Σύμφωνα με διασταυρωμένες αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος αποδεσμεύθηκαν τα κατασχεμένα MRAP που ήταν παρατημένα από το 2015 στο τελωνείο του Πειραιά και διατίθενται στις αστυνομικές δυνάμεις της Διεύθυνσης Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής εκεί όπου υπάγονται οι διμοιρίες της ΥΑΤ και της ΥΜΕΤ.

Ήδη ένα μέρος εξ αυτών έχει αναχωρήσει για το μέτωπο του Έβρου.

Υπενθυμίζεται ότι το 2015 υπάλληλοι του ΣΤ΄ Τελωνείου Πειραιά είχαν προχωρήσει στη συντηρητική δέσμευση 16 στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων με προορισμό τη Λιβύη. Εντοπίστηκαν από υπαλλήλους του ΣΤ’ Τελωνείου Πειραιά στο οχηματαγωγό πλοίο «TYCHY» και κατασχέθηκαν με απόφαση της Αρχής για το ξέπλυμα «βρώμικου» χρήματος, σύμφωνα με σχετική απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, που απαγορεύει τη μεταφορά, προμήθεια ή πώληση στρατιωτικού υλικού στη Λιβύη.

Πρόκειται για:

Οκτώ οχήματα κατηγορίας MRAP Τyphoon GSS-300,

Πέντε θωρακισμένα Toyota Land Cruiser,

Δύο οχημάτων BMW και ενός οχήματος Mercedes.

Tα MRAP Τyphoon GSS-300 είναι της καναδικής εταιρείας Streit Group. Τα τεχνικά στοιχεία των οχημάτων είναι τα ακόλουθα: μήκος 6,5 μέτρα πλάτος 2,43 μέτρα, ύψος 2,37 μέτρα, βάρος 12,5 τόνους διμελές πλήρωμα και μπορεί να μεταφέρει 8 εξοπλισμένους στρατιώτες ή αστυνομικούς. Το επίπεδο προστασίας που προσφέρει η θωράκιση του οχήματος είναι Level 2 STANAG 4569, ενώ με πρόσθετη θωράκιση αυτό μπορεί να φτάσει στο Level 3. Η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος επί οδοστρώματος φτάνει τα 100 χλμ/ώρα ενώ η αυτονομία του τα 1.000 χλμ.


Comments

    1. Ο άνθρωπος που κίνησε τις διαδικασίες λέγεται δημοσιοποίηση σε μια χώρα που τα πάντα γίνονται με «απόφαση υπουργού» δεν γίνεται αλλιως

      1. Ι
        Σ αυτόν που δεν ενήργησε να αποδεσμευτούν και να πάνε εκεί που υπάρχει ανάγκη εδώ και πέντε χρόνια τι πρέπει να γίνει?
        Το ερώτημα ρητορικό μιας και στην Ελλάδα κανένας υπεύθυνος δεν φταιει ούτε φυσικά θα πληρώσει την τραγική αμέλεια του.

    2. Μπραβο πολυ γρηγορη ανταποκριση του δημοσιου μολις 5 χρονια η1824 μερες αριστα.Αφου κινηθηκε τοσο γρηγορα το δημοσιο βλεπουμε και μια αλλη πιο γρηγορη βελτιστη για μετακινηση δημοσιων υπαληλων στα δημοσια κτηρια απο πολυοροφα κατακαινουργα κλπ να κινουντε πιο γργορα σε 40 χρονια η 14.560 ημερες.Αυτο ειναι προτοφανες ξεπερασε και τους αμερικανους που ηταν οι πιο γρηγοροι.Αρα οι διαπλεκομενοι ενοικιαστες που νοικιαζουν τα κτηρια τους στο δημοσιο με μιζες η παιδια συγγενεις πολιτικων η φιλαρακια τους μεινανε μπακουρια.ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΑΝΤΑ ΝΙΚΑ

  1. Οι ΗΠΑ εχουν τεραστιους αριθμους οχηματων MRAP που τα διαθετουν δωρεαν σε συμμαχικες χωρες. Θα πρεπει να ζητηθουν τετοιου ειδους οχηματα, ειδικα τωρα που οι Αμερικανοι αποχωρουν απο Αφγανισταν και Ιρακ.

  2. Πάλι καλά.
    Βέβαια τόσα χρόνια θα μπορούσαν να τα έχουν δώσει στην ΕΛΒΟ ή σε καμία ιδιωτική εταιρεία που ασχολείται με το αντικείμενο(υπάρχουν κάνα δυο) να τα κάνει copy κ να είχαν ετοιμάσει αντίστοιχα οχήματα προσαρμοσμένα στις δικές μας ανάγκες αλλά τι να πεις.
    Τουλάχιστον έστω κ αργά θα πιάσουν δουλειά.
    Ελπίζω τουλάχιστον εκτός από τα m1117 που ήδη έχουν ζητήσει να κάνουν κ μια κίνηση για τα χιλιάδες MRAP που αποσύρονται από τους Αμερικανούς .
    Ήδη η Αίγυπτος έχει κινηθεί κ έχει πάρει πάνω από 1000.
    Είναι τεράστια ευκαιρία να ανανεωθεί ο στόλος του Σ.Ξ με οχήματα που θα προσφέρουν ταχύτητα κ αρκετά καλή προστασία στους στρατιώτες που θα μεταφέρουν.
    Το ανέκδοτο με τις «Καναδέζες» στην πρώτη γραμμή πρέπει να τελειώσει.
    Κ εννοείται ότι θα πρέπει να ζητήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα ώστε να δουλέψουν κ ελληνικές εταιρείες πάνω τους.

    1. η Αιγυπτος εχει πανω απο 4 000 οχηματα της διαμορφωσεως που αναφερεις.Διαφορων τυπων.Εχει ομως οξυ προβλημα ισλαμιστων.Εμεις σε 10-15 χρονια θα εχουμε οταν ψηφιζει και στρατευεται αθροα το αλβαναριο κι οι αλλοι λαθροεποικοι.Θα εχουμε αποσχιστικα κινηματα,και συμμοριες στα βουνα και στις πολεις.τΤα Μ1117 επαρκουν για μοναδες με αποστολη εσωτερικης Ασφαλειας,οπως οι ΕΑΝ,Η 29 ΤΑΞ Εσωτ.Ασφαλειας,η οι μη Μ/Κ μοναδες μαναδες στα νησια.

  3. Μπραβο! Καλη κινηση. Εχω εκππαιδευτει στα MRAAP. Κατεχω αδεια οδηγησης. Και εχωκαι τα manual inst. Ειμαι στη διαθεση σας.

  4. Τα συγκεκριμένα οχήματα μετά από πέντε χρόνια ακινησίας θα θέλουν συντήρηση οι χειριστές εκπαίδευση και στην συνέχεια μια ροή ανταλλακτικών.Μου προκαλεί εντύπωση που μετά από τόσο μικρό χρονικό διάστημα που ανακινήθηκε το θέμα, μπόρεσαν να τα εκμεταλλευτούν.Θα θέλαμε ρεπορτάζ στο μέλλον από το site με περισσότερες λεπτομέρειες.
    Υ.Γ Νιώθω ιδιαίτερη χαρά γιατί έβαλα και εγώ ένα μικρό λιθαράκι από την πλευρά μου ανακινώντας το θέμα στα social media. Είχαν γίνει και στο παρελθόν ερωτήσεις από διάφορους χρήστες για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά φαίνεται ότι τώρα ήταν το σωστό timing για να ευαισθητοποιηθεί και το υπουργείο και η κοινωνία.
    Ελπίζουμε να ανοίξει ο δρόμος και να γίνει ευκολότερος ο τρόπος χρησιμοποίησης κατασχεμένων οχημάτων και όχι μόνο από τις Ε.Δ.
    Στην διάρκεια αυτής της προσπάθειας άκουσα απίστευτα σχόλια από διάφορα κατασχεμένα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν και σάπισαν στις αποθήκες.

  5. Γιατί στην αστυνομία κι όχι στον στρατό? Στην αστυνομία 300 μέρες θα κάθονται..

    Μήπως είναι καιρός ν αρχίσουμε να φτιάχνουμε μια ειδική υπηρεσία οχημάτων που να μαζεύει κάθε είδους παράξενο κι εξειδικευμένο όχημα και να το διαθέτει κατα περίσταση (pool) στις δυνάμεις ασφαλείας / στρατό κλπ?

    Το ίδιο και για τις 500 χιλιάδες τύπους ελικοπτέρων που έχουμε μαζέψει..

    1. Ο στρατός έσπευσε να πάρει τις bmw κ mercedes από τα εν λόγω κατασχεθέντα…. Μάλλον τα m rap ήταν λίγα για διαμοιρασμό σε ξεχωριστές μονάδες κ δεν θα είχαν λογιστική υποστήριξη …
      Για την Ελλ.Αστ. θα έπρεπε να δημιουργηθεί ξεχωριστή μονάδα(κι άλλη;;)
      Άρα μάλλον πρέπει να συμπληρωθουν σε αριθμό με μια δωρεά ίσως (γιατί μόνο στο ΛΣ &ΠΝ οι δωρεές δηλαδή;;;), ή , έστω, αγορά. Από τη στιγμή που περιμένουμε τα Μ1117 όμως δε νομίζω να «καίγονται» στον ΕΣ (και ορθώς) για τα mrap.
      Σε κάθε περίπτωση αδικαιολόγητο να μένουν να σαπίζουν δίπλα από θάλασσα κιόλας…
      Υπηρεσία ξεχωριστή χαλάει το σύστημα εξυπηρέτησης-εκδουλευσεων κ πελατείας των αξιότιμων βουλευτών μας δυστυχώς…

  6. Μπράβο στους αναγνώστες που ανακίνησαν το θέμα και πιστεύω τράβηξαν την προσοχή, με συνεπεια στο τέλος να γίνει το σωστό. Τα καναδικά στην εμφάνιση και σε μεταφορική ικανότητα όμορφα είναι πάντως (το αμερικάνικο MRAP, παρότι υποθέτω με καλύτερα specs και προστασία, είναι ασχημομούρικο).

    Στην αστυνομία ίσως γιατί δεν έχει πολύ υψηλή προστασία?

  7. Oπως γραφει και ενας φιλος εδω τα οχηματα και ειδικα τα MRAP ειναι παρατημενα κα σε κακη κατασταση αφου η ακινησια ειχε αχρηστευσει και τα λαστιχα αφου ουτε αερα δεν τους εβαζαν οι κρατικοι τεμπεληδες τοσα χρονια με αποτελεσμα να εχουν κατσει τα βαρια οχηματα πανω σε αυτα τραυματιζοντας τα ..
    Αυτα απο εικονες του Κωστα Τσιμπουκη παλαιοτερα σε ρεπορταζ του και επισημανση των αυτονοητων στο http://www.viadiplomacy.gr.
    Aν κρινω απο τις πρακτικες του γελοιου κρατιδιου τοσα χρονια μαλλον θα αλλαξαν απλα μπαταριες θα φουσκωσαν τα λαστιχα και θα τα εστειλαν επανω οπως οπως στην κατασταση που βρισκονται .
    Ευχομαι να υποθετω λαθος.
    Που ειναι οι διαφοροι επιχειρηματικοι και εφοπλιστικοι αντιπροσωποι εδω της σαπιλας να δωρισουν μερικα ελαστικα στον ΕΣ για τα οχηματα η να αναλαβουν την πληρη ενεργοποιηση τους ?
    Μονο σε αχρηστες στεγες γραμματων και αερολογιων η μεγαρα παρακμης ξερουν να ξοδευουν δεκαδες εκατομμυρια ?

    1. Οι εφοπλιστές εδωσαν και δίνουν πολλά στις ένοπλες δυνάμεις, δες πολεμικό ναυτικό με τα δυο νεα πλοια υποστήριξης. Να δωσεις εσύ έστω για το ένα από τα 4 λάστιχα που είσαι και άπλας.

  8. Φιλε upbird, για να γνωρίζεις, οι εφοπλιστικές δωρεές γίνονται σχεδόν αποκλειστικά σε ΔΥΚ/ΠΝ, και ΛΣ. Η ΕΛΛ.ΑΣ. & ο ΕΣ πάντα αδικημένοι. Δεν πουλάει τόσο μια δωρεά οχημάτων όσο ενός ταχυπλόου για τη ΜΥΚ -εκτος προδιαγραφών κατά κανόνα-… Επίσης οι δωρεές δεν γίνονται με το αζημιωτο (φοροαπαλλαγές κλπ ο νοών νοείτω). Εξαιρουμένων βέβαια πραγματικών ευεργετών όπως του κ. ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ οι περισσότεροι «ευεργέτες»κινούνται με ιδιοτελή συμφέροντα…
    Όσον αφορά το ένα λάστιχο ΟΧΙ ρε φίλε δεν θα δώσουμε ΚΑΙ γι’αυτό απ’την τσέπη μας. Αρκετά δώσαμε (ακόμα κ για λάστιχα , κλπ εξοπλισμό) ΑΠ’ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ. Αναλογικά περισσότερα απ’τον κάθε «ευεργέτη εφοπλιστή»-λαμόγιο…

    Τις εξυπνάδες λοιπόν αλλού…

    1. @ Εξκουβιτωρ
      Τα πρώτα περι δωρεών που γράφεις τα γνωρίζουμε όλοι, ότι έχουν δηλαδή απαλλαγες σε φόρους κλπ. Την βοήθεια τους την δίνουν ασχετα αν έχουν και αυτοί κάποιο κέρδος και αυτό είναι κέρδος για όποιο σώμα παίρνει το δωρο.
      Η ΕΛΑΣ είναι αδικημένη??? Σοβαρά τώρα? Σχεδόν κάθε χρόνο δίνονται δωρεες και έχει αλλάξει ο μισός της στόλος που λέει ο λόγος με μηχανές περιπολικά και λίγα λεωφορεία. Τα τελευταία που αγόρασε το κράτος για την ελας ήταν λιγο πριν και λίγο μετα τους ολυμπιακούς αγώνες. Με τα λεφτά που γλυτώνει από αυτά τα έξοδα θα μπορούσε να πάρει τα οχήματα που έχει ανάγκη.
      Ο στρατός είναι αδικημένος αλλά αυτός ειναι που έχει και τις περισσότερες δυσκολίες μια και έχει άλλες ανάγκες και τα ποσα γι αυτές είναι πάρα πολύ μεγάλα ακόμα και για τους πιο πλούσιους από τους ευεργέτες. Εκτός αν θεωρείς σωστό πχ να αγοράσουν έναν ακόμα τύπο οχήματος που θα είναι εντελώς καινούργιος αλλά σε πολύ μικρους αριθμούς, διψήφιους, λόγω κόστους, τα φτηνά τα παίρνουμε και τσάμπα από ΗΠΑ.
      Την αποψη σου για τους ευεργέτες δεν την κατάλαβα, να μην δίνουν επειδή κερδίζουν? εμείς, το κράτος εννοώ, δεν κερδίζουμε?
      Φαντάζομαι, δεν το γνωρίζω, πως αλλιώς ακούγεται στον κόσμο η δωρεά ενός μέσου που θα βοηθήσει στην καθημερινότητα όπως η ασφάλεια η υγεία και αλλιώς θα ακουστεί μια αγορά οπλικών συστημάτων. Στον απλό πολίτη αυτό μετράει ασχετα αν εγω και εσύ θελουμε φρεγάτες και τομα.
      Η εποχή του Αβέρωφ έχει περάσει, άλλα χρόνια τότε που είχαμε ασταμάτητο πόλεμο για χρόνια για 100 σχεδόν χρόνια.

      Για τα λάστιχα το έγραψα γιατί αυτές τις μέρες έγινε δωρεά από Ελληνες του εξωτερικού, έβαλαν πολλοί από όσα μπορουσε ο καθένας, για αγορά ελαστικών και μπαταριών στους τύπους που έχει ανάγκη ο στρατός. Όλο αυτό σε συνεννόηση με τον στρατό.

      1. Και προσθέτω την κακή νοοτροπία που μετά από τρία μνημόνια δεν έχει αλλάξει και ακούει στο όνομα πολυτυπία. Δηλαδή πόσο δύσκολο είναι να πάρουν ΕΣ/ΠΑ/ΠΝ και ΕΛΑΣ/Λιμενικό/ΕΚΑΒ/πυροσβεστική συν ΔΕΚΟ/ΟΤΑ(απορριματοφορά, υδροφόρα και άλλα υπηρετούν και στις ΕΔ οπότε κοινός στόλος και εδώ) τον ίδιο τύπο οχήματος γενικής χρήσης και ναι μιλάω για αντικατάσταση μαζικά των MG-240/290 με οχήματα 4Χ4 ΤΟΥΟΤΑ/NISSAN ή ότι άλλο που έχουν αποδειχτεί πέραν κάθε αντίρρησης ότι είναι ένα και ένα για κάθε είδους δουλειά όλων των κλάδων και σωμάτων και να ιδρυθούν κεντρικές κοινές αποθήκες σε στρατηγικά σημεία της χώρας όπου θα δέχονται κοινά ανταλλακτικά και αναλώσιμα ενώ θα απολαμβάνουν χρηματοδοτήσεις από μια κοινή υπηρεσία προμηθειών εκατομμύρια από την ΕΕ/δωρεές. Δύσκολα πράγματα για την Ελλάδα; Γι αυτό πήραμε και τρία μνημόνια. Θέσεις και τσέπες. Εννοείται στο μέτρο του δυνατού και κοινά φορτηγά(ειδικοποιημένα και απλά)

        1. θπηρξε αυτο,στα πρωτα ετη παραγωγης της ΕΛΒΟ,κατασκευασθηκαν απορριματοφορα,πυροσβεστικα για ΠΑ,ΕΣ,ΠΝ,υδροφορα,εκκενωσεως βοθρων,οχηματα για ΠΣ,
          Οπως κκι αγροτικοι ελκυστηρες,λεωφορεια

      2. Η άποψή μου για τα κίνητρα των περισσότερων εφοπλιστών είναι σαφής. Ιδιοτελή κίνητρα αν όχι κέρδους σε 2ο χρόνο, τουλάχιστον για την προβολή κ τις δημόσιες σχέσεις…
        Τώρα αν κερδίζουμε σαν κράτος πώς το βλέπεις; Αν φερ’ειπείν πάρει ένα -εκτός προδιαγραφών κατά κανόνα- ταχύπλοο από «φιλικό»(με τη σχετική μίζα) ή κ θυγατρικό οίκο αξίας 1000000€ και γλυτώσει φόρο 1500000€ και κάνει και τις δημόσιες σχέσεις του-επικερδεις συμφωνίες για μελλοντικές συμβάσεις με το δημόσιο που θα αναλάβει πάλι αυτός;… Διπλό κ 3πλό κέρδος γι’αυτόν και χασουρα για το δημόσιο βλέπω εγώ.
        Όσον αφορά τον ΕΣ συμφωνούμε. Αν η ΕΛΛ.ΑΣΤ. δεν φροντίζει για την ανανέωση των οχημάτων της (με 500000χλμ Μ.Ο. εντός πόλης), ούτε καν για τη συντήρησή τους ( κ τα βάζουν απ’ την τσέπη τους κάποιοι αστυνομικοί ως γνωστόν) , είναι πρόβλημα της της ηγεσίας ,της οργάνωσης κ των προτεραιοτήτων της…
        Ο στόλος των οχημάτων της ανανεώθηκε ως επί το πλείστον από κοινοτικά κονδύλια με λίγες – αλήθεια δωρεές (εξαιρέσεις όχι κανόνας).
        Σε άλλο σχόλιο πιο πάνω γράφω αν θεωρώ σωστή την αγορά επιπλέον οχημάτων απ’ τον ΕΣ. Δεν ξέρω ποιος έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα και ανάγκη στον εφοδιασμό με mrap . Μάλλον όμως κανείς απ’τους δυο δεν ενδιαφέρθηκε 5 χρόνια τώρα. Δηλ ήταν επιλογή τους(μυωπική προφανώς) κ των μεν κ των δε…
        Όσον αφορά αυτό που αναφέρεις για την διαχείριση των ποσών για λάστιχα κ φακούς απ’τον ΕΣ δεν το γνώριζα . Μπράβο στους εμπλεκόμενους !!!

  9. Πραγματικά εκτός των καλοδεχούμενων Μ-1117 που μαάρι να έρθουν όσο ποιο πολλά γίνεται(ΕΜΛ νησιών, Στρατονομία, ΙΛΑΝ, ΕΛΑΝ, ΤΕΘ, φύλαξη βάσεων ΠΑ,ΕΣ,ΠΝ συν για τους λόχους υποστήριξης των ταγμάτων προκαλύψεως) ο ΕΣ θα πρέπει να κινηθεί στην προμήθεια MRAP για την αντικατάσταση των 2/3 των μηχανοκίνητων ταγμάτων στην ΑΣΔΕΝ σε πρώτη φάση( η τουρκική απειλή θα είναι καταδρομείς, αερομεταφερόμενοι κ.α. και όχι τακτικές μονάδες που σημαίνει πρέπει ο κόσμος να φτάσει στην ακτή και τις πιθανές μεριές αεραπόβασης για να αμυνθούν οπότε θα πρέπει να βγουν από τα στρατόπεδα πάνω σε steyer και Μ113 που σημαίνει εύκολα θύματα σε μεμονωμένες ομάδες τούρκων καταδρομών που θα έχουν τυφέκια ελευθερου σκοπευτή, rpg και πολυβόλο και δυστυχώς πολλές φορές στο νησιωτικό περιβάλλον είναι συγκεκριμένα τ δρομολόγια. Πρέπει ο κόσμος να επιβαίνει επί MRAP από τα οποία χιλιάδες έχουν αποσύρει οι ΗΠΑ που θα καλύπτονται από Μ1117 δλδ μια κίνηση ανάλογη των αμερικανών στο αφγανιστάν. στην υπόλοιπη ελλάδα τα MRAP μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της μιας εκ των 33 ή 34 Μ/Κ ΤΞ σε ρόλο ταχείας κάλυψης/μάχη σε κατοικημένη περιοχή, την 29 ΤΑΞ, και συνδυαστικά και εδώ με την συνοδεία Μ1117 για τις μονάδες στρατονομίας οι οποίες θα πρέπει να διατηρούν τις οδεύσεις ανοιχτές να φυλάνε τα μετόπισθεν και τόσα άλλα. Τέλος και ναι θα μπορούσαν επίσης να δοθούν και στην εθνοφυλακή(καταλαβαίνουμε ότι τα άτομα της εθνοφυλακής είναι άλλης ηλικίας και επιβαίνοντες επί MRAP συν Μ1117 θα αποδώσουν άριστα σε αποστολές διαφύλαξης των γραμμών ανεφοδιασμού και των κατοικημένων περιοχών.

  10. Μπραβο πολυ γρηγορη ανταποκριση του δημοσιου μολις 5 χρονια η1824 μερες αριστα.Αφου κινηθηκε τοσο γρηγορα το δημοσιο βλεπουμε και μια αλλη πιο γρηγορη βελτιστη για μετακινηση δημοσιων υπαληλων στα δημοσια κτηρια απο πολυοροφα κατακαινουργα κλπ να κινουντε πιο γργορα σε 40 χρονια η 14.560 ημερες.Αυτο ειναι προτοφανες ξεπερασε και τους αμερικανους που ηταν οι πιο γρηγοροι.Αρα οι διαπλεκομενοι ενοικιαστες που νοικιαζουν τα κτηρια τους στο δημοσιο με μιζες η παιδια συγγενεις πολιτικων η φιλαρακια τους μεινανε μπακουρια.ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΑΝΤΑ ΝΙΚΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *