνταξιούχους ΔΥ της χωροφυλακής και άλλων υπηρεσιών με τους οποίους συζήτησα πολλές φορές που χρησιμοποιούσαν την ίδια λέξη εκφράζοντας παρόμοιους προβληματισμούς.
          Οι παππούδες πιστεύω ήξεραν γιατί χρησιμοποιούσαν αυτή την λέξη επίσης υποτιμητικά, αφού σαν μέρος αυτού είχαν εικόνα για το σύστημα της σημερινής εποχής.

      2. Πια Ολυμπιακή δούλευε ρολόι του Ωνάση;

        Η ΕΛΒΟ όσο είχε συμβόλαιο από το κράτος άντε και την Κύπρο κάτι γίνονταν, τίποτα από αυτά δεν μπόρεσαν να αξιοποιήσουν…

        1. Ρολόι δεν γνωρίζω αν δούλευε εκείνη την εποχή ούτε είπα αυτό στο παραπάνω μου σχόλιο, αλλά όσο την είχε ο Έλληνας εφοπλιστής σημείωνε επιτυχίες ως εταιρία αερομεταφορών και δεν αντιμετώπιζε συνεχώς οικονομικά προβλήματα, ενώ αναπτύσσονταν το πτητικό της πρόγραμμα σε διεθνές επίπεδο, είχε καλύτερη φήμη και εικόνα σε σύγκριση με αυτή που άφησε πρίν και μετά απο χρόνια στα χέρια του δημοσίου που την τίναξε στον αέρα.

          Σύμφωνα με το ιστορικό της χρεωκόπησε η έκλεισε μερικές φορές όσο ήταν στα χέρια του κράτους -αφού δεν ενδιαφεροταν κανένας να επενδύσει σε φαταούλες του δημοσίου- μέχρι να την αναλάβει ο Αριστοτέλης Ωνάσης που τη έκανε εταιρία με πασίγνωστο όνομα. Όταν η εταιρία ξαναπέρασε στα χέρια του κράτους αφού έφαγαν τον Ονάση, η πορεία κάθοδος της Ολυμπιακής ήταν θέμα χρόνου αφού το ελληνικό κράτος δεν το έχει με την διοίκηση επιχειρήσεων, και το έχει αποδείξει πολλές φορές σε διάφορες περιπτώσεις.

  2. Όλοι διεκδικούν το προγράμματα αντικατάστασης φορτηγών και οχημάτων 4χ4 των ΕΔ, όπως επίσης την ανάληψη συντήρησης του τροχαίου υλικού των ΕΔ αλλά και των τεθωρακισμένων τους αλλά και τις αναβαθμίσεις που πρέπει να γίνουν τα επόμενα χρόνια.

    Το μέλλον της Εταιρίας και πάλι θα κριθεί από τα χρήματα που θα διαθέσουν οι ΕΔ για αγορές αλλά και για την συντήρηση των μέσων τους. Πολύ φοβάμαι ότι τα ΠΕΒ του ΕΣ θα κλείσουν για χάρη της επιχειρηματικότητας και φυσικά της μίζας, αγνοώντας για ακόμη μια φορά μετά το κλείσιμο του ΚΕΑ ότι ΕΔ χωρίς αυτόνομη συντήρηση υλικού απλά δεν υπάρχουν.

    Περαστικά μας.

  3. Είμαστε στο 2020 και οι αστικοί μύθοι συνεχίζονται. Πολύ κακό το κρατικό μονοπώλιο πχ Ολυμπιακή αλλά το ιδιωτικό μονοπώλιο ε;
    Της Aigean ας πούμε που καβάτζωσε τα υπερκέρδη του μονοπωλίου που δημιουργήθηκε μετ΄την πώληση τη Ολυμπιακής και τώρα με αφορμή τον κορονοϊό ζητάει κρατική χρηματοδότηση. Δεν αναφέρθηκε πόσα χρωστούσαν τα υπουργεία και τα κόμματα στην κρατική Ολυμπιακή, που τουλάχιστον είχε ένα από τους χαμηλότερους δείκτες ατυχημάτων παγκοσμίως.

    Τα ίδια σάπια με τα ναυπηγεία: «Γιατί να έχουμε ναυπηγεία που να τα ζει το ΠΝ»; Ενώ τώρα για ποιο λόγο θα τα πάρουν οι ιδιώτες; Για να χτυπήσουν τον διεθνή ανταγωνισμό ή τα προγράμματα του ΠΝ;

    1. 1ον δεν μίλησε κανένας για ένα κακό κρατικό μονοπώλειο, αλλά για την διαχρονική αδυναμία του ελληνικού κράτους να διοικήσει σωστά μια επιχείρηση ώστε να είναι κερδοφόρα -η οικονομικά σταθερή- και να αποφύγει το ξεπούλημα που είναι σημερινή πραγματικότητα στην Ελλάδα, και 2ον η Aegean δεν είναι η μοναδική ιδιωτική αεροπορική εταιρία στην Ευρώπη που θα χρειαστεί οικονομική υποστήριξη απο το κράτος, είναι μια απο περισσότερες -μεταξύ αυτών και οι μεγαλύτερες στην Ευρώπη- όπως η Luftahansa με 9 δις € στήριξη που θα λάβει απο το γερμανικό κράτος ή η KLM και άλλες ου θα στηριχτούν επίσης με μεγάλα ποσά, για να διατηρηθούν οι χιλιάδες θέσεις εργασίας, αφού το πρόβλημα δεν προέκυψε απο επιχειρηματικά λάθη των εταιριών αλλά απο την πανδημία που καθήλωσε τους στόλους εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων προστασίας που έλαβαν οι κυβερνήσεις των χωρών για να αποφευχθούν τα χειρότερα.
      Αυτό που πέρασε προφανώς στα ψιλά, είναι ότι την υποστήριξη θα λαμβάνουν αυτές οι εταιρίες που δούλευαν σωστά και κερδοφόρα πρίν την εμφάνιση του κορονοϊού, εκτός αν η ελληνική πολιτική συνεχίζει να ακολουθεί ξεχωριστό μονοπάτι απο τις υπόλοιπες χώρες στην Ευρώπη που αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα με εταιρίες που είναι συστήμικα σημαντικές και χρειάζονται στήριξη. Για να ξέρουμε για πιο πράγμα συζητάμε, πρίν μπαίνουμε στην αντεπίθεση με πύρινους λόγους υπέρ του δημοσίου και του -πλέον ντεφάκτο χρεοκοπημένου- ελληνικού κράτους που εφάρμοζε πολλά χρόνια μια πολιτική που οδήγησε στην ουσιαστική χρεοκοπία των κρατικών εταιριών και ναυπηγείων που είναι σήμερα για ξεπούλημα, αφού έχουν συσσωρεύσει περισσότερα χρέη απο κέρδη ώστε να μην είναι οικονομικά βιώσιμες, ενώ δεν υπάρχει πλέον και εμπιστοσύνη στις διοικήσεις αυτών των εταιριών για τους γνωστούς λόγους.

      Αν έκαναν σωστά την δουλειά τους αυτοί που ανέλαβαν μετά τον Ονάση την διοίκηση της Ολυμπιακής που εγκαθίδρυσε ο Αριστοτέλης ως μάρκα στην διεθνή αγορά αερομεταφορών, δεν θα έφτανε στο σημείο να ξεπουληθεί -αυτό που απέμεινε- στον όμιλο που ανήκει και η Aegean η οποία δεν χρειάζονταν το όνομα της Ολυμπιακής για σημειώσει επιτυχία στον τομέα των πολιτικών αερογραμμών, αφού πήγαινε ήδη με σταθερά βήματα προς την λέσχη της Star Alliance που δεν γίνεται υποψήφιος ούτε μπαίνει οποίος να’ναι εάν δεν πληρεί ορισμένες προϋποθέσεις. Η πώληση στην ελληνική ιδιωτική εταιρία είχε και τον σκοπό να διατηρηθεί ένα μεγάλο και σημαντικό ελληνικό σήμα σε ελληνικά χέρια, ενώ υπήρξαν αρκετές αντιδράσεις στην ΕΕ απο τις αρμόδιες επιτροπές ανταγωνισμού που ήθελαν να σαμποτάρουν την συγχώνευση για αμφιλεγόμενους σκοπούς…
      Αλλά μερικοί συνεχίζουν να φωνάζουν ζήτω το δημόσιο, αφού ασπάζονται προφανώς και το άσμα που λέει ζήτω τα παράλογα ζήτω η Ελλάς… Περαστικά μας!

      1. Δεν θέλω να σχολιάσω τα της Aegean (την ανέφερα ως αρνητικό παράδειγμα – στα υπερκέρδη χώρια ενώ στις ζημιές όλοι μέσα) αλλά με ποιο τρόπο αγόρασε και πόσο τα slot της Ολυμπιακής;

        Και δεν καταλαβαίνω γιατί η Lufthansa δέχεται κρατικές ενισχύσεις επειδή είναι κερδοφόρα και όχι η Ryanair ή τα ελληνικά ναυπηγεία. Μπορεί να ελληνικά να είναι αυτό το χάλι αλλά για μια χώρα που έχει 3000 νησιά αυτό δεν θα έπρεπε να παίζει κρίσιμο ρόλο στις πολιτικές της, κατ` επέκταση και στις πολιτικές των εταίρων; Παρεμπιπτόντως η Aegean έχει παραγγείλει και τα νέα αεροπλάνα της Airbus και ίσως εκεί είναι το ζουμί – μην ξεμείνουν στα αζήτητα.

        Πάντως θα συμφωνήσουμε όλοι, ότι τα κόμματα και τα υπουργεία θα έπρεπε να είχαν πληρώσει τα δισ. Δραχμές στην Ολυμπιακή πριν κλείσει γιατί αυτό δημιούργησε κακό προηγούμενο το οποίο πληρώνουμε όλοι σήμερα: η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ χρωστανε πολλά εκατοντάδες εκ. ευρώ στις τράπεζες οι οποίες τράπεζες δανείζουν μεμονωμένα διάφορους πολιτικούς των ίδιων κομμάτων κυρίως όμως της ΝΔ.

        1. Δεν γνωρίζω πως πήρε τα Slot η αν πέρασαν σε αυτήν με την εξαγορά της Ολυμπιακής, αλλά νομίζω ότι ήταν προτιμότερο που πήγαν στην Aegean, αφού αυτά είναι περιζήτητα και υπάρχει περίπτωση να πήγαιναν σε ξένη εταιρία με ότι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική αεροναυσιπλοϊα που δεν έχει και μεγάλο μερίδιο η παρουσία διεθνή στην αγορά πολιτικών αερογραμμών.
          Η Aegean δυστυχώς δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα για το πρόβλημα με τα κέρδη και τις ζημιές, αυτό φάνηκε και σε άλλες χώρες στην Ευρώπη και αλλού στην οικονομική κρίση που ξέσπασε το 2008 όπου πλήρωσε ο φορολογούμενος τα σπασμένα για τους απατεώνες του τραπεζικού συστήματος που έπαιζε μετοχές και άλλα οικονομικά προϊόντα με υψηλό ρίσκο στο χρηματιστήριο.

          Η LH ξέρω ότι συμφώνησε για οικονομική στήριξη, επειδή λόγο της πανδημίας θα ήταν αναγκασμένη να απολύσει χιλιάδες εργάτες και υπαλλήλους χωρίς οικονομική στήριξη, αφού όπως και άλλες εταιρίες θα αργήσει να επανέλθει στο επίπεδο πτήσεων που είχε πρίν την πανδημία, επειδή τα μέτρα χαλαρώνουν σιγά η επανέρχονται όπου αυξάνονται πάλι τα κρούσματα, η προυπόθεση ήταν όμως να ήταν πρίν την κρίση κερδοφόρα η οικονομικά υγιής γιατί η στήριξη προσφέρεται αποκλειστικά εξαιτίας του shut down αφού όλοι είχαν σταματήσει τις ιδιωτικές πτήσεις. Απο ότι είναι γνωστό μέχρι στιγμής δεν πρόκειται όμως για επιταγή μπλάνκο όπως θα σκέφτηκαν μερικοί, και τα χρήματα θα πρέπει να επιστραφούν αδπφου είναι ουσιαστικά ένα δάνειο και με προυπόθεση να μπει το κράτος μέτοχος στην εταιρία ιδιωτικοποίησε στην δεκαετία του ‘90 αν θυμάμαι σωστά.
          Η παραγγελία των Α320 neo -απο τα οποία έχει παραληφθεί ήδη το πρώτο αεροσκάφος- έχει να κάνει με την πολιτική στόλου που εφαρμόζουν και άλλες εταιρίες και σαφώς είναι μέσα στο σχέδιο, αυτό δεν είναι όμως πρωτιά της Aegean αφού εφαρμόζεται και αλλού.
          Οι αμερικανική Delta που εμφάνισε για πρώτη φορά μετά απο πενταετία χάσιμο στο πρώτο τρίμηνο θα λάβει επίσης βοήθεια 5,4 δις $ ενώ στην Αμερική υπάρχει η δυνατότητα προσφυγής στο άρθρο 11 η Chapter 11 που ρυθμίζει τις περιπτώσεις που πρέπει να διαχειριστεί μια κατάσταση οικονομικών δυσχερειών σε μια εταιρία, αφού είναι συστημικά απαραίτητη για την Αμερική.

          Η RA έχει συμβόλαια εργασίας που θυμίζουν τα χρόνια του έντονου σκλαβεμπορίου και ο O’Leary για εμένα ένας παλιάνθρωπος ως αφεντικό που δεν θέλει το κράτος μέσα στην RA, αν του έδιναν τα χρήματα χωρίς προϋποθέσεις θα τα έπαιρνε όμως για να μεγαλώσει τον στόλο αεροσκαφών αφού είναι φαταούλας που δεν φουλάρει ούτε τα αεροσκάφη σωστά απο ότι έχει γίνει γνωστό απο διάφορα περιστατικά που έχουν γνωστοποιηθεί σε ειδικά περιοδικά. Για αυτό δεν παίρνει υποστήριξη, διώχνει απλά το,προσωπικό και θα προσλάβει πάλι όταν ανακάμψει η αγορά.

          Η περίπτωση των ελληνικών ναυπηγείων και όλων των ναυπηγείων η εταιριών που ήταν ήδη σε πορεία κάθοδος πρίν εμφανιστεί ο ιός στο ορίζοντα δεν μπορούν να πάρουν, αφού η στήριξη σχετίζεται με την πτώση που προκάλεσε η πανδημία ως ανωτέρα βία που ήταν απρόβλεπτη.
          Αν έδιναν σε όλους άνευ όρων ένα δάνειο εξπρές, θα μπορούσε ο κάθε αποτυχημένος -όπως π.χ. μια Wirecard- που πήγαινε την εταιρία για φούντο πρίν την εμφάνιση της γενικευμένης κρίσης να πάρει και έξτρα χαρτζιλίκι με κρατική υποστήριξη που δεν θα επέστρεφε αφού θα δήλωνε μια πτώχευση, αυτός δεν μπορεί να είναι όμως ο στόχος αφού θα αδικούσε αυτούς που αγωνίστηκαν για να μείνουν στην αγορά διατηρώντας και τις θέσεις εργασίας, και θα επιδοτούσε την σκαρταδούρα και τα μαύρα πρόβατα που απέτυχαν με δικιά τους ευθύνη.

          Σε αυτό με τις οικονομικές υποχρεώσεις των κομμάτων και των υπουργείων απέναντι στις εταιρίες συμφωνούμε.

          1. Γενικά δεν διαφωνώ με αυτά που γράφεις και δέχομαι ότι η κατάσταση επιβάλλει κάποιο «ξεβόλεμα».

            Διαφωνώ όμως με την ιδιωτικοποίηση των πάντων και τη δαιμονοποίηση του -κατά τα άλλα προβληματικού- δημόσιου.

            Επειδή κάποτε έπιναν μπύρες και παίζαν τάβλι στην τάδε ΔΕΚΟ, σήμερα να πουλήσουμε το νερό, την ΕΑΒ ή να κλείσουμε το λιγνίτη. Ειδικά το κλείσιμο του λιγνίτη (ΔΕΗ) συνεπάγεται εξάρτηση της χώρας από εισαγόμενο ΦΑ και ως εκ τούτου είναι έγκλημα.

          2. Ούτε εγώ θα έλεγα να ξεπουληθούν τα πάντα σε επενδυτές. Όλα δεν μπορείς να τα ξεπουλήσεις άλλωστε -η ας πούμε ότι ΦΕΝ θα ήταν σοφό-, ούτε υπάρχει
            εγγύηση ότι θα πετύχουν. Μερικά ξεπουλήθηκαν ήδη και ορισμένα ήταν λάθος κατά την γνώμη μου, αλλά από την άλλη δεν μπορείς να συντηρείς απεριόριστα μια εταιρία όπως την ΕΛΒΟ που θα έπρεπε να παράγει πλούτο, η να εισπράτει έστω τα χρήματα για τα έξοδα λειτουργίας για να μη χρειάζεται συνέχεια υποστήριξη από τα σεντούκια των φορολογουμένων, μόνο για να βολεύουν ψηφοφόρους η γνωστούς και φίλους ορισμένοι πολιτικοί.

            Ξέρω κρατικές εταιρίες που δούλευαν σωστά και ιδιωτικοποιήθηκαν – μερικές στα χαρτιά, μερικές και στην πράξη- με ιδιώτες μάνατζερ που είχαν μόνο την αρπαχτή ως στόχο, ενώ ήταν εντελώς άσχετοι με το αντικείμενο, μόνο για να απαλλαχθεί το κράτος από συντάξεις για ΔΥ και με στόχο να ξεπουληθεί εν μέρη σε ξένους επενδυτές, αφού με την αλλαγή σε ένα ιδιωτικό μοντέλο σταμάτησαν
            και οι προσλήψεις ΔΥ που αντικαταστάθηκαν με ιδιωτικούς υπαλλήλους -αλλά όχι 1:1 εννοείται- που δεν γινόταν μόνιμοι όπως οι παλιότεροι συνάδελφοι που είχαν προλάβει να γίνουν ΔΥ όσο λειτουργούσε ως κρατική εταιρία.

            Με λίγα λόγια για να μη γίνομαι κουραστικός, η προσπάθεια απέτυχε τα χρέη αυξήθηκαν σημαντικά αντί να γίνει το αντίθετο, και σήμερα -η μια τουλάχιστον- χρειάζεται περισσότερα χρήματα για στήριξη. Αλλά η εταιρία παρέμεινε στο ιδιωτικό μοντέλο, για μα μην προσλάβουν πάλι τους ακριβότερους μόνιμους υπαλλήλους.
            Χάθηκαν όμως πολλές θέσεις εργασίας, χωρίς να μειωθούν όμως τα έξοδα λειτουργίας. αυξάνοντας και το χρέος Για να πληρώνουν ακριβούς μάνατζερ που δεν είχαν ιδέα και δεν ξέρουν που παν τα πέντε.

  4. ειναι να γελαει κανεις κ να κλαιει με τις ελπιδες για αναβιωση της ελβο
    το ιδιο συμβαινει με την γενικοτερη «λυση» του προβληματος αφου οι υπαλληλοι συνεχιζουν στο δημοσιο τομεα
    λες κ υπαρχει κ κανας τρελος η βλακας επιχειρηματιας η εταιρεια που θα αναλαβει κ τις υποχρεωσεις της
    χαχαχα

    1. Υπήρξε ένας, αλλά δεν είναι γνωστό μέχρι πιο σημείο θα αναλάβανε τις υποχρεώσεις, τους ΔΥ θα τους έστελνε μάλλον στον πωλητή αφού είναι δικό του προσωπικό όσοι δεν είναι ιδιωτικοί υπάλληλοι. Η υπουργάρα όμως φρόντισε να τινάξει τον διαγωνισμό στον αέρα επειδή ήξερε ότι θα γινόταν δημόσια ρόμπα για το πανηγυρικό «…θα τους τσακίσουμε…» που έλεγε παριστάνοντας τον νεοέλληνα βαρύμαγκα ενώ ήταν περισσότερο χάρτινη τίγρης που αποχώρησε πρίν ακόμα γίνουν εκλογές…

    2. Το γεγονός ότι υπάρχουν ήδη 4 εταιρείες ελληνικές και ξένες που τη θέλουν να την αγοράσουν, αυτό και μόνο διαψεύδει τη ρητορική τύπου Άδωνι/Χατζηδάκη περί ΔΥ κλπ.

      1. Μήπως θέλουν να την αγοράσουν για να πάρουν προίκα τα αναγγελθέντα προγράμματα του εθνικού φορτηγού και του εθνικού τζιπ??
        Λέω μήπως!!?
        Τα ίδια λάθη ξανά και ξανά:
        Δώσαμε τη ελευσίνα με προίκα τις SV και τον Σκαραμαγκά με προίκα τα 214
        Τα ξέρουμε τα αποτελέσματα και στις δυο περιπτώσεις!!

        Τι ακριβώς έχει η ΕΛΒΟ για να trabiksei έναν σοβαρό επενδυτη?
        Τεχνογνωσία
        Εγκαταστάσεις
        Μεγάλη εσωτερική αγορά
        Εξαγωγές
        Τι ακριβώς?

        Νομίζω μια από τις προτάσεις που είχαν ypovlithei θα κρατούσαν μονο τριάντα άτομα προσωπικό!

        Χωρίς τα παραπάνω εθνικά προγράμματα ποιος θα ενδιαφερθεί
        Δεν είναι αυτη η έτερια commerially / financuially viable και πρέπει να τελειώνουμε με τα zobbie τύπου EAB/EAS/ELBO/LARKO/Zaxari…

        1. Στο ερώτημα για το τι θα μπορούσε να προσφέρει μια ΕΛΒΟ σε έναν επενδυτή, η απάντηση ίσως να είναι ότι έχει αξιοσέβαστες εκτάσεις ακινήτων η οικοπέδων σε βιομηχανική περιοχή σε μικρή απόσταση απο ένα μεγάλο λιμάνι ουσιαστικά μπροστά απο την διώρυγα του Ζουέζ που θα μπορούσε θα θεωρηθεί στρατηγική θέση.
          Επιπλέον στα άλλα περιουσιακά στοιχεία -π.χ. πατέντες- που έχουν αναφερθεί .

        2. Δεν θα διαφωνήσω αν βρεθεί η εναλλακτική που όλοι ψάχνουμε και δεν βρίσκουμε.

          Δηλαδή, αν πιστεύεις ότι κλείνοντας την ΕΑΒ και την ΕΛΒΟ θα δημιουργηθεί πακτωλός χρημάτων εξοικονόμησης τα οποία δεν θα φαγωθούν (πχ σε εργολάβους, ΜΚΟ και γενικώς έργα βιτρίνας) αλλά θα χρησιμοποιηθούν για τις πολυπόθητες αγορές εξοπλισμών από το εξωτερικό τότε βουρ στο πατσά.

          Αλλά μισό λεπτό:
          1) Ούτε τόσο δραματικά ποσά σου κοστίζουν (τουλάχιστον όπως τα περιγράφουν οι ζηλωτές της ελεύθερης (εδώ γελάμε) αγοράς
          2) Ούτε πρόκειται να αγοράσεις από το εξωτερικό γιατί είναι πανάκριβα και δεν έχεις φράγκο.
          3) Αλλά ακόμα και αν -υποτίθεται- αποκτήσεις φράγκα από το κλείσιμο, πόσα είναι αυτά; Πόσα το χρόνο;
          4) Κι αν είναι κάποια εκατοντάδες Μ. (που δεν είναι) θα πάνε σε όπλα για τα F-16; Ποιος το εγγυάται αυτό; Ο κ. Ντόκος; Ο κ. Διακόπουλος; Η κ. Ντόρα; Ο κ. Άδωνις; Εδώ γελάμε και ένας μεγάλος περίπατος στο ιστορικό τρίγωνο θα σε πείσει..

          Ας μην κουραζόμαστε, δεν πρέπει να κλείσουν αλλά ούτε η πώλησή τους εξασφαλίζει κάτι παρά μόνο κάποιες παραγγελίες αρπαχτή για τη νέα ιδιοκτησία.

          Μόνο με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και κυρίως χρηματοδότηση σε έρευνα. Αλλά σε μια χώρα που για 10Μ. € για εθνικό UAV περιμένει κονδύλι από την Ευρώπη, στη χώρα που ανήγαγε τον τουρισμό σε βιομηχανία, πολύ κακώς κάνουμε και τα συζητάμε. Εγώ έχω και δουλειές και νομίζω χάνω το χρόνο μου. Όπως κι εσύ (για να μην σε αδικήσω).

          1. EAB
            https://www.kathimerini.gr/1055493/article/oikonomia/epixeirhseis/triplasiasthkan-oi-zhmies-ths-eav-to-2018

            Το ποσό αυτό θα συμψηφίσει μέρος των υπέρογκων συσσωρευμένων ζημιών της κρατικής βιομηχανίας, οι οποίες ξεπερνούν το 1,51 δισ. ευρώ. Με την τελευταία αύξηση του μ.κ. η ΕΑΒ έχει λάβει από το ελληνικό Δημόσιο, από το καλοκαίρι του 2011 μέχρι και σήμερα, κεφάλαια ύψους 750 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών τα 600 εκατ. ευρώ επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και τα υπόλοιπα περίπου 150 εκατ. ευρώ επί κυβερνήσεων Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ.

            EAS
            https://www.liberal.gr/economy/i-oikonomia-eleutheronetai-apo-ta-sapakia-/287361

            Τα ΕΑΣ έχουν μέχρι σήμερα κοστίσει στον Ελληνα φορολογούμενο πάνω από 1,5 δισ. ευρώ με βάση τις συσσωρευμένες ζημίες.

            ELBO
            Η επιχείρηση βρίσκεται σε ειδική εκκαθάριση από το 2014, φορτωμένη με συσσωρευμένες ζημιές 170,3 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 απασχολούσε 380 άτομα.

          2. Αν και θεωρώ φυλλάδες τα media που δίνεις ως αναφορές, τελικά πόσα βγαίνουν στο χρόνο; Και πως έχουμε εγγυήσεις ότι θα πάνε στην άμυνα;

            Δεν θέλω την Ελλάδα rooms to let, μας αξίζει κάτι καλύτερο.

            Μόνο οι άδειες και οι εγκαταστάσεις που χρειάζονται σε ένα επενδυτή για τη δουλειά της ΕΛΒΟ ή των Ναυπηγείων δεν αξίζει να τα κλείσεις αλλά να τα εξυγιάνεις. Αλλά ξέχασα, ποιο είναι το σχέδιο της σημερινής (ή της προηγούμενης) για τη βιομηχανία; Tourism and stiff bread.

        3. Αν δεν ειναι μιζες τα περι εθνικου τυφεκιου τζιπ φορτηγου κορβετας φρεγατοκορβετας δεν ξερω τι ειναι.
          Παντως αλλαγη νοοτροπιας κ σχεδιασμου δεν ειναι.
          Επισης μην ξεχναμε κ κανα 6 7 κατοσταρικα την ανανεωση λεωφορειων των μμμ

      2. Ξέχασες ότι είναι τρίτη ή τετάρτη φορά που έχει βγει πωλητήριο…

        Προφανώς για την προίκα και τα μελλοντικά συμβόλαια θα πάρει κάποιος την εταιρία. Αλλά άσε να δούμε ποιοι θα καταθέσουν τελικά και προσφορές γιατί και άλλες φορές πάλι τα ίδια διαβάζαμε…

      3. Το προβλημα μου ακριβως δεν ειναι οι Δυ αλλα η ρητορικη περι δυ που απλα κρυβουν το πραγματικο προβλημα.
        Κυβερνησεις που επι δεκαετιες διελυαν κ λεηλατουσαν το δημοσιο τωρα κατηγορουν τους » πελατες» τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *