Είναι γεγονός πως τόσο το μεταναστευτικό όσο και οι συμβατικές παραδοσιακές απειλές από τη Τουρκία είναι σε έξαρση. Οι ανάγκες σε σύγχρονα ταχύπλοα στρατιωτικών προδιαγραφών (το ξανά λέμε στρατιωτικών προδιαγραφών όχι φουσκωτών αναψυχής) τόσο για τις Ειδικές Δυνάμεις του Ελληνικού Στρατού όσο και για το Λιμενικό Σώμα είναι τεράστιες.  Από την άλλη μεριά, είναι ευκαιρία να γίνει μια επανεκκίνηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας από ρεαλιστικά και εφικτά σχέδια όπως μικρών ταχυπλόων σκαφών.

Ως εκ τούτων, παρουσιάζουμε αναλυτικώς μέσα από αποκλειστικά στοιχεία του γράφοντος μια ολοκληρωμένη πρόταση που χρήζει διερεύνησης από ΛΣ, ΠΝ και ΕΣ. Το σκάφος αυτό δύναται να είναι η βάση ώστε πολλές ελληνικές εταιρείες να συνεργαστούν και να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους.

Μια από τις πλέον ικανές και σύγχρονες σχεδιάσεις σκαφών ειδικών επιχειρήσεων είναι τα ελληνικά ταχύπλοα Supertermoli. Τα παρακάτω σκάφη είναι γνωστά στην Ελληνική κοινότητα Ειδικών Δυνάμεων. Το SUPERTERMOLI ST60 INTERCEPTOR είναι το ΣΑΠ 11 που μαζί με το ΣΑΠ 10 αποτελούν τα καλύτερα σκάφη ανορθοδόξου πολέμου της Δ.Υ.Κ.

Τα σκάφη Supertermoli έχουν κυριολεκτικά οργώσει το Αιγαίο και τον νησιωτικό χώρο μεταφέροντας σε τόπο και χρόνο ομάδες ΟΥΚ όταν και όπου απαιτείται. Ταξιδεύοντας με συνεχή ταχύτητα 60 κόμβων μπορούν από την Βάση Υποβρυχίων Καταστροφών («Ναυτικό Οχυρό ΚΑΝΕΛΟΠΟΥΛΟΣ») να διασπείρουν ΟΥΚ πραγματοποιώντας αποστολές ανορθοδόξου πολέμου.

Τα SUPERTERMOLI ST60 & ST50 είναι δύο ταχύπλοα σκάφη με βασικό υλικό κατασκευής από ADVANCED COMPOSITE MATERIALS με βάση πολυεστερικές ρητίνες ισοφθαλικού τύπου τα οποία λόγω των χαρακτηριστικών και του εξοπλισμού που δύναται να φέρουν, μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν ως καταδιωκτικά ταχύπλοα σε αποστολές δίωξης παράνομης διακίνησης αλλοδαπών ή λαθρεμπορίου, σκάφη ειδικών επιχειρήσεων και παράκτιας περιπολίας.

Είναι σκάφη εξαιρετικά υψηλών ταχυτήτων που έχουν σχεδιαστεί στην Ιταλία για τις ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι ειδικά κατασκευασμένα για την θάλασσα και τον κυματισμό της Μεσογείου, φέρουν από 2 έως και 4 μηχανές και μπορούν να προσαρμοστούν σχεδιαστικά στις πιο δύσκολες απαιτήσεις “εφαρμογών” των συγκεκριμένων υπηρεσιών προσφέροντας άνεση και ασφάλεια στα πληρώματα τους.

Σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος οι τιμές είναι οι εξής: βασική τιμή του ST60 (19 μετρα) είναι 1.800.000 ευρώ.

Κύρια Χαρακτηριστικά

  • Συνολικό μήκος σκάφους (L): ST60 – 18,60 m & ST50 – 15,00
  • Συνολικό πλάτος (W): ST60 – 3,40 m & ST50 – 3,00 m
  • Βύθισμα (DWL) 1,00 m (model ST60) – 0.80m (model ST50).
  • Χωρητικότητα σε πετρέλαιο ST60 / 4.000 lt & ST50 / 2.000 It .
  • Πλήρωμα 24 άτομα η έκδοση ST60 και 14 άτομα η έκδοση ST50.
  • Μέγιστη ταχύτητα: 55-70 knots (ανάλογα με την έκδοση του σκάφους).
  • Επιχειρησιακή ταχύτητα (90% των ονομαστικών RPM): 45-60 knots.
  • Ακτίνα ενεργείας στην επιχειρησιακή ταχύτητα: στα 500 ΝΜ

Πρόωση

Με στόχο την υψηλή επιχειρησιακή ταχύτητα και την αύξηση την ακτίνας

δράσης των σκαφών SUPERTERMOLI, επιλέχθηκε ένα σύστημα πρόωσης με

οδηγούς επιφανείας (JOLLY SPECIAL drives) αποτελούμενο από:

  • 2-4 x κινητήρες SEATEK or MAN (800hp – 1500hp)
  • 2-4 x Μειωτήρες – Αναστροφείς (ρεβέρσες) ZF.
  • 2-4 x Άξονες μετάδοσης κίνησης (cardan shaft).
  • 1-2 x Σετ (2 πόδια) σύστημα επιφανείας JOLLY DRIVE SPECIAL.
  • 2-4 x Έλικες επιφανείας  SILPROP.
  • 1-2 x Ηλεκτρονικό χειριστήριο ZF 9000 / 4200.

Σύστημα Ρύθμισης Διαγωγής

H ρύθμιση της διαγωγής του σκάφους γίνεται μέσω δύο (2) υδραυλικών

πτερύγιων τύπου TRIM TABS Seaplanes. Τα πτερύγια τοποθετούνται συμμετρικά στον καθρέπτη (transom) και ο τηλεχειρισμός τους γίνεται από τον διακόπτη στην κονσόλα του χώρου διακυβέρνησης.

Σύστημα Αγκυροβολιάς και Πρόσδεσης

Το σύστημα αγκυροβολιάς αποτελείται από:

  • Ένα εργάτη .
  • Μία άγκυρα με βάρος κατ’ ελάχιστο 16 kg.
  • Αλυσίδα 8-10 mm.
  • Στο σκάφος υπάρχουν εννέα (9) σημεία πρόσδεσης (cleats).

Καθίσματα

Στο σκάφος τοποθετούνται εξωτερικά 2-4 καθίσματα SHOXS 4600 και εσωτερικά του σκάφους 12-20 καθίσματα SHOXS 8100. Πρόκειται για καθίσματα, υψηλής ποιότητας, ειδικού τύπου και κατάλληλα για την απορρόφηση κραδασμών. Τα καθίσματα είναι κατασκευής της εταιρείας COAST DYNAMICS GROUP LTD.

Ναυτιλιακός εξοπλισμός και επικοινωνίες

Το σκάφος προτείνεται να είναι εξοπλισμένο με τα παρακάτω ή αντίστοιχων

δυνατοτήτων συστήματα:

  • Raymarine e125 Chartplotter
  • Raymarine AIS 650 (A/B receiver & B Sander)
  • Raymarine Ray240 VHF
  • FLIR M-Series Night Vision Thermal Camera
  • Raymarine Open Array Super HD radar 4kW 48“
  • Glomex VHF & AIS antennas
  • 8“ Display, Digital SEATEK TRONIK engine monitoring system
  • Electro-hydraulic Power Steering ESPE 1500
  • Rudder indicator on Autopilot Controller
  • Manual trim tabs with indicated manual control
  • Synchronization system to the engine revolution
  • Engine and gear ALARMS
  • Three (3) bilge pumps Auto and Manual + Bilge Alarm

Τα ταχύπλοα Supertermoli είναι σκάφη υψηλών ταχυτήτων και έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι κατασκευασμένα λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν στη θάλασσα της Μεσογείου και φέρουν από 2 έως και 4 μηχανές (ανάλογα το μοντέλο) προσφέροντας ταχύτητα και ασφάλεια στα πληρώματά τους. Τα ταχύπλοά, λειτουργούν σε ταχύτητες άνω των 50 κόμβων με απόλυτη ασφάλεια ακόμη και στις ποιος δύσκολες συνθήκες. Η τελική τους ταχύτητα ξεπερνά τους 60 κόμβους και μπορούν να μεταφέρουν πλήρωμα έως και 20 ατόμων για ειδικές αποστολές. Η ικανότητα ελιγμών, η αξιοπλοΐα σε ακραίες ταχύτητες και συνθήκες και η μεγάλη αυτονομία, ξεχωρίζει τα μοντέλα μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Το σημείο που μπορεί να υπάρξει η ειδική ράμπα για την αποβίβαση του προσωπικού.

Αξίζει να τονιστεί πως τα σκάφη SUPERTERMOLI είναι ελληνικά τα οποία κατασκευάζονται στην Ελλάδα σε συνεργασία με το ναυπηγείο ΑΚΡΟΠΡΩΡΟ (Γ. Αγαγιώτης) στην περιοχή Σχηματαρίου Βοιωτίας.

Ο οπλισμός του σκάφους δύναται να αποτελείται από τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμού των 12,7mm ή των 20mm, βομβιδοβόλο των 40 mm, εκτοξευτές καπνογόνων βομβίδων ή 6 νάρκες σύγχρονης τεχνολογίας και ένας εκτοξευτής αντιαρματικού πυραύλου HELLFIRE. Άλλη επιλογή μπορεί να είναι το DILLON M134. Επίσης, μπορεί να φέρει όλη τη σύγχρονη σουίτα αισθητήρων παρατήρησης ή εγκλωβισμού στόχων όπως είναι οι κάμερες FLIR.

Συνεπώς, η ουσία είναι πως μπορεί να υπάρξει ένα ελληνικό σκάφος πολύ ανώτερο ποιοτικά των τουρκικών σκαφών είτε της ακτοφυλακής είτε των Τούρκων βατραχανθρώπων (SAS/ SAT). Ανώτερο από κάθε πλευρά επιδόσεων και κυρίως δυνατοτήτων με ένα κόστος περίπου στα 2 εκατομμύρια ευρώ ανά σκάφος και ναυπήγηση στην Ελλάδα με χρόνους παράδοσης ένα σκάφος ST60 ανά 6 μήνες. Γι’ αυτό και η πρόταση είναι πλήρως επαναστατική δεδομένων των άλλων ανταγωνιστικών προτάσεων.

H Ιταλία είναι μια χώρα που αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα θαλασσίου εγκλήματος παρόμοια με αυτά που αντιμετωπίζει η χώρα μας και ειδικότερα το Λιμενικό Σώμα- Ελληνική Ακτοφυλακή. Ως εκ τούτου αξίζει ιδιαιτέρως η ανάλυση των δυνατοτήτων καθώς η διερεύνηση δυνητικών εξοπλιστικών προτάσεων.

Τα σκάφη SUPERTERMOLI, είναι σκάφη εξαιρετικά υψηλών ταχυτήτων που έχουν σχεδιαστεί για τις ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι ειδικά κατασκευασμένα για την θάλασσα και τον κυματισμό της Μεσογείου, φέρουν από 2 έως και 4 μηχανές (ανάλογα το μοντέλο) και μπορούν να προσαρμοστούν σχεδιαστικά στις πιο δύσκολες απαιτήσεις “εφαρμογών” των συγκεκριμένων υπηρεσιών προσφέροντας άνεση και ασφάλεια στα πληρώματά τους.

Το Λιμενικό Σώμα εντάσσοντας στην δύναμή του τον συγκεκριμένο τύπο σκάφους καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του που αρχίζουν από την έρευνα και διάσωση, την συνδρομή άμεσης βοήθειας σε περιπτώσεις μεγάλων ναυτικών ή και αεροπορικών ατυχημάτων έκδοση (fast life raft carrier) και με την επιβιωσιμότητα σε κατάσταση θάλασσας 8+ μποφόρ θα μπορούσε άνετα να διαφυλάξει τα θαλάσσια σύνορα και να αποτρέψει οποιαδήποτε σκέψη για λαθρομετανάστευση, λαθρεμπόριο.. Αυτό που διακρίνει τα μοντέλο αυτό από τον ανταγωνισμό, είναι η ικανότητα ελιγμών και η αξιοπλοΐα σε ακραίες ταχύτητες.

Τα σκάφη επίσης μπορούν να φέρουν ράμπα στη πλώρη ώστε να προσεγγίζουν απόκρημνες και βραχώδεις ακτές με στόχο την ομαλή αποβίβαση προσωπικού. Ταυτοχρόνως, δύναται να φέρουν λέμβο ή υποβρύχιο όχημα μεταφοράς βατραχανθρώπων στο πίσω μέρος της πρύμνης ώστε να κάνουν άφεση ομάδας ΟΥΚ ή Καταδρομέων με τη λέμβο εγγύς του στόχου προσεγγίζοντας με αφάνεια.

Ενδεχόμενη προμήθεια αυτών των ταχυπλόων θα προσδώσει μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία και είναι ικανή να καλύψει μια σειρά από ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων του ΕΣ, του ΠΝ καθώς και του Λιμενικού Σώματος στα νέα περιπολικά σκάφη. Παράλληλα με μια τέτοια προμήθεια το ελληνικό δημόσιο θα πετύχει σημαντική μείωση τιμών με οικονομίες κλίμακας και ομοιοτυπία.

Επίσης, είναι πολύ σημαντικό πως μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα μπορεί να υπάρξει αναζωογόνηση της ελληνικής αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας με τη συμμετοχή πολλών επιμέρους ελληνικών εταιρειών στους τομείς των αντικραδασμικών καθισμάτων, αισθητήρων, προστασίας – θωράκισης, επικοινωνιών και διασύνδεσης όλων αυτών με το τακτικό σύστημα.

Comments

  1. Σουπερ ολα αυτα…
    Υπαρχει πρωτοτυπο στην τελικη προτεινομενη μορφη (με προσθια ραμπα.αντιβαλλιστικη προστασια,σταθμους οπλισμου και οπτικα)?
    Μαλλον οχι….Επειδη λοιπον κυριοι ειστε ιδιωτικη πρωτοβουλια η οποια υγειως σκεφτεται (και) το κερδος,επενδυστε κατ’αρχας στο προτοτυπο και τα ξαναλεμε.
    Θα μπορουσε το ενα θα μπορουσε το αλλο…δε γινεται δουλεια….
    Πραγματικα ευχομαι απο καρδιας κατι τετοιο να προχωρησει και γιατι οχι να επιτυχει και εξαγωγες…

    1. Ρε αδερφέ να βγάλει πρωτότυπο από μόνη της η εταιρεία ;;;
      Με τι προδιαγραφές θωράκισης;;
      Με τι οπλισμό;;
      Με τι ραντάρ , ηλεκτρονικά κ ηλεκτροοπτικά;
      Την βασική έκδοση του σκάφους την γνωρίζει το Π.Ν μιας κ έχει 2τετοια σκάφη.
      Λογικά θα την γνωρίζει κ το Λιμενικό μιας κ σίγουρα έχουν πάρει στοιχεία ή θα μπορούσαν
      να έχουν πάρει στοιχεία από το Π.Ν.
      Το θέμα είναι να αποφασίσουν επιτέλους οι επιτελείς να βάλουν το εγώ τους κάτω κ να βγάλουν μπροστά το κοινό καλό.
      Να βάλουν κάτω οι αρχηγοί του Π.Ν κ του Λιμενικού κ να αποφασίσουν από κοινού πόσα σκάφη , με τι προδιαγραφές κ για ποιες αποστολές τα θέλουν κ να πάνε στις εταιρείες να ζητήσουν τιμές κ χρόνους παράδοσης.
      Είναι ευκαιρία τώρα που υπάρχουν ευρωπαϊκά προγράμματα με χρηματοδότηση 80-90% να γίνει διαγωνισμός για όσα πλοία πλοία χρειάζονται κ οι δύο κλάδοι.
      Αν γίνεται να αντικαταστήσουν το σύνολο των υπαρχόντων σκαφών που στην πλειονότητα τους είναι ακατάλληλα (άοπλα κ τυφλά) ακόμα καλύτερα.

      1. Το ΠΝ δεν γνωρίζει τιποτα περισσοτερο απο την τουριστικη εκδοση του σκάφους καθώς αυτα που εχει προερχονται απο κατασχεση λαθρεμπορων.
        Οταν θα παραλαβουμε τα πρωτα σκαφη και οι Κ/Δ θα φρακαρουνε στον πλωριο καταπελτη θα λεμε παλι οτι θα διορθωθει στην επομενη παρτιδα….

        1. Γράφω»Την βασική έκδοση του σκάφους την γνωρίζει το Π.Ν μιας κ έχει 2τετοια σκάφη».
          Η βασική έκδοση είναι ακριβώς αυτό που αναφέρεις μια πολιτική έκδοση του σκάφους .
          Άρα τουλάχιστον το Π.Ν. γνωρίζει τις δυνατότητες σε ταχύτητα ,ελιγμούς , κατανάλωση καυσίμου, εμβέλεια κ τι θάλασσα αντέχει το σκάφος.
          Η εταιρεία δίνει στην δημοσιότητα τις επιλογές που μπορεί κανείς να βάλει στο σκάφος ας τις μελετήσουν οι επιτελείς ας κάνουν κ αυτοί τις προτάσεις τους ας ανακατέψουν κ κάποιες εταιρείες που θα μπορούσαν να βελτιώσουν τα σκάφη με δικά τους υλικά κ σύστηματα κ ας γίνει δουλειά.

          1. Δεν ισχύει τιποτα απο ολα αυτα οταν το σκαφος φορτωθει με θωρακιση οπλισμο και αισθητηρες.
            Να το αναλαβει ο εμπορος και ΑΝ καλυπτει τις αναγκες να αποκτηθει.Δεν πρεπει οι ΕΕΔ να καλυψουν την αναπτυξη/εξελιξη του «εμπορευματος».
            Εχουμε απλα μια βάση προς συζητηση και τιποτα παραπανω.

  2. Εγώ θα πω να υπάρξει ένα συμμάζεμα στις επιλογές υλικού, ώστε να μπορεί να υπάρξει μια ομοιοτυπία, ώστε σε δύσκολες περιόδους να μπορούν να υποστηριχθούν και να υπάρχει και ροή ανταλλακτικών, τι να κάνεις το καλύτερο όταν δεν μπορείς να το αξιοποιήσεις…

    1. Λίγο που το είχα εξετάσει και εγώ είναι δύσκολο γιατί απαιτούνται σκάφη από π.χ. 15 μέτρα μέχρι πραγματικά ΠΑΘ (και όχι αυτά που βαφτίζουμε εδώ ΠΑΘ), ας πούμε 90 μέτρων.
      Αυτό που μπορεί να γίνει όμως είναι:
      Να κατασκευάζονται ΟΛΑ εδώ (έχουμε σκάφη και από την ….Κροτατία!), να θωρακίζονται ΟΛΑ εδώ, να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερα ΚΟΙΝΑ Ελληνικά συστήματα (π.χ. τα ηλεκτροοπτικά, τα υδραυλικά, τα ηλεκτρικά και κάποια ηλεκτρονικά) κ.λπ. και βέβαια από ένα μήκος και πάνω Link και τακτική διασύνδεση με τα κέντρα επιχειρήσεων.

  3. Λύσεις υπάρχουν / μπορούν να βρεθούν. π.χ.

    Κρατική χορηγία χρηματοδότησης – (ανάθεση) (έστω και μερική).
    Ή εταιρική, (μελλοντική), φοροαπαλλαγή (όση απαιτηθεί).

    Φτιάχνεται με διαδικασίες κατεπείγον το πρωτότυπο (το οποίο αποτελεί αμοιβαία ΔΕΣΜΕΥΣΗ) και το οποίο συνοδεύεται πιθανώς με ανάλογη ρήτρα αρχικού συμβολαίου (χ σκαφών) με (bonus) option επέκτασης αυτού.

    Αυτό που χρειάζεται είναι σωστές επιλογές και όχι μεγάλο νούμερο (σκαφών).

    Τα «ξύλινα» τείχη του Θεμιστοκλή όχι απλά άντεξαν την αναλογία 1 προς 4 υπέρ των Περσών,
    αλλά περίσσεψαν στο να επιφέρουν συντριπτικό πλήγμα στον αντίπαλο και να γράψουν Ιστορία και Ναυτοσύνη.

  4. Εγώ σας έχω την πλέον επαναστατική πρόταση για την ταχύτερη εν πλω μεταφορά ειδικών δυνάμεων Λ.Σ, Π.Ν, Σ.Ξ:
    Αφορά ταχύπλοο με κινητήρα ελικοπτέρου UH-1 HUEY T53 Lycoming τον οποίο θα δώσει η Αεροπορία Στρατού.
    Πάρτε μία γεύση από το διαδύκτιο:
    the new Statement! 50′ Catamaran powered by Lycoming T-53 Turbines, 3000 HP.

    Το σκάφος μπορεί να σχεδιαστεί και ναυπηγηθεί εδώ.

  5. ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ η ΙΤΑΛΙΚΟ?
    ΜΑΣ ΕΧΕΤΕ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ.
    ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ
    ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ.ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΤΟ ΑΓΟΡΑΖΑΜΕ ΕΤΟΙΜΟ ΑΠΟ
    ΙΤΑΛΙΑ ΠΟΣΟ ΘΑ ΗΤΑΝ?

  6. Το σκάφος ειναι Ελληνικής κατασκευής αλλα Ιταλικής σχεδίασης. Ειναι σκάφος καταδιωκτικό κ οι τιμές ειναι με πλήρη εξοπλισμό εκτος απο τον οπλισμό. Εχει σχεδιαστεί για τις ανάγκες της Ιταλικής Οικονομικής Αστυνομίας. Σχετικά με το κόστος να αναφέρουμε ότι στον πρόσφατο διαγωνισμό του Λιμενικού επιλεχτήκαν τα Ιταλικά ταχύπλοα FB τα οποία είναι 16 μέτρα στην τιμή των 2,3 εκατομμυρίων. Αρα μιλάμε για ένα σκάφος που 19 μέτρα με ταχύτητες ανω των 65 κόμβων και με ατσάλινη θωράκιση μπροστά για επιπλέον προστασία σε τυχών επεισόδια όπως είδαμε πρόσφατα με το Τουρκικό σκάφος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *