Συνολικά 15 νέα οχήματα παρέλαβαν μονάδες του Δ Σώματος Στρατού με στόχο την ενίσχυση των περιπολιών για την επιτήρηση των συνόρων και την αποτροπή των μεταναστευτικών ροών. Τα οχήματα είναι στη κτήση του Ελληνικού Στρατού και αγοράστηκαν από κονδύλια του ΓΕΣ για τη κάλυψη άμεσων αναγκών.

Πρόκειται για το μοντέλο MITSUBISHI L200 με κινητήρα πετρελαίου 2.268 κυβικών και συνολικής απόδοσης 150 ίππων. Είναι διπλής καμπίνας ικανά να μεταφέρουν άνετα τέσσερις επιβάτες καθώς και εξοπλισμό για την επιτήρηση των συνόρων όπως θερμικές κάμερες ή τακτικά uav στο χώρο μεταφοράς φορτίου των οχημάτων. Είναι ιδανικά για το περιβάλλον του Έβρου με ικανότητα κίνησης εκτός δρόμου και πολύ οικονομικά στη συντήρηση τους καθώς και στη κατανάλωση καυσίμων.

Comments

  1. Ισως ειναι γενικότερα μια λύση για να αντικατασταθούν και τα 290 GD, αν και για να κρατήσουν όσο τα 290 δύσκολο το βλέπω. Πάντως μια επιλογή με ανώτερο πακέτο αναρτήσεων και περαιτέρω προσαρμογές…

  2. Εγώ πάντως ξέρω πως εκεί που σταματούν τα περισσότερα πλην των πελταστών… ξεκινάνε τα Mitshubishi… πραγματικά αθάνατα. Πρέπει να αναρτήσω φωτογραφίες φίλων Βρετανών από Αφγανιστάν. Να δείτε τα Χάμερ ακίνητα και τους Ιάπωνες στις κορυφές των Τόρα Μπόρα!

  3. Για γενικά καθήκοντα και επιτήρηση σε καιρό ειρήνης έχουν εξαιρετικό κόστος προς απόδοση. Τώρα βέβαια, pick up απέναντι σε MRAP, δεν ξέρω πόση ασφάλεια εμπνέουν…

    1. Eλα ντε τι αγορα ειναι αυτη ?
      Λευκα οχηματα ?
      Δεν υπαρχει στο δειγματολογιο της εταιρειας καποια πρασινη η γαιωδης αποχρωση?

  4. Δεν μπορω να πω πως ενθουσιάστηκα όταν είδα την φωτογραφία,
    μου θύμησε έντονα «πολιτοφυλακές» σε Συρία , Λιβύη και αλλού
    Είναι αλήθεια ότι είναι καλύτερα μεν απο τα υπάρχοντα οχήματα , αλλα θα προτιμούσα
    εξειδικευμένα οχήματα στην θέση τους (όπως τα JLTV , MRAP ή Humvee κλπ )
    Όνειρο θερινής νυκτός
    Μια απορία μου δημιουργήθηκε όμως είναι: γιατι είναι άσπρα και όχι σε χρώματα παραλλαγής του ΕΣ;
    και μήπως αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο απόκτησης τους;

  5. Σίγουρα είναι πιο οικονομικά απο ένα εξειδικευμένο θωρακισμένο όχημα για στρατιωτική χρήση και μάλλον αρκετό για την δουλειά που το πήραν, αλλά οι Ιάπωνες φημίζονται για τα ακριβά ανταλλακτικά αν δεν άλλαξε κάτι, εκεί δεν είμαι σίγουρος αν δεν υπήρχε πιο οικονομική λύση με την επιλογή αλλού μοντέλου η αν έγινε κάν αξιολόγηση των διαθέσιμων στην αγορά μοντέλων αυτού του είδους οχημάτων, επειδή φαίνεται και για έκτακτη απόφαση.

    1. Στο μέλλον αν θέλουν να αναπτύξουν αυτή την πρακτική με οικονομικές λύσεις ίσως να μελετήσουν και την παρακάτω πρόταση των Άγγλων με το Ford Ranger η το Amarok M που απέκτησε και ο ολλανδικός στρατός σε μεγάλους αριθμούς.

      Ricardo unveils military-spec Ford Ranger pick-up

      https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/ricardo-unveils-military-spec-ford-ranger-pick

  6. Στην αρχή βαρέθηκα να δω το άρθρο, ΟΚ ο στρατός πήρε 15 πολιτικά αυτοκίνητα, σιγά τα αυγά, μιλάμε για μια αγορά άντε το πολύ 400 χιλιάδες.

    Μετά θυμήθηκα πόσα χρόνια κοιτάω τα Στάγερ (και τα Ρέο) και πάντα σκεφτόμουν και γιατί ο στρατός σαν φορτηγά να έχει κυρίως αυτά, και δεν παίρνει πολιτικά απλά φορτηγά για πχ το 80% και ΟΚ ας πάρει και εξειδικευμένα στρατιωτικά οχήματα για το 20%?

    Η διαφορά κόστους είναι τεράστια, και δεν αντικατοπτρίζει την διαφορά οφέλους. Τα πολιτικά είναι πολύ πιο εύκολα στην χρήση, πολύ πιο φτηνά πιο βολικά, πιο φτηνό σέρβις και κόστη χρήσης.

    Θυμάμαι το έθετα και στον στρατό και γελούσαμε, θυμάμαι ένα που τα αγαπούσε πολύ και προσπαθούσε να μου εξηγήσει την χρησιμότητά τους, και πόσο πιο ικανά είναι σε δύσκολες περιπτώσεις, το ένα είχε προπέλα να περνάει από τα ποτάμια, το άλλο κάτι άλλο και γελούσα. Υπάρχει ποτέ περίπτωση να βρεθεί στην φάση που θα χρειαστεί να βάλει προπέλα, και ακόμη και αν ναι, μπορεί να μην την έχει πάνω, και ακόμη και αν την έχει, δεν θα ξέρει ο οδηγός να την βάλει…

    Για την πιθανότητα μία στις 100 να χρειαστεί σε περίπτωση πολέμου και σε αυτή την μία στο εκατό, να βρεθεί να υπάρχει ένα φορτηγό στα χίλια να αναγκαστεί να κάνει κάτι δύσκολο που δεν μπορεί ένα πολιτικό, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να πληρώσουμε χρυσά όλα τα φορτηγά του στρατού (και όλα τα τζιπ Mercedes).

    Πες τε με άσχετο, αλλά και τι θα γινόταν αν τα περισσότερα ήταν πολιτικά, όπως και αντί τζιπ μερσεντές είχαμε κάτι πιο πολιτικό και σε ένα μικρό ποσοστό του κόστους? Αφού έτσι και αλλιώς τα Μερσεντές για σκέτα επιβατικά τα χρησιμοποιούν…

    Τι χάνω?

    1. Η επιλογή του μερσεντές ως τακτικό όχημα και τζιπάκι για τον στρατό νομίζω ότι είχε να κάνει με την μεγάλη διάδοση του οχήματος στους στρατούς πολλών χωρών.
      Στην Γαλλία κατασκευαζόταν κατόπιν άδειας ως Peugeot P4 VLTT ενώ στην Αυστρία ως Puch G και ήταν μάλλον το Non plus ultra της εποχής που εμφανίστηκε, αφού τα αγροτικά Pickups και τα νεότερα -πλέον- στρατιωτικοποιημένα SUV για καθημερινή χρήση ως τακτικά οχήματα εμφανίστηκαν πολύ αργότερα στην σκηνή για στρατιωτική χρήση, τα πρώτα περισσότερο ως οχήματα γενικής χρήσης σε PMC’s η παραστρατιωτικές μονάδες και πολιτοφυλακές όπου ο σκοπός ήταν να αποφευχθεί η εμφάνιση του χορηγού που δεν ήθελε να εμφανιστεί δημόσια ως εμπλεκόμενος σε μια πολεμική αντιπαράθεση, επειδή σε αρκετές περιπτώσεις ήταν και παράνομο ως πράξη.

      Δεν νομίζω όμως ότι θα μπορούσαν να αντικατασταθούν όλα τα εξειδικευμένα οχήματα για στρατιωτική χρήση η ένα μεγάλο μέρος αυτών με σχέδια για πολιτική χρήση.

      Δεν επιμένω σε ένα όχημα φορτηγό η τζίπακι με προπέλες για αμφίβιες εφαρμογές, αλλά τα ενισχυμένα σημεία που συνήθως έχουν τα οχήματα για στρατιωτική χρήση εξακολουθώ να τα θεωρώ χρήσιμα η και απαραίτητα. Για διοικητική μέριμνα εντός αστικών περιοχών συμφωνώ όμως ότι αρκούν τα απλά για πολιτική χρήση.

      1. Συμφωνώ με αυτά που αναφέρεις, μην παρεξηγηθεί η αναφορά μου, δεν θα ήθελα να καταργηθούν τα στρατιωτικά οχήματα, απλά ήθελα να πω αν πχ θέλουμε να αντικαταστήσουμε έστω 10.000 Στάγερ κτλ, και διάφορα τζιπ Μερσεντές, κάποιος στον στρατό θα έπρεπε να δει τι πραγματικά χρειάζεται σε αριθμούς για καθαρά στρατιωτική χρήση και να είναι σκληροτράχηλο και τι δεν πολυχρειάζεται.

        Πχ και εγώ θα ήθελα ένα σκληροτράχηλο τζιπ εάν ποτέ βρεθώ 10 φορές στην ζωή μου σε έναν περίεργο και κακοτράχαλο/διαλυμένο δρόμο, αλλά δεν το παίρνω, γιατί το παραπάνω κόστος που θα πληρώσω για αυτή την μικρή πιθανότητα, δεν το νιώθω καλή ιδέα. Έτσι πχ κάποιος θα μπορούσε να πει ότι σε Νησιά και σε αποστάσεις 100 χλμ και λιγότερο από τα σύνορα θα έπαιρνε τα σκληροτράχηλα και τα άλλα πολιτικά, ή κάθε μονάδα θα έχει μερικά σκληροτράχηλα και μερικά πολιτικά.

        Στην περίπτωση του Μερσεντές (αλλά είναι και για τα φορτηγά και τα πάντα), κάποια θα πρέπει να αντικατασταθούν από κάτι πιο σκληροτράχηλο (πχ MRAP ή M117) και μερικά που τα χρησιμοποιούν για απλές μετακινήσεις, με πολιτικά. Το μεγαλύτερο μέρος των Μερσεντές τζιπ τελικά χρησιμοποιείτε για μετακινήσεις υψηλών βαθμοφόρων εντός της πόλης΄, τους πάει σπίτι μονάδα σπίτι και από μονάδα σε μονάδα εντός πόλης, μπορείτε να φανταστείτε να στρίβει στα στενά μιας αστικής πόλης ένα MRAP ¨η ένα M117.

        1. Καταρχήν MRAP ή M1117 είναι πολύ χειρότερα (ιδίως από τα MRAP) από ένα 4Χ4 αγροτικό δε κίνηση εκτός δρόμου, ιδίως αν το τελευταίο είναι και κατάλληλα φτιαγμένο.
          Υπάρχει μια σειρά δραστηριοτήτων το στρατό που δεν χρειάζονται θωρακισμένα οχήματα όπως και να έχει…
          Σε πόλεμο βεβαια τίποτα δεν πάει χαμένο, ;όλα θα χρειαστούν

        2. agnostosependytis

          Νομίζω ότι αντιλαμβάνομαι το σκεπτικό σας και έτσι δεν υπάρχει παρεξήγηση αφού συμφωνούμε.
          Όσον αφορά τα MRAP νομίζω ότι είναι για συγκεκριμένες εφαρμογές σε εμπόλεμες ζώνες και ωστόσο δεν έχουν θέση σε μονάδες και σχηματισμούς που δεν παίρνουν μέρος σε μάχες και αποστολές εκστρατείας σε εξωτικές μακρινές χώρες με αυξημένη δραστηριότητα εχθρικών δυνάμεων που θέτουν σε κίνδυνο το προσωπικό.

          Για απλές μετακινήσεις υψηλόβαθμων εντός Ελλάδος αρκεί για τις περισσότερες περιπτώσεις σίγουρα και ένα ελαφρύτερο μοντέλο με χαμηλότερα έξοδα αγοράς και λειτουργίας όπως συμβαίνει ήδη και αλλού σε διάφορα μέρη, εγώ θα το πήγαινα και ένα βήμα πιο πέρα αλλά οι αντιδράσεις μερικών στρατιωτικών θα ήταν πιθανόν πολύ έντονες και θα προκαλούσαν σύγχυση για αυτό θα το αφήσω σε αυτό που λένε για κάτι πιο απλό με λιγότερα έξοδα. 🙂

          Ένα Humvee σίγουρα δεν προσφέρεται για αυτές τις περιπτώσεις όσο και να αρέσει σε μερικούς, αυτό ισχύει και για ένα MRAP αν και έχω δει να κινούνται σε πολύ στενά σημεία σε αστικές περιοχές, αλλά αυτή ήταν περίπτωση που ευτυχώς δεν συγκρίνεται με την καθημερινότητα στην Ελλάδα.

          Μιλώντας για ενισχυμένα σημεία σε οχήματα αναφερόμουν κυρίως σε συγκεκριμένα εξαρτήματα που δουλεύουν πιο συχνά απο ένα απλό ΙΧ με συνέπεια να καταπονούνται περισσότερο για παράδειγμα ίσως να προσφέρεται η περίπτωση των ταξί που όπως μου είχε πει κάποτε ένας στο εξωτερικό που ήξερε, ότι έχουν ενισχυμένους μεντεσέδες π.χ. στις πόρτες αφού ανοιγοκλείνουν συχνά σε σύγκριση με ένα ΙΧ όπου συμβαίνει πιο σπάνια, επειδή είχα αναρωτηθεί γιατί ένα αμάξι για χρήση ως ταξί κόστιζε περισσότερο ενώ επρόκειτο για το ίδιο μοντέλο.

          Όσον αφορά τα φορτηγά για στρατιωτική χρήση μπορούμε να πάρουμε ίσως ένα παράδειγμα απο τα προγράμματα εκσυγχρονισμού στο γειτονικό εξωτερικό, όπου αγοράζονται νέα στρατιωτικά φορτηγα σε μεγάλους αριθμούς σε αναλογία 1:2 η αλλιώς τα 2/3 του στόλου χωρίς θωράκιση καμπίνας και ενισχύσεις που δεν είναι απαραίτητες για καθημερινή σκληρή χρήση, και 1/3 με ενισχύσεις και θωρακισμένη καμπίνα για προστασία του προσωπικού, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του προγράμματος στην Ρουμανία που αγοράζει γύρο στα 2500 οχήματα απο την Ιταλία αν θυμάμαι σωστά την σχετική ανακοίνωση.

          Οι μάχιμες μονάδες πρώτης γραμμής όμως θα πρέπει να έχουν όμως το ανάλογο και κατάλληλο υλικό για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που θα έχει το έργο που αναλαμβάνουν.

    2. Το οτι τα σταγερ και τα μερσεντες εχουν 40 χρονια στην πλατη τους και ακομα λειτουργουν? Το οτι τα οδηγανε νεοι οδηγοι που τα κακομεταχειριζονται και πανε ασκησεις, σε βουνα κτλ?
      Για βρες ενα πολιτικο οχημα που να τα κανει ολα αυτα για σαραντα χρονια και μετα θα δεις οτι τελικα τα εχουν βγαλει τα λεφτα τους 10 φορες.. Τελος στον στρατο παιρνεις κατι για περιπτωση πολεμου ασχετα αν θα πολεμησουν η οχι. Με την ιδια λογικη να μην εχουμε αρματα γιατι τωρα μονο σε ασκησεις πανε και ισως να μην χρειαστει να ριξουν ουτε μια οβιδα. Τωρα σε κατι μετακινησεις εντος πολεων θα ειχε λογικη ενα πολιτικο οχημα αλλα αυτο θα εβαζε ενα ακομα τυπο σε υπηρεσια. Υποτίθεται εγινε παραγωγη μεγαλου αριθμου σταγερ και μερσεντες για να υπαρχει ομοιοτυπια και μειωση κοστους αγορας χρησης και συντηρησης.
      Υγ σε καποιες περιπτωσεις παντως χρησημοποιουνται πολιτικα οχηματα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *