Είναι γεγονός πως τόσο το μεταναστευτικό όσο και οι συμβατικές παραδοσιακές απειλές από τη Τουρκία είναι σε έξαρση. Οι ανάγκες σε σύγχρονα ταχύπλοα στρατιωτικών προδιαγραφών (το ξανά λέμε στρατιωτικών προδιαγραφών όχι φουσκωτών αναψυχής) τόσο για τις Ειδικές Δυνάμεις του Ελληνικού Στρατού όσο και για το Λιμενικό Σώμα είναι τεράστιες.  Από την άλλη μεριά, είναι ευκαιρία να γίνει μια επανεκκίνηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας από ρεαλιστικά και εφικτά σχέδια όπως μικρών ταχυπλόων σκαφών.

Ως εκ τούτων, παρουσιάζουμε αναλυτικώς μέσα από αποκλειστικά στοιχεία του γράφοντος μια ολοκληρωμένη πρόταση που χρήζει διερεύνησης από ΛΣ, ΠΝ και ΕΣ. Το σκάφος αυτό δύναται να είναι η βάση ώστε πολλές ελληνικές εταιρείες να συνεργαστούν και να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους.

Μια από τις πλέον ικανές και σύγχρονες σχεδιάσεις σκαφών ειδικών επιχειρήσεων είναι τα ελληνικά ταχύπλοα Supertermoli. Τα παρακάτω σκάφη είναι γνωστά στην Ελληνική κοινότητα Ειδικών Δυνάμεων. Το SUPERTERMOLI ST60 INTERCEPTOR είναι το ΣΑΠ 11 που μαζί με το ΣΑΠ 10 αποτελούν τα καλύτερα σκάφη ανορθοδόξου πολέμου της Δ.Υ.Κ.

Τα σκάφη Supertermoli έχουν κυριολεκτικά οργώσει το Αιγαίο και τον νησιωτικό χώρο μεταφέροντας σε τόπο και χρόνο ομάδες ΟΥΚ όταν και όπου απαιτείται. Ταξιδεύοντας με συνεχή ταχύτητα 60 κόμβων μπορούν από την Βάση Υποβρυχίων Καταστροφών («Ναυτικό Οχυρό ΚΑΝΕΛΟΠΟΥΛΟΣ») να διασπείρουν ΟΥΚ πραγματοποιώντας αποστολές ανορθοδόξου πολέμου.

Τα SUPERTERMOLI ST60 & ST50 είναι δύο ταχύπλοα σκάφη με βασικό υλικό κατασκευής από ADVANCED COMPOSITE MATERIALS με βάση πολυεστερικές ρητίνες ισοφθαλικού τύπου τα οποία λόγω των χαρακτηριστικών και του εξοπλισμού που δύναται να φέρουν, μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν ως καταδιωκτικά ταχύπλοα σε αποστολές δίωξης παράνομης διακίνησης αλλοδαπών ή λαθρεμπορίου, σκάφη ειδικών επιχειρήσεων και παράκτιας περιπολίας.

Είναι σκάφη εξαιρετικά υψηλών ταχυτήτων που έχουν σχεδιαστεί στην Ιταλία για τις ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι ειδικά κατασκευασμένα για την θάλασσα και τον κυματισμό της Μεσογείου, φέρουν από 2 έως και 4 μηχανές και μπορούν να προσαρμοστούν σχεδιαστικά στις πιο δύσκολες απαιτήσεις “εφαρμογών” των συγκεκριμένων υπηρεσιών προσφέροντας άνεση και ασφάλεια στα πληρώματα τους.

Σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος οι τιμές είναι οι εξής: βασική τιμή του ST60 (19 μετρα) είναι 1.800.000 ευρώ.

Κύρια Χαρακτηριστικά

  • Συνολικό μήκος σκάφους (L): ST60 – 18,60 m & ST50 – 15,00
  • Συνολικό πλάτος (W): ST60 – 3,40 m & ST50 – 3,00 m
  • Βύθισμα (DWL) 1,00 m (model ST60) – 0.80m (model ST50).
  • Χωρητικότητα σε πετρέλαιο ST60 / 4.000 lt & ST50 / 2.000 It .
  • Πλήρωμα 24 άτομα η έκδοση ST60 και 14 άτομα η έκδοση ST50.
  • Μέγιστη ταχύτητα: 55-70 knots (ανάλογα με την έκδοση του σκάφους).
  • Επιχειρησιακή ταχύτητα (90% των ονομαστικών RPM): 45-60 knots.
  • Ακτίνα ενεργείας στην επιχειρησιακή ταχύτητα: στα 500 ΝΜ

Πρόωση

Με στόχο την υψηλή επιχειρησιακή ταχύτητα και την αύξηση την ακτίνας

δράσης των σκαφών SUPERTERMOLI, επιλέχθηκε ένα σύστημα πρόωσης με

οδηγούς επιφανείας (JOLLY SPECIAL drives) αποτελούμενο από:

  • 2-4 x κινητήρες SEATEK or MAN (800hp – 1500hp)
  • 2-4 x Μειωτήρες – Αναστροφείς (ρεβέρσες) ZF.
  • 2-4 x Άξονες μετάδοσης κίνησης (cardan shaft).
  • 1-2 x Σετ (2 πόδια) σύστημα επιφανείας JOLLY DRIVE SPECIAL.
  • 2-4 x Έλικες επιφανείας  SILPROP.
  • 1-2 x Ηλεκτρονικό χειριστήριο ZF 9000 / 4200.

Σύστημα Ρύθμισης Διαγωγής

H ρύθμιση της διαγωγής του σκάφους γίνεται μέσω δύο (2) υδραυλικών

πτερύγιων τύπου TRIM TABS Seaplanes. Τα πτερύγια τοποθετούνται συμμετρικά στον καθρέπτη (transom) και ο τηλεχειρισμός τους γίνεται από τον διακόπτη στην κονσόλα του χώρου διακυβέρνησης.

Σύστημα Αγκυροβολιάς και Πρόσδεσης

Το σύστημα αγκυροβολιάς αποτελείται από:

  • Ένα εργάτη .
  • Μία άγκυρα με βάρος κατ’ ελάχιστο 16 kg.
  • Αλυσίδα 8-10 mm.
  • Στο σκάφος υπάρχουν εννέα (9) σημεία πρόσδεσης (cleats).

Καθίσματα

Στο σκάφος τοποθετούνται εξωτερικά 2-4 καθίσματα SHOXS 4600 και εσωτερικά του σκάφους 12-20 καθίσματα SHOXS 8100. Πρόκειται για καθίσματα, υψηλής ποιότητας, ειδικού τύπου και κατάλληλα για την απορρόφηση κραδασμών. Τα καθίσματα είναι κατασκευής της εταιρείας COAST DYNAMICS GROUP LTD.

Ναυτιλιακός εξοπλισμός και επικοινωνίες

Το σκάφος προτείνεται να είναι εξοπλισμένο με τα παρακάτω ή αντίστοιχων

δυνατοτήτων συστήματα:

  • Raymarine e125 Chartplotter
  • Raymarine AIS 650 (A/B receiver & B Sander)
  • Raymarine Ray240 VHF
  • FLIR M-Series Night Vision Thermal Camera
  • Raymarine Open Array Super HD radar 4kW 48“
  • Glomex VHF & AIS antennas
  • 8“ Display, Digital SEATEK TRONIK engine monitoring system
  • Electro-hydraulic Power Steering ESPE 1500
  • Rudder indicator on Autopilot Controller
  • Manual trim tabs with indicated manual control
  • Synchronization system to the engine revolution
  • Engine and gear ALARMS
  • Three (3) bilge pumps Auto and Manual + Bilge Alarm

Τα ταχύπλοα Supertermoli είναι σκάφη υψηλών ταχυτήτων και έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι κατασκευασμένα λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν στη θάλασσα της Μεσογείου και φέρουν από 2 έως και 4 μηχανές (ανάλογα το μοντέλο) προσφέροντας ταχύτητα και ασφάλεια στα πληρώματά τους. Τα ταχύπλοά, λειτουργούν σε ταχύτητες άνω των 50 κόμβων με απόλυτη ασφάλεια ακόμη και στις ποιος δύσκολες συνθήκες. Η τελική τους ταχύτητα ξεπερνά τους 60 κόμβους και μπορούν να μεταφέρουν πλήρωμα έως και 20 ατόμων για ειδικές αποστολές. Η ικανότητα ελιγμών, η αξιοπλοΐα σε ακραίες ταχύτητες και συνθήκες και η μεγάλη αυτονομία, ξεχωρίζει τα μοντέλα μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Το σημείο που μπορεί να υπάρξει η ειδική ράμπα για την αποβίβαση του προσωπικού.

Αξίζει να τονιστεί πως τα σκάφη SUPERTERMOLI είναι ελληνικά τα οποία κατασκευάζονται στην Ελλάδα σε συνεργασία με το ναυπηγείο ΑΚΡΟΠΡΩΡΟ (Γ. Αγαγιώτης) στην περιοχή Σχηματαρίου Βοιωτίας.

Ο οπλισμός του σκάφους δύναται να αποτελείται από τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμού των 12,7mm ή των 20mm, βομβιδοβόλο των 40 mm, εκτοξευτές καπνογόνων βομβίδων ή 6 νάρκες σύγχρονης τεχνολογίας και ένας εκτοξευτής αντιαρματικού πυραύλου HELLFIRE. Άλλη επιλογή μπορεί να είναι το DILLON M134. Επίσης, μπορεί να φέρει όλη τη σύγχρονη σουίτα αισθητήρων παρατήρησης ή εγκλωβισμού στόχων όπως είναι οι κάμερες FLIR.

Συνεπώς, η ουσία είναι πως μπορεί να υπάρξει ένα ελληνικό σκάφος πολύ ανώτερο ποιοτικά των τουρκικών σκαφών είτε της ακτοφυλακής είτε των Τούρκων βατραχανθρώπων (SAS/ SAT). Ανώτερο από κάθε πλευρά επιδόσεων και κυρίως δυνατοτήτων με ένα κόστος περίπου στα 2 εκατομμύρια ευρώ ανά σκάφος και ναυπήγηση στην Ελλάδα με χρόνους παράδοσης ένα σκάφος ST60 ανά 6 μήνες. Γι’ αυτό και η πρόταση είναι πλήρως επαναστατική δεδομένων των άλλων ανταγωνιστικών προτάσεων.

H Ιταλία είναι μια χώρα που αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα θαλασσίου εγκλήματος παρόμοια με αυτά που αντιμετωπίζει η χώρα μας και ειδικότερα το Λιμενικό Σώμα- Ελληνική Ακτοφυλακή. Ως εκ τούτου αξίζει ιδιαιτέρως η ανάλυση των δυνατοτήτων καθώς η διερεύνηση δυνητικών εξοπλιστικών προτάσεων.

Τα σκάφη SUPERTERMOLI, είναι σκάφη εξαιρετικά υψηλών ταχυτήτων που έχουν σχεδιαστεί για τις ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι ειδικά κατασκευασμένα για την θάλασσα και τον κυματισμό της Μεσογείου, φέρουν από 2 έως και 4 μηχανές (ανάλογα το μοντέλο) και μπορούν να προσαρμοστούν σχεδιαστικά στις πιο δύσκολες απαιτήσεις “εφαρμογών” των συγκεκριμένων υπηρεσιών προσφέροντας άνεση και ασφάλεια στα πληρώματά τους.

Το Λιμενικό Σώμα εντάσσοντας στην δύναμή του τον συγκεκριμένο τύπο σκάφους καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του που αρχίζουν από την έρευνα και διάσωση, την συνδρομή άμεσης βοήθειας σε περιπτώσεις μεγάλων ναυτικών ή και αεροπορικών ατυχημάτων έκδοση (fast life raft carrier) και με την επιβιωσιμότητα σε κατάσταση θάλασσας 8+ μποφόρ θα μπορούσε άνετα να διαφυλάξει τα θαλάσσια σύνορα και να αποτρέψει οποιαδήποτε σκέψη για λαθρομετανάστευση, λαθρεμπόριο.. Αυτό που διακρίνει τα μοντέλο αυτό από τον ανταγωνισμό, είναι η ικανότητα ελιγμών και η αξιοπλοΐα σε ακραίες ταχύτητες.

Τα σκάφη επίσης μπορούν να φέρουν ράμπα στη πλώρη ώστε να προσεγγίζουν απόκρημνες και βραχώδεις ακτές με στόχο την ομαλή αποβίβαση προσωπικού. Ταυτοχρόνως, δύναται να φέρουν λέμβο ή υποβρύχιο όχημα μεταφοράς βατραχανθρώπων στο πίσω μέρος της πρύμνης ώστε να κάνουν άφεση ομάδας ΟΥΚ ή Καταδρομέων με τη λέμβο εγγύς του στόχου προσεγγίζοντας με αφάνεια.

Ενδεχόμενη προμήθεια αυτών των ταχυπλόων θα προσδώσει μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία και είναι ικανή να καλύψει μια σειρά από ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων του ΕΣ, του ΠΝ καθώς και του Λιμενικού Σώματος στα νέα περιπολικά σκάφη. Παράλληλα με μια τέτοια προμήθεια το ελληνικό δημόσιο θα πετύχει σημαντική μείωση τιμών με οικονομίες κλίμακας και ομοιοτυπία.

Επίσης, είναι πολύ σημαντικό πως μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα μπορεί να υπάρξει αναζωογόνηση της ελληνικής αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας με τη συμμετοχή πολλών επιμέρους ελληνικών εταιρειών στους τομείς των αντικραδασμικών καθισμάτων, αισθητήρων, προστασίας – θωράκισης, επικοινωνιών και διασύνδεσης όλων αυτών με το τακτικό σύστημα.